Jump to content

Recommended Posts

"Ἐστὶν οὖν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας καὶ τελείας, μέγεθος ἐχούσης, ἡδυσμένῳ λόγῳ, χωρὶς ἑκάστῳ τῶν εἰδὼν ἐν τοῖς μορίοις, δρώντων καὶ οὐ δι'ἀπαγγελίας, δι' ἐλέου καὶ φόβου περαίνουσα τὴν τῶν τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν."

Περί Ποιητικής, Αριστοτέλης.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • Απαντήσεις 132
  • Created
  • Last Reply
συμφωνώ... εσύ γιατί συνεχίζεις και είσαι εκτός θέματος δε μπορώ να καταλάβω...

για να σε προκαλω να με ρωτας ...( αυτο δε θες?)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

για να σε προκαλω να με ρωτας ...( αυτο δε θες?)

είσαι πολύυυυυυ πίσω γι'αυτό μη μιλάς :)

εγώ διάβασα τις πύλες της φωτιάς το 2001 και εσύ τις ανακάλυψες μόλις πριν μια τριετία

δεν πειράζει.

καλλιο αργά παρά ποτέ :P

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ακόμα και εμείς να την πληρώναμε την ταινία μεγαλύτερη ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ για την Ελλάδα δεν θα μπορούσε να μας γίνει !

Ας θυμηθεί κανείς το πως παρουσιάστηκε ο Μ.Αλέξανδρος απ' τον Όλιβερ Στόουν και τότε θα καταλάβει γιατί θα πρέπει να είμαστε πολύ ευχαριστημένοι απ' τον Μίλλερ.

Όποιος μάλιστα έτυχε να την δεί στο Εξωτερικό ξέρει πολύ καλά τι εννοώ με τα παραπάνω.

Απ' την άλλη δεν πρόκειται να ασχοληθώ με τους κριτικούς επιπέδου Δανίκα που τους απωθεί οτιδήποτε έχει να κάνει με Στρατό εμφορούμενοι από μία ψευτο-προοδευτικότητα της κακιάς ώρας.

Κανένας πολιτισμός οποτεδήποτε στην Ιστορία δεν επιβίωσε και άκμασε χωρίς Στρατιωτική Ισχύ !

Όπως έβλεπα τις προάλλες στο Discovery "τα επιτεύγματα της Αρχαίας Αθήνας έγινε εφικτό να πραγματοποιηθούν εξαιτίας της ύπαρξης μιάς στρατοκρατικής κοινωνίας, αυτή της Αρχαίας Σπάρτης..."

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emarup

Είπα δεν θα ξαναγράψω αλλά με αυτά που διαβάζω σε λίγο θα βγώ από τα ρούχα μου και λυπάμαι τους κακόμοιρους που θα αντικρύσουν αυτό το οικτρό θέαμα. Ασε που κάνει και κρύο.

Το αν δεν παρουσιάσαν τους προγόνους μας αδελφές σε αυτό το έργο δεν μου λέει τίποτα. Με όλες τις ιστορικές ανακρίβειες όμως τους παρουσιάσαν βαρβαρίζοντες και αυτό αυτό αποτελεί ομοία ύβρη. Θεωρείται στην αρχαιοελληνική ΄κοσμοθεωρία (την οποία την έχουμε φτύσει γενικως ως Έθνος) ως ύβρη ισάξια με το να σε αποκαλέσουν κύναιδο. Και στην αρχαία Ελλάδα τιμωρούνταν με τις ίδιες ποινές και οι δύο πράξεις.

Οι Σπαρτιάτες ήταν πολεμιστές και ουχί ο Κόναν ο βάρβαρος πολλαπλασιασμένος. Εκπαιδευόταν στο να πολεμήσουν υπερασπίζοντας την πατρίδα τους και τους νόμους τους μεσα από την παρουσία τους σε μία ομάδα αλλά και να υπερασπίσουν και το σύνολο που αποτελούσε η μοίρα τους. Και επ ουδενί με καμία πράξη τους δεν έπρεπε να ελλατώσουν τη δύναμη της κοινωνίας που ανήκαν.

Ο Λεωνίδας στάλθηκε με 300 και πήγε ξέροντας οτι θα πεθάνει. Γι΄αυτό και ζήτησε να έχουν όλοι γιούς. Δεν το έσκασε κρυφά και κατάφερε να μαζέψει μόνο 300. Και αυτό τον κάνει ΗΡΩΑ. Το ότι πιστός στους νόμους και στις αξίες του και δεν υπολόγιζε την ζωή του πάνω από αυτούς. Τώρα γιατί πρέπει να παρουσιάζεται στο έργο ότι έκανε του κεφαλιού του, φέροντας αντιρρήσεις στο συμβούλιο μάλλον έχει να κάνει είπαμε με ΨΕ. (μήπως και η μανία να ονομάζεται Counsil και όχι Ephors οι οποίοι εμφανίζονται ως μάντεις και άλλα ανιστόρητα μήπως σας τηυμίζει κάτι το UN Council και οι αρνήσεις που έχει κάνει; )

Που αλλού να σταθώ που μας εξισώνει με τους βάρβαρους λαους. Α στα σημαντικά που τιμωρούνταν με νόμους στην αρχαία Ελλάδα. Έλλειψη σεβασμού στους νεκρούς, ναι πολύ σημαντικό. Που αναφέρεται η εκεχειρία που έγινε να παραλάβουν τους νεκρούς τους οι Πέρσες; Που φάνηκε ο σεβασμός στον αντίπαλο και η αναγνώριση του αντιπάλου ως ανθρώπου;

Οι Ελλήνες φίλοι μου, που σας αρέσει να βαυκαλίζεστε με τέτοιες ηλιθιότητες, διαφέραν από τους υπολοίπους λαούς γιατί είχαν πολιτισμό και παιδεία. Και μέσα από αυτά πηγαζε η φιλοπατρία και η ρώμη. Παραδείγματα βέβαια που χάθηκαν με το που αρχίσαμε να γινόμαστε "δυτικοί" και να αλλοιωνόμαστε από βάρβαρες κουλτούρες.

Σας το ξανάπα και πιο πάνω. Η ταινία ήταν μιά χαρά. Αν την δεις σαν τους "πολεμιστες του σύμπαντος" πχ ή σαν κάποια άλλη τέτοιου είδους ταινία. Και αν δεν γινόταν εξομοίωση με αυτά τα φασιστοειδή, USMarines πρότυπα, του Ελληνικού ονόματος και της Σπάρτης. Γιατί αν οι οποιοδήπότε Marines είχαν την παιδεία και τις αρετές των Σπαρτιατών, τώρα δεν θα κοιμώταν σε Ιρανικές Φυλακές. Ενώ σαν Κοναν ο Βάρβαρος που προσπαθούν να είναι αυτά παθαίνουν .

Οσο για τον φίλο τον Υπνοπεριπατητή να του πω ότι το 2001 είναι πολύ μακρυά και τον δικαιολογώ που ίσως λόγω του νεαρού της ηλικίας δεν αποκόμισε από το βιβλίο που διάβασε πολλά. Αλλιώς δεν μπορώ να δικαιολογήσω πως παραθέτει τέτοιες ανακρίβειες παραπάνω για να στηρίξει τα αστήρικτα.

Απλά να του υπενθυμίσω η Σπάρτη είχε 2 Βασιλείς ταυτόχρονα, Οι έφοροι δεν μπορούσαν να νομοθετήσουν (κατι σαν τον προέδρο της δημοκρατειας και τον Αρειο Παγο σήμερα) κλπ κλπ κλπ. Θα περιμένω να διαβάσει και να μορφωθεί και απλά να μην συνεχίσει να επαναλαμβάνει λάθη.

Στους υπόλοιπους που ταυτιστήκαν και χαρήκσαν ιδιαίτερα με το παρόν "υψηλού επιπέδου" υπερθέαμα να τους συστήσω να μελετήσουν την Αργοναυτική Εκστρατεία και να προσπαθήσουν να βρούν τους αλληγορισμούς που αναφέρει (πατάκη δυστυχώς δεν έχω να τους δώσω) μπάς και καταλάβουν το σύνολο των αρετών που διδασκόταν οι ΕΛΛΗΝΕΣ μεσα απο τους μύθους για να γίνουν άξιοι πολίτες.

Όσο για τους Έλληνες του εξωτερικού ας φροντίσουν να μεταμορφωθούν από παρείες γνώσης και αργύρου, σε αυτούς που είχαν ανακαλύψει τη χοληστερίνη και πως να την αποφεύγουν όταν οι ξένοι σκαρφαλώναν στα κλαδιά και τρώγαν βατόμουρα και βολβούς και να μην περιμένουν οτι επειδή μας εμφάνισαν σε ένα έργο σαν τον Κοναν θα μας σεβαστεί κανένας ή θα μας δει με κανένα διαφορετικό μάτι.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Μην είσαι απόλυτος. Όταν πέταγαν τα μή αρτιμελή στον Καιάδα ήταν ''πολιτισμένοι''? Και με τα πρότυπα ποιών? Όταν για να ενηλικιωθούν ΕΠΡΕΠΕ να δολοφονήσουν και από έναν είλωτα για να αποδείξουν πως έγιναν άντρες?

Ποιός είναι ο Έλληνας και ποιός ο βάρβαρος ποιός θα το κρίνει τελικά?

PS: φιλοπατρία? Με ποιά έννοια, τη σημερινή? Σεβασμό στους Πέρσες λες ... ξαναδιάβασε τη σικελική εκστρατεία και δες το τέλος της. Ό,τι θέλουμε διαβάζουμε από την ιστορία μας και αυτό είναι ύβρις μεγαλύτερη από οποιοδήποτε προϊόν ξένων που έχουν ένα σωρό ελαφρυντικά και άλλους δηλωμένους στόχους πέρα από την παρουσίαση της ιστορικής αλήθειας!

:antegeia:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Μην είσαι απόλυτος. Όταν πέταγαν τα μή αρτιμελή στον Καιάδα ήταν ''πολιτισμένοι''? Και με τα πρότυπα ποιών? Όταν για να ενηλικιωθούν ΕΠΡΕΠΕ να δολοφονήσουν και από έναν είλωτα για να αποδείξουν πως έγιναν άντρες?

Ποιός είναι ο Έλληνας και ποιός ο βάρβαρος ποιός θα το κρίνει τελικά?

PS: φιλοπατρία? Με ποιά έννοια, τη σημερινή? Σεβασμό στους Πέρσες λες ... ξαναδιάβασε τη σικελική εκστρατεία και δες το τέλος της. Ό,τι θέλουμε διαβάζουμε από την ιστορία μας και αυτό είναι ύβρις μεγαλύτερη από οποιοδήποτε προϊόν ξένων που έχουν ένα σωρό ελαφρυντικά και άλλους δηλωμένους στόχους πέρα από την παρουσίαση της ιστορικής αλήθειας!

:antegeia:

Ο Καιάδας αποτελούσε την διαδικασία της φυσικής επιλογής. Απλά σε πιο (σικ) σύγχρονες μορφες αντικαταστάθηκε με τα υπόγεια σπιτιών και σε μεταγενέστερες εποχές από ιδρύματα. Οπότε δεν νομίζω ότι κάτι άλλαξε. Απλά κάποιοι είχαν το θάρρος να πούν τα πράγματα με το όνομά τους και πράξουν πέρα από Politacally correct, cost/benefit πρακτικές που ορίζουν ναι τα κρατάμε τα κακόμοιρα στο ίδρυμα, να τα βάλουμε να δουλεύουν κιόλας μην χάσουμε παραγωγικό δυναμικό και όταν η θεραπεία είναι ασύμφορη να αφήνουμε την φύση να κάνει το έργο της.

Οσο για τους είλωτες, είναι πάγια τακτική όποιος προσπαθεί να σηκώσει κεφάλι να του το κόβουνε. Όποιο και αν είναι αυτοί. Το ίδιο εφαρμοζόταν και στη Σπάρτη για να μπορούν ελάχιστοι άνθρωποι να διατηρούν ένα μεγάλο αριθμό υπόδουλων και μια μεγάλη εύφορη περιοχή.

Και πήγαζαν μέσα από το αίσθημα αυτοσυντήρησης της πόλης κράτους και τα δύο παραδείγματα. Όσο για την έννοια φιλοπατρία είναι μία πολύ μεγάλη συζήτηση και σίγουρα πέρα από τα όρια του παρόντος διαλόγου.

Η ιστορία, για να τελειώσω εδώ, διδάσκεται για να διδασκόμαστε τις αρετές αλλά και να διδασκόμαστε και από τα λάθη και να μην τα επαναλαμβάνουμε.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

η ταινια βασιζεται σε κομικ κ οχι ιστορικα γεγονοτα-οκ?

κ αλλοι πολιτισμοι παλαιοτεροι ακμασαν κ μεγαλουργησαν-κανεις δεν ειναι ανωτερος ή απολιτιστος.....κ δεν νομιζω πως ο ελληνικος αρχισε να παρακμαζει απο οταν δυτικοποιηθηκε :blink: ο,τι κι αν σημαινει αυτο

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Φιλοκαλούμεν μετ'ευτελείας, φιλοσοφούμεν άνευ μαλακίας.

........................................................................................................................

It's a great film!

Proud to be Greek! (It's so rare...)

Proud to be Athenian!

Hope to see a film on Marathon or Platees soon!!!

...all the rest is emtoilet

Believe me... modern Greece is not so famous outside Greece... It's only some empire's borders. Like Mexico... or something.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Οσο για τον φίλο τον Υπνοπεριπατητή να του πω ότι το 2001 είναι πολύ μακρυά και τον δικαιολογώ που ίσως λόγω του νεαρού της ηλικίας δεν αποκόμισε από το βιβλίο που διάβασε πολλά. Αλλιώς δεν μπορώ να δικαιολογήσω πως παραθέτει τέτοιες ανακρίβειες παραπάνω για να στηρίξει τα αστήρικτα. Απλά να του υπενθυμίσω η Σπάρτη είχε 2 Βασιλείς ταυτόχρονα, Οι έφοροι δεν μπορούσαν να νομοθετήσουν (κατι σαν τον προέδρο της δημοκρατειας και τον Αρειο Παγο σήμερα) κλπ κλπ κλπ. Θα περιμένω να διαβάσει και να μορφωθεί και απλά να μην συνεχίσει να επαναλαμβάνει λάθη.

Στο να γράφεις ανοησίες είσαι άπαιχτος. Για επιχειρήματα βέβαια ούτε λόγος...

Το δικαίωμα σου να ομιλείς δε συνεπάγεται και την υποχρέωση μας να σε πάρουμε στα σοβαρά.

Αντε γιατι παραγνωριστήκαμε. Λιγο θάρρος παραπάνω και αρχίζετε να φέρεστε σα κατίνες.

Αν θες να κάνεις προσωπική επίθεση καντην με πμ. Δεν είσαι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος δειλός που μιλάει για μένα σε προσωπικό επίπεδο χωρίς να με ξέρει

ΥΓ: Η ΤΑΙΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΑΜΑΤΗ.

ΥΓ2: Σου προτείνω να πα να τη δεις γιατι φυσικά κανείς δεν έχαψε ότι πήγες να μας πασάρεις ότι την είδες για να μη θεωρήσουμε βλακείες αυτά που λες

Το αν δεν παρουσιάσαν τους προγόνους μας αδελφές σε αυτό το έργο δεν μου λέει τίποτα. Με όλες τις ιστορικές ανακρίβειες όμως τους παρουσιάσαν βαρβαρίζοντες και αυτό αυτό αποτελεί ομοία ύβρη. Θεωρείται στην αρχαιοελληνική ΄κοσμοθεωρία (την οποία την έχουμε φτύσει γενικως ως Έθνος) ως ύβρη ισάξια με το να σε αποκαλέσουν κύναιδο. Και στην αρχαία Ελλάδα τιμωρούνταν με τις ίδιες ποινές και οι δύο πράξεις.

Οι Σπαρτιάτες ήταν πολεμιστές και ουχί ο Κόναν ο βάρβαρος πολλαπλασιασμένος. Εκπαιδευόταν στο να πολεμήσουν υπερασπίζοντας την πατρίδα τους και τους νόμους τους μεσα από την παρουσία τους σε μία ομάδα αλλά και να υπερασπίσουν και το σύνολο που αποτελούσε η μοίρα τους. Και επ ουδενί με καμία πράξη τους δεν έπρεπε να ελλατώσουν τη δύναμη της κοινωνίας που ανήκαν.

Σας το ξανάπα και πιο πάνω. Η ταινία ήταν μιά χαρά. Αν την δεις σαν τους "πολεμιστες του σύμπαντος" πχ ή σαν κάποια άλλη τέτοιου είδους ταινία. Και αν δεν γινόταν εξομοίωση με αυτά τα φασιστοειδή, USMarines πρότυπα, του Ελληνικού ονόματος και της Σπάρτης. Γιατί αν οι οποιοδήπότε Marines είχαν την παιδεία και τις αρετές των Σπαρτιατών, τώρα δεν θα κοιμώταν σε Ιρανικές Φυλακές. Ενώ σαν Κοναν ο Βάρβαρος που προσπαθούν να είναι αυτά παθαίνουν .

Οσο για τον φίλο τον Υπνοπεριπατητή να του πω ότι το 2001 είναι πολύ μακρυά και τον δικαιολογώ που ίσως λόγω του νεαρού της ηλικίας δεν αποκόμισε από το βιβλίο που διάβασε πολλά. Αλλιώς δεν μπορώ να δικαιολογήσω πως παραθέτει τέτοιες ανακρίβειες παραπάνω για να στηρίξει τα αστήρικτα.

Απλά να του υπενθυμίσω η Σπάρτη είχε 2 Βασιλείς ταυτόχρονα, Οι έφοροι δεν μπορούσαν να νομοθετήσουν (κατι σαν τον προέδρο της δημοκρατειας και τον Αρειο Παγο σήμερα) κλπ κλπ κλπ. Θα περιμένω να διαβάσει και να μορφωθεί και απλά να μην συνεχίσει να επαναλαμβάνει λάθη.

α και που 'σαι. Πριν μας κανεις τον εξυπνο με τη μορφωση σου μάθε λίγη ορθογραφία. Ετσι, θα πείσεις πιο εύκολα :)

Επειδή κάποιοι αρχίσαν τα ίδια και τα ίδια. Ετσι γιατί η έλλειψη επιχειρημάτων φαίνεται να τουσ συστήσω να ανοίξουν κανένα λεξικό πρίν κάνουν τον έξυπνο.

Πάντως πίστευα ότι σε ένα σοβαρό φόρουμ θα έβρισκα άτομα με νοημοσύνη ιατρού και όχι συνδικαλιστή που μιλάει σε αμφιθέατρα. Αλλά αυτά παθαίνει όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα.

Τι ήθελα και έμπλεξα με πιτσιρίκια. Αφού σας έβλεπα τι επιχειρήματα έχετε. Ήθελα και να σας βγάλω από τον ύπνο του δικαίου.

Άντε Γειά.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ρε φιλε drkot, εδω υμνεις τον πολιτισμο και το ηθος των αρχαιων σπαρτιατων¨:

Έλλειψη σεβασμού στους νεκρούς, ναι πολύ σημαντικό. Που αναφέρεται η εκεχειρία που έγινε να παραλάβουν τους νεκρούς τους οι Πέρσες; Που φάνηκε ο σεβασμός στον αντίπαλο και η αναγνώριση του αντιπάλου ως ανθρώπου;

Οι Ελλήνες φίλοι μου, που σας αρέσει να βαυκαλίζεστε με τέτοιες ηλιθιότητες, διαφέραν από τους υπολοίπους λαούς γιατί είχαν πολιτισμό και παιδεία. Και μέσα από αυτά πηγαζε η φιλοπατρία και η ρώμη. Παραδείγματα βέβαια που χάθηκαν με το που αρχίσαμε να γινόμαστε "δυτικοί" και να αλλοιωνόμαστε από βάρβαρες κουλτούρες.

Σας το ξανάπα και πιο πάνω. Η ταινία ήταν μιά χαρά. Αν την δεις σαν τους "πολεμιστες του σύμπαντος" πχ ή σαν κάποια άλλη τέτοιου είδους ταινία. Και αν δεν γινόταν εξομοίωση με αυτά τα φασιστοειδή, USMarines πρότυπα, του Ελληνικού ονόματος και της Σπάρτης. Γιατί αν οι οποιοδήπότε Marines είχαν την παιδεία και τις αρετές των Σπαρτιατών, τώρα δεν θα κοιμώταν σε Ιρανικές Φυλακές. Ενώ σαν Κοναν ο Βάρβαρος που προσπαθούν να είναι αυτά παθαίνουν .

και εδω:

Ο Καιάδας αποτελούσε την διαδικασία της φυσικής επιλογής. Απλά σε πιο (σικ) σύγχρονες μορφες αντικαταστάθηκε με τα υπόγεια σπιτιών και σε μεταγενέστερες εποχές από ιδρύματα. Οπότε δεν νομίζω ότι κάτι άλλαξε. Απλά κάποιοι είχαν το θάρρος να πούν τα πράγματα με το όνομά τους και πράξουν πέρα από Politacally correct, cost/benefit πρακτικές που ορίζουν ναι τα κρατάμε τα κακόμοιρα στο ίδρυμα, να τα βάλουμε να δουλεύουν κιόλας μην χάσουμε παραγωγικό δυναμικό και όταν η θεραπεία είναι ασύμφορη να αφήνουμε την φύση να κάνει το έργο της.

Οσο για τους είλωτες, είναι πάγια τακτική όποιος προσπαθεί να σηκώσει κεφάλι να του το κόβουνε. Όποιο και αν είναι αυτοί. Το ίδιο εφαρμοζόταν και στη Σπάρτη για να μπορούν ελάχιστοι άνθρωποι να διατηρούν ένα μεγάλο αριθμό υπόδουλων και μια μεγάλη εύφορη περιοχή.

εξηγησε μου που ακριβως φαινονατι ααυτα που λες παραπανω.θα μας τρελανεις?τι παει να πει φυσικη επιλογη ο καιαδας?κ δν ντρεπεσαι να δικαιολογεις τις δολοφονιες των ειλωτων?ελεος πια...

η ταινια για μενα ηταν πολυ καλη και θα συμφωνησω με την clemence οτι η ανδρεια συμβαδιζει σε καποιες στιγμες με τη βαρβαροτητα και αυτο σιγουρα φαινεται σε ολη τη διαρκεια της.τωρα πως για σενα οι σπαρτιατες ηταν μια χουφτα αγιοι που σκοτωναν να δυσμορφικα παιδια και σκοτωναν τους δουλους τους,δεν μπορω να το καταλαβω...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αμφότερες οι αντιμαχόμενες πλευρές θα παύσετε πυρ. Και εσείς που μαλλιοτραβιέστε με αφορμή την ταινία και οι άλλοι που δε χρειάζεστε καθόλου αφορμή. Λιλπαπάκι, η επιθυμία σου πραγματοποιήθηκε. Κάθε ποστ εχθρικό ή άσχετο με το θέμα των "300" ή και τα δυο μαζί από δω και στο εξής θα σβήνεται. Αλλιώς θα με υποχρεώσετε να το κλειδώσω.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Great respect to NM

Διαβάζοντας τα posts πολλών που χαρακτηρίζουν την ταινία γαμάτη,αριστούργημα και κορυφαία απλά συνειδητοποιώ πως δεν έχουν κινηματογραφική παιδεία.Η 7η τέχνη δεν είναι "απλά για διασκέδαση" ,δήλωση που αυτομάτως την υποβαθμίζει.Όταν κάποιος θέλει να κάνει μια πειστική κριτική σε μια ταινία θα πρέπει να έχει ορισμένα πράγματα στο μυαλό του: δομή σεναρίου(πρωτοτυπία, συνοχή, εξέλιξη-γραμμική/με "κοιλιά"-....), δραματουργία, αισθητική, φωτογραφία, μουσική, τεχνική γυρίσματος, ερμηνείες και ένα κάρο άλλα πράγματα.Αλλά το σημαντικό δεν είναι να τα έχει αυτά υπόψην του για να παραθέσει 2 αράδες δήθεν κριτικής για να την "πει" στον άλλο.Το σημαντικό είναι να τα έχει υπόψην του για να μπορέσει να απολαύσει σε όλο της το μεγαλείο μια πραγματικά εξαιρετική ταινία,να αποκομίζει το μέγιστο δυνατό από αυτήν

Βέβαια για κάποιους αυτά που λέω πιθανόν να φαίνονται δυσνόητα.Όσο δυσνόητη τους ακούγεται η έκφραση για παράδειγμα "λυρισμός του Καβάφη",όταν θεωρούν εν γένει την τέχνη ένα απ'τα δευτεροτριτεύοντα πράγματα της ζωής.Ή όταν θεωρούν τον κινηματογράφο συνυφασμένο με το "εύκολο", το "πιασάρικο", το "ξεκούραστο" και το "ποπ κορν".

Δεν μπορώ δηλ. να διαβάζω χαρακτηρισμούς του στυλ "εξαιρετική" , "απίστευτη" κλπ όταν έχουν αφήσει έργο ένας Κιούμπρικ, ένας Ταρκόφσκι, ένας Μπέργκμαν ή έστω όταν βλέπουμε στις μέρες μας έργα ενός Λιντς, ενός Κιμ Κι Ντουκ, ενός Τρίερ, ενός Τέρι Γκίλιαμ, ενός Ταραντίνο ακόμη ακόμη.Είναι διαφορετικό να κάνεις μιας δήθεν υπέρβαση επιστημ. φαντασίας βάζοντας κάτι ελέφαντες στα στενά των Θερμοπυλών και διαφορετικό να σκηνοθετείς ένα Solaris,μια ταινία επιστημ. φαντασίας που πραγματεύεται με μαεστρία τα μυστήρια της ύπαρξης και της σχέσης ανθρώπου-σύμπαντος.Αλλά ακόμη και η σκηνή με τους ελέφαντες δε διήρκεσε περισσότερο από 5 δευτερόλεπτα.Δεν ήταν τπτ άλλο δηλ. από μια προσχηματική σεναριακή πτυχή για να αποδείξει ο δημιουργός ότι μπορεί να κάνει θαύματα με το νέας τεχνολογίας CPU του.

Οι περισσότεροι μιλούν για ψευτοκουλτουριάρηδες.Να τους πω όμως τα εξής: οι καλλιτέχνες είναι άτομα που εκτός των άλλων έχουν ανώτερη καλλιτεχνική διάνοια απ'το μ.ό., είναι υπερβατικά μυαλά. Οπότε αυτομάτως τους κάνει δυσνόητους απ'το μ.ό των ανθρώπων που είναι απαίδευτοι.Όμως το να ζητάς απ'τους καλλιτέχνες να κατεβάσουν τη "διάνοιά" τους(ή την ίδια ώρα να αποθεώνεις ταινίες mass production) για να γίνουν "κατανοητοί" και "εύπεπτοι" απ'το ευρύ κοινό είναι παράλογο.Θα πρέπει το κοινό να προσπαθήσει να πεπαιδευτεί και να βελτιώσει τη διάνοιά του ώστε να προσεγγίσει τη διάνοια του καλλιτέχνη.Και επειδή πολλοί δεν έχετε την τέχνη και πολύ ψηλά θα φέρω ένα παράδειγμα: οι περισσότεροι από πλευράς τέχνης και κουλτούρας είμαστε σε επίπεδο 12χρονου μαθητή σχετικά με τα Μαθηματικά ή τη Φυσική.Και προσπαθούμε να κατανοήσουμε ολοκληρωτικό λογισμό,κβαντική θεωρία και θεωρίες α-σχετικότητας.Γίνεται;Δεν υπάρχουν κάποια στάδια μέχρι να φτάσουμε στα προαναφερθέντα;Ή θα πρέπει μια ζωή να αποθεώνουμε την απλή στατιστική και τη φυσική επιπέδου "Εμείς και ο κόσμος";Ή αν διαβάσω σε ένα 12χρονο παιδί το "Ο Γιάννης και το ψάρι" και το "Απολίπειν ο Θεός Αντώνιον" 'η ένα ποίημα του Μποτλέρ από ποιο λέτε να εντυπωσιαστεί περισσότερο;Μα φυσικά από αυτό που θα καταλάβει,δηλ. το "Ο Γιάννης και το ψάρι"

ΥΓ:νομίζω πως στους "300" η αναλογία blue/green screen είναι 75/25 και όχι 90/10 :rolleyes:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Great respect to NM

Διαβάζοντας τα posts πολλών που χαρακτηρίζουν την ταινία γαμάτη,αριστούργημα και κορυφαία απλά συνειδητοποιώ πως δεν έχουν κινηματογραφική παιδεία.Η 7η τέχνη δεν είναι "απλά για διασκέδαση" ,δήλωση που αυτομάτως την υποβαθμίζει.Όταν κάποιος θέλει να κάνει μια πειστική κριτική σε μια ταινία θα πρέπει να έχει ορισμένα πράγματα στο μυαλό του: δομή σεναρίου(πρωτοτυπία, συνοχή, εξέλιξη-γραμμική/με "κοιλιά"-....), δραματουργία, αισθητική, φωτογραφία, μουσική, τεχνική γυρίσματος, ερμηνείες και ένα κάρο άλλα πράγματα.Αλλά το σημαντικό δεν είναι να τα έχει αυτά υπόψην του για να παραθέσει 2 αράδες δήθεν κριτικής για να την "πει" στον άλλο.Το σημαντικό είναι να τα έχει υπόψην του για να μπορέσει να απολαύσει σε όλο της το μεγαλείο μια πραγματικά εξαιρετική ταινία,να αποκομίζει το μέγιστο δυνατό από αυτήν

Βέβαια για κάποιους αυτά που λέω πιθανόν να φαίνονται δυσνόητα.Όσο δυσνόητη τους ακούγεται η έκφραση για παράδειγμα "λυρισμός του Καβάφη",όταν θεωρούν εν γένει την τέχνη ένα απ'τα δευτεροτριτεύοντα πράγματα της ζωής.Ή όταν θεωρούν τον κινηματογράφο συνυφασμένο με το "εύκολο", το "πιασάρικο", το "ξεκούραστο" και το "ποπ κορν".

Δεν μπορώ δηλ. να διαβάζω χαρακτηρισμούς του στυλ "εξαιρετική" , "απίστευτη" κλπ όταν έχουν αφήσει έργο ένας Κιούμπρικ, ένας Ταρκόφσκι, ένας Μπέργκμαν ή έστω όταν βλέπουμε στις μέρες μας έργα ενός Λιντς, ενός Κιμ Κι Ντουκ, ενός Τρίερ, ενός Τέρι Γκίλιαμ, ενός Ταραντίνο ακόμη ακόμη.Είναι διαφορετικό να κάνεις μιας δήθεν υπέρβαση επιστημ. φαντασίας βάζοντας κάτι ελέφαντες στα στενά των Θερμοπυλών και διαφορετικό να σκηνοθετείς ένα Solaris,μια ταινία επιστημ. φαντασίας που πραγματεύεται με μαεστρία τα μυστήρια της ύπαρξης και της σχέσης ανθρώπου-σύμπαντος.Αλλά ακόμη και η σκηνή με τους ελέφαντες δε διήρκεσε περισσότερο από 5 δευτερόλεπτα.Δεν ήταν τπτ άλλο δηλ. από μια προσχηματική σεναριακή πτυχή για να αποδείξει ο δημιουργός ότι μπορεί να κάνει θαύματα με το νέας τεχνολογίας CPU του.

Οι περισσότεροι μιλούν για ψευτοκουλτουριάρηδες.Να τους πω όμως τα εξής: οι καλλιτέχνες είναι άτομα που εκτός των άλλων έχουν ανώτερη καλλιτεχνική διάνοια απ'το μ.ό., είναι υπερβατικά μυαλά. Οπότε αυτομάτως τους κάνει δυσνόητους απ'το μ.ό των ανθρώπων που είναι απαίδευτοι.Όμως το να ζητάς απ'τους καλλιτέχνες να κατεβάσουν τη "διάνοιά" τους(ή την ίδια ώρα να αποθεώνεις ταινίες mass production) για να γίνουν "κατανοητοί" και "εύπεπτοι" απ'το ευρύ κοινό είναι παράλογο.Θα πρέπει το κοινό να προσπαθήσει να πεπαιδευτεί και να βελτιώσει τη διάνοιά του ώστε να προσεγγίσει τη διάνοια του καλλιτέχνη.Και επειδή πολλοί δεν έχετε την τέχνη και πολύ ψηλά θα φέρω ένα παράδειγμα: οι περισσότεροι από πλευράς τέχνης και κουλτούρας είμαστε σε επίπεδο 12χρονου μαθητή σχετικά με τα Μαθηματικά ή τη Φυσική.Και προσπαθούμε να κατανοήσουμε ολοκληρωτικό λογισμό,κβαντική θεωρία και θεωρίες α-σχετικότητας.Γίνεται;Δεν υπάρχουν κάποια στάδια μέχρι να φτάσουμε στα προαναφερθέντα;Ή θα πρέπει μια ζωή να αποθεώνουμε την απλή στατιστική και τη φυσική επιπέδου "Εμείς και ο κόσμος";Ή αν διαβάσω σε ένα 12χρονο παιδί το "Ο Γιάννης και το ψάρι" και το "Απολίπειν ο Θεός Αντώνιον" 'η ένα ποίημα του Μποτλέρ από ποιο λέτε να εντυπωσιαστεί περισσότερο;Μα φυσικά από αυτό που θα καταλάβει,δηλ. το "Ο Γιάννης και το ψάρι"

ΥΓ:νομίζω πως στους "300" η αναλογία blue/green screen είναι 75/25 και όχι 90/10 :rolleyes:

συγγνωμη που δεν εχουμε ολοι το δικο σου επιπεδο...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Επειδή κάποιοι αρχίσαν τα ίδια και τα ίδια. Ετσι γιατί η έλλειψη επιχειρημάτων φαίνεται να τουσ συστήσω να ανοίξουν κανένα λεξικό πρίν κάνουν τον έξυπνο.

Πάντως πίστευα ότι σε ένα σοβαρό φόρουμ θα έβρισκα άτομα με νοημοσύνη ιατρού και όχι συνδικαλιστή που μιλάει σε αμφιθέατρα. Αλλά αυτά παθαίνει όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα.

Τι ήθελα και έμπλεξα με πιτσιρίκια. Αφού σας έβλεπα τι επιχειρήματα έχετε. Ήθελα και να σας βγάλω από τον ύπνο του δικαίου.

Άντε Γειά.

Yes master Yoda

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Οι περισσότεροι μιλούν για ψευτοκουλτουριάρηδες.Να τους πω όμως τα εξής: οι καλλιτέχνες είναι άτομα που εκτός των άλλων έχουν ανώτερη καλλιτεχνική διάνοια απ'το μ.ό., είναι υπερβατικά μυαλά. Οπότε αυτομάτως τους κάνει δυσνόητους απ'το μ.ό των ανθρώπων που είναι απαίδευτοι.Όμως το να ζητάς απ'τους καλλιτέχνες να κατεβάσουν τη "διάνοιά" τους(ή την ίδια ώρα να αποθεώνεις ταινίες mass production) για να γίνουν "κατανοητοί" και "εύπεπτοι" απ'το ευρύ κοινό είναι παράλογο

Η κριτική της τέχνης είναι τέχνη; το ψευτοκουλτουριάρηδες συνήθως αναφέρεται στους ''κριτικούς'' και σε όσους

ζουν παρασιτικά γύρω απο τους αληθινούς καλλιτέχνες προσπαθώντας να επωφεληθούν με όποιο τρόπο μπορούν.Το θέμα είναι

ποιός θα καθορίσει τι είναι τέχνη και στην προκειμένη περίπτωση την αξία των ''300'':ο ''μ.ο.των ανθρώπων που είναι απαίδευτοι''

ή οι''καλλιεργημένοι''; προσωπικά η ταινία μου άρεσε σαν νόημα και με κούρασε σαν εικόνα,μαλλον γιατί ήταν κάτι που δεν έχω

συνηθίσει. από εκεί και πέρα ο καθένας μπορεί να εμβαθύνει όσο θέλει

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

οι καλλιτέχνες είναι άτομα που εκτός των άλλων έχουν ανώτερη καλλιτεχνική διάνοια απ'το μ.ό., είναι υπερβατικά μυαλά. Οπότε αυτομάτως τους κάνει δυσνόητους απ'το μ.ό των ανθρώπων που είναι απαίδευτοι.Όμως το να ζητάς απ'τους καλλιτέχνες να κατεβάσουν τη "διάνοιά" τους(ή την ίδια ώρα να αποθεώνεις ταινίες mass production) για να γίνουν "κατανοητοί" και "εύπεπτοι" απ'το ευρύ κοινό είναι παράλογο.Θα πρέπει το κοινό να προσπαθήσει να πεπαιδευτεί και να βελτιώσει τη διάνοιά του ώστε να προσεγγίσει τη διάνοια του καλλιτέχνη.

Στην Ελλάδα άνθρωπος της "Τέχνης" θεωρείται και ο Θάνος Μικρούτσικος αλλά προσωπικά δεν θα ήθελα να βελτιώσω την διάνοια μου στο επίπεδο του και να πάρω τρελόχαρτο απ' τον Στρατό τον οποίο υπηρέτησα (μετά μεγάλης μου τιμής) και κατόπιν να καταλάβω κρατικό οφίτσιο και να αμοίβομαι απ' τον ιδρώτα του φορολογούμενου.

Επίσης δεν θα ήθελα να προσβάλω τα θρησκευτικά πιστεύω της πλειοψηφίας των πολιτών της χώρας μου.

Αναφέρω το παράδειγμα ενός ΚΑΘΑΡΜΑΤΟΣ που στην Ελλάδα θεωρείται "άνθρωπος της Τέχνης" ...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emarup Λεω να ανοιξουμε ενα τοπικ για ολους τους ''ανθρωπους της τεχνης'' που παραγει αυτος ο τοπος...Λιαν συντομως ερχονται και τα νομπελ.

Θα προσθεσω με την σειρα μου τον τεχνιτη Κραουνακη και τον βαθυστοχαστο τεως βουλευτη κ. Κουναλακη :bloodomen:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Μα είναι δυνατόν; Πόσες σελίδες αρλούμπες μπορεί να αντέξει ένας άνθρωπος; emquestionemquestionemquestion

emofftopicemofftopicemofftopic Η ταινία είναι το θέμα εδώ. Υπάρχει κουμπάκι "New Topic" αν θέλετε να γράψετε κάτι άλλο, να την πείτε στον αποπάνω, να πείτε μια μ@λ@κί@ για να σας κράξει ο αποκάτω, για τέτοια τελοσπάντων.

Είδατε την ταινία; Την είδατε, την είδατε... 1.000.000 Έλληνες την είδαν μέσα σε ένα μήνα.

Σας άρεσε; Σε άλλους άρεσε, σε άλλους δεν άρεσε. Αδιάφορη δεν τη βρήκε κανείς πιστεύω. Αυτό από μόνο είναι μεγάλη επιτυχία για μια ταινία.

Καθόμαστε και συζητάμε, (γιατροί) μεγάλοι άνθρωποι, για την ορθογραφία του Μακρυγιάννη και του drkot στο θέμα για τους 300. Πλήττω αφόρητα. Σε λίγο θα βάζουμε link στις δημοσιεύσεις μας στον Firefox και στο ελληνικό λεξικό που κάνει ορθογραφικό έλεγχο και στα ποστ, προς γνώση και (συμ)μόρφωση. Καθόμαστε και διαβάζουμε για το τι ωραία που θα ήταν να γυριζόταν ταινία το βιβλίο του Pressfield. Από το 1998 ( http://en.wikipedia.org/wiki/Gates_of_Fire ) που βγήκε το συζητάνε. Δεν το γυρίσανε, τελεία. Και καλώς κατά τη γνώμη μου: τα βιβλία διασκευάζονται πολύ δυσκολότερα από τα κόμικ για σενάριο, και μπορεί να είχαμε πολύ χειρότερα αποτελέσματα. Θα κάτσουμε όμως να τσακωθούμε για το ποιος το πρωτοδιάβασε;;; Είναι συμπεριφορά αυτή ανθρώπου μεγαλύτερου των 7 ετών;;; Νια νια νια νιανια, εγώ είχα νετ το 1999 και το παρήγγειλα τότε από το "τελευταίασουξοβιβλία.κομ";;;

Το τελευταίο μου σχόλιο θα πάει για το Μπέργκμαν. Ε ΟΧΙ. Ε ΠΟΤΕ. ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ. Θυμάμαι λοιπόν όταν πήγα με τον KonstantinosMD στην έκθεση του Salvador Dalí στο Λονδίνο - αααααχ, αυτός ήταν καλλιτέχνης, οι υπόλοιποι λεμονόκουπες. Μπα, ένας πορνόγερος ήταν κι αυτός, μόνο ο Πικάσο ήξερε από τέχνη...

(Και αυτή ήταν η παρέμβαση Admin στο τόπικ.)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 weeks later...

Σόρρυ για το ετεροχρονισμένο αλλά προσπαθήστε να βρείτε και να δείτε αυτό. Μόλις σήμερα το ανακάλυψα.......

http://www.imdb.com/title/tt0892737/

Είναι παραγωγή του History channel. Κάποιοι το παρακολούθησαν πριν ή μετά την ταινία με ότι κι αν σημαίνει αυτό.

(Εάν δεν το βρίσκεται με αναζήτηση στείλτε πμ για να δώσω λινκ)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εγώ πάντως που είδα την ταινία, σαν ταινία, και ανεξάρτητα από το εάν στέκει ιστορικώς ή όχι, μου άρεσε. Μάλιστα σήμερα βρήκα και ένα βίντεο παρωδία να κυκλοφορεί στο youtube

που σίγουρα θα αρέσει ακόμα λιγότερο στους Ιρανούς.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Η ταινία είναι αξιόλογη.Ας σταθούμε σε μερικά σημεία.

1.Πολύ σωστή η μέθοδος να παρουσιάζονται με μυθολογικό τρόπο πραγματικά περιστατικά.Οσο πιο ρεαλιστική είναι η απεικόνιση σε τέτοιες περιπτώσεις,τόσο χάνεται το ενδιαφέρον.Εάν κάποιος παρακολουθούσε την πραγματική μάχη των Θερμοπυλών,πιθανόν να βαριόταν μετά τα τρία πρώτα λεπτά.Αντίθετα η φανταστική παρουσίαση μας μεταφέρει μέσα στον κόσμο,στα συναισθήματα των ηρώων,στο πώς έβλεπαν αυτοί τη μάχη,όχι ο εξωτερικός παρατηρητής.Ετσι κερδίζεται το νόημα.

Αλλωστε ο Ηρόδοτος δεν πρενέβαλλε κάθε λογής μυθολογικά στοιχεία και παράξενες αφηγήσεις ανάμεσα στις ρεαλιστικές περιγραφές?Το έργο δεν είναι καθόλου ξένο προς τον παραδοσιακό τρόπο παρουσίασης.

2.Περί ομοιότητας με σύγχρονες εποχές.Φυσικά και υπάρχει.Και είναι σκόπιμη και εμφανέστατη.

Οι Πέρσες απεικονίζονται μελαμψοί,με μαντήλια στο κεφάλι,πολύ κοντά στο στερεότυπο του τρομοκράτη μέσης Ανατολής.Οι αθάνατοι κρύβουν πλήρως το πρόσωπό τους σαν σύγχρονοι αεροπειρατές ή βομβιστές.

Αντίθετα οι Σπαρτιάτες με προσθήκη ενός Μ16 μετατρέπονται άνετα σε αμερικανούς,αγέρωχους πεζοναύτες.Εχουν ακριβώς το ίδιο ύφος,το ίδιο στυλ ηρωικής ομιλίας,προφανώς πρόκειται για στερεότυπο.Επίσης η τεχνολογική υπεροχή των Σπαρτιατών ένατι των εχθρών.Ο αγώνας για την ελευθερία.

3.Ομως εδώ αρχίζουν οι διαφοροποιήσεις.Οπως και στο SinCity η ατμόσφαιρα του κόμικ μεταβάλλει τον καμβά από άσπρο μαύρο σε γκρίζο,οι διαχωριστικές γραμμές χάνονται και η τάξη ανατρέπεται.

Αυτό συμβαίνει μετά την εμφάνιση του Ξέρξη.Τώρα οι Σπαρτιάτες αρχίζουν να θυμίζουν έντονα μια μικρή,αυτοκτονική ομάδα χωρίς σκοπούς,με παράλογα ιδεώδη,απέχθεια για τη ζωή,απομονωτισμό και εχθρότητα για την πρόοδο.

Ο Ξέρξης ο ίδιος όπως παρουσιάζεται είναι μια σύνοψη της σύγχρονης πλουτοκρατίας.Ενα κιτς κατασκεύασμα από χρυσαφικά κάθε λογής που αξιώνει την υποταγή των πάντων.Στην υπερβολική οπτική των κόμικς ταυρτίζεται εύκολα με το σύγχρονο επιτυχημένο τραγουδιστή της χιπ-χοπ που δεν διστάζει να επιδείξει την επιτυχία του φορώντας σκουλαρίκια εκατομμυρίων δολλαρίων.Η διεφθαρμένη ατμόσφαιρα της αυλής θυμίζει έντονα σύγχρονους οίκους,η αγάπη της προδοσίας σύγχρονες μεθόδους και οι σατραπείες εντελώς σύγχρονες μεθόδους διακυβέρνησης.Το ίδιο και ο θάνατος χιλιάδων φουκαράδων στο βωμό των ονείρων μιας χούφτας πλουσίων εξουσιαστών.Ο Ξέρξης μετατρέπεται σε μια σύγχρονη πόρνη της Βαβυλώνας,μια συμπύκνωση της υπερδύναμης που γεννάει το φόβο,το φθόνο και την επίδειξη.

Είναι προφανείς οι υπαινιγμοί και πολλοί θεατές εξοργίστηκαν με την παρουσίαση του Ξέρξη ακριβώς γιατί προφανώς ταυτίστηκαν με τον Εφιάλτη χάρη στην ύπουλη υποβολή θεμάτων διαφορετικών από τα αρχικώς διακυβευόμενα.

Διότι θα σκεφτόταν ο θεατής.Γιατί ρε Λεωνίδα δε συμβιβάζεσαι?Δε βλέπεις τι πλούτο δημιουργούν οι Πέρσες που εφαρμόζουν επιτυχημένοι σύστημα διακυβέρνησης,προάγουν τον πολιτισμό,φέρνουν την ειρήνη ανάμεσα σε τόσους λαούς,επιτρέπουν την ελεύθερη διεξαγωγή του εμπορίου?Εσείς οι Σπαρτιάτες τι κάνετε?Καλύτερα στη χλιδή και τον πλούτο παρά να πίνω μέλανα ζωμό μια ζωή.

Οταν στο έργο φαίνονται έργα των Περσών όπως ο θρόνος του Ξέρξη σε αντιπαράθεση με την κατασκευή όπλων που συνιστά τη βασική ασχολία των Σπαρτιατών,αυτό ακριβώς υποννοείται.Δηλαδή στο έργο θίγονται περισσότεα του ενός ζητήματα που το ένα υπερκαλύπτει το άλλο σε πολλά επίπεδα.Η παρουσίαση είναι γκροτέσκα αλλά καθόλου ουδέτερη.

Το ίδιο συμβαίνει με την όλη δομή του έργου.

Ενώ στην αρχή ταυτίζεται κανείς με τους Σπαρτιάτες,νιώθωντας τρόμο από τις δυσκολίες που τους περιμένουν,ενώ η διάβαση μέσα από βουνά και φαράγγια επιτείνει το αίσθημα ανησυχίας που κορυφώνεται με τη θέαση του τεράστιου στρατοπέδου του Ξέρξη,μετά την πρώτη μάχη καθίσταται σταδιακά φανερό οτι το τρομακτικό στοιχείο δεν είναι ούτε οι στρατιώτες των Περσών,ούτε οι αθάνατοι,ούτε οι ελέφαντες.Το τρομακτικό στοιχείο είναι οι ίδιοι οι Σπαρτιάτες,μια μηχανή θανάτου που αφανίζει κάθε αντίσταση στο πέρασμά της.Η ανατροπή είναι εντυπωσιακή.ο θεατής νιώθει εξαπατημένος.Ο τρόμος του πρώτου μέρους δε συγκρίνεται με τον όλεθρο που θα υποστούν οι Πέρσες.

Μάλιστα ο σκηνοθέτης αναγκάστηκε να επιννοήσει και τη σφαγή των παιδιών από τους Πέρσες,ενετελώς ανιστόρητη και άσκοπη από στρατηγικής απόψεως,χρήσιμη όμως αφηγηματικά αφού χωρίς αυτή η τιμωρία των Περσών θα έμοιαζε άδικη και η οργή των Σπαρτιατών φρικαλέα και απεχθής.

Οι τελευταίοι πράγματι διαπράττουν την ύβρη όταν λογχίζουν εν ψυχρώ τραυματίες.Τώρα αξίζουν και αυτοί τιμωρία με βάση τα απλά μονίμως εφαρμοζόμενα σχήματα του Χόλλυγουντ.Πλέον ο οίκτος είναι για τους Πέρσες που εξοντώνονται από αιμοσταγείς πολεμιστές.Το παρανοικό βλέμμα του Λεωνίδα,η απόλυτη περιφρόνηση στην ανθρώπινη ζωή εκ μέρους Σπαρτιατών εμπνέει το αίσθημα για ανάγκη αντιμέτρων.

Εκεί διαμαρτύρεται ο Ελληναράς.Που στην πραγματικότητα είναι ο θιασώτης του άσπρου-μαύρου.Που δε θέλει να ανακατεύονται τα πράγματα και προτιμά τις εξιδανικεύσεις.

Θα πούμε και για τη ρεαλιστικότητα του έργου από στρατιωτικής πλευράς,πώς παρουσιάζεται η μαχητική αξία της φάλαγγας έναντι υπέρτερου αριθμητικά πεζικού επί επιλεγμένης,ευνοικής για άμυνα τοποθεσίας,η αξία της λόγχης ως του πλέον φονικού όπλου σε πυκνό σχηματισμό και οι δυνατότητες της φάλαγγας στην αντιμετώπιση επέλασης ιππικού,όχι κατάφρακτου όπως αυτό των Πάρθων αλλά χωρίς σιδερένιους θώρακες όπως αυτό των Περσών.Ποιες είναι οι αδυναμίες της απλής φάλλαγγας και γιατί ηττήθηκε από τη λοξή φάλλαγγα του Επαμεινώνδα και ακολούθως από τη μακεδονική φάλλαγγα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Τώρα βρήκα χρόνο να διαβάσω το τόπικ.

Θέλω να σχολιάσω την φράση του NM25 από την πρώτη σελίδα:

Οι τύποι του "300" τι κάνανε; Αμόλυσαν καμιά εικοσαριά ημίγυμνους σφίχτες που κραυγάζουν μπροστά σε μια μπλε οθόνη και όλα τα υπόλοιπα- βράχια, θάλασσα, δέντρα, γκρεμοί τα προσθέτει ένας παχύσαρκος, γυαλαμπούκας, γενειοφόρος μπροστά στο πανίσχυρο PC του, με την προϋπόθεση ότι τα λιγδωμένα του δάχτυλα βρίσκουν τα σωστά πλήκτρα. Τόσο εύκολα, τόσο γρήγορα, τόσο ΨΕΥΤΙΚΑ και τόσο ακριβά- μην ξεχνάμε ότι τη σήμερον ημέρα το budget μιας ταινίας είναι promo tool. Αλλά: τo "Final Fantasy" π.χ. γιατί πάτωσε;; Βασισμένο σε δημοφιλέστατο βιντεοπαιχνίδι, ενδιαφέρον sci-fi premise, 100 εκατομμύρια+ προϋπολογισμός- κι όμως, πήγε άπατο κριτικά και εμπορικά. Γιατί; Μήπως γιατί οι ψηφιακοί synthespians, που τότε κόμπαζαν μάλιστα ότι μπορεί να αντικαταστήσουν τους αληθινούς ηθοποιούς, αποδείχτηκαν αγγούρια; Μήπως γιατί το φουτουριστικό και εξ' ολοκλήρου κατασκευασμένο σε υπολογιστή σύμπαν του απώθησε όσους ΔΕΝ ήθελαν να πληρώσουν 10$ για να παρακολουθήσουν ένα δίωρο video game στον αυτόματο πιλότο; Η τεχνολογία δεν έχει προχωρήσει ΤΟΣΟ ώστε ένα αποκλειστικά CGI τοπίο να περνιέται για αληθινό- και αν αυτή η ψευδαίσθηση χάνεται σινεμά δε γίνεται. ΣΙΝΕΜΑ δε γίνεται. Εμπορική αρπαχτή; Άνετα, με προμόσιον σαν του "300" και κοινό σαν κι εσένα.

90% blue screen και 10% green. Κινηματογράφος είναι αυτό; Όχι δεν είναι. Πάρ' το χαμπάρι και εσύ και όσοι είστε της ίδιας λογικής. Η 7η δεν είναι η τέχνη του εύκολου εντυπωσιασμού,, αλλά εκείνη που αποθεώνει τον άνθρωπο έστω και μέσα από υπεράνθρωπους ήρωες, εκείνη που υμνεί και εξυψώνει τη ζωή και κάθε τι καλό που τη χαρακτηρίζει έστω και μέσα από larger-than-life καταστάσεις (η Ιστορία του Hollywood anyone?) εκείνη που παίρνει μύθο και πραγματικότητα και τα κάνει ένα. Το μυθοπλαστικό, αυθεντικά χολλυγουντιανό σινεμά παίρνει το μίζερο, άραχνο, μουντό και βαρετό κόσμο μας και το μετατρέπει σε κάτι είτε απόκοσμο και φρικιαστικό, είτε ονειρικό και παραμυθένιο, είτε λαμπρό και επιβλητικό. Παίρνει ένα δάσος και το κάνει "Evil Dead", έναν πύργο και τον κάνει σπίτι του Δράκουλα, ένα νησί και το κάνει "Τζουράσικ Παρκ", τη Νέα Ζηλανδία και την κάνει Μέση Γη, τα στούντιος της Πάραμαουντ Σικάγο του '30, μια τεράστια πισίνα θάλασσα για να βυθιστεί ο Τιτανικός. Άλλωστε όταν βλέπεις δουλειά του Κόνραντ Χολ ("Road To Perdition") ή του Ντάριους Κόντζι ("Se7en") ή του Γιάνους Καμίνσκι ("Minority Report") μέρος της ανατριχίλας που σε διαπερνά οφείλεται στη σκέψη ότι το κάδρο που βλέπεις οφείλεται στη φωτογραφική τους δεινότητα, ότι κάποιοι ΑΝΘΡΩΠΟΙ με όπλα τα φίλτρα, τα φώτα, τους ανακλαστήρες έστησαν αυτό το χάρμα οφθαλμών. Δάμασαν το φυσικό φως και έκαναν το κάδρο καβαλέτο έτοιμο να γίνει πίνακας. Οι αυθεντικοί κινηματογραφιστές δεν είναι τσαρλατάνοι, ουτε ταχυδακτυλουργοί. Είναι καλλιτέχνες. Δεν έχουν ανάγκη το ανεγκέφαλο "ουάου" σου, ούτε να κάνεις τη δουλειά τους wallpaper στο PC σου. Πάνω από όλα δε είναι ΜΑΓΚΕΣ. Μας ταξιδεύουν, μας συνεπαίρνουν, μας κόβουν την ανάσα με τις ικανότητές τους, την ευρηματικότητά τους, την πρωτοπορία τους και όχι με το effect toolkit του Final Cut Pro. Το να το κατανοήσεις και να το δεχτείς βέβαια αυτό προϋποθέτει να αγαπάς αυτό που κάνουν και να το τιμάς γι' αυτό, και όχι επειδή δε βρήκες τραπέζι στη "Σπονδή" ή επειδή η γκόμενα πρέπει να διασκεδάσει λίγο προτού σoυ κάτσει.

Η τέχνη, κύριος, η ΤΕΧΝΗ δεν είναι εύκολη.

Τόσο εσύ, όσο και πολλοί άλλοι μιλάνε υποτιμητικά για τα computer graphics.Υποθέτω δεν γνωρίζετε τον χώρο των video games και τα λέτε αυτά από περιστασιακές επαφές που μπορεί να είχατε με κανά shoot 'em up.

Ωστόσο πολλά video games είναι έργα τέχνης, ισάξια με τις καλύτερες ταινίες.

Τα computer graphics τα δημιουργούν άνθρωποι, όπως και τις ταινίες - δεν υπάρχει καμμία διαφορά.Αν νομίζεις ότι είναι πιο εύκολο το να κάνεις γραφικά, ρώτα να σου πουν πώς φτιάχνονται.Δεν είναι θέμα επεξεργαστή.Είναι δημιουργία και φαντάσια πρώτα από όλα.

Ορίστε και μερικά παιχνίδια, των οποίων τα γραφικά (και όχι μόνο...) είναι έργα τέχνης πρώτης κλάσης:

Myst

Riven

The Longest Journey

Dark Seed (σχεδιασμένο από τον H.R.Giger παρακαλώ!)

Return to Zork(ιδίως οι πρώτες σκηνές με τα δέντρα και το χωριο...)

Future Wars - κυρίως ο πλανήτης μετά την πυρηνική καταστροφή. (παλίο παιχνίδι της Amiga - το αναφέρω για να δείξω πώς δεν είναι θέμα "επεξεργαστή").

Στην συνέχεια κάποια παιχνίδια που είναι έργα τέχνης με όλη την σημασία της λέξης:

Discworld Noir (απίστευτη ατμόσφαιρα, αλλά και κορυφαία αισθητική - πάντρεμα του noir με το cyber punk)

Rise of the Dragon(επίσης κορυφαίο cyber punk, eπηρεασμένο από το Blade Runner)

Guild of Thieves (μοναδική καφκική ατμόσφαιρα)

Gateway II Homeworld (από το βιβλίο του Fredercik Pohl)

Amerzone (εξωτικό - ιδιαίτερα ποιητικό το εύρημα με τα λευκά πουλιά)

The Beast Within (άψογο μεταφυσικό θρίλερ που εκτελύσεται στην Γερμανία, με αναφορές στον Wagner και τον Ludwig II - έχει και μια μίνι-όπερα στο τέλος ("Der Fluch Des Engelhart")!

H πολή των χαμένων παιδιών (εξαιρετικό παιχνίδι - σε αντίθεση με την εντελώς κιτς ταινία!)

Loom (μαγευτικό παραμύθι, εμπνευσμένο από το έργο του Τσαικόφσκυ "Η λίμνη των Κύκνων", με αναφορές στην πλατωνική φιλοσοφία!)

Θα μπορούσα να συνεχίσω για πολύ ακόμα...

Να πω ότι κάτι τέτοι ισχύει και για τα anime, τα οποία πολλοί θεωρούν για παιδάκια και ότι είναι δευτεροκλασάτα... Βλέπω να αναφέρεται το Minority Report σαν δείγμα καλού sci-fi. Δεν νομίζω ότι μπορεί να συγκριθει στο ελάχιστο με σπουδαία sci-fi anime των Ιαπώνων.

Διαφωνώ επίσης με την φράση σου:

Η τεχνολογία δεν έχει προχωρήσει ΤΟΣΟ ώστε ένα αποκλειστικά CGI τοπίο να περνιέται για αληθινό- και αν αυτή η ψευδαίσθηση χάνεται σινεμά δε γίνεται. ΣΙΝΕΜΑ δε γίνεται.

Γιατί να πρέπει μα περνιέται για αληθινό;

Σινεμά -και μάλιστα πρώτης ποιότητας- μπορεί να γίνει ακόμα και αν χαθεί αυτή η ψευδαίσθηση.Έχεις δει το Και το πλοίο φεύγει";

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Κοίτα ο NM25 δεν ασχολήθηκε κατά βάση με το νόημα της ταινίας.Απλά χρησιμοποίησε το γενικό αξίωμα αυτή η τεχνική δεν είναι τέχνη,με τέτοια τεχνική δεν μπορούν να δημιουργηθούν έργα τέχνης.Από εκεί και πέρα κατέφυγε σε εύκολες γενικεύσεις,παρουσίαση κιτς στοιχείων που υπάρχουν,παίρνουν όμως διαφορετικά νοήματα ανάλογα με την υποβολή της εικόνας.

Νομίζω αυτό που ενοχλεί κυρίως είναι η ταύτιση με τον Ξέρξη ενώ παρουσιάζεται με αυτή τη μορφή.

Για αυτό και μόλις γράφεται κάτι ακολουθούν σε δυο λεπτά σεντόνια για να μη διαβαστεί.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.