Jump to content

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΠΤΥΧΙΩ ΦΟΙΤΗΤΩΝ


Recommended Posts

  • Απαντήσεις 19,1k
  • Created
  • Last Reply

Πηγή : Tvxs

Συμβούλια Ιδρυμάτων Πανεπιστημίων: Γάτος γ@@@ και γάτος σκούζει

 
kostas_b._markou-180146.jpg
 
08:06 | 19 Φεβ. 2015
Κώστας Β. Μάρκου
 
 
 

Ο κουρνιαχτός που έχει σηκωθεί από το ιστορικό αποτέλεσμα των εκλογών της 25ης Ιανουαρίου 2015 και οι άμεσες και επείγουσες διαδικασίες που δρομολογήθηκαν την επαύριον για τις διαπραγματεύσεις με την ΕΕ-ΔΝΤ-ΕΚΤ, έχουν αφήσει στο περιθώριο της προσοχής τις άμεσες και προφανείς αλλαγές που η νέα κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, δεσμευμένη από το προεκλογικό πρόγραμμα της, ήδη δρομολογεί για υλοποίηση. Καθημερινά, από όλους τους τομείς της δημόσιας ζωής εξαγγέλλονται αποφάσεις και πρωτοβουλίες των νέων υπευθύνων.

 
Στο κλίμα του «σοκ και δέος» που προκάλεσε το εκλογικό αποτέλεσμα οι θύλακες της διαπλοκής και του κατεστημένου αδυνατούν, ακόμη, να αρθρώσουν έστω και μια λέξη. Εκτός από το χώρο των εμπλεκομένων στην Ανώτατη Παιδεία. Στο πεδίο αυτό η ομάδα και τα συμφέροντα που απειλούνται είναι συμπαγής, συγκεκριμένη και θα έλεγα πιο ψύχραιμη. Έτσι οι πρώτες αντιδράσεις εκδηλώθηκαν ήδη με προσπάθειες συλλογής υπογραφών, με συνεντεύξεις σε γνωστά ΜΜΕ, με αρθρογραφίες, ανακοινώσεις και με πλευροκόπημα (φιλικό δήθεν) των νέων υπευθύνων. Η εγκριτότητα, η επιστημοσύνη, η εμπειρία αλλά και η καλή πρόθεση των (διορισμένων) εξωτερικών μελών των Συμβουλίων Ιδρυμάτων (ΣΙ) των Πανεπιστημίων διακηρύσσεται πανταχού. Τόσο καλή ήταν η πρόθεση αυτή που ενδεικτικά σας παραθέτω, από τα επίσημα πρακτικά, τον διάλογο μεταξύ εξωτερικού μέλους του ΣΙ του Πανεπιστημίου Πατρών και υποψήφιου για υποψήφιος πρύτανης κατά τη συνέντευξη, που από το νόμο Διαμαντοπούλου επιβαλλόταν, για την επιλογή του «τριτοπρόσωπου»(όπως με την εκλογή του Πατριάρχη, στην Τουρκία! ): «ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχετε συμπεριλάβει στους Αναπληρωτές Πρύτανη την κα……., η οποία παραιτήθηκε γιατί διαφωνούσε με το Νόμο και την εφαρμογή του. Έχει αλλάξει η άποψη της για αυτό; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν νομίζω ότι τα άτομα που διαφωνούσαν με το θεσμικό πλαίσιο δεν πρέπει να ενδιαφέρονται για τα κοινά». Το αποτέλεσμα ήταν ότι ο ερωτών καταψήφισε τον ερωτώμενο και το ΣΙ επέλεξε 2 υποψηφίους αντί για 3 ως όφειλε από το νόμο (εκκρεμεί η προσφυγή στο ΣτΕ).

Ας δούμε όμως χωρίς προκατάληψη τα πεπραγμένα των ΣΙ την 2ετία που πέρασε.

 

ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ

 

Όταν τα Συμβούλια πρωτοεμφανίστηκαν στο νόμο Διαμαντοπούλου, αρκετοί έσπευσαν να τονίσουν ότι μέσα από τη θέσπιση τους εισάγεται στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο ο τρόπος λειτουργίας των μεγάλων επιχειρήσεων. Αυτές οι τελευταίες διοικούνται από έναν στενό πυρήνα διευθυντικών στελεχών, ο οποίος δεν ρυθμίζει την παραγωγή, άλλα την ελέγχει. Με τρόπο ανάλογο, τα Συμβούλια χαράσσουν στρατηγική (που με τη σειρά της αποτελεί μέρος της στρατηγικής του Υπουργείου, εφόσον η αλυσίδα δεν πάει μόνον προς τα κάτω αλλά και προς τα πάνω). Απομένει στους Πρυτάνεις και στους Κοσμήτορες να ρυθμίζουν τα πρακτικά προβλήματα λειτουργίας του πανεπιστημίου με βάση τη στρατηγική που έχει χαράξει το Συμβούλιο και να λογοδοτούν σε αυτό. Όταν όλα αυτά λεγόντουσαν, φαντάζανε πολύ θεωρητικά, όταν δεν χρεωνόντουσαν στη «γνωστή δαιμονολογία» της Αριστεράς.

Σήμερα μετά 2 χρόνια εμπειρίας, μπορούμε να τα αποτιμήσουμε κάτω από ένα πλουσιότερο φως. Οι συνεχείς έριδες ανάμεσα σε Πρυτάνεις Ιδρυμάτων και των αντιστοίχων Συμβουλίων, που έχουν οδηγήσει αρκετά Ιδρύματα στην παράλυση, τι άλλο είναι από την επιβεβαίωση του δικαιώματος που με βάση το νεοφιλελεύθερο πρότυπο, πιστεύουν ότι έχουν τα μέλη του ΣΙ να ελέγχουν τους Πρυτάνεις; Θυμίζω, γιατί αρκετά συχνά το ξεχνάμε, ότι με βάση τον νόμο Διαμαντοπούλου, οι Πρυτάνεις και οι Κοσμήτορες διορίζονταν από το Συμβούλιο. Η τροποποίηση Αρβανιτόπουλου που ήρθε στη συνέχεια των κινητοποιήσεων του πανεπιστημιακού κινήματος και των διαμαρτυριών της Συνόδου των Πρυτάνεων έκρινε …άξιους τους πανεπιστημιακούς να ψηφίσουν ένα από τα τρία άτομα που έχει ήδη προεπιλέξει το Συμβούλιο.

Στελεχωμένα στην πλειονότητα των περιπτώσεων από συντηρητικά στοιχεία, που στη καλύτερη περίπτωση αγνοούν απλά τα δεδομένα, δεν μπόρεσαν όπως ήταν φυσικό, να επιτελέσουν κανένα έργο ανανέωσης της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επιπλέον, ο επαρχιωτισμός των μέχρι τώρα Υπουργών Παιδείας που πριμοδότησαν υπέρ το δέον τη συμμετοχή πανεπιστημιακών από την αλλοδαπή, οδήγησε τα Συμβούλια κυριολεκτικά στη αδράνεια. Η συντριπτική πλειοψηφία των προερχομένων από το εξωτερικό δεν μπορούσαν να παρευρίσκονται στις συνεδριάσεις των οργάνων, των οποίων σε αρκετές περιπτώσεις προΐσταντο. Η αιτία είναι από τη μια, οι πολλαπλές τους υποχρεώσεις ενώ από την άλλη, τις όποιες δυνατότητες άμεσης και αυτοπρόσωπης συμμετοχής τις εξανέμιζαν οι ανύπαρκτες οικονομικές δυνατότητες των Ελληνικών ΑΕΙ. Βεβαίως δια του …Skype δεν μπορούν να επιλυθούν τα σοβαρά έως τραγικά προβλήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η εκ της Εσπερίας προέλευση πολλών μελών των Συμβουλίων δεν τα εμποδίζει μόνον να είναι παρόντα στις συνεδριάσεις αλλά ταυτόχρονα τους στερεί τη δυνατότητα να διαθέτουν στοιχειώδεις γνώσεις για τα τεκταινόμενα όχι μόνον στο ελληνικό πανεπιστήμιο, αλλά και στην κοινωνία ευρύτερα. Έτσι, μέλος Συμβουλίου του ΕΚΠΑ αναρωτιόταν φωναχτά τι είναι το …ΦΠΑ.

Η ανάδειξη των μελών των Συμβουλίων έγινε σε ατομική βάση, χωρίς δηλαδή πρόγραμμα και κατά συνέπεια χωρίς καμία δέσμευση σε μια ομάδα σαν τη δέσμευση για παράδειγμα που αναλάμβαναν υποψήφιοι πρυτάνεις και αντιπρυτάνεις στη στενή έστω ομάδα που αποτελούσε ένα προς εκλογή πρυτανικό σχήμα. Αυτό έχει δύο ειδών συνέπειες. Η πρώτη, η πλέον εμφανής κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης των Συμβουλίων, να παράγεται εκείνη η κακοφωνία η οποία γεννιέται όταν στα συλλογικά όργανα τα μέλη τους δεν υπακούν παρά μόνον σε ατομικές επιλογές και αρνούνται να ακολουθήσουν τον κοινό σκοπό. Η δεύτερη, λιγότερο εμφανής αυτή, είναι ότι τα σε ατομική βάση εκλεγμένα μέλη των Συμβουλίων εφόσον δεν ενοποιούνται σε εκείνου του είδους τις συνθέσεις που τα κεντρικά συλλογικά όργανα πρέπει και απ’ ότι έχει δείξει η εμπειρία μπορούν να πραγματοποιήσουν, αρκούνται, δυστυχώς, στο να αναπαράγουν διαστάσεις, διχόνοιες, τσακωμούς που υπάρχουν ήδη στο εσωτερικό της ακαδημαϊκής κοινότητας. Με άλλα λόγια, η μέχρι τα τώρα λειτουργία των ΣΙ όχι μόνον δεν ενοποιεί την σε αρκετές περιπτώσεις πολυδιασπασμένη και ως συνέπεια ευρύτερων κοινωνικών λόγων ακαδημαϊκή κοινότητα, αλλά αντίθετα μεγεθύνει την πολυδιάσπαση αυτή προσφέροντας της την νομιμότητα, που ένα κεντρικό θεσμικό όργανο με τη λειτουργία του είναι σε θέση να προσφέρει.

Τα Συμβούλια 2 χρόνια από την ανάδειξη τους αποτελούν «ξένα σώματα» και κατά συνέπεια απορρίφθηκαν από την ίδια την ακαδημαϊκή κοινότητα. Δεν συνέβαλαν ούτε στο ελάχιστο στη λύση των χρόνιων προβλημάτων των ΑΕΙ, προβλημάτων που επιτάθηκαν από τις πολιτικές της τελευταίας πενταετίας. Είναι αναποτελεσματικά. Δύο χρόνια μετά την λειτουργία τους δεν έχουν ΚΑΜΙΑ ουσιαστική παρέμβαση, πουθενά. Η ίδια άλλωστε η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ που από τη μια τα πριμοδότησε, από την άλλη όταν βρισκόταν μπροστά σε αποφάσεις που δεν ήθελε να πάνε κόντρα στα πελατειακά της συμφέροντα, τα …αγνόησε. Κορυφαίο παράδειγμα αποτέλεσε το γεγονός ότι τα έγραψε στα παλαιότερα των υποδημάτων της αναφορικά με το σχέδιο «Αθηνά». Καμία συνδρομή δεν τους ζητήθηκε, σε καμία διαβούλευση μαζί τους δεν προσήλθε.

Ένα μείζον πρόβλημα ήταν ο ίδιος ο νόμος. Χρειάστηκε τουλάχιστον τρείς μεταγενέστερους νόμους για να εφαρμοστεί αλλά και μετά, παρατηρήθηκε το παράδοξο ο νομοθέτης, το υπουργείο, να ζητά από άλλους (νομικό συμβούλιο του κράτους) να ερμηνεύσει τους δικούς του νόμους!!!

 

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ:

  • ΕΚΠΑ: Στα δικαστήρια με τον πρώην πρύτανη Πελεγρίνη - αυταρχική αντίληψη στην επιλογή κοσμήτορα (περίπτωση Καραμαλέγκου).
  • ΕΜΠ: Ο αναπληρωτής πρόεδρος ζήτησε το ΣΙ να μπορεί να καταργήσει τον πρύτανη!
  • ΑΠΘ: Διακοσμητικό στοιχείο ο πρόεδρος. Δεν είναι σίγουρο ότι καταλαβαίνει Ελληνικά. Έχει διερμηνέα συνήθως μαζί του στις συνεδριάσεις!
  • Παν. Πατρών. Εξωτερικό μέλος του ΣΙ δεν έχει έλθει ΠΟΤΕ σε ζωντανή συνεδρίαση. Μία ή δύο φορές έχει συμμετάσχει σε τηλεδιάσκεψη. (Πρόκειται για τον απόγονο του Ροβεσπιέρου που «ανέκρινε» τον υποψήφιο).
  • Απαξίωση από τα ίδια τα μέλη του. Στην Αθήνα δύο παραιτήσεις εσωτερικών μελών. Ο ένας έγινε πρόεδρος σχολής (Ιατρική). Στην Πάτρα παραίτηση 3 μελών και υποψηφιότητα του ενός για πρύτανης. Απαξίωση του θεσμού από ανθρώπους που τον γνώρισαν από μέσα.
  • Σε κανένα ΣΙ δεν συμμετέχει φοιτητής όπως προβλέπει ο νόμος.

ΣΙ – ΠΡΥΤΑΝΗΣ

  • Δύο κέντρα αποφάσεων με ασαφές πλαίσιο αρμοδιοτήτων. Αυτό δημιούργησε από μόνο του συγκρουσιακό κλίμα. Το υπουργείο επέμενε ότι ο νόμος περιγράφει τις αρμοδιότητες. Οι πρυτάνεις και τα ΣΙ ζητούσαν διευκρινήσεις με υπουργικές αποφάσεις. Καμία ανταπόκριση δεν είχαν.
  • Ο πρύτανης είχε με τον νόμο την αρμοδιότητα να επιλέγει τους αναπληρωτές πρυτάνεις που θα εξυπηρετήσουν την εφαρμογή της πολιτικής για την οποία εκλέχτηκε. Το ΣΙ εγκρίνει τους αναπληρωτές πρύτανη. Σε τι εξυπηρετεί αυτό; Δεν είναι αντίφαση;

ΣΙ – ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ-ΚΟΣΜΗΤΟΡΕΣ

  • Απαράδεκτη η διαδικασία στην βάση της. Είχε το ΣΙ καλύτερη κρίση από το εκλεκτορικό σώμα; Είχαν ιδιαίτερα τα εξ εξωτερικού μέλη καλύτερη άποψη από τα μέλη του πανεπιστημίου για τους υποψηφίους;
  • Ακόμα και έτσι η επιλογή τριών υποψηφίων γινόταν με τελείως ακαθόριστα κριτήρια. Ακαδημαϊκή και διοικητική επάρκεια…. Η ακαδημαϊκή επάρκεια των υποψηφίων αφού είναι καθηγητές πρώτης βαθμίδας έχει κριθεί πολλές φορές στην ακαδημαϊκή διαδρομή τους, από αρμοδιότερα του ΣΙ όργανα. Πως προσμετράται η διοικητική εμπειρία; Ένας κοσμήτορας π.χ έχει μεγαλύτερη εμπειρία από ένα αντιπρύτανη;
  • Το ΣΙ του ΕΚΠΑ απέκλεισε μοναδική υποψηφιότητα κοσμήτορα με την ουσιαστική αιτιολογία ότι ήταν (!) εναντίον του νόμου. Ολοκληρωτική αντίληψη αν όχι φασιστική. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους προσπάθησε να το μαζέψει ζητώντας ουσιαστική και πλήρη αιτιολόγηση του αποκλεισμού της υποψηφιότητας. Μένει όμως η αυταρχική νοοτροπία του ΣΙ.
  • Το μόνο θετικό (?). Αποκαλύφθηκε η νοοτροπία πρυτάνεων και η θέση τους για τις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις κ.λ.π αφού δεν πρόκειται να ψηφιστούν από διοικητικούς υπαλλήλους και φοιτητές.

Αυτή είναι η 2ετής εμπειρία από τα ΣΙ των πανεπιστημίων. Δεν τα καταργεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά από μόνα τους απαξιώθηκαν. Εμφανίζονται τώρα σε μάχη οπισθοφυλακών κάποιοι γνωστοί ομότιμοι, κάποια (λίγα) εξωτερικά μέλη και κάποιοι ουσιαστικά επιλεγέντες από τα ΣΙ πρυτάνεις να ωρύονται: επιστροφή στο παρελθόν η κατάργηση των ΣΙ !
Πραγματικά θυμίζουν τα συμπαθή τετράποδα που «διαμαρτύρονται» κατά τη γενετήσια συνεύρεση τους.

 

Ο Κώστας Β. Μάρκου είναι Καθηγητής στο Ιατρικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών, γιατρός,

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Μπαλτάς: Τις επόμενες ημέρες ανακοινώσεις για το μέλλον τους

Αποδεκτές έκανε ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς τις παραιτήσεις των μελών της Διοικούσας Επιτροπής των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), οι αρμοδιότητες της οποίας θα ασκούνται στο εξής από «υπερκείμενη αρχή».

Σε ανακοίνωσή του, ο υπουργός Παιδείας διαψεύδει επίσης κατηγορηματικά «φήμες και οι κακόπιστες διαδόσεις ότι στις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είναι η κατάργηση των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων».

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται επίσης ότι η ηγεσία του υπουργείου θα τοποθετηθεί αναλυτικά τις επόμενες ημέρες σε ό,τι αφορά το μέλλον των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emrespectΟ Αδωνις παραδίδει μαθήματα style φανερά εκνευρισμένος κι απογοητευμένος........ emelaela Θερμή παράκληση στους ενδυματολόγους του τόπικ να πάρουν θέση καθώς το ζήτημα κρίνεται ιδιαίτερα σοβαρό!! emsos emypoklinomai

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δεν έχω υπομονή

«Δεν έχω υπομονή για κάποια πράγματα, όχι επειδή είμαι αλαζονική, αλλά επειδή έχω φτάσει σε ένα σημείο της ζωής μου όπου δεν μπορώ να χάνω χρόνο με ό,τι με δυσαρεστεί ή με πληγώνει.

Δεν έχω υπομονή για τον κυνισμό, για την υπερβολική κριτική και τις απαιτήσεις οποιασδήποτε φύσης. Δεν έχω πια τη διάθεση να αρέσω σε όσους δεν αρέσω, να αγαπάω αυτούς που δεν με αγαπάνε και να χαμογελάω σε αυτούς που δεν μου χαμογελάνε.

Δεν μπορώ να χαλαλίσω ούτε λεπτό σε αυτούς που λένε ψέματα ή θέλουν να με χειραγωγήσουν. Αποφάσισα ότι δεν θέλω να συνυπάρχω με οποιονδήποτε προσποιείται, υποκρίνεται, είναι ανειλικρινής ή με κολακεύει.

Δεν μπορώ να ανεχθώ ούτε την επιλεκτική γνώση, ούτε την ακαδημαϊκή αλαζονεία. Δεν με ενδιαφέρει ούτε το κουτσομπολιό.

Αντιπαθώ τις αντιπαραθέσεις και τις συγκρίσεις. Πιστεύω στον κόσμο των αντιθέτων και γι' αυτό αποφεύγω ανθρώπους με δύσκαμπτες και άτεγκτες προσωπικότητες. Στη φιλία απεχθάνομαι την έλλειψη αφοσίωσης και την προδοσία.

Δεν τα πάω καλά με όσους δεν ξέρουν να πουν μια καλή κουβέντα ή μια λέξη ενθάρρυνσης. Βαριέμαι τις υπερβολές και δεν μπορώ να αποδεχθώ αυτούς που δεν αγαπάνε τα ζώα. Και πάνω από όλα δεν έχω υπομονή για όποιον δεν αξίζει την υπομονή μου».

José Micard Teixeira

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

«Βολικέ φόβε, φοβάμαι μη σε χάσω».

Στον συστήνουν οι γονείς σου κατά το πρώτο διάστημα της ζωής σου, τη ρυθμιστική περίοδο της γνωριμίας σου με τον πλανήτη, ενώ καθώς μεγαλώνεις, μαθαίνεις να ζεις μαζί του. Φοβάσαι το σκοτάδι, το πολύ φως, το ύψος, το κενό, το αεροπλάνο, τα κενά στο αεροπλάνο. Την ταχύτητα, φοβάσαι το άγνωστο, φοβάσαι αυτό που γνωρίζεις πολύ καλά, φοβάσαι.

Γοητευτικέ μου φόβε, περπατάς δίπλα μου. Πολλές φορές προπορεύεσαι και προηγείσαι. Αν θα μπω στο μετρό, αν θα κατέβω στο υπόγειο πάρκινγκ, αν θα καθίσω στον διάδρομο του θεάτρου ή θα φύγω από την παράσταση. Γοητευτικέ μου φόβε, έμαθα να σου μοιάζω, να σε νοιάζομαι. Έγινες η ζωή μου, όρισες τα μικρά και τα μεγάλα: από μια βόλτα με σκάφος μέχρι το ταξίδι με το αεροπλάνο. Βολικέ μου φόβε,είσαι ο λόγος που ζω, είσαι ο δίδυμος αδερφός του εγωισμού.

Εγωισμός ή φόβος; Βρίσκεσαι δίπλα στην πιο όμορφη παραλία του Ιονίου, αλλά δεν θα μπεις στο βαρκάκι για να πας. Δεν θα πάει η παρέα, δεν σε νοιάζει. «Δεν φοβάμαι ακριβώς, φοβάμαι μήπως φοβηθώ».Με την επιλογή σου ορίζεις τις επιλογές των ανθρώπων γύρω σου. Ο φόβος σου γίνεται ιστός που στολίζει τις σχέσεις σας.

Όλα περνούν από το φίλτρο του, είναι η δικαιολογία που όλοι αναγνωρίζουν και που εσύ προτάσσεις πρώτη. Βολικέ φόβε, φοβάμαι μη σε χάσω. Σε αγαπώ τόσο. Εσύ; Θα είσαι μαζί μου για πάντα; Θα μου δικαιολογείς τα λάθη; Θα με κρατήσεις στον αμνιακό σου σάκο;

Έρχονται στιγμές που ο εγωισμός θα κάνει πίσω. Ο φόβος θα κάνει πίσω. Σε μια κρίση που σε ξεπερνά, σε μια απώλεια. Σε οτιδήποτε δεν περιστρέφεται γύρω από σένα. Μια αναγκαστική διαδρομή ως συνεπιβάτης σε ασθενοφόρο στην Ντόχα, μισή μέρα σ' ένα νοσοκομείο που άνδρες και γυναίκες δεν συναντιούνται. Εσύ έχεις την ευθύνη της γυναίκας που αναζητάς και δεν βρίσκεις. Κοιτάζεις γύρω σου κι ο φόβος δεν υπάρχει. Δεν σε παράτησε, κρύφτηκε για λίγο. Φοβάται πιο πολύ από σένα.

Τέσσερις μήνες κουβαλούσα μια κήλη στον δίσκο ανάμεσα στους σπονδύλους Ο4 και Ο5. Στις πιο όμορφες επαγγελματικές μου στιγμές, σε ταξίδι στο εξωτερικό, σε φιλικές βραδιές. Πόνος πολύς, δεν λέω,αλλά και κύριος λόγος για να ορίζω τη ζωή των άλλων: πού θα κάτσω, πώς θα πάω, πώς θα με ρωτήσουν όλοι. Φόβε, που ξέρεις ότι είσαι ο φόβος του χειρουργείου, έγινες κήλη που κατσικώθηκες στο νεύρο μου και μου απαγορεύεις το περπάτημα. Σε προτιμώ, προτιμώ να σ' έχω, αποτελείς μια δικαιολογία. Είσαι η δικαιολογία μου για ό,τι δεν κάνω.

Αγαπημένε φόβε, να σε συστήσω με έναν επιστήμονα. Που χωρίς δεύτερη κουβέντα θα σε διώξει: το χειρουργείο θα γίνει, είναι απλό, θα διαρκέσει 4,5 ώρες. Η κήλη που θα αφαιρούσε, είχε ήδη σπάσει και κομμάτια της θα καθίσουν σε άλλα νεύρα. Το χειρουργείο ολοκληρώθηκε, κολλήθηκες, ξύπνησες, όλα πήγαν καλά. Η ενηλικίωση έρχεται όταν το επιλέξεις. Όταν αισθανθείς ότι ο φόβος δεν σε κάνει ξεχωριστό, σε διατηρεί παιδί. Ένα ναρκισσιστικό, ανώριμο και κακομαθημένο παιδί.

Φόβε, να σου συστήσω τον βράχο. Με λέει ήρωα αλλά δεν ξέρει ότι είναι η δική μου ηρωίδα. Πάντα.

Από τον Δημήτρη Παπαδόπουλο

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Από τις ενημερώσεις μου...............

20/02/2015 19:16

 

Τη μέθοδο της «συμφωνίας» μεταξύ πανεπιστημίων και φοιτητών επεξεργάζεται η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για την αντιμετώπιση του προβλήματος των «αιωνίων» φοιτητών.Έτσι μια έγγραφη δέσμευση θα υπογράφουν σύντομα στις γραμματείες των τμημάτων των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ οι ήδη διαγραφέντες φοιτητές που επιθυμούν να επιστρέψουν στα αμφιθέατρα για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Για το θέμα αυτό αναμένεται και να εκδοθεί σχετική εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας.

Παράλληλα, ο νέος υπουργός Παιδείας θα ζητήσει από τα πανεπιστήμια και ΤΕΙ να μην κάνουν μαζικές επανεγγραφές, αλλά απλά να εξετάσουν τα αιτήματα των φοιτητών που θα θελήσουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και επανεγγραφή να γίνει μόνον στις περιπτώσεις που διαπιστωθεί από ένα πανεπιστήμιο ότι ο φοιτητής διαγράφηκε αδίκως.

Τέλος, οι φοιτητές που θα ξαναεγγραφούν θα καλούνται να υπογράψουν μια «συμφωνία» ότι θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Το παρακάτω κείμενο,μέσα από το link,συνοδεύεται από ηχητικά ντοκουμέντα στα οποία ακούγονται ο πρύτανης του Πανεπ/μίου Κρήτης Ευριπίδης Στεφάνου και ο αντιπρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Μανώλης Γιακουμάκης,να περιγράφουν τις πρακτικές που ΗΔΗ εφαρμόζουν ώστε να εμποδίσουν τις μαζικές διαγραφές φοιτητών στα Ιδρύματα τους!!!!

 

ΤΕΛΟΣ ΣΤΙΣ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΕΣ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 
%CE%91%CE%99%CE%A9%CE%9D%CE%99%CE%9F%CE%
Καμία αυτοδίκαιη διαγραφή φοιτητή πολλώ δε μάλλον ομαδικές, όπως προέβλεπε η εγκύκλιος Λοβέρδου. Αυτή είναι η πρόθεση του νέου υπουργού Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά και σύμφωνα με πληροφορίες του 360pedia.gr θα αποτυπωθεί νομοθετικά στο πολυνομοσχέδιο που ετοιμάζει η νέα πολιτική ηγεσία και θα κατατεθεί στο τέλος Μαρτίου. Όπως προκύπτει από εκτενές ρεπορτάζ του 360pedia.gr τα περισσότερα πανεπιστήμια δεν αρνούνται σε κανέναν φοιτητή, αν το επιθυμεί, να συνεχίσει τις σπουδές του.

Ο Αριστείδης Μπαλτάς προκρίνει, όπως είπε και στη βουλή, την εξατομικευμένη αναζήτηση της πρόθεσης να συνεχίσουν ή όχι της σπουδές τους, όσοι είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα των πανεπιστημίων και έχουν ξεπεράσει τον ενδεδειγμένο χρόνο φοίτησης. Ο υπουργός ζήτησε από τις διοικήσεις των ιδρυμάτων, στην Σύνοδο Πρυτάνεων του Σαββάτου, να τον ενημερώσουν για τα δεδομένα κάθε ιδρύματος σε σχέση με τους αιώνιους φοιτητές και τις ενέργειες που έχουν έως τώρα ακολουθήσει. Θα αποκτήσει συνολική εικόνα μετά τις συναντήσεις που θα έχει το επόμενο διάστημα και με κάθε πρυτανική αρχή ξεχωριστά ώστε να καταλήξει στη ρύθμιση που θα περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του ΥΠ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

 

Η διευθέτηση που προκρίνει ο Αριστείδης Μπαλτάς, πάντως έχει ήδη υλοποιηθεί στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης. Όπως λέει στο 360pedia.gr o πρύτανης, Ευριπίδης Στεφάνου, το πανεπιστήμιο έστειλε, το 2010, 2.500 συστημένες επιστολές σε αντίστοιχους εγγεγραμμένους στα μητρώα που ενέπιπταν στις ρυθμίσεις του νόμου Γιαννάκου για την υπέρβαση του ορίου φοίτησης. Πενήντα από αυτούς απάντησαν ότι επιθυμούν τη διαγραφή τους, 20 επιστολές επεστράφησαν χωρίς να βρουν παραλήπτη και μόλις 100 απάντησαν ότι επιθυμούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Οι υπόλοιποι δεν ανταποκρίθηκαν καν.

Από τους 100 που δήλωσαν ότι επιθυμούν να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία κάποιοι έχουν προσέλθει στις γραμματείες των σχολών και διευκολύνονται στη συνέχιση των σπουδών τους. Δεν έχει γίνει πάντως καμία αυτοδίκαιη διαγραφή όπως όριζε ο νόμος Διαμαντοπούλου καθώς η Σύγκλητος αποφάσισε ότι δεν θα διαγραφεί κανένας φοιτητής που δηλώνει ότι επιθυμεί να ολοκληρώσει τις σπουδές του όσο παλαιά και αν είναι η εγγραφή του.

 

Το πανεπιστήμιο της Κρήτης δεν εφάρμοσε ούτε την εγκύκλιο Λοβέρδου την οποία είχε αποκαλύψει από τον Οκτώβριο το 360pedia.gr. Οι νομικές υπηρεσίες του ιδρύματος έκριναν ως νομικά έωλο το αίτημα του Ανδρέα Λοβέρδου για ομαδικές αυτοδίκαιες διαγραφές, ανά σχολή.

 

Ολα αυτά βέβαια με δεδομένο ότι το Πανεπιστήμιο Κρήτης άρχισε να λειτουργεί μόλις το 1978 και κατά καιρούς προχωρούσε σε εκκαθάριση των μητρώων του από όσους είχαν ξεπεράσει την εικοσαετία. Άρα τα αριθμητικά μεγέθη που είχε να διαχειριστεί επέτρεπαν την εξατομικευμένη διευθέτηση.

Ένα ανάλογο έργο αναδεικνύεται σε τιτάνιο σε περιπτώσεις αρχαιότερων και πολυπληθέστερων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων όπως το Καποδιστριακό, το Αριστοτέλειο, το Μετσόβιο ή το Πατρών. Οι αποδεκατισμένες, από την διαθεσιμότητα, γραμματείες των σχολών, θα πρέπει να εντοπίσουν χιλιάδες ονόματα σε κιτάπια που σκονίζονται, αν δεν σαπίζουν, σε ντουλάπια και υπόγεια. Σε αυτά, που είναι και τα μεγαλύτερα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας δεν έχει γίνει καμία διαγραφή φοιτητή.

Οι Σύγκλητοι έχουν λάβει αποφάσεις είτε να δώσουν τη δυνατότητα σε κάθε φοιτητή που το επιθυμεί να ολοκληρώσει τις σπουδές του όπως στο ΕΜΠ, είτε όπως στην περίπτωση της Πάτρας, το Δεκέμβριο, να εισηγηθούν στο υπουργείο την συνολική επανεξέταση του θέματος σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια.

Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας άρχισε να ξεσκονίζει τα κιτάπια του και έως τώρα έχει προχωρήσει σε ατομικές πράξεις διαγραφής για εγγεγραμμένους από το 1922 έως το 1969. Ο νεότερος δηλαδή από τους διαγραφένετες είναι τουλάχιστον 64 ετών.

Όπως λέει ο αντιπρύτανης, Μανώλης Γιακουμάκης, στο 360pedia.gr, οι προς διαγραφή φοιτητές στο ΟΠΑ υπολογίζονται γύρω στους 12.000. Και εδώ η νομική υπηρεσία του ιδρύματος έκρινε πως δεν μπορούν να γίνουν ομαδικές διαπιστωτικές πράξεις διαγραφής. Η λύση αυτή χρησιμοποιήθηκε μόνο για περιπτώσεις όπου ήταν αδύνατος 0 εντοπισμός εγγεγραμμένων πριν από το 1969. Εχουν αντίθετα εντοπιστεί περίπου 200 που εκδήλωσαν ενδιαφέρον να συνεχίσουν και ήδη προγραμματίζεται η συμμετοχή τους στις εξεταστικές περιόδους.

Σε κάθε περίπτωση, στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, στο τέλος του μήνα, θα πρέπει να ρυθμίζεται και το πώς θα αντιμετωπιστούν όσοι, λίγοι, φοιτητές έχουν διαγραφεί, είτε με ατομικές είτε ομαδικές πράξεις, σε ελάχιστες περιπτώσεις μικρότερων και νεότερων ιδρυμάτων όπως το πανεπιστήμιο Μακεδονίας ή το ΤΕΙ Πειραιά.

Ολόκληρη σχεδόν η ακαδημαϊκή κοινότητα και ιδιαιτέρως όσοι ασκούν διοίκηση, συμφωνούν ότι το θέμα των αιώνιων φοιτητών μοιάζει με την αντιπαράθεση Σκιερών και Ονικών, στα αρχαία Άβδηρα, περί όνου σκιάς. Δηλαδή πολύ συζήτηση και πολλές εντάσεις, χρόνια τώρα, για ένα ασήμαντο θέμα αφού οι λεγόμενοι αιώνιοι δεν επιβαρύνουν καθόλου τα ιδρύματα ούτε τον κρατικό προϋπολογισμό. Τόσο η φοιτητική μέριμνα όσο και η χρηματοδότηση των ιδρυμάτων χορηγείται με βάση τον αριθμό των ενεργών φοιτητών. Αντίθετα είναι τεράστιας κοινωνικής σημασίας, με δεδομένο το αυξημένο κύμα εγκατάλειψης η επιβράδυνσης των σπουδών τους από φοιτητές που αναγκάζονται να εργαστούν γιατί οι οικογένειές τους δεν μπορούν πια να τους στηρίξουν οικονομικά.

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Οι δύο Χανιώτικες παραλίες που συγκινούν όλο τον πλανήτη | Photos

Posted by ZARPA TEAM on February 20, 2015 in XANIA ·

 

Κρυστάλλινα νερά. Αυτό έιναι το κοινό χαρακτηριστικό των 10 ομορφότερων παραλιών της Ελλάδας, όπως τις ξεχώρισαν αναγνώστες του TripAdvisor από όλον τον κόσμο. Αμμος, βότσαλα, βράχοι, δένδρα, πλούσια βλάστηση, ακόμη και ένα… παλιό ναυαγισμένο πλοίο συμπληρώνουν το σκηνικό.

Ελαφονήσι, Κρήτη

Η άμμος στο Ελαφονήσι είναι λευκή, αλλά σε πολλά σημεία έχει μια ροζ απόχρωση, από τα χιλιάδες σπασμένα κοχύλια που περιέχει. Τα νερά είναι διάφανα και με το γαλαζοπράσινο χρώμα τους θυμίζουν εξωτικό παράδεισο. Γι’ αυτό άλλωστε και οι τουρίστες παραληρούν…

ela1_0.jpg

 

Eγκρεμνοί, Λευκάδα -«Η καλύτερη παραλία της Ελλάδας»

Απότομες, κατάφυτες, καταπράσινες πλαγιές οδηγούν σε γκρεμούς με λευκά βράχια, που καταλήγουν σε στενές παραλίες με άμμο και στο γαλαζοπράσινο Ιόνιο

.ela2.jpg

 

Μπάλος, Κίσσαμος, Κρήτη -«Θα προκαλέσει τη φαντασία σας, θα σας δώσει… κακές ιδέες»

Μια τροπική λιμνοθάλασσα και μια παραλία αξεπέραστης ομορφιάς στη βορειοδυτική Κρήτη.

 

ela3.jpg

 

Αγιος Παύλος, Λίνδος, Ρόδος

Μια ονειρική περιοχή ακριβώς στην πίσω πλευρά της Λίνδου, ο Άγιος Παύλος διαθέτει πεντακάθαρα νερά, βράχια, αλλά και δύο μικρές παραλίες

 

.ela4.jpg

 

Ναυάγιο, Ζάκυνθος

Το Φιόρο του Λεβάντε («Άνθος της Ανατολής»), όπως ονόμασαν οι Βενετοί τη Ζάκυνθο όταν την κατέκτησαν επειδή εντόπισαν εκεί 7.000 είδη λουλουδιών, διαθέτει μία από τις ομορφότερες παραλίες του Ιονίου. Το σκουριασμένο πλοίο που βρίσκεται εκεί δίνει το όνομά του στην παραλία, η οποία διαθέτει παχιά άμμο και περιβάλλεται από πανύψηλους λευκούς βράχους. Το 1983 το πλοίο αυτό μετέφερε λαθραία τσιγάρα και αφού εντοπίστηκε από το Λιμενικό και καταδιώχθηκε ναυάγησε και κατέληξε στην αμμουδιά.

 

ela5.jpg

 

 

Σαρακήνικο, Μήλος -«Σεληνιακό τοπίο»

Μια μοναδική δημιουργία της φύσης. Σε απόσταση 5 χλμ. ανατολικά από την πρωτεύουσα του νησιού, την Πλάκα, μια ακρογιαλιά εξαιρετικής ομορφιάς, με κάτασπρους λείους βράχους, σπηλιές και μικρή αμμουδιά.

 

ela6.jpg

 

Μύρτος, Κεφαλονιά -«Μια από τις πιο εντυπωσιακές παραλίες του πλανήτη»

Μία απο τις καλύτερες παραλίες παγκοσμίως βρίσκεται περίπου 2,5 χλμ. από το χωριό Διβαράτα και προσελκύει χιλιάδες τουρίστες. Καταγάλανα και κρυστάλλινα νερά με ολόλευκα βότσαλα, σε συνδυασμό με το μαγευτικό ηλιοβασίλεμα, καθιστούν τον Μύρτο απλά… μαγικό.

murtos-1.jpg

 

Παλαιοκαστρίτσα, Κέρκυρα -«Πρέπει οπωσδήποτε να την επισκεφθείτε»

Η Παλαιοκαστρίτσα είναι μια απο τις διασημότερες περιοχές της Κέρκυρας για την ομορφιά των νερών της και για το μοναδικό τμήμα της βραχώδους ακτής με κόλπους χωρίς άμμο.

ela8.jpg

 

Κόλπος Αντονι Κουίν, Φαληράκι, Ρόδος

Η παραλία «κέρδισε» το όνομα του Άντονι Κουίν όχι μόνο επειδή στην ταινία «Τα κανόνια του Ναβαρόνε» πρωταγωνίστησε ο διάσημος ηθοποιός, αλλά και επειδή ο ίδιος ήθελε να την αγοράσει κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Μία παραλία με άμμο και βότσαλα, αλλά και σμαραγδένια νερά…

 

ela9.jpg

Αγιος Προκόπιος, Νάξος

Ατελείωτη, με χοντρή άμμο και κρυστάλλινα νερά…

ela10.jpg

 

 

 

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

καλησπέρα σε όλους ! μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει , αν γνωρίζει κάτι η αν έχει μιλήσει με κάποιον αρμόδιο , τι θα γίνει με αυτούς που δεν διαγράφτηκαν ? με αυτούς που διαγραφτήκανε ήδη, λίγο πολύ κατάλαβα τι θα κάνουν, με μας όμως δεν καταλαβαίνω τι γίνεται , θα κάνουμε και εμείς την αίτηση , όταν φτάσει η ώρα διαγραφής μας, κατά τον νόμο η θα κάνουν όλοι τέτοια αίτηση που είναι πάνω από κάποια χρόνια στη σχολή?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

καλησπέρα σε όλους ! μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει , αν γνωρίζει κάτι η αν έχει μιλήσει με κάποιον αρμόδιο , τι θα γίνει με αυτούς που δεν διαγράφτηκαν ? με αυτούς που διαγραφτήκανε ήδη, λίγο πολύ κατάλαβα τι θα κάνουν, με μας όμως δεν καταλαβαίνω τι γίνεται , θα κάνουμε και εμείς την αίτηση , όταν φτάσει η ώρα διαγραφής μας, κατά τον νόμο η θα κάνουν όλοι τέτοια αίτηση που είναι πάνω από κάποια χρόνια στη σχολή?

Η προσωπική μου άποψη είναι πως δε θα χρειαστεί να κάνουμε τέτοια δήλωση εμείς καθώς θα ακυρωθούν οι διατάξεις περί διαγραφών που τώρα ισχύουν.

 

Επίσης,η φράση σου "όταν φτάσει η ώρα διαγραφής μας" είναι μεν δικαιολογημένη με τα έως τώρα δεδομένα ΑΛΛΑ "αυτή η ώρα" δε θα φτάσει ΠΟΤΕ γιατί θα έχει προηγουμένως,ακυρωθεί η διάταξη του Σεπτεμβρίου 2014 με την οποία "διαγραφόμαστε" τον Απρίλιο!

 

Από την τηλεφωνική μου συνομιλία με τον κο Κουράκη,αυτό είχα καταλάβει και νομίζω πως ήταν αρκετά σαφής: ΑΚΥΡΩΣΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ.

 

Κυριακή,κοντή γιορτή!!! :)

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

συμφωνω με μυριαμ - με προλαβε! αυτο που υποσημαινεται ειναι οτι απλα συνεχιζουν - μεχρι να φτιαξουν το νενο νομο πλαισιο!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

καλησπέρα σε όλους ! μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει , αν γνωρίζει κάτι η αν έχει μιλήσει με κάποιον αρμόδιο , τι θα γίνει με αυτούς που δεν διαγράφτηκαν ? με αυτούς που διαγραφτήκανε ήδη, λίγο πολύ κατάλαβα τι θα κάνουν, με μας όμως δεν καταλαβαίνω τι γίνεται , θα κάνουμε και εμείς την αίτηση , όταν φτάσει η ώρα διαγραφής μας, κατά τον νόμο η θα κάνουν όλοι τέτοια αίτηση που είναι πάνω από κάποια χρόνια στη σχολή?

Η προσωπική μου άποψη είναι πως δε θα χρειαστεί να κάνουμε τέτοια δήλωση εμείς καθώς θα ακυρωθούν οι διατάξεις περί διαγραφών που τώρα ισχύουν.

Επίσης,η φράση σου "όταν φτάσει η ώρα διαγραφής μας" είναι μεν δικαιολογημένη με τα έως τώρα δεδομένα ΑΛΛΑ δε θα φτάσει ΠΟΤΕ γιατί θα έχει προηγουμένως,ακυρωθεί η διάταξη του Σεπτεμβρίου 2014 με την οποία "διαγραφόμαστε" τον Απρίλιο!

Κυριακή,κοντή γιορτή!!!

το καταλαβαίνω ότι φαίνεται παράλογο να λέω για όρια, που ορίζει ο νόμος, τον οποίον θέλουν να καταργήσουν ! δλδ θέλεις να πεις ότι εμείς που κάνουμε εγγραφή στο εξάμηνο ήδη δηλώνουμε το ενδιαφέρον μας αρα πιθανών δεν θα χρειαστεί να κάνουμε κάτι , ενώ τους ήδη διαγραμμένους θέλουν να βρουν και να δουν άμα θέλουν να συνεχίσουν ? εδώ έχω μια ερώτηση , τότε γιατί να αποδείξουν ότι άδικα τους διαγράψανε ?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

συμφωνω με μυριαμ - με προλαβε! αυτο που υποσημαινεται ειναι οτι απλα συνεχιζουν - μεχρι να φτιαξουν το νενο νομο πλαισιο!

δλδ να κάνουν κάτι του τύπου αναστολή διαγραφών μέχρι να φτιάξουν νέο νόμο?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

εδώ έχω μια ερώτηση , τότε γιατί να αποδείξουν ότι άδικα τους διαγράψανε ?

για τυπικους λογους ωστε να διαχωρισουν οσους πραγματι δεν ενδιαφερονται να συνεχισουν!

(σοβαρα τωρα ειναι κριτηριο η απλη εγγραφη στα εξαμηνα - η η συμμετοχη με λκευκη κολλα τα δυο προηγουμενα χρονια (αρχικο κριτηριο!)...!!!)

δλδ να κάνουν κάτι του τύπου αναστολή διαγραφών μέχρι να φτιάξουν νέο νόμο?

κατα μια εννοια!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Σενάρια δίνουν και παίρνουν

Μέχρι να δούμε τη διάταξη δεν μπορούμε να ξέρουμε τι θα ψηφιστεί

Πάντως αν μπουν κριτήρια σε αυτούς, τα ίδια θα ισχύσουν και σε εμάς για πολλούς λόγους, τους οποίους βαριέμαι να αναπτύξω

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Το πρώτο τραγούδι για απόψε.......απόψε,δεν έχει ποίηση :lol: καθώς,επισκέφτηκα τη θάλασσα και......καλύφθηκα "ποιητικά" για σήμερα.... emshy

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ένα μουσικό διάλειμμα με ένα αγαπημένο μου κομμάτι...

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.