Jump to content

University Rankings


trivialx

Recommended Posts

Πρόκειται για έναν αληθινό προβληματισμό για την απουσία οποιουδήποτε ελληνικού πανεπιστημίου από τα rankings ή για άλλη μια σαχλή και άνευ ουσίας ( τα κουβαδάκια σας και σ'αλλη παραλία) διαφωνία για το ποιανού το πανεπιστήμιο είναι καλύτερο?!?

Αν διαβασεις το thread απ την αρχη θα δεις οτι η συζητηση ξεκινησε απο το γιατι τα ελληνικα πανεπιστημια ειναι πολυ χαμηλα σε τετοιες αξιολογησεις.

Καποια πανεπιστημια ειναι πολυ πιθανον μουφα (τουλαχιστον για τη θεση που βρισκονται) γιατι παιζουν πολλα πραγματα ρολο, οπως η χρηματοδοτηση των ερευνητικων προγραμματων, δημοσιες σχεσεις κτλ.

Η μεγαλη πλειοψηφια ομως ειναι πανεπιστημια με @@ με πολυ αυστηρα κριτηρια επιλογης υποψηφιων, υποδομες, οργανωση, και και και....

Οποτε ο αποφοιτος του ελληνικου πανεπιστημιου τι να κλασει τωρα μπροστα σ'αυτον του Yale?

(Ασχετα αν μετα ο Ελληνας μπορει να γινει καλυτερος γιατρος)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • Απαντήσεις 106
  • Created
  • Last Reply

Καλά...πάντα η συζήτηση ξεκινά με την πιο αγαθή πρόθεση και καταλήγει σε διαμάχη των αποφοίτων εξωτερικού και εσωτερικού.

Ακόμα κι ένα τόπικ να ξεκινήσει για την αξία της τηλεόρασης στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα οι μεν θα αρχίσουν να εκθειάζουν το Θέμο και οι δε το Μπερλουσκόνι.....

Εμένα κάτι άλλο μου τσακίζει τα νεύρα και δε μπορώ με τίποτα να καταλάβω...

ότι αν πάρεις τελικά ειδικότητα σε ένα από τα μεγαλύτερα και πιο έγκυρα νοσοκομεία της Αμερικής πρέπει επιστρέφοντας να δώσεις εξετάσεις να αποδείξεις ότι έχεις τα προσόντα που έχουν και οι αυτοί που ειδικεύτηκαν στη χώρα μας....ενώ αν μπορέσεις και πάρεις ειδικότητα σε ένα ορεινό κ@&λοχώρι της Ιβηρικής χερσονήσου θα είσαι ισάξιος με οποιοδήποτε ειδικευόμενο ελλληνικού νοσκομείου.....

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

LETS FIND OUT WHY UK GRADUATES ARE PROBABLY A LITTLE BIT BETTER THAN ME (ATHENS MEDICAL SCHOOL GRADUATE)

THIS YEAR IS MY THIRD YEAR IN THE NHS

MY RESPONSIBILITIES INCLUDE THE SUPERVISION AND TRAINING OF MEDICAL STUDENTS (4TH YEAR)

DURING MY YEARS HERE I VE MET STUDENTS FROM:

MANCHESTER UNIVERSITY

QUEENS MEDICAL SCHOOL-BELFAST

CARDIFF MEDICAL SCHOOL

ALL OF THEM HAD ONE THING IN COMMON:

THEY HAD TO DO MORE OR LESS MY HOUSE OFFICER'S JOB FOR THE PERIOD OF TIME THAT THEY WERE ATTACHED TO MY CONSULTANT: WARD ROUNDS, MEDICAL PROCEDURES-SUPERVISED BY MYSELF, THEY HAD TO ATTEND OUTPATIENT CLINICS, FEW HOURS ON-CALL WITH ME, THEY HAD TO ATTEND SHO TEACHING, ECG TEACHING, GRAND ROUNDS, AUDIT MEETINGS THE LIST GOES ON...

THEY WERE ON THE WARD OR THE CLINIC AT 9, THEY HAD TO PREPARE PRESENTATIONS THEY WERE ACTIVE-ACTIVE-ACTIVE.

EVEN MORE IMPORTANT THEY ARE ALWAYS ONLY TWO! - NOT 8 OR EVEN 10 AT A TIME (FOR EXAMPLE OUTPATIENT CLINICS IN SYGGROS)

IN THE BEGINNING OF THEIR ATTACHMENT (RARELY LASTS MORE THAN 4 WEEKS IN EACH SPECIALTY) THEY SET GOALS WITH THE CONSULTANT AND WHEN THEY FINISH THERE IS AN APPRAISAL OF THEIR ATTACHMENT WHICH IS SENT DIRECTLY TO THEIR SCHOOL.

AND LISTEN TO THIS:

IF THE MEDICAL STUDENTS ARE NOT HAPPY WITH ANYTHING-ANYTHING AT ALL CONCERNING THEIR ATTACHMENT-FOR EXAMPLE TEACHING, ACCOMODATION EVEN FOOD THEY HAVE THE RIGHT TO REPORT BACK TO THEIR MEDICAL SCHOOL AND THE MEDICAL SCHOOL TAKES ACTION AGAINST THE TRUST/HOSPITAL!!

TO SUM UP: THEIR TRAINING IS INTENSE, THERE IS A CURRICULUM THAT EVERY HOSPITAL FOLLOWS, THEY ARE CONSIDERED AS TRUE COLLEAGUES AND THEY ARE RESPECTED.

WHAT I AM TRYING TO SAY IS THAT UK MEDICAL STUDENTS GET A BETTER TRAINING DURING THEIR CLINICAL YEARS THAN I DID- I CAN SPEAK ONLY ABOUT MYSELF AND NOBODY ELSE!!!!!!!

THIS IS A GUARANTEE I THINK THAT THE AVERAGE-NOT THE BEST- UK MEDICAL GRADUATE WILL BE COMPETENT AND CAPABLE TO WORK AS A HOUSE OFFICER/ FP1 ONCE THEY GRADUATE.

AND BELIEVE ME THE HOSPITALS THAT THESE GUYS WORK WHEN THEY GRADUATE ARE AT LEAST 500+ BED HOSPITALS(THE AVERAGE DISTRICT HOSPITAL IN UK) WITH MRI, CATH LAB THE LOT...

THEY ARE BUSY HOSPITALS WITH DIFFICULT ON-CALLS AND LONG LISTS OF PATIENTS...

I AM QUITE SENIOR AT THE MOMENT BUT I CANT HELP BEING JEALOUS EVERY TIME TWO NEW STUDENTS WALK THROUGH THE DOORS OF MY CLINICS (DERMATOLOGY)

MY CONSULTANT CUTS DOWN THE NUMBERS OF THE PATIENTS-SO THAT HE HAS PLENTY OF TIME- AND KEEPS ALL THE INTERESTING AND REPRESENTATIVE CASES FOR HIMSELF AND HIS STUDENTS.

GOOD NIGHT GUYS-THANKS FOR LISTENING

FILIKA STAMATIS

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

LETS FIND OUT WHY UK GRADUATES ARE PROBABLY A LITTLE BIT BETTER THAN ME (ATHENS MEDICAL SCHOOL GRADUATE)

THIS YEAR IS MY THIRD YEAR IN THE NHS

MY RESPONSIBILITIES INCLUDE THE SUPERVISION AND TRAINING OF MEDICAL STUDENTS (4TH YEAR)

DURING MY YEARS HERE I VE MET STUDENTS FROM:

MANCHESTER UNIVERSITY

QUEENS MEDICAL SCHOOL-BELFAST

CARDIFF MEDICAL SCHOOL

ALL OF THEM HAD ONE THING IN COMMON:

THEY HAD TO DO MORE OR LESS MY HOUSE OFFICER'S JOB FOR THE PERIOD OF TIME THAT THEY WERE ATTACHED TO MY CONSULTANT: WARD ROUNDS, MEDICAL PROCEDURES-SUPERVISED BY MYSELF, THEY HAD TO ATTEND OUTPATIENT CLINICS, FEW HOURS ON-CALL WITH ME, THEY HAD TO ATTEND SHO TEACHING, ECG TEACHING, GRAND ROUNDS, AUDIT MEETINGS THE LIST GOES ON...

THEY WERE ON THE WARD OR THE CLINIC AT 9, THEY HAD TO PREPARE PRESENTATIONS THEY WERE ACTIVE-ACTIVE-ACTIVE.

EVEN MORE IMPORTANT THEY ARE ALWAYS ONLY TWO! - NOT 8 OR EVEN 10 AT A TIME (FOR EXAMPLE OUTPATIENT CLINICS IN SYGGROS)

IN THE BEGINNING OF THEIR ATTACHMENT (RARELY LASTS MORE THAN 4 WEEKS IN EACH SPECIALTY) THEY SET GOALS WITH THE CONSULTANT AND WHEN THEY FINISH THERE IS AN APPRAISAL OF THEIR ATTACHMENT WHICH IS SENT DIRECTLY TO THEIR SCHOOL.

AND LISTEN TO THIS:

IF THE MEDICAL STUDENTS ARE NOT HAPPY WITH ANYTHING-ANYTHING AT ALL CONCERNING THEIR ATTACHMENT-FOR EXAMPLE TEACHING, ACCOMODATION EVEN FOOD THEY HAVE THE RIGHT TO REPORT BACK TO THEIR MEDICAL SCHOOL AND THE MEDICAL SCHOOL TAKES ACTION AGAINST THE TRUST/HOSPITAL!!

TO SUM UP: THEIR TRAINING IS INTENSE, THERE IS A CURRICULUM THAT EVERY HOSPITAL FOLLOWS, THEY ARE CONSIDERED AS TRUE COLLEAGUES AND THEY ARE RESPECTED.

WHAT I AM TRYING TO SAY IS THAT UK MEDICAL STUDENTS GET A BETTER TRAINING DURING THEIR CLINICAL YEARS THAN I DID- I CAN SPEAK ONLY ABOUT MYSELF AND NOBODY ELSE!!!!!!!

THIS IS A GUARANTEE I THINK THAT THE AVERAGE-NOT THE BEST- UK MEDICAL GRADUATE WILL BE COMPETENT AND CAPABLE TO WORK AS A HOUSE OFFICER/ FP1 ONCE THEY GRADUATE.

AND BELIEVE ME THE HOSPITALS THAT THESE GUYS WORK WHEN THEY GRADUATE ARE AT LEAST 500+ BED HOSPITALS(THE AVERAGE DISTRICT HOSPITAL IN UK) WITH MRI, CATH LAB THE LOT...

THEY ARE BUSY HOSPITALS WITH DIFFICULT ON-CALLS AND LONG LISTS OF PATIENTS...

I AM QUITE SENIOR AT THE MOMENT BUT I CANT HELP BEING JEALOUS EVERY TIME TWO NEW STUDENTS WALK THROUGH THE DOORS OF MY CLINICS (DERMATOLOGY)

MY CONSULTANT CUTS DOWN THE NUMBERS OF THE PATIENTS-SO THAT HE HAS PLENTY OF TIME- AND KEEPS ALL THE INTERESTING AND REPRESENTATIVE CASES FOR HIMSELF AND HIS STUDENTS.

GOOD NIGHT GUYS-THANKS FOR LISTENING

FILIKA STAMATIS

Σταμάτη πιστεύω όλα όσα είπες και συμφωνώ για το επίπεδο της εκπαίδευσης που πήραμε.

Πιστεύω όλοι θα συμφωνήσουν αν μιλήσουν αντικειμενικά.

Και εγώ στη θέση σου θα ζήλευα!

Δυστυχώς το τι πήραμε δεν μπορούμε να το αλλάξουμε.

Μπορούμε όμως να αλλάξουμε το τι θα πάρουμε.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Σταματα, επιτελους, να εκτιθεσαι μ'αυτον τον τροπο.Σεβασου τον εαυτο σου.Και μην αισθανεσαι μειονεκτικα για τη σχολη απ'όπου αποφοιτησες.Οταν θα κανεις σωστα τη δουλεια σου και ο ασθενης θα τυγχανει,ετσι, της καλυτερης δυνατης περιθαλψης, θα σ έυγνωμονει, δε θα σε ρωταει που σπουδασες.

GOAAAALLLLLL !

Φωτη αυτη την συμβουλη προσωπικα θα την πληρωνα.

Προσωπικα μπορεις να δουλεψεις και να γινεις τετοιος Ιατρος που κανεις δεν θα σου "χτυπησει" το που σπουδασες.

Απ' την αλλη το να προσπαθεις να δικαιολογησεις την δυσκολια του ΔΟΑΤΑΠ προκαλεις το κοινο αισθημα.

Δεν χρειαζεται να ξερει κανεις καποιους ασχετους που αναγνωρισαν οπως τυχαινει να γνωριζω εγω.

Απλα βλεποντας το πως "καθαρισε" η "Επετηριδα" του Δικατσα το καταλαβαινει ο καθενας ...

Επικεντρωσου στις προσωπικες σου γνωσεις ...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

IN THE BEGINNING OF THEIR ATTACHMENT (RARELY LASTS MORE THAN 4 WEEKS IN EACH SPECIALTY) THEY SET GOALS WITH THE CONSULTANT AND WHEN THEY FINISH THERE IS AN APPRAISAL OF THEIR ATTACHMENT WHICH IS SENT DIRECTLY TO THEIR SCHOOL.

AND LISTEN TO THIS:

IF THE MEDICAL STUDENTS ARE NOT HAPPY WITH ANYTHING-ANYTHING AT ALL CONCERNING THEIR ATTACHMENT-FOR EXAMPLE TEACHING, ACCOMODATION EVEN FOOD THEY HAVE THE RIGHT TO REPORT BACK TO THEIR MEDICAL SCHOOL AND THE MEDICAL SCHOOL TAKES ACTION AGAINST THE TRUST/HOSPITAL!!

TO SUM UP: THEIR TRAINING IS INTENSE, THERE IS A CURRICULUM THAT EVERY HOSPITAL FOLLOWS, THEY ARE CONSIDERED AS TRUE COLLEAGUES AND THEY ARE RESPECTED.

GOOD NIGHT GUYS-THANKS FOR LISTENING

FILIKA STAMATIS

Except from the report that ur students can sent to their medical school, is there any other way that ur work is being evaluated? If so, how often its been achieved?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καλά...πάντα η συζήτηση ξεκινά με την πιο αγαθή πρόθεση και καταλήγει σε διαμάχη των αποφοίτων εξωτερικού και εσωτερικού.

Καταρχην, απ οτι καταλαβαινω, φανταζεσαι απο τα λογια μου οτι ειμαι αποφοιτος εξωτερικου...

Κανεις λαθος ομως. Εγω δεν κριτικαρω μονο τα "ξενα σπιτια", κριτικαρω πρωτα απ ολα το δικο μου. Κι ας πεσει να με πλακωσει...

Τα λεγομενα του STAMATI καλυπτουν πληρως αυτα που θελω να πω

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Σταμάτη, περίεγραψες το βρετανικό σύστημα με το καλύτερο τρόπο. Η όλη εκπαίδευση των βρετανών βασίζεται στον κλασικό εμπειρισμό τους: Μαθαίνουμε μονάχα ότι χρειαζόμαστε, πρακτικά. Ενδιαφερόμαστε περσσότερο για τη μέθοδο παρά για τον όγκο γνώσεων.

Είναι ενδιαφέρουσα προσέγγιση και προσωπικά συμφωνώ. Έχει όμως και αδυναμίες: Για παράδειγμα θα δεις ότι βρετανοί φοιτητες μπορεί να μην έχουν γνώση για πολύ βασικά πράγματα. Πχ ρώτα τους κάτι για εμβρυολογία και θα δεις τι εννοω. Αντίθετα ο έλληνας αποφοιτος έχει τεράστιο όγκο γνώσεων. Δε μπορει να υπάρξει σύγκριση με τον άγγλο. Από την άλλη του λείπει (τουλάχιστον απο ότι έχω δει μεχρι σήμερα) η άνεση στην αλληλεπίδραση με τον ασθενή (κάτι που έχει ο βρετανός). Έχω δει αποφοιτο ελληνικής ιατρικής να "κολαει" στην εξέταση ασθενή, εκει που ενας τριτοετής άγγλος θα μπορουσε να τη κάνει με άνεση. Απο την άλλη έχω δει τον άγγλο consultant να κάνει ερώτηση σε 20 SpRs (ειδικευομενοι) και ο μόνος που μπορουσε να απαντήσει ήταν ο έλληνας απόφοιτος SHO (λιγοτερο έμπειρος απο SpRs) και τον άγγλο consultant να παθαίνει τη πλάκα του.

Η ιατρική στην βρετανία προετοιμάζει τους φοιτητες της να εργαστουν σε ένα καλα οργανωμένο σύστημα. Οι ιδιοι όμως αποφοιτοι πολύ δύσκολα θα επεβίωναν σε καποιο άλλο. Ο Ελληνας δεν εκπαιδευεται για καποιο σύστημα (μάλλον γιατι δεν υπάρχει κανένα σύστημα). Η όλη εκπαιδευση βασίζεται στη συσσώρευση γνώσεων, κυρίως θεωρητικών. Αν όμως τον έλληνα απόφοιτο τον βάλεις σε ένα οργανωμένο σύστημα (πχ όπως το NHS) μετά απο ένα διάστημα θα κάνει θαύματα και θα γίνει ένας καταπληκτικός ιατρός.

Η εκτίμηση μου είναι πως αν οι ελληνικές ιατρικές είχαν μια μορφή ουσιαστικής (ουσιαστικής, ετσι? Οχι παπαριες...) αυτοαξιολόγησης και έμφασης στη καλύτερα οργανωμένη διανομή της κλνικής εκπαίδευσης πιστευω ότι θα γινόταν μια απο τις δυνατότερες ιατρικές στο κόσμο (όπως ήταν τη δεκαετία 70, αρχες 80). Σε αυτο το πλαίσιο, ενώ δε πιστευω ότι χρειάζονται κοσμογονικές αλλαγες για να επιτευχθουν οι παραπάνω αλλαγές (αυτοαξιολογηση + καλύτερη οργάνωση κλινικής ιατρικής) όσον αφορα το υλικοτεχνική υποδομή και τη χρηματοδότηση θεωρώ ότι τελικά δύσκολα μπορεί να γίνει εξαιτίας του τρόπου σκέψης που μας διακρίνει ως έλληνες (γαμαμε και δερνουμε και δε σηκωνουμε κριτική και την αξιολόγηση την έχουμε γραμμένη στα υποκοριστικά των αρχών μας γιατι ποια είναι τα δίποδα που θα κρινουν εμας!).

φιλικά

LETS FIND OUT WHY UK GRADUATES ARE PROBABLY A LITTLE BIT BETTER THAN ME (ATHENS MEDICAL SCHOOL GRADUATE)

THIS YEAR IS MY THIRD YEAR IN THE NHS

MY RESPONSIBILITIES INCLUDE THE SUPERVISION AND TRAINING OF MEDICAL STUDENTS (4TH YEAR)

DURING MY YEARS HERE I VE MET STUDENTS FROM:

MANCHESTER UNIVERSITY

QUEENS MEDICAL SCHOOL-BELFAST

CARDIFF MEDICAL SCHOOL

ALL OF THEM HAD ONE THING IN COMMON:

THEY HAD TO DO MORE OR LESS MY HOUSE OFFICER'S JOB FOR THE PERIOD OF TIME THAT THEY WERE ATTACHED TO MY CONSULTANT: WARD ROUNDS, MEDICAL PROCEDURES-SUPERVISED BY MYSELF, THEY HAD TO ATTEND OUTPATIENT CLINICS, FEW HOURS ON-CALL WITH ME, THEY HAD TO ATTEND SHO TEACHING, ECG TEACHING, GRAND ROUNDS, AUDIT MEETINGS THE LIST GOES ON...

THEY WERE ON THE WARD OR THE CLINIC AT 9, THEY HAD TO PREPARE PRESENTATIONS THEY WERE ACTIVE-ACTIVE-ACTIVE.

EVEN MORE IMPORTANT THEY ARE ALWAYS ONLY TWO! - NOT 8 OR EVEN 10 AT A TIME (FOR EXAMPLE OUTPATIENT CLINICS IN SYGGROS)

IN THE BEGINNING OF THEIR ATTACHMENT (RARELY LASTS MORE THAN 4 WEEKS IN EACH SPECIALTY) THEY SET GOALS WITH THE CONSULTANT AND WHEN THEY FINISH THERE IS AN APPRAISAL OF THEIR ATTACHMENT WHICH IS SENT DIRECTLY TO THEIR SCHOOL.

AND LISTEN TO THIS:

IF THE MEDICAL STUDENTS ARE NOT HAPPY WITH ANYTHING-ANYTHING AT ALL CONCERNING THEIR ATTACHMENT-FOR EXAMPLE TEACHING, ACCOMODATION EVEN FOOD THEY HAVE THE RIGHT TO REPORT BACK TO THEIR MEDICAL SCHOOL AND THE MEDICAL SCHOOL TAKES ACTION AGAINST THE TRUST/HOSPITAL!!

TO SUM UP: THEIR TRAINING IS INTENSE, THERE IS A CURRICULUM THAT EVERY HOSPITAL FOLLOWS, THEY ARE CONSIDERED AS TRUE COLLEAGUES AND THEY ARE RESPECTED.

WHAT I AM TRYING TO SAY IS THAT UK MEDICAL STUDENTS GET A BETTER TRAINING DURING THEIR CLINICAL YEARS THAN I DID- I CAN SPEAK ONLY ABOUT MYSELF AND NOBODY ELSE!!!!!!!

THIS IS A GUARANTEE I THINK THAT THE AVERAGE-NOT THE BEST- UK MEDICAL GRADUATE WILL BE COMPETENT AND CAPABLE TO WORK AS A HOUSE OFFICER/ FP1 ONCE THEY GRADUATE.

AND BELIEVE ME THE HOSPITALS THAT THESE GUYS WORK WHEN THEY GRADUATE ARE AT LEAST 500+ BED HOSPITALS(THE AVERAGE DISTRICT HOSPITAL IN UK) WITH MRI, CATH LAB THE LOT...

THEY ARE BUSY HOSPITALS WITH DIFFICULT ON-CALLS AND LONG LISTS OF PATIENTS...

I AM QUITE SENIOR AT THE MOMENT BUT I CANT HELP BEING JEALOUS EVERY TIME TWO NEW STUDENTS WALK THROUGH THE DOORS OF MY CLINICS (DERMATOLOGY)

MY CONSULTANT CUTS DOWN THE NUMBERS OF THE PATIENTS-SO THAT HE HAS PLENTY OF TIME- AND KEEPS ALL THE INTERESTING AND REPRESENTATIVE CASES FOR HIMSELF AND HIS STUDENTS.

GOOD NIGHT GUYS-THANKS FOR LISTENING

FILIKA STAMATIS

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πρώτα απ'όλα φίλε priapus εγώ είμαι ο πρώτος που κατακρίνω το χάλι των ελληνικών πανεπιστημίων με τις τηλεφωνικές εξετάσεις των "γόνων" και όλα τα συναφή που όλοι έχουμε συναντήσει.

Απλώς επειδή είμαι λίγο καιρό παραπάνω στο φόρουμ έχω βαρεθεί να βλέπω κάθε θέμα που ανοίγει να καταλήγει σε μια ανούσια διαμάχη για την ποιότητα του κάθε πανεππιστημίου ανάλογα με τη χώρα. Υποτίθεται εδώ πέρα είμαστε για να μοιραστούμε τις αγωνίες και τους προβληματιμούς μας και να βοηθήσουμε ένας τον άλλο, ο κάθένας με τον τρόπο που μπορεί.

Οπότε δεν ήταν προσωπική επίθεση και μην την πάρεις έτσι αλλά μια παράκληση μάλλον να μην γελιοποιηθεί κι αυτό το θέμα που προφανώς μα πονάει όλους και αποτελεί άλλη μια γροθιά στο στομάχι και στην αξιοπιστία των ελληνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Πόσο μάλλον όταν και λόγω της γεωγραφικής θέσης η Ελλάδα μετά τον τουρισμό και την υγεία θα μπορούσε να αποτελεί σημαντικό προοροσμό για εκπαίδευση πολλών χωρών. Για παράδειγμα ήδη στην Κύπρο έχει αρχίσει να γίνεται ο κακός χαμός από ασιάτες που φοιτούν σε διάφορα κολλέγια. (ώπα...μην ανοίξω θέμα περί ιδιωτικοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαιδευσης...)μα πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να δεχτούμε πλήθος ξένων φοιτητών αό βαλκανικές χώρες παρά να γίνεται το αντίστροφο και να αυξηθεί πραγματικά το ΑΕΠ (και όχι να περιμένουμε από τις εκδιδόμενες γυναίκες γι αυτό!!!)

Άλλη μια παράκληση ρε παιδιά κι ας κάνουν κάτι και οι moderators γι αυτό....

όταν θέλουν κάποιοι να απαντήσουν ας κάνουν quote μόνο στο κομμάτι που θέλουν να σχολιάσουν και όχι σε ολόκληρη την απάντηση του προηγούμενου διότι είναι κουραστικό....

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Απλώς επειδή είμαι λίγο καιρό παραπάνω στο φόρουμ έχω βαρεθεί να βλέπω κάθε θέμα που ανοίγει να καταλήγει σε μια ανούσια διαμάχη για την ποιότητα του κάθε πανεππιστημίου ανάλογα με τη χώρα. Υποτίθεται εδώ πέρα είμαστε για να μοιραστούμε τις αγωνίες και τους προβληματιμούς μας και να βοηθήσουμε ένας τον άλλο, ο κάθένας με τον τρόπο που μπορεί.

Αν και εχω λιγοτερο καιρο εδω το εχω καταλαβει κι εγω αυτο...

Ισως ομως δεν διαβασες το thread απ την αρχη οταν ξεκινησαμε να γραφουμε τους λογους που πιστευουμε οτι οφειλεται αυτη η καταντια των ελληνικων πανεπιστημιων (και μιλαω γενικα, οχι μονο για τα rankings).

Απλα στην πορεια εμφανιστηκαν μερικοι που πιστευουν οτι για ολα φταινε οι μεταγραφες, αλλοι που πιστευουν οτι ολα πανε ρολοι κτλ, ε και το θεμα ξεφυγε....

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Και εγώ πιστεύω πως μια ιατρική σχολή που σε βγάζει έτοιμο να αντεπεξέλθεις στις υποχρεώσεις σου κατά την διάρκεια της ειδικότητας είναι πολύ πιο καλή από μία άλλη που σε βγάζει κινούμενη βιβλιοθήκη... :P

Ειδικά όταν το 40% των γνώσεων που αποκτάς θα ανανεωθεί μέσα σε μία δεκαετία.

Μιλάμε πάντα για τον μέσο φοιτητή και όχι για τους πολύ καλούς.

Ρώτα τον μέσο Έλληνα φοιτητή κάτι για εμβρυολογία κανένα χρόνο αφού έχει δώσει το μάθημα και δεν νομίζω να θυμάται τίποτε (εκτός αν θέλει να γίνει παθολογοανατόμος).

Τα μόνα πράγματα που θυμάμαι αμυδρά τώρα, μετά από δέκα χρόνια, είναι τα 20-30 θέματα που διάβασα από τα review books. :rolleyes:

Είναι επόμενο ο Έλληνας SHO να ξέρει περισσότερα από τους Εγγλέζους SpRs γιατί αυτός αντιπροσωπεύει την αφρόκρεμα των Ελληνικών πανεπιστημίων ενώ οι άλλοι είναι δείγμα του μέσου όρου των Αγγλικών. :rolleyes:

Και βέβαια ας μην μιλήσουμε για την άλλη άκρη της καμπύλης...

Στην Αγγλία οι ανίδεοι απόφοιτοι είναι εξαιρετικά σπάνιο φαινόμενο.

Ενώ, δυστυχώς, στην Ελλάδα παρά το «υψηλό επίπεδο θεωρητικών γνώσεων» εξακολουθούμε να βγάζουμε πολλούς ανίδεους (ακόμα και αν δεν έχουν μέσον) γιατί κανείς μα κανείς δεν έχει το κίνητρο και τον τρόπο να τους κρατήσει έξω από το σύστημα. emno

Όλοι ξέρουμε περιπτώσεις φοιτητών που παίρνουν τελικά πτυχίο επειδή βαριούνται να τους βλέπουν οι εξεταστές.

Ακόμα και πρόσφατα στις εξετάσεις για ειδικότητα είδα κάποιον να παίρνει τον τίτλο του με αυτόν τον δοκιμασμένο τρόπο.

emdots

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Όλοι ξέρουμε περιπτώσεις φοιτητών που παίρνουν τελικά πτυχίο επειδή βαριούνται να τους βλέπουν οι εξεταστές.

Ακόμα και πρόσφατα στις εξετάσεις για ειδικότητα είδα κάποιον να παίρνει τον τίτλο του με αυτόν τον δοκιμασμένο τρόπο.

emdots

Συμφωνώ σε όλα αλλά μια ερώτηση λίγο άσχετη...έδωσες εξετάσεις για την ειδικότητα πρώτα και μετά πήγες usa;

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emarup

Όχι, όχι... Ανάποδα έγιναν τα πράγματα.

Πήγα usa για να κάνω ειδικότητα και μετά, όταν θέλησα να την αναγνωρίσω στην Ελλάδα, έδωσα τις εξετάσεις που δίνουν και οι Έλληνες ειδικευόμενοι. :)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πεντε λογοι (5) που θεωρω ΜΕΓΑΛΗ ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ :

1) Δεν περασε τις Πανελληνιες και υπαρχει αντικειμενικο θεμα ικανοτητας.

2) Παει σε μια φτωχη και χαμηλου επιπεδου Βαλκανικη χωρα.

3) Απο ολες τις Βαλκανικες χωρες διαλεγει την Βουλγαρια , μια χωρα με την οποια ειχαμε προβληματα ανεκαθεν στην Ιστορια και εχει βεβαρυμενο "μητρωο" στην Μακεδονια.

4) Ακουμπαει τα $$$ του σε ατομα (καθηγητες) που μπορει να εχουν συγγενεις οι οποιοι πιθανοτατα να εχουν κανει εγκληματα στην Μακεδονια.

5) Ζει σε ενα τοσο "βρωμικο" αξιακα περιβαλλον που ειναι εξαιρετικα δυσκολο να μην τον επηρρεασει.

Αυτα τα ολιγα και αν το ανωθεν ατομο ειναι και Μακεδονας τοτε τιθεται θεμα ευσυνειδησιας κατα την ταπεινη μου αποψη ...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emarup

Διαφωνώ! Δεν είναι καθόλου ντροπή και αίσχος να σπουδάσει κάποιος σε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο θέλει και μπορεί. Τα προβλήματα ανακύπτουν όταν απλά λέει πως σπουδάζει χωρίς να μαθαίνει αυτά που θα έπρεπε, κοροϊδεύοντας πάνω από όλα τον εαυτό του... :rolleyes:

Τώρα για τα όσα λες θα σου απαντήσω με τρόπο που δεν θα σου αρέσει: emno

1. Και στις Ελληνικές ιατρικές υπάρχει πρόβλημα αντικειμενικότητας αφού πάνω από το 50% των φοιτητών δεν μπαίνουν με πανελλήνιες.

2. Η Ελλάδα μπορεί να μην θεωρείται φτωχή και χαμηλού επιπέδου χώρα όπως η Βουλγαρία. Υπάρχουν όμως μέρη στον κόσμο όπου μικρή διαφορά έχει αν το πτυχίο σου είναι τυπωμένο στην Ελληνική ή την Κυριλλική γλώσσα.

3. Εμείς έχουμε προβλήματα με την Βουλγαρία και η Βουλγαρία με την Τουρκία και η Τουρκία με εμάς... Συνεπώς ας ταμπουρωθούμε πίσω από τα σύνορα μας και ας βρίζουμε ο ένας τον άλλο.

4. Οι Έλληνες καθηγητές δεν λαδώνονται με $$$ και δεν έχουν εγκληματίες συγγενείς που γυρνάγανε με τα κονσερβοκούτια ή στείλανε κόσμο στην Γυάρο ή και εγώ δεν ξέρω τι άλλο κάνανε.

5. Το «αξιακό» περιβάλλον στην Ελλάδα είναι πεντακάθαρο και δεν επηρεάζει κανέναν, ειδικά στον χώρο της υγείας.

Ντροπή και αίσχος είναι το σύστημα των αναμονών που έχει δώσει το δικαίωμα σε διάφορους τυχάρπαστους από όπου και να τελείωσαν να πιστεύουν πως δικαιούνται να ειδικευτούν. :angry:

-----------

ΥΓ. Τις εξετάσεις για την ειδικότητα στην Ελλάδα τις έδωσα κατά την διάρκεια ενός 15θήμερου ταξιδιού πίσω στα πάτρια εδάφη (μεταξύ Μυκόνου και Πάρου :P )

Δεν πειράζει να υπάρχει το Ελληνικό χαρτί, αφού αναγνωρίζεται στην Ευρώπη και το σημαντικότερο δεν λήγει ποτέ...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Να μας πει ο εξυπνάκιας ο priapus αν έχει να απαντήσει κάτι στα ερωτήματα που έθεσα.Γενικότητες και αποστροφές είναι εύκολο να κάνει κανείς,όταν όμως τίθεται υπό έλεγχο,η ελευθερία της γνώμης του πάει περίπατο.

Εχεις τίποτα να ανταπαντήσεις priapus (και meteor),ναι ή όχι?Η μήπως ντρέπεσαι να εκθέσεις την άποψή σου?Η δε θεωρείς το μέρος κατάλληλο?

Δε μιλάμε για τον τρόπο δράσης αλλά για θέματα αρχών.Να δούμε αν τελικά υπάρχει συμφωνία,και αν κάποιοι σκόπιμα ή μη ρέπουν στη συσκότιση.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Τις εξετάσεις για την ειδικότητα στην Ελλάδα τις έδωσα κατά την διάρκεια ενός 15θήμερου ταξιδιού πίσω στα πάτρια εδάφη (μεταξύ Μυκόνου και Πάρου :P )

Δεν πειράζει να υπάρχει το Ελληνικό χαρτί, αφού αναγνωρίζεται στην Ευρώπη και το σημαντικότερο δεν λήγει ποτέ...

Συγχαρητήρια usmeds

Μήπως θα μπορούσες να μας περιγράψεις τις εξετάσεις για τον τίτλο της ειδικότητας στην Ελλάδα. Πώς σου φάνηκαν, αν τις βρήκες εύκολες, δύσκολες, τι σε ρώτησαν κτλ; Τι ειδικότητα έκανες αν επιτρέπεται;

Όταν έχεις χρόνο φυσικά.

Επίσης , στην Αμερική πόσα χρήματα παίρνεις τον χρόνο; Σου φτάνουν για να ζήσεις; Διαφέρουν οι μισθοί των ειδικευομενων απο ειδικότητα σε ειδικότητα και απο νοσοκομείο σε νοσοκομείο;

ΥΓ: Μήπως να ανοίγαμε ένα νέο θέμα με τίτλο "Εμπειρίες απο τις εξετάσεις για τον τίτλο της ειδικότητας στην Ελλάδα" ή κάπως έτσι.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

spergebiet

Αντιφάσκεις όταν θεωρείς ως μοναδικούς υπαίτιους τους μετεγγραφέντες, δηλαδή αυτούς που κατά την άποψή σου δεν αξιολογήθηκαν ή το έκαναν και απέτυχαν, και ταυτόχρονα να μην ζητάς την πραγματική αξιολόγηση των διδασκόντων αλλά και του συστήματος εν γένει.

Οι καθηγητές από που προήλθαν; Από παρθενογένεση; Ή είναι όλοι του Χάρβαρντ και απόφοιτοι Ελληνικών Πανεπιστημίων από πανελλήνιες εξετάσεις; (ώρα είναι να ακούσουμε πως φταίνε και όσοι καθηγητές δεν προέρχονται από πανελλήνιες)

Η απάντηση στο γιατί οι σχολές Grand Ecoles βρίσκονται ψηλότερα στα rankings από τις άλλες "δημόσιες" της Γαλλίας είναι η ίδια και στο γιατί κάποιες ιδιωτικές σχολές στις ΗΠΑ είναι υψηλότερα από κάποιες άλλες, πάλι μη δημόσιες. Το αποτέλεσμα είναι πολυπαραγοντικό. Ενδεικτικά να αναφέρω μόνο, εφόσον επιμένεις τόσο (αν και είμαι σίγουρος πως τα γνωρίζεις και ο ίδιος) χρηματοδότηση, πολιτική και ιδιωτική υποστήριξη, σύνδεση με την εργασία και κέντρα ελέγχου της αγοράς, αξιολόγηση όλων οριζοντίως και καθέτως, υλικοτεχνική υποδομή κτλ κτλ. (σίγουρα και το επίπεδο των φοιτητών παίζει ρόλο)

Το ότι οι απόφοιτοι των καλυτέρων σχολών των ΗΠΑ δίνουν USMLE, στην ουσία απαντά στους ισχυρισμούς σου, πως όλοι όπως και από όπου κι αν προέρχονται, πρέπει επί ίσης όροις να αξιολογούνται.

Προσπαθείς να συνδέσεις τους θεωρητικά καλύτερους αποφοίτους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των ΗΠΑ με τις επίσης θεωρητικά καλύτερες σχολές, οπωσδήποτε, με το φιλτράρισμα που κάνουν τα ιδρύματα.

Εγώ θα έλεγα πως συμβαίνει εξίσου το αντίθετο. Δηλαδή, οι καλύτεροι προσπαθούν να μπουν στα καλύτερα επειδή έτσι τα ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΑΝ οι ίδιοι ή κάποιοι άλλοι για εκείνους, και όχι επειδή εκεί πάνε οι θεωρητικά καλύτεροι. (συγνώμη που επιμένω στην ίδια λέξη, αλλά τη θεωρώ ουσία της συζήτησης)

Τέλος, προσπαθώντας να ισχυροποιήσεις τα λεγόμενά σου, αναφέρεις συνεχώς πως δεν είναι δικά σου συμπεράσματα, αλλά κάποιων άλλων ειδικών που ασχολούνται με το θέμα εις βάθος.

Πρέπει να παραδεχθείς πως υπάρχουν άλλοι "ειδήμονες", που συμφωνούν απόλυτα με αυτά που υποστηρίζουμε οι υπόλοιποι. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως η κυβέρνηση και το υπουργείο όπου βρεθεί και όπου σταθεί αναφέρει την μαγική λέξη.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Μήπως θα μπορούσες να μας περιγράψεις τις εξετάσεις για τον τίτλο της ειδικότητας στην Ελλάδα. Πώς σου φάνηκαν, αν τις βρήκες εύκολες, δύσκολες, τι σε ρώτησαν κτλ; Τι ειδικότητα έκανες αν επιτρέπεται;

Επίσης , στην Αμερική πόσα χρήματα παίρνεις τον χρόνο; Σου φτάνουν για να ζήσεις; Διαφέρουν οι μισθοί των ειδικευομενων απο ειδικότητα σε ειδικότητα και απο νοσοκομείο σε νοσοκομείο;

ΥΓ: Μήπως να ανοίγαμε ένα νέο θέμα με τίτλο "Εμπειρίες απο τις εξετάσεις για τον τίτλο της ειδικότητας στην Ελλάδα" ή κάπως έτσι.

Είμαστε emofftopic το ξέρω, αλλά και άλλοι μέσα στο thread έχουν ξεφύγει πολύ πιο άσχημα... <_<

Οι εξετάσεις ειδικότητας που έδωσα στην Ελλάδα ήταν λογικές και σίγουρα πολύ πιο εύκολες από τις αντίστοιχες που έδωσα στις ΗΠΑ. Από ότι ξέρω κάθε ειδικότητα έχει και διαφορετικό τρόπο εξέτασης (προφορικά, γραπτά, πολλαπλής ή ακόμα και συνδυασμό τους)

Δεν έχω ακούσει από κανέναν γνωστό μου να γίνονται πολλά παρατράγουδα στην όλη διαδικασία και αν έχεις ετοιμαστεί στοιχειωδώς θα πρέπει να καταφέρεις να τις περάσεις.

Ίσως για αυτόν τον λόγο να μην έχει ανοιχθεί ακόμα αντίστοιχο θέμα στο φόρουμ.

Όταν (και αν :rolleyes: ) δυσκολέψουν στα επίπεδα άλλων ανεπτυγμένων χωρών φαντάζομαι πως θα τρυπήσουν αρκετά πληκτρολόγια εδώ μέσα... :P

Σε προηγούμενες συζητήσεις έχω πει πως δεν θέλω να γράψω σε ένα ανώνυμο φόρουμ τι ειδικότητα έκανα και σε ποιό σημείο των ΗΠΑ βρίσκομαι. Δεν έχει νόημα. emno

Στο topic Ειδικότητα στις ΗΠΑ θα βρεις πολλές από τις πληροφορίες που ζητάς. Συνοπτικά:

emstar Οι αμοιβές των ειδικευμένων γιατρών στην Αμερική είναι καλές και στα σίγουρα φτάνουν για να ζήσει κανείς άνετα.

emstar Οι ειδικευόμενοι, αντίθετα, απλά τα βγάζουν πέρα. Οι μισθοί τους διαφέρουν περισσότερο ανάλογα με το νοσοκομείο και το έτος εκπαίδευσης και λιγότερο ανάλογα με την ειδικότητα. Γενικά κυμαίνονται στο επίπεδο των $35000-45000 ακαθάριστα τον χρόνο που μεταφράζεται σε $2300-3000 τον μήνα καθαρά.

emstar Σε ορισμένες ειδικότητες και προγράμματα δίνεται η δυνατότητα στους ειδικευόμενους να κάνουν moonlighting στα τελευταία έτη (όταν έχουν πάρει άδεια ασκήσεως) καλύπτοντας εφημερίες σε ιδιωτικά νοσοκομεία οπότε το εισόδημα τους μπορεί ακόμα και να διπλασιαστεί.

Αν είσαι ξένος όμως είναι πολύ πιθανό να μην σε αφήσουν να δουλέψεις ιδιωτικά, λόγω βίζας... :(

emdots

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Είμαστε emofftopic το ξέρω, αλλά και άλλοι μέσα στο thread έχουν ξεφύγει πολύ πιο άσχημα... <_<

Οι εξετάσεις ειδικότητας που έδωσα στην Ελλάδα ήταν λογικές και σίγουρα πολύ πιο εύκολες από τις αντίστοιχες που έδωσα στις ΗΠΑ. Από ότι ξέρω κάθε ειδικότητα έχει και διαφορετικό τρόπο εξέτασης (προφορικά, γραπτά, πολλαπλής ή ακόμα και συνδυασμό τους)

Δεν έχω ακούσει από κανέναν γνωστό μου να γίνονται πολλά παρατράγουδα στην όλη διαδικασία και αν έχεις ετοιμαστεί στοιχειωδώς θα πρέπει να καταφέρεις να τις περάσεις.

Ίσως για αυτόν τον λόγο να μην έχει ανοιχθεί ακόμα αντίστοιχο θέμα στο φόρουμ.

Όταν (και αν :rolleyes: ) δυσκολέψουν στα επίπεδα άλλων ανεπτυγμένων χωρών φαντάζομαι πως θα τρυπήσουν αρκετά πληκτρολόγια εδώ μέσα... :P

Σε προηγούμενες συζητήσεις έχω πει πως δεν θέλω να γράψω σε ένα ανώνυμο φόρουμ τι ειδικότητα έκανα και σε ποιό σημείο των ΗΠΑ βρίσκομαι. Δεν έχει νόημα. emno

Στο topic Ειδικότητα στις ΗΠΑ θα βρεις πολλές από τις πληροφορίες που ζητάς. Συνοπτικά:

emstar Οι αμοιβές των ειδικευμένων γιατρών στην Αμερική είναι καλές και στα σίγουρα φτάνουν για να ζήσει κανείς άνετα.

emstar Οι ειδικευόμενοι, αντίθετα, απλά τα βγάζουν πέρα. Οι μισθοί τους διαφέρουν περισσότερο ανάλογα με το νοσοκομείο και το έτος εκπαίδευσης και λιγότερο ανάλογα με την ειδικότητα. Γενικά κυμαίνονται στο επίπεδο των $35000-45000 ακαθάριστα τον χρόνο που μεταφράζεται σε $2300-3000 τον μήνα καθαρά.

emstar Σε ορισμένες ειδικότητες και προγράμματα δίνεται η δυνατότητα στους ειδικευόμενους να κάνουν moonlighting στα τελευταία έτη (όταν έχουν πάρει άδεια ασκήσεως) καλύπτοντας εφημερίες σε ιδιωτικά νοσοκομεία οπότε το εισόδημα τους μπορεί ακόμα και να διπλασιαστεί.

Αν είσαι ξένος όμως είναι πολύ πιθανό να μην σε αφήσουν να δουλέψεις ιδιωτικά, λόγω βίζας... :(

emdots

Ευχαριστώ για τις πληροφορίες :)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Είμαστε emofftopic το ξέρω, αλλά και άλλοι μέσα στο thread έχουν ξεφύγει πολύ πιο άσχημα... <_<

Οι εξετάσεις ειδικότητας που έδωσα στην Ελλάδα ήταν λογικές και σίγουρα πολύ πιο εύκολες από τις αντίστοιχες που έδωσα στις ΗΠΑ. Από ότι ξέρω κάθε ειδικότητα έχει και διαφορετικό τρόπο εξέτασης (προφορικά, γραπτά, πολλαπλής ή ακόμα και συνδυασμό τους)

Δεν έχω ακούσει από κανέναν γνωστό μου να γίνονται πολλά παρατράγουδα στην όλη διαδικασία και αν έχεις ετοιμαστεί στοιχειωδώς θα πρέπει να καταφέρεις να τις περάσεις.

Ίσως για αυτόν τον λόγο να μην έχει ανοιχθεί ακόμα αντίστοιχο θέμα στο φόρουμ.

Όταν (και αν :rolleyes: ) δυσκολέψουν στα επίπεδα άλλων ανεπτυγμένων χωρών φαντάζομαι πως θα τρυπήσουν αρκετά πληκτρολόγια εδώ μέσα... :P

Ίσως απλά να μην έχει αρκετούς ειδικευμένους ? :blink:

Οι εξετάσεις απ΄όσο έχω ακούσει είναι σε όλες τις ειδικότητες γραπτά (multiple choice) + προφορικά.

Σε κάποιες ειδικότητες φημολογείται πως κόβεται ένα σημαντικό %, δεν υπάρχει όμως σίγουρος τρόπος να το ξέρουμε αυτό.

Αν κρίνω από αυτές που έδωσα εγώ, σίγουρα ένας καλά μελετημένος έγραφε άνετα ένα 80/100 στα γραπτά. Τα slides που προβλέπονταν στη δική μου ειδικότητα επίσης δεν ήταν δύσκολα, αλλά θα έλεγα μάλλον άσχετα με τη συγκεκριμένη ειδικότητα ... αλλά και εκεί τπτ το φοβερά δύσκολο. Το πρόβλημα με αυτές τις εξετάσεις είναι η προχειρότητα με την οποία ετοιμάζονται (πχ μας έβαλαν να διορθώσουμε περίπου 10 ερωτήσεις με λάθος διατύπωση εξ΄αρχής, μα και πολλές άλλες είχαν λάθη) και η μυστικοπάθεια με την οποία τις περιβάλλουν σκόπιμα. Ποιός ο λόγος να μην κυκλοφορούν επίσημα παλαιότερα θέματα, ώστε να μπορεί να προετοιμαστεί κανείς καλύτερα?

Γενικά νομίζω πως όλοι συμφωνούμε ότι θα ήταν πολύ καλύτερο για την εκπαίδευσή μας να κρινόμασταν ανά τακτά διαστήματα (πχ κάθε χρόνο, όπως στην Ιταλία) και όχι μια κι έξω τελειώνοντας. Αλλά είναι πράγματα που απαιτούν οργάνωση και δομές που αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δεν υπάρχουν - ούτε και υπάρχει η βούληση από κάποιον ώστε να σχεδιαστούν και κάποτε να γίνουν πράξη ... Είχε ανοίξει σχετικό τόπικ πριν κανένα χρόνο, αλλά ελάχιστοι έγραψαν και κανείς άλλος δε βλέπω να έχει ενδιαφερθεί από τότε :unsure:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Τώρα για τα όσα λες θα σου απαντήσω με τρόπο που δεν θα σου αρέσει: emno

1. Και στις Ελληνικές ιατρικές υπάρχει πρόβλημα αντικειμενικότητας αφού πάνω από το 50% των φοιτητών δεν μπαίνουν με πανελλήνιες.

embaaa Αντικειμενικές,οι Πανελλήνιες με τη μορφή που έχουν;Δε θα το'λεγα.emhelp:lol::lol::lol::lol::lol::blink::(

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Επιτέλους κάτι που μοιάζει με απάντηση,φανερώνει όμως και το πλήθος προκαταλήψεων.Για παράδειγμα το ρόλο της πολιτικής.

Εστω οτι οι άριστοι έφτιαξαν το σύστημα εξετάσεων στις ΗΠΑ γιατί τους βόλευε.Και στις πανελλήνιες τι έγινε?Και εκεί οι άριστοι επέβαλλαν τους όρους τους?Και ποιος αποφάσισε για τον τρόπο εισαγωγής?Ηταν το σύστημα τυφλό ή προωθήθηκαν συγκεκριμένα άτομα?Πήρε δηλαδή το υπουργείο συνειδητά μια απόφαση οτι κάποιοι πρέπει να περάσουν(τους οποίους γνώριζε ποιοι είναι) ή με τις εξετάσεις τύπου διαγωνισμού δίνονται οι ίδιες ευκαιρίες σε όλους?

Και εσύ τι προτιμάς?Προσωποποιημένο σύστημα που θα εισάγει προεπιλεγμένα άτομα χρησιμοποιώντας (μεροληπτικές) εξετάσεις ως φύλλο συκής ή απρόσωπο όπως οι πανελλήνιες που θα δίνει τις ίδιες ευκαιρίες σε όλους?διότι οι ενέργειες της ελληνικής κυβέρνησης δείχνουν οτι κρίνει εκ των υστέρων,εκ των αποτελεσμάτων,εάν αυτά είναι επιθυμητά και όχι με βάση την ισότητα ευκαιριών ως a priori αρχή.Εάν δηλαδή κοπεί ο κόπανος γιος καθηγητή και στερηθεί την ευκαιρία να καταλάβει τη θέση του πατέρα του,αυτό είναι πρόβλημα σύμφωνα με το σκεπτικό του υπουργείου και σημαίνει οτι πρέπει να μεταβληθεί ή καταργηθεί ο μηχανισμός που τον απέκλεισε.Αντίθετα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα βάσει των αρχών του υγιούς ανταγωνισμού και της ισότητας ευκαιριών.

Το δικαίωμα κάποιου να κοπεί σε αδιάβλητο,αντικειμενικό ανταγωνισμό αποτελεί τμήμα της ελευθερίας της βουλήσεως και κάθε προσπάθεια αποφυγής του κινδύνου συνεπάγεται περιορισμό της ελευθερίας και των δικαιωμάτων των υπολοίπων μελών του κοινωνικού συνόλου.Κατάλαβες τώρα που βρίσκεται το πρόβλημα?

Ας δούμε και το θέμα πρακτικά.Ποιοι κάνουν τις καταλήψεις στα σχολεία διεκδικώντας καλύτερη ποιότητα εκπαίδευσης κτλ?Οι καλοί μαθητές?Οχι φυσικάΑυτοί σπάνια εκδηλώνουν δυσαρέσκεια,ούτε θεωρούν οτι τους επηρεεάζει ιδιαίτερα το επίπεδο της σχολικής εκπαίδευσης?Ποιοι λοιπόν διαμαρτύρονται?Μα ακριβώς οι μέτριοι,οι μαθητές χωρίς δυνατότητες που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν,είναι βυθισμένοι στην αλητεία και τα ναρκωτικά.Αυτοί που κάνουν συνεχώς σκονάκια,κοπάνες,καίνε τα βιβλία και επιστρατεύουν όλα τα μέσα για να πιάσουν την επιθυμητή βάση που οδηγεί στο πολυπόθητο απολυτήριο(το οποίο για τους καλούς είναι παντελώς ασήμαντο,οι μέτριοι όμως ξέρουν πόσο μετράει τελικά).Αυτοί οι ελεινοί μαθητές διεκδικούν ποιότητα στην παιδεία,αξιολόγηση κτλ!

Το ίδιο συμβαίνει στα πανεπιστήμια με τους διαρκώς απόντες από τις παραδόσεις συνδικαλιστές να διαμαρτύρονται για τη χαμηλή ποιότητα της διδασκαλίας και τους απόφοιτους ανατολικών χωρών που λάδωσαν να μιλούν για αξιολόγηση.

Τέτοιοι εμπαιγμοί πλεόν δεν περνούν γιατί και ο τελευταίος πολίτης καταννοεί πλήρως τι συμβαίνει.

Τι φούμαρα είναι αυτά για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια?Εάν εισάγουν στοκοειδείς,πιστεύεις οτι θα παραγάγουν τίποτα καλύτερο?Και που συμβαίνει αυτό για να το μάθουμε?

Ασε τους υπόλοιπους παράγοντες περί υποδομών,προγράμματος σπουδών που πρεσβεύεις που είναι στοιχεία εξαρτώμενα από πολιτικές αποφάσεις,οικονομικές συνθήκες κλπ και που δεν μπορείς να επηρρεάσεις.Το ζήτημα δεν τίθεται καθόλου έτσι.Εχει να κάνει με την κοινωνική κινητικότητα και τις προσπάθειες κάποιων να τη σταματήσουν αντιμέτωποι με το φόβο απώλειας των προνομίων τους.Εχει να κάνει με ρήξεις παλαιών συμμαχιών και συμφωνιών που τρίζουν από την επέλαση της παγκοσμιοποίησης και ζητούν να εξελιχθούν αντί να ενταφιαστούν.Εχει να κάνει με την ευρωπαική καθυστέρηση σε συγκεκριμένους τομείς,προιόν μακροχρόνιων ισορροπιών.

Ας δούμε λοιπόν τι έχεις να απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα.

1.Οι επιδόσεις των ελλήνων μαθητών είναι πανομοιότυπες εφόσον φοιτούν στο ίδιο σχολείο?Εάν όχι γιατί?

2.Οι εξετάσεις εξασφαλίζουν την αδιαβλητότητα και αντικειμενικότητα της επιλογής?Είναι εργαλείο για την ισότητα ευκαιριών?

3.Είναι η ισότητα ευκαιριών επιθυμητός στόχος στο σύγχρονο περιβάλλον ταχείας εξέλιξης και συσσώρευσης γνώσεων?Ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και συνακόλουθα την ευημερία?

4.Πού οδηγεί η απονομή επιστημονικών τίτλων σε άτομα στερούμενα των αναγκαίων προσόντων όπως αυτά καθορίζονται από τους νόμους τους ανταγωνισμού και της αγοράς?

5.Βοηθάει η κοινωνική κινητικότητα την πρόοδο και την ευημερία?Βηθάει να έχουν όλοι ευκαιρίες?

Και πιο συγκεκριμένα.

1.Τι ranking έχουν καλά πανεπιστήμια χωρίς τρόπο επιλογής των εισακτέων φοιτητών(βλέπε Γαλλία).

2.Τα πανεπιτήμια που επιλέγουν συνειδητά τους άριστους αποφοίτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης λαμβάνουν υπόψη τα ranking?(Ελπίζω να μη θεωρείς οτι οι απόφοιτοι πανεπιστημίων πρέπει να αξιολογούνται σε τομείς όπως αν πιάνουν το κατσαβίδι,αν κλαδεύουν τον κήπο ή αν παίζουν ηλεκτρονικά).

3.Η ιατρική είναι επιστήμη ή όχι?Αν είναι πρέπει να εξετάζεται ως επιστήμη?

4.Ποια είναι τα εισοδήματα των γιατρών στις ΗΠΑ(όπου υπάρχει αντικειμενική αξιολόγηση) και ποια στην Ευρώπη?(όπου δεν επάρχει αντικειμενική αξιολόγηση)?

5.Ποια είναι η εικόνα,το προφίλ του γιατρού στις ΗΠΑ(όπου υπάρχουν ανταγωνιστικές εξετάσεις) και ποια στην Ευρώπη(όπου δεν υπάρχουν τέτοιες εξετάσεις)?

Και ευρύτερα.

1.Ποια τα εισοδήματα των δικηγόρων στη Γαλλία και γιατί είναι τόσο υψηλότερα από τον ευρωπαικό μέσο όρο?

2.Ποιο η διαφορά του μέσου εισοδήματος barrister-solicitor στην Αγγλία και πώς εξηγείται η διαφορά?

3.Ποια τα εισοδήματα των δικηγόρων στην Ιαπωνία(όπου ισχύουν ιδιαίτερα ανταγωνσιτικές εξετάσεις) και γιατί?

4.Ποια τα εισοδήματα και οι προοπτικές των δικηγόρων στις ΗΠΑ μετά τη χαλάρωση του bar exam?

Και αντίστροφα.

1.Ποια τα μέσα εισοδήματα των αρχιτεκτόνων,μηχανικών,γιατρών,δικηγόρων στη Γερμανία(όπου δεν υπάρχει φραγμός) και πώς εξηγείτα η μετανάστευσή τους?

2.Ποια τα αντίστοιχα εισοδήματα στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης όπου πλείστα πτυχιών παραδίσονται δια λαδώματος?Ποιο το κύρος των συγκεκριμένν επαγγελματικών κλάδων εφόσον η άσκηση των δεδομένων επαγγελμάτων δεν προυποθέτει επιτυχία σε αυστηρές εξετάσεις?

Αν μπορέσεις να απαντήσεις,θα σε παραδεχτώ.

Ολες αυτές οι επιτροπές εκπαιδευτικών,συμβούλων,καθηγητών,κοινωνιολόγων που συνεδριάζουν ξανά και ξανά αναμασούν τα ίδια εγκλωβισμένοι σε μια προσπάθεια δικαιολόγησης των αδικαιολόγητων και αν αναφέρω τα συμπεράσματα στα οποία έχουν καταλήξει,θα καταστούν αντικείμενο γέλωτος.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.