Jump to content

Νομοθεσία που διέπει Μεταπτυχιακά- Διδακτορικά


rhesus

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 102
  • Created
  • Last Reply
Συγκρίνοντας 2 συστήματα προσωπικά βρήκα ότι το ένα δίνει περισσότερα από όσο το άλλο στην ίδια μονάδα χρόνου.

Αλλιώς πώς είναι δυνατό ένα άτομο πού έχει κάνει ειδικότητα σε ένα παπαρονοσοκομείο της Ελλάδος επί 5 χρόνια έχει περισσότερη εμπειρία και γνώσεις από κάποιο που έχει κάνει 3-4 χρόνια SHO και 3-4 χρόνια Middle Grade posts σε αυτή τη χώρα σύνολο 6-8 χρόνια ειδικότητας;

Πολλοί το κάνουν αυτό το λάθος όταν συγκρίνουν δύο συστήματα...

Ένα άτομο μπορεί να έχει περισσότερες εμπειρίες και γνώσεις από κάποιο άλλο και ας κάνει την ειδικότητα του σε παπαρανοσοκομείο. Αν είναι επιμελής, διαβαστερός, έξυπνος και κυνηγάει τα περιστατικά μπορεί να τα καταφέρει.

Το ζήτημα όμως δεν είναι τι κάνει ένα άτομο αλλά το τι κάνει ο τελευταίος τροχός της αμάξης.

Και εδώ ακριβώς είναι που η Ελλάδα την πατάει.

Ενώ έχει πολλούς γιατρούς άξιους και ίσως και καλύτερους από ορισμένους των "ανεπτυγμένων" χωρών ταυτόχρονα διαθέτει και μια πληθώρα άσχετων που της χαλάνε το σύστημα υγείας και κατά συνέπεια την εικόνα της στο εξωτερικό.

emdots

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ό,τι να ναι μου φαίνεται διαβάζουμε εδώ μέσα. Ο άλλος έκανε και σύγκριση παπαρονοσοκομείου Ελλάδας με SpR να πούμε.

Εγώ ένα πράμα ξέρω κύριε κονσάλταντ ουρολόγε: Ότι στην Αγγλία δεν ΔΙΑΝΟΕΙΣΑΙ να ξεκινάς ειδικότητα και να μην έχεις ALS ενώ εδώ οι περισσότεροι ειδικευόμενοι δεν το μαθαίνουν ΠΟΤΕ. Αλλά ξέχασα, εδώ μαθαίνουμε μόνοι μας και γινόμαστε πιο έξυπνοι. Άσχετα αν ο ασθενής πεθάνει κατά την ώρα της αυτο-εκπαιδεύσεως!!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ό,τι να ναι μου φαίνεται διαβάζουμε εδώ μέσα. Ο άλλος έκανε και σύγκριση παπαρονοσοκομείου Ελλάδας με SpR να πούμε.

Εγώ ένα πράμα ξέρω κύριε κονσάλταντ ουρολόγε: Ότι στην Αγγλία δεν ΔΙΑΝΟΕΙΣΑΙ να ξεκινάς ειδικότητα και να μην έχεις ALS ενώ εδώ οι περισσότεροι ειδικευόμενοι δεν το μαθαίνουν ΠΟΤΕ. Αλλά ξέχασα, εδώ μαθαίνουμε μόνοι μας και γινόμαστε πιο έξυπνοι. Άσχετα αν ο ασθενής πεθάνει κατά την ώρα της αυτο-εκπαιδεύσεως!!

Πιστεύω ότι δεν διάβασες καλά το παράδειγμά μου και λάθος ενίστασαι. Σύγκρινα ειδικευόμενο νοσοκομείου της πλάκας με κάποιον που έχει κάνει ίδιο χρόνο εκπαίδευσης εδώ. Και όντως έτσι είναι. Αυτοί που έχουν 2 χρόνια Middle Grade ή ακόμα και οι SpR1 ή 2 είναι στο ίδιο περίπου επίπεδο.

Μάλλον δεν τα ξέρεις καλά. Αυτά που λες είναι desirable προσόντα και όχι essential. Το οτι δεν έχεις περάσει κάποιο από αυτά τα σχολεία δεν σημαίνει ότι ντε και καλά θα σε κόψουν από τις θέσεις.

Το σύστημα εδώ και θα συμφωνήσω με τον USmeds γιατί έχει απόλυτο δίκαιο, είναι ότι δουλεύει με μία αρχή ακόμα και ο πιο ηλίθιος να προσφέρει ένα ελάχιστο επίπεδο επίπεδο εργασίας για τη συγκεκριμένη θέση. Έχουν κάνει ένα σύστημα με συνεχόμενη επανάληψη των ελαχίστων γνώσεων που θες δεν θες θα σου μπούν στο τέλος στο μυαλό και τουλάχισο μέχρι να έρθει ο πιο μεγάλος δεν θα έχεις σκοτώσει κανένα. Έχει βάλει πολλούς ηθμούς και δεν δέχεται a priori του τί είσαι ικανός να κάνεις ανεξάρτητα του πόσες περγαμηνές έχεις, αλλά σε περνάει στο επόμενο επίπεδο μόνο όταν κάποιοι σε συστήσουν κρίνοντας ότι είσαι ικανός να πας στο επόμενο επίπεδο. Μέχρι τότε ο πάνω από σένα χώνεται να σε είναι σε επιφυλακή για οτιδήποτε να συμβεί νε τρέξει να συμαζέψει τα ασσυμάζευτα. Και από αυτούς τους ηθμούς αυτούς περνάνε και στας Ευρώπας και κάποιοι που δεν το αξίζουν, όπως στο Ελλάδα με μέσο. Και χώνουν τους από πάνω να τους καλύπτουν γιατί η λογική είναι να μην φανεί και πέσει η υπόληψη του αξιώματος.

Στην Ελλάδα λόγω του μικρού πληθυσμού και περισσότεροι έχουν βύσμα, και όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας και βλέπουμε ποιός κάνει τί, καί έχουμε μια κακώς εννοούμενη καπιταλιστική νοοτροπία ελεύθερης αγοράς, με αποτελέσμα να μην φροντίζουμε να βάλουμε ηθμούς και να μην προσπαθούμε να προστατεύουμε τα αξιώματα. Γιατί στην τελική είναι βαριά η καλογερική. Με αποτέλεσμα να αφήνουμε την αγορά να ξεσκαρτίσει τον κλάδο μας (δές τι αντιδράσεις υπάρχουν στο να μπουν φραγμοί στο δρόμο προς να γίνεις ειδικός με κύριο επιχείρημα ας γίνουμε όλοι ειδικοί και όποιος αξίζει θα πετύχει οι άλλοι θα πεινάσουν) και από την άλλη δεν προστατεύουμε τα αξιώματα (Δεν θα δείς πχ στην Ελλάδα να έχουν κάποιο κουκουρούκου επιμελητή για καφέδες και τους ασθενείς του να τους τρέχουν παρασκηνιακά κάποιοι άλλοι όπως εδώ).

Πρίν τελειώσω ειδικότητα και επειδή ήθελα να έρθω εδώ καθε σαββατοκύριακο ερχόμουν για locum εδώ επί ένα χρόνο και κάποιες φορές και για παραπάνω. Είδα τουλάχιστο 50 νοσοκομεία εδώ. Ξέρω πόσο διαφορετική είναι η ιατρική που ασκείται στο Λονδίνο πχ εν σχέση με το Airdrie και αλλού. Ακόμα και ανάμεσα σε βόρειο και ανατολικό Λονδίνο. Και σε πληροφορώ δεν έχει διαφορά από την άσκηση ιστρικής ανάμεσα σε Σισμανόγλειο και ΓΠΝ Κάτω Ραχούλας. Το ίδιο μπορεί να μας διαβεβαιώσει και ο USmed για την αμερική ανάμεσα σε ένα Χ νοσοκομείο με όνομα και ένα municipal hospital με free clinic.

Η ένστασή μου από την αρχή ήταν να μήν θεοποιούμε τους ξένους ότι είναι οι τέλειοι και εμείς οι άχρηστοι και στην γνωστή καραμέλα ότι στο εξωτερικό είναι όλα τέλεια και στην Ελλάδα όλα γινονται με μέσο και βγαίνουν άχρηστοι γιατροί.

Και τα πήρα άγρια γιατί και στο εξωτερικό γίνονται πράγματα όπως στην Ελλάδα (βύσμα, γλύψιμο κλπ) αλλά και στην Ελλάδα γίνεται σοβαρή έρευνα. Τώρα αν στο Εξωτερικο δεν τα βλέπουμε λόγω του όγκου των γιατρών που επιτρέπει σε αυτούς να λουφάζουν στο καβούκι τους και στην Ελλάδα που γνωριζόμαστε και τους βλέπουμε μπροστά μας τους βυσματούχους δεν απαξιώνει το σύστημα.

Από την άλλη δεν θα βάλω όλη την προϋπηρεσία στο εξωτερικό στο ίδιο τσουβάλι γιατί και εδώ υπάρχουν θέσεις που σου δίνουν τα ίδια με το νοσοκομειο της κάτω ραχουλας και θέσεις που σου δίνουν πάρα πολλά.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα στην ειδικότητα μου. Η Πάτρα πήρε αναγνώριση από την παγκόσμια εταιρία Ενδουρολογίας να δίνει΄την πλήρη ειδίκευση ενδοουρολογίας διεθνώς τη στιγμή στην Αγγλία υπάρχουν μόνο 3 κέντρα που κατάφεραν να πάρουν την αναγνώριση. Κατα τα άλλα κάποιος από κέντρο που απέτυχε να πάρει την αναγνώριση γύρισε και είπε ότι μόνο στην Αγγλία μαθαίνεις ενδοουρολογία και εγώ εδώ είμαι καλύτερα εκπαιδευμένος από κάποιο από την Πάτρα γιατί εκεί είναι Ελλάδα ενώ εδώ είναι Αγγλία. Ενας χρόνος εδώ σε κάνει καλύτερο ενδοουρολόγο από όσο ο αναγνωρισμένος χρόνος ειδίκευσης. Αν αυτή ή δήλωση δεν ήταν παπαριά τότε τι είναι;

Και τέλος δεν θα συγκρίνω το μέσο επίπεδο των διδακτορικών της Λάρισας πχ με το μέσο επίπεδο του UCL αλλά με του Homerton University που βρίσκεται και αυτό στο Λονδίνο λίγο παραδίπλα ή του East Anglia University που μπορώ να σου πώ ότι τα χτυπάει στα ίσια.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

και ςε εχουν πληροφορηςει λαθος αν ςου ειπαν οτι δε γινεται ςοβαρη δουλεια ςτην Ελλαδα πουθενα και απο κανεναν

Φυςικα και γινεται ςοβαρη δουλεια

I absolutely agree with that

There are definitely greek researchers that I respect

και φυςικα καποιοι ςκιζονται για να το τελειωςουν

Weeeell that I find more difficult to believe

You see the reasons for not actually finishing a PhD abroad

have to do with certain limitations that are insubstantial (as far as finishing is concerned) in Greece

(no early findings to convert, not enough scientific importance of findings, findings falling outside the declared thesis goals etch.)

I believe that in Greece you will finish no matter what

How serious your work is is up to you and up to your supervisor

The huge advantages in the UK are funds, equipment (and I would add equipment, and EQUIPMENT) and prestige when it comes to publishing

Research nurses, assistants, statisticians, post docs for a fighting researcher are sometimes more trouble than they are worth

It its all nice and tidy when you are a child of the system that can demand to have all these individuals working for you and then confidently claim academic credit for all this work having actually done very little of it yourself

When you need to actually do the work in order to both learn more and claim full academic credit as a junior researcher, its best to keep as many people as possible out of your way-and out of your data (!).

You have to be as independent as possible as you also need to build yourself up for the future

You need to acquire skills

To acquire skills you need to do the work.

What? Is the statistician going to start reading papers for you as well?

The primary disadvantage compared to Greece is bureaucracy.

And a mentality accustomed to bureaucracy.

And this is where greek resourcefulness (in the UK environment where resources and options are available) is at its best

When the average Briton encounters an impediment or is missing a small piece of the puzzle, he sets up camp, files paperwork and awaits divine intervention- it is completely beyond him that things don’t actually work as they are supposed to.

The average greek will go around, over or through a difficulty and will turn the world upside down to find what he needs in order to get the job done- The greek expects things not to work

Διαφορετικά παιδεύεσαι αν πρέπει να διαβάσεις και ρωτήσεις ανθρώπους να σου δείξουν πώς να κάνεις κάποια πράγματα και μετά να παιδευτείς να τα φτιάξεις και να τα κάνεις πράξη και να μάθεις από τα επιτεύγματα και από τα λάθη σου και αλλιώς αν αυτοί οι άνθρωποι κάνουν τη δουλειά για σένα και εσύ παίρνεις έτοιμο το τελικό προϊόν και απλά το επεξεργάζεσαι. Μπορεί το πρώτο να σου παίρνει περισσότερο χρόνο αλλά σε κάνει ολιστικά επιστήμονα.

As far as I am concerned this is exactly the same

A huge part of research is problem solving

You are right about that, but you are wrong to think this is different in the UK

If you had done your doctorate here you would have encountered exactly the same

(btw, people who have no direct experience regarding this aspect of research should refrain from shouting their mouth off like they know anything about this)

Όλα τα ξεφορτώνεσαι, εκτός από τον ευατό σου. Αυτόν τον κουβαλάς όπου και να πας.

Halle-fucking-luiah

Greeks, thanks to having experienced Greece, see

They should routinely STFU regarding what they see

But it is a damn good thing that they DO see

And whoever has a problem with that, is a fucking moron

Το SPSS εδώ διδάσκεται στα προπτυχιακά έτη.

Well the majority of MD/PhD researchers (at least medics) I see, still go into research knowing shit about it

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Και λοιπόν, για να καταλήγουμε σε συμπεράσματα με κάποια χρηστική αξία για το νέο συνάδελφο που θέλει να κάνει για 2-3 χρόνια έρευνα:

Τι του προτείνετε/ουμε;

Ας αρχίσουμε ιεραρχικά από τους consultants:

drkot, σου λέει ένας Έλληνας "γιατρέ θέλω να κάνω διδακτορικό κι έχω 3 χρόνια μπροστά μου. Θα τα αφιερώσω σε αυτό. Να ψάξω να βρω κανέναν γνωστό του γνωστού στην Ελλάδα ή να τα μαζέψω για έξω;"

Τι θα του απαντούσες;

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Και λοιπόν, για να καταλήγουμε σε συμπεράσματα με κάποια χρηστική αξία για το νέο συνάδελφο που θέλει να κάνει για 2-3 χρόνια έρευνα:

Τι του προτείνετε/ουμε;

Ας αρχίσουμε ιεραρχικά από τους consultants:

drkot, σου λέει ένας Έλληνας "γιατρέ θέλω να κάνω διδακτορικό κι έχω 3 χρόνια μπροστά μου. Θα τα αφιερώσω σε αυτό. Να ψάξω να βρω κανέναν γνωστό του γνωστού στην Ελλάδα ή να τα μαζέψω για έξω;"

Τι θα του απαντούσες;

Πολύ με τσιγκλάς αλλά θα το παραβλέψω.

Καταρχήν η ερώτηση είναι αρκετά γενική και δεν σηκώνει μονολεκτική απάντηση.

Οπότε πρέπει να βγάλουμε τις ανάγκες και το επίπεδο του ερωτήσαντα.

Τρία ερωτήματα πρέπει να απαντήσει.

α) Γιατί το θέλει το διδακτορικό:

β) Σε ποιό επίπεδο είναι;

γ) Τί πλάτες έχει;

Ας προσπαθήσουμε να κάνουμε ένα αλγόριθμο και όποιος θέλει ας βγάλει συμπεράσματα.

Ας πάμε ως προς το α)

Το διδακτορικό κάποιοι το θέλουν για να αυξήσουν τα μόρια τους σε μελλοντικό διορισμό ή για να το λένε στην ταμπέλα διδάκτωρ του πανεπιστημίου Χ. Σε αυτή την περίπτωση θα του έλεγα να ψάξει στην Ελλάδα να κάνει ένα διδακτορικό της πλάκας ανάλογα με τις απαντήσεις του ερωτήματος γ ή να στείλει προτάσεις σε διάφορες έδρες πανεπιστημίων της πλάκας του εξωτερικού για Master ή να κάνει τα Master leading to PhD από τα πολλά που φυτρώνουν σε διάφορα πανεπιστήμια και φτάνει να τα πληρώνεις και το χαρτί θα το πάρεις.

Αν από την άλλη το θέλει για να κάνει σοβαρή έρευνα έχει 2 δρόμους που και οι δύο θα τον οδηγήσουν στο ποθητό.

Η μία είναι να πλησιάσει τους καθηγητές που είναι τρομερά κατερτισμένοι στο αντικείμενο της έρευνας που θέλει να κάνει στην Ελλάδα. Θα έχει τα πλεονεκτήματα ότι θα βρεί ανοιχτή πόρτα, δεν χρειάζεται μέσο, και η έρευνα του θα γίνει έστω και με πατέντες (χρησιμοποιούμε μηχανήματα άλλων εργαστηρίων, αντιδραστήρια που προορίζονται για αλλού, παράλληλα πειράματα σε πειραματικά μοντέλα κλπ) ανεξάρτητα από το αν το αντικείμενο έρευνας του έχει προοπτικές να αποφέρει τα αποτελέσματα που θα μας επιφέρουν έσοδα ή όχι. Θα ασχοληθεί με ένα σωρό αντικείμενα όπως πχ από το πως διαλέγουμε το πειραματικό μοντέλο, γιατί διαλέγουμε το πειραματικό μοντέλο, θα μάθει την δουλειά του επιστάτη, του φωτογράφου, του καφετζή, του στατιστικού, του βιοτεχνολόγου, του παθολογοανατόμου, του κτηνιάτρου, του τεχνικού εργαστηρίου και του καθηγητή. Τέλος θα παιδευτεί να λύσει τη προβλήματα που θα εμφανίζονται σε όλες τις παραπάνω δουλειές. Και τις επαφές του με τα ξένα κέντρα θα τις έχει και μέσα από τα συνέδρια και από επισκέψεις σε ξένα κέντρα.

Στο εξωτερικό θα πρέπει πρώτα να βρεί πιο κέντρο είναι το πιο κατάλληλο για το θέμα που θέλει να κάνει. Πράγμα δύσκολο λόγω πληθώρας κέντρων και ελλειπόυς ενημέρωσης. Όπου και να πάς θα δουλέψεις με τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα και θα έχεις μία πλειάδα ειδικών να σε ενημερώσουν και να σε βοηθήσουν επάνω σε θέματα που δεν έχουν να κάνουν με το θέμα σου (τα είπα παραπάνω μην τα ξαναλέω). Εφόσον η έρευνα σου κατευθύνεται σε κερδοφόρα αποτελέσματα θα έχεις πλήρη χρηματοδότηση αλλιώς θα σου σταματήσει και τέλος όλη η δομή του συστήματος είναι τέτοια ώστε να εστιάζεται στο δέντρο θα σε κάνει να δουλεύεις και να σκέφτεσαι σε μία πορεία και να αγνοείς παράπλευρες οδούς. Επίσης επειδή το σενάριο με είδαν και με κόψαν ότι είμαι φοβερά εργατικό και καλό παιδί υπάρχει μόνο στις ταινίες του Ξανθόπουλου τέτοιες θέσεις στο εξωτερικό θέλουν συστήσαντες αν δεν είσαι από το σύστημά τους οπότε ξαναπάμε στο γ τί πλάτες έχεις.

Επειδή εγώ προσωπικα θα ήθελα για συνεργάτη μου να έχω κάποιο που ανεξάτητα απο τα χ,ψ,ω δεδομένα να ξέρει και να χρησιμοποιεί επιτυχώς και "το τσεκούρι σαν σφυρί" θα προτιμούσα κάποιον που έκανε διδακτορικό στην Ελλάδα.

Πάμε στο β).

Για κάποιο που τελείωσε μόλις τώρα την ιατρική η Ελλάδα φαντάζει πιο προσιτή λύση. Ξέρει που να απευθυνθεί, ξέρει την αγορά και μετά απο λίγο καιρό θα μπορεί να κάνει παράλληλα διδακτορικο και εργασία ταυτόχρονα. Δεν απαιτεί προϋπηρεσία και τέλος αποφεύγει τις κακοτοπιές. Η έρευνά του θα γίνει και διάφοροι άνθρωποι θα τον βοηθήσουν να τον βάλουν στον τρόπο σκέψης και έρευνας και να του μάθουν το ευρύτερο αντικείμενο το θέματός του.

Στο εξωτερικό λόγω των επιπέδων θα ξεκινήσει από χαμηλό επίπεδο και ανάλογα με τις επιδόσεις του στα μαθήματα θα ανεβαίνει. Παίζει καθώς προείπα παραπάνω και το θέμα των συστησάντων για να αποφύγεις τις κακοτοπιές και να ξεκινήσεις να κάνεις έρευνα στα αρχικά στάδια οπότε τελικά θα σου πάρει περισσότερο χρόνο να είσαι στα σοβαρά κομμάτια της έρευνας από ότι στην Ελλάδα.

Προσωπικά επειδή σέβομαι και θαυμάζω αυτούς που πέσαν στα βαθεια και κολυμπήσανε με τις δικές τους δυνάμεις πάλι θα προτιμούσα να κάνει στην Ελλάδα.

Για κάποιον που έχει κάποιο χρόνο ειδικότητας στην Ελλάδα θα του συνιστούσα να φύγει Αγγλία αν και νομίζω αντίστοιχες θέσεις υπάρχουν και σε άλλες χώρες. Να βρει κανένα post Clinical research fellow στο ευρύτερο αντικείμενο της διατριβής του και παράλληλα ο χρόνος που βρίσκεται εκεί να μετράει για ειδικότητα και παράλληλα να παίρνει και το προσόν των 3 χρόνων διδακτικής εμπειρίας. Με ένα σμπάρο 3 τριγώνια. Και λέω να έχει κάνει τμήμα ειδικότηας γιατι και κάποιες εργασιούλες θα έχει δημοσιεύσει όσο είναι σαν ειδικευόμενος και κάποιες γνωριμίες θα έχει κάνει να τον στηρίξουν και τις θέσεις αυτές θα έχει την δυνατότητα να τις χτυπήσει λόγω προϋπηρεσίας. Πάλι η ποιότητα των θέσεων μετράει ανάλογα με το ποιός σε στέλνει αλλά όπως και να το κάνεις και στην χειρότερη θέση να πάς κερδίζεις είπαμε με ένα τρία πράγματα. Αν θες επιστήμη έχεις ήδη μπεί σε δύο συστήματα οπότε έχεις επιλογή να πάρεις όταν θές αυτό που σε βολεύει και σαν ειδικός πλέον να κάνεις πολύ μα πάρα πολυ επιστήμη. Στην Ελλάδα θα είσαι άμισθος και δεν θα γράφεις ειδικότητα.

Τέλος σαν ειδικός θα συνιστούσα σε κάποιον που δεν έχει ιατρείο ή είναι στο ΕΣΥ να φύγει έξω. Είσαι έμμισθος, γράφει καλύτερα στην ταμπέλα και αποκτάς και προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης και στην χωρα που πας και στην Ελλάδα αν θές να γυρίσεις. Στην Ελλάδα έχεις μόνο τον τίτλο του διδάκτορα, και τα 150 ευρώ παραπάνω στο μισθό σου αν είσαι στο δημόσιο. Αυτό βέβαια ισχυει για ευρώπη. Για Αμερική πάλι θα του συνιστούσα να πάει αλλά με την προοπτική ότι θα γυρίσει στην Ελλάδα. Γιατί εκεί κλινική Ιατρική δεν θα ασκήσει ποτέ και είναι ένα μεγάλο τιμημα να απαρνηθείς το κλινικό μέρος.

Τέλος ως προς το γ).

Από παραπάνω φαίνεται αν έχεις πλάτες πας όπου θές και κάνεις ότι θές σε όποια χώρα θές. Και βρίσκεσαι φυτευτός οπουδήποτε θα αποκτήσεις τα μεγαλύτερα ωφέλη.

Αν δεν έχεις πλάτες ισχύει το ρητό αν έχεις τύχη διάβαινε και ριζικό περπάτει.

Χωρίς πλάτες η Ελλάδα σαν χώρα για να κάνεις σοβαρή έρευνα (εκτός αν έχεις ιδέες που θα αποφέρουν Νομπελ) φαντάζει η πίο προσιτή λύση. Γιατί εδώ όλοι θέλουν κάποιο που θα τους βγάλει δουλειά σαν σκλαβάκι με το ψαροκόματο του διδακτορικού και θα καλύψουν αλλά και θα δώσουν άλλοθι στις πατατιές που κάνει ο κάθε καθηγητής. Και η προσέγκιση κάποιου δηλώνει΄για την φιλοσοφία τους ότι είσαι κάποιος που διακαώς θέλει να κάνει διδακτορικό και θα δουλέψεις για αυτό.

Στο εξωτερικό στο ίδιο χρονικό διάστημα αν δεν είσαι παιδί του συστήματος θα φάς το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου σου να προσπαθείς να αποδείξεις ότι είσαι ικανός να δουλέψεις σαν σκλαβάκι αποτελεσματικά για να σου δώσουν το δικαίωμα να ξεκινήσεις να ασχολείσαι με σοβαρά αντικείμενα αλλά μόνο με αυτά που είναι trendy στον τομέα σου τη συγκεκριμένη περίοδο.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Σε καμία περίπτωση δεν σε τσιγκλάω.

Θα γράψω και την δική μου άποψη ως PhD student σύντομα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

ξερει κανεις για αλλαγες στη νομοθεσια για τα διδακτορικα; Συναδελφος με ενημερωσε οτι συμφωνα με μια νεα ρυθμιση του Ιουλιου ειναι πλεον υποχρεωτικο το μεταπτυχιακο για να ξεκινησει κανεις διδακτορικο. Ισχυει κατι η ειναι ραδιο αρβυλα;

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δες ΕΔΩ το νέο νόμο.

Διαβάζοντας καλά το νόμοθα δεις πως υπάρχει "παραθυράκι" που σου δίνει το δικαίωμα να κάνεις διδακτορικό χωρίς να προηγηθεί το μεταπτυχιακό.

Μπορείς να επικοινωνήσεις και με το αντίστοιχο τμήμα του υπουργείου Παιδείας για να πάρεις και επίσημη απάντηση πως αυτό γίνεται.

Εφόσον σε δεχτεί ο καθηγητής να κάνεις το διδακτορικό το "παραθυράκι" του νόμου σου δίνει το δικαίωμα να το κάνεις χωρίς μεταπτυχιακό.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

ποιο επιστημονικο νοημα εχει ενας νομος σαν αυτον;;

γιατι να πρεπει να εχει καποιος μεταπτυχιακο για να κανει διδακτορικο;;;

στο μεταπτυχιακο μαθαινεις πεντε πραματα παραπανω πανω σε κατι.

στο διδακτορικο κανεις ερευνα,ειναι διαφορετικα πραματα.

περιορισμους στην επιστημονικη γνωση,ανευ λογου εχει ως αποτελεσμα ενας νομος σαν αυτον.

καποιοι μπορουν να τα χουν ολα και καποιοι τιποτα,ενα πραμα..

εχω αδικο;

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Το είχα γράψει και πριν κανά δυο χρόνια. Είμαστε η μόνη σχολή που έχουμε εξαετή φοίτηση. Οι μεταπτυχιακές σπουδές (που σε εμάς περιλαμβάνουν ΚΑΙ ειδικότητα που είναι min 5 χρόνια) πρέπει να προσαρμοστούν ανάλογα.

Για master πχ καλό θα ήταν όποιος θέλει να κάνει κάποια επιπλέον εξάμηνα (2 max) μέσα στην σχολή + λίγα περισσότερα μαθήματα σε κάθε εξάμηνο πχ στο έκτος έτος που υπάρχουν μόνο 6 μαθήματα. Ή ενσωματωμένα μέσα στην ειδικότητα. Το ίδιο και για το διδακτορικό.

Ή να το ενσωματώσουν με το χρόνο της ειδικότητα κάπως πχ 6 μήνες να δίνονται στον ειδικευόμενο, όπως του δίνονται για να πάει σε μια κλινική στο εξωτερικό, αντί να πάει έξω να τους αφιερώνει για να τελειώσει τα πειράματά του.

Ο νοσηλευτής θα κάνει 3+2+5 χρόνια=10 χρόνια σπουδές για να είναι με master και D.Sc. και fully qualified ενώ

ο γιατρός 6+2+5+5 (ειδικότητα)=18 χρόνια για να φτάσει στο ίδιο επίπεδο επιστημοσύνης.

Not fair.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

Να ρωτήσω κάτι που άκουσα. Μου είπε ένας φίλος μου, συνάδελφος ιατρός που μόλις τελείωσε το διδακτορικό του, ότι βάση ενός νόμου του 2004, όποιος κάνει διδακτορικό πρέπει να πληρώνει ΤΣΑΥ!!! Ξέρει κανείς κάτι για αυτό? Επίσης εάν δουλεύεις αλλού, που σου βάζουν ΙΚΑ και όχι ΤΣΑΥ, σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να πληρώνω και ΤΣΑΥ!?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Να ρωτήσω κάτι που άκουσα. Μου είπε ένας φίλος μου, συνάδελφος ιατρός που μόλις τελείωσε το διδακτορικό του, ότι βάση ενός νόμου του 2004, όποιος κάνει διδακτορικό πρέπει να πληρώνει ΤΣΑΥ!!! Ξέρει κανείς κάτι για αυτό? Επίσης εάν δουλεύεις αλλού, που σου βάζουν ΙΚΑ και όχι ΤΣΑΥ, σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να πληρώνω και ΤΣΑΥ!?

Αυτό είναι urban legend. Μου το πανε και μένα ότι πρέπει να πληρώνω 160 ευρώ το μήνα και κάτι τέτοια. Ένα χρόνο δεν έχω πληρώσει δραχμή.

Μήπως έχουμε την ίδια πηγή; Που κάνει ειδικότητα ο φίλος σου;

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ναι είναι αλήθεια ότι όλοι οι μεταπτυχιακοί και υποψήφιοι διδάκτορες γιατροί πρέπει να πληρώνουν ΤΣΑΥ σαν ελεύθεροι επαγγελματίες.

http://www.ggka.gr/n3232_oik8285_358.doc

Το ΤΣΑΥ είναι πονεμένη ιστορία... Αυτό πάντως ξεκίνησε γιατί αρχικά ήταν υποχρεωμένο το εκάστοτε πανεπιστήμιο να καταβάλλει εισφορές κι επειδή δεν το έκανε, έριξαν το μπαλάκι στους ίδιους τους φοιτητές. Όσοι εργάζονται ήδη είτε ως ειδικευόμενοι είτε ως ιδιωτικοί υπάλληλοι δεν πληρώνουν μόνοι τους γιατί τους γίνονται κρατήσεις έτσι κι αλλιώς...

Θα συμβούλευα εσάς που λέτε πως δεν έχετε ασχοληθεί με αυτό το θέμα να το ψάξετε καλύτερα γιατί τίθενται θέματα αναγνώρισης και φυσικά τρελών προσαυξήσεων αν δεν τα καταβάλεις ότανπρέπει. Εγώ παλεύω με δαύτους να ξεμπλέξω από το Μαϊο με δικηγόρους, επιθεώρηση εργασίας κλπ άκρη δεν έβγαλα και τα σκάω κανονικά σαν μαλάκας κάθε μήνα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

δικαιούνται την φοιτιτική ασφαλιση του ΕΚΠΑ και πηγαινουν στους γιατρους της φοιτητικης λεσχης οι οποιοι μαλιστα ειναι και παρα πολυ καλοι!!!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 8 months later...

Τίτλος που χορηγήθηκε είναι δυνατόν να ανακληθεί ή ακυρωθεί, αν αποδειχθεί ότι δεν συνέτρεχαν την εποχή της απόκτησής του οι νόμιμες προϋποθέσεις, όπως προκύπτουν από τις κείμενες διατάξεις και τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Πανεπιστημίου. Η ανάκληση ή ακύρωση γίνεται από τα οικεία όργανα που απένειμαν τον τίτλο με πλειοψηφία των 5/6. Δευτεροβαθμίως παρεμβαίνει η Σύγκλητος, εφόσον τούτο ζητηθεί από τον ενδιαφερόμενο.

http://www.uoi.gr/gr/postgraduate/eswt_kanonismos.php?page=4

να υποθέσω οτι αυτό ισχύει και στα άλλα ελληνικά πανεπιστήμια, όπως το περίφημο ΑΠΘ?

τί συμβαίνει όταν ένα διδακτορικό αφενός μεν δεν αποτελεί πρωτότυπη συμβολή στην επιστήμη, αφετέρου δε τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει αντικρούονται από διεθνή βιβλιογραφία πχ από ΗΠΑ...?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Τυπικά μιλώντας, το ότι εσύ βρήκες την τάδε πρωτεΐνη να έχει συσχέτιση με κακή πρόγνωση ca μαστού με p 0.000001

κι εγώ βρήκα p 0.2 δε σημαίνει αναγκαστικά ότι εγώ έβαψα πλακάκια προστάτη.

Αντικρουόμενες μελέτες υπάρχουν στη βιβλιογραφία και μπορεί να οφείλονται σε παράγοντες που αφορούν κάθε στάδιο της μελέτης.Από το σημείο της λήψης μέχρι την ποιότητα του αντισώματος.

ΓΙΑ ΤΟ ΤΣΑΥ

Αν κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους του διδακτορικού εργαζόμουν και αλλού όπου μου πλήρωναν ΤΣΑΥ είμαι καλυμμένος έτσι? Δε θα μου πουν ότι πρέπει να πληρώσω επιπλέον???

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

οκ λοιπόν, να πάρουμε αυτό το παράδειγμα, με την τάδε πρωτεΐνη και το Ca μαστού.

Πρώτα από όλα,το θέμα της διατριβής έχει μελετηθεί ήδη σε τουλάχιστον 4 χώρες και δεν αποτελεί πρωτότυπη συμβολή στην επιστήμη η διατύπωση της υπόθεσης όσον αφορά την συσχέτιση αυτών των δύο (πρωτεΐνη και Ca μαστού).Άρα δεν υπάρχει πρωτότυπη ιδέα.

Γνωρίζουμε από την βιβλιογραφία ότι π.χ. η πρωτεΐνη αυτή εμφανίζεται σε πολύ μεγαλύτερη συχνότητα στον Ευρωπαϊκό πληθυσμό ενώ στην Ιαπωνία και στις ΗΠΑ δεν απαντάται σε αντίστοιχη συχνότητα.

Παρόλα αυτά, προσπαθούμε οπωσδήποτε να συσχετίσουμε πρωτεΐνη και Ca μαστού κάνοντας την μελέτη σε έναν μικρό γεωγραφικό χώρο (φυσικά και δεν το επισημαίνουμε αυτό), ενώ επισημαίνουμε ότι οι Ιάπωνες, Αμερικάνοι και λοιποί δεν έπραξαν τα δέοντα, αφού είτε το το δείγμα τους ήταν μικρό είτε μόνο νοσηλεύομενοι και ό,τι άλλο μπορεί κάποιος να φανταστεί...

Στηριζόμενοι στην αυξημένη συχνότητα εμφάνισης της πρωτεΐνης "αποδεικνύουμε" κάτι που είναι αίολο στην παγκόσμια ιατρική, με απλά λόγια βαπτίζουμε το bias ως Ph.D. και όλοι είμαστε χαρούμενοι για να συνεχίσουμε την λαμπρή παράδοση του Αριστοτελείου, αφού και στο Harrison's Principles of Internal Medicine και στο Cecil Textbook of Medicine και όπου αλλού να γράψουν με κεφαλαία ότι αυτά τα δύο (πρωτεΐνη και Ca μαστού) δεν σχετίζονται μεταξύ τους με κανέναν γνωστό ή άγνωστο παθοφυσιολογικό μηχανισμό δεν πρόκειται να ανακληθεί ή να ακυρωθεί ο διδακτορικός τίτλος...

ή μήπως ακυρωθεί ο τίτλος after all...?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

οκ λοιπόν, να πάρουμε αυτό το παράδειγμα, με την τάδε πρωτεΐνη και το Ca μαστού.

Πρώτα από όλα,το θέμα της διατριβής έχει μελετηθεί ήδη σε τουλάχιστον 4 χώρες και δεν αποτελεί πρωτότυπη συμβολή στην επιστήμη η διατύπωση της υπόθεσης όσον αφορά την συσχέτιση αυτών των δύο (πρωτεΐνη και Ca μαστού).Άρα δεν υπάρχει πρωτότυπη ιδέα.

Γνωρίζουμε από την βιβλιογραφία ότι π.χ. η πρωτεΐνη αυτή εμφανίζεται σε πολύ μεγαλύτερη συχνότητα στον Ευρωπαϊκό πληθυσμό ενώ στην Ιαπωνία και στις ΗΠΑ δεν απαντάται σε αντίστοιχη συχνότητα.

Παρόλα αυτά, προσπαθούμε οπωσδήποτε να συσχετίσουμε πρωτεΐνη και Ca μαστού κάνοντας την μελέτη σε έναν μικρό γεωγραφικό χώρο (φυσικά και δεν το επισημαίνουμε αυτό), ενώ επισημαίνουμε ότι οι Ιάπωνες, Αμερικάνοι και λοιποί δεν έπραξαν τα δέοντα, αφού είτε το το δείγμα τους ήταν μικρό είτε μόνο νοσηλεύομενοι και ό,τι άλλο μπορεί κάποιος να φανταστεί...

Στηριζόμενοι στην αυξημένη συχνότητα εμφάνισης της πρωτεΐνης "αποδεικνύουμε" κάτι που είναι αίολο στην παγκόσμια ιατρική, με απλά λόγια βαπτίζουμε το bias ως Ph.D. και όλοι είμαστε χαρούμενοι για να συνεχίσουμε την λαμπρή παράδοση του Αριστοτελείου, αφού και στο Harrison's Principles of Internal Medicine και στο Cecil Textbook of Medicine και όπου αλλού να γράψουν με κεφαλαία ότι αυτά τα δύο (πρωτεΐνη και Ca μαστού) δεν σχετίζονται μεταξύ τους με κανέναν γνωστό ή άγνωστο παθοφυσιολογικό μηχανισμό δεν πρόκειται να ανακληθεί ή να ακυρωθεί ο διδακτορικός τίτλος...

ή μήπως ακυρωθεί ο τίτλος after all...?

Έχοντας, έτσι, προσθέσει ακόμα ένα άχρηστο πράγμα στη βιβλιογραφία και μπερδεύοντας ακόμα περισσότερο τους άλλους που προσπαθούν να βγάλουν κάποια άκρη...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Τίτλος που χορηγήθηκε είναι δυνατόν να ανακληθεί ή ακυρωθεί, αν αποδειχθεί ότι δεν συνέτρεχαν την εποχή της απόκτησής του οι νόμιμες προϋποθέσεις, όπως προκύπτουν από τις κείμενες διατάξεις και τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Πανεπιστημίου. Η ανάκληση ή ακύρωση γίνεται από τα οικεία όργανα που απένειμαν τον τίτλο με πλειοψηφία των 5/6. Δευτεροβαθμίως παρεμβαίνει η Σύγκλητος, εφόσον τούτο ζητηθεί από τον ενδιαφερόμενο.

http://www.uoi.gr/gr...smos.php?page=4

να υποθέσω οτι αυτό ισχύει και στα άλλα ελληνικά πανεπιστήμια, όπως το περίφημο ΑΠΘ?

Αυτό ισχύει σε όλα τα πανεπιστήμια αλλά αφορά στις περιπτώσεις που δεν τηρήθηκαν ή παραβιάστηκαν οι νόμοι που ίσχυαν την εποχή της απόκτησής του. Είναι μεν γενικό αλλά εννοεί π.χ. το αν ο μεταπτυχιακός φοιτητής δεν είχε δικαίωμα να είναι μεταπτυχιακός ή το αν π.χ. έγιναν παρανομίες όπως "αντιγραφή" μέρους ή όλης της εργασίας που έγινε από άλλους συγγραφείς (plagiarism), το αν έγινε παραποίηση ή παρουσίαση πλαστών στοιχείων κλπ. Δεν αφορά στην πρωτοτυπία, στη συμβολή στην επιστήμη κλπ. που ρωτάς στη συνέχεια.

τί συμβαίνει όταν ένα διδακτορικό αφενός μεν δεν αποτελεί πρωτότυπη συμβολή στην επιστήμη, αφετέρου δε τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει αντικρούονται από διεθνή βιβλιογραφία πχ από ΗΠΑ...?

*

οκ λοιπόν, να πάρουμε αυτό το παράδειγμα, με την τάδε πρωτεΐνη και το Ca μαστού.

Πρώτα από όλα,το θέμα της διατριβής έχει μελετηθεί ήδη σε τουλάχιστον 4 χώρες και δεν αποτελεί πρωτότυπη συμβολή στην επιστήμη η διατύπωση της υπόθεσης όσον αφορά την συσχέτιση αυτών των δύο (πρωτεΐνη και Ca μαστού).Άρα δεν υπάρχει πρωτότυπη ιδέα.

Γνωρίζουμε από την βιβλιογραφία ότι π.χ. η πρωτεΐνη αυτή εμφανίζεται σε πολύ μεγαλύτερη συχνότητα στον Ευρωπαϊκό πληθυσμό ενώ στην Ιαπωνία και στις ΗΠΑ δεν απαντάται σε αντίστοιχη συχνότητα.

Παρόλα αυτά, προσπαθούμε οπωσδήποτε να συσχετίσουμε πρωτεΐνη και Ca μαστού κάνοντας την μελέτη σε έναν μικρό γεωγραφικό χώρο (φυσικά και δεν το επισημαίνουμε αυτό), ενώ επισημαίνουμε ότι οι Ιάπωνες, Αμερικάνοι και λοιποί δεν έπραξαν τα δέοντα, αφού είτε το το δείγμα τους ήταν μικρό είτε μόνο νοσηλεύομενοι και ό,τι άλλο μπορεί κάποιος να φανταστεί...

Στηριζόμενοι στην αυξημένη συχνότητα εμφάνισης της πρωτεΐνης "αποδεικνύουμε" κάτι που είναι αίολο στην παγκόσμια ιατρική, με απλά λόγια βαπτίζουμε το bias ως Ph.D. και όλοι είμαστε χαρούμενοι για να συνεχίσουμε την λαμπρή παράδοση του Αριστοτελείου, αφού και στο Harrison's Principles of Internal Medicine και στο Cecil Textbook of Medicine και όπου αλλού να γράψουν με κεφαλαία ότι αυτά τα δύο (πρωτεΐνη και Ca μαστού) δεν σχετίζονται μεταξύ τους με κανέναν γνωστό ή άγνωστο παθοφυσιολογικό μηχανισμό δεν πρόκειται να ανακληθεί ή να ακυρωθεί ο διδακτορικός τίτλος...

ή μήπως ακυρωθεί ο τίτλος after all...?

Η πρωτοτυπία που ζητείται για μια διδακτορική διατριβή είναι σχετική έννοια και πάντως δέν ορίζεται σαφώς. Περισσότερο αναφέρεται στην αυθεντικότητα της εργασίας παρά σε νέα ανακάλυψη. Μην ξεχνάς ότι ο υποψήφιος διδάκτορας είναι εκπαιδευόμενος ("μεταπτυχιακός φοιτητής") και δεν καλείται να ξανα-ανακαλύψει τον τροχό. Η εκπαίδευση αυτή έχει σκοπό να του δώσει τα εφόδια για να είναι σε θέση να διεξαγάγει "ανεξάρτητη" έρευνα (=χωρίς εκπαιδευτή).

Συνεπώς, η πρωτοτυπία αφορά στην προσέγγιση του θέματος. Δηλαδή, στη διατύπωση της υπόθεσης, στη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε (πολλοί δίνουν μεγάλη σημασία σε αυτό), στον τρόπο που έγινε η σύνθεση αποτελεσμάτων και προβληματισμών ώστε να προκύψει ένα τελικό συμπέρασμα (Thesis=θέση=άποψη του διδάκτορα για το συγκεκριμένο πρόβλημα). Τα αποτελέσματα per se δεν έχουν τόση σημασία (όχι ότι αν προκύψει κάτι σημαντικό δεν θα ληφθεί υπ' όψη).

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και τα "αρνητικά" αποτελέσματα έχουν σημασία στην προαγωγή της επιστήμης. Δείχνουν ότι μια μεθοδολογία που ακολουθήθηκε δεν αποδίδει και αυτό είναι σημαντικό. Δυστυχώς, πολλοί παραγνωρίζουν αυτή τη "λεπτομέρεια".

Για να πάρεις μια ιδέα των απαιτήσεων για ένα PhD στο πανεπιστήμιο του Manchester δες στο σύνδεσμο: http://www.campus.ma...xpectations.pdf

Ανάλογα έγγραφα υπάρχουν σε πολλά ξένα πανεπιστήμια.

Επίσης, για να πάρεις μια ιδέα για τη διαχρονική εξέλιξη των PhD δες τις απόψεις ενός γνωστού ερευνητή (Frank Gannon) στο σύνδεσμο: http://www.nature.co...ll/7400842.html

Δεν νομίζω λοιπόν ότι είναι πιθανό να ανακληθεί ένα διδακτορικό με τη δικαιολογία ότι "δεν αποτελεί πρωτότυπη συμβολή στην επιστήμη" ή ότι "τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει αντικρούονται από διεθνή βιβλιογραφία πχ από ΗΠΑ..."

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

If you are positive about your results, you can acknowledge the fact that literature so far does not support your thesis, nevertheless, you did an honest and decent research on that matter and you found the opposite. You don't ignore the literature, you're just saying what you found. And you can have a nice discussion session on your thesis presentation and your paper stating all these. It is tough, but since it is the truth you can't say the opposite. Is it a greek PhD? If your supervisor hates you, she can cancel it no matter what. If not, go on with presenting your results.:)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ερωτημα που μου δημιουργηθηκε απο κατι που ακουσα:

Μπορει καποιος ενω κανει μεταπτυχιακο να κανει αιτηση για διδακτορικο???

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.