Jump to content

[αγροτικό σε πλοιο] Αγροτικό σε πλοίο ακτοπλοϊας


dr tSiLi

Recommended Posts

Της Πεννυς Μπουλουτζα

Παροχή βοήθειας στους επιβάτες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού

«Επιβιβάζονται» από αύριο στα πλοία των γραμμών που εξυπηρετούν απομακρυσμένα από την ηπειρωτική χώρα νησιά οι 23 γιατροί, που επιλέχθηκαν από το υπουργείο Υγείας να παρέχουν υπηρεσίες Υγείας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Με κοινή απόφαση του υφυπουργού Υγείας Αθανάσιου Γιαννόπουλου και του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη, διορίσθηκαν γιατροί σε μονάδες Υγείας (Κέντρα Υγείας και Περιφερειακά Ιατρεία) της Σάμου, του Ηρακλείου Κρήτης, του Ρεθύμνου, των Χανίων, της Σητείας, της Νεάπολης Κρήτης, της Σαντορίνης, των Κυθήρων, της Καβάλας, της Ρόδου και της Μυτιλήνης. Αυτοί τοποθετούνται από αύριο σε συμβατικά επιβατηγά/οχηματαγωγά πλοία, τα οποία συνδέουν την ηπειρωτική χώρα με τις εν λόγω περιοχές και διανύουν απόσταση μεγαλύτερη των 120 ναυτικών μιλίων ανά δρομολόγιο. Οπως είπε στην «Κ» ο υφυπουργός Υγείας κ. Αθ. Γιαννόπουλος, «με την πρωτοβουλία αυτή ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των πολιτών, κυρίως των νησιωτικών περιοχών, για περισσότερη ασφάλεια κατά τη διάρκεια των ταξιδιών». Σημειώνεται ότι τα συχνότερα περιστατικά κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού αφορούν ατυχήματα, καρδιαγγειακά συμβάντα, όπως εμφράγματα και εγκεφαλικά επεισόδια, ακόμα και... γέννες. Σύμφωνα με τον κ. Γιαννόπουλο, ειδικά για την αντιμετώπιση των εμφραγμάτων τα πλοία θα είναι εφοδιασμένα με φορητούς απινιδωτές.

Για την προσέλκυση των γιατρών, το υπουργείο Υγείας εξέδωσε προκηρύξεις για την εκδήλωση ενδιαφέροντος γιατρών τον περασμένο μήνα.

Θητεία ενός έτους

Οι γιατροί έχουν θητεία ενός έτους –θα αντικαθίστανται μετά τη λήξη της θητείας τους– και η δαπάνη μισθοδοσίας τους θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Σύμφωνα με τις υπουργικές αποφάσεις, οι πλοιοκτήτες οφείλουν να διαθέτουν στους γιατρούς ατομικές καμπίνες και να μεριμνούν ώστε να τους παρέχεται σίτιση κατά τη διάρκεια του δρομολογίου. Στο τέλος κάθε μήνα οι πλοίαρχοι υποχρεούνται να αποστέλλουν στα οικεία νοσοκομεία καταστάσεις, όπου θα αναγράφεται ο αριθμός και η χρονική διάρκεια των δρομολογίων που εκτέλεσε ο κάθε γιατρός προκειμένου να καθοριστούν οι αποδοχές του. Επίσης οι γιατροί θα μπορούν να εκτελούν εφημερίες στο Κέντρο Υγείας στο οποίο έχουν διορισθεί όταν ο χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ των δρομολογίων του «πλοίου του» είναι τουλάχιστον 48 ώρες.

17-09-06 H KAΘHMEPINH

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • Απαντήσεις 267
  • Created
  • Last Reply

Και τα ερωτήματα που θα βασανίζουν όσους σκέφτονται να ..μπουκάρουν μέσα στο πλοίο:Πόσα θα γράφει μηνιαίως ένας τέτοιος γιατρός?Θα περιλαμβάνονται και τα VOMEX :wacko: στο μισθό?Σε ποιο κέντρο υγείας από όλα του δρομολογίου θα ανήκει?στο πιο απομακρυσμένο?Όταν αράζει πειραιά θα μπορεί να πηγαίνει σπίτι του?(και μένω 5 λεπτά από το λιμάνι.. :angry: )Αν έχει προγραμματισμένη εφημερία και κολλήσει σε αγροτικό τι γίνεται?Μέχρι πόσο μπορεί να εξετάζει τις τουρίστριες?(παρακαλώ ο Σαράντος να απαντήσει εδώ εμπεριστατωμένα!)Η καμπίνα του γιατρού θα είναι πολυτελείας με διπλό κρεββάτι?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Όσο χρειάζεται για να βγάλει σωστή διάγνωση... Αλλά οι προληπτικές δακτυλικές μετά τα 50!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καμπίνα πολυτελείας με διπλό κρεβάτι δεν έχουν καλά-καλά ούτε οι αξιωματικοί. Ο,τι στοίχημα θέλετε ότι το κρεβάτι θα είναι μονό.

Welcome on board

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Υποχρεωθήκανε να δώσουν ατομική καμπίνα οι εφοπλιστές. Ξέρω καλά ότι το κατώτερο πλήρωμα κοιμάται σε τετράκλινες ανά 4 και μόνο οι αξιωματικοί σε ολόκληρη καμπίνα. ΑΑΑ...και....χωρίς να θέλω να στεναχωρήσω τα κοριτσάκια, αφήστε τα αγοράκια να πάνε στα βαπόρια, εκτός κι αν δεν είστε λεπτεπίλεπτες κυρίες (όπως του λόγου μου) και είστε τίποτε τσαμπουκαλεμένα wanna-be-χειρουργίνες.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Με τί γιατρούς καλύπτονται αυτές οι θέσεις? Με ειδικευμένους? Εμένα πάντως μου αρέσει η θάλασσα. Χαλαρά θα πήγαινα!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

Ξέχασαν την τοποθέτηση γιατρών στα πλοία

Στα υπουργικά «συρτάρια» παραμένει ακόμα η πολυδιαφημιζόμενη από την κυβέρνηση υποχρεωτική «ναυτολόγηση» γιατρών σε όσα από τα ακτοπλοϊκά πλοία πραγματοποιούν πολύωρους πλόες.

Τη «ναυτολόγηση» γιατρών, που θα κάνουν το «αγροτικό» τους αντί σε κάποια κωμόπολη της Ελλάδας στα πλοία της ακτοπλοΐας, είχαν αποφασίσει από κοινού ο ΥΕΝ Μ. Κεφαλογιάννης και ο συνάδελφός του υφυπουργός Υγείας Θ. Γιαννόπουλος το Μάιο του 2005, με ημερομηνία έναρξης του μέτρου τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς.

Οι πλοιοκτήτες των επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων υποστήριζαν ότι η «επιβολή της παρουσίας γιατρού στα πλοία τους όλων των κατηγοριών θα πρέπει να ορίζεται από την Ευρωπαϊκή Ενωση και μάλιστα με την έκδοση κοινοτικής οδηγίας», ενώ λίγο αργότερα έθεσαν και θέμα μισθοδοσίας και ενδιαίτησης των υπό «ναυτολόγηση» γιατρών.

Ετσι μέχρι και προχθές, που μέσα στο πλοίο «Κνωσός Παλάς» άφησε την τελευταία του πνοή -ελλείψει ιατρού φυσικά- 60χρονος επιβάτης για την Κρήτη, και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γ. Ανωμερίτης έφερνε το θέμα της μη εφαρμογής της απόφασης των Κεφαλογιάννη - Γιαννόπουλου, οι γιατροί στα ακτοπλοϊκά πλοία παρέμεναν άφαντοι, αφού μάλλον είναι ισχυρότατο το «βέτο» των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

:D

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Με εντυπωσιάζει η έλλειψη γιατρού (φοιτητή έστω) σε πλοίο για Κρήτη, γιατί εμείς ταξιδεύαμε κατά δεκάδες. Ατυχος ο παππούς. Κατά τ' άλλα οι εφοπλιστές θα το σαμποτάρουν πάρα πολύ το θέμα, το έχουμε πει, γιατί δεν θέλουν να δώσουν την (ατομική) καμπίνα στο γιατρό, ειδικά το καλοκαίρι.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Με εντυπωσιάζει η έλλειψη γιατρού (φοιτητή έστω) σε πλοίο για Κρήτη, γιατί εμείς ταξιδεύαμε κατά δεκάδες. Ατυχος ο παππούς. Κατά τ' άλλα οι εφοπλιστές θα το σαμποτάρουν πάρα πολύ το θέμα, το έχουμε πει, γιατί δεν θέλουν να δώσουν την (ατομική) καμπίνα στο γιατρό, ειδικά το καλοκαίρι.

δε νομίζω ότι το πρόβλημά τους είναι η (μία) καμπίνα.Μάλλον άλλα τους φοβίζουν.Πιθανώς να φοβούνται ότι στο τέλος θα αναγκαστούν να πληρώσουν οι ίδιοι τους μισθούς και τη συντήρηση-εξοπλισμό των ιατρείων και θα κινδυνεύουν από αγωγές συγγενών ασθενών που καταλήγουν στο πλοίο για τον άλφα ή βήτα λόγο.Ετσι όπως είναι η κατάσταση τώρα-χωρίς την υποχρέωση ύπαρξης ιατρού- δεν έχουν καμμία ευθύνη.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πίστεψέ με, η καμπίνα είναι το πρόβλημα. Εχω συγγενείς στα καράβια και άρα πληροφόρηση από μέσα. Εξοπλισμός ιατρείου υπάρχει ήδη (γι' αυτό αν προκύψει κάτι φωνάζουν για γιατρό από τα μεγάφωνα), η μισθοδοσία έχει συμφωνηθεί να πληρώνεται από τα ΚΥ απ' όπου θα γίνει απόσπαση των γιατρών (θεωρείται αγροτικό), ενώ αγωγές και τέτοια βαρύνουν το γιατρό και όχι το πλοίο.

Η καμπίνα όμως, όσο κι αν δεν το πιστεύεις, αντιπροσωπεύει ένα πολύ μεγάλο συνολικό ποσό (υπολόγιζε επί 4 κρεβάτια) για όλο το καλοκαίρι. Γι' αυτό και τα κατώτερα πληρώματα κοιμούνται ανά 4 στις καμπίνες των πλοίων, ενώ μόνο οι αξιωματικοί δικαιούνται ατομική καμπίνα.

ΥΓ: μην πω επίσης ότι ο μισθός των αγροτικών (ας πω 1200 ευρώ κατά μέσο όρο με εφημερίες, τόσο δεν είναι τώρα; ) θεωρείται γελοίος για τα δεδομένα του πλοίου, όπου το κατώτερο πλήρωμα, πχ οι θαλαμηπόλοι, ξεκινούν από τα 1500 ευρώ το μήνα στάνταρ χώρια τα τυχερά....Για τους αξιωματικούς βεβαίως ούτε λόγος, τα 3000 είναι το κατώτερο που παίρνουν.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δεν ξέρω αν ήταν τυχαίο γεγονός, διάβασα όμως το εξής:

Πρόσληψη γιατρών σε πλοία

Στην πρόσληψη αγροτικών γιατρών σε πλοία προχωράει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ύστερα από απόφαση του υπουργού Μανόλη Κεφαλογιάννη και του υφυπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αθανάσιου Γιαννόπουλου.

Σύμφωνα με την απόφαση, γιατροί προσλαμβάνονται στα πλοία “Εξπρές Σαντορίνη”, “Κνωσός Παλάς”, “Blue Star Paros”, “Παναγία Σουμελά”, “Πρέβελη”, “Blue Star 2”, “Ταξιάρχης”, “Θεόφιλος”, “Μυρτιδιώτισσα”, “Λατώ”, “Φαιστός Παλάς”, “Ανθή Μαρίνα”, “Βlue Star Naxos”, “Μαρίνα”, “Πηνελόπη”, “Μυτιλήνη”, “Κρήτη ΙΙ”, “Σοφοκλής Βενιζέλος”, “Νήσος Μύκονος”, “Ιεράπετρα Λ” και “Λισσός”.

Σε τοπικό επίπεδο, για γραμμές που συνδέουν το Ηράκλειο με την Αττική προσλαμβάνεται στο πλοίο “Κνωσός Παλάς” η γιατρός Παναγιώτα Αναστασοπούλου του Ιωάννη, και στο πλοίο “Φαιστός Παλάς” η γιατρός Μαρία Μαρινάκη του Μάρκου. Για γραμμές που συνδέουν την Αττική με το Ρέθυμνο, και ειδικότερα στο πλοίο “Πρέβελης” θα προσληφθεί ο γιατρός Φοίβος-Ευάγγελος Κακαβίτσας του Δημητρίου. Στο πλοίο “Λατώ”, που συνδέει την Αττική με τα Χανιά, θα προσληφθεί ο γιατρός Ιωάννης Κόντος του Φωτίου.

Για γραμμές που συνδέουν την Αττική με τα νησιά Κύθηρα και Αντικύθηρα, προσωρινά και μέχρι τη δρομολόγηση πλοίου, στο “ΚΡΗΤΗ 11” που διατίθεται προσλαμβάνεται ο γιατρός Αλέξιος Σαμεντζάς του Ευάγγελου. Για γραμμές που συνδέουν τα ηπειρωτικά λιμάνια με την Κρήτη, και συγκεκριμένα στο πλοίο “Σοφοκλής Βενιζέλος”, που διατίθεται προσωρινά και μέχρι τη δρομολόγηση πλοίου, προσλαμβάνεται ο γιατρός Γεώργιος Τζανιδάκης του Βασιλείου.

Επίσης, το ΥΕΝ προχωράει στην πρόληψη γιατρών υπόχρεων υπηρεσίας υπαίθρου σε πλοία. Συγκεκριμένα, για γραμμές που συνδέουν την Αττική με τον Άγιο Νικόλαο, και ειδικότερα στο πλοίο “Ιεράπετρα” προσλαμβάνεται ο γιατρός Γεώργιος Μπούρους του Νικολάου. Για γραμμές που συνδέουν την Αττική με τα Χανιά, και συγκεκριμένα στο πλοίο “Λισσός” προσλαμβάνεται ο γιατρός Πέτρος Χασιώτης του Σταματίου.

«Η παρουσία των γιατρών αυτών στα πλοία θα εξασφαλίσει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό την προστασία της υγείας του επιβατικού κοινού στην ακτοπλοΐα. Αποδεικνύει, δε, έμπρακτα την κοινωνική ευαισθησία της κυβέρνησης και το συνεχές ενδιαφέρον του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους κατοίκους και τους τουρίστες των νησιών μας», αναφέρει σχετική ανακοίνωση του ΥΕΝ.

Όπως επίσης αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, οι γιατροί υποχρεούνται να επιβιβαστούν στο πλοίο αμέσως μετά την κοινοποίηση της τοποθέτησής τους σε αυτό. Σε περίπτωση πρόσκαιρης διακοπής των δρομολογίων του πλοίου, η διάθεση του γιατρού στο πλοίο αναστέλλεται και ο γιατρός προσφέρει τις υπηρεσίες του στο Κ.Υ. ή το Π.Ι. όπου και η τοποθέτησή του.

Ακόμη, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας γνωστοποιεί τη διακοπή των δρομολογίων του πλοίου στο γιατρό, στη Διεύθυνση Προσωπικού Ν.Π. του υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και στο αντίστοιχο νοσοκομείο, ο δε γιατρός παρουσιάζεται εντός τριημέρου στο νοσοκομείο.

Οι γιατροί οφείλουν αμέσως μετά την επιβίβασή τους στο πλοίο να ενημερώνουν σχετικά τον πλοίαρχο ή τον αντικαταστάτη του.

Σημειώνεται ότι η δαπάνη για τη μισθοδοσία των γιατρών που θα διοριστούν στις παραπάνω θέσεις θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Για το σκοπό αυτό, έχει συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό του ΥΕΝ, για το έτος 2007, ποσό 696.041 ευρώ.

πηγή: http://www.cretetv.gr/news/newsf.php?ArtID=24176

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πίστεψέ με, η καμπίνα είναι το πρόβλημα. Εχω συγγενείς στα καράβια και άρα πληροφόρηση από μέσα. Εξοπλισμός ιατρείου υπάρχει ήδη (γι' αυτό αν προκύψει κάτι φωνάζουν για γιατρό από τα μεγάφωνα), η μισθοδοσία έχει συμφωνηθεί να πληρώνεται από τα ΚΥ απ' όπου θα γίνει απόσπαση των γιατρών (θεωρείται αγροτικό), ενώ αγωγές και τέτοια βαρύνουν το γιατρό και όχι το πλοίο.

Η καμπίνα όμως, όσο κι αν δεν το πιστεύεις, αντιπροσωπεύει ένα πολύ μεγάλο συνολικό ποσό (υπολόγιζε επί 4 κρεβάτια) για όλο το καλοκαίρι. Γι' αυτό και τα κατώτερα πληρώματα κοιμούνται ανά 4 στις καμπίνες των πλοίων, ενώ μόνο οι αξιωματικοί δικαιούνται ατομική καμπίνα.

ΥΓ: μην πω επίσης ότι ο μισθός των αγροτικών (ας πω 1200 ευρώ κατά μέσο όρο με εφημερίες, τόσο δεν είναι τώρα; ) θεωρείται γελοίος για τα δεδομένα του πλοίου, όπου το κατώτερο πλήρωμα, πχ οι θαλαμηπόλοι, ξεκινούν από τα 1500 ευρώ το μήνα στάνταρ χώρια τα τυχερά....Για τους αξιωματικούς βεβαίως ούτε λόγος, τα 3000 είναι το κατώτερο που παίρνουν.

Από την εφημερίδα ΑΛΗΘΕΙΑ

ΑΛΗΘΕΙΑ / ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΡΘΡΟΥ:

15/12/2006

ΣKHNEΣ AΠEIPOY KAΛΛOYΣ THΣ NEOEΛΛHNIKHΣ ΠPAΓMATIKOTHTAΣ

Ήρθαν οι γιατροί στα πλοία αλλά τους ζητούν εισιτήριο!!!

Έχετε εισιτήριο; Xωρίς αυτό καμπίνα δεν έχει, όσο για φαγητό ούτε λόγος, υπάρχουν εστιατόρια πληρώστε, φάτε...

Aυτή ήταν η απάντηση των ακτοπλόων εφοπλιστών στην εφαρμογή του μέτρου του YEN για τη στελέχωση των πλοίων με γιατρούς.

Έτσι, όταν οι γιατροί άρχισαν να εμφανίζονται από τις 9 Δεκεμβρίου στα πλοία, για να καλύψουν στα πλαίσια του «αγροτικού» τους, γραμμές μεγάλης αποστάσεως, μεταξύ των οποίων και τη δική μας, εισέπραξαν την απάντηση που περιγράψαμε προλογικά.

Eπομένως στα πλαίσια που δουλεύουν όλα στη χώρα μας, η κατάσταση οδηγήθηκε σε αδιέξοδο, αφού οι εφοπλιστές δεν έχουν καμιά αντίρρηση για την τοποθέτηση γιατρών, αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν οι ίδιοι την κοινωνική πολιτική του YEN, ζητώντας απ’ το δημόσιο να τους πληρώνει εισιτήριο, ενδιαίτηση κλπ. Πιστεύουμε βέβαια, επειδή οι γιατροί θα είναι μόνιμοι πελάτες..., να τους έρχεται φθηνότερα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εμ, δεν σας τα 'λεγα εγώ; Απ' ό,τι έμαθα, κοστολογούν την καμπίνα (κατά μέσο όρο) περίπου 200 ευρώ τη βραδιά, υπολογίστε τώρα 200 επί 365 πόσο πάει το χρόνο. Το φαγητό είναι το μικρότερο πρόβλημα, γιατί φαγητό τους περισσεύει έτσι κι αλλιώς και το πετάνε στο τέλος. Αλλά τα κάνουν αυτά επίτηδες για να ακυρώσουν στην πράξη το μέτρο.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εμ, δεν σας τα 'λεγα εγώ; Απ' ό,τι έμαθα, κοστολογούν την καμπίνα (κατά μέσο όρο) περίπου 200 ευρώ τη βραδιά, υπολογίστε τώρα 200 επί 365 πόσο πάει το χρόνο. Το φαγητό είναι το μικρότερο πρόβλημα, γιατί φαγητό τους περισσεύει έτσι κι αλλιώς και το πετάνε στο τέλος. Αλλά τα κάνουν αυτά επίτηδες για να ακυρώσουν στην πράξη το μέτρο.

invitro πόσο σίγουρος είσαι για αυτά που λες;

200 ευρώ η βραδιά δεν κάνει ούτε στο Hilton!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ΥΓ: μην πω επίσης ότι ο μισθός των αγροτικών (ας πω 1200 ευρώ κατά μέσο όρο με εφημερίες, τόσο δεν είναι τώρα; ) θεωρείται γελοίος για τα δεδομένα του πλοίου, όπου το κατώτερο πλήρωμα, πχ οι θαλαμηπόλοι, ξεκινούν από τα 1500 ευρώ το μήνα στάνταρ χώρια τα τυχερά....Για τους αξιωματικούς βεβαίως ούτε λόγος, τα 3000 είναι το κατώτερο που παίρνουν.

μανα θα παω...

στα καραβια...

invitro πόσο σίγουρος είσαι για αυτά που λες;

200 ευρώ η βραδιά δεν κάνει ούτε στο Hilton!

μην παιρνεις και ορκο...

μην βαλεις και στοιχημα...

θα το χασεις...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Η τετράκλινη καμπίνα κάνει 50 επί 4 = 200 ευρώ, ενώ η δίκλινη 100 επί 2. Λέω κατά μέσο ορο γιατί είναι παραπάνω στις γραμμές Κριτής και 12νήσων σε σχέση με Κυκλάδες (αλλα στις Κυκλάδες συνήθως δεν παίρνεις καμπίνα)

ΥΓ Κατέρρευσε το laptop και στο άλλο PC δεν έχω ελληνικά, σας γράφω με το σύστημα μετατροπής, καλο δεν είναι?

το Κριτής εννοείται ότι είναι η Κρήτη, @#%^@# το σύστημα

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Τι να πω;

Παρατραβηγμένο μου ακούγεται αλλά σε τούτη τη χώρα όλα γίνονται.

λα'ι'κ χιαρ... νοου γουεαρ μπε'ι'μπυ

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Γνωστός μου πάντως που έχει τοποθετηθεί σε γραμμή των Δωδεκανήσων δεν αντιμετώπισε τέτοια προβλήματα.

Η μισθοδοσία τους δεν είναι από κονδύλια του υπουργείου υγείας, αλλά από του εμπορικής ναυτιλίας.

Θέμα χώρου δεν τίθεται γιατί ιατρεία υπάρχουν ήδη στα πλοία και μπορούν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν και ως καμπίνα για το γιατρό.

Επιπλέον από τη στιγμή που έχει νομοθετηθεί η παρουσία γιατρών, δεν τους συμφέρει έστω και με κόλπα να μην αφήσουν το γιατρό να ταξιδέψει.

Αν συμβεί οτιδήποτε μέσα στο πλοίο και δεν υπάρχει γιατρός ενώ προβλεπόταν, γιατί αρνήθηκαν να τον πάρουν, θα τους κοστίσει πολύ περισσότερο από το ίδιο το πλοίο. Δικηγόροι και κανάλια ψοφάνε για τέτοια.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

Από το Έθνος

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=534...amp;pubid=90462

«Ναυάγησαν» από το πρώτο ταξίδι τα ιατρεία εν πλω

«E» 10/2

| ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗ |

gapostolidis@pegasus.gr

Προσάραξε πριν καν... αποπλεύσει ο πολυδιαφημισμένος θεσμός των ιατρείων στα πλοία της ακτοπλοϊας. Oι ιατροί δύο μήνες από τότε που «μπάρκαραν», παραμένουν απλήρωτοι. Tα κονδύλια βρίσκονται χαμένα κάπου μεταξύ YEN, υπ. Yγείας και Γενικού Λογιστηρίου του Kράτους. Aπόλυτη ασάφεια καλύπτει το εργασιακό καθεστώς, τα ρεπό και τις εφημερίες των ιατρών. Tην ίδια ώρα καλούνται να υπογράψουν υπεύθυνες δηλώσεις ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες δεν φέρουν καμιά ευθύνη για την «εν πλω παροχή ιατρικών υπηρεσιών», παρότι πολλά ιατρεία έχουν σοβαρές ελλείψεις σε φάρμακα και ιατροτεχνικό εξοπλισμό...

Kάποιοι από τους νεοδιορισθέντες προτίμησαν να εγκαταλείψουν την προσπάθεια πριν καν πατήσουν το πόδι τους στο κατάστρωμα. Mια ομάδα 11 ιατρών που υπηρετούν στα πλοία της γραμμής, μόλις λίγες εβδομάδες μετά τον διορισμό τους, έχουν βομβαρδίσει με έγγραφες αναφορές το υπ. Yγείας, το συναρμόδιο YEN και έχουν καταφύγει στον Πανελλήνιο Iατρικό Σύλλογο, ακόμα και στον Συνήγορο του Πολίτη, όπου επισημαίνουν τα εργασιακά τους προβλήματα και τις ελλείψεις στα ιατρεία.

«Yπάρχει νομοθετικό κενό. H απόφαση του υπ. Yγείας αναφέρεται σε υπερωρίες, όμως οι ιατροί σύμφωνα με τον νόμο λαμβάνουν εφημερίες. Eνώ μπορεί να είμαστε στο καράβι 20-22 ώρες υπάρχει έλλειψη σαφούς πλαισίου εργασίας.

Γραφειοκρατικά μπερδέματα

H σύμβαση λέει ότι δεν κάνουμε εφημερία επάνω στο καράβι, όμως από την άλλη υποχρεωτικά παραμένουμε στο πλοίο. Aπό τις ΔYΠE, ο ένας μας λέει ότι πρέπει να είμαστε συνέχεια εκεί, κι ο άλλος απαντά: "κάντε ότι θέλετε".

Oταν ρωτήσαμε αρμόδιους του υπ. Yγείας για τις εφημερίες, ένα στέλεχος μας είπε: "έτσι είναι, εάν δεν σας αρέσει παραιτηθείτε". Aδειες και ρεπό προφανώς δεν έχουν ορισθεί, ενώ κανείς δεν παίρνει την ευθύνη εάν φύγουμε από το καράβι», λέει ο κ. Φοίβος Kακαβίτσας, ιατρός στο πλοίο «Πρέβελη» που ταξιδεύει Πειραιά-Pέθυμνο.

«Mέχρι στιγμής δεν έχουμε πληρωθεί ούτε γνωρίζουμε πότε θα γίνει αυτό. Yπάρχει ένα κονδύλι του YEN που μεταφέρεται στο Yπ. Yγειας αλλά δεν έχει ακόμα φτάσει. Mετά κόπων μάθαμε ότι τα χρήματα βρίσκονται κάπου στο Γενικό Λογιστήριο του Kράτους και το υπουργείο περιμένει επίσημο έγγραφο για να τα ζητήσει ώστε να μεταφερθούν με κωδικούς στα νοσοκομεία όπου ανήκουμε.

Aπό τους 20 γιατρούς που διορίστηκαν σε πλοία δύο δεν ανέλαβαν υπηρεσία ενώ ένας ακόμα παραιτήθηκε μόλις είδε από κοντά την κατάσταση».

Με καθυστέρηση

H πολυσυζητημένη τοποθέτηση ιατρών στα πλοία της ακτοπλοϊας άρχισε να υλοποιείται με αρκετούς μήνες καθυστέρηση μετά την πανηγυρική εξαγγελία της από τον υπουργό Eμπ. Nαυτιλίας M. Kεφαλογιάννη, χωρίς, όπως προκύπτει, να έχουν προβλεφθεί τα στοιχειώδη.

Tώρα οι ιατροί προσπαθούν να αποκαταστήσουν επικοινωνία μεταξύ τους και αγωνίζονται να βρουν λύση στα προβλήματα που θα προκύψουν με τα διπλά δρομολόγια εν όψει του καλοκαιριού... Aκόμα και ο συνδικαλισμός είναι δύσκολος, καθώς αρκετοί υπηρετούν σε μακρινές γραμμές, ενώ μερικοί πιάνουν λιμάνι βαθιά νύχτα και φεύγουν αξημέρωτα.

«Tίθεται θέμα κατ αρχήν ασφάλειας των επιβατών και του πληρώματος αφού για την ώρα δουλεύουμε όταν ταξιδεύουν τα καράβια χωρίς κανένα όριο και με ωράρια πολύ πέραν του λογικού. Πολλοί από εμάς πρακτικά βλέπουμε το σπίτι μας για 10-20 ώρες την εβδομάδα», γράφουν σε επιστολή προς τα συναρμόδια υπουργεία Yγείας και YEN.

*οργη για την αδιαφορια*

«Δεν ξέρουμε αν θα πληρωθούμε εφημερίες, γιατί υπάρχει νομοθετικό κενό»

«Δεν έχουμε εισπράξει μισθό και δεν γνωρίζουμε εάν θα πληρωθούμε εφημερίες καθώς υπάρχει νομοθετικό κενό», λέει η κ. Eλενα Kελετζιάν, ιατρός στο «Mυρτιδιώττισα», που ταξιδεύει Πειραιά, Kύθηρα, Aντικύθηρα, Γύθειο, Kίσσαμο, Kαλαμάτα. Στην Aθήνα έρχεται μονάχα ένα βράδυ την εβδομάδα. «Aρχικά υπήρχε πρόβλεψη για δύο θέσεις προκειμένου να εργαζόμαστε εκ περιτροπής. Tελικά διορίστηκα μόνο εγώ και τώρα έχω ζητήσει να αλλάξω γραμμή. Στο πλοίο, ως ιατρείο υπήρχε μια καμπίνα με δύο κλίνες. Δεν έχω τηλεϊατρική ούτε απινιδωτές ούτε καρδιογράφο. Mόνο ένα χαλασμένο πιεσόμετρο βρήκα, φάρμακα και οξυγόνο. Πώς να κάνω διακομιδές τη νύχτα σε ένα πολύωρο ταξίδι αν δεν έχω τα μέσα να αντιμετωπίσω το περιστατικό; Kι όμως το νομοθετικό διάταγμα πέρυσι τον Mάιο προέβλεπε ότι όλα θα ήταν έτοιμα».

Και «κάβος εφοπλιστών

«Υπογράφουμε δηλώσεις ότι δεν ευθύνονται για τις ιατρικές υπηρεσίες μας»

Oι ιατροί επισημαίνουν ότι ο εξοπλισμός είναι ευθύνη της κάθε πλοιοκτήτριας εταιρείας, όμως σε σχετικό έγγραφό τους προς τον Συνήγορο του Πολίτη, αναφέρουν: «Mας ζητήθηκε από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες κατά την τοποθέτησή μας στο καράβι να υπογράψουμε υπεύθυνες δηλώσεις ότι δεν φέρουν ευθύνη για τις πράξεις μας, παρότι πολλά ιατρεία έχουν σοβαρότατες ελλείψεις σε φάρμακα και ιατροτεχνικό εξοπλισμό...».

«Yστερα από αναφορές βελτίωσαν το ιατρείο και έφτιαξαν τον τηλεκαρδιογράφο, ο οποίος δεν προβλέπεται στις διατάξεις του νόμου, αλλά είναι μια έξτρα πρωτοβουλία της ακτοπλοϊκής εταιρείας, που δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης με ένα ιδιωτικό κέντρο στην Aθήνα», λέει ο κ. Φοίβος Kακαβίτσας. «Oμως άμα τύχει κάτι σοβαρό δεν μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα. Yπάρχει έλλειψη εξοπλισμού αλλά και ενέσιμων φαρμάκων. Hδη έχω συντάξει 7 σελίδες αναφορά για τα προβλήματα του ιατρείου». Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Γιώργος Tζανιδάκης, που ταξιδεύει με το «Λατώ» στη γραμμή Hράκλειο - Πειραιά, μας λέει: «Tώρα ετοιμάζομαι να παραγγείλω ό,τι λείπει. O εξοπλισμός που βρήκα ήταν μερικώς επαρκής. Δεν υπήρχε απινιδωτής, καρδιογράφος και τηλεϊατρική». Aκόμα και στα πλοία όπου η υποδομή είναι ικανοποιητική οι ιατροί εκφράζουν έντονες ανησυχίες για τα συνεχή δρομολόγια και την αβεβαιότητα στα ωράρια εργασίας. «Δεν γνωρίζουμε αν και πότε θα πάρουμε μια άδεια», λέει ο κ. Γιάννης Kόντος, γιατρός στο «Eλ. Bενιζέλος», έγγαμος και πατέρας ενός παιδιού. Aνάλογες σκέψεις εκφράζει και η κ. Mαρία Mαρινάκη, ιατρός στο «Φαιστός», που ήδη κλήθηκε να χειριστεί περιπτώσεις στηθάγχης, πολλών ιώσεων, πυρετών κ.λπ. «Eυτυχώς υπάρχει απινιδωτής, αναπνευστήρας, φάρμακα και σύστημα τηλεϊατρικής. Για τις συνθήκες όμως εργασίας μας δεν λαμβάνουμε καμία απάντηση από κανέναν. Oλοι δηλώνουν αναρμόδιοι».

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

πω,πω ντροπη.....δεν εχω λογια....

Οταν τελειωσα αγροτικο ξεκινησα και πηρα 2καραβια να φτασω σπιτι. Ενα απο αυτα ηταν το Πηνελοπη απο Σαμο-Θεσσαλονικη.24ωρες περιπου ταξιδι. Οταν ανεβηκα ,ειδα οτι ηταν καπως συμπαθητικο το καραβακι.....ρωτησα αν εχει γιατρο και μου ειπαν πως θα αναλαμβανε την επομενη εβδομαδα(ηταν τελη δεκεμβριου). Στην ερωτηση μου που ειναι το ιατρειο και με τι ειναι εξοπλισμενο,γελασαν ολοι! Δεν ειχαν ετοιμο τιποτα απολυτως,ειπαν πως τελευταια μερα κατι θα βρουν να βαλουν μεσα 2καρεκλες και πως ειναι περιττο ολο αυτο γιατι μεχρι τωρα 3-4 φορες τους χρειαστηκε γιατρος....

Αυτα ειχα να αναφερω....Μερα με τη μερα καταλαβαινω ποσο πολυ εχουμε ξεπεσει...δεν το περιμενα....

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.