Jump to content

Απεργία εκπαιδευτικών στις Πανελλήνιες


Απεργία καθηγητών στις Πανελλήνιες  

20 members have voted

  1. 1. Ποια η άποψή σας για την απεργία των καθηγητών εν μέσω εξετάσεων;

    • κακώς απεργούν στις εξετάσεις (αν ήμουν μαθητής θα με πείραζε)
      11
    • ας απεργήσουν όποτε θέλουν (αν ήμουν μαθητής δε θα με ένοιαζε το πότε απεργούν)
      8
    • δεν με ενδιαφέρει
      1
  2. 2. Ποια η άποψή σας για την επιστράτευση των καθηγητών από την κυβέρνηση;

    • συμφωνώ με επιστράτευση
      8
    • διαφωνώ με επιστράτευση
      12
    • δεν με ενδιαφέρει
      0
  3. 3. Θα έχει συμμετοχή η απεργία ή πολύ κακό για το τίποτα;

    • θα έχει συμμετοχή
      8
    • δε θα απεργήσει κανένας
      7
    • δε με ενδιαφέρει
      5


Recommended Posts

θα έγραφα την (όπως πάντα σωστή) άποψή μου, αλλά το κουκουετζοτραφές ακροατήριο θα κάνει το τοπικ περισσότερο αρένα.

οπότε περιμένω την απάντηση του χρήστη karanti_maria

Δεν βαριέσαι, συνάδελφε. Μια σωστή άποψη λιγότερη, δεν χάθηκε κι ο κόσμος. Άλλωστε, επιδεικνύοντας σπάνια αυτογνωσία, επέλεξες να περιμένεις απάντηση από κάποιον που σου αρμόζει. Ευτυχώς.

Α, και το "ακροατήριο" προϋποθέτει ακροατές (έτσι λέγονται οι τύποι που ακούνε κάτι). Γιατί το τόπικ, εκτός από αρένα, μπορεί να γίνει και ένα θησαυροφυλάκιο μαργαριταριών (ειδικά εάν αρχίσουν να ποστάρουν περισσότερο οι λεγόμενοι μη-κουκουετζοτραφείς χρήστες). Κρίμα είναι εκτός από τη λογική να χαθεί και η γλώσσα μας σ' αυτούς τους χαλεπούς καιρούς.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • Απαντήσεις 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

SleepWalker και alefantos υποτίθεται οτι είστε σοβαροί; Αντε ρίξτε λίγο νερό στα πρόσωπά σας να συνέλθετε μήπως και βγάλετε την φουστανέλα σας τροϊκανοτσόλιαδες

αντε γαργαλησου ρε φασιστα. δεν τολμαει κανεις να εκφερει αντιθετη αποψη αμεσως πεταγεσαι σαν την .... να τον βρισεις.

Τροποποιήθηκε από iceman
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

SleepWalker και alefantos υποτίθεται οτι είστε σοβαροί; Αντε ρίξτε λίγο νερό στα πρόσωπά σας να συνέλθετε μήπως και βγάλετε την φουστανέλα σας τροϊκανοτσόλιαδες

αντε γαργαλησου ρε φασιστα. δεν τολμαει κανεις να εκφερει αντιθετη αποψη αμεσως πεταγεσαι σαν την .... να τον βρισεις.

Ποιός εξέφερε άποψη, κύριος, και τον έβρισε ο συνάδελφος; Εκτός από ανοιχτή δήλωση παντελούς έλλειψης επιχειρημάτων, γιατί, όποιος φοβάται και αποφεύγει την "αρένα" επί της ουσίας ένδεια επιχειρημάτων ομολογεί, καμία άλλη άποψη δεν ακούσαμε. Νομίζω ότι άλλος είναι αυτός που πετάγεται σαν αυτό που λες για να βρίσει.... Άραγε, εκτός από τις συνήθεις χυδαιολογίες σου, έχεις να προσφέρεις κάτι άλλο στη συζήτηση;

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

προφανως το " βγάλετε την φουστανέλα σας τροϊκανοτσόλιαδες" ηταν κομπλιμεντο κατ"εσε.

αν ηταν συζητηση αυτα που εχω διαβασει στο φορουμ θα προσεφερα....

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Κλασσικά παρακάμπτεις ό,τι δε σε βολεύει... Ρώτησα: ποιός εξέφερε άποψη; Καμία απάντηση....

Επίσης, εάν δε θεωρείς αυτούς τους διαλόγους συζήτηση, δε σε υποχρεώνει κανείς να πετάγεσαι βρίζοντας τους συμμετέχοντες...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καθηγητές στο «χακί». Ξεκίνησε σήμερα η
σε 88.000 καθηγητές μετά τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης του πρωθυπουργού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η κυβέρνηση υιοθετεί για τα καλά την πολιτική της... πολιτικής επιστράτευσης ως τρόπο αντιμετώπισης των απεργιών.
Η επιστράτευση
των καθηγητών είναι
η τρίτη εντός του 2013
αφού προηγήθηκαν αυτές των
εργαζομένων στα
μέσα μαζικής μεταφοράς
και των
ναυτεργατών
.
ΠΑΣΟΚ
και
ΔΗΜΑΡ
στήριξαν και στηρίζουν τη σκληρή γραμμή που επέλεξε η κυβερνητική πλειοψηφία, παρά το γεγονός ότι
Ευάγγελος Βενιζέλος
και
Φώτης Κουβέλης
είχαν στο παρελθόν πολιτικά διαφωνήσει με το μέτρο της επιστράτευσης προτείνοντας μάλιστα την κατάργησή του. Την ίδια ώρα, ο συνταγματολόγος,
Κώστας Χρυσόγονος
, ξεκαθαρίζει στο
tvxs.gr
ότι
η κήρυξη της επιστράτευσης
είναι σαφώς
αντισυνταγματική
και εξηγεί για ποιους λόγους είναι έωλη η απόφαση της κυβέρνησης.

Τροποποιήθηκε από lellos
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

θα μπορουσε το τοπικ να σπασει σε 2 φορουμ.

ενα για την απεργια των καθηγητων και τα αιτηματα τους και ενα σχετικα με την επιστρατευση και την νομιμοτητα της.

προφανως σχετιζονται μεταξυ τους αλλα το οτι καποιος διαφωνει ή συμφωνει με το ενα δεν σημαινει οτι αντιστοιχα διαφωνει ή συμφωνει και με το αλλο

οπως εξαλλου δειχνει και η (μικρου δειγματος - αντιστοιχη του ενδιαφεροντος???) δημοσκοπηση.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Παδια φοβερα τα στατιστικά του μανδραβελη...

Το ότι θα μεινουν σχολεια στην επαρχια 3θέσια, ή και χωρίς καθόλου σχολείο, στην Δράμα να πρέπει να κανουν μία ώρα για να πάνε στο σχολείο τους μεσα στο χιόνι, σα να είμαστε 80 χρόνια πίσω, μαλλον πηγαζει απο μια παραλληλη πραγματικοτητα αριθμων...

Ή....Ή....

Απλά χρησιμοποιούμε τη στατιστική όπως μας αρέσει. Όπως ο Λοβερδος που ήθελε να μας πείσει ότι έχουμε υπεραπειρους παθολογους καρδιολογους κ παιδιατρους, γτ ειναι 5πλασιοι από τους αλλεργιολόγους!!! (λες κ δν ειναι φυσικο, απο τη στιγμη που 5 ειναι οι βασικες ειδικοτητες με τις οποιες στελεχωνεται ενα περιφερειακο κεντρο υγειας).

Το πάθημα δεν γίνεται μάθημα μόνο σε όσους είναι ανεπίδεκτοι όμως. Το φταίξιμο όλο δικό σας

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

SleepWalker και alefantos υποτίθεται οτι είστε σοβαροί; Αντε ρίξτε λίγο νερό στα πρόσωπά σας να συνέλθετε μήπως και βγάλετε την φουστανέλα σας τροϊκανοτσόλιαδες

αντε γαργαλησου ρε φασιστα. δεν τολμαει κανεις να εκφερει αντιθετη αποψη αμεσως πεταγεσαι σαν την .... να τον βρισεις.

Όχι ρε φίλε δεν γαργαλιέμαι...... Να σου θυμίσω συνάδελφε ότι η χώρα είναι υπό κατοχή 3 χρόνια τώρα, η εκλεγμένη κυβέρνηση λογοδοτεί στους ξένους, ξεπουλάνε όλη τη δημόσια περιουσία, έχει μειωθεί το ετήσιο εισόδημα, απειλείται άμεσα η ατομική περιουσία και ελευθερία από κεφαλικούς φόρους, ο ανθός του Ελληνικού Έθνους ξενιτεύεται...... και έρχονται κάτι φωτισμένα παλικάρια να εκφράσουν διχαστικούς χαρακτηρισμούς όπως ΚΚΕτζοτραφείς και μη-ΚΚΕτζοτραφείς. Α, να μην ξεχάσω και τα γνωστά μανδραβελικά. Απλά θα ήθελα να ενημερώσω τους αγαπητούς συναδέλφους οτι απεργία και κινητοποίηση χωρίς κοινωνικό κόστος δεν έχει νόημα. Αν εσύ είχες έναν υπάλληλο, του μείωνες τον μισθό στο 50% και αυτός δεν αντιδρούσε και μάλιστα σε διαβεβαίωνε οτι θα δούλευε το ίδιο, εσύ θα σταματούσες να τον εκμεταλλεύεσαι; Μάλλον όχι. Αν πάλι αυτός απλά σηκώνει ένα πλακατ στη βεράντα του, αλλά κάθε πρωί πάει στην δουλειά του, εσύ θα σταματούσες να τον εκμεταλλεύεσαι; Μάλλον όχι. Άρα, είναι αυτονόητο οτι κάθε τάξη εργαζομένων οφείλει αντισταθεί στο χώρο εργασίας της σε κάθε κίνηση ενάντια στην μείωση του εισοδήματός της, εφόσον πρώτα έχει πείσει με επιχειρήματα το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο. Εμένα προσωπικά με έχουν πείσει για τα αιτήματα τους, γιατί στο πρόσωπό τους βλέπω το δικό μας. Βέβαια, δεν απαιτώ από όλους εδω μέσα να δούνε το ίδιο γιατί κάποιοι απλά δεν μπορούνε. Πως να μπορέσουν όταν από τα φοιτητικά τους χρόνια συνήθισαν στις BMW και στα ακριβά πουκάμισα για να πάνε στη σχολή (αν πάνε) και στα κομματικά πάρτυ και ταξίδια της ΠΑΣΠ και ΔΑΠ και έβλεπαν το πρώτο τους αγροτικό ως πρώτη ευκαιρία για τσεπώσουν τίποτα από καμμιά εταιριούλα.... Ας το καταλάβουν επιτέλους εδω μέσα μερικοί, ότι η κυβερνησή μας είναι νομιμοποιημένη από της εκλογές, αλλά δεν μας αντιπροσωπεύει. Αυτό δείχνουν οι πράξεις της. Βάζει τόσους φόρους ώστε να απειλείται η ατομική περιουσία και κατα συνέπεια η ατομική ελευθερία. Παίζει βρώμικα και διχαστικά με την βοήθεια τροϊκανοτσολιάδων και πρακτοράκων. Επομένως, κύριοι συνάδελφοι το ερώτημα που τίθεται στον καθένα είναι εαν με τις πράξεις και στάση μας θα είμαστε πατριώτες ή δοσίλογοι και όχι ΚΚΕδες και μη ΚΚΕδες.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εξαιρετική τοποθέτηση, συνάδελφε!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ωραία όσα συζητάτε συνάδελφοι, τα ίδια συζητάμε εδώ και καιρό και θα τα συζητάει η γενιά μας μεχρι να πεθάνουμε, δυστυχώς. Αν αναγκαστούμε να κάνουμε και δευτερο κουρεμα χρεών, θα τα συζητάει και η επόμενη γενιά μεχρι να πεθάνει κτλ. Όλα καταλήγουν στον ίδιο παρανομαστή και μία μονο δημοσκόπηση ή debate ή δημοψήφισμα έχει νόημα σε default και CCC χώρα: Κοινό ή Εθνικό Νόμισμα? Μέσα στη "Συμμαχία" που αρχισε να τρομοκρατεί και να ασελγεί πάνω στους πιο αδύναμους ή Εξω από αυτήν και ο Θεός να βάλει το χερι του? Να κόψουμε επιτελους μόνοι μας λεφτά και να τα δώσουμε στον κόσμο ή να κάτσουμε στα αυγά μας (όσα μας απέμειναν δηλαδή) για να μην ερθουν χειρότερα? Όλες οι άλλες κουβέντες για δίκαια ή άδικα αιτήματα, εκβιασμούς και "εκβιασμούς", έχοντες και κατέχοντες στο κράτος που πλέον σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης το έχουν αυτη τη στιγμή σαν παράδειγμα προς αποφυγή, μάλλον δεν οδηγούν πουθενά.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Συμπτώσεις...

Γ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΝΟΥΘΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Και έτερο μπουμπούκι:

«Κατέστη φανερόν ότι οι σκοποί οι επιδιωκόμενοι από τους διευθύνοντας την απεργιακήν κίνησιν,είναι πολιτικοί, ανατρεπτικοί.

Η κυβέρνησις δεν θα εμποδίση βεβαίως το δικαίωμα της απεργίας από εκείνους οι οποίοι το έχουν, αλλά δε θα επιτρέψη διατάρραξιν της τάξεως.

Όσοι το επιχειρήσουν, θα συναντήσουν το κράτος του νόμου».

Ιωάννης Μεταξάς, Μάης του 36

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Λύκε αφού είσαι πολλά χρόνια στην Αγγλία, θυμασαι εκεινη τη Δευτερα πρωί που υπήρξε προειδοποίηση από τον I.R.A για 52 βόμβες στο Λονδίνο κι έκλεισαν τα πάντα, πώς αντιμετώπισαν το ζήτημα οι Άγγλοι. Το να μην λειτουργήσει η πρωτεύουσα μια καθημερινή ημέρα που δεν ήταν αργία, αντιμετωπίστηκε εδώ περίπου σαν εθνική τραγωδία και για καιρό συζητούσαν στα κανάλια πόσο κόστισε εκείνο το πρωινό στην οικονομία τους. 'Αλλη νοοτροπία, εντελλώς διαφορετική από τον Ευρωπαικό Νότο. Ωραίες είναι οι καλές προθέσεις, αλλά όλα στη ζωή κρίνονται εκ του αποτελέσματος.....

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Η Διεθνής Αμνηστία υπέρ του δικαιώματος της απεργίας των καθηγητών

Η χρήση ειδικών κυβερνητικών μέτρων για τη ματαίωση προτεινόμενης απεργίας εκπαιδευτικών στην Ελλάδα παραβιάζει τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας για τα ανθρώπινα δικαιώματα, δήλωσε η Διεθνής Αμνηστία, σημειώνοντας ότι βάσει του διεθνούς δικαίου η Ελλάδα έχει δεσμευτική υποχρέωση να σέβεται και να προστατεύει το δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι

«Μια καθολική απαγόρευση του δικαιώματος των εκπαιδευτικών στην απεργία, που επιβάλλεται με την ποινική δίωξη και την απειλή της ποινής φυλάκισης, είναι σαφώς μη αναγκαία και δυσανάλογη, και θα παραβίαζε τις διεθνείς υποχρεώσεις της Ελλάδας στα ανθρώπινα δικαιώματα», δήλωσε η Jezerca Tigani, Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Προγράμματος της Διεθνούς Αμνηστίας για την Ευρώπη και την Κεντρική Ασία. «Εποχές οικονομικής κρίσης δεν απαλλάσσουν κυβερνήσεις από τις υποχρεώσεις τους να υπερασπίζονται όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα, και ειδικά τα δικαιώματα των εργαζομένων δεν πρέπει να γίνονται τα θύματα της κρίσης.»

Βάσει του ελληνικού δικαίου, σημειώνει η Διεθνής Αμνηστία, η κυβέρνηση έχει την εξουσία να επιστρατεύει εργαζομένους εν καιρώ ειρήνης, σε περίπτωση που απαιτεί την υιοθέτηση επειγόντων μέτρων για να αντιμετωπίσει τις ανάγκες άμυνας της χώρας ή επείγουσα κοινωνική ανάγκη -για παράδειγμα, μια φυσική καταστροφή ή κίνδυνο για τη δημόσια υγεία. Όταν ανακοινώθηκε η χρήση αυτής της νομικής διάταξης εναντίον της απεργίας των εκπαιδευτικών, η κυβέρνηση υποστήριξε ότι το μέτρο ήταν αναγκαίο «για να αποτραπεί η σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας και για τη διαφύλαξη της δημόσιας τάξης και την υγεία των υποψήφιων φοιτητών».

Βάσει του διεθνούς δικαίου, η Ελλάδα έχει δεσμευτική υποχρέωση να σέβεται και να προστατεύει το δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι, το οποίο περιλαμβάνει το δικαίωμα να οργανώνει, να συστήνει και να συμμετέχει σε συνδικαλιστικές οργανώσεις, καθώς και το δικαίωμα της απεργίας. Οι υποχρεώσεις αυτές καθορίζονται στις διεθνείς συνθήκες ανθρωπίνων δικαιωμάτων στις οποίες είναι συμβαλλόμενο μέρος. Αυτές περιλαμβάνουν το Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, το Διεθνές Σύμφωνο για τα Οικονομικά Κοινωνικά και Μορφωτικά Δικαιώματα, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη σύμβαση Νο. 87 του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας σχετικά με την Ελευθερία του Συνεταιρίζεσθαι και την Προστασία του Δικαιώματος της Σύστασης. Τα δικαιώματα αυτά, αναφέρει η Διεθνής Αμνηστία, μπορεί να περιοριστούν μόνο υπό πολύ συγκεκριμένες συνθήκες εάν ο περιορισμός αυτός είναι καταφανώς αναγκαίος και αναλογικός, και θα προστατεύσει την εθνική ασφάλεια, δημόσια ασφάλεια, δημόσια υγεία ή ήθη, ή τα δικαιώματα και ελευθερίες των άλλων.

Στη βάση αυτή, σημειώνει, πολύ στενοί περιορισμοί του δικαιώματος της απεργίας, μπορεί να είναι επιτρεπτοί. Αυτό θα μπορούσε να ισχύει για τις ένοπλες δυνάμεις, την αστυνομία και άλλους δημόσιους λειτουργούς που ασκούν κρατική εξουσία. Επίσης, θα μπορούσε να ισχύει και για τους εργαζόμενους σε βασικές υπηρεσίες, υπηρεσίες οι οποίες, εάν διακοπούν, θα έθεταν σε κίνδυνο τη ζωή, την προσωπική ασφάλεια ή την υγεία του πληθυσμού. Εμπειρογνώμονες του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας, προσθέτει, έχουν επισημάνει ότι ο τομέας της εκπαίδευσης δεν αποτελεί βασική υπηρεσία με την αυστηρή έννοια του όρου αυτού και, γενικότερα, οποιοιδήποτε περιορισμοί που αφορούν απεργίες πρέπει να είναι εύλογοι και δεν πρέπει να περιορίζουν σημαντικά συνδικαλιστικές οργανώσεις.

H ανακοίνωση εδώ

http://www.thepressproject.gr/article/43063/I-Diethnis-mnistia-uper-tou-dikaiomatos-tis-apergias-ton- ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika -iton

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καθηγητές στο χακί, παιδεία στο απόσπασμα

Aν θα ξεκινήσουν οι Πανελλαδικές εξετάσεις την Παρασκευή δεν το ξέρω, εφόσον οι τοπικές ΕΛΜΕ ψήφισαν μεν με μεγάλη πλειοψηφία την πρόταση για απεργία, αλλά την ίδια ώρα ολοκληρώθηκε η επίδοση των ατομικών φύλλων επίταξης, με τα οποία οι καθηγητές της μέσης εκπαίδευσης καλούνται, από τις 12 το μεσημέρι σήμερα, να προσφέρουν τις προσωπικές υπηρεσίες τους στους συνήθεις τόπους εργασίας τους. Ή, όπως το λέει το φύλλο επίταξης που φωτογραφία του κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο, και που φαίνεται για αυθεντικό: Επιτάσσεται από 12η μεσημβρινή ώρα της Τετάρτης 15 Μαίου 2013 και μέχρι νεωτέρας ο/η … προκειμένου να προσφέρει τις προσωπικές υπηρεσίες του/της ως εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τον τόπο εργασίας του/της σύμφωνα με το ωράριο του προγράμματος εκπλήρωσης των υπηρεσιακών του/της καθηκόντων. Σημειώνεται ότι η άρνηση παραλαβής και η παράλειψη εκτέλεσης των ως άνω υποχρεώσεων τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) μηνών.

Για το αν είναι σωστός ο όρος επίταξη ή αν, αντίθετα, πρέπει να μιλάμε για “επιστράτευση” των εργαζομένων είχαμε ήδη συζητήσει στα τέλη Ιανουαρίου, όταν είχε γίνει η επίταξη των απεργών του Μετρό, οπότε σας παραπέμπω σε εκείνο το παλιότερο άρθρο για τυχόν απορίες ορολογίας. Αν και δεν νομίζω να υπάρχουν τέτοιας υφής απορίες, αφού μεσολάβησε και η επίταξη προσωπικών υπηρεσιών των απεργών ναυτεργατών της ΠΝΟ, και είχαμε την ευκαιρία να φρεσκάρουμε τις γνώσεις μας.

Η επίταξη προσωπικών υπηρεσιών είναι μέτρο οριακό, αφού παραβιάζει την αρχή της απαγόρευσης της αναγκαστικής εργασίας, είναι δηλαδή μέτρο ακραία περιοριστικό, το οποίο, σύμφωνα με το Σύνταγμα επιτρέπεται, σε καιρό ειρήνης, μόνο σε περιπτώσεις επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από θεομηνία ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, μέχρι πρότινος το οριακό αυτό μέτρο εφαρμοζόταν μάλλον σπάνια: αν δεν με γελάει η μνήμη μου, όχι πάνω από 5-6 φορές την τελευταία δεκαπενταετία. Κι όμως, το ακραίο αυτό μέτρο, που ως τώρα εφαρμοζόταν μια φορά στα τρία χρόνια περίπου, έχει ήδη εφαρμοστεί τρεις φορές μέσα στο 2013, και ακόμα δεν έχουμε φτάσει ούτε στα μισά του χρόνου. Ολοφάνερα η συνταγματικότητα αυτών των αποφάσεων είναι πολύ συζητήσιμη, διότι δεν μπορεί ένα μέτρο έκτακτης ανάγκης να χρησιμοποιείται σε μόνιμη βάση. Μήπως όμως δεν είναι εξίσου οριακής και αμφισβητήσιμης συνταγματικότητας και η λειτουργία της Βουλής με συνεχείς πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, που σχεδόν αποτελούν τον κανόνα τον τελευταίο χρόνο;

Το πρωτοφανές, βέβαια, σε τούτην εδώ την επίταξη είναι ότι γίνεται προληπτικά: οι καθηγητές επιτάχθηκαν απλώς με την προαναγγελία της απεργίας, ή, για να ακριβολογούμε, μόλις το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε να εισηγηθεί απεργία στις τοπικές ΕΛΜΕ. Να εισηγηθεί, όχι να επιβάλει -και παρόλο που οι εισηγήσεις της ΟΛΜΕ συνήθως γίνονται δεκτές από τις κατά τόπους ΕΛΜΕ, η προληπτική επίταξη με την επίκληση ανάγκης που ακόμη δεν έχει παρουσιαστεί ανοίγει καινούργιους δρόμους κρατικού αυταρχισμού, αφού έτσι θα μπορεί η οποιαδήποτε κυβέρνηση να απαγορεύει προληπτικά οποιαδήποτε κινητοποίηση εργαζομένων, επικαλούμενη “επείγουσα κοινωνική ανάγκη” που θα παρουσιαστεί κάποτε στο μέλλον.

Εδώ βέβαια υπάρχει ένα περίεργο φαινόμενο. Η κυβέρνηση επαίρεται ότι ο ελληνικός λαός έχει καταλάβει ότι βαδίζουμε σε σωστό δρόμο και ότι καρτερικά υπομένει τις θυσίες. Και την ίδια στιγμή, επιστρατεύει σωρηδόν, προχτές τους απεργούς του Μετρό, χτες τους ναυτεργάτες και σήμερα τους καθηγητές. Αν όμως η κοινωνία έχει κατανοήσει την ανάγκη για θυσίες, γιατί γίνονται οι επιτάξεις; Δεν ανήκουν στην κοινωνία οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι του μετρό, οι εκπαιδευτικοί της μέσης εκπαίδευσης; Ποια είναι η κοινωνία; Οι παρουσιαστές των κεντρικών δελτίων ειδήσεων; Βέβαια, ο πρωθυπουργός φρόντισε να διευκρινίσει ότι επιτίθεται στις «συντεχνίες» -αλλά έτσι έχουν χαρακτηριστεί τον τελευταίο καιρό όλοι οι εργαζόμενοι που αμύνονται στη βάναυση επιδείνωση των όρων εργασίας τους.

Θα συμφωνήσω ότι η κήρυξη απεργίας μέσα στις εξετάσεις είναι δύσκολη και βαριά απόφαση -μία μόνο φορά έχει συμβεί στο παρελθόν, το 1988, όταν οι εξετάσεις έγιναν τελικά τον Ιούλιο. Θα έλεγα μάλιστα ότι αυτό δείχνει την υπευθυνότητα των καθηγητών, αφού δεν αποφασίζουν για ψύλλου πήδημα την σημαντική αυτή κινητοποίηση, αλλά και την οξύτητα των προβλημάτων που τους έσπρωξαν σε αυτή την απόφαση. Εκχυδαΐζοντας την κινητοποίηση των καθηγητών, ο πρωθυπουργός είπε χτες ότι όλη η φασαρία γίνεται επειδή ζητήθηκε να εργάζονται δυο ώρες παραπάνω οι καθηγητές. Παραβλέπει όμως, ή μάλλον αποσιωπά, ότι αυτό το δίωρο, που τόσο ανώδυνο φαίνεται, έχει πολύ σοβαρές συνέπειες.

Όχι επειδή οι καθηγητές θα δουλεύουν π.χ. 23 ώρες αντί 21 την εβδομάδα (ο αριθμός μειώνεται όσο αυξάνονται τα χρόνια υπηρεσίας: ξεκινούν από 21 ώρες και σταδιακά μειώνονται έως τις 16), ούτε επειδή κάθε διδακτική ώρα κρύβει πίσω της άλλες ώρες προετοιμασίας που δεν προσμετρώνται στον υπολογισμό. Το κακό με το επιπλέον δίωρο είναι ότι θα δημιουργήσει χιλιάδες υπεράριθμους, με αποτέλεσμα να μην προσληφθούν φέτος περίπου 10.000 αναπληρωτές. Όσοι εξανίστανται που οι καθηγητές “αρνούνται”, δήθεν, “να δουλέψουν δυο ώρες παραπάνω, ενώ υπάρχουν ενάμισι εκατομμύριο άνεργοι”, καλά θα κάνουν να σκεφτούν πως με το παραπάνω δίωρο θα αυξηθούν κατά δέκα χιλιάδες οι άνεργοι. Επίσης, επειδή οι καθηγητές μέσης εκπαίδευσης δεν είναι δάσκαλοι, που έχουν μία μόνο ειδικότητα (ή ίσως λίγες) αλλά χωρίζονται σε 140 ειδικότητες, το δίωρο σημαίνει ότι οι καθηγητές των μικρών ιδίως ειδικοτήτων θα πρέπει να γίνουν δέκα κομμάτια για να πάνε και σε άλλα σχολεία ώστε να συμπληρώσουν τις ώρες τους. Κοντά σ’ αυτό έρχεται και η δαμόκλεια σπάθη των υποχρεωτικών μεταθέσεων, που θα αναγκάσει χιλιάδες ίσως κακοπληρωμένους καθηγητές να κάνουν μεγάλες διαδρομές καθημερινά ή να συντηρούν δύο σπίτια με τις αγρίως πετσοκομμένες αποδοχές τους.

Ναι, αλλά η παιδεία νοσεί, θα πει ο καλοπροαίρετος σχολιαστής. Και είναι αυτός λόγος για να τη μεταφέρουμε από την εντατική στο απόσπασμα; Ή νομίζει κανείς ότι αν πραγματοποιηθούν σύμφωνα με το πρόγραμμα οι εξετάσεις, η επόμενη σχολική χρονιά θα αρχίσει χωρίς προβλήματα; Ναι, αλλά οι Έλληνες καθηγητές εργάζονται λιγότερες ώρες από τους συναδέλφους τους στον ΟΟΣΑ και η αναλογία καθηγητών προς μαθητές είναι η χαμηλότερη στον κόσμο. Το αναφέρει αυτό κοτζάμ διδάκτωρ της London School of Economics. Ωστόσο, δεν ξέρω αν τα στοιχεία αυτά αποτυπώνουν την πραγματικότητα, και τούτο για τρεις λόγους: α) όπως επισημαίνεται στα σχόλια του άρθρου, σε πολλές χώρες (όχι όμως στην Ελλάδα) υπάρχουν και εκπαιδευτικοί που αμείβονται από την τοπική αυτοδιοίκηση, οι οποίοι δεν μπαίνουν στον λογαριασμό, ενώ αν συνυπολογιστούν η εικόνα αλλάζει, β) η ΟΛΜΕ υποστηρίζει ότι το υπουργείο έχει δηλώσει στον ΟΟΣΑ τεχνητά μειωμένες τις ώρες εργασίας των καθηγητών (σαν να δούλευαν όλοι με το χαμηλό ωράριο των παλαιοτέρων), γ) υπάρχουν χιλιάδες (4.500;) εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι σε άλλες θέσεις, στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου, στα κόμματα κτλ. Επί δεκαετίες, οι εκπαιδευτικοί είναι ο προνομιακός χώρος από τον οποίο αποσπούν τα κόμματα υπαλλήλους -ακόμη και ο κ. Κωτούλας, για τον οποίο γράφαμε τις προάλλες, εκπαιδευτικός είναι, αποσπασμένος στο Υπουργείο Εσωτερικών είτε ως σύμβουλος είτε για… γραμματειακή υποστήριξη. Η ΟΛΜΕ ισχυρίζεται ότι οι ώρες εργασίας των εκπαιδευτικών και η αναλογία εκπαιδευτικών προς μαθητές βρίσκονται περίπου στον μέσο όρο της ΕΕ.

Θα με ενδιέφερε να δω αξιόπιστα στοιχεία που να επιβεβαιώνουν ή να διαψεύδουν τις αιτιάσεις της ΟΛΜΕ. Αλλά το ζήτημα δεν είναι μόνο ή κυρίως εκεί. Είναι στο ρόλο που καλείται να παίξει ο εκπαιδευτικός του δημόσιου σχολείου στην προσπάθεια για ανάκαμψη της χώρας, και στην απόλυτη απαξίωση που βιώνει, τόσο με την άγρια περικοπή των αποδοχών του και την επιδείνωση των συνθηκών εργασίας του, όσο και με την υποβάθμιση των συνθηκών υπό τις οποίες γίνεται η διδασκαλία στο δημόσιο σχολείο, αλλά και με τις συνεχείς λοιδορίες και επιθέσεις εναντίον των εκπαιδευτικών από τα κανάλια και τις εφημερίδες, που, αδιαφορώντας για το άγχος των υποψηφίων, έχουν αναγάγει σε εθνική καταστροφή το ενδεχόμενο να μετατεθεί η έναρξη των εξετάσεων. Και δεν μιλάω έξω απ’ το χορό. Στο δικό μου παιδί, που επίσης δίνει εξετάσεις, είπα ότι δεν χάθηκε κι ο κόσμος αν αρχίσουν οι εξετάσεις δέκα μέρες αργότερα· θα βρει καιρό για μια τελευταία επανάληψη, και άλλωστε το 1988 δώσανε εξετάσεις τον Ιούλιο, ενώ στην εποχή μου δίναμε τον Σεπτέμβριο. Όποιος σκέφτεται αληθινά και όχι υποκριτικά τα παιδιά, δεν καταφεύγει σε υστερικές κορώνες ότι θα έρθει το τέλος του κόσμου, ούτε δραματοποιεί την κατάσταση.

Δεν είναι άγιοι οι καθηγητές, όχι, ούτε αθροίσματα αγγέλων. Υπάρχουν ανάμεσά τους ευσυνείδητοι, υπάρχουν και διεφθαρμένοι, όπως και σε κάθε επαγγελματική ομάδα. Πολλοί είναι αδιάφοροι, πολλοί βγάζουν πάνω στα παιδιά τα απωθημένα τους. Πολλοί (αν και όχι από όλες τις ειδικότητες) κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα, πράγμα που αποτελεί σοβαρό δεοντολογικό πρόβλημα, ιδίως με μαθητές της ίδιας τάξης και του ίδιου σχολείου. Ακόμα χειρότερα, οι καθηγητές είναι συνυπεύθυνοι (αν και δεν φέρουν την πρώτη ευθύνη) για τη δημιουργία ενός παράλογου εξεταστικού συστήματος, το οποίο, για να φέρω ένα μόνο παράδειγμα, σε μια σειρά μαθήματα (Ιστορία, ΑΟΔΕ κτλ.) απαιτεί την αυτολεξεί απομνημόνευση λίγων σχετικά σελίδων, δηλαδή επιβραβεύει την παπαγαλία, και το οποίο γενικά είναι κομμένο και ραμμένο έτσι που να συντηρεί τα φροντιστήρια. Και τέλος, οι τακτικοί αναγνώστες του ιστολογίου θα ξέρουν ότι επανειλημμένα έχω κατακρίνει εκπαιδευτικούς, ιδίως φιλολόγους, για την προώθηση αντιεπιστημονικών και σκοταδιστικών ή εθνικιστικών θέσεων σχετικά με τη γλώσσα και την ιστορία. Όχι ότι το ποσοστό των ελληνοβαρεμένων εκπαιδευτικών είναι μεγαλύτερο απ’ ό,τι του ευρύτερου κοινού, αλλά αυτοί μπορούν να κάνουν περισσότερη ζημιά από τον ελληνοβαρεμένο τραπεζικό υπάλληλο ή χημικό μηχανικό.

Πιστεύω όμως ότι οι καθηγητές αξίζουν τη συμπαράσταση στον αγώνα που δίνουν σήμερα. Και νομίζω ότι μεγάλα τμήματα της κοινωνίας έβλεπαν θετικά ή ουδέτερα την απεργία μέσα στις εξετάσεις, μια απόφαση που άλλες χρονιές είχε ελάχιστη κοινωνική αποδοχή, γι’ αυτό άλλωστε και ποτέ άλλοτε δεν επιχειρήθηκε μετά το 1988. Διότι βέβαια δεν αντιπροσωπεύουν την κοινωνία οι λιγοστοί ακραίοι φιλελεύθεροι χρυσαβγίτικης νοοτροπίας που ίδρυσαν… ομάδα εθελοντών επιτηρητών (και λυπάμαι που παλιός συμφοιτητής μου, κάποτε λαμπρό μυαλό, είναι ένας από τους εμπνευστές της γελοίας αλλά ευτυχώς θνησιγενούς αυτής πρωτοβουλίας). Μπορεί να πέφτω έξω, και θέλω να ακούσω και τη δική σας γνώμη, αλλά νομίζω πως η κοινωνία βλέπει με αγωνία, αμηχανία αλλά και ελπίδα τον αγώνα των καθηγητών. Γιατί όποιος γονιός αγαπάει τα παιδιά του και τα σκέφτεται, δεν κουρελιάζει την αξιοπρέπεια των ανθρώπων στους οποίους έχει εμπιστευτεί τη μόρφωσή τους.

Προσθήκη:

Αν και δεν αφορά τη μέση εκπαίδευση, το δημοσιεύω επειδή αφορά την απορία μου για τα στοιχεία του ΟΟΣΑ. Μια φίλη δασκάλα στη Νέα Φιλαδέλφεια, με 20 χρόνια υπηρεσίας, πράγμα που σημαίνει ότι έχει το χαμηλότερο ωράριο, 21 διδακτικές ώρες την εβδομάδα έναντι 24 των νεοδιόριστων, κάθισε και μέτρησε μία προς μία τις ώρες που εργάστηκε πέρυσι. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της, δούλεψε 180 μέρες το χρόνο σε τάξη και 12 μέρες χωρίς παιδιά (πριν και μετά το σχολικό έτος), κι έτσι έβγαλε 765 διδακτικές ώρες σε τάξη και 72 ώρες δουλειά γραφείου. Η φίλη μου υπολόγισε τις καθαρές διδακτικές ώρες που είχε μάθημα, χωρίς να μετράει τις κενές ώρες.

Κι όμως, διαβάζει ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, ο μέσος όρος διδακτικών ωρών των Ελλήνων δασκάλων είναι κάτω από 600 ώρες. Η φίλη μου αναρωτιέται πώς εξηγείται αυτό και υποθέτει ότι συνυπολογίζονται οι διδακτικές ώρες των διευθυντών (είναι λιγότερες) και των ωρομίσθιων.

Έχει κανείς εξήγηση αυτής της ανακολουθίας; Γιατί και άλλοι εκπαιδευτικοί μού λένε ότι κάνουν πολύ περισσότερες διδακτικές ώρες από τους επίσημους μέσους όρους

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

800 ωρες δουλειά το χρόνο, δηλαδή τους 12 μηνες. πραγματικά εξοντωτικό. τόσο δουλεύει ένας μέσος Έλληνας ειδικευόμενος σε 3 μήνες.

ΗΡΩΕΣ οι καθηγητές, ΗΡΩΕΣ (οι ειδικευόμενοι δεν είναι ήρωες, είναι μ@λάκες είλωτες).

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

μην κρίνεις τους άλλους με βάση τον εαυτό σου emcolgate

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.