Jump to content

Παθολογική Ανατομική ΙΙ


bromptonista

Θεωρείτε το μάθημα εύκολο ή δύσκολο;  

95 members have voted

  1. 1. Θεωρείτε το μάθημα εύκολο ή δύσκολο;

    • Εύκολο
      17
    • Μέτριο
      32
    • Δύσκολο
      48


Recommended Posts

ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ 23/1/12

(Τα θέματα μάλλον δεν τα έβαλε ο κύριος Λάζαρης και δυστυχώς δεν μας τα έδωσαν)

1)Καρκίνος στομάχου.Αναφέρετε ονομαστικά τους παθογενετικούς παράγοντες που εμπλέκονται και τα παθολογοανατομικά ευρήματα σε καρκίνο στομάχου προχωρημένου σταδίου.

2)Τυροσιναιμία.Τρόπος κληρονομικότητας,κλινικές μορφές και τα ευρήματα από το ήπαρ.

3)Ποιος είναι ο συχνότερος τύπος κακοήθους επιθηλιακού νεοπλάσματος του δέρματος και τι γνωρίζετε για αυτόν.

4)Τι γνωρίζετε για το γονίδια BRCA1 και BRCA2 σε σχέση με τον καρκίνο του μαστού.

5)Τι γνωρίζετε για τη λεμφογένη διασπορά: α)ενδομητρικού καρκινώματος,β)ακανθοκυτταρικού καρκίνου του τραχήλου της μήτρας,γ)ακανθοκυτταρικού καρκίνου του αιδοίου,δ)κακοηθων ωοθηκικών όγκων.

6)Ποια τα παθολογοανατομικά ευρήματα κατά την απώλεια νεύρωσης των μυών.

7)Ποιοι οι λοιμογόνοι παράγοντες και ποιες οι επιπλοκές σε:α)παραρρινοκολπίτιδα,β)περιοδοντική νόσο.

8)10 πολλαπλής επιλογής από ενδοκρινικό.

9)Κλινικό περιστατικό με όγκο στη βάλανο.

10)Κλινικό περιστατικό μάλλον με νεφρωσικό σύνδρομο στα πλαίσια σπειραματονεφρίτιδας.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...
  • Απαντήσεις 84
  • Created
  • Last Reply

ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΠΑΘΑΝ ΙΙ 22.3.2012

(Τα θέματα από τον κύριο Λάζαρη)

1. Ορισμός και παθολογοανατομικά χαρακτηριστικά: α)υπερπλαστικών και β)νεανικών πολυπόδων παχέος εντέρου.

2. Γυναίκα εμφανίζει άτυπα κοιλιακά άλγη,πονοκέφακο,εξάνθημα(εικ.2Α),πτώση των επιπέδων συνείδησης,μυική αδυναμία,πυρετό με σπασμούς,ίκτερο,ναυτία,έμετο,αιμορραγία από τον κόλπο και πρωτεινουρία.Στο περιφερικό αίμα ανευρίσκεται σημαντική πτώση του αιματοκρίτη,αναγνωρίζονται δε αρκετά σχιστοκύτταρα και δικτυοκύτταρα,η άμεση αντίδραση Coombs είναι αρνητική,τα αιμοπετάλια μετρώνται στις 18.000/μL με παρουσία αντιαιμοπεταλιακών αντισωμάτων.Η αμινοτρανσφεράση του ασπαρτικού και η LDH εμφανίζουν αύξηση.Επίσης,στον έλεγχο πηκτικότητας,ανευρίσκονται ασυνήθως μεγάλου ΜΒ πολυμερή του παράγοντα von Willebrand,αυξημένα επίπεδα του συμπλέγματος θρομβίνης-αντιθρομβίνης ΙΙΙ,θρομβομοδουλίνης,D-διμερών,ιντερλευκίνης 6 και του διαλυτού υποδοχέα της ιντερλευκίνης 2,ενώ ταυτόχρονα διαπιστώνεται ελάττωση του ιστικού ενεργοποιητή του πλασμινογόνου και αύξηση του αντίστοιχου αναστολέα.Γίνεται βιοψία νεφρού και βάσει των ιστολογικών ευρημάτων των εικόνων 2Β&Γ,οριστικοποιείται η διάγνωση και επιχειρείται πλασμαφαίρεση στον ασθενή.Ποια η διαταραχή που συνδέεται στενότερα με τα ως άνω στοιχεία,ποια η διαφοροδιάγνωση και ποια η πρόγνωσή της;

3) Θήλυ νεογνό εμφανίζει εμμένοντα πέραν των δύο εβδομάδων,προοδευτικά επιδεινούμενο ίκτερο με αύξηση των επιπέδων της ολικής και της άμεσης χολερυθρίνης ήδη από την πρώτη εβδομάδα της ζωής του.Στην τέταρτη εβδομάδα τα επίπεδα της αλκαλικής φωσφατάσης και της γGT είναι σημαντικά αυξημένα.Στο υπερηχογράφημα κοιλίας ανευρίσκεται σημείο τριγωνικής χορδής σε συνδυασμό με ανώμαλα μικρά χοληδόχο κύστη.Στη μελέτη με ραδιοισότοπα,το χορηγούμενο ραδιοισότοπο δεν εμφανίζεται στο έντερο.Διενεργείται βιοψία ήπατος δια βελόνης και βάσει των ιστολογικών ευρημάτων της εικ.3Α,γίνεται λαπαροτομία και διεγχειρητική χολαγγειογραφία(Εικ.3Β).Το ήπαρ φαίνεται ανώμαλο,ακανόνιστης σύστασης και καφέ-πράσινης χροιάς.Επιχειρείται ήπατο-εντεροστομία(Εικ.3Γ).Περί τίνος πρόκειται;Περιγράψτε την παθολογοανατομική εικόνα που προσανατόλισε προς την ορθή διάγνωση και εξηγήστε την περιγραφείσα διεγχειρητική εικόνα του ήπατος.

4. Μικροσκοπική εικόνα και βαθμολόγηση καρκινώματος προστάτου.

5. Αρρενοβλάστωμα ωοθήκης:επίπτωση,κλινικοπαθολογοανατομική εικόνα,βιολογική συμπεριφορά.

6. Διαφορές ιστοπαθολογικών χαρακτηριστικών του πορογενούς και του λοβιακού καρκινώματος του μαστού.

7. Σύνδρομο του κενού τουρκικού εφιππίου.

8. Ρευματικό οζίδιο.

9. Προγνωστικοί παράγοντες μελανώματος.

10. Ομαδοποιήστε κατά την κρίση σας τα παρακάτω κακαοήθη νεοπλάσματα σε δύο ομάδες, η μια με εκείνα πρωίμων (συνιστώσες pΤ1-Τ2 του συστήματος ΤΝΜ) και η άλλη με εκείνα προχωρημένων σταδίων (συνιστώσες pΤ3-Τ4 του συστήματος ΤΝΜ).

Α. Όγκος ρινικής κοιλότητας που διηθεί το οστό του οπίσθιου τοιχώματος του γναθιαίου κόλπου

Β. Όγκος παρωτίδας μ.δ.>4εκ.

Γ. Όγκος θυρεοειδούς μ.δ.>4εκ.,περιοριζόμενος στο θυρεοειδή αδένα

Δ. Όγκος ρινοφάρυγγα με παραφαρυγγική επέκταση

Ε. Όγκος χείλους μ.δ.2εκ.

ΣΤ.Όγκος παγκρέατος που διηθεί την άνω μεσεντέριο αρτηρία

Ζ. Μελάνωμα ίριδας οφθαλμού επεκτεινόμενο στο ακτινωτό σώμα

Η. Όγκος σκωληκοειδούς απόφυσης που διηθεί το μεσεντερίδιο

Θ. Στρωματικός όγκος γαστρεντερικού,μ.δ.6εκ.

Ι. Όγκος στομάχου που διασπά τον ορογόνο

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

Κανονική εξέταστική εαρινού (25/06/2012)

1. Ιστογενετικοί τύποι επιθηλιακών νεοπλασμάτων της ωοθήκης. Τι γνωρίζετε για το συνηθέστερο τύπο επιθηλιακού ωοθηκικού νεοπλάσματος και πώς αυτός κατηγοριοποιείται αναφορικά με τη βιολογική συμπεριφορά του?

2. Τι γνωρίζετε για τις υποχρεωτικά προκαρκινωματώδεις καταστάσεις στο δερμα?

3. Άρρην 85 ετών έχει ιστορικό επανειλημμένων επεισοδίων κοιλιακού άλγους που ξεκινούσε κάτω από τον ομφαλό και μετακινείτο στην αριστερη κάτω κοιλιακή χώρα, συχνά με συνοδό πυρετό και λευκοκυττάρωση, ναυτία και δυσκοιλιότητα. Σε ένα από τα επεισόδια αυτά, ο πόνος είχε γίνει πολύ έντονος προσλαμβάνοντας τη μορφή κωλικού, η κοιλια εμφάνιζε μεγάλγ ευαισθησία και σκληρία ως επί οξείας χειρουργικής κοιλίας, παρατηρήθηκε δε και αποβολή ζωηρού ερυθρού αίματος με τα κόπρανα. Τα εν λόγω επεισόδια αντιμετωπίζονταν με αντιβίωση, λόγω όμως αλλεπάλληλων υποτροπών, αποφασίσθηκε χειρουργική αφαίρεση του πάσχοντος τμήματος του εντέρου. Η κολοσκοπική εικόνα του ασθενούς, το εγχειρητικό παρασκεύασμα και η αντίστοιχη μικροσκοπική εικόνα παρατίθενται όπισθεν. Περί ποιας εντερικής νόσου προφανώς πρόκειται? Αναλύστε την αιτιολογία της, τα μορφολογικά ευρήματα και τις επιπλοκές της.

4. Άρρην, 70 ετών, μεταλλωρύχος στο επάγγελμα, εμφανίζει βήχα που δεν υποχωρεί, συριγμό και λωρίδες αίματος στα πτύελα. Ο ασθενής παρουσιάζει αδυναμία, ανορεξία, ναυτία και εμέτους, κεφαλαλγία, απώλεια μνήμης και σύγχυση με εμφάνιση σπασμών. Η συγκέντρωση του νατρίου του πλάσματος είναι <115mmol/l, η ωσμομοριακότητα (osmolality) του πλάσματος <260mosmol/ ανά χιλιόγραμμο νερού, ενώ ο όγκος του αίματος διατηρείται σχετικώς φυσιολογικός (ευβολαιμία). Τα ούρα είναι μειωμένα σε ποσότητα, η ωσμομοριακότητα (osmolality) τους είναι τριπλάσια εκείνης του πλάσματος, η δε νεφρική έκκριση νατρίου είναι >20mEq/l. Βρογχοσκοπικώς σε λοβαίο βρόγχο αναγνωρίζεται ύποπτη για κακοήθεια προπέτεια του βλεννογόνου (χωρίς εξωφυτική ενδοβρογχική μάζα) απ' όπου λαμβάνονται βιοψίες με τα μικροσκοπικά ευρήματα των εικόνων. Τυποποιήστε ιστολογικώς τη συγκεκριμένη, επιθηλιακής αρχής πνευμονική αλλοίωση, συνοψίστε τα ιστολογικά της χαρακτηριστικά, καθορίστε την ιστογένεση και την πρόγνωσή της. Πώς δικαιολογούνται η κλινική εικόνα και τα εργαστηριακά ευρήματα του ασθενούς? Ποιος ο ενδεικνυόμενος βάσει των ιστολογικών ευρημάτων, περαιτέρω χειρισμός του ασθενούς?

5. Αιτιολογία της κίρρωσης του ήπατος και συνέπειες τη προκαλούμενης ηπατικής ανεπάρκειας.

+ 40 πολλαπλής

Τροποποιήθηκε από p@pi
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 10 months later...

Την προφορική εξέταση των επί πτυχίω φοιτητών συνήθως αναλαμβάνει ο κ. Λάζαρης. Η εξέταση γίνεται πάνω σε εικόνες που προβάλλονται με προτζέκτορα. Συνήθως παρουσιάζεται μία μακροσκοπική εικόνα που έχει κάποια παθολογία και στην συνέχεια βλέπουμε την ιστολογική εικόνα και ζητείται ο εντοπισμός την βλάβης, τα χαρακτηριστικά της και η πιθανή διάγνωση. Πρώτα παρουσιάζονται περιστατικά που αφορούν την Παθολογική Ανατομική Ι και στην συνέχεια την Παθολογική Ανατομική ΙΙ. Τα άτομα που εξετάζονται και στα δύο μαθήματα προφανώς ερωτώνται πρώτα στην Ι και αφού ολοκληρωθεί η εξέταση όλων των φοιτητών που εξετάζονται στην Ι, μετά ερωτώνται και στην ΙΙ. Οι εικόνες καλύπτουν όλο το φάσμα της Παθολογικής Ανατομικής, στα περισσότερα συστήματα. Ο κ. Λάζαρης δημιουργεί πολύ καλό κλίμα και καταφέρνει να διώξει το άγχος της εξέτασης. Η αγάπη του για τους φοιτητές είναι μεγάλη και αυτό φαίνεται από τον τρόπο που μας αντιμετωπίζει. Ό,τι και να πω γι' αυτόν τον άνθρωπο είναι λίγο. Ακόμη και η εξέταση παίρνει έναν εκπαιδευτικό χαρακτήρα και σίγουρα μετά από αυτή βγαίνεις έχοντας κατανοήσει καλύτερα τις ιστολογικές αλλοιώσεις που υφίστανται σε παθολογικό υπόστρωμα.

Καλή επιτυχία σε όσες και όσους το δώσουν στην συνέχεια.

Τροποποιήθηκε από Anakin Skywalker
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 5 weeks later...

Μια σελίδα που έφτιαξαν φοιτητές για την πρόοδο της παθαν:

http://pathan.helptohelp.gr/

emrockon

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Κανονική εξεταστική 17/06/2013

Είχε 5 θέματα ανάπτυξης, 40 πολλαπλής, καθώς και 2 εικόνες για όσους δεν έδωσαν πρόοδο.

1. Άνδρας 30 ετών, με ιστορικό επιληπτικών κρίσεων από έτη, εμφανίζει όγκο στο όριο φαιάς και λευκής ουσίας. Ο όγκος απεικονιστικά χαρακτηρίζεται από αποτιτανώσεις και απουσία περιεστιακού οιδήματος. Με δεδομένο ότι πρόκειται για διάχυτο γλοίωμα το οποίο κατα κανόνα και εξ ορισμού, στη μεγάλη πλειοψηφεία των περιπτώσεων, συνοδεύεται από συγκεκριμένη μοριακή ανωμαλία, να απαντηθούν τα ακόλουθα ερωτήματα:

α) ποιος ο ιστολογικός τύπος του εν λόγω γλοιώματος και ο βαθμός κακοήθειας του (grade);

β) ποια η χαρακτηριστική ανωμαλία αυτού;

γ) τι συνεπάγεται η παρουσία της συγκεκριμένης μοριακής ανωμαλίας για τη βιολογική συμπεριφορά του νεοπλάσματος;

δ) αναφέρατε ονομαστικά τα κύρια ιστολογικά χαρακτηριστικά του.

2. Αναφέρατε τις ιστολογικές αλλοιώσεις των πυλαίων διαστημάτων και του ηπατικού παρεγχύματος στην παρατεταμένη απόφραξη μεγάλων χολαγγείων.

3. Περιγράψτε ποια είδη σπίλων γνωρίζετε. Ποιος σπίλος έχει πρωγνωστική σημασία;

4. Έδινε 4 εικόνες (2 μακροσκοπικές και 2 μικροσκοπικές)

α) Αναφέρατε ποιος ο καλοήθης και ποιος ο κακοήθης όγκος μαστού και σε ποια μακροσκοπικά χαρακτηριστικά βασιστήκατε για το χαρακτηρισμό τους.

β) Αντιστοιχήστε τις ιστολογικές εικόνες με τις μακροσκοπικές και καθορίσατε τους απεικονιζόμενους ιστολογικούς τύπους τοω νεοπλασιών.

5. Έδινε μια μακροσκοπική εικόνα (την οποία την είχε δείξει ίδια νομίζω ο Λάζαρης σε καποιο κλινικό/εργαστήριο)

Παρατηρείστε προσεκτικά τη μακροσκοπική εικόνα απο επιμήκως κομμένο τοίχωμα ανιόντος σε εγχειρητικό παρασκεύασμα δεξιάς ημικολεκτομής από ασθενη 36 ετών στον οποίο είχε προηγηθεί βιοψία. Χαρακτηρίστε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστές (Σ) ή λανθασμένες (Λ).

α) Αδένωμα

β) Αδένωμα το οποίο έχει προφανώς υποστεί κακοήθη εξαλλαγή.

γ) Η αναπτυχθείσα στο έδαφος του πολύποδα αλλοίωση, βάσει της μακροσκοπικής της εικόνας, θα μπορούσε να ανήκει στο βλεννώδη ιστολογικό υπότυπο αδενοκαρκινώματος.

δ) Το πλέον αναμενόμενο σύμπτωμα από τον εικονιζόμενο όγκο είναι το ορατό αίμα πάνω στα κόπρανα.

ε) Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μετά τη διαγνωστική βιοψία που είχε προηγηθεί, η διενεργηθείσα χειρουργική εξαίρεση τμήματος του παχέος εντέρου με τους λεμφαδένες του περικολικού λίπους ήταν απαραίτητη.

+40 πολλαπλής

Διάρκεια εξέτασης: 2 ώρες

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 7 months later...

Πτυχιακή 24/01/14

Εξέτασε ο κ. Λάζαρης, ο οποίος είναι καταπληκτικός. Δεν δημιουργεί κανένα άγχος, βοηθάει πάρα πολύ και δίνει χρόνο να σκεφτείς. Μας ρώτησε τι ειδικότητα θέλουμε να κάνουμε και έβαλε κάτι αντίστοιχο στον καθένα. Ξεκινάει από μία μακροσκοπική εικόνα συνήθως και λέει τι όργανο είναι. Έδειξε ας πούμε έναν θυρεοειδή με δύο εστίες νεοπλασίας. Μας δίνει ένα πόιντερ, πώς το λένε στα ελληνικά δεν θυμάμαι! Και ζητησε να του δείξουμε τον φυσιολογικό ιστό. Και μετά ρώτησε διάφορα π.χ. από ποια κύτταρα μπορεί να προέρχονται οι νεοπλασίες και ήθελε τα είδη νεοπλασιών που προέρχονται από τα θυλακιώδη και με βάση την εικόνα ποιο ήταν πιο πιθανό να είναι.

Οι άλλοι δύο που εξετάστηκαν ήθελαν δερματολογία, οπότε έδειξε μία μακροσκοπική εικόνα ενός μελανώματος και ζήτησε περιγραφή. Η μία πλευρά είχε σαφή όρια και η άλλη όχι, οπότε ήθελε ότι ήταν εξαλλαγή σπίλου. Ρώτησε αν τα περισσότερα μελανώματα αναπτύσσονται πάνω σε σπίλο ή de novo (το δεύτερο είναι σωστό).

Έπειτα έδειξε μια ιστολογική εικόνα δέρματος και ήθελε λίγο βασικά τις στιβάδες. Ζήτησε να του δείξει το επιθήλιο και το χόριο. Να σχολιάσει αν ήταν φυσιολογικό. Υπήρχε υπερκεράτωση και το χόριο ήταν διηθημένο από λεμφοκύτταρα και είχε ίνωση, οπότε ήθελε να πούμε ότι είναι χρόνια φλεγμονή. Επίσης, το επιθήλιο ήταν πολύ λεπτό σε κάποια σημεία και ήθελε να ακούσει ότι είναι ατροφικό. Ζήτησε διάγνωση και ήταν το ένα είδος λειχήνα που δεν θυμάμαι πώς το λένε τώρα!

Σε εμένα μου έβαλε μια εικόνα νεοπλάσματος, μου είπε ότι είναι από νεόπλασμα στομάχου, και μου ζήτησε να του δείξω τα καρκινικά κύτταρα. Με ρώτησε πώς τα βρήκα και του είπα ότι παρουσιάζουν πυρηνική ατυπία και χάρηκε που άκουσε ιστολογικό όρο! Με ρώτησε τι χρώμα βάφονται οι πυρήνες και του είπα ότι είναι βασεόφιλοι και βάφονται μωβ-μπλε. Έπειτα με ρώτησε γύρω από τι είναι τα κύτταρα αυτά, μιας και ασθενής αυτός παρουσιάζει πόνο. Του απάντησα ότι είναι γύρω από νεύρο. Με ρώτησε γιατί έχει σημασία οι παθολογοανατόμοι να το αναφέρουν αυτό; Δηλαδή, πώς αλλάζει την πρόγνωση; Η απάντηση είναι ότι δίνουν πιο εύκολα μεταστάσεις. Έπειτα μου έδειξε μια διεγχειρητική εικόνα στην κοιλία, όπου φαινόταν κυρίως το λεπτό έντερο και το μεσεντέριο. Με ρώτησε πού είναι το παθολογικό και έδειξα τμήματα του περιτοναίου και του μεσεντερίου. Με ρώτησε τι είναι αυτά, ήταν διηθήσεις. Έπειτα με ρώτησε πώς το λέμε αυτό και κόλλησα. Με ρώτησε πώς διασπείρονται αυτά τα νεοπλάσματα και του είπα κατά συνέχεια ιστού, αλλά δεν θυμόμουν ότι λέγεται καρκινωμάτωση. Και τέλος με ρώτησε από πού μπορούν να προέρχονται αυτές οι διηθήσεις και του είπα έντερο, στόμαχο, ήπαρ, αλλά αυτό που λέει πιο σπάνια και με ρώτησε ποιο είναι πιο συχνό, κάτι που είναι ύπουλο. Ε, τι πιο ύπουλο από το πάγκρεας; Του λέω λοιπόν και πάγκρεας και με ρωτάει και από πού από το αναπαραγωγικό της γυναίκας και του είπα ωοθήκες και ενθουσιάστηκε.

Μας πέρασε όλους. Μην ανησυχείτε καθόλου, βοηθάει πάρα πολύ. Να είστε ξύπνιοι απλώς και να ακούτε ακριβώς τι λέει γιατί τα σχόλιά του κατευθύνουν πολύ εύκολα! Επομένως, όσοι το χρωστάτε στην επόμενη πτυχιακή να πάτε οπωσδήποτε για να ξεμπερδεύετε! Καλή σας συνέχεια!

ΥΓ Έξετάστηκαν και για την παθ. αν. Ι κάποιοι, τα θέματα θα τα βάλω στην αντίστοιχη σελίδα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

Πτυχιακη 10.04.2014

Εξετασε ο κ. Λαζαρης. Εξεταση σε προτζεκτορα με μακροσκοπικες και μικροσκοπικες εικονες υπο τη μορφη συζητησης, στα πλαισια της οποιας κατανοεις καλυτερα πως να χειριζεσαι παθολογοανατομικως καποια περιστατικα. Μερικα απο αυτα που ρωτησε (οσα θυμαμαι) ηταν πρωτεινουρια-διαβητικη νεφροπαθεια, τοξικη διαχυτη βρογχοκηλη, αδενοκαρκινωμα πνευμονα (εδειξε και ακτινολογικη εικονα), υπερτροφια αριστερης κοιλιας (νομιζω), περικαρδιτιδα, εκκολπωματωση παχεος εντερου, ισχαιμια λεπτου εντερου απο θρομβωση μεσεντεριου (νομιζω), οισοφαγος Barrett, θηλωδες καρκινωμα θυρεοειδους, αδενοκαρκινωμα προστατη.

Δε θυμαμαι ποια ανηκουν στην Ι και στη ΙΙ, καθως εδινα και τις 2. Οποιος θυμαται κατι αλλο ας συμπληρωσει. Ο κ. Λαζαρης ειναι πραγματικα δασκαλος, πολυ ευγενικος, με αγαπη για τους φοιτητες, δε σε αγχωνει και το σημαντικοτερο σε κατευθυνει και σου δειχνει πως να σκεπτεσαι λογικα και οχι απλως να δειξεις που ειναι μια αλλοιωση με το pointer. Περασαμε και οι 6.

Τροποποιήθηκε από screamingforvengeance
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

Πτυχιακές εξετάσεις 22/5/2014

Εξετάστηκα και στα δυο μαθήματα. Εξεταστής ήταν ο κ. Λάζαρης. Πάρα πολύ καλός και βοηθούσε όσο περισσότερο μπορούσε. Πάρα πολύ καλός, καθόλου αγχωτικός, αντίθετα βοηθάει όσο περισσότερο μπορεί. Η εξέταση γίνεται σε μορφή συζήτησης.

Παθολογική Ανατομική 1

Πνευμονική καρδία- υπερτροφική ΔΕ κοιλία

Τοίχωμα πνευμονικής σε πνευμονική υπέρταση

Ca λάρυγγα μακροσκοπικά ιστολογική βαθμός κακοήθειας

Βρογχεκτασία και αίτια

Σαρκοειδωση σπλήνα

Περικαρδίτιδα και αίτια

 

Παθολογική Ανατομική 2

Βρόγχο κήλη graves-διαφορά με θηλώδες-ιστολογία θηλώδους

Ισχαιμία εντέρου-αίτια

Οισοφάγος Barrett

Σμηγματορροική κεράτωση

Μελάνωμα- νόσος paget

Σάρκωμα Ewing

Οστεοπόρωση

Τεράτωμα ωοθήκης

Σεμίνωμα ακτινοθεραπεία ή χημειοθεραπεία

Οξεία παγκρεατίτιδα

Εκκολπωμάτωση

Ουρική αρθρίτιδα

Υδρονέφρωση

Πρωτοπαθής σκληρυντική χολαγγειιτιδα

Χολαγγειοκαρκίνωμα

Κυστικό αδενοειδές καρκίνωμα

Εμβρυϊκό καρκίνωμα- ώριμο τεράτωμα όρχεων- ενδοσωληναριακή νεοπλασία γεννητικών κυττάρων

Ca παχέος εντέρου- συνέχεια αδενώματος καρκινώματος

Μικροοζώδης κίρρωση ήπατος- πυλαία υπέρταση- κιρσοί οισοφάγου

 

Γενικά δηλαδή απλά πράγματα με μερικές εξαιρέσεις. Πέρασαν όλοι (πρέπει να ήμασταν καμια 15αριά) και κάποιοι με πολύ καλούς βαθμούς.  

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

ΠΤΥΧΙΑΚΗ 30/06/14

Εξέταση σε μορφή συζήτησης. ΛΑΖΑΡΗΣ! Μοναδικός! Ερωτήσεις σύμφωνα με την ειδικότητα που θέλουμε να ακολουθήσουμε. Σε βοηθούσε να αποβάλλεις το άγχος. Ο άνθρωπος πραγματικά αγαπάει αυτό που κάνει και ταυτόχρονα και τους φοιτητές του! Φεύγεις, έχεις περάσει και έχεις μάθει και κάτι! Μακάρι όλοι οι καθηγητές να ήταν σαν κι αυτόν! emrose

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 4 months later...

Πτυχιακές εξετάσεις Νοεμβριος 2015

Εξεταστής : κ. Λάζαρης

Όσα έχουν γραφεί παραπάνω ισχύουν απόλυτα. Ο άνθρωπος βοηθάει όσο δεν πάει. Κάποια από τα θέματα που ρωτάει αναφέρονται στα προηγούμενα post. Ρίξτε μια ματιά στην παραπάνω ιστοσελίδα και στις εικόνες του eclass.

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

- Σπερματοκυτταρικο Σεμινωμα (δεν χρειαζεται επιπλεον ακτινο/χημειο θεραπεια)

-Ασθενης με βλαβη στο ανωτερο Αναπν+ΝΑ --> Wegener + c-Anca+ αν φαινονται

-Σν με μηνοειδεις σχηματισμους-->Ταχεως εξελισσομενη

-Μακροσκοπικη εικονα με κιρσους οισοφαγου αιτια

-Μακροσκοπικη εικονα απλα να πεις οτι βλεπεις ενα Μηνιγγιωμα

-Parkinson να πεις που ειναι η βλαβη ,βλαβη υποδοχεων και οτι θα εχει καταθλιψη

-2 Τest Pap περιγραφη με μια δυο λεξεις και να πεις ποιο εχει τη χειροτερη προγνωση και ποιο ειναι μονο HPV (αυτο νομιζω το ρωταει καθε φορα)

-Μυελοειδες Ca μαστου(σαφη ορια)

-Ηπατοκυτταρικο και γιατι ηταν υψηλης διαφοροποιησης(δομη κολποειδων , εκκρινει χολη)

-Προλακτινωμα που πιεζε και μειωνε την περιφερικη οραση σε ανδρα

-Τερατωμα ωοθηκης

-Ογκος εκ λεικιθικου ασκου

-Μοσχοκαρυοειδες ηπαρ

-Σκληρυντικη Χολλαγγειιτιδα

-Χοριοκαρκινωμα ωοθηκης

-Ακανθοκυτταρικο Ca δερματος

-Βλαβες σε κρυψορχια

-Εστιακη Οζωδης υπερπλασια ηπατος

-Θυλακιωδες Ca θυρεοειδους-τοξικο αδενωμα-πολυοζωδης βρογχοκηλη

Συζητήσαμε και άλλα που μου διαφεύγουν. Ότι διαβάσατε/ξέρετε για τον κ. Λάζαρη ισχύει. Τρομερά υπομονετικός, διδακτικός και θετικός άνθρωπος. Μονολεκτικές τις περισσότερες φορές οι απαντήσεις και να δείξεις που εντοπίζεις τη βλάβη. Λίγα βασικά πράγματα από Ιστολογία θα βοηθούσαν για να αναγνωρίζει κανείς τις φυσιολογικές δομές αρχικά και στη συνέχεια να εντοπίζει τη βλάβη. 

 

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

Γνωρίζει κάποιος αν στην επαναληπτική εξέταση η ύλη είναι μόνο τα πλακίδια για την πρόοδο ή όλο το μάθημα κανονικά;

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 10 months later...

Να επιβεβαιώσω κι εγώ ότι ο κ. Λάζαρης αποτελεί ένα πρότυπο καθηγητή που αγαπάει τους φοιτητές και την επιστήμη του. Όποιος το χρωστάει να το δώσει όσο εξετάζει εκείνος. Καλή επιτυχία στους επόμενους.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

Από τα ποστ έχω καταλάβει ότι η εξέταση γίνεται σε πολύ καλό κλίμα. Μπορεί κάποιος να με βοηθήσει στον προσανατολισμό του διαβάσματος. Ποιο βιβλίο κλπ. Επίσης έχω δει ότι για πτυχιακές πρέπει να δεις κάποιες εικόνες από eclas. Ισχύει?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ο κ. Λάζαρης πλέον είναι Καθηγητής και Διευθυντής του Εργαστηρίου και είναι αρκετά πιθανό να μην εξετάζει ο ίδιος. Παρολαυτά, η έλλειψη προσφάτων post μάλλον δείχνει ότι δεν έχει αλλάξει κάτι ως προς τον τρόπο εξέτασης. Με αυτό ως δεδομένο μπορείτε να διαβάσετε από όποιο συνοπτικό βιβλίο έχετε. (π.χ. τον Rubin, το εγχειρίδιο του Riede, το Pathoma κ.λ.π. ) ή και μόνο από το eclass αν σας βολεύει να διαβάζετε αποκλειστικά από οθόνη. Αν έχετε το χρόνο ξεκινήστε διαβάζοντας και πάλι κάποια πολύ βασικά πράγματα για τη φλεγμονή και τη νεοπλασία  για να τα θυμηθείτε και ρίξτε μια ματιά σε φυσιολογικές ιστολογικές δομές των αντίστοιχων ιστών πριν ασχοληθείτε με τα παθολογικά. ( Σε πολλές παρουσιάσεις του eclass θα βρείτε αρχικά τις φυσιολογικές μικροσκοπικές δομές) Kάντε ένα κόπο να δείτε αν υπάρχουν ακόμα στο eclass τα βίντεο του κ. Λάζαρη , είναι κάτι παραπάνω από κατατοπιστικά. 

Στη συνέχεια, ρίξτε βάση στα θέματα των πτυχιακών εξετάσεων που υπάρχουν εδώ διαβάζοντας τα αντίστοιχα κομμάτια από το βιβλίο και βλέποντας τις εικόνες (μακροσκοπικές και μικροσκοπικές από το eclass ). Όπως αναφέρεται η εξέταση γίνεται δείχνοντας εικόνες τις οποίες περιγράφετε αρκετά αδρά. (Δεν ζητάνε λεπτομέρειες, ενώ συνήθως δείχνοντας την εικόνα λένε και κάτι σαν ιστορικό του ασθενούς που είναι αρκετά τυπικό και κατευθύνει πολύ) 

Χρήσιμα είναι και τα ακόλουθα

Ενδεικτικά Θέματα Προφορικών Εξετάσεων  

Σημειώσεις Εργαστηρίων Παθολογικής Ανατομίας ΙΙ

(Πιθανώς στο eclass να υπάρχουν και νεώτερες εκδόσεις σημειώσεων και θεμάτων)

Ελπίζω να φανούν χρήσιμα και να μην σας μπέρδεψα περισσότερο. Καλή επιτυχία !

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Στην πτυχιακή εξεταστική Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου εξέτασε ο κ. Λαζαρης. Το κλίμα ήταν πολύ φιλικό και διδακτικό  Ξεκινάει με ένα κλινικό πρόβλημα, που με γενικές γνώσεις παθολογίας και παιδιατρικης είναι εύκολο να απαντηθεί. Έπειτα προχωράει στις παθολογοανατομικες εικόνες όπου ρωτάει απλά και βασικά πράγματα, όπου με ένα καλό διάβασμα των διαφανειών του e-class μπορούν να απαντηθούν. Καλή επιτυχία!! 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...

Πτυχιακή 24/2/20

Εξέτασε ο κ.Λάζαρης .
Ισως η καλύτερη εξέταση όλων των ετων μου σε αυτη τη σχολή. Ό,τι έχει γραφτεί παραπάνω ισχύει  Είναι συγκινητικός ο τρόπος που αντιμετωπίζει τους φοιτητές του. Η εξέταση ειναι μια συζήτηση.

Ο κ.Λςζαρης δείχνει φωτό μικροσκοπικεσ και μακροσκοπικες, κλινικά περιστατικά και κανει διάφορες ερωτήσεις που και με γενικές γνώσεις μπορεί καποιος να τις απαντησει, σηκώνοντας το χερι του...

Προτείνω διαβασμα απο Rubin τις εικόνες και την περιγραφή της βλάβης τους απο το αντίστοιχο κείμενο και απο κάποιο βιβλίο ιστολογιας να βλέπετε παραλληλα τους φυσιολογικούς ιστούς 

Στο eclass υπάρχει και ενα έγγραφο που λέει τα βασικά που πρεπει να ξέρετε απο ΠΑΘΑΝ 1 και 2. Χρησιμοποιήστε το αδρά σαν μπούσουλα. Διαβασμα 3-4 μέρες!

Καλη επιτυχια!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 weeks later...
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.