Jump to content

Νεκρικές Μάσκες


Dr.K@meleon

Recommended Posts

οχι ρε με το λιαντινη σας μεσα!

ε δεν το βλεπω! (καλα θα το δω μετα απο περιεργεια... :P )

ο ανθρωπος ηταν τρελος και η γυναικα του σχιζο(ή ολιγο)φρενης. (κατα την αποψη μου,δε χρειαζεται να βγαλουμε και τα μαχαιρια ομως για να υπερασπιστουμε τις αποψεις μας embaaa )

1) Πρώτον, ακόμη κι αν όντως ήταν τρελός όπως λες , αυτό αναιρεί την αξία των σκέψεών του? Υπάρχουν εξάλλου πολλά παραδείγματα σχιζοφρενών ιδιοφυιών ανθρώπων, στα οποία η μόνη επιρροή της ψυχικής του νόσου ήταν μόνο ένα εμπόδιο στην περαιτέρω ανάπτυξή τους...

2) Αν και η γλώσσα του Δημητράκη (περί του Λιαντίνη ο λόγος...) ήταν ενίοτε "αιχμηρή", ποιός άλλος έβγαλε "μαχαίρια"?

ξερεις τί? αυτο ακριβως θελω να πω.

απο τη λογοτεχνικη,φιλοσοφικη,κοινωνικοπολιτικη εννοια η αυτοκτονια μπορει να εχει ενα σωρο νοηματα-ισως τερμα τερμα και γοητεια.

αλλα αν το δεις ρεαλιστικα, ειναι βλακεια, ειναι ενδειξη αδυναμιας.

αυτα εχω να πω.

3) Βλακεία δεν είναι. Είναι ίσως το ΜΟΝΟ ΔΕΔΟΜΕΝΟ πράγμα σ' αυτή τη ζωή και ταυτόχρονο αιώνια απευκτέο.

4) Θεωρείς ότι οι τομείς που ανέφερες (λογοτεχνία, φιλοσοφία, κλπ) απέχουν τόσο από τον ρεαλισμό?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • Απαντήσεις 50
  • Created
  • Last Reply
το ζητημα ειναι πού στο καλο βρισκεται αυτη η καταραμενη γοητεια στο θανατο αν τον αντικρυσεις ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΑ. τερμα.

γοητεια ΠΟΥΘΕΝΑ.γοητεια ο θανατος για καναν νεκροφιλο ισως :rolleyes: κατα τ αλλα ανθρωπος που να δηλωνει υγειης ψυχικα και ισχυριχεται οτι βρισκει γοητεια στο θανατο μαλλον μονο υγειης δεν ειναι.

η κατασταση εχει ως εξης.το οτι δεν ξερουμε τι παιζει μετα θανατον ιντριγκαρει μερικους περισσοτερο απο αλλους κι ολο αυτο το μυστηριο που δημιουργειται το μπερδευουν με τη λεξη γοητεια.so simple.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ξερεις τί? αυτο ακριβως θελω να πω.

απο τη λογοτεχνικη,φιλοσοφικη,κοινωνικοπολιτικη εννοια η αυτοκτονια μπορει να εχει ενα σωρο νοηματα-ισως τερμα τερμα και γοητεια.

αλλα αν το δεις ρεαλιστικα, ειναι βλακεια, ειναι ενδειξη αδυναμιας.

Η απόλυτη αδυναμία θα έλεγα...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

1) Πρώτον, ακόμη κι αν όντως ήταν τρελός όπως λες , αυτό αναιρεί την αξία των σκέψεών του;

2) Αν και η γλώσσα του Δημητράκη (περί του Λιαντίνη ο λόγος...), ποιός έβγαλε "μαχαίρια"?

1->βασικα σκεφτηκα οτι ποσταρες το λιαντινη , λογω του τροπου με τον οποιο επελεξε να πεθανει. αλλιως ποιες αποψεις του? με το βιντεακι δεν καταλαβα πως απαντας στο ερωτημα μου,δηλ για τη γοητεια του θανατου!

2->κανενας αλλα για να προλαβω καταστασεις:Ρ

3) Βλακεία δεν είναι. Είναι ίσως το ΜΟΝΟ ΔΕΔΟΜΕΝΟ πράγμα σ' αυτή τη ζωή και ταυτόχρονο αιώνια απευκτέο.

4) Θεωρείς ότι οι τομείς που ανέφερες (λογοτεχνία, φιλοσοφία, κλπ) απέχουν τόσο από τον ρεαλισμό?

3-> αναφερεσαι στην αυτοκτονία? ειναι η αυτοκτονια το μονο δεδομενο πραγμα σ αυτη τη ζωη? γιατι εγω εκει αναφερομουν.

4->εξαρταται απο το θεμα που πραγματευονται. και ο τροπος με τον οποιο. οι περισσοτερες φιλοσοφικες θεωρησεις του θανατου, ναι απεχουν ΠΑΑΑΑΡΑ πολυ απο τον ρεαλισμο.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

1->βασικα σκεφτηκα οτι ποσταρες το λιαντινη , λογω του τροπου με τον οποιο επελεξε να πεθανει. αλλιως ποιες αποψεις του? με το βιντεακι δεν καταλαβα πως απαντας στο ερωτημα μου,δηλ για τη γοητεια του θανατου!

Nope, ο Λιαντίνης εκτός από αυτόχειρας ήταν και ένας ανθρωπος/φιλόσοφος που μελέτησε διεξοδικά το θάνατο (από τη φιλοσοφική άποψη)

Απαντώ, αναδεικνύοντας τη σχέση αλληλεπίδρασης που υφίσταται μεταξύ ζωής και θανάτου. Ότι δηλαδή ΔΕΝ αποτελούν δυο φαινόμενα ανεξάρτητα αλλά συνδεόμενα, εξ' ου και ο τελευταίος πρέπει να αντιμετωπίζεται με τον ίδιο σεβασμό και το ίδιο δέος με το οποίο αντιμετωπίζουμε τη ζωή...

3-> αναφερεσαι στην αυτοκτονία? ειναι η αυτοκτονια το μονο δεδομενο πραγμα σ αυτη τη ζωη? γιατι εγω εκει αναφερομουνα.

4->εξαρταται απο το θεμα που πραγματευονται. και ο τροπος με τον οποιο. οι περισσοτερες φιλοσοφικες θεωρησεις του θανατου, ναι απεχουν ΠΑΑΑΑΡΑ πολυ απο τον ρεαλισμο.

3-> Παρανόησις

4-> De gustibus non disputandum est

η κατασταση εχει ως εξης.το οτι δεν ξερουμε τι παιζει μετα θανατον ιντριγκαρει μερικους περισσοτερο απο αλλους κι ολο αυτο το μυστηριο που δημιουργειται το μπερδευουν με τη λεξη γοητεια.so simple.

Δεν ξέρουμε τι παίζει μετά θάνατον? Για τους έχοντες ιατρική γνώση δε νομίζω... Εμένα τουλάχιστον δεν μου βεβαιώνει τίποτα πως θα γλιτώσει κανείς από την κοινη και ταπεινή μοίρα όλων των πλασμάτων/οργανισμών και την απλή αν και δυσάρεστη "ανακύκλωση" της ύλης.... Just that... (Βρε, βρε, τι συζητήσεις φέρνει η μεταθανάτια φάτσα του Beethoven!)

[α, και μιας και το φερε η κουβεντα, ούτε νεκρόφιλος είμαι, ούτε ψυχοπαθής - το τελευταίο θέλω να το πιστεύω...]

*** Παρεπιμπτόντως έχω χάσει τη μπάλα και δεν προλαβαίνω να απαντήσω...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

4->οκ! (ανασηκωμα ωμων..αι γκες..)

(παντως ομολογω οτι δεν καταλαβα πού βρισκεις τη γοητεια-αλλο σεβασμος,αλλο δεος,αλλο γοητεια- στο θανατο, παρα τα οσα ειπαμε...δεν πειραζει ομως, ουτε εχει και σημασια...εντ..)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Όσον δε αφορά τα περί "αυτοκτονίας" που αναφέρθηκαν, αν και το θέμα είναι ΜΕΓΑΛΟ, θα το θέσω λιτά κι απέριττα :

- Η ζωή είναι δικαίωμα και ΟΧΙ υποχρέωση.

- Καθένας μπορεί να την χρησιμοποιεί κατά το δοκούν, ακόμη κι απορρίπτοντάς την.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καθένας μπορεί να την χρησιμοποιεί κατά το δοκούν, ακόμη κι απορρίπτοντάς την.

εννοειται αλλα γι αυτη τη σταση του προς τη ζωη ,κρινεται.

και κρινεται ως αδυναμος απο ορισμενους,

ως ψυχασθενης απο δευτερους :splaaaats: ,

ως ανθρωπος με πολλα ψυχικα αδιεξοδα,προβληματα απο τους τριτους,

ως ανθρωπος που υπερεβη την ανθρωπινη φυση απο τεταρτους

και παλι λεγοντας!

(κατι με επιασε τωρα και συνεχιζω να απανταω ενω ειπα τελος :lol: )

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

κατι με επιασε τωρα και συνεχιζω να απανταω ενω ειπα τελος :lol:

Ίσως γιατί το "θέμα" σ' ενδιαφέρει πολύ, όπως κι εμένα...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

εννοειται αλλα γι αυτη τη σταση του προς τη ζωη ,κρινεται.

και κρινεται ως αδυναμος απο ορισμενους,

ως ψυχασθενης απο δευτερους icon_splats.gif ,

ως ανθρωπος με πολλα ψυχικα αδιεξοδα,προβληματα απο τους τριτους,

ως ανθρωπος που υπερεβη την ανθρωπινη φυση απο τεταρτους

και παλι λεγοντας!

Α, και - όχι πως μ' αρέσουν ιδιαίτερα οι... παραπομπές - θα ξανα-υποπέσω στο αμάρτημα :

[ως απάντηση στο παραπάνω]

Κακοὶ μάρτυρες ἀνθρώποισιν,

ὀφθαλμοὶ καὶ ὦτα

βαρβάρους ψυχὰς ἐχόντων.

Ἡράκλειτος

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ΓΙΑΤΙ ΚΑΡΑΤΣΕΚΑΡΕΣ ΕΣΥ ΟΤΙ ΤΑ ΚΡΑΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ SHAKESPEARE TOY ΤΑΔΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΕΙΝΑ ΚΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ ΜΟΥ ΤΗΣ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑΣ;;;; :splaaaats:
να φανταστώ εσύ πήρες το όνομα της άλλης γιαγιάς :P
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Α, και - όχι πως μ' αρέσουν ιδιαίτερα οι... παραπομπές - θα ξανα-υποπέσω στο αμάρτημα :

[ως απάντηση στο παραπάνω]

Κακοὶ μάρτυρες ἀνθρώποισιν,

ὀφθαλμοὶ καὶ ὦτα

βαρβάρους ψυχὰς ἐχόντων.

Ἡράκλειτος

ok ομως ποιος τελικα ειναι ο βαρβαρος?ποιος εχει δικιο και ποιος αδικο? εδω πεφτει η σχετικοτητα και το λατινικο ρητο που εγραψες παραπανω:De gustibus non disputandum est.

αυτα..

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ΓΙΑΤΙ ΚΑΡΑΤΣΕΚΑΡΕΣ ΕΣΥ ΟΤΙ ΤΑ ΚΡΑΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ SHAKESPEARE TOY ΤΑΔΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΕΙΝΑ ΚΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ ΜΟΥ ΤΗΣ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑΣ;;;; :splaaaats:
να φανταστώ εσύ πήρες το όνομα της άλλης γιαγιάς :P

χαααααααααααααααααααααααααααααααααααχα

φαντααααζεσαι να με λεγανε χαρικλεια;;;;πωπωπωπω αιντε πες θα το κανα χαρις η κλειω ολο και καπως θα το σωζα.οι σπυριδουλες και οι βαγγελιες :P νομιζω ειναι οι απο χερι χαμενες!!πως να το φτιαξεις το σπυρδουλα και το ευαγγελια;;δεν παλευονται απλως!

για λογους ετσι να πως να το πω...γλαφυροτητας το διαλεξα μωρε το χαρικλεια

υγ εμενα οι γιαγιαδες μου εχουν ακομη χειροτερα ονοματα απο το χαρικλεια :anavwfwties::lol::P

@traviata και βαριοσουν κι εκατο φορες ειπες end αλλα δε χορταινες συζητηση βλεπω με το χαμαιλεοντακι...χεχεχε

το δικο μου το ποστ περι γοητειας ηθελα να ξερα το διαβασες;σιγα μη το διαβασες.σε ειχε συνεπαρει ο χαμαιλεον :lol::P

@χαμαιλεοντα τελικα ειχε ενα αλφα δικιο η ντουκουλου .γινεσαι λιγο κουραστικος με τον τροπο που σκεφτεσαι κι εκφραζεσαι

σορι κιολας αλλα να ειναι η ζεστη ειναι το διαβασμα ειναι κι η χαμηλη μου η νοημοσυνη και δεν την παλευω με τις απαντησεις σου ,ζαβλακωνομαι!!

αααααααντε γειααααααααααααα emkafes

και ρε τραβιατα στην αθηνα την κανουμε 6 ετος την ιατροδικαστικη γι αυτο μπερδευτηκα

τι 5ο τι 6ο ομως εκει κολλησες;

καιιιιιιιι αντε μαναξαναααααααααααααααααα emkafes

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

οχι ρε με το λιαντινη σας μεσα!

ε δεν το βλεπω! (καλα θα το δω μετα απο περιεργεια... :P )

ο ανθρωπος ηταν τρελος και η γυναικα του σχιζο(ή ολιγο)φρενης. (κατα την αποψη μου,δε χρειαζεται να βγαλουμε και τα μαχαιρια ομως για να υπερασπιστουμε τις αποψεις μας embaaa )

Εγω που εχω δει ολοκληρο το βιντεο αυτης της ομιλιας του (μιαμιση ωρα) εχω να πω οτι ο Λιαντινης παρουσιαζει σε αυτο το βιντεο αρκετα στοιχεια διπολικης διαταραχης και απορω πως τοσοι γιατροι τρομαρα τους δεν το πηραν χαμπαρι!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ωπα!οντως δεν το δα :lol::lol:

το οτι δεν ξερουμε τι παιζει μετα θανατον ιντριγκαρει μερικους περισσοτερο απο αλλους κι ολο αυτο το μυστηριο που δημιουργειται το μπερδευουν με τη λεξη γοητεια.so simple.

οκ μ αρεσεις :P και μ αρεσει και η αποψη σου!

αλλα επειδη ο νοελεμαρκ προτεινε το θανατο ως θεμα που μπορει να ασκησει γοητεια, ηθελα να δω τί εννοουσε αυτος.

αλλα ετσι οπως το εξηγεις...εξηγειται:Ρ

ΕΝΤΙΤ:α-καλα- τωρα που θυμηθηκα που ηταν η ενσταση μου:

αρα γοητεια προκαλει ο "ψυχικος" θανατος- εδω κολλαει το μυστηριο- ας το θεσω ετσι

γιατι ο σωματικος θανατος ποση γοητεια μπορει να προκαλεσει?

και εν πασει περιπτωση αυτο ηθελα να τονισω κανοντας αναφορα στην ιατροδικαστικη. γιατι αυτη δεν ασχολειται καθολου με την εννοια της ψυχης αλλα περιγραφει μονο το σωματικο θανατο.

γι αυτο επαναλαμβανω πως απο αυτην την οπτικη ο θανατος δεν μπορει να εχει καμια γοητεια...και η σηλια συμπληρωνει μονο σε ψυχικα ασθενεις...συμφωνω..

ρε σηλια εσυ για να καταλάβω κανεις και ολοημερο και ολονυχτιο στο γκρικμεντς ή μπαινεις σπαστα?? :lol::lol::P

Εγω που εχω δει ολοκληρο το βιντεο αυτης της ομιλιας του (μιαμιση ωρα) εχω να πω οτι ο Λιαντινης παρουσιαζει σε αυτο το βιντεο αρκετα στοιχεια διπολικης διαταραχης και απορω πως τοσοι γιατροι τρομαρα τους δεν το πηραν χαμπαρι!

σε γιατρους μιλουσε?ειπα κι εγω γιατι τοσες ρομπες εκει μεσα? :P

μα με ποια ιδιοτητα μιλουσε σε γιατρους?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

@τραβιατα

κοντα επεσες.κανω σπαστο ολοημερο ολονυχτιο στο γκρικμεντς και στο ενδιαμεσο(στα σπασιματα emcolgate ) ΠΑΛΕΥΩ μπας και καταφερω να διαβασω.

κι εσυ κατι αντιστοιχο κανεις νομιζω με τη διαφορα οτι εσυ εχεις το γκρικμεντς στο ενδιαμεσο γιατι κατφερνεις και διαβαζεις.

δεν πειραζει ομως που θα παει θα αλλαξουν οι καιροιιιιιιιιιιιιιιιιι θα γαμησουν κι οι εεεε σορι θα διαβασουν κι οι τρελλλοοιιιιιιιιιιιιιιιιι!!!!!

emkafes emkafes emkafes

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

σε γιατρους μιλουσε?ειπα κι εγω γιατι τοσες ρομπες εκει μεσα? :P

μα με ποια ιδιοτητα μιλουσε σε γιατρους?

Αυτο αναρωτιομουν και γω, μαλλον σε λαθος αμφιθεατρο θα μπηκε... :P

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εγω που εχω δει ολοκληρο το βιντεο αυτης της ομιλιας του (μιαμιση ωρα) εχω να πω οτι ο Λιαντινης παρουσιαζει σε αυτο το βιντεο αρκετα στοιχεια διπολικης διαταραχης και απορω πως τοσοι γιατροι τρομαρα τους δεν το πηραν χαμπαρι!
για πες,τι ειδες?
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εγω που εχω δει ολοκληρο το βιντεο αυτης της ομιλιας του (μιαμιση ωρα) εχω να πω οτι ο Λιαντινης παρουσιαζει σε αυτο το βιντεο αρκετα στοιχεια διπολικης διαταραχης και απορω πως τοσοι γιατροι τρομαρα τους δεν το πηραν χαμπαρι!
για πες,τι ειδες?

Σε μερικα σημεια, ο τονος και η ενταση της φωνης του, η συμπεριφορα του και γενικα ο τροπος με τον οποιο μιλαει για ενα θεμα οπως ο θανατος. Βασικα αμα εχεις δει αρκετους ασθενεις με διπολικη διαταραχη σου κανουν "κλικ", κι εμενα αυτος μου εκανε "κλικ". Αλλα φυσικα ποτε δε μπορεις να κανεις διαγνωση χωρις να παρεις φουλ ιστορικο για 2 ωρες τουλαχιστο και χωρις να παρεις ιστορικο και απο αλλους οι οποιοι ξερουν τον ασθενη χρονια π.χ. συγγενεις. Σε πολλες περιπτωσεις χρειαζεται να δεις τον ασθενη παραπανω απομια φορα για να κανεις διαγνωση.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ναι,εχει περιεργες διακυμανσεις, θα ελεγα εγω, στην ενταση, τον τονο ακομη και τη χροια της φωνης του,

αλλα ειναι αυτα ενδεικτικα διπολικοτητας?

καταλαβαινω προφανως οτι μιλας εμπειρικα,

οποτε πασο-η δικη μου εμπειρια ειναι εμελητεα σε σχεση με τη δικη σου ;)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εγω που εχω δει ολοκληρο το βιντεο αυτης της ομιλιας του (μιαμιση ωρα) εχω να πω οτι ο Λιαντινης παρουσιαζει σε αυτο το βιντεο αρκετα στοιχεια διπολικης διαταραχης και απορω πως τοσοι γιατροι τρομαρα τους δεν το πηραν χαμπαρι!
για πες,τι ειδες?

Σε μερικα σημεια, ο τονος και η ενταση της φωνης του, η συμπεριφορα του και γενικα ο τροπος με τον οποιο μιλαει για ενα θεμα οπως ο θανατος. Βασικα αμα εχεις δει αρκετους ασθενεις με διπολικη διαταραχη σου κανουν "κλικ", κι εμενα αυτος μου εκανε "κλικ". Αλλα φυσικα ποτε δε μπορεις να κανεις διαγνωση χωρις να παρεις φουλ ιστορικο για 2 ωρες τουλαχιστο και χωρις να παρεις ιστορικο και απο αλλους οι οποιοι ξερουν τον ασθενη χρονια π.χ. συγγενεις. Σε πολλες περιπτωσεις χρειαζεται να δεις τον ασθενη παραπανω απομια φορα για να κανεις διαγνωση.

Ενδιαφέρον έχει αυτό που λες. Βρε λες να την είχε τη διαταραχή του ο Δημητράκης?! Πάντως - όσον με αφορά - ο τρόπος ομιλίας που περιγράφετε, με τις μεταβολές χροιάς, τόνου κι έντασης και τα άααααπειρα λογικά άλματα είναι χαρακτηριστικός του Λιαντίνη. Σε όποιο βίντεο τον έχω πετύχει, έτσι είναι. Εντάξει την πρώτη κάποια εντύπωση μού έκανε... Στο 3-4 βίντεο, άρχισα να το θεωρώ υπερβολικά καθημερινό... LOL :splaaaats:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 6 months later...

http://messologi.blogspot.com/2008/11/blog-post_08.html

Ιδου ολη η ομιλια του Λιαντινη γραπτα και αποσπασματα απο την ομιλια

http://news.pathfinder.gr/periscopio/liantinis.html

Εδω και το ντοκουμεντο

Η ομιλια αυτη εγινε το 1997 λιγους μηνες πριν απο το θανατο του ειναι και ειναι ακρως ενδιαφερουσα. Μιλησε απο φιλοσοφικης πλευρας για το θεμα του θανατου. Το θεμα αυτο απασχολει ολη την ανθρωποτητα και ποσο μαλλον την ιατρικη κοινοτητα που ερχεται συνεχως σε επαφη με αυτον.

Ορισμενα κομματια που μ' αρεσαν ιδιαιτερα:

Ουσιαστικά μας έδωσε [εννοειται ο Επικουρος] την αιώνια οδηγία να ζήσουμε ο καθένας μία χαρούμενη, μία ευτυχισμένη ζωή. Η οποία είναι στο χέρι μας, λέει. Μπορούμε να τη ζήσουμε.

Αυτή είναι όλη η φιλοσοφία, ο επικουρισμός που λένε, αλλά είναι παραχαραγμένος και αλλοιωμένος. Δεν είναι αυτά που είπαν ότι είπε ο Επίκουρος. Άλλα είπε. Σχετικά με το θάνατο λοιπόν, μας λέει ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε το θάνατο. Μία φοβερή πρόταση που λέει στην τρίτη επιστολή προς Μενοικέα. Σ’ ένα μαθητή του, εκεί θα βρείτε την ακόλουθη πρόταση:

«Το φρικωδέστατο των κακών ο θάνατος, ουδέν προς ημάς.»

Δε μας αγγίζει. Μη φοβάσαι! Γιατί;

«Επειδήπερ όταν μεν ημείς ώμεν, ο θάνατος ου παρέστιν. Όταν δε ο θάνατος παρή, ημείς ουκ εσμέν.»

Σημαίνει αυτό: Δε μας φοβίζει ο θάνατος γιατί όταν εμείς εδώ και ζούμε, ο θάνατος είναι μακριά. Ανύπαρκτος. Και όταν έρθει ο θάνατος, εμείς έχουμε φύγει. [...]

Σε τελική ανάλυση δεν υπάρχει παρηγοριά απέναντι στον καημό του θανάτου. Κι αυτό μας το είπαν βεβαίως οι έλληνες σε μια αιώνια γλώσσα. Γι’ αυτό οι έλληνες είναι ένας λαός βαθύτατα πεσιμιστικός. Μην κοιτάτε που η παιδεία έχει παραχαράξει την κλασική Ελλάδα και δε διδάσκονται σωστά οι έλληνες. Ο πεσιμισμός των ελλήνων έφτασε στα άκρα. Άνοιξε βυθούς, είδε το απόλυτο σκοτάδι. Αλλά δεν έμεινε εκεί κάτω να γίνει μηδενιστικός. Από κει βρήκαν τη δύναμη οι έλληνες και σηκωθήκαν και το κλάμα τους το κάναν τραγούδι. Γι’ αυτό φτιάξανε την τέχνη, αυτή τη μοναδική, αιώνια οδηγητική. Αυτός ο πόνος γέννησε το κιονόκρανο, το δωρικό κίονα, και το άγαλμα το πλατωνικό φιλοσόφημα, την ωδή του Πινδάρου, την ελεγεία, του ομηρικού ποιητή, τη ραψωδία του Ομήρου. Γι’ αυτό φτιάξανε αυτή την αιώνια τέχνη… Ξέρετε, δύο λέξεις είναι παγκόσμια σήμερα πολιτογραφημένες σε όλα τα … τις χώρες του ΟΗΕ, η λέξη μουσική, μουζίκ, και η λέξη τεάτρ, θέατρο. [...]

Ποιο είναι το φάρμακο εκείνο που θα μας απαλλάξει από το φόβο του θανάτου;

Είναι πολύ απλό. Ξέρετε γιατί φοβόμαστε το θάνατο; Διότι αγαπάμε τη ζωή, θα μου πείτε.

Και ξέρετε γιατί αγαπάμε τη ζωή; Διότι είμαστε πολύ δεμένοι με τη ζωή. Ο καθένας από μας δηλαδή ζωή βλέπει σαν μία μοναδική αξία, είναι δεμένος, σε μια τελική ανάλυση δηλαδή μιλάμε για έναν ηθικό εγωισμό. Ο εγωισμός μας είναι αυτή η αιτία που μας κάνει και φοβόμαστε το θάνατο. [...]

Λοιπόν. Όσο περισσότερο μπορέσουμε και αποσβέσουμε αυτόν τον εγωισμό και φτάσουμε στο σημείο που ο καθένας σαν μονάδα θα δει ότι είμαι κι εγώ, μία… ένα όν, ένα πλάσμα, ένα στοιχείο όπως όλα τα άλλα της φύσης. Όπως ένα κυπαρίσσι, όπως μία πέτρα… Όπως μία κρήνη, μία πηγή, ένα όρος. Ο Υμηττός δεν υπήρχε πριν από 7 εκατομμύρια χρόνια. Γεννήθηκε. Και δε θα υπάρχει μετά από 10 εκατομμύρια χρόνια. Θα έχει διαλυθεί. Τα Ιμαλάια, ξέρετε, γίνανε χθες, στην ηλικία της γης. Στην εποχή των τρίτων νεοαλπικών ορογενέσεων, που λένε, πριν από 23 εκατομμύρια χρόνια; Τι είναι αυτό; Δύο λεπτά, εάν καθώς γνωρίζουμε ότι η γη έχει ηλικία τέσσερα δισεκατομμύρια εξακόσια εκατομμύρια χρόνια. Λοιπόν...

Εάν μπορέσουμε να αποστασιοποιηθούμε από τον εαυτό μας και να μην έχουμε αυτό το δεσμό και να δούμε τον εαυτό μας ο καθένας σαν ένα κομμάτι της φύσης, τότε θα φτάσουμε στο σημείο και δε θα φοβόμαστε το θάνατο. Κι είναι το μόνο φάρμακο. [...]

Ο έρωτας. Εκείνο που χρειάζεται να ξέρουμε είναι ότι είναι συνάρτηση του θανάτου. Μία έντονη δηλαδή ερωτική κατάσταση, μια βαθιά ερωτική βίωση, ποτέ δε θα τη ζήσουμε στη φυσική της διάσταση αληθινή, κλωνίζουσα δηλαδή εάν δε συνοδεύεται από το φαινόμενο του θανάτου. [...]

Ο Σολωμός λέει:

«Μόλις είναι έτσι δυνατός ο έρωτας κι ο χάρος.» [...]

Άιδης και Διόνυσος εν και ωυτό.

Ο Άδης, ο θάνατος, και ο Διόνυσος, ο έρωτας, είναι το ίδιο πράγμα.(Ηρακλειτος) [. .]

Γιατί υπάρχει ο πόλεμος;

Κι ενώ τόσοι σοφοί, φιλόσοφοι, κοινωνιολόγοι, πολιτικοί, επιστήμονες, οικονομολόγοι, αγωνίζονται να βρούνε ένα σύνταγμα, που να οργανωθούνε έτσι οι ανθρώπινες σχέσεις, ώστε να λείψει αυτό το κακό, αυτό το δεινό. Και δεν τα καταφέρανε. Από τον Πλάτωνα ως τον Καντ. Έως το Κεφάλαιο του Μαρξ και έως…

Γιατί;

Γιατί κανείς δε σκέφτηκε ότι υπάρχει μία ρίζα μέσα στην ανθρώπινη φύση που είναι καθαρά φυσική και δεν μπορεί να την νικήσει τίποτε. Η ορμή προς θάνατον, που όταν στρέφεται προς τα έξω γίνεται επιθετικότητα. Αυτός είναι ο Φρόιντ. [...]

... Ενα μοναδικο ντοκουμεντο αυτου του σπανιου ανθρωπου που θα πρεπε να πεθανει και ο τροπος του θανατου του να γινει φτηνο κουτσομπολιο στην τηλεοραση για να τον μαθουμε. Η φιλοσοφια του ειναι μια φιλοσοφικη θανατου χωρις ομως τον πεσιμισμο του Σοπενχαουερ ή τη σκληροτητα του Νιτσε. Δεν νομιζω πως κατεφυγε στην αυτοκτονια γιατι ηταν δυστυχισμενος ή κατατεθλιμμενος. Ηταν η συνειδητη επιλογη ενος γεματου ανθρωπου που εχτισε μια ολοκληρη σκεψη πετρα πετρα και νικησε το φοβο του θανατου. Του δικου του προσωπικου θανατου χωρις να εχει κανει τσιτατο και προτροπη το μοτιβο αυτο ζωης. Το μονο που ζητα ειναι να δουμε τον εαυτο μας ως κομματι της φυσης. Να αντιληφθημουμε την μηδαμινοτητα μας στο χωρο και το χρονο. Ο Λιαντινης τοποθετησε στο φιλοσοφικο του Συμπαν τον Θανατο και δορυφορο του Θανατου τον Ερωτα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ο ανθρωπος ηταν τρελος και η γυναικα του σχιζο(ή ολιγο)φρενης. (κατα την αποψη μου,δε χρειαζεται να βγαλουμε και τα μαχαιρια ομως για να υπερασπιστουμε τις αποψεις μας embaaa )

υποτιθεται πως ειμαστε γιατροι και ξερουμε 2-3 πραγματα παραπανω. Οσοι αυτοκτονουν ειναι τρελοι??? Δλδ η Πηνελοπη Δελτα, ο Τσεζαρε Παβεζε, η Συλβια Πλαθ, η Αν Σεξτον, ο Κενεντυ-Τουλ, η Φρανσεσκα Γουντμαν, ο Καρτερ, ο Μαγιακοφσκι, ο Πριμο Λεβι, η Βιρτζινια Γουλφ,ο Καρυωτακης, ο Λαπαθιωτης, ο Φρουντ και πολλοι αλλοι που δεν μου ρχονται τωρα ηταν τρελοι. :splats:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

αναπαντητα γαμημενα ερωτηματα στα οποια δε μπορει κανενας εν ζωει σοφος του κοσμου να μου απαντησει

Τονίζω τη συγκεκριμμένη λέξη και προσυπογράφω...

καλα εκανες και την τονισες ... :P

σιγα με το φτυαρι νερντ!

αληθεια που ειναι το blog? παει?

αληθεια, πώς μπορουμε να βαζουμε υπογεγραμμενη ξερει κανεις? χιχιχι

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

σιγα με το φτυαρι νερντ!

αληθεια που ειναι το blog? παει?

αληθεια, πώς μπορουμε να βαζουμε υπογεγραμμενη ξερει κανεις? χιχιχι

ε? ποιο φτυαρι???? δεν εννοησα....

σε μενα το ανοιγει μια χαρα το μπλογκ :unsure:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.