Jump to content

Γενική Παθολογική Ανατομική


Recommended Posts

Εδώ θα μπορείτε να βρίσκετε την ύλη, τη "συμπυκνωμένη" ύλη (τα SOS δηλαδή!) και παλιά θέματα για τo μάθημα.

Μπορείτε να προσθέσετε τις δικές σας πληροφορίες ή να ρωτήσετε κάτι σχετικό με το μάθημα κάνοντας "απάντηση".

Μηνύματα άσχετα με το βασικό θέμα θα διαγράφονται αυτόματα. Σκοπός είναι να τηρηθεί μια ενότητα και μια συνέχεια στο topic αυτό.

Πάντως σχόλια σε σχέση με το μάθημα - πχ αν είναι ενδιαφέρον, αν σας αρέσει, αν είναι δύσκολο κλπ είναι βεβαίως ευπρόσδεκτα. Σημασία έχει να μη ξεφεύγει η συζήτηση από το θέμα.

Προσπαθήστε να αναφέρετε:

α. Το έτος που έπεσαν τα θέματα/βγήκαν τα SOS (πχ 2003-2004) και

β. Τους καθηγητές που εξέτασαν (κυρίως το Διευθυντή)

Με αυτόν τον τρόπο τα SOS σας θα αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερη χρησιμότητα και η σελίδα μεγαλύτερη οργάνωση.

Και φυσικά όταν διαβάζετε SOS ή άλλες πλήροφορίες για το μάθημα να ελέγχετε πάντα σε ποια έτη αναφέρονται.

Τέλος να υπενθυμίσουμε τα αυτονόητα, ότι δηλαδή (α) δε φέρουμε καμία ευθύνη για την ακρίβεια των πληροφοριών που ακολουθούν και (β) να μη στηρίζεστε σε SOS αφού αυτή είναι μια προδήλως αντιεπιστημονική πρακτική. Η ιατρική προφανώς δε μαθαίνεται από SOS, και οι μελλοντικοί ασθενείς σας περιμένουν από σας να γνωρίζετε περισσότερα από τα θέματα της περιόδου 1999-2000. Φυσικά, είναι καλύτερο να γνωρίζει κανείς καλά έστω τα στοιχειώδη από το να μη γνωρίζει τίποτε...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Απ'την έδρα διανέμεται φυλλάδιο με 109 ερωτήσεις

Τυπικά όλο το βιβλίο περιλαμβάνεται στην ύλη, ουσιαστικά όμως διαβάζοντας καλά τις ερωτήσεις έχετε εξασφαλίσει και τις 4 και σίγουρα πάνω από τα 15/30 πολλαπλής που απαιτούνται για να περάσετε.

Οι ερωτήσεις είναι: (σε παρένθεση η σελίδα που υπάρχει η απάντηση-ΔΕΝ το κόιταξα προσωπικά αν είναι ακριβείς οι σελ ή όχι)

1. Αναφέρετε τους κοινούς βιοχηµικούς µηχανισµούς που παίζουν σηµαντικό ρόλο στις

κυτταρικές βλάβες και στην κυτταρική νέκρωση (11-14)

2. Ποιες κύριες βλάβες προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες στα κύτταρα και τα συστατικά τους (12)

3. Ποια είναι τα συνήθη αίτια και ποια κύτταρα προσβάλλονται συνήθως στη θολερή εξοίδηση. Πώς εξηγείται η δηµιουργία της (14)

4. Ποιες είναι οι κύριες αιτίες που µπορούν να προκαλέσουν ηπατική λίπωση και ποιοι

µηχανισµοί πρόκλησής της (17)

5. Τι χαρακτηρίζουµε ως αυτόλυση και ως ετερόλυση (22)

6. Τι ξέρετε για τις τρεις κατηγορίες των πυρηνικών αλλοιώσεων στην κυτταρική νέκρωση (23)

7. Από τι χαρακτηρίζεται η πηκτική νέκρωση, πού οφείλεται και σε ποιες περιπτώσεις

αναπτύσσεται [παράδειγµα] (24)

8. Τι είναι απόπτωση, τι απαιτεί η ανάπτυξή της και τι αφορούν οι κύριες αλλοιώσεις (28)

9. Σε ποιες κατηγορίες διακρίνονται οι µηχανισµοί απόπτωσης (31)

10. Αναφέρετε τρία παραδείγµατα του ρόλου της απόπτωσης σε φυσιολογικούς ιστούς και τρία παραδείγµατα σε παθολογικές καταστάσεις (36-39)

11. Αιµοσιδήρωση. Τι είναι –Μορφές αιµοσιδήρωσης (46,47,49)

12. Τοπική αιµοσιδήρωση (47,49)

13. Πρωτοπαθής αιµοχρωµάτωση: Αιτιολογία – Παθογένεια (49,51)

14. Πρωτοπαθής αιµοχρωµάτωση: Ιστολογικές αλλοιώσεις στο ήπαρ. Ποια άλλα όργανα προσβάλλονται (51)

15. ∆ιαφορές πρωτοπαθούς – δευτεροπαθούς αιµοχρωµάτωσης (52)

16. Αναφέρετε ονοµαστικά τις αιτίες ανάπτυξης οιδηµάτων (60,61)

17. Περιγράψτε τια αλλοιώσεις που προκύπτουν όταν το οίδηµα χρονίζει (62)

18. Τι γνωρίζετε για την υποστατική υπεραιµία (66)

19. Από τα εξαρτάται κυρίως η έκταση της βλάβης µετά από ισχαιµία (69,71)

20. Τι είναι εµβολή. Αναφέρετε τι µπορεί να είναι ως προς τη σύσταση το µεταφερόµενο υλικό (81)

21. Αναφέρετε ποια µπορεί να είναι η εξέλιξη ενός θρόµβου (80,81)

22. Τι γνωρίζετε για τους ερυθρούς θρόµβους (77,79)

23. Αναφέρετε τους παράγοντες που θεωρούνται υπεύθυνοι για το φαινόµενο της θρόµβωσης (75)

24. Τι είναι έµφραγµα. Τι έµφρακτο. Πού οφείλονται και ποια η συχνότερη αιτία δηµιουργίας εµφράκτου (83)

25. Περιγράψτε τα αίτια που µπορούν να προκαλέσουν καρδιακή ανεπάρκεια (63)

26. Τι χαρακτηρίζουµε ως φλεγµονή και ποιοι βλαπτικοί παράγοντες περιλαµβάνονται (87)

27. Τι περιλαµβάνει η φυσική πορεία της φλεγµονής (88)

28. Ποια είναι τα στάδια των αγγειακών µεταβολών στη φλεγµονή (88-90)

29. Ποιοι είναι οι κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τη φαγοκυτταρική δραστηριότητα των λευκοκυττάρων (99-101)

30. Τι είναι πύον, τι απόστηµα και ποιες είναι οι δυνατές καταλήξεις του (101)

31. Τι είναι οι κυτοκίνες, ποιες είναι οι ιδιότητές τους και από ποια κύτταρα παράγονται

(104,105)

32. Ποια είναι τα παραγωγικά φαινόµενα της χρόνιας φλεγµονής (110)

33. Ποιοι είναι οι µορφολογικοί τύποι της φλεγµονής ανάλογα µε το είδος του εξιδρώµατος (113,114)

34. Ποιοι είναι οι µορφολογικοί τύποι της φλεγµονής σε συνάρτηση µε τους αιτιολογικούς παράγοντες (114-120)

35. Τι είναι τα αντιδραστικά κοκκιώµατα ή φαγοκοκκιώµατα (120)

36. Σε ποιες περιπτώσεις η επούλωση ενός τραύµατος γίνεται κατά πρώτο σκοπό και σε ποιες άλλες κατά δεύτερο σκοπό (128-130)

37. Από τι αποτελείται ο φλεγµονώδης κοκκιώδης ιστός (130)

38. Τι είναι το χηλοειδές (130,131)

39. Τι γνωρίζετε για τους αυξητικούς παράγοντες. Αναφέρετε τουλάχιστον ένα (134,135)

40. Τι γνωρίζετε για τις ιντεγκρίνες (137,138)

41. Τι σηµαίνει συρρίκνωση ενός τραύµατος και ποιος ο µηχανισµός (130)

42. Πότε συµβαίνει παρεγχυµατική αναγέννηση (124)

43. Κοκκιωµατώδεις φλεγµονές: α) περιγράψτε τη χαρακτηριστική ιστολογική αλλοίωση, β) αναφέρατε τις κυριότερες κοκκιωµατώδεις φλεγµονές (141)

44. Φυµατίωση: Περιγράψτε τις ιστοπαθολογικές αλλοιώσεις στην πρώτη επαφή του

οργανισµού µε το µυκοβακτηρίδιο της φυµατίωσης (142)

45. Στη φυµατίωση ποια είναι η τύχη του πρωτοπαθούς συµπλέγµατος (142,143)

46. Σαρκοείδωση: α) χαρακτηριστική ιστολογική αλλοίωση, β) ποια όργανα προσβάλλονται (152-154)

47. Χαρακτηριστικές ιστολογικές αλλοιώσεις στη σύφιλη (156,157)

48. Τι είναι αντιγόνο (162)

49. Πού αποδίδεται η αντιγονική ιδιότητα κάθε πρωτεΐνης (162,163)

50. Ποια είναι τα πρωτογενή και ποια τα δευτερογενή λεµφικά όργανα (169)

51. Ποιες είναι οι δύο βασικές κατηγορίες περιφερικών Τ-λεµφοκυττάρων και ποια είναι συνοπτικά η δράση τους (180,182)

52. Τι είναι ανοσολογική ανοχή. Αναφέρετε επιγραµµατικά τους µηχανισµούς της ανοσολογικής ανοχής (193,194)

53. Τι είναι αλλεργία – υπερευαισθησία (195)

54. Ποιος είναι ο βασικός µηχανισµός υπερευαισθησίας τύπου Ι –αναφυλακτικός τύπος (195)

55. Περιγράψτε συνοπτικά τον παθογενετικό µηχανισµό της υπερευαισθησίας τύπου ΙΙ – κυτταρολυτικός ή κυτταροτοξικός τύπος (200)

56. Περιγράψτε το φαινόµενο Arthus (204,205)

57. Πού οφείλεται η υπεροξεία απόρριψη ενός µοσχεύµατος (211)

58. Αναφέρετε µόνο επιγραµµατικά τους µηχανισµούς διαταραχής και κατάργησης της

φυσιολογικής ανοσολογικής ανοχής στα αυτοαντιγόνα (219,220)

59. Στο συστηµατικό ερυθηµατώδη λύκο ποια όργανα προσβάλλονται κυρίως. Ποια είναι η κύρια κοινή ιστοπαθολογική αλλοίωση. Ποια είναι τα κύρια αυτοαντισώµατα που ανευρίσκονται.Από αυτά ποια είναι σχεδόν παθογνοµωνικά (221,222)

60. Τι είναι τα κύτταρα του ερυθηµατώδους λύκου (223)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

(Συνέχεια)

61. Εκτός από τις αρθρώσεις ποια κύρια όργανα µπορούν να προσβληθούν στη ρευµατοειδή αρθρίτιδα (229)

62. Στη σκληροδερµία (συστηµατική σκλήρυνση) κυρίως ποια όργανα προσβάλλονται (229,230)

63. Τι είναι το σύνδροµο Sjögren. Με ποια άλλη νόσο συνδυάζεται συχνότερα (234)

64. Αναφέρετε τις αµιγείς πρωτοπαθείς ανεπάρκειες της κυτταρικής ανοσίας και τις αµιγείς

πρωτοπαθείς ανεπάρκειες της χυµικής ανοσίας (247-250)

65. Ποια είναι τα αίτια των δευτεροπαθών ανοσολογικών ανεπαρκειών (253,254)

67. Ποια είναι τα δύο σπουδαιότερα είδη αµυλοειδούς και ποια η σύστασή τους (238,239)

68. Ποια είναι τα αίτια της πρωτοπαθούς αµυλοείδωσης (239,241)

69. Ποια είναι τα αίτια της δευτεροπαθούς αµυλοείδωσης (241)

70. Ποια είναι τα παθολογικά ευρήµατα στην αµυλοείδωση του ήπατος (244)

71. Ποια είναι τα παθολογικά ευρήµατα στην αµυλοείδωση των νεφρών (244,245)

72. Ποια είναι τα παθολογικά ευρήµατα στην αµυλοείδωση της καρδιάς (245)

73. Τι είναι υπερπλασία και τι υπερτροφία –αναφέρετε παραδείγµατα φυσιολογικής

υπερπλασίας (270)

74. Ποια είναι τα αυξητικά ερεθίσµατα στην παθολογική υπερπλασία (274)

75. Αναφέρετε τα στάδια του κυτταρικού κύκλου (268)

76. Τι είναι µεταπλασία. Αναφέρετε παραδείγµατα µεταπλασίας του επιθηλιακού ιστού (274)

77. Καθορίστε την έννοια της επιθηλιακής δυσπλασίας (276,278)

78. Χαρακτηριστικά καλοήθων και κακοήθων νεοπλασµάτων (296)

79. Ποια είναι τα καλοήθη και κακοήθη νεοπλάσµατα του επιθηλιακού ιστού (285)

80. Τι είναι: σάρκωµα, καρκίνωµα, τεράτωµα, αµάρτωµα (281,283,284,292,296)

81. Τι είναι διαφοροποίηση, κυτταρική ατυπία, αναπλασία (297,298)

82. Τι είναι καρκίνωµα in situ και ποια η εξέλιξή του (304)

83. Αναφέρετε τους παράγοντες που καθορίζουν την πρόγνωση των κακοήθων νεοπλασµάτων (311)

85. Τι είναι διαβάθµιση και τι σταδιοποίηση των κακοήθων νεοπλασµάτων –αναφέρετε τους βαθµούς διαφοροποίησης (322,323)

86. Τι είναι τα παρανεοπλασµατικά φαινόµενα –σύνδροµα. Αναφέρετε παραδείγµατα (326)

87. Αναφέρετε τους τρόπους ανάπτυξης νέων αγγείων (αγγειογένεση) σε ένα νεόπλασµα (314)

88. Πού οφείλεται η καρκινική εξαλλαγή (329)

89. Τι είναι το χρωµόσωµα Φιλαδέλφειας –Ph1 (330)

90. Αναφέρετε DNA ιούς που ενοχοποιούνται σε συγκεκριµένες νεοπλασίες του ανθρώπου (338,340,343)

91. Αναφέρετε τις κατηγορίες ογκογονιδίων που εµπλέκονται στην καρκινογένεση (354)

92. Τι είναι ογκογονίδια (356)

93. Τι γνωρίζετε για τις σηµειακές µεταλλάξεις (358

94. Τι είναι οι χρωµοσωµατικές µεταθέσεις. Αναφέρετε παράδειγµα (358,360)

95. Τι είναι η γονιδιακή ενίσχυση. Αναφέρετε παράδειγµα (360)

96. Τι γνωρίζετε για τα τελοµέρη και την τελοµεράση (370)

97. Αναφέρετε δραστηριότητες των ογκογονιδίων (361-368)

98. Να αναφέρετε δύο παραδείγµατα κληρονοµικών νοσηµάτων µε: α) πολυπαραγοντική κληρονοµικότητα, β) κληρονοµικότητα κατά τους νόµους του Mendel και µάλιστα µε σωµατικό επικρατούντα χαρακτήρα, γ) κληρονοµικότητα κατά τους νόµους του Mendel και µάλιστα µε σωµατικό υπολειπόµενο χαρακτήρα, δ) αριθµητικές ή µορφολογικές ανωµαλίες σωµατικών χρωµοσωµάτων, ε) αριθµητικές ή µορφολογικές ανωµαλίες φυλετικών χρωµοσωµάτων (376)

99. Τι προκαλεί ο σακχαρώδης διαβήτης στα µικρά και στα µεγάλα αγγεία (382)

100. Ποιες είναι οι παθολογικές αλλοιώσεις των νεφρών στο σακχαρώδη διαβήτη (384)

101. Πού οφείλεται το σύνδροµο Marfan και ποιες είναι οι βασικές διαταραχές που το

χαρακτηρίζουν (390)

102. Πού οφείλεται η νευρινωµάτωση τύπου 1 και ποιες είναι οι διαταραχές που παρατηρούνται σε αυτή (392)

103. Κυστική ίνωση: Ποιο είναι το υπεύθυνο γονίδιο και µε ποιο µηχανισµό επηρεάζεται το αναπνευστικό σύστηµα (394,395)

104. Ποιοι είναι οι τρεις βασικοί τύποι αποταµιευτικών νόσων και ποια η αιτιολογία τους (397,398)

105. Σε ποιους βασικούς µηχανισµούς οφείλεται η γήρανση του οργανισµού –πολύ συνοπτικά (407)

106. Περιγράψτε τις αλλοιώσεις των αγγείων κατά τη γήρανση του οργανισµού (411,412)

107. Ποιες ιστολογικές αλλοιώσεις παρουσιάζει το δέρµα κατά τη γήρανση (416)

108. Ποιες οι γεροντικές αλλοιώσεις του µυοκαρδίου (411,412)

109. Πώς επιδρά η µεταβολική οξείδωση στη γήρανση των κυττάρων και ιστών (408,409)

Επαναλαμβάνω ότι οι σελίδες προέρχονται από τη ΔΑΠ, με την οποία δεν έχω καμία σχέση. Δεν εγγυώμαι την ακρίβειά τους - καλό θα είναι να τους ρίξετε καμιά ματιά και εσείς.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 years later...

Θέματα εξεταστικής Φεβρουαρίου 2007 (μεταφερθήσας το Σεπτέμβριο)

1. Αναφέρατε DNA ιούς που εμπλέκονται στην παθογένεια συγκεκριμένων νεοπλασμάτων.

2. Αναφέρατε 3 παραδείγματα του ρόλου της απόπτωσης φυσιολογικά και 3 παραδείγματα παθολογικά.

3. Αναπτύξτε συνοπτικά τις βασικές αρχές της υπερευαισθησίας τύπου Ι (αφυλακτικός τύπος).

4. Τί είναι υπερτροφία και τί υπερπλασία. Αναφέρατε παραδείγματα φυσιολογικής υπερπλασίας.

+30 πολλαπλής

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ερώτηση: Είμαι τριτοετής ή μάλλον τώρα θα ξεκινήσω το τρίτο έτος και θέλω να ξέρω:η Γενική Παθολογοανατομική είναι δύσκολη ως μάθημα;Εννοώ διαβάζεται εύκολα,δύσκολα;Σε σχέση με άλλα μαθήματα που έδωσα τώρα στο δεύτερο έτος πώς είναι;Σε σχέση με αυτά του Ε΄ εξαμήνου;;;Όποιος ξέρει ας απαντήσει....

emofftopicemofftopicemofftopic

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Είναι σαν την Ιστολογία σε στιλ με πλακάκια κι έτσι.Δεν είναι και το πιο ενδιαφέρον μάθημα.

Διαφέρουν στα εξής:η ΠΑΘΑΝ δεν έχει προφορική εξέταση στα πλακίδια και έχει νομίζω μία βάση ερωτήσεων από τις οποίες μπαίνουν τα θέματα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

θα διαφωνησω μαζι σου αγαπημενε λεοντα!

το αντικειμενο της παθολογικης ανατομικης ειναι σαφως πιο ενδιαφερον απο αυτο της ιστολογιας!

αν μη τι αλλο,ειναι λιγο περισσοτερο "ιατρικη"-οχι βασικη θεωρητικη γνωση!

mihiatrik,μην αγχεσαι!

θα σας δωσουν απο την εδρα ερωτησουλες,κι αυτες θα διαβασεις για τις εξετασεις/

αν θελεις να διαβασεις για σενα,θα το κανεις με τον τροπο που επιθυμεις/

αν θελεις να διαβασεις για να "δοσεις",δεν θα εχεις επισης προβλημα

(ειδικα αν αρχισεις να "μαθαινεις" απο τωρα τις ερωτησουλες :P:lol: )

Εννοώ διαβάζεται εύκολα,δύσκολα;Σε σχέση με άλλα μαθήματα που έδωσα τώρα στο δεύτερο έτος πώς είναι;
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Φίλε mihiatrik,

η Γενική και η Ειδική (ΣΤ εξάμηνο) Παθολογική Ανατομική έχουν σαν αντικείμενο τις μακροσκοπικές και μικροσοπικές αλλοιώσεις των οργάνων και ιστών σε παθολογικές καταστάσεις. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον και σημαντικό μάθημα, καθώς θα σου θέσει τις βάσεις για το κλινικό κομμάτι της σχολής. Το βιβλίο της Γενικής Παθαν είναι εξαιρετικό, αν και συχνά πλατειάζει και ξεφεύγει από τις γνώσεις του προπτυχιακού επιπέδου. Σχετικά με τη διδασκαλία τώρα, δυστυχώς δεν μπόρεσα να πάω σε αμφιθέατρα διότι συνέπιπταν με άλλα υποχρεωτικά που είχα. Το εργαστήριο, δυστυχώς, ήταν το δεύτερο πιο βαρετό μετά της ιστολογίας. Ο καθηγητής αναπτύσσει σε κάθε μάθημα μια θεματική ενότητα, και μετά έχεις π ο λ υ χρόνο για να κοιτάξεις τα πλακάκια στο μικροσκόπιο. Εντελώς λάθος κατεύθυνση δυστυχώς, διότι η ουσία της παθολογικής ανατομικής είναι να κατανοήσει και να συσχετίσει κανείς τις βασικές επιστήμες (ανατομική, ιστολογία, φυσιολογία, βιοχημεία και μοριακή βιολογία-γενετική) με τις διάφορες κλινικές συνδρομές. Κοινώς, οι καθηγητές στο μάθημα δίνουν μεγάλο βάρος στις ιστολογικές αλλοιώσεις, και σπάνια γίνεται αναφορά στις μακροσκοπικές, παθοφυσιολογικές και λειτουργικές αλλοιώσεις. Μολαταύτα, αυτό δεν θα σε επηρεάσει για τις εξετάσεις, καθώς διανέμεται από την έδρα φυλλάδιο 109 ερωτήσεων για την γενική και 180 για την Ειδική παθαν, από τις οποίες τίθενται 4 στις εξετάσεις, μαζί με 30 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής από το σύνολο της ύλης, χωρίς αρνητική βαθμολογία. Ωστόσο για να περάσεις το μάθημα πρέπει να πιάσεις βάση και στις ερωτήσεις και στις πολλαπλής. Η συμμετοχή στη βαθμολογία είναι πολλαπλής 60% και ανάπτυξης 40%. Σχετικά με την ειδική παθαν, το βιβλίο είναι χαώδες (850 σελ) όμως θα σου μοιραστεί οδηγός μελέτης με τα σημεία που πρέπει να προσέξεις. Σε γενικές γραμμές πάντως, η γενική παθαν είναι από τα ευκολότερα μαθήματαστις εξετάσεις, σε αντίθεση με την ειδική παθαν η οποία θα σε ζορίσει λιγάκι.

Τέλος, αν θέλεις να εντρυφήσεις στην παθολογική ανατομική και να μην περιοριστείς στον τρόπο που διδάσκεται στη σχολή (υπερβολικά πολλή ιστολογία), σου προτείνω να μελετήσεις το βιβλίο Robbins' Basic Pathology 7th edition Saunders, το οποίο είναι εξαιρετικά σύγχρονο (2005), κατατοπιστικό, μικρότερο σε έκταση, και πολύ πιο διδακτικό από τα βιβλία που θα σου μοιραστούν. Η τιμή του είναι προσιτή (48€) και η έκταση (325 σελ γενική παθάν και 550 ειδική) ενώ περιέχει και CD με μελέτη κλινικών περιστατικών τα οποία βοηθούν πολύ στην εμπέδωση. Για τις εξετάσεις, περιορίσου στο φυλλάδιο με τις ερωτήσεις που θα σου μοιραστεί, και με καλή μελέτη μπορείς εύκολα σχετικά να πάρεις το άριστα.

Ελπίζω να ήμουν κατατοπιστικός και να βοήθησα! Καλή συνέχεια στο τρίτο έτος και στις σπουδές σου γενικότερα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...
Φίλε mihiatrik,

η Γενική και η Ειδική (ΣΤ εξάμηνο) Παθολογική Ανατομική έχουν σαν αντικείμενο τις μακροσκοπικές και μικροσοπικές αλλοιώσεις των οργάνων και ιστών σε παθολογικές καταστάσεις. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον και σημαντικό μάθημα, καθώς θα σου θέσει τις βάσεις για το κλινικό κομμάτι της σχολής. Το βιβλίο της Γενικής Παθαν είναι εξαιρετικό, αν και συχνά πλατειάζει και ξεφεύγει από τις γνώσεις του προπτυχιακού επιπέδου. Σχετικά με τη διδασκαλία τώρα, δυστυχώς δεν μπόρεσα να πάω σε αμφιθέατρα διότι συνέπιπταν με άλλα υποχρεωτικά που είχα. Το εργαστήριο, δυστυχώς, ήταν το δεύτερο πιο βαρετό μετά της ιστολογίας. Ο καθηγητής αναπτύσσει σε κάθε μάθημα μια θεματική ενότητα, και μετά έχεις π ο λ υ χρόνο για να κοιτάξεις τα πλακάκια στο μικροσκόπιο. Εντελώς λάθος κατεύθυνση δυστυχώς, διότι η ουσία της παθολογικής ανατομικής είναι να κατανοήσει και να συσχετίσει κανείς τις βασικές επιστήμες (ανατομική, ιστολογία, φυσιολογία, βιοχημεία και μοριακή βιολογία-γενετική) με τις διάφορες κλινικές συνδρομές. Κοινώς, οι καθηγητές στο μάθημα δίνουν μεγάλο βάρος στις ιστολογικές αλλοιώσεις, και σπάνια γίνεται αναφορά στις μακροσκοπικές, παθοφυσιολογικές και λειτουργικές αλλοιώσεις. Μολαταύτα, αυτό δεν θα σε επηρεάσει για τις εξετάσεις, καθώς διανέμεται από την έδρα φυλλάδιο 109 ερωτήσεων για την γενική και 180 για την Ειδική παθαν, από τις οποίες τίθενται 4 στις εξετάσεις, μαζί με 30 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής από το σύνολο της ύλης, χωρίς αρνητική βαθμολογία. Ωστόσο για να περάσεις το μάθημα πρέπει να πιάσεις βάση και στις ερωτήσεις και στις πολλαπλής. Η συμμετοχή στη βαθμολογία είναι πολλαπλής 60% και ανάπτυξης 40%. Σχετικά με την ειδική παθαν, το βιβλίο είναι χαώδες (850 σελ) όμως θα σου μοιραστεί οδηγός μελέτης με τα σημεία που πρέπει να προσέξεις. Σε γενικές γραμμές πάντως, η γενική παθαν είναι από τα ευκολότερα μαθήματαστις εξετάσεις, σε αντίθεση με την ειδική παθαν η οποία θα σε ζορίσει λιγάκι.

Τέλος, αν θέλεις να εντρυφήσεις στην παθολογική ανατομική και να μην περιοριστείς στον τρόπο που διδάσκεται στη σχολή (υπερβολικά πολλή ιστολογία), σου προτείνω να μελετήσεις το βιβλίο Robbins' Basic Pathology 7th edition Saunders, το οποίο είναι εξαιρετικά σύγχρονο (2005), κατατοπιστικό, μικρότερο σε έκταση, και πολύ πιο διδακτικό από τα βιβλία που θα σου μοιραστούν. Η τιμή του είναι προσιτή (48€) και η έκταση (325 σελ γενική παθάν και 550 ειδική) ενώ περιέχει και CD με μελέτη κλινικών περιστατικών τα οποία βοηθούν πολύ στην εμπέδωση. Για τις εξετάσεις, περιορίσου στο φυλλάδιο με τις ερωτήσεις που θα σου μοιραστεί, και με καλή μελέτη μπορείς εύκολα σχετικά να πάρεις το άριστα.

Ελπίζω να ήμουν κατατοπιστικός και να βοήθησα! Καλή συνέχεια στο τρίτο έτος και στις σπουδές σου γενικότερα.

τα οσα λες περι περιορισμου σε ιστολογια δυστυχως ισχυουν μετεπειτα στην ειδικοτητα.δηλαδη κανεις δεν εξηγει τις λειτουργικες και παθοφυσιολογικες διαταραχες καθε αλλιωσης.οποτε κ η ιδια η διαφορικη διαγνωση εγκειται στη δικη σου κριση κ σε ποια βιβλια εχεις διαβασει και που εσυ εχεις καταληξει.παλι ομως συγκρινοντας το επιπεδο γνωσεων καθηγητριας μου εξωτερικου κ εδω διευθυντριας ευαγγελισμου εχω να πω οτισαφως κ επειδη ηταν ισως πανεπιστημιακη η πρωτη ειχε μια πολυ πιο σφαιρικη εικονα της ειδικοτητας κ καλυτερη εξηγηση για καθε ξεχωριστη νοσολογικη μοναδα.ισως εν τελη ναναι ζητημα γενικης μορφωσης κ οχι ειδικοτητας.
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.