Jump to content

Τελικά θα μας τρελάνουν!


master@med

Recommended Posts

Σήμερα το πρωί, μετά από κάτι υποψίες που είχα, τηλεφώνησα στη διεύθυνση υγιεινής της Νομαρχίας Αθηνών. Ήθελα να ρωτήσω-επιβεβαιώσω το αν γίνεται κάποιος που για παράδειγμα έχει δηλώσει 6 μήνες παθολογία να το αλλάξει στην πορεία και να το κάνει 1 ή 2 χρονια χωρίς να χάσει τη σείρα του. Η απάντηση ήταν αυτή που φοβόμουν! Με μια απλή υπεύθυνη δήλωση, ο καθένας μπορεί να αλλάξει το χρόνο του γενικού μέρους που θέλει να κάνει σε κάποιο νοσοκομείο! Εκ πρώτης όψεως αυτό μου φαίνεται τελείως άδικο και αυθαίρετο γιατί επικοινώνησα και με άλλες νομαρχίες και μου είπαν ότι δεν γίνεται! Τελικά η νομαρχία Αθηνών έχει δικά της κριτήρια και νόμους ή κάνουν λάθος οι υπόλοιπες; Δεν ξέρω τι να πω πραγματικά! Επικρατεί ένα μπάχαλο! Δηλαδή με αυτό το σύστημα, αν δηλώσει κάποιος για το γενικό μέρος και πριν από αυτόν είναι πολλοί που θέλουν 3μηνα και 6μηνα, μπορούν όποτε τους τη βαρέσει να το μετατρέψουν σε 2 χρόνια και ο φουκαράς που νόμιζε ότι θα μπει το 2009 για παράδειγμα, με τα δεδομένα που είχε κάνει την αίτηση, να κοιμάται τον ύπνο του δικαίου! ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ! Ζητώ από όποιον γνωρίζει για το θέμα να με ενημερώσει. Καλό θα ήταν για τους ειδίκους του site, να έβρισκαν και το ΦΕΚ που λέει κάτι τέτοιο. Ευχαριστώ πολύ.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εγώ πάντως όταν ρώτησα στο Υπουργείο Υγείας, μου είπαν ότι αν θέλω να δηλώσω παραπάνω χρόνο για το γενικό μέρος θα πρέπει να μπω ξανά στη λίστα αναμονής. Πιθανότατα η υπάλληλος που σήκωσε το τηλέφωνο δεν κατάλαβε καλά την ερώτησή σου. Πάντως σίγουρα ο SarandosKaptanis θα μας παραθέσει το σχετικό ΦΕΚ! (άντε, σ'έχωσα πάλι!)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εγώ πάντως όταν ρώτησα στο Υπουργείο Υγείας, μου είπαν ότι αν θέλω να δηλώσω παραπάνω χρόνο για το γενικό μέρος θα πρέπει να μπω ξανά στη λίστα αναμονής. Πιθανότατα η υπάλληλος που σήκωσε το τηλέφωνο δεν κατάλαβε καλά την ερώτησή σου. Πάντως σίγουρα ο SarandosKaptanis θα μας παραθέσει το σχετικό ΦΕΚ! (άντε, σ'έχωσα πάλι!)

Κατά τα φαινόμενα το υπουργείο υγείας δεν γνωρίζει τι ποιεί η κάθε νομαρχία και τούμπαλιν! Το θέμα είναι ότι είδα με τα μάτια μου τη λίστα με τις αναμονές όταν είχα πάει από εκεί και πραγματικά ηταν 4-5 άτομα που τους είχαν σβήσει τους 6 μήνες και διπλα έγραφαν 2 χρόνια. Όταν ρώτησα το λόγο μου απάντησαν αυτό που παρέθεσα. Σήμερα ξαναπήρα τηλέφωνο και πάλι τα ίδια μου είπαν και ταυτόχρονα επικοινώνησα και με νομαρχία Αχαίας και μου είπε πως κάτι τέτοιο δεν γίνεται. Από εκεί υποψιάστηκα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Παντως εγω ξερω και στη Θεσσαλονικη καποιον που το εκανε (ενω ειχε ξεκινησει για εξαμηνο, αποφασισε τελικα να κανει Παθολογια - 5 χρονια), οποτε δεν ειναι θεμα μονο νομαρχιας Αθηνας.

Απο κει και περα, δεν καταλαβαινω την λογικη οτι αν αλλαξω ειδικοτητα πρεπει να περιμενω απο την αρχη.Για ποιο λογο θα πρεπει καποιος να τιμωρηθει?

Απο την στιγμη που και για αυτους τους 6 μηνες περιμενεις κανονικα (εχω γνωστη που περιμενε 2 χρονια, για 1 εξαμηνο Παθολογιας) και δεν εχεις καποιο πλεονεκτημα, για ποιο λογο θα επρεπε να ξαναμπεις στην λιστα αναμονης?

Μπορει να ξεβολευεις τους υπολοιπους που περιμενουν την σειρα τους, αλλα με την ιδια λογικη, αυτος που περιμενει στην ειδικοτητα που ειχες αρχικα επιλεξει (πχ Νευρολογια), ευνοειται.

Με αλλα λογια ,καποιος χανει, καποιος κερδιζει.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Μισό, μισό! Αν δεν έχεις διοριστεί στην ειδικότητά σου, τότε μπορείς να αλλάξεις. Ουσιαστικά δηλώνεις πόσα χρόνια θέλεις όταν γίνεται η διαδικασία πρόσληψης απο το υπουργείο υγείας. Απο εκεί και πέρα αν έχεις ήδη διοριστεί, τότε ναι, δε μπορείς να αλλάξεις και μπαίνεις ξανά στη λίστα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Μισό, μισό! Αν δεν έχεις διοριστεί στην ειδικότητά σου, τότε μπορείς να αλλάξεις. Ουσιαστικά δηλώνεις πόσα χρόνια θέλεις όταν γίνεται η διαδικασία πρόσληψης απο το υπουργείο υγείας. Απο εκεί και πέρα αν έχεις ήδη διοριστεί, τότε ναι, δε μπορείς να αλλάξεις και μπαίνεις ξανά στη λίστα.

Τώρα μιλάς σωστά. Αυτό μου είπαν κι εμένα. Κι όμως και πάλι άδικο μου φαίνεται γιατί κάποιος δηλώνει κάπου με βάση την υπάρχουσα αναμονή και δεν υπολογίζει ότι υπάρχει περίπτωση (σοβαρή) να αλλάξει κάποιος από τη λίστα την τοποθέτηση του! Οπότε τελικά υπολογίζει χωρίς τον ξενοδόχο! Θα ήθελα πολύ να δω το ΦΕΚ που το λέει αυτό, έτσι για να μου φύγει η περιέργεια... emthanx

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Με αλλα λογια ,καποιος χανει, καποιος κερδιζει.

Μου φαίνεται πως οι περισσότεροι χάνουν παρά κερδίζουν... ;)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Κι όμως και πάλι άδικο μου φαίνεται γιατί κάποιος δηλώνει κάπου με βάση την υπάρχουσα αναμονή και δεν υπολογίζει ότι υπάρχει περίπτωση (σοβαρή) να αλλάξει κάποιος από τη λίστα την τοποθέτηση του! Οπότε τελικά υπολογίζει χωρίς τον ξενοδόχο!

Κοιτα, ετσι κι αλλιως, η αναμονη που υπολογιζεις παντα ειναι σχετικη.Μπορει να επηρεαστει απο εγκυμοσυνες, αναρρωτικες αδειας, αυξηση του χρονου ειδικοτητας (στα επαρχιακα).

Οποτε παντα πρεπει να υπολογιζεις +/- 1 χρονο απο αυτο που σου λεν, ειδικα οταν η αναμονη σου ειναι μεγαλη.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Κοιτα, ετσι κι αλλιως, η αναμονη που υπολογιζεις παντα ειναι σχετικη.Μπορει να επηρεαστει απο εγκυμοσυνες, αναρρωτικες αδειας, αυξηση του χρονου ειδικοτητας (στα επαρχιακα).

Οποτε παντα πρεπει να υπολογιζεις +/- 1 χρονο απο αυτο που σου λεν, ειδικα οταν η αναμονη σου ειναι μεγαλη.

Καλά άμα μιλάμε για +/- 1 χρόνο τότε δε γίνεται λόγος! Παραπάνω μην είναι... :blink:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

:( πολυ αντικειμενικη αυτη η επετηριδα και κανουμε καταληψη να μην τη χασουμε :blink:

Όποιος μπαίνει στο σύστημα βλαστημάει την ώρα και τη στιγμή που δεν υπάρχουν εξετάσεις! Μιλάω εκ πείρας... emno

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Νόμος 1579 της 23/23.12.85. Ρυθμίσεις για την

εφαρμογή και ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος

Υγείας και άλλες διατάξεις. - (Αύ 217).

____________________________________________________________________

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Αύ

ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΓΙΑΤΡΩΝ-ΟΔΟΝΤΟΓΙΑΤΡΩΝ

'Αρθρο 1.

Γενική ιατρική και άλλες νέες ειδικότητες.

1. Για δύο χρόνια από τη δημοσίευση του νόμου αυτού, η ειδικότητα

της γενικής ιατρικής χορηγείται και σε ανειδίκευτους γιατρούς που έχουν

5ετή ελεύθερη άσκηση της ιατρικής ή 3ετή άσκηση της ιατρικής σε έμμισθη

θέση αγροτικού ιατρείου, υγειονομικού σταθμού, ασφαλιστικού φορέα ή

νοσοκομείου και μετά από 9μηνη ή 12μηνη εκπαίδευση αντίστοιχα.

Το περιεχόμενο και το πρόγραμμα εκπαίδευσης των γιατρών αυτών, καθώς

και ο αριθμός των ειδικευόμενων, καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού

Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ύστερα απο γνώμη του ΚΕ.ΣΥ.

Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης αυτής οι παραπάνω γιατροί είναι

πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και έχουν τις υποχρεώσεις των

υπόλοιπων ειδικευόμενων γιατρών του ν. 1397/1983 (Φ.Ε.Κ. 143).

Οσοι από τους παραπάνω γιατρούς δεν υπηρετούν στις πιο πάνω υπηρεσίες

λαμβάνουν τις αποδοχές των ειδικευόμενων γιατρών για το διάστημα της

εκπαίδευσής τους.

Οσοι υπηρετούν αποσπώνται ως άμισθοι υπεράριθμοι στο νοσοκομεία

ειδίκευσής τους. Ο αριθμός υπεράριθμων δεν μπορεί να υπερβαίνει το

ποσοστό 30% των οργανικών θέσεων ειδικευόμενων στη γενική ιατρική

κάθε νοσοκομείου.

***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Κατά το άρθρο 8 παρ. 1 του Ν. 1821/1988 (Α 271):

"Γιατροί που απέκτησαν ή αποκτούν την ειδικότητα της γενικής

ιατρικής σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 1579/

1985 (ΦΕΚ 217) και έχουν υπηρετήσει ως μόνιμοι ή με θητεία σε θέσεις

υγειονομικών σταθμών και αγροτικών ιατρείων, σε περίπτωση διορισμού

τους θέσεις του κλάδου γιατρών Ε.Σ.Υ. λογίζεται για κάθε περίπτωση ότι

ασκούν την ειδικότητα της γενικής ιατρικής κατά το μισό χρόνο της

υπηρεσίας τους αυτής, μετά τα πέντε (5) χρόνια".

"2. Μέχρι 30.6.1988 ο χρόνος έμμισθης υπηρεσίας γιατρών, που έχουν

τίτλο ειδικότητας, σε μονάδες υγείας που παρέχουν υπηρεσίες σε θέματα

τέως συναφών ειδικοτήτων που αναγνωρίζονται άγονες με απόφαση του

Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ύστερα από γνώμη

του Κ.Ε.Σ.Υ., μπορεί να αναγνωρίζεται και ως χρόνος άσκησης για

ειδίκευση στην τέως συναφή ειδικότητα.

Για την τυχόν συμπλήρωση της άσκησής τους οι πιο πάνω γιατροί

τοποθετούνται ως άμισθοι υπεράριθμοι με απόφαση του Υπουργού Υγείας,

Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων".

***Η παρ. 2 του άρθρου 1 αντικαταστάθηκε ως άνω με το άρθρο 37 παρ.1

του Ν. 1759/1988 (Α' 50).

3. Μόνιμοι γιατροί του Δημοσίου, πλην των γιατρών του Ε.Σ.Υ., μπορούν

να τοποθετούνται για ειδίκευση με απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας

και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ύστερα από γνώμη του ΚΕ.Σ.Υ., ως

υπεράριθμοι άμισθοι.

Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο αριθμός των γιατρών αυτών κατά

νοσοκομείο. Οι γιατροί του Δημοσίου, για να τοποθετηθούν ως υπεράριθμοι

άμισθοι, παίρνουν προηγουμένως ισόχρονη προς την ειδίκευση εκπαιδευτική

άδεια με αποδοχές, μετά το τέλος της οποίας έχουν τις υποχρεώσεις του

άρθρου 120 του π.δ. 611/1977 (Φ.Ε.Κ. 198) ή την υποχρέωση διετούς

υπηρεσίας σε κέντρο υγείας ή νομαρχιακά νοσοκομεία.

Με κοινή απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών

Ασφαλίσεων και του αρμόδιου κατά περίπτωση υπουργού καθορίζεται ο

τρόπος εκπλήρωσης των παραπάνω υποχρεώσεων, σύμφωνα με τις ανάγκες των

υπηρεσιών τους.

***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Κατά το άρθρο 8 παρ. 1 του Ν. 1821/1988 (Α 271):

"Γιατροί, που διορίζονται σε θέσεις του κλάδου γιατρών Ε.Σ.Υ. ενώ

έχουν αρχίσει την ειδίκευσή τους σύμφωνα με τη διαδικασία της διάταξης

της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν.1579/1985 (ΦΕΚ 217), μπορούν να

συνεχίσουν την ειδίκευσή τους διατηρώντας τις αποδοχές και τη θέση που

διορίζονται. Μετά την ειδίκευσή τους εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους

που από την αρχή της ειδίκευσής τους είχαν τεθεί".

***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:Το άρθρο 147 του Ν.2071/1992 (ΦΕΚ Α 123) ορίζει ότι:

"Η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 1579/1985 (ΦΕΚ 217 Α'),

έχει εφαρμογή από δημοσιεύσεως του παρόντος και για τους μόνιμους

γιατρούς των νομικών προσώπων δημόσιου δικαίου."

***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:Η παρ.7 του άρθρου 20 του Ν.2519/1997 (Α 165) ορίζει

ότι:"Η διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 1 του ν. 1579/1985 (ΦΕΚ 217

Α') έχει εφαρμογή και για τους γιατρούς που υπηρετούν σε θέσεις Δ.Ε.Π.

Τμημάτων Ιατρικής, Νοσηλευτικής και οδοντιατρικής."

*** ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Με την παρ.7 γ) άρθρ.11 Ν.2889/2001 ορίζεται ότι:

"7. Για όσους υπηρετούν, κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού, ως

Επιμελητές Γ', Β' και Α' και Διευθυντές, με θητεία, ισχύουν τα

ακόλουθα:

γ) Θέσεις ιατρών Ε.Σ.Υ., στις οποίες τοποθετήθηκαν μόνιμοι αγροτικοί

ιατροί χωρίς ειδικότητα, οι οποίοι στη συνέχεια ειδικεύτηκαν, κατά τις

διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 1 του ν. 1579/1985 (ΦΕΚ 217 Α'),

μετατρέπονται σε θέσεις αντίστοιχης ειδικότητας, με βαθμό Επιμελητή Α'

αν κατά τη δημοσίευση αυτού του νόμου οι ενδιαφερόμενοι έχουν

συμπληρώσει στην ειδικότητα τουλάχιστον επτά (7) έτη και με βαθμό

Επιμελητή Β' αν κατέχουν την ειδικότητα για μικρότερο των επτά (7) ετών

χρονικό διάστημα. Η μετατροπή γίνεται, κατόπιν αιτήσεως των

ενδιαφερομένων, με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας, με την

οποία οι θέσεις μπορεί να μεταφέρονται και να προστίθενται στον

οργανισμό οποιουδήποτε Νοσοκομείου ή κέντρου υγείας του οικείου Πε.Σ.Υ.

Ο χρόνος της μόνιμης, με την ειδικότητα, προϋπηρεσίας προσμετράται σε

κάθε περίπτωση, ως χρόνος που διανύθηκε στο βαθμό της νέας θέσης".

4. Η τοποθέτηση των ειδικευομένων γίνεται με απόφαση του Υπουργού

Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, σύμφωνα με τη σειρά

προτεραιότητας υποβολής των αιτήσεων.

5. Γιατροί, που καθίστανται ανίκανοι για άσκηση της ειδικότητάς τους,

μπορούν να ασκηθούν ως άμισθοι υπεράριθμοι σε άλλη ειδικότητα. Η

τοποθέτησή τους γίνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και

Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ύστερα από γνώμη του ΚΕ.Σ.Υ. Για την ανικανότητα

αποφαίνεται η δευτεροβάθμια υγειονομική επιτροπή εξέτασης δημοσίων

υπαλλήλων της περιφέρειας της κατοικίας του γιατρού.

6. Καθορίζονται ως ειδικότητες της οδοντιατρικής επιστήμης η

γναθοχειρουργική και η ορθοδοντική και της ιατρικής επιστήμης η ιατρική

της εργασίας. Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται με πρόταση του

Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ύστερα από γνώμη

του ΚΕ.Σ.Υ., ρυθμίζονται το γνωστικό αντικείμενο, οι προϋποθέσεις

μετεκπαίδευσης (ο προσδιορισμός των ειδικοτήτων αυτών), ο τρόπος και η

διαδικασία απόκτησης της ειδικότητας, ο αριθμός των ιατρικών πράξεων,

οι μεταβατικές διατάξεις που αφορούν τους ασχολούμενους με το

αντικείμενο των ειδικοτήτων αυτών μέχρι σήμερα, καθώς και κάθε άλλη

λεπτομέρεια της παραγράφου αυτής.

Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται με πρόταση του Υπουργού

Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ύστερα από γνώμη του

ΚΕ.Σ.Υ., μπορεί να καθορίζονται και άλλες ειδικότητες της

οδοντιατρικής, καθώς και το γνωστικό τους αντικείμενο.

***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:Σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ.β1,2,3,4,5 του Ν. 3209/2003

(ΦΕΚ Α 304) ορίσθηκαν τα ακόλουθα:

" β.1. Η ειδικότητα της Γναθοχειρουργικής, που συστάθηκε με την παράγραφο 6

του άρθρου 1 του Ν. 1579/1985 (ΦΕΚ 217 Α), μετονομάζεται σε ειδικότητα της

Στοματικής και Γναθοπροσωπικής Χειρουργικής. Οι ειδικευμένοι Γναθοχειρουργοί,

συμπεριλαμβανομένων όσων ήδη κατέχουν τον τίτλο της ειδικότητας της

Γναθοχειρουργικής, καλούνται εφεξής Στοματικοί και Γναθοπροσωπικοί

Χειρουργοί.

2. Η Στοματική και Γναθοπροσωπική Χειρουργική καθορίζεται ως ειδικότητα της

οδοντιατρικής και της ιατρικής επιστήμης.

3. Η Στοματική και Γναθοπροσωπική Χειρουργική περιλαμβάνει την απόκτηση

γνώσεων και δεξιοτήτων, ώστε ο ειδικευόμενος Στοματικός και Γναθοπροσωπικός

Χειρουργός να είναι σε θέση να διαγιγνώσκει και να αντιμετωπίζει τις

συνήθεις, αλλά και σπανιότερες παθολογικές καταστάσεις που αφορούν στη

στοματική κοιλότητα, τις γνάθους και το πρόσωπο, καθώς και τυχόν επεκτάσεις

τους στην κεφαλή και στον τράχηλο.

Η εκπαίδευση αρχίζει μετά τη λήψη των πτυχίων ιατρικής ή οδοντιατρικής και

τη συμπλήρωση του τελευταίου εξαμήνου φοίτησης στη σχολή του δεύτερου πτυχίου

και διαρκεί πέντε (5) χρόνια, τα οποία κατανέμονται ως εξής:

Α' Περίοδος: έξι (6) μήνες Χειρουργική,

Β' Περίοδος: σαράντα οκτώ (48) μήνες Χειρουργική στόματος, γνάθων και

προσώπου, έξι (6) μήνες σε αντικείμενο επιλογής του ειδικευομένου.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την προσέλευση στις εξετάσεις λήψης της

ειδικότητας είναι η κατοχή και των δύο πτυχίων, δηλαδή της οδοντιατρικής και

της ιατρικής.

4. Οι Στοματικοί και Γναθοπροσωπικοί Χειρουργοί μπορούν να είναι μέλη του

Οδοντιατρικού ή του Ιατρικού Συλλόγου, στην περιφέρεια του οποίου έχουν την

επαγγελματική τους εγκατάσταση.

5. Οι διατάξεις του άρθρου 1 παράγραφος 6 του Ν. 1579/1985 (ΦΕΚ 217 Α), του

Π.Δ. 273/2001 (ΦΕΚ 195 Α), του Π.Δ. 331/1994 "Αναγνώριση νοσοκομειακών

μονάδων για ειδίκευση στην ειδικότητα της Γναθοχειρουργικής" (ΦΕΚ 175 Α), του

Π.Δ. 390/1991 "Τρόπος και διαδικασία επιλογής ειδικευομένων Γναθοχειρουργικής

με εξετάσεις" (ΦΕΚ 140 Α) και του Π.Δ. 200/1988 "Οροι και προϋποθέσεις

χορηγήσεως τίτλου της οδοντιατρικής ειδικότητας και της γναθοχειρουργικής"

(ΦΕΚ 87 Α) διατηρούνται σε ισχύ, κατά το μέρος που δεν είναι αντίθετες με τις

ρυθμίσεις του παρόντος."

____________________________________________________________________

'Αρθρο 2.

Κύριες και συναφείς ιατρικές ειδικότητες.

1. Η απαγόρευση χρησιμοποίησης περισσότερων από έναν (1) τίτλων

ιατρικών ειδικοτήτων, όπως προβλέπεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 12

του ν.δ. 3366/1955 (ΦΕΚ Α' 258/1955), ισχύει από τη δημοσίευση του

νόμου αυτού και για τις τέως συναφείς ειδικότητες. Οι γιατροί που έχουν

δύο (2) ειδικότητες μπορούν να αξιοποιήσουν το δεύτερο τίτλο τους μόνο

σε επιστημονικές ανακοινώσεις και σε συνέδρια.

2α) Η διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν. 1471/1984 (ΦΕΚ

112) αντικαθίσταται ως εξής:

"1. Οι γιατροί, που άρχισαν την άσκησή τους σε πολιτική ή σε

στρατιωτική νοσηλευτική μονάδα, σε κύρια ιατρική ειδικότητα από αυτές

που αναφέρονται στο π.δ. 961/1981 (ΦΕΚ 242) ή στην απόφαση Α4/4063/1981

του Υπουργού Κοινωνικών Υπηρεσιών, ή που υπέβαλαν σχετική αίτηση πριν

από τις 12.10.1981, μπορούν να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους στην

ειδικότητα αυτή και μόνο και να λάβουν το σχετικό τίτλο, σύμφωνα με τις

διατάξεις που ίσχυαν πριν από την έκδοση του παραπάνω π.δ/τος ή της

απόφασης. Στην περίπτωση αυτή δεν είναι απαραίτητη η τήρηση της

χρονικής σειράς ειδίκευσης, που προέβλεπαν οι προηγούμενες σχετικές

διατάξεις, εκτός εάν μέχρι τη δημοσίευση του νόμου αυτού ο

ενδιαφερόμενος γιατρός δεν έχει κάνει έναρξη της εκπαίδευσής του. Ως

έναρξη εκπαίδευσης θεωρείται και η αναγνωριζόμενη πλασματική άσκηση από

την ολική ή μερική εκπλήρωση της υποχρεωτικής υπηρεσίας υπαίθρου πριν

από τις 12.10.1981".

β) Οσοι γιατροί επιθυμούν να περιληφθούν στις διατάξεις της

παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν. 1471/1984, όπως αντικαθίσταται

παραπάνω, οφείλουν, σε προθεσμία δύο (2) μηνών από τη δημοσίευση του

παρόντος νόμου, να το δηλώσουν. Οι δηλώσεις, που έχουν υποβληθεί μέχρι

σήμερα, θεωρούνται έγκυρες.

γ) Ο περιορισμός της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 1471/1984, όπως

αντικαθίσταται παραπάνω, για μια ειδικότητα δεν ισχύει για τους

γιατρούς, που είχαν διοριστεί για συνέχιση της άσκησής τους σε δεύτερη

κύρια ιατρική ειδικότητα πριν από τις 31.12.1983, εφόσον είχαν κάνει

ένα μέρος της άσκησής τους για την ειδικότητα αυτή πριν από τις

12.10.1981.

3. Γιατροί, που είχαν αρχίσει την άσκησή τους σε κύρια ειδικότητα ή

που υπέβαλαν σχετική γιύ αυτό αίτηση πριν από τις 12.10.1981 και έχουν

διοριστεί μέχρι τη δημοσίευση του νόμου αυτού, για συνέχιση της

άσκησής τους σε τέως συναφή ειδικότητα, μπορούν να λάβουν τον τίτλο της

τέως συναφούς ειδικότητας, ως εξής:

α) Ως συναφή, μετά τη συμπλήρωση των νόμιμων προϋποθέσεων, εκτός από

το χρόνο άσκησης στην τέως συναφή ειδικότητα, η οποία μπορεί να έχει

γίνει και πριν από τη λήξη του τίτλου της κύριας ειδικότητας.

β) Ως κύρια, μετά τη συμλήρωση του συνολικού χρόνου άσκησης που ήταν

αναγκαίος για την κύρια και την τέως συναφή ειδικότητα και την επιτυχία

τους στις σχετικές εξετάσεις. Στην περίπτωση αυτή η άσκηση στην τέως

συναφή ειδικότητα δεν μπορεί να είναι μικρότερη από αυτή που όριζαν οι

σχετικές διατάξεις για την ειδικότητα αυτή, πριν από τη μετατροπή της

σε κύρια.

4. Το περιεχόμενο της εκπαίδευσης των γιατρών που εμπίπτουν στη

ρύθμιση των διατάξεων των προηγούμενων παραγράφων, οι οποίοι πρόκειται

να ακολουθήσουν το παλιό καθεστώς χρόνου ειδίκευσης για τις ειδικότητες

της οφθαλμολογίας, δερματολογίας, αιματολογίας, αναισθησιολογίας,

παιδιατρικής και καρδιολογίας, μπορεί να συμπληρώνεται και με μέρος της

εκπαίδευσης, που προβλέπεται από το νέο καθεστώς για την αντίστοιχη

ειδικότητα. Ειδικότερα θέματα που ανακύπτουν από την εφαρμογή της

παραγράφου αυτής ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και

Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ύστερα από γνώμη του ΚΕ.Σ.Υ.

5. Γιατροί μικροβιολόγοι, οι οποίοι ξεκίνησαν την ειδικότητα της

μικροβιολογίας πριν από τις 4.9.1981 και επιθυμούν να πάρουν και την

ειδικότητα της κυτταρολογίας - υπό την προϋπόθεση ότι θα είναι γιατροί

του Ε.Σ.Υ. - θα ειδικευθούν επι δύο χρόνια, ήτοι 18 μήνες στην

κυτταρολογία και 6 μήνες στην παθολογική ανατομική.

_____________________________________________________________________

'Αρθρο 3.

Ειδικευόμενοι. Σειρά προτεραιότητας.

1. Η τοποθέτηση γιατρών για άσκηση στα προκαταρκτικά τμήματα ή στα

επόμενα της κύριας ειδίκευσής τους γίνεται με αποφάσεις των Υπουργών

Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Οικονομικών σε

προσωρινές θέσεις. Η σύσταση των προσωρινών θέσεων γίνεται με την

απόφαση τοποθέτησης. Αφού συμπληρωθεί ή για οποιοδήποτε λόγο διακοπεί η

ειδίκευση του γιατρού, που τοποθετήθηκε, η θέση καταργείται.

2. Η τοποθέτηση των γιατρών για άσκηση στα προκαταρκτικά τμήματα της

κύριας ειδίκευσής τους γίνεται με σειρά προτεραιότητας, που λαμβάνεται

στο πρώτο κατά τη σειρά τμήμα, όπως ορίζεται από τις σχετικές

διατάξεις. Αν δεν υπάρχει υποχρεωτική σειρά, η τοποθέτηση γίνεται στο

μεγαλύτερο χρονικό τμήμα.

3. Η τοποθέτηση των γιατρών στα επόμενα της κύριας ειδίκευσής τους

τμήματα γίνεται συγχρόνως με την τοποθέτησή τους στην κύρια ειδίκευσή

τους και σύμφωνα με τη σειρά προτεραιότητας που λαμβάνουν γιύ αυτή.

4. Ο αριθμός των προσωρινών θέσεων που μπορεί να δημιουργηθούν σε

κάθε μονάδα νοσηλευτικού ιδρύματος της Χώρας, που παρέχει εκπαίδευση

γιατρών, καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και

Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ύστερα από γνώμη του ΚΕ.Σ.Υ.

5. Οργανικές θέσεις ειδικευόμενων γιατρών κλινικών, εργαστηρίων ή

τμημάτων που καταργούνται με νεώτερη διάρθρωση της ιατρικής υπηρεσίας

των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ., μπορεί να μεταφέρονται σε άλλα τμήματα του

ίδιου ή άλλου νοσοκομείου ύστερα από απόφαση του Υπουργού Υγείας,

Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Με την ίδια ή άλλη όμοια απόφαση μπορεί να μεταφέρονται και οι

ειδικευόμενοι γιατροί που είχαν τοποθετηθεί στις παραπάνω θέσεις μέχρι

τη λήξη της σύμβασής τους.

Γιατροί, που έχουν τοποθετηθεί για ειδίκευση σε οργανικές θέσεις

τακτικών βοηθών νοσοκομείων, εξακολουθούν και μετά το διορισμό των

γιατρών του Ε.Σ.Υ. να υπηρετούν στα νοσοκομεία αυτά μέχρι τη λήξη της

σύμβασής τους.

6. Η παράγραφος 1 του άρθρου 38 του ν. 1397/1983 συμπληρώνεται ως

εξής:

"Με ίδια απόφαση μπορούν να συνιστώνται θέσεις ειδικευόμενων γιατρών

και σε άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα για ορισμένες ειδικότητες που

καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών

Ασφαλίσεων, ύστερα από γνώμη του ΚΕ.Σ.Υ.

Για την αναγνώριση των υπηρεσιών αυτών ως κατάλληλων για άσκηση

γιατρών εφαρμόζονται ανάλογα οι αντίστοιχες διατάξεις, που ισχύουν για

την αναγνώριση των νοσοκομείων".

7. Με αποφάσεις του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών

Ασφαλίσεων ρυθμίζονται θέματα τοποθέτησης, άσκησης, μισθοδοσίας και

άλλων δαπανών, που τυχόν προκύπτουν, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια

για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυτού.

8. Με π. διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Προεδρίας

της Κυβέρνησης, Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και

Οικονομικών, μπορεί να συνιστάται στο Υπουργείο Υγείας, Πρόνοιας και

Κοινωνικών Ασφαλίσεων κλάδος ειδικευόμενων γιατρών.

Με το π. δ/γμα σύστασης του κλάδου ή άλλο δ/γμα, καθορίζονται ο

τρόπος, η διαδικασία και οι λεπτομέρειες της πρόσληψης στις θέσεις του

κλάδου και της τοποθέτησης των προσλαμβανόμενων γιατρών στα νοσοκομεία

και ρυθμίζεται κάθε διαδικαστικό θέμα που ανακύπτει κατά την εφαρμογή

των διατάξεων της παραγράφου αυτής.

Η σύσταση, κατάργηση και μεταφορά των θέσεων αυτών γίνεται με κοινή

απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης, Υγείας, Πρόνοιας και

Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Οικονομικών, ύστερα από γνώμη του ΚΕ.Σ.Υ.

Οι θέσεις των ειδικευόμενων γιατρών στα νοσοκομεία και στις άλλες

μονάδες που παρέχουν ειδίκευση σε γιατρούς, που έχουν συσταθεί με

οποιοδήποτε τρόπο μέχρι την έκδοση του π. δ/τος σύστασης του κλάδου,

μεταφέρονται και υπάγονται στον κλάδο αυτόν. Η μεταφορά ρυθμίζεται με

απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Στις θέσεις του κλάδου ειδικευόμενων γιατρών προσλαμβάνονται γιατροί,

που τοποθετούνται σε νοσοκομεία για ειδίκευση. Η πρόσληψη κάθε γιατρού

γίνεται για όσο χρόνο απαιτείται, για την ολοκλήρωση της ειδίκευσής

του.

9. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων

μπορεί να εγκρίνεται η διάθεση οικονομικής ενίσχυσης του Πανελλήνιου

Ιατρικού Συλλόγου για κάλυψη δαπανών του σε βάρος των πιστώσεων του

προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών

Ασφαλίσεων για δαπάνες δημόσιων σχέσεων.

_____________________________________________________________________

'Αρθρο 4.

Υπηρεσία υπαίθρου, εξαιρέσεις, αναστολή.

1. Οι γιατροί, που έχουν υποχρέωση υπηρεσίας υπαίθρου και δεν την

έχουν εκπληρώσει, μπορούν να καταλάβουν θέση σε πανεπιστημιακά

εργαστήρια ιατροδικαστικής και τοξικολογίας καθώς και σε εργαστήρια

περιγραφικής ανατομικής. Στους γιατρούς αυτούς χορηγείται αναστολή της

υποχρέωσης για εκπλήρωση της υπηρεσίας αυτής, για όσο χρονικό διάστημα

υπηρετούν στα παραπάνω εργαστήρια. Οσο διάστημα διαρκεί η αναστολή

αυτή, οι παραπάνω γιατροί δεν μπορούν να ειδικεύονται σε άλλη

ειδικότητα. Αφού υπηρετήσουν για πέντε (5) τουλάχιστον χρόνια σε

πανεπιστημιακά εργαστήρια ιατροδικαστικής και τοξικολογίας, καθώς και

σε εργαστήρια περιγραφικής ανατομικής, απαλλάσσονται από την υποχρέωση

υπηρεσίας υπαίθρου του ν.δ. 67/1968 (ΦΕΚ 303). Με απόφαση του Υπουργού

Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων καθορίζονται οι λεπτομέρειες

εφαρμογής των διατάξεων της παραγράφου αυτής.

2. Γιατροί υπόχρεοι υπηρεσίας υπαίθρου, σύμφωνα με τις διατάξεις του

ν.δ. 67/1968, μετά τη συγχώνευση των αγροτικών ιατρείων και

υγειονομικών σταθμών μπορεί να διορίζονται με αποφάσεις των Υπουργών

Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Οικονομικών σε

προσωρινές θέσεις σε κέντρα υγείας και περιφερειακά ιατρεία, που

συνιστώνται με την απόφαση διορισμού. Στους γιατρούς αυτούς

καταβάλλονται αποδοχές αγροτικού γιατρού.

Οι παραπάνω προσωρινές θέσεις καταργούνται αυτοδικαίως με την

αποχώρηση των γιατρών που διορίστηκαν.

Οσοι γιατροί υπόχρεοι υπηρεσίας υπαίθρου υπηρετούν κατά τη συγχώνευση

των αγροτικών ιατρείων και υγειονομικών σταθμών και δεν έχουν

συμπληρώσει το χρόνο εκπλήρωσης της υποχρέωσής τους εξακολουθούν να

υπηρετούν μέχρι να εκπληρώσουν την υποχρέωσή τους ως υπεράριθμοι στα

κέντρα υγείας που συγχωνεύτηκαν τα αγροτικά ιατρεία και υγειονομικοί

σταθμοί που υπηρετούσαν.

Οι θέσεις των γιατρών αυτών μετατρέπονται σε προσωρινές που

καταργούνται αυτοδίκαια με την με οποιοδήποτε τρόπο αποχώρησή τους.

Γιατροί, που υπηρετούν κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού σε

νοσοκομεία ως υπόχρεοι υπηρεσίας υπαίθρου, εξακολουθούν να υπηρετούν με

τις ίδιες αποδοχές μέχρι να συμπληρώσουν το χρόνο της υποχρέωσής τους.

Μόνιμοι γιατροί των αγροτικών ιατρείων και υγειονομικών σταθμών, που

υπηρετούν κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού, υπάγονται στις διατάξεις

του άρθρου 43 του ν. 1397/1983.

3. Οι γιατροί, που βρίσκονται νόμιμα εκτός του στρατεύματος, μπορούν

να διορίζονται σε αγροτικά ιατρεία και υγειονομικούς σταθμούς για

εκπλήρωση της υποχρέωσης υπηρεσίας υπαίθρου, που προβλέπεται από το

ν.δ. 67/1968.

4. Γιατροί, πτυχιούχοι ελληνικών ιατρικών σχολών, που αποκτούν την

ελληνική ιθαγένεια, μπορούν να διορίζονται για την εκπλήρωση της

υποχρεωτικής υπηρεσίας υπαίθρου, εφόσον είναι υπόχρεοι, σύμφωνα με τις

διατάξεις του ν.δ. 67/1968. Μετά την εκπλήρωση της υπηρεσίας υπαίθρου,

μπορούν να τοποθετούνται για ειδίκευση και να καταλαμβάνουν θέσεις του

κλάδου γιατρών Ε.Σ.Υ.

***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Η παρ. 7 του άρθρου 20 του Ν. 1963/1991 (ΦΕΚ Α 138)

ορίζει ότι:

"Η παρ. 4 του άρθρου 4 του ν. 1579/1985 ισχύει αναδρομικά από

23-12-1985, ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου αυτού στην εφημερίδα της

Κυβερνήσεως και για τους γιατρούς πτυχιούχους ιατρικών σχολών του

εξωτερικού, που αναγνωρίζονται ως ισότιμες στην Ελλάδα."

5. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων

και του συναρμόδιου υπουργού ρυθμίζονται θέματα προσαρμογής προς τις

κοινοτικές πράξεις, που αφορούν τους όρους αναγνώρισης επαγγελματικών

τίτλων, καθώς και χορήγησης αδειών άσκησης επαγγελμάτων υγείας.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Απο κει και περα, δεν καταλαβαινω την λογικη οτι αν αλλαξω ειδικοτητα πρεπει να περιμενω απο την αρχη.Για ποιο λογο θα πρεπει καποιος να τιμωρηθει?

Εδώ θα με τρελάνεις... :blink:

Με ποιά λογική λες κάτι τέτοιο; Αν εσύ αλλάξεις ειδικότητα τότε ο μόνος που πρέπει να τιμωρηθείς είσαι εσύ. Με το παράδειγμα που έφερε ο Στέλιος, τότε τιμωρούνται οι υπόλοιποι που περιμένουν μετά από σένα... :unsure:

Δηλαδή περιμένουμε που περιμένουμε, είναι και οι ημερομηνίες ρευστές προς τα άνω; :o

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εδώ θα με τρελάνεις... :blink:

Με ποιά λογική λες κάτι τέτοιο; Αν εσύ αλλάξεις ειδικότητα τότε ο μόνος που πρέπει να τιμωρηθείς είσαι εσύ. Με το παράδειγμα που έφερε ο Στέλιος, τότε τιμωρούνται οι υπόλοιποι που περιμένουν μετά από σένα... :unsure:

Κανενας οταν καταθετεις καπου τα χαρτια σου, δεν σου υπογραφει ποτε θα ξεκινησεις!Ετσι ειναι το συστημα στην Ελλαδα προς το παρον, οποτε σε οποιον αρεσει!

Απο κει και περα, αποψη μου ειναι οτι απο την στιγμη που και αυτοι που πανε για τα εξαμηνα τρωνε την ιδια αναμονη με τους υπολοιπους, το βρισκω αδικο να ξεκιναει η αναμονη τους απο την αρχη, σε περιπτωση που αποφασισουν να αλλαξουν ειδικοτητα!

Βαλτε λιγο και τον εαυτο σας στην θεση καποιου που ειναι 30 χρονων, και για οποιοδηποτε λογο (οικονομικο - οικογενειακο), αποφασισε να αλλαξει ειδικοτητα.Θα πρεπει να φτασει τα 40 για να την τελειωσει?

Και τελικα νομιζω οτι ο καθενας σκεφτεται μονο συμφωνα με το τι τον συμφερει (αυτο δεν απευθυνεται σε κανεναν προσωπικα, αλλα σε ολους μας).Και εχουμε γεμισει με γιατρους-τιμωρους. Θελουμε να "τιμωρησουμε" τους ΔΙΚΑΤΣΑΔΕΣ, τους μεταγραφεντες, αυτους που αλλαζουν ειδικοτητα κ.ο.κ.

Και μην μπερδευεστε.Αν ενα ατομο κανει πχ αντι για 6 μηνες, 5 χρονια, δεν σημαινει οτι ο επομενος απο αυτον θα περιμενει 4,5 χρονια!!!Απλα, παει στην επομενη θεση που θα αδειασει, που αυτο στα πανεπιστημιακα σημαινει 2-3 μηνες το πολυ!

Και στο κατω κατω, με την ιδια λογικη ,να απαγορεψουμε και στις γυναικες να κανουν παιδια κατα την διαρκεια της ειδικοτητας, γιατι εμας τους αντρες δεν μας βολευει να τις περιμενουμε.Αν θελαν να γινουν μητερες, δεν θα επρεπε να γινουν γιατροι, ετσι δεν ειναι?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Κανενας οταν καταθετεις καπου τα χαρτια σου, δεν σου υπογραφει ποτε θα ξεκινησεις!Ετσι ειναι το συστημα στην Ελλαδα προς το παρον, οποτε σε οποιον αρεσει!

Αυτό λέω κι εγώ. Θα έπρεπε να σου υπογράφει πότε αρχίζεις γιατί με την τωρινή ρευστότητα- όπως την περιέγραψε ο Γεωργίου- υπάρχει περίπτωση να βγεις πολύ απ'τα υπολογιζόμενα. Και αν έχεις και στρατό μπροστά δις-χειρότερα.

Απο κει και περα, αποψη μου ειναι οτι απο την στιγμη που και αυτοι που πανε για τα εξαμηνα τρωνε την ιδια αναμονη με τους υπολοιπους, το βρισκω αδικο  να ξεκιναει η αναμονη τους απο την αρχη, σε περιπτωση που αποφασισουν να αλλαξουν ειδικοτητα!

Κι εμένα απόψη μου πως αυτός που αλλάζει ειδικότητα θα πρέπει να την πληρώνει, και μόνος αυτός!

Βαλτε λιγο και τον εαυτο σας στην θεση καποιου που ειναι 30 χρονων, και για οποιοδηποτε λογο (οικονομικο - οικογενειακο), αποφασισε να αλλαξει ειδικοτητα.Θα πρεπει να φτασει τα 40 για να την τελειωσει?

Και σκέψου κι εσύ τον άλλο που ξέρει σχεδόν από το πρώτο έτος της σχολής (μην πω και πιο πριν!) ότι θέλει να κάνει μια συγκεκριμένη ειδικότητα και δηλώνει σε ένα επαρχιακό νοσοκομείο που είναι δύο τύποι πριν απ'αυτόν με 6μηνιαίες αποσπάσεις και ξάφνου αυτοί οι δύο «αλλάζουν» για τον οποιοδήποτε λόγο σε 2ετείς αναθέσεις με αποτέλεσμα του φουκαρά του πρώτου τα σχέδια- που δε φταίει σε τίποτα- τινάσσονται στον αέρα!

Και τελικα νομιζω οτι ο καθενας σκεφτεται μονο συμφωνα με το τι τον συμφερει (αυτο δεν απευθυνεται σε κανεναν προσωπικα, αλλα σε ολους μας).Και εχουμε γεμισει με γιατρους-τιμωρους. Θελουμε να "τιμωρησουμε" τους ΔΙΚΑΤΣΑΔΕΣ, τους μεταγραφεντες, αυτους που αλλαζουν ειδικοτητα κ.ο.κ.

Και μην μπερδευεστε.Αν ενα ατομο κανει πχ αντι για 6 μηνες, 5 χρονια, δεν σημαινει οτι ο επομενος απο αυτον θα περιμενει 4,5 χρονια!!!Απλα, παει στην επομενη θεση που θα αδειασει, που αυτο στα πανεπιστημιακα σημαινει 2-3 μηνες το πολυ!

Ούτε εγώ δεν θέλω να τιμωρήσω κανέναν απλά ο Γεωργίου επισήμανε μια φοβερή αδυναμία του τωρινού συστήματος επετηρίδας. Μιας αδυναμίας που προσωπικά δεν την ήξερα και μου έκανε φοβερή εντύπωση που οι αποσπάσεις-διορισμοί είναι τόσο «ρευστοί».

Όσο για τα πανεπιστημιακά που λες, εκεί περιμένεις 5-6 χρόνια έτσι κι αλλιώς οπότε οι 2-3 μήνες είναι ψίχουλα. Στα επαρχιακά όμως όταν έχεις μπροστά σου 1-2 χρόνια κι αυτά γίνονται 3-4 κάνει τη διαφορά μεταξύ φανταριλίκι ή εξωτερικό. :unsure:

Και στο κατω κατω, με την ιδια λογικη ,να απαγορεψουμε και στις γυναικες να κανουν παιδια κατα την διαρκεια της ειδικοτητας, γιατι εμας τους αντρες δεν μας βολευει να τις περιμενουμε.Αν θελαν να γινουν μητερες, δεν θα επρεπε να γινουν γιατροι, ετσι δεν ειναι?

Πολλοί διευθυντές κλινικών στη Γερμανία λεν εμμέσως πλην σαφώς στις γυναίκες-ειδικευoμένους τους πως «αν θέλουν καριέρα» να αφήσουν τα παιδιά για μετά την ολοκλήρωση του Facharzt. ;)

Αλλά αυτό είναι σαθρή δικαιολογία έτσι κι αλλιώς. Οι γυναίκες είναι γυναίκες: η μητρότητα είναι χαρακτηριστικό τους. Το παραπάνω με τη ΜΗ αποσαφηνισμένη αναμονή πάντως είναι ΠΑΡΑΘΥΡΑΚΙ... έχει διαφορά.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Στο ΦΕΚ που παρέθεσε ο Dr tSiLi, δεν είδα να λέει πουθενά ξεκάθαρα ότι κάποιος μπορεί να αλλάξει αυτόματα την τοποθέτησή του χωρίς να χάσει τη σειρά του. Για βοηθήστε με... emthanx

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

@Prof.Wizard

Απο την στιγμη που υπαρχει η επετηριδα , αναγκαστικα θα πας με τους κανονες της.Ο μοναδικος τροπος για να ξερεις ποτε ακριβως θα ξεκινας, ειναι εξετασεις για ειδικοτητα.Οποτε εμπρος της γης οι κολασμενοι.....(εννοω τον ΣΑΙΕΠ!)

Και στο κατω κατω αν υπαρχει νομος που σου απαγορευει να αλλαξεις ειδικοτητα, καλως, αλλα αν δεν υπαρχει, δεν μπορεις και να κατηγορησεις αυτον που θα τον εκμεταλευτει.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Κι όμως, οι γυναίκες που κάνουν παιδιά στη διάρκεια της ειδικότητας στην Ελλάδα και κρατούν κλειστή τη θέση ενώ παίρνουν την άδεια εγκυμοσύνης είναι ένα από τα "προβλήματα" που κρατούν τις αναμονές ψηλά και κάποια νοσοκομεία υποστελεχωμένα (σύμφωνα με πληροφορίες που παραθέτω με κάθε επιφύλαξη, γιατί δε γνωρίζω ακριβώς το καθεστώς).

Αλλαγή ειδικότητας είναι δυνατή χωρίς πολλές διατυπώσεις πριν το διορισμό και με κατά τι λιγότερες μετά. Δεν μπορώ να πω ότι το βρίσκω τόσο αρνητικό ως σύστημα, εκτός από την περίπτωση που χρησίμευε ως παραθυράκι: πχ κάποιος ξεκινούσε Μικροβιολογία με αναμονή μηδέν (ενιαία τοποθέτηση - έχει ένα σκέλος Παθολογίας μέσα όμως), έκανε το σκέλος της Παθολογίας πρώτο-πρώτο και κατόπιν άλλαζε για Παθολογική ειδικότητα, παρακάμπτοντας την αναμονή της Παθολογίας!

Με δεδομένες τις μεγάλες αναμονές για το γενικό μέρος, πολλοί αλλάζουν στην πορεία: είτε για να κάνουν πλήρη είτε (συνηθέστερα) από πλήρη σε κάποια υποειδικότητα. Έτσι μεώνεται ή αυξάνεται η αναμονή των υπολοίπων...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ολα αυτα ειναι παραθυρακια

επετηριδα σημαινει: οποιος τελειωνει πρωτος θα ξεκιναει πρωτος (ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΨΥΧΡΑ)

η επετηριδα καταντησε πουτανα και ξερετε ποιοι μενουν αιωνιως πιστοι στις πουτανες

:bloodomen::lol::antegeia:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Οντως το "προβλημα" με τις εγκυμοσυνες ειναι μεγαλο και αφορα τοσο την αναμονη των επομενων αλλα και την λειτουργια των νοσοκομειων.

Και φυσικα εννοειται οτι δεν μπορεις να απαγορεψεις στις γυναικες-ιατρους να εγκυμονησουν. Ειδικα σε μια χωρα σαν την Ελλαδα που εχουμε υπογεννητικοτητα και πρεπει ακομη περισσοτερο να προστατεψουμε την μητροτητα.

Αλλα νομιζω οτι θα μπορουσαν να βρεθουν λυσεις.

Πχ οταν καποια γυναικα παιρνει αδεια κυησεως, να ξεκινα ο επομενος στην σειρα, εστω και για 6 μηνες (κατι σαν locum).

Θα μαζευεις και λιγα λεφτα οσο περιμενεις, και το νοσοκομειο δεν θα μενεις χωρις γιατρους!

Με την μισθοδοσια δεν υπαρχει προβλημα, γιατι οσο εισαι σε αναρρωτικη, πληρωνεσαι απο το ΙΚΑ και οχι απο το νοσοκομειο (εννοω οτι το νοσοκομειο δεν θα πληρωνε 2 μισθους, και στην εγκυμονουσα και στον αντικαταστατη της!)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δηλαδή dr ped, με λίγα λόγια, το μωράκι που τόσο όμορφα και χαριτωμένα κουνιέται στο avatar σου φταίει για όλα... :lol::lol::lol:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emarup Και λογω ειδικοτητας ,ενα εχω να πω!

Make love, not post!. Και χωρις προφυλαξεις, ετσι!!! :)

Να φαμε ψωμι και εμεις οι παιδιατροι!

Καλό!!! Μαζί με το ψωμί να τρως και κανένα κοψίδι με λιπάκι να φάμε κι εμείς οι καρδιολόγοι!!!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

εγω εχω να πω στη θεσσαλονικη που εχω δηλωσει για πα8ολογια πως απο την διευθ.υγειας μου εχουν πει πως επιτρεπεται οσο εισαι στην αναμονη να αλλαξεις ειδικοτητα αρα και τον χρονο αυτοματως του γεν.μερους που εχεις δηλωσει και το ειδα με τα ματια μου οπου οι προηγουμενοι απο μενα το εκαναν!

Αδικο αυτο βεβαια....αλλα,οσο αλλαζουν προς τα κατω και κερδιζεις καλα ειναι! :lol:

οσον αφορα την αδεια κυησεως εμαθα πως ειναι 4μηνες μονο,γιατι τυχαινει παιδια που βρισκονται ηδη μεσα να τελειωνουν πιο αργα και το ρωτησα γιατι νομιζα πως θα ηταν παραπανω χρον διαστημα.

Υπαρχου επισης κι εκεινοι που δουλεουν με μειωμενο ωραριο! Αναρωτιεμαι γιατι! Τωρα αν ρωτησεις σε αυτες τις ασχετες που δουλεουν στη νομαρχια ποιο ειναι το ΦΕΚ και τι και πως δεν ξερω αν σου πουν!

αυτα..... emrockon

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

4 μηνες ειναι η επισημη που δικαιουσαι!

Αλλα απο τον δευτερο μηνα μπορεις, παιρνοντας μια βεβαιωση απο οποιονδηποτε Γυναικολογο, να παρεις αναρρωτικη αδεια ως επαπειλουμενη κυηση!

Οποτε συνηθως ,καθε εγκυμοσυνη ειναι περιπου 12 μηνες αδεια!

Αυτο (η επαπειλουμενη κυηση), ακουγεται σαν ψιλοαπατεωνια, αλλα για να λεμε και του στραβου το δικαιο, το νοσοκομειο δεν ειναι και το καλυτερο μερος να κυκλοφορει μια εγκυμονουσα γυναικα (ατελειωτη ορθοστασια, γεματο μικροβια, ο καθε χαζος να σου σπαει τα νευρα).

Εγω, αν η γυναικα μου ηταν γιατρος και εμενε εγκυος, θα κινουσα γη και ουρανο, ουτε μια μερα να μην πατησει στο νοσοκομειο, μεχρι να γεννησει!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.