Jump to content

BLOCA.COM


Roadrunner

Recommended Posts

BLOKA.COM

Τον τελευταίο καιρό η ιστοσελίδα μας δέχεται την επίθεση μερικών Μ.Μ.Ε, και συγκεκριμένα κάποιων ρεπορτάζ που επιχειρούν να το παρουσιάσουν σαν το "κακό" μέλος της κοινωνίας μας, που δρα ενάντια στους νόμους και στο κράτος.

Θα θέλαμε λοιπόν να δώσουμε μια απάντηση σε όλους αυτούς:

Α) Η ΕΛΑΣ ισχυρίζεται ότι η διάδοση των μπλόκων της Τροχαίας «εμποδίζει το έργο της». Αδυνατούμε να καταλάβουμε τον τρόπο με τον οποίο αυτό συμβαίνει και για να καταννοήσουμε το οξύμωρο που δημιουργείται με αυτήν την δήλωση ανωτάτου αξιωματικού της αστυνομίας, αρκεί να σκεφτούμε ότι το έργο της αστυνομίας είναι να βεβαιώνει παραβάσεις του ΚΟΚ όπου και όταν εκείνες γίνονται με απώτερο στόχο να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα. Η δημοσίευση των μπλόκων της Τροχαίας λοιπόν, έχει ως αποτέλεσμα να αποφεύγονται να γίνονται παραβάσεις από μέρους των οδηγών και έτσι να συντελεί στην συμμόρφωση αυτών προς τις διατάξεις του ΚΟΚ, αν και τουλάχιστον μόνο σε κάποια συγκεκριμένα σημεία του οδικού δικτύου. Στο χέρι της ΕΛΑΣ είναι λοιπόν, να χρησιμοποιήσει με επικοδομητικό τρόπο τις πρωτοβουλίες αυτές ούτως ώστε να αυξήσει την αποτελεσματικότητα του έργου της (της πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων) επεκτείνοτας ακομα περισσότερο τη λίστα των μπλόκων, αντί να επιδίδεται σε σχόλια που αποσκοπούν σε εντυπωσιασμούς και αιφνιδιασμούς.

Εμείς είμαστε εδώ για να βοηθούμε στο έργο της ΕΛΑΣ, και ελπίζουμε ότι το κοινωνικό συμφέρον τελικά θα υπερισχύσει έναντι κοντόφθαλμων λογικών.

Β) Ο Νόμος επιβάλλει ότι ο έλεγχος της ταχύτητας με τεχνικά μέσα, πρέπει να προειδοποιείται από την τροχαία με ειδικές ταμπέλες. Δεν βλέπουμε λοιπόν για ποιο λόγο οι προειδοποιήσεις του BLOKA.COM να αποτελούν καινοτομία και να «εμποδίζουν» το έργο της ΕΛΑΣ, ενώ οι προειδοποιήσεις της ιδίας, είναι καθ' όλα νόμιμες μα και απαραίτητες ταυτόχρονα για την εφαρμογή του Νόμου.

Γ) Στην ιστοσελίδα του BLOKA.COM υπάρχουν πολλές συζητήσεις με θέμα την οδική ασφάλεια και την οδική συμπεριφορά. Όπως επίσης άρθρα κριτικής της συμπεριφοράς του Έλληνα οδηγού συγκρίνοντας τον με τον μέσο ευρωπαίο, κρίσεις που συχνά γίνονται από άτομα που έχουν εμπειρία οδήγησης σε ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης με πολύ χαμηλότερο δείκτη τροχαίων ατυχημάτων. Έτσι, είναι προφανές το περιεχόμενο της ιστοσελίδας δεν προωθεί ούτε και επιδοκιμάζει επιθετικές, επικίνδυνες και απείθαρχες συμπεριφορές στο δρόμο, αλλά ακριβώς το αντίθετο και μάλιστα υπογραμμίζοντας ότι η αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου σκοπού ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη:

αφενός μεν γιατί ο κυβερνοχωρος έχει την ικανότητα να διαδίδει πληροφορίες σε ένα πολύ ευρύ κοινό και με μεγάλη ταχύτητα, και η χρήση ενός domain name με τίτλο BLOKA.COM , που αναμφισβήτητα προσελκύει τα βλέμματα όλων (και όχι μόνο) εκείνων που κατά κανόνα παραβαίνουν τον ΚΟΚ. Πράγματι θα μπορούσε να λέγεται mintrexeis . com αλλά τότε ποιο θα ήταν το κοινωνικό όφελος;

αφετέρου γιατί αυτός είναι ένας τρόπος που βασίζεται πάνω στην «πρόληψη» και όχι την «καταστολή» όπως επίσης στην προώθηση γενικότερα μιας μοντέρνας οδηγικης κουλτούρας που σημαία της έχει τον σεβασμό προς τους άλλους οδηγούς

Υπό αυτή την οπτική γωνία το αποτέλεσμα που παράγει η συγκεκριμένη ιστοσελίδα δεν διαφέρει από εκείνον που έχει (και θα πρέπει να έχει) και η διοίκηση της ΕΛ.ΑΣ δηλαδή τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και σε αυτό θα έπρεπε να θεωρείται συνεργός της και όχι «εμπόδιο» στο έργο της.

Πιστεύουμε και θέλουμε να ελπίζουμε ότι η επίθεση αυτή εναντίον της ιστοσελίδας μας προήρθε από άγνοια των δημοσιογράφων που επιμελήθηκαν τα συγκεκριμένα ρεπορτάζ και όχι από μια συλλογική προσπάθεια γενικότερης δαιμονοποίησης του Internet για εξυπηρέτηση άλλων σκοπών.

BLOKA.

www.bloka.gr

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ιστοσελίδα "προειδοποιεί" τους οδηγούς

e-μπλόκα στην Τροχαία 28/1/2005 10:12:00 μμ

Στην ...αντεπίθεση φαίνεται πως περνούν οι Έλληνες οδηγοί σε μια προσπάθεια να προστατευθούν από τα μπλόκα της Τροχαίας. Ηλεκτρονική σελίδα στο Διαδίκτυο περιέχει αναλυτικό χάρτη ολόκληρης της χώρας στον οποίο αποκαλύπτει τις ακριβείς θέσεις των μπλόκων, τις τεχνικές που χρησιμοποιούν τα όργανα της Τάξης (π.χ. ραντάρ χειρός, αλκοτέστ), αλλά και τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ελέγχονται (όπως ζώνες ασφαλείας και υπέρβαση του ορίου ταχύτητας). Τα σημεία ελέγχου είναι χωρισμένα ανά περιοχή και περιγράφονται αναλυτικά. Για παράδειγμα, η ιστοσελίδα κάνει λόγο για μπλόκο "στα διόδια των Τεμπών (για υπέρβαση τοπικού ορίου ταχύτητας 80 χλμ/ώρα με ραντάρ χειρός, λίγο πριν τη πρώτη στροφή για την είσοδο στα Τέμπη, 2 χιλ πριν τα διόδια με συμβατικό αραγμένο δεξιά, το όριο εκεί είναι 80, αλλά έρχεσαι με φουλ από τις διπλές καινούριες λωρίδες)".

Οι λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά

Στην ιστοσελίδα, που ενημερώνεται από τις "εμπειρίες" των αναγνωστών της, ο χρήστης μπορεί να πληροφορηθεί για τα "επίμαχα" σημεία, αλλά και να μάθει περισσότερα για την κατανάλωση αλκοόλ, τις ποινές που προβλέπει ο ΚΟΚ, καθώς και τους πόντους από το point system που "κοστίζει" κάθε παράβαση στον οδηγό. Μάλιστα, σε ορισμένα μπλόκα αναγράφεται η ένδειξη "STOP", υποδηλώνοντας ότι πολλοί οδηγοί "έφαγαν" πρόστιμο.

Παράλληλα, περιέχονται και "χρηστικές" πληροφορίες, όπως τα φθηνότερα πρατήρια καυσίμων ανά περιοχή, οι κάμερες στις λεωφορειολωρίδες και τρόποι για να αποφεύγουν οι οδηγοί τα διόδια στις εθνικές οδούς.

Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει και ο χώρος ανταλλαγής απόψεων ή μάλλον εμπειριών, όπου οι οδηγοί αφηγούνται όσα έχουν ζήσει στους ελληνικούς δρόμους και κυρίως πόσα έγραφε το κοντέρ όταν τους κυνήγαγε το "μπατσικό" με τον φάρο αναμμένο.

Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί και ένας πίνακας που απεικονίζει την ποσότητα αλκοόλ που ανιχνεύεται στο αίμα κάθε οδηγού, με βάση το φύλο, τα κιλά και την ποσότητα ποτού που έχει καταναλώσει. Επίσης, οποιοσδήποτε επιθυμεί μπορεί να αποστείλει μέσω e- mail ποια διαδρομή σκοπεύει να ακολουθήσει και στη συνέχεια οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας θα του απαντήσουν στην ηλεκτρονική διεύθυνσή του εάν θα συναντήσει κάποιο μπλόκο της Αστυνομίας και σε ποια χιλιομετρική θέση.

Πάντως, οι δημιουργοί της ιστοσελίδας "μπήκαν στον κόπο" να δημοσιεύσουν στο ...πόνημά τους το χάρτη της Τροχαίας με τα πιο επικίνδυνα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, αλλά και τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μάλλον προς γνώση και συμμόρφωση όσων σκοπεύουν να παρανομήσουν.

news.ert.gr/newsDetails.asp?id=109389

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.