Jump to content

Νομοσχέδιο Ο.Α.Τ.Α.Π.


Medicus Chirurgus

Recommended Posts

No John... Johny.

(Όχι Γιάννης... Γιαννάκης.)

@Bogumil,

ναι εξισώνονται. Βασικά για περισσότερους σύγχρονους εργοδότες (κυρίως του εξωτερικού) περισσότερο μετράει η επαγγελματική εμπειρία και λιγότερο τα χρόνια του πτυχίου.

Εν ολίγοις το 3+2 με επαγγελματική εμπερία είναι πολύ καλύτερο απ'το 5άρι του Μετσόβειου.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ναι εξισώνονται. Βασικά για περισσότερους σύγχρονους εργοδότες (κυρίως του εξωτερικού) περισσότερο μετράει η επαγγελματική εμπειρία και λιγότερο τα χρόνια του πτυχίου.

Ε, όχι-δεν εξισώνονται! Όση εμπειρία και να έχει κάποιος του ΤΕΙ σχεδιαστών, αρχιτέκτονας δε γίνεται. Το θέμα δεν είναι ποσοτικό: πόσα χρόνια-αλλά ποιοτικό: τι διδάσκεται. Μπορείς δια συμφώνων και διαταγμάτων να ονομάζεις και το άλογό σου ανθύπατο, αλλά απλώς το ονομάζεις έτσι. Οι εργοδότες θέλουν εργατικό δυναμικό που να ξέρει να κάνει πέντε πράγματα και να μην έχει ψηλές απαιτήσεις. Από τη μεριά τους, πολύ καλά κάνουν. Αφού όμως είναι έτσι τα πράγματα θα πρέπει ο κόσμος να κατευθυνθεί στην τεχνική, πρακτική εκπαίδευση και αυτή η εκπαίδευση να αναβαθμιστεί ουσιαστικά. Όχι να ξεχαρβαλώνουμε τους τίτλους των πανεπιστημίων και την επιστήμη.

Μια γενικότερη παρατήρηση που θα ήθελα να κάνω είναι πως τις ευρωπαϊκές και διεθνείς συμφωνίες καλό θα είναι να μην τις βλέπουμε με δέος και θαυμασμό. Δεν είναι παρά αποτελέσματα διαπραγματεύσεων και συμβιβασμών. Θυμίζω μονάχα το πακέτο σταθερότητας που μας παρουσιαζόταν περίπου σαν τις πλάκες του Μωϋσή-φυσικά η τότε Κυβέρνηση δεν κατάφερε να το εφαρμόσει, άλλη ιστορία-και τελικά η ίδια η ΕΕ το αναθεωρεί. Τίποτε δεν είναι απόλυτο-όλα αναθεωρούνται και γκάφες μεγάλες γίνονται. Ας ξεψαρώσουμε, λοιπόν...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Βοgumil, το παράδειγμά σου με τα ΤΕΙ (μια εντελώς ελληνική πραγματικότητα μιας και η ανωτατοποίηση φαίνεται να απέτυχε) είναι το λιγότερο ατυχές.

Εγώ σου λέω για σύγκριση μεταξύ ΑΕΙ.

πχ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στο πανεπιστήμιό μου πριν τη μεταρρύθμιση (5 έτη) και μετά (3+εργασία+2). Ο 2ος είναι πολύ πιο χρήσιμος για τους σύγχρονους εργοδότες κι ας διατηρείται και στην Ιταλία αυτή η αίσθηση ότι τα παλιά βαρβάτα πτυχία πολυτεχνείου ήταν βαρύγδουπα.

Όσο για τα ΤΕΙ στην Ελλάδα, φίλε εγώ πραγματικά πιστεύω ότι είναι υποβαθμισμένα και κακώς. Είναι πολύ άσχημο αυτό γιατί σύμφωνα με τους νόμο 2916/2001 (ΦΕΚ Α' 114) ήταν επιταγή του κράτους να δημιουργήσει δύο συμπληρωματικές φυσιογνωμίες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης: την πανεπιστημιακή και την τεχνολογική. Αν διαβάσεις το νόμο είχε πολύ βάση και ουσιαστικά εκσυγχρόνιζε την παιδεία μας και τα επαγγελματικά καθήκοντα του κάθε απόφοιτου με ιδανικό τρόπο.

Αλλά φυσικά οι μαρχάλες οι πανεπιστημιακοί φοβήθηκαν μη τους φάνε την καρέκλα και παρόλο που πέρασε λίγα πράγματα αλλάξαν στην πράξη, κυρίως από πλευράς χρηματοδότησης. :rolleyes:

Εξάλλου, στη Βρετανία επί Θάτσερ έγινε ανωτατοποίηση των Polytechnics και στη Γερμανία τα Fachhochschule δεν είναι τόσο χάλια. Μόνο στην Ελλάδα τα ΤΕΙ είναι συνώνυμα με "κωλάδικα"... :(

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ε, όχι-δεν εξισώνονται! Όση εμπειρία και να έχει κάποιος του ΤΕΙ σχεδιαστών, αρχιτέκτονας δε γίνεται. Το θέμα δεν είναι ποσοτικό: πόσα χρόνια-αλλά ποιοτικό: τι διδάσκεται. Μπορείς δια συμφώνων και διαταγμάτων να ονομάζεις και το άλογό σου ανθύπατο, αλλά απλώς το ονομάζεις έτσι. Οι εργοδότες θέλουν εργατικό δυναμικό που να ξέρει να κάνει πέντε πράγματα και να μην έχει ψηλές απαιτήσεις. Από τη μεριά τους, πολύ καλά κάνουν. Αφού όμως είναι έτσι τα πράγματα θα πρέπει ο κόσμος να κατευθυνθεί στην τεχνική, πρακτική εκπαίδευση και αυτή η εκπαίδευση να αναβαθμιστεί ουσιαστικά. Όχι να ξεχαρβαλώνουμε τους τίτλους των πανεπιστημίων και την επιστήμη.

Μια γενικότερη παρατήρηση που θα ήθελα να κάνω είναι πως τις ευρωπαϊκές και διεθνείς συμφωνίες καλό θα είναι να μην τις βλέπουμε με δέος και θαυμασμό. Δεν είναι παρά αποτελέσματα διαπραγματεύσεων και συμβιβασμών. Θυμίζω μονάχα το πακέτο σταθερότητας που μας παρουσιαζόταν περίπου σαν τις πλάκες του Μωϋσή-φυσικά η τότε Κυβέρνηση δεν κατάφερε να το εφαρμόσει, άλλη ιστορία-και τελικά η ίδια η ΕΕ το αναθεωρεί. Τίποτε δεν είναι απόλυτο-όλα αναθεωρούνται και γκάφες μεγάλες γίνονται. Ας ξεψαρώσουμε, λοιπόν...

Απολύτως ορθόν!Έχω περάσει από ΤΕΙ (εργοθεραπείας) και παρόλο που ήταν πολύ οργανωμένο και με αρκετά υψηλό επίπεδο σε σχέση με τα υπόλοιπα,το περιεχόμενο

των σπουδών έχει μεγάλη ποιοτική διαφορά από τα ΑΕΙ.Δεν είναι μόνο το πρόγραμμα σπουδών που κάνει τη διαφορά αλλά και η νοοτροπία που διδάσκεσαι

σε κάθε σχολή,ο τρόπος σκέψης κ.λ.π

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εγώ σου λέω για σύγκριση μεταξύ ΑΕΙ.

πχ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στο πανεπιστήμιό μου πριν τη μεταρρύθμιση (5 έτη) και μετά (3+εργασία+2). Ο 2ος είναι πολύ πιο χρήσιμος για τους σύγχρονους εργοδότες κι ας διατηρείται και στην Ιταλία αυτή η αίσθηση ότι τα παλιά βαρβάτα πτυχία πολυτεχνείου ήταν βαρύγδουπα.

Όσο για τα ΤΕΙ στην Ελλάδα, φίλε εγώ πραγματικά πιστεύω ότι είναι υποβαθμισμένα και κακώς. Είναι πολύ άσχημο αυτό γιατί σύμφωνα με τους νόμο 2916/2001 (ΦΕΚ Α' 114) ήταν επιταγή του κράτους να δημιουργήσει δύο συμπληρωματικές φυσιογνωμίες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης: την πανεπιστημιακή και την τεχνολογική. Αν διαβάσεις  το νόμο είχε πολύ βάση και ουσιαστικά εκσυγχρόνιζε την παιδεία μας και τα επαγγελματικά καθήκοντα του κάθε απόφοιτου με ιδανικό τρόπο.

Πραγματικά δεν πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει συμπληρωματικότητα μεταξύ τεχνολογικής και τεχνολογικής εκπαιδεύδευσης. Για μένα δεν νοείται τριτοβάθμια εκπαίδευση η οποία δεν έχει επιστημονικό χαρακτηρά. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να είναι προσανατολισμένη στην επιστημονική εκπαίδευση και έρευνα και ΟΧΙ στην εκπλήρωση των αναγκών του κάθε εργοδότη γιατί τότε χάνει τον χαρακτήρα της. Και θεώρώ άκρως επικίνδυνη την άποψη περί ευτυχισμένων εργοδοτών που διατυπώνεις παραπάνω. Προτιμώ τον όρο ευτυχισμένο κοινωνικό σύνολο και εργαζόμενοι χρήσιμοι πρωτίστως σε αυτό παρά στους εργοδότες ;)

Τέσπα! επειδή είμαι έχω πιεί κάτι τσίπουρα κι όλας σε αφήνω :) χε! embaaa

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Τέσπα! επειδή είμαι έχω πιεί κάτι τσίπουρα κι όλας σε αφήνω :) χε! embaaa

Ωχ, ωχ, ωχ, κακή φάμπρικα ανοίξαμε με τις μετάνοιες και τα τσίπουρα...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πραγματικά δεν πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει συμπληρωματικότητα μεταξύ τεχνολογικής και τεχνολογικής εκπαιδεύδευσης. Για μένα δεν νοείται τριτοβάθμια εκπαίδευση η οποία δεν έχει επιστημονικό χαρακτηρά.

Ποιός σου είπε ότι ο τεχνολογικός-εφαρμοσμένος κλάδος δεν έχει έρευνα; Απλά έχει περισσότερο πρακτική έρευνα παρά θεωρητική. Εσύ πιστεύεις ότι το ΕΠ (το αντίστοιχο ΔΕΠ των ΤΕΙ) δεν παίρνει μέρος σε συνέδρια και δημοσιεύσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό;

Όσο για το τί θεωρείται ΤΕΙτζίδικο και τί όχι σκέψου το δυο φορές. Στην Ελλάδα η Νοσηλευτική (που μαζί με τους ειδικευόμενους είναι αποτελεί δικαίως μεγάλος μέρος της ιατρικής πράξης στο ΕΣΥ) είναι ΤΕΙ. Στο εξωτερικό είναι ΑΕΙ. Εδώ Ιταλία τα ίδια πανεπιστήμια που προσφέρουν ιατρικό πτυχίο, προσφέρουν και νοσηλευτικές, τεχνικούς εργαστηρίων, κλπ. Δηλαδή στον ίδιο χώρο, σε διαφορετικά αντικείμενα, μπορούν να κάνουν έρευνα και οι 2 κατηγορίες.

Είμαστε εμείς οι ίδιοι που κατεβάζουμε την ποιότητα των ΤΕΙ μας. Χρηματοδοτικά ξεκινώντας και νοοτροπικά καταλήγοντας. :mellow:

Η τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να είναι προσανατολισμένη στην επιστημονική εκπαίδευση και έρευνα και ΟΧΙ στην εκπλήρωση των αναγκών του κάθε εργοδότη γιατί τότε χάνει τον χαρακτήρα της. Και θεώρώ άκρως επικίνδυνη την άποψη περί ευτυχισμένων εργοδοτών που διατυπώνεις παραπάνω. Προτιμώ τον όρο ευτυχισμένο κοινωνικό σύνολο και εργαζόμενοι χρήσιμοι πρωτίστως σε αυτό παρά στους εργοδότες ;)

Φίλε μου, δεν ξέρω αν είναι τα τσίπουρα αλλά έχεις μια εντελώς ρομαντική και ανεδαφική εικόνα των σύγχρονων μεθόδων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο δυτικό κόσμο.

Εννοείται η έρευνα στα ΑΕΙ πάει χέρι χέρι με την εκπαίδευση των μελλοντικών επαγγελματιών-επιστημόνων αλλά με συγχωρείς δηλαδή, από μας τους ιατρούς η μεγαλύτερη πλειοψηφία θα απορροφηθεί στο δημόσιο ΕΣΥ και στον ιδιωτικό τομέα, ελάχιστοι θα πάνε να κάνουν έρευνα σε πανεπιστήμια και ινστιτούτα.

Ο εργοδότης είναι το Α και το Ω, και για περίμενε λίγο... τί εννοείς ο εργοδότης είναι επικίνδυνη έννοια για το κοινωνικό σύνολο; Αν βγεις πχ Χημικός Μηχανικός σε νοιάζουν περισσότερο οι "ερευνητικές ικανότητες" που κατά 99.99% δεν θα χρησιμοποιήσεις ή θα είναι πολύ γενικές (καθότι προπτυχιακές!) ή να ξέρεις πως δουλεύει ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ένα εργοστάσιο πλαστικών (με τις ειδικές γνώσεις του τομέα). Η απάντηση είναι φως φανάρι.

Τα ΤΕΙ μπορούν να προσφέρουν έργο στα πρακτικά αντικείμενα, εφαρμοσμένο αλλά και ερευνητικό. Αλλά πριν το 1997 δεν είχαν το δικαίωμα απ'το νόμο να κάνουν τίποτα σοβαρό. Τώρα τουλάχιστον υπάρχει το πλαίσιο ν'αλλάξει αυτό.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

Πάντως στο dikatsa.info αναφέρεται ότι ψηφίστηκε πλέον το νομοσχέδιο για τον ΔΟΑΤΑΠ ή Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. αν προτιμάτε (η σελίδα της Βουλής έχει πέσει...)

http://www.dikatsa.info/forum/showthread.p...=&threadid=1292

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

http://www.parliament.gr/ergasies/showfile...=syne050316.txt

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

ΙΑ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ PΛΓ΄

Τετάρτη 16 Μαρτίου 2005

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επανερχόμαστε στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ψήφιση στο σύνολο του σχεδίου νόμου: «Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης και άλλες διατάξεις».

Κύριε Υφυπουργέ, θέλετε να κάνετε καμία νομοτεχνική βελτίωση;

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ναι, κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα να αναγνώσω και να καταθέσω στα Πρακτικά τέσσερις νομοτεχνικές βελτιώσεις.

Στη διάταξη του άρθρου 4, παράγραφος, εδάφιο δεύτερο, διαγράφονται οι λέξεις «την παρακολούθηση μέχρι και».

Στη διάταξη του άρθρου 4, παράγραφος 3, πέμπτο εδάφιο, διαγράφονται οι λέξεις «την παρακολούθηση εργαστηρίων και».

Στη διάταξη του άρθρου 16, παράγραφος 2, πρώτο εδάφιο, μετά τη λέξη «ειδικότερα», τοποθετείται άνω και κάτω τελεία (:) και στη συνέχεια διαγράφεται η λέξη «εξής».

Στη διάταξη του άρθρου 16, παράγραφος 2, εδάφιο πρώτο, μετά την περίπτωση ε) διαγράφεται η λέξη «εξής».

(Στο σημείο αυτό ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σπυρίδων Ταλιαδούρος καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο έχει ως εξής:)

(ΒΑ)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Πρόκειται προφανώς περί νομοτεχνικών διορθώσεων.

Μετά απ’ αυτά που είπε ο κύριος Υφυπουργός, ερωτάται το Σώμα: Γίνεται δεκτό το νομοσχέδιο και στο σύνολο;

ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Δεκτό, δεκτό.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό και στο σύνολο.

Συνεπώς, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων: «Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης» έγινε δεκτό σε μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου και έχει ως εξής:

(Να καταχωρισθεί το κείμενο του νομοσχεδίου)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Κύριοι συνάδελφοι, παρακαλώ το Σώμα να εξουσιοδοτήσει το Προεδρείο για την υπ’ ευθύνη του επικύρωση των Πρακτικών ως προς την ψήφιση στο σύνολο του παραπάνω νομοσχεδίου.

ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Μάλιστα, μάλιστα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Το Σώμα παρέσχε τη ζητηθείσα εξουσιοδότηση.

Και εγένετο ΔΟΑΤΑΠ...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Άντε να δούμε αν οι ανησυχίες μας βγουν αληθινές. Κυρίως εκείνο το άρθρο που λέει για τα φροντιστήρια ως υπεράριθμοι στις κλινικές. Το τρελό παραθυράκι. :D

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.