Jump to content

Συμβουλές για οδήγηση εκτός δρόμου


Roadrunner

Recommended Posts

Συμβουλές για οδήγηση εκτός δρόμου

Για να μεγιστοποιήσετε την οδηγική σας ευχαρίστηση εκτός δρόμου δεν χρειάζεστε μόνον τα κατάλληλα ελαστικά, αλλά και τη σωστή τεχνική οδήγησης. Παρακάτω παραθέτουμε κάποιους βασικούς κανόνες. Ετσι τίποτε πλέον δεν θα μπορεί να μπει ανάμεσα σε σας και το δικό σας 4x4.

ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ :

Ελέγξτε τα ελαστικά και τη ρεζέρβα πριν ξεκινήσετε. Θυμηθείτε να πάρετε μαζί σας χοντρά δερμάτινα γάντιοα εργασίας, ιμάντες ρυμούλκυσης ακινητοποιημένου οχήματος και φτυάρι. Άλλα χρήσιμα εργαλεία περιλαμβάνουν κομπρεσέρ με μετρητή πίεσης, ανυψωτικό γρύλο και ανεμόσκαλα. Οι πιέσεις των ελαστικων δεν θα πρέπει να είναι κάτω από 1.2 bar και θα πρέπει να επανέρχονται στις κανονικές τους τιμές όσο το δυνατό γρηγορότερα κι επίσης να μην οδηγείτε με ταχύτητα άνω των 80 km/h. Πριν βγείτε εκτός δρόμου, ενεργοποιείστε την τετρακίνηση.

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΒΡΑΧΩΔΕΣ ΕΔΑΦΟΣ ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΠΕΤΡΕΣ ΚΑΙ ΧΑΛΙΚΙΑ :

Τα στενά και ψηλά ελαστικά είναι τα καλύτερα σε τέτοιο περιβάλλον, διότι προσφέρουν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Η μείωση της πίεσης ελαστικών δίνει στο όχημα μεγαλύτερη επαφή με το έδαφος, αυξάνοντας έτσι την ευελιξία των ελαστικών και μειώνοντας την πιθανότητα να τρυπήσει ή να σκιστεί το ελαστικό σε κάποιο εμπόδιο. Προκειμένου να αποφύγετε να χτυπήσει το κάτω μέρος του οχήματος σε κάποιο εμπόδιο θα πρέπει να ανεβάζετε και τους δυο τροχούς πάνω στο εμπόδιο, ώστε αυτό να μη βρεθεί μεταξύ των δύο τροχών.

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΑΜΜΟ ΚΑΙ ΧΑΛΑΡΟ ΕΔΑΦΟΣ :

Αυτό είναι το ιδανικό περιβάλλον για φαρδιά ελαστικά. Η χαλαρή πίεση ελαστικών αυξάνει την επαφή τους με το έδαφος και βελτιώνει το κράτημα. Χρησιμοποιείστε την τετρακίνηση γαι να κινηθείτε, καθώς το ξεκίνημα στην άμμο μπορέι να δημιουργήσει προβλήματα. Εάν χρειαστεί να ξεκινήσετε ξανά, αποφύγετε το σπινιάρισμα, είτε οδηγείστε αργά προς τα πίσωακολουθώντας τα αχνάρια που δημιουργήσατε, είτε χρησιμοποιείστε την ανεμόσκαλα, πατάκια ή οτιδήποτε παρεμφερές, Σε πλαγιές παρκάρετε πάντοτε με κατεύθυνση προς τα κάτω.

ΟΔΗΓΗΣΗ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΕΜΠΟΔΙΑ :

Όπου είναι δυνατον θα πρέπει να οδηγείτε έχονταςκαι τους δύο τροχους πάνω στο εμπόδιο, ώστε να αποφύγετε να χτυπήσει το κάτω μέρος του οχήματος στο εμπόδιο. Πλησιάστε τα χαντάκια διαγωνίως ώστε να αποφύγετετο χτύπημα του προφυλακτήρα στο έδαφος.Οδηγείστε παράλληλα με τα τοιχώματα σε βαθιές τροχιές. Εάν βρεθείτε σε ήδη υπάρχουσες τροχιές, μην προσπαθήσετε να βγείτε απότομα, αλλά κρατήστε μαλακά το τιμόνι.

ΟΔΗΓΗΣΗΣΗ ΠΛΑΓΙΕΣ :

Οδηγείτε πάντοτε κατευθείαν προς την κορυφή, ώστε να αποφύγετε τυχόν πλαϊνό αναποδογύρισμα του αυτοκινήτου. Σε μεγάλες κατηφόρες φρενάρετε με τη μηχανή και κλειδώστε το διαφορικό.Χρησιμοποιείστε το πεντάλ του φρένου μόνον εφόσον είναι απολύτως απαραίτητο και για λίγο, καθότι μπορεί να μπλοκάρουν οι τροχοί και να είναι πλέον αδύνατος ο χειρισμός του οχήματος. Εάν το αυτοκίνητο γλιστρήσει, αφήστε αμέσως το φρένο.

ΟΔΗΓΗΣΗΣΗ ΣΕ ΛΑΣΠΕΣ :

Μειώστε την πίεση των ελαστικών, ώστε να γίνεται καλύτερα ο αυτοκαθαρισμός του πέλματος. Επιταχύνετε με προσοχή ώστε να αποφύγετε το σπινιάρισμα. Για να αποφύγετε να "κολλήσετε" κατεβάστε ταχύτητα στο κιβώτιο και οδηγείστε με μέτρια ταχύτητα. Οδηγείστε πάντοτε παράλληλα με βαθιές τροχιές ώστε να μην κολλήσετε μέσα σε αυτές. Μην προσπαθήσετε να βγείτε απότομα από μια τροχιά, αλλά κρατήστε μαλακά το τιμόνι. Καθαρίστε το θόλο των τροχών όταν επιστρέψετε, ώστε να μπορούν τα ελαστικά να αυτοκαθαρίζονται πάλι.

ΟΔΗΓΗΣΗΣΗ ΜΕΣΑ ΣΕ ΝΕΡΟ :

Βγείτε από το αυτοκίνητο και ελέγξε την περιοχή για ρηχά σημεία από τα οποία μπορείτε να μπείτε και να βγείτε. Βεβαιωθείτε ότι τα ηλεκτρικά σημεία του αυτοκινήτου σας είναι καλά προστατευμένα. Είναι σημαντικό η δίοδος εισροής του αέρα να παραμένει ανοιχτή για να μην καταστραφεί η μηχανή. Διατηρείστε την κανονική πίεση των ελαστικών και διασχείστε το νερό με χαμηλή ταχύτητα στο κιβώτιο και σταθερή ταχύτητα οχήματος, ώστε να μην σηκώσεσετε νερά. Έστι εμποδίζετε επίσης και τις ρωγμές που μπορεί να προκληθούν εξαιτίας της διαφοράς θερμοκρασίας μεταξύ του κρύου νερού και του ζεστού οχήματος. Πατήστε τα φρένα αρκετές φορές όταν βγείτε από το νερό, να στεγνώσουν και ελέγξε για τυχόν ζημιές στα ελαστικά.

ΟΔΗΓΗΣΗΣΗ ΣΕ ΧΙΟΝΙ :

Σε λεπτό στρώμα χιονιούπου δεν έχει ακόμη παγώσει τα ελαστικά θα έχουν πρόσφυση με το έδαφος. Παρόλα αυτά, καλό ειναι να επιταχύνετε και να φρενάρετε με προσοχή. Σε βαθύ χιόνι κρατήστε σταθερή ταχύτητα οχήματος και να μην αλλάζετε ταχύτητα στο κιβώτιο, ώστε το αυτοκίνητο να μετακινείτε χωρίς να χάνει το κράτημά του.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εγώ πάλι λέω να δοκιμάσεται το Παραλληλοδρόμιο...www.parallilodromio.gr

Δεν θα χάσεται... ;)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 4 months later...

Όταν έχει πάγο ή χιόνι.

Οι γέφυρες και οι ανισόπεδες διαβάσεις παγώνουν πρώτες. Μείωσε ταχύτητα και απόφυγε τις απότομες αλλαγές στη ταχύτητα.

Διατήρησε τα τζάμια καθαρά από χιόνι ή πάγο.

Διατήρησε σταθερή και χαμηλή ταχύτητα – αλλά όχι πολύ χαμηλή. Στο βαθύ χιόνι, είναι συχνά απαραίτητο να χρησιμοποιείς την ορμή του οχήματος για να προχωράς.

Χρησιμοποίησε τα φρένα προσεκτικά. Το απότομο φρενάρισμα θα προκαλέσει μπλοκάρισμα των τροχών, και ως αποτέλεσμα θα χάσεις τον έλεγχο του οχήματος.

Τα ABS φρένα είναι σχεδιασμένα να μην χάνεται ο έλεγχος του οχήματος. Για να κάνεις τα ABS φρένα να λειτουργούν σωστά, θα πρέπει να πατάς το φρένο σταθερά και δυνατά (το "τρέμουλο" του πεντάλ είναι απολύτως φυσιολογικό και δεν πρέπει να σε απασχολεί).

Εάν κολλήσεις στο χιόνι, ευθυγράμμισε τους τροχούς και επιτάχυνε αργά. Απόφυγε το ‘’σπινάρισμα’’ των τροχών. Βάλε άμμο ή χαλίκια κάτω από τους τροχούς.

Εγκλωβισμός.

Συγκεκριμένες είναι και οι ενέργειες που θα πρέπει να κάνει ένας οδηγός σε περίπτωση εγκλωβισμού του.

Στην περίπτωση αυτή οι εγκλωβισμένοι οδηγοί θα πρέπει να καθαρίζουν σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα, εάν συνεχίζεται η χιονόπτωση, την εξάτμιση του αυτοκινήτου για να μπορεί να δουλεύει ο κινητήρας.

Να βάζουν τον κινητήρα κατά τακτά χρονικά διαστήματα, ανά δέκα λεπτά την ώρα, σε ενέργεια, έτσι ώστε να δουλεύει το καλοριφέρ και να κρατά σε σταθερή θερμοκρασία την καμπίνα του αυτοκινήτου για να μην παγώσουν οι επιβαίνοντες.

Να αφήνουν το τζάμι του αυτοκινήτου 1 έως 2 εκατοστά ανοιχτό για να υπάρχει κατάλληλος αερισμός στην καμπίνα και να δέσουν στην κεραία του αυτοκινήτου ένα ύφασμα έντονου χρώματος κόκκινου ή μπλε για να γίνεται το αυτοκίνητο ορατό από τα εκχιονιστικά μηχανήματα.

Μείνετε στο όχημα. Μην εγκαταλείπετε το όχημα για να ψάξετε για βοήθεια εκτός εάν υπάρχει ορατή βοήθεια σε απόσταση 100 μέτρων. Μπορεί να αποπροσανατολισθείτε και να χαθείτε στο χιόνι.

Σε καμία περίπτωση να μην χάσουν την ψυχραιμία τους. Εφ’ όσον υπάρχει δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κινητού τηλεφώνου, να επικοινωνούν αμέσως με το πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα ή το 100 ή την πυροσβεστική υπηρεσία στο 199 απ’ όπου θα ενημερωθούν άμεσα για να παρέμβουν.

Όταν βρέχει.

Καθώς το νερό της βροχής αναμειγνύεται με λάδια, λίγδα και χώμα ο δρόμος γίνεται ολισθηρός. Επίσης, οι τροχοί έχουν την τάση να κινούνται πάνω στο νερό – και όχι στο οδόστρωμα – και έτσι μειώνεται η ολκή. Μείωσε ταχύτητα.

H πρόσφυση καθώς και η κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου είναι σαφώς χειρότερες στο βρεγμένο δρόμο (και ακόμα χειρότερες στο χιόνι ή τον πάγο).

"Zύγισε" πολύ προσεκτικά τη δύναμη στο πόδι σου όταν φρενάρεις, αν το αυτοκίνητό σου δεν έχει ABS. H τριβή μεταξύ δρόμου και ελαστικού είναι μειωμένη στο βρεγμένο έδαφος, ενώ η τριβή μεταξύ "δαγκάνας" και δίσκου στα φρένα παραμένει η ίδια. Kατά συνέπεια, το φρενάρισμα έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να οδηγήσει σε μπλοκάρισμα των τροχών σε βρεγμένο παρά σε στεγνό δρόμο. Το μπλοκάρισμα των τροχών έχει ως αποτέλεσμα να φεύγει το αυτοκίνητο ευθεία, εντελώς ακυβέρνητο.

Η ορατότητα είναι περιορισμένη. Άναψε τα φώτα. Χρησιμοποίησε τον αποπαγωτή ή το κλιματιστικό για να διατηρήσεις τζάμια και καθρέπτες καθαρούς.

Όταν έχει ομίχλη.

Να οδηγείς στα δεξιά του δρόμου.

Άναψε τα φώτα πορείας – όχι τη μεγάλη σκάλα.

Αν η ομίχλη είναι τόσο πυκνή που δεν μπορείς να δεις ούτε την άκρη του δρόμου, σταμάτησε δεξιά αρκετά μακριά από τη λωρίδα κυκλοφορίας και άναψε τα emergency φλας.

Σε συνθήκες ομίχλης, κάθε προσπάθεια για προσπέραση θεωρείται αδιανόητη. Θα πρέπει να οπλιστείς με υπομονή, προκειμένου να φτάσεις ασφαλής στον προορισμό σου.

Είναι ασφαλές ένα βαρύ και άκαμπτο αυτοκίνητο;

Ακόμη και στις μέρες μας δεν είναι λίγοι αυτοί που ασπάζονται τη συγκεκριμένη άποψη η οποία είναι εντελώς λανθασμένη. Μπορεί να ακούγεται παράξενο αλλά μεγαλύτερη είναι η πλαστική παραμόρφωση του αμαξώματος τόσο μειώνεται το ενδεχόμενο τραυματισμού των επιβατών, αρκεί να φορούν πάντα τις ζώνες ασφαλείας. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ατυχημάτων αφορά τις μετωπικές συγκρούσεις. Η ικανοποιητική παραμόρφωση του εμπρός τμήματος επιτρέπει τη σταδιακή εξασθένηση της ενέργειας που παράγεται από τη σύγκρουση, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να δέχονται μειωμένες επιταχύνσεις. Φανταστείτε τη σφοδρότητα που παράγεται από σύγκρουση σε ένα τοίχο και αυτή σε έναν σωρό από ελαστικά. Άρα μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι σε περίπτωση σύγκρουσης το ζητούμενο για ένα ασφαλές αυτοκίνητο είναι η μετατροπή της κινητικής ενέργειας σε έργο παραμόρφωσης, με απαραίτητη βέβαια προϋπόθεση ο θάλαμος των επιβατών να παραμείνει άθικτος και οι πόρτες να ανοίγουν για να διαφύγει κανείς.

Καλό Ταξίδι!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.