Jump to content

Η δυσλεξία κρύβει μεγαλοφυΐες


Ήρα

Recommended Posts

Οι δυσλεξικοί είναι περισσότερο προικισμένοι από τους υπόλοιπους ανθρώπους. Αιτία είναι η διευρυμένη κεντρική τους όραση, που δέχεται και μεταδίδει περισσότερες πληροφορίες στον εγκέφαλό τους από αυτή των «κανονικών» ανθρώπων.

Γι' αυτόν το λόγο οι δυσλεξικοί υστερούν στην ανάγνωση, μια και βλέπουν περισσότερες από μία λέξεις όταν διαβάζουν. Αποτέλεσμα είναι να μπερδεύουν τις λέξεις. Ομως, επιδεικνύουν μεγάλες ικανότητες στις πρακτικές επιστήμες, καθώς ο εγκέφαλός τους μπορεί να επεξεργαστεί μεγαλύτερο αριθμό πληροφοριών. Απόδειξη, μερικοί από τους πιο διάσημους δυσλεξικούς, όπως οι Αϊνστάιν, Τ. Εντισον, Λεονάρντο ντα Βίντσι, Πικάσο, Τζ. Λένον κ.ά.

Ομως, στη χώρα μας, το εκπαιδευτικό σύστημα καταδικάζει τους δυσλεξικούς, οι οποίοι στα μαθητικά τους χρόνια δέχονται τη ρετσινιά του τεμπέλη και του αργόστροφου. Αποτέλεσμα είναι πολλά δυσλεξικά παιδιά να αναγκάζονται να παρατήσουν το σχολείο, τη στιγμή που αποτελούν κεφάλαια με πολύ μεγάλη δυνατότητα εξέλιξης. Αυτό που απαιτείται είναι εκπαίδευση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των γονέων, ώστε να αναγνωρίζουν νωρίς το πρόβλημα και να το αντιμετωπίζουν αναλόγως.

Τα παραπάνω ανέφεραν χθες οι καθηγητές πανεπιστημίου Γιώργος Παυλίδης και Μαρία Ζαφρανά και η δόκτωρ Μαρία Γιαννούλη, εν όψει του 5ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Δυσλεξίας, που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, στην αίθουσα τελετών του ΑΠΘ, από τις 23 ώς τις 27 Αυγούστου. Στο συνέδριο θα πάρουν μέρος 1.200 επιστήμονες από 30 χώρες.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 20/08/2004

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Συγγνώμη , αλλά το να λέμε ότι κάθε δυσλεκτικός είναι ένας εκκολαπτόμενος Αινστάιν είναι σαν να λέμε ότι κάθε κουφός θα γίνει Μπετόβεν!

Είναι γεγονός ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί κατά έναν μαγικό μυστηριώδη τρόπο και εμείς αδυνατούμε να καταλάβουμε ακόμη και τα στοιχειώδη του. Σε κάποιες περιπτώσεις, η υστέρησή του σε κάποιες περιπτώσεις, συνοδεύεται από εκπληκτικές ικανότητες σε άλλους τομεις. Ίσως από ανάγκη επιβίωσης, ίσως από την αέναη προσπάθεια της φύσης για ισορροπία. Κάποια αυτιστικά παιδιά έχουν εξαιρετικό ταλέντο στη ζωγραφική, άλλα έχουν απίστευτη μαθηματική σκέψη, άλλα φωτογραφική μνήμη. Αλλά να μην ξεχνούμε ότι αυτά τα παιδιά είναι ένα πολύ μικρό κλάσμα του συνόλου.

Η δυσλεξία στην Ελλάδα έχει μια πονεμένη ιστορία. Ο κόσμος αντιμετωπίζει την διάγνωση με εξαιρετική δυσπιστία, διότι πολλοί "ψυχολόγοι-ψυχίατροι" χρησιμοποιούν τον όρο καταχρηστικά , προκειμένου να διευκολύνουν τους γνωστούς του να περάσουν σε διάφορες σχολές ακούραστα.

Στις πραγματικές περιπτώσεις δυσλεξίες, όπου το παιδί έχει πραγματικά ένα πρόβλημα (δηλ δεν μπορεί να διαβάσει , και κατ επέκταση ούτε να γράψει από μικρή ηλικία και όχι ξαφνικά στα 16 του), το ελληνικό σχολείο δεν έχει την υποδομή να το αντιμετωπίσει. Και αυτό συμβαίνει , όχι από κάποια διεστραμμένη τάση να ρίχνουμε τα διαφορετικά παιδιά στον Καιάδα, αλλά επειδή το ελληνικό σχολείο δεν μπορεί να αντιμετωπίσει ούτε και τα "συνηθισμένα" παιδιά κατάλληλα.

Και για να κάνω και το συνήγορο του διαβόλου, γιατί να πρέπει να υποστηρίξω πρώτα να ληφθούν μέτρα για τα δυσλεκτικά παιδιά , εκ των οποίων ένα ελάχιστο ποσοστό ίσως εκδηλώσει κάποια ιδιαίτερη ικανότητα, όταν δεν υπάρχει καμία διέξοδος ή πρόνοια για τα παιδιά που ΕΙΝΑΙ εμφανώς χαρισματικά, που είναι όχι εν δυνάμει αλλά πραγματικές ιδιοφυιες , και έχουν την ίδια αντιμετώπιση και εξέλιξη στο σημερινό σύστημα παιδείας όπως κάθε μαθητής του 11? Μήπως πλέον είναι ντροπή να ξεχωρίζουμε και να υποστηρίζουμε αυτά τα παιδιά, διότι δεν είναι της μόδας? Ας εκπαιδεύσουμε πρώτα τους εκπαιδευτικούς μας να είναι ικανοί και κατάλληλοι και να προάγουν τον μέσο μαθητή και να του δίνουν κίνητρα και σωστή μόρφωση, ας εκπαιδεύσουμε την ελληνίδα μάνα να μεγαλώσει σωστά το παιδί της, δίνοντας εξίσου βαρύτητα στη γνώση και στο παιχνίδι, και μετά βρίσκουμε έναν τρόπο να κάνουμε διάνοιες και τα δυσλεκτικά παιδιά.

Εμ, επίσης να ρωτήσω και κάτι καθαρά φιλολογικό: Ο Ντα βίντσι όχι απλώς ήξερε να γράφει και να διαβάζει, αλλά έγραφε ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ και με τα δυο χέρια. Πώς οι σημερινοί επιστήμονες τον κατέταξαν στους δυσλεκτικούς?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

samwise...

βρήκα αρκετά ενδιαφέρουσα η άποψή σου. Θα σε παρακαλούσα ιδιαίτερα να την τοποθετήσεις και στο αντίσοτιχο forum για τη δυσλεξία στο www.dys.gr/forum.

Τη θέση σου αυτή πρόκειται να τη διαβάσουν αρκετοί γονείς κι εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με τη δυσλεξία σε πρώτο "πρόσωπο" και πιστεύω ότι θα έχει πάρα πολύ ενδιαφέρον ο προβληματισμός που 8α προκήψει...

Αλήθεια πόση προσωπική εμπειρία έχεις από άτομα με δυσλεξία, υπήρξε ποτέ δυσλεξικός συγγενής, φίλος ή γνωστός που να 'ναι αρκετά "κοντά" σου?

Σχετικά με το Da Vinci, τον κατέταξαν επιστήμονες κι όχι ΜΜΕ(!), βάση των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων της δυσλεξίας που εμφανίζονται στα γραπτά τους....

Και δεν είναι μόνο αυτοί, ούτε διαπρέπουν απαραίτητα στην επιστήμη αλλά σε πάρα πολλούς τομείς χωρίς να ξεχωρίζουν ως παιδιά ή ενήλικες θαύματα.

Είμαι δυσλεξικός γονιός, δυσλεξικός και ο ίδιος που δεν το ανακάλυψα "ξαφνικά" στα 16 ή 17 μου αλλά στα 37... με ότι μπορεί να συνεπάγεται αυτό!!! Έχω φτιάξει μια ιστοσελιδα για τη δυσλεξία κι ένα forum, αν 8ες κάνε τον κόπο να τους ρίξεις μια ματία και να πεις τη άποψή σου.

Θα σε παρακαλόυσα, πραγματικά ιδιαίτερα, να ποστάρεις κι εκεί την άποψή σου!!!

Φιλικά,

Ι.Σταμίρης

e-nter.net (mirror: www.dys.gr)

forum: www.dys.gr/forum

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δεν είναι πρόθεσή μου να φαίνομαι ρατσίστρια. ΚΑι μάλλον δεν έγινα κατανοητή.

Σαφώς και είναι υπαρκτό πρόβλημα, και πολύ σημαντικό, και σε ποσοστά που κανείς δεν μπορεί επακριβώς να ξέρει στην Ελλάδα, διότι οι εκπαιδευτικοί και οι γιατροί δεν μπορούν να το ανιχνευσουν εγκαίρως. ΚΑι , υποθέτω, όταν λετε ότι το ανακαλύψατε στα 37 σας, εννοείτε ότι τότε μπήκε η διάγνωση, και όχι ότι τότε εμφανίστηκε το πρόβλημα.

Τουλάχιστον, οι, ομολογουμένως, φτωχές μου γνώσεις επί του θέματος, λένε ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα το οποίο υπαρχει και δεν δημιουργείται ξαφνικά.

Όταν μιλάω για...ξαφνικές διαγνώσεις στα 17, δεν είναι τυχαίο. Μπορούν αρκετοί συμφοιτητές μας να σας αναφέρουν περιστατικά παιδιών, με πτυχία σε γλώσσες και με αριστεία, να εμφανίζονται με τη διάγνωση του δυσλεκτικού λίγο πριν τις εισαγωγικές εξετάσεις για τα Πανεπιστήμια.

Ακριβώς επειδή είναι ένα θέμα που δεν έχει δώσει πολύ βάση η Ελληνική Παιδεία και κοινωνία, πολλοί επιτήδειοι το εκμεταλλεύονται για να...κάνουν τη δουλειά τους!

Αλλά, βάζοντας πίσω το προσωπικό σας θέμα, σας καλώ να το δείτε λίγο αντικειμενικά: ένα σχολείο όπου ΟΛΑ τα παιδιά λαμβάνουν την σωστή προσοχή και φροντίδα, δεν θα προάγει και το δικό σας πρόβλημα? Το θέμα δεν είναι να εκπαιδεύσουμε έναν κακό δάσκαλο να ανιχνεύει τα δυσλεκτικά παιδιά, διότι δεν πρόκειται να τα καταφέρει. Αλλά να εκπαιδεύσουμε σωστούς δασκάλους για όλα τα παιδιά. Βάζοντας τις βάσεις, θα βοηθήσουμε καλύτερα και τις "ειδικές" περιπτώσεις.

Ειδάλλως, κινδυνεύει να γίνει η όλη υπόθεση όπως για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, που η κοινωνία και οι πολιτικοί τα θυμούνται μόνο στους ...παραολυμπιακούς!

Τέλος, να σας ρωτήσω και το εξής: επιδιώκετε να αντιμετωπίζεστε ως διάνοια επειδή είστε δυσλεκτικός, ή επιδιώκετε όλοι οι δυσλεκτικοί να αντιμετωπίζονται ως άτομα με ίσες ευκαιρίες με όλους? Θέλετε μια αντιμετώπιση "πολιτικώς ορθή" ή ουσιαστική, προκειμένου να βοηθήσει όλα τα παιδιά να παρακολουθούν με άνεση τα μαθήματά τους και να μην αισθάνονται μειονεκτικά?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δεν είναι πρόθεσή μου να φαίνομαι ρατσίστρια. ΚΑι μάλλον δεν έγινα κατανοητή.

Μα όχι, επειδή ακριβώς διέκρυνα στα λόγια σου πραγματικά βάσιμο προβληματισμό γι αυτό και σε κάλεσα να ποστάρεις την άποψή σου. Ίσως εγω να μην έγινα κατανοητός με τον τρόπο που σ' απάντησα.

Σαφώς και είναι υπαρκτό πρόβλημα, και πολύ σημαντικό, και σε ποσοστά που κανείς δεν μπορεί επακριβώς να ξέρει στην Ελλάδα, διότι οι εκπαιδευτικοί και οι γιατροί δεν μπορούν να το ανιχνευσουν εγκαίρως.

Κοίτα παγκοσμίως το ποσοστό παίζει από 10% και πάνω, πολλές φορές σε συνέδρια έχουν ακουστεί επισήμως πολύ μεγαλύτερα νούμερα. Στην ελλάδα δεν υπάρχει σταθμισμένο τέστ για τη δυσλεξία (οκ υπάρχει το Αθηνα τεστ αλλα...) αλλα και γενικά ανάλογα με τα εργαλεία που έχει κανείς μπορεί να κάνει και διαγνώσεις.

ΚΑι , υποθέτω, όταν λετε ότι το ανακαλύψατε στα 37 σας, εννοείτε ότι τότε μπήκε η διάγνωση, και όχι ότι τότε εμφανίστηκε το πρόβλημα.

Τουλάχιστον, οι, ομολογουμένως, φτωχές μου γνώσεις επί του θέματος, λένε ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα το οποίο υπαρχει και δεν δημιουργείται ξαφνικά.

Πολύ σωστά, μέχρι τα 37 αγνοούσα το.."πρόβλημα" έπρεπε να μου κτυπήσι την πόρτα για να ψάξω, διαβάσω, ενημερωθώ κλπ. γι' αυτο και χρησιμοποίησα τη λέξη "ανακάλυψα". Μέχρι τότε αντιμετώπιζα τις δυσκολίες μου νομίζοντας ότι είναι "φυσιολογικές" και ότι απλά υστερώ (σε κάποια ζητήματα) έναντι άλλων...

Όταν μιλάω για...ξαφνικές διαγνώσεις στα 17, δεν είναι τυχαίο. Μπορούν αρκετοί συμφοιτητές μας να σας αναφέρουν περιστατικά παιδιών, με πτυχία σε γλώσσες και με αριστεία, να εμφανίζονται με τη διάγνωση του δυσλεκτικού λίγο πριν τις εισαγωγικές εξετάσεις για τα Πανεπιστήμια.

Ακριβώς επειδή είναι ένα θέμα που δεν έχει δώσει πολύ βάση η Ελληνική Παιδεία και κοινωνία, πολλοί επιτήδειοι το εκμεταλλεύονται για να...κάνουν τη δουλειά τους!

Αυτό να είναι κάτι που 8α πρέπει να προβληματίσει πολλούς και σε πολλά "πόστα". Δεν μπορώ να αρνη8ώ την ύπαρξη συμφερώντων και "νεολληνικών" συμπεριφορών στην κοινώνία μας. Δηλ. άδικα πολλοί (που μας ζήσανε) μας αποκαλούνε "μικροαπατεώνες"?

Απλά 8α ήθελα να δώσω και μια άλλη οπτική: Πόσο εύκολο είναι για κάποιον ΜΗ δυσλεξικό να περάσει εξετάσεις προφορικές μπροστά σε τριμελή επιτροπή (στις περισσότερες φορές με εχ8ρική, απαξιοτική ή και σαρκαστική συμπεριφορά)?

Το μεγαλύτερο ατού του γραπτού λόγου έιναι ότι βρίσκεσαι σε θέση πηγαίνοντας λίγο πιο πριν και ξαναδιαβάζοντας τα όσα έχεις γράψει να μπορείς να ελένχεις και να συνδέσεις τις σκέψεις σου οι οποίες ΔΕΝ έχουν χαθεί αλλά αποτυπωθεί! και βρίσκονται μπροστά σου (πράγμα που οι δυσλεξικοί είναι ανίκανοι να κάνουν στα γραπτά τους - η λεγόμενη μεταγνώση). Μπορεί ένας Μη δυσλεξικός ν΄αποδόσει καλύτερα ή χειρότερα στον προφορικό λόγο με τέτοιες συνθήκες? Τώρα οκ, αν στην εξεταστική επιτροπή είναι κολλητός αλλάζει το πράγμα, σε αυτή την περίπτωση όμως μιλάμε για μεμονομένες καταστάσεις.

Και για να σου αποδείξω ότι πραγματικά κάτι μεγαλύτερο "παίζει" εδώ, γιατί δεν παρουσιάζουν στην δημοσιότητα τα ποσοστά επιτυχόντων σε σχέση μέ αυτούς που έχουν δώσει εξετάσεις ώστε να μπορεί να γίνει άμεση σύγκρισή με τους υπόλοιπους σε επίπεδο ποσοστών? έχει ζητηθεί απ' το υπουργείο κατ' επανάληψη!!!!

8α είχε αρκέτό ενδιαφέρον να κοιτάξει κανείς τα αντίστοιχα ποσοστά στα πανεπιστήμια του Λονδίνου και ακόμη περισσότερο εκείνα των αποφοίτων!!!

Αλλά, βάζοντας πίσω το προσωπικό σας θέμα, σας καλώ να το δείτε λίγο αντικειμενικά: ένα σχολείο όπου ΟΛΑ τα παιδιά λαμβάνουν την σωστή προσοχή και φροντίδα, δεν θα προάγει και το δικό σας πρόβλημα? Το θέμα δεν είναι να εκπαιδεύσουμε έναν κακό δάσκαλο να ανιχνεύει τα δυσλεκτικά παιδιά, διότι δεν πρόκειται να τα καταφέρει. Αλλά να εκπαιδεύσουμε σωστούς δασκάλους για όλα τα παιδιά. Βάζοντας τις βάσεις, θα βοηθήσουμε καλύτερα και τις "ειδικές" περιπτώσεις.

Ειδάλλως, κινδυνεύει να γίνει η όλη υπόθεση όπως για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, που η κοινωνία και οι πολιτικοί τα θυμούνται μόνο στους ...παραολυμπιακούς!

Δυστηχώς αυτή είναι η μοίρα για οποιαδήποτε "μειωνότητα" στην ελλάδα, ακόμη και σήμερα. Το κράτος πρόνοιας ΑΠΕΧΕΙ και όπως έχω ξαναπεί, αρκεί να μη χρειαστέι σε κανέναν να το ανακαλύψει αυτό, σε κάνέναν τομέα.

Τέλος, να σας ρωτήσω και το εξής: επιδιώκετε να αντιμετωπίζεστε ως διάνοια επειδή είστε δυσλεκτικός, ή επιδιώκετε όλοι οι δυσλεκτικοί να αντιμετωπίζονται ως άτομα με ίσες ευκαιρίες με όλους? Θέλετε μια αντιμετώπιση "πολιτικώς ορθή" ή ουσιαστική, προκειμένου να βοηθήσει όλα τα παιδιά να παρακολουθούν με άνεση τα μαθήματά τους και να μην αισθάνονται μειονεκτικά?

όπως καταλαβαίνεις η απάντηση μόνο μια μπορεί να είναι. ίσες ευκαιρίες για όλους, άλλωστε το λέει το σύνταγμα, το υπουργείο παιδείας, η κυρα κατίνα δίπλα μου.

Επιδιώκω: να μην αντιμετωπίζουν οι δυσλεξικοί τους εαυτους τους ώς χαζούς, βλάκες και οι υπόλοιποι σαν προβληματικούς, αναλφάβητους αλβανούς και να ξεχωρίζονται στα τελευταία θρανία για να μην ενοχλόυν την υπόλοιπη τάξη, επιδιώκω όπως λέει και στο site: "...Στην αρχική σελίδα του e-nter.net διαβάσατε για μερικούς, μόνο, από τους διάσημους δυσλεξικούς. Γνωρίζατε γι' αυτούς? Κι όμως, είμαι σίγουρος ότι διαβάζοντας κάποια απ' τα ονόματα αυτά κάτι έκανε ένα "κλικ" μέσα σας. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι το παιδί σας σώνει και καλά θα γίνει ένας λαμπρός π.χ. επιστήμονας που θα τον μνημονεύουν οι επερχόμενες γενιές.. Σημαίνει όμως ότι τίποτα δεν μπορεί να το σταματήσει από το να γίνει "αν πραγματικά το θελήσει". Αυτό..., τίποτα...., κανένας εξωγενής παράγωντας να μην μπορεί να τα σταματήσει.

Οι δυσλεξικοί δεν είναι διάνοιες, αν όμως δεν γνωρίζουν τα άτομα, οι γονείς οι εκπαιδευτικοί για τη δυσλεξία τους αντιμετωπίζονται ως χαζοί, τεμπέληδες, άχρηστοι...κλπ σύμφωνα με τις ακαδημαίκες τους επιδόσεις στην εκπάιδευση η οποία όμως ΔΕΝ είναι προσρμοσμένη στην δική τους διαφορετικότητα και ιδιαιτερότητα στον τρόπο με τον οποίον μαθαίνουν!

Τώρα σύμφωνα με μια έρευνα στην Αγγλία το 40% των δυσλεξικών είναι επιτυχημένοι (και μάλιστα μίλαγαν και για εκατομμυριούχους) και για να έχει γίνει αυτή η έρευνα 8α μιλάμε για επιτυχημένους σε ηλικίες π.χ. απο 25,30 μέχρι 50κατι.. άρα σαν μαθητές ήταν πριν άπο αρκετά χρόνια με υποδεέστερη νομοθεσία, εργαλεία, μεθόδους κλπ.

Τα παιδιά αυτά ΔΕΝ χάνονται το πρόβλημα είναι ότι στιγματίζονται περνόντας πραγματικά άσχημα σχολικά χρόνια.

Τώρα να αναφέρω και μια άλλη έρευνα? που λέει ότι το 80% σε άτομα επιθετικών συμπεριφορών (houligans klp - μιλάμε για τις ακρέες περιπτώσεις) είναι άτομα με ψηλό IQ και μαθησιακές δυσκολίες....

Αν τα διάφορα συμφέρωντα και οι άνθρωποι που τα εξυπηρετούν ενοχλόυν εσένα(όχι εσένα αλλά όποιον διαβάζει, όποιον τον απασχολεί, όποιον το σκέφτεται) εμένα (...) με χαντακώνει!!!

Φιλικά,

Ι.Σταμίρης

www.e-nter.net

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εκτός του ότι μου άρεσε πάρα πολύ αυτός ο διάλογος, διότι είναι στην κυριολεξία ΔΙΑΛΟΓΟΣ, να συμπληρώσω ότι αυτοί, που χρησιμοποιούν την ψευδή διάγνωση δυσλεξίας, για να καρπωθούν τα προνόμια, κάνουν κακό πρώτα στους ίδιους τους δυσλεκτικούς...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

.... να συμπληρώσω ότι αυτοί, που χρησιμοποιούν την ψευδή διάγνωση δυσλεξίας, για να καρπωθούν τα προνόμια, κάνουν κακό πρώτα στους ίδιους τους δυσλεκτικούς...

Για του λόγου το αληθές:

Γ6/136087/19.12.2002 ΥΠΕΠΘ

Ειδική μαθησιακή δυσκολία (δυσλεξία)

Το πρόβλημα της άδικης (ειδικής) μαθησιακής δυσκολίας (δυσλεξία) προσλαμβάνει χρόνο με το χρόνο, κατά κοινή ομολογία, υπερβολικές διαστάσεις στο χώρο του σχολείου, προπαντός όμως του Λυκείου, για ευνόητους λόγους.

Κρίνεται εξαιρετικά αναγκαίο το σχολείο να δράσει υπεύθυνα και μεθοδικά, ώστε να ελεγχθεί το φαινόμενο της δυσλεξίας προς όφελος των μαθητών που αποδεδειγμένα είναι δυσλεξικοί, αλλά και προς διασφάλιση της εγκυρότητας της αξιολογικής διαδικασίας για το σύνολο των μαθητών, ιδιαίτερα κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις. Το σχολείο, επίσης, θα πρέπει να δράσει έγκαιρα, ώστε να επισημανθούν από τις πρώτες τάξεις οι μαθητές που παρουσιάζουν συμπτώματα δυσλεξίας, να διαγνωστεί η μαθησιακή τους αδυναμία, και να αντιμετωπιστούν οι μαθητές αυτοί κατάλληλα

Για την επιτυχία αυτού του στόχου είναι απαραίτητο ο Διευθυντής του σχολείου (Δημοτικού, Γυμνασίου, Ενιαίου Λυκείου και Τ.Ε.Ε.) να ζητά από τους διδάσκοντες να αναφέρουν κατά την παιδαγωγική συνεδρία του α' τριμήνου κάθε σχολικής χρονιάς τις περιπτώσεις των μαθητών εκείνων οι οποίοι, κατά την εκτίμηση τους, αντιμετωπίζουν κάποιες ειδικές δυσκολίες μάθησης. ( βράσε ρύζι, οι περισσότεροι δνε ξέρουν την τύφλα τους και οι υπόλοιποι αδιαφορούν, ούτε καν ενημερώνονται για τις διατάξεις και τις εγκυκλίους) Ειδικά για τις περιπτώσεις μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα πρέπει να ενημερώνονται και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Γενικής και Ειδικής Αγωγής της περιοχής (αμεεε) . Η αναφορά των διδασκόντων να καταγράφεται στα πρακτικά του σχολείου. Αν η εκτίμηση τους ενισχυθεί κατά το επόμενο τρίμηνο, τότε να καλούνται στο σχολεία οι γονείς του μαθητή με το "μαθησιακό πρόβλημα'', να ενημερώνονται για αυτό και ταυτόχρονα να τους υποδεικνύεται ότι είναι αναγκαίο να απευθυνθούν στο ΚΔΑΥ της περιοχής τους (ΚΔΑΥ Αθήνας 7/2004 ..3.000 εκρεμμείς αιτήσεις αξιολόγησης!) ή, αν αυτό δεν λειτουργεί ακόμη, σε δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο. Το χορηγούμενο από τα ανωτέρω Κέντρα πιστοποιητικό δυσλεξίας θα γίνεται δεχτό από το σχολείο, εφόσον .η διάγνωση και η αξιολόγηση της μαθησιακής δυσκολίας έχουν γίνει από διεπιστημονική ομάδα τριών τουλάχιστον ειδικών, οι οποίοι και θα συνυπογράφουν. (μια υπογραφή και μόνον από τον αρμόδιο ψυχολόγο) Επιπρόσθετα κρίνεται σκόπιμο να καταγράφεται στα πρακτικά του σχολείου και η υπόδειξη του εκπαιδευτικού προς τους γονείς για επιβεβλημένη εξειδικευμένη εξέταση του συγκεκριμένου μαθητή.

Οι ανωτέρω ενέργειες είναι επιβεβλημένες, τόσο κατά τη διάρκεια της φοίτησης των μαθητών στο Δημοτικό Σχολείο ( κυρίους από τη Β΄ τάξη και μετά) όσο και στο Γυμνάσιο, για να περιοριστεί στο ελάχιστο ή να εκλείψει η παρατηρούμενη τακτική του να προσκομίζονται βεβαιώσεις δυσλεξίας ακόμη και κατά τους τελευταίους μήνες της Γ τάξης του Λυκείου.

Οι παρατηρήσεις σε (παρένθεση) δικές μου.

Η παρούσα εγκύκλιος αναθεωρήθηκε στους επόμενους τρεις μήνες και καταργήθηκαν οι 3 υπογραφές!!!

Άντε τώρα να είσαι Διευθυντής του σχολείου και να πρέπει να ενημερώσεις τους καθηγητές/δασκάλους να πράξουν τα δέοντα, σε μια σχολική τάξη π.χ. γυμνασίου με το 60% αλλοδαπούς και το 20-30% αυτών να είναι 1-2 χρόνια στην ελλάδα και ντερέκια 15-16 χρονών στην Α΄γυμνασίου....

....το μεγαλείο σου

Υ.Γ. basiliki, πολύ ...ξεσηκωτικό(!) το abatar σου :)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Σχετικά με το Da Vinci, τον κατέταξαν επιστήμονες κι όχι ΜΜΕ(!), βάση των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων της δυσλεξίας που εμφανίζονται στα γραπτά τους....

:wacko: Δεδομένου ότι

emrose η δυσλεξία είναι η ειδική μαθησιακή δυσκολία της ανάγνωσης(δυσ- +legere=διαβάζω) και όχι της γραφής

emrose σημάδια από το γραπτό λόγο είναι τα ορθογραφικά λάθη και μόνον

emrose χρειάζονται ειδικά τεστ από εξειδικευμένο άτομο για να τεθεί η διάγνωση μετά βεβαιότητας μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει πώς μπήκε η διάγνωση στον Ντα Βίντσι;

:wacko: Δεν είναι τυχαίο ότι στο site της διεθνούς εταιρείας δυσλεξίας έχει διάσημους δυσλεξικούς μόνον εν ζωή.

emarright Δεν χρειάζεται να το παρακάνουμε.Καλή ώρα σαν τον Μέγα Αλέξανδρο που ήταν ομοφυλόφιλος,αριστερόχειρας(εγώ είμαι,αν και όχι δυσλεξικός όπως πάρα πολλοί αριστερόχειρες),μασόνος κ.ο.κ.,ανάλογα πάντα με το τι είναι αυτός που το λέει!Αλλιώς θα φτάσουμε να θυμίζουμε τον τύπο που έχασε τα μαλλιά του και έλεγε "ωραία,και τώρα θυμίζω τον Ιούλιο Καίσαρα"!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Υ.Γ. basiliki, πολύ ...ξεσηκωτικό(!) το abatar σου :)

Το κάνω επίτηδες, για να τραβάω την προσοχή σε αυτά που λέω! B)

Σε γενικές γραμμές και δυστυχώς οι εκπαιδευτικοί είναι τόσο άσχετοι, που ούτε δυσλεκτικούς μπορούν να διακρίνουν, αλλά και δεν ξέρουν καν την ύπαρξη κι άλλων μαθησιακών δυσκολιών, όπως του Συνδρόμου Υπερκινητικού Παιδιού ή Διάσπασης της Προσοχής. Αποτέλεσμα...αν ο δάσκαλος είναι ευαισθητοποιημένος, αλλά άσχετος, όλα τα παιδιά είναι δυσλεκτικά. Αν πάλι δεν είναι ευαισθητοποιημένος, όλα τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες είναι τεμπέλικα!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

:wacko: Δεδομένου ότι

  emrose  η δυσλεξία είναι η ειδική μαθησιακή δυσκολία της ανάγνωσης(δυσ- +legere=διαβάζω) και όχι της γραφής

emrose σημάδια από το γραπτό λόγο είναι τα ορθογραφικά λάθη και μόνον

emrose χρειάζονται ειδικά τεστ από εξειδικευμένο άτομο για να τεθεί η διάγνωση μετά βεβαιότητας μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει πώς μπήκε η διάγνωση στον Ντα Βίντσι;

well μια και ανάφερες το IDA, διάβασε λίγα περισσότερα για τη δυσλεξία γιατί το μπέρδεψες λιγάκι το πράγμα :wacko:

Το "πρόβλημα" της δυσλεξίας είναι νευρολογικό και αντανακλάται στην κωδικοποίηση-αποκωδικοποίηση..

για να μην φλουντάρω το forum με ορισμούς κλπ. θα σου μεταφέρω αυτά που λέει το IDA και καλό θα ήταν να ρίξεις και μια ματιά στην αντίστοιχη σελίδα γιατί έχει πολύ καλές και ουσιαστικές πληροφορίες:

What is dyslexia?

Dyslexia is a specific learning disability that is neurological in origin. It is characterized by difficulties with accurate and / or fluent word recognition and by poor spelling and decoding abilities. These difficulties typically result from a deficit in the phonological component of language that is often unexpected in relation to other cognitive abilities and the provision of effective classroom instruction. Secondary consequences may include problems in reading comprehension and reduced reading experience that can impede growth of vocabulary and background knowledge.

Adopted by the IDA Board of Directors, Nov. 12, 2002. This Definition is also used by the National Institute of Child Health and Human Development (NICHD).

Studies show that individuals with dyslexia process information in a different area of the brain than do non-dyslexics.

Many people who are dyslexic are of average to above average intelligence.

...

Dyslexia is the most common cause of reading, writing and spelling difficulties.

Dyslexia affects males and females nearly equally, and people from different ethnic and socio-economic backgrounds as well.

πηγή: IDA

http://www.interdys.org/servlet/compose?se...id=5&page_id=95

= = =

Γιατί δεν αναφέρουν το Da Vinci και άλλους ..."πεθαμένους" δεν ξέρω, αλλά μπορούμε να σταθούμε στον Einstein ή στον T.Edison πχ. ελπίζω να μην έχεις αμφιβολίες και γι' αυτούς...

"Thomas Edison.

Dorothy Einon. Psychologist, writer, lecturer.

Albert Einstein. Scientist, mathematician."

πηγή: BDA (ότι καλύτερο παγκοσμίως!)

http://www.bda-dyslexia.org.uk/main/inform...ras/x07fame.asp

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Γιατί δεν αναφέρουν το Da Vinci και άλλους ..."πεθαμένους" δεν ξέρω, αλλά μπορούμε να σταθούμε στον Einstein ή στον T.Edison πχ. ελπίζω να μην έχεις αμφιβολίες και γι' αυτούς...

embaaa Ο λόγος είναι ο εξής.Υπάρχουν χαλαρά(=soft) και σκληρά(=hard) επιδημιολογικά δεδομένα.Η διάγνωση της δυσλεξίας δεν μπορεί να τεθεί χωρίς ειδικά τεστ,με απλή και μόνο υποψία της παθήσεως.Τα ορθογραφικά λάθη δεν συνιστούν απόδειξη μιας ειδικής μαθησιακής δυσκολίας,όπως η δυσλεξία,αλλά μόνο ένδειξη.Έτσι και ο Einstein και ο Eddison,εφόσον δεν εξετάστηκαν στη ζωή τους από ειδικό και δεν ετέθει η διάγνωση,μόνο στο επίπεδο της εικασίας ήταν δυσλεξικοί.Αν για μια οργανική πάθηση που υπάρχουν και σκληρά δεδομένα η συμφωνία μεταξύ γιατρών δεν ξεπερνά το 50%(!),πώς μπορεί να θέσει κάποιος τη διάγνωση για κάτι που δεν έχει άλλο από πολλές φορές υποκειμενικά ερμηνευόμενα δεδομένα;Ακόμα,πριν την αναγνώριση της δυσλεξίας ως ιδιαίτερης καταστάσεως δεν είναι σίγουρο ότι υπήρχε καν.Τι νόημα είχε η δυσλεξία σε μια κοινωνία λ.χ. που το 98% δεν ήξερε να διαβάζει και να γράφει;Έτσι δυσλεξία μάλλον δεν υπήρχε ούτε καν πριν τον 20ο αιώνα,αφού ο ορισμός της είναι λειτουργικός.Γι'αυτό ακριβώς τον λόγο δεν συγκαταλέγουν στα site αυτά δυσλεξικούς στους πεθαμένους.Οι πληροφορίες όλες αυτές πρέπει να αντιμετωπίζονται με περίσκεψη.Δεν θεωρώ ότι οι δυσλεξικοί έχουν την οποιαδήποτε διαφορά από τον γενικό πληθυσμό,πέραν της εδικής μαθησιακής δυσκολίας.Και φυσικά εξίσου διαδεδομένες είναι η δυσαριθμία και η δυσγραφία-και αυτές πρέπει να έχουν την προσοχή μας,ιδιαίτερα η δυσαριθμία είναι τεράστιο πρόβλημα στην καθημερινή ζωή!

emexcl Για να δείξω λίγο το πρόβλημα των "διαγνώσεων" σε ιστορικά πρόσωπα να πω ότι για το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου λ.χ. έχουν προταθεί ως αιτία πλέον των 80 νόσων!

emexclΣτο άλλο θέμα μας.Το ότι κάποιοι επικαλούνται δυσλεξία δεν τους απαλλάσσει από την υποχρέωση να δίνουν εξετάσεις.Δίνουν προφορικά την ίδια ύλη.Δεν νομίζω ότι είναι πιο εύκολο να δίνεις προφορικά,όταν στην κόλλα μπορείς να ξαναδείς την απάντησή σου και να την σκεφτείς,στα προφορικά απλά δεν υπάρχουν τετοιες ευκολίες.Ούτε με ποσόστωση μπαίνουν τα άτομα με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Αν σκεφτεί κανείς ότι το 1% δίνει εξετάσεις με αυτήν την διαδικασία,ενώ σχεδόν το 10% του μαθητικού πληθυσμού έχει δυσλεξία,υπάρχει πρόβλημα και επικεντρωνόμαστε σε κάτι επουσιώδες και όχι στο πραγματικό πρόβλημα.Και ναι,το ελληνικό σχολείο είναι αισχρό σε αυτό το ζήτημα-τη βοήθεια σε αυτά τα άτομα-,αλλά μακάρι και να ήταν το μόνο...Πάντως σίγουρα δεν χρειάζεται το δυσλεξικό-ακόμα χειρότερα το χαρισματικό-παιδί ειδικό σχολείο,αφού δεν έχει τόσες και τέτοιες διαφορές με τον υπόλοιπο μαθητικό πληθυσμό ώστε να δικαιολογεί μια τέτοια γκετοποίηση κατά τη γνώμη μου.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Τα ορθογραφικά λάθη δεν συνιστούν απόδειξη μιας ειδικής μαθησιακής δυσκολίας,όπως η δυσλεξία,αλλά μόνο ένδειξη..

Με βρίσκεις σύμφωνο στο ότι μιλάμε για ενδείξεις και όχι γι αποδέιξεις, όμως τα χαρακτηριστικά που είναι κοινά στους δυσλεξικούς δεν είναι μόνο η ορθογραφία αλλά και:

Γενικά

Εμφανίζεται λαμπρός, ιδιαίτερα ευφυής, και ευκρινής αλλά ανίκανος να διαβάσει, να γράψει, ή να συλλαβίσει σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Χαρακτηρίζεται συχνά ως τεμπέλης, “κουτός”, απρόσεκτος, ανώριμος, "δεν προσπαθεί αρκετά" ή "έχει πρόβλημα συμπεριφοράς."

Δεν είναι "αρκετά πίσω" ή "αρκετά κακός στα μαθήματα" ώστε να αντεπεξέλθει στο σχολικό πρόγραμμα.

Με υψηλό δείκτη νοημοσύνης χωρίς όμως να τα πηγαίνει καλά στα ακαδημαϊκά τεστ. Τα καταφέρνει στα προφορικά, αλλά όχι και στα γραπτά.

Αισθάνεται “χαζός” έχει πολύ λίγο αυτοσεβασμό, αυτοεκτίμηση, κρύβει ή καλύπτει τις αδυναμίες του με έξυπνες, αντισταθμιστικές, στρατηγικές. Αποθαρρύνεται εύκολα και γίνεται συναισθηματικά ευαίσθητος για τη σχολική ανάγνωση ή τα τέστ του.

Ταλαντούχος στην τέχνη, το δράμα, τη μουσική, τον αθλητισμό, τη μηχανική, την ιστορία-αφήγηση, τις πωλήσεις, τις επιχειρήσεις, τη σχεδίαση, την οικοδόμηση, ή την εφαρμοσμένη μηχανική. Άριστος στους Η/Υ.

Συχνά ονειροπολεί, “χάνεται” εύκολα ή χάνει την ακολουθία του χρόνου.

Δυσκολία στην συγκέντρωση της προσοχής, εμφανίζεται ως "υπερβολικός" ή "ονειροπόλος."

Μαθαίνει καλύτερα μέσο της εμπράγματης εμπειρίας, των επιδείξεων, του πειραματισμού, της παρατήρησης, και των οπτικών βοηθημάτων.

Όραση, ανάγνωση και ορθογραφία

Παραπονιέται συχνά για ιλίγγους, πονοκέφαλους ή πόνους στο στομάχι κατά τη διάρκεια του διαβάσματος(και ιδίως όταν απαιτείται ιδιαίτερη συγκέντρωση για την κατανόησή του κειμένου).

Συγχέει τα γράμματα, τους αριθμούς, τις λέξεις, τις ακολουθίες, ή τις λεκτικές εξηγήσεις.

Διαβάζοντας ή γράφοντας παρουσιάζει επαναλήψεις, προσθήκες, μεταθέσεις, παραλείψεις, αντικαταστάσεις και αντιστροφές στα γράμματα, τους αριθμούς ή/και τις λέξεις.

Παραπονιέται με την αίσθηση ή την θέα, ανύπαρκτης, μετακίνησης διαβάζοντας, γράφοντας, ή αντιγράφοντας.

Φαίνεται να έχει δυσκολία με την όραση, όμως οι οφθαλμολογικές εξετάσεις δεν αποκαλύπτουν κανένα πρόβλημα.

Εξαιρετικά έντονη όραση και παρατηρητικότητα, ή έλλειψη στην αντίληψη βάθους και την περιφερειακή όραση.

Διαβάζει και ξαναδιαβάζει με λίγη όμως κατανόηση.

Συλλαβίζει φωνητικά και αντιφατικά (ασυνεπώς).

Ακρόαση και ομιλία

Έχει επεκτείνει την ακοή του, ακούει πράγματα που δεν λέγονται ή δεν είναι προφανή σε άλλους, αποσπάται εύκολα από ήχους.

Δυσκολία να εκφράσει τις σκέψεις του, μιλά με αναποτελεσματικές (στην αποτύπωση των ιδεών) φράσεις, αφήνει ελλιπείς τις προτάσεις του, υπό πίεση μπορεί να εκδηλώσει τραυλισμό, προφέρει λανθασμένα τις μεγάλες λέξεις ή μεταθέτει τις φράσεις, τις λέξεις, και τις συλλαβές κατά την ομιλία.

Δεξιότητες

Πρόβλημα με το γράψιμο ή την αντιγραφή, το πιάσιμο μολυβιών γίνεται με ασυνήθιστο τρόπο, ο τρόπος γραφής ποικίλλει ή/και είναι δυσανάγνωστη.

Αδέξιος, ασυντόνιστος, δεν είναι καλός στο ποδόσφαιρο ή τον ομαδικό αθλητισμό

δυσκολία με τους λεπτούς χειρισμούς και τις μηχανικές κινήσεις σε προκαθορισμένους στόχους ή “αποστολές”, επιρρεπής σε κίνηση-ασθένεια(motion-sickness).

Μπορεί να είναι αμφιδέξιος, και συγχέει συχνά αριστερά/δεξιά.

Διαχείριση Math και χρόνου

Έχει μεγάλη δυσκολία να λέει την ώρα, να διαχειρίζεται τον χρόνο, στην εκμάθηση των τοποθετημένων διαδοχικά πληροφοριών (αλληλουχία, μαθηματικές ή χρονικές ακολουθίες) ή στόχων ή να είναι στην ώρα του εκεί κι όταν πρέπει.

Υπολογίζει μετρώντας τα δάχτυλα και χρησιμοποιώντας άλλα τεχνάσματα, ξέρει τις απαντήσεις αλλά δεν μπορεί να τις αποτυπώσει σε χαρτί.

Μπορεί να μετρήσει, αλλά έχει δυσκολία στο να μετρά αντικείμενα και στις οικονομικές του δοσοληψίες (καταμέτρηση και διαχείριση χρημάτων).

Μπορεί να κάνει αριθμητική, αλλά αποτυγχάνει με τα προβλήματα(αφηγηματικά), δεν μπορεί να “πιάσει” εύκολα την άλγεβρα ή τα υψηλότερα μαθηματικά.

Μνήμη και γνώση

Άριστη μακροπρόθεσμη μνήμη όσον αφορά τις εμπειρίες, τις τοποθεσίες και τα πρόσωπα.

Φτωχή μνήμη για τις ακολουθίες, τα γεγονότα και τις πληροφορίες που δεν έχουν βιωθεί.

Σκέφτεται πρώτιστα με τις εικόνες και το συναίσθημα(ή αισθήσεις –κιναισθητικός), όχι με ήχους ή λέξεις (λίγος εσωτερικός διάλογος).

Συμπεριφορά, υγεία, ανάπτυξη και προσωπικότητα

Εξαιρετικά ατίθασος ή καταναγκαστικά τακτικός

Μπορεί να είναι ο κλόουν (της τάξης), ταραχοποιός, ή πάρα πολύ ήρεμος.

Είχε, κατ' ασυνήθιστο τρόπο, περάσει πολύ γρήγορα ή πολύ αργά τα αναπτυξιακά στάδια (ομιλία, μπουσούλημα, περπάτημα, δέσιμο παπουτσιών).

Επιρρεπείς σε μολύνσεις αυτιών, ευαίσθητος στα τρόφιμα, τις πρόσθετες ουσίες, και τα χημικά προϊόντα.

Μπορεί να κοιμάται πολύ βαριά ή πολύ ελαφριά, να βρέχει το κρεβάτι του ακόμη και σε μεγαλύτερη ηλικία.

Κατ' ασυνήθιστο τρόπο υψηλή ή χαμηλή αντοχή στον πόνο.

Ισχυρή αίσθηση της δικαιοσύνης, συναισθηματικά ευαίσθητος, αγωνίζεται για την τελειότητα.

Τα λάθη και τα συμπτώματα αυξάνονται εντυπωσιακά με τη σύγχυση, τη χρονική πίεση, τη συναισθηματική πίεση, ή τη κακή υγεία.

κάποια από αυτά τα «σημάδια» (Διαβάζοντας ή γράφοντας παρουσιάζει επαναλήψεις, προσθήκες, μεταθέσεις, παραλείψεις, αντικαταστάσεις και αντιστροφές στα γράμματα, τους αριθμούς ή/και τις λέξεις…) το να γράφουν μια λέξη στο ίδιο κείμενο με διαφορετικούς τρόπους, να γράφεις π.χ. σημαιρα.. είναι ισχυρές ενδείξεις.

Για τους συγκεκριμένους έχουμε και τα παρακάτω:

Thomas Edison. "Οι δάσκαλοί μου έλεγαν ότι το κεφάλι μου είναι κλούβιο. .. ο πατέρας μου νόμιζε ότι ήμουν ηλίθιος, και σχεδόν πείστηκα ότι ήμουν."

Albert Einstein. Μου είπε ότι οι δάσκαλοί του έλεγαν ότι .. ήταν διανοητικά αργός, ακοινώνητος, και "χαμένος" στα ανόητα όνειρά του..- Hans Α. Einstein, για τον πατέρα του.

πώς μπορεί να θέσει κάποιος τη διάγνωση για κάτι που δεν έχει άλλο από πολλές φορές υποκειμενικά ερμηνευόμενα δεδομένα;

Σέβομαι την επιστημονικά τεκμηριωμενη σου άποψη και τον προβληματισμό που μπορεί να προκύψει απ΄ αυτήν, απλά θα πρέπει να συμπεριλάβουμε κι άλλες ακόμη «οπτικές», όπως τα πολλά ακόμη χαρακτηριστικά των δυσλεξικών κι όχι μόνο το πρόβλημα στην οργάνωση και την ορθογραφία.

πώς μπορεί να θέσει κάποιος τη διάγνωση για κάτι που δεν έχει άλλο από πολλές φορές υποκειμενικά ερμηνευόμενα δεδομένα;

Ακόμα,πριν την αναγνώριση της δυσλεξίας ως ιδιαίτερης καταστάσεως δεν είναι σίγουρο ότι υπήρχε καν.Τι νόημα είχε η δυσλεξία σε μια κοινωνία λ.χ. που το 98% δεν ήξερε να διαβάζει και να γράφει;Έτσι δυσλεξία μάλλον δεν υπήρχε ούτε καν πριν τον 20ο αιώνα,αφού ο ορισμός της είναι λειτουργικός

Η δυσλεξία έχει νευρολογική βάση, ο εγκέφαλος είναι διαφορετικός σε δομή και λειτουργία (νευροαπεικόνιση – fMRI) και είναι κληρονομική σε ποσοστό που ακόμη κανείς δεν έχει συμφωνήσει απόλυτα (>80%) και επιδρά από 3 έως 7 (ούτε σ΄ αυτό έχει συμφωνήσει κανείς) γενιές !!!

Το μόνο σίγουρο για τους δυσλεξικούς είναι η ασυνέπειά τους (στο είδος των χαρακτηριστικών και στη συχνότητα που τα εκφράζουν) και για τη δυσλεξία ότι ακόμη δεν ξέρουμε τίποτα…

Οι πληροφορίες όλες αυτές πρέπει να αντιμετωπίζονται με περίσκεψη

emgoal και με πολύ-πολύ έρευνα…

Είναι κρίμα που δεν έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία και τους ανθρώπους που θα καθίσουν να ψάξουν για τους έλληνες δυσλεξικούς, ακόμη και σε επίπεδο ενδείξεων, νομίζω θα΄ ταν πάρα πολύ ενδιαφέρον… (think)

Ο Γιαννίωτης, ο πιτσιρίκος που έφερε την καλύτερη θέση στην κολύμβηση για την Ελλάδα σε επίπεδο ολυμπιακών είναι δυσλεξικός, τον πήγε η μητέρα του από μικρό στην κολύμβηση για να μπορέσει να υποστηρίξει την ψυχολογία του. Θα μου πεις ίσως ε, και? ο μόνος είναι? Έχει καμια σημασία που είναι δυσλεξικός? Είναι ένα «χάρισμα» που θα μπορούσε να έιχε οποιοσδήποτε νέος μέσα στον γενικό πληθυσμό. Είμαι απόλυτα σύμφωνος…

Η διαφορά ξέρεις πια είναι? Ότι λόγο της ελλιπούς ενημέρωσης το 99% των γονιών πλακώνει στην πίεση και το διάβασμα, με παραδοσιακούς μεθόδους εξαναγκασμού, παιδιά 4ης, 5ης και 6ης δημοτικού μέχρι της 11:00 το βράδυ (ξέρεις τι μπορεί να είναι αυτό για ένα δυσλεξικό παιδι? Κι όμως η πραγματικότητα των περισσότέρων)

Πάντως σίγουρα δεν χρειάζεται το δυσλεξικό-ακόμα χειρότερα το χαρισματικό-παιδί ειδικό σχολείο,αφού δεν έχει τόσες και τέτοιες διαφορές με τον υπόλοιπο μαθητικό πληθυσμό ώστε να δικαιολογεί μια τέτοια γκετοποίηση κατά τη γνώμη μου.

Αρκεί να βρεθούν οι σωστοί καθηγητές και δάσκαλοι, μακάρι… κάποτε!

Thanks

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.