Jump to content

ΙΑΤΡΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ


Ηλίας Ράντος

Recommended Posts

Με αναζήτηση στο internet για παλιά θέματα και SOS και με βάση απόψεις που κυκλοφορούν μεταξύ φοιτητών, διαβάζοντας για το μάθημα της ιατρικής χημείας του 1ου εξαμήνου θεώρησα ως SOS τα ακόλουθα τμήματα/κεφάλαια :   

ΔG, ΔS, ΔΗ

Αμινοξέα (χημικοί τύποι, δεσμοί που σχηματίζουν, πλευρικές ομάδες,

Ένζυμα

Υδατάνθρακες

Λιπίδια 

Κυτταρική μεμβράνη                                   

Οξέα - Βάαεις

Αιμοσφαιρίνες

Οξειδοαναγωγή

Τα συγκεκριμένα τμήματα κάλυψαν ένα πολύ σημαντικό τμήμα των θεμάτων Ιανουαρίου 2020. Τα θέματα ήταν 33 πολλαπλής επιλογής χωρίς αιτιολόγηση και 4 ασκήσεις (θεωρητικές όχι υπολογιστικές). Τα πολλαπλής έπιαναν 33 μονάδες και οι ασκήσεις 17, άρα συνολικά 50 μονάδες (γίνεται αναγωγή στο 10).

Το ότι τα φετινά θέματα ήταν αυτού του τύπου δε σημαίνει φυσικά ότι κάθε χρόνο θα πέφτουν πολλά πολλαπλής και λίγες ασκήσεις.

 🙂🙂🙂🙂🙂 

                                                                                                                                                 

                                                                         

                 

                                                                     

                                                                              

                                                                                                                                                                                                                                        

 

                                                                                                                                                           

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...
  • 11 months later...

Θέματα χημείας κανονικών φοιτητών - διαδικτυακή εξέταση 01/02/2021. Ήταν 30 πολλαπλής σε 35 λεπτά (προφανώς πιθανόν να μην είναι έτσι σε κανονικές συνθήκες). Τα θέματα ήταν:

-Υπολογισμός ΔGo και ΔG σε ισορροπία 

-Υβριδισμός

-Δομή υαλουρονικού οξέος

-Λεκτίνη ιού της γρίπης

-Επίδραση ακτινοβολίας στο DNA (διμερή θυμίνης)

-Σχήμα δομής πρωτεΐνης και να πούμε τι δομή ήταν (2οταγής)

-Ετερότροποι ρυθμιστές αιμοσφαιρίνης

-Άσκηση στην αιμοσφαιρίνη με μεταφορά οξυγόνου από πνεύμονες σε ιστούς κλπ

-Υψηλή ΔG του ΑΤΡ

-4 αμινοξέα να πούμε αν είναι πολικά, όξινα κλπ

-Μια ισορροπία Le Chatelier

-Ακετυλίωση αλανίνης/φωσφορυλίωση τυροσίνης

-FMN

-Άσκηση με πρότυπο δυναμικό αναγωγής

-Ένα πενταπεπτίδιο και να πούμε το φορτίο που επικρατεί

-Αντικατάσταση ισολευκίνης από γλουταμικό, τι συμβαίνει

-Πολλά αμινοξέα προλίνης σε πρωτεΐνη, τι συμβαίνει (άπωση - αποσταθεροποίηση)

-Επιμερή σάκχαρα

-Αντίδραση πνευμόνων/ιστών (αυτό στην αιμοσφαιρίνη)

-Μια εικόνα να πούμε τι δεσμοί σχηματίζονται μεταξύ πλευρικών ομάδων αμινοξέων και υποστρώματος

-Ένα σχήμα όπου ζήταγε να πούμε αν είναι πρωτεΐνη, πολυσακχαρίτης κλπ.

-Φωσφορυλάση γλυκογόνου

Είχε και μερικά ακόμη, στα οποία ζητούσε από τις 5 επιλογές να επιλέξουμε τη λανθασμένη.

Για τον χρόνο που δίνανε, κατ' εμέ, τα θέματα ήταν απαιτητικά.

Μην καθίσετε να χάσετε χρόνο σε δομές Lewis, ηλεκτρονικές ομάδες και RS, γιατί απ' ό,τι είδα η Κουλοχέρη εστιάζει σε άλλα πράγματα (κυρίως σε πράγματα γνωστά από το λύκειο). Το μάθημα, αν θέλετε απλώς να το περάσετε, απαιτεί ελάχιστο διάβασμα πριν την εξεταστική, ακόμη κι αν δεν έχετε διαβάσει όλη τη χρονιά. Επομένως, μην αγχώνεστε καθόλου. Τώρα, αν θέλετε βαθμό, προφανώς στρωθείτε.

Τροποποιήθηκε από κάτοικος χονολουλού
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 11 months later...

Θέματα Χημείας Κανονικών 31/1/2022

Είκοσι πολλαπλής, τρείς ερωτησείς ανάπτυξης, σε πενήντα λεπτα

Πολλαπλης:

-Αλληλεπιδραση αμινοξέων και καταλληλοτερο πεχα

-Ποσότητα διαλύματος για μεγιστοποιηση ρυθμιστικης ικανοτητας

-Υβριδισμος οξυγονου-ανθρακα

-Ισχύς οξεως-βασης

-Ευρεση προτυπης ενεργειας(; (ζηταγε δυναμικο αλλα οι απαντησεις ηταν σε J))

-UPR

-Alzheimer

-Που δεν βρισκουμε ριβοζη

-FMN-FADH2

-Ευρεση K απο ΔG

-Prions

-Γαγγλιοζιτες

-Τι παραγει η χοληστερολη

-Συνθεση προσταγλανδινης

-Πρωτογενής αμυλοειδωση

-ΔΗ και ΔS, αυθορμητη αντιδραση

-Διασπαση ATP σε θεση γ

-Σταθερότητα δομης πρωτεινης

Ανάπτυξης:

-Καμπυλες αιμοσφαιρινης (καθαρη- στο αιμα, υψηλη συγκεντρωση CO2-χαμηλη συγκεντρωση CO2), αλληλεπιδραση με BPG

-Διασπαση αμυλου σε μαλτοζη-ποσα αναγωγικα μορια προεκυψαν

-Ευρεση αμινοξεων απο χημικο τυπο, ονομασια δεσμου, ονομασια αμινοξεων, δομη πρωτεινης και φορτιο

 

Γενικότερα ο χρόνος ηταν πολύ μικρος για οσα ζητηθηκαν, ενω υπηρχαν και λαθη στα πολλαπλης. Δεν είχαν σχεση με παλαιοτερα θεματα, κεφαλαια οπως οι λεκτινες, το RS, δομες Lewis δεν εξεταστηκαν, ενω θεματα που συζητηθηκαν και τονιστηκαν επανειλημμένως στα αμφιθεατρα δεν ζητηθηκαν καν(οπως η γλυκιωση της αιμοσφαιρινης, δομες λιπιδιων και υπολογισμος συγκεντρωσης οξυγονου). Μαλιστα, μετεπειτα αναφερθηκε οτι ηθελαν αιτιολογηση σε συγκεκριμενα πολλαπλης ενω δεν αναφερθηκε ποτε ουτε στην εκφωνηση ουτε απο τους επιτηρητες.

Προσωπικά βρηκα τα θεματα απαιτητικα, ενω ειχα διαβασει αρκετα για το μαθημα, πιεστηκα αρκετα απο αποψη χρονου και απογοητευτηκα απο την οργανωση των καθηγητων στο συγκεκριμενο μαθημα. Θεωρω επισης απογοητευτικο το γεγονος οτι παροτι εγιναν αρκετα φροντιστηρια τα θεματα που τεθηκαν διεφεραν αρκετα απο οσα συζητηθηκαν στα αμφιθεατρα και στα φροντιστηρια . Ισως καποιοι ψαχνουν να αποδειξουν κατι...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 11 months later...

ΕΞΕΤΑΣΗ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ 23/01/2023 

Τα θέματα ήταν 11 σελίδες, σχεδόν όλα πολλαπλής, αλλά σε αρκετά ζήταγαν ερμηνεία, ενώ και κάποια ήθελαν υπολογισμούς με κομπιουτεράκι. Είχαμε 1 ώρα και 5 λεπτά, ενώ σε κάποια αμφιθέατρα τελευταία στιγμή έδωσαν παραπάνω χρόνο (μια χαρά ε;). Υπήρξαν πολλά παράπονα για τον χρόνο που δόθηκε και ειδικά που σε κάποια αμφιθέατρα τους είπαν ότι έχουν άλλο ένα τέταρτο... πάμε στα θέματα τώρα: 

1.       Είχε ένα σχήμα που φαινόντουσαν να αλληλεπιδρούν οι πλευρικές ομάδες της λυσίνης και του ασπαρτικού. Παρατηρείστε την ιοντική αλληλεπίδραση μεταξύ των πλευρικών R ομάδων των κάτωθι αμινοξέων της λυσίνης και του ασπαρτικού. Η pΚa της R ομάδας του ασπαρτικού είναι 4 και η αντίστοιχη pΚa της R ομάδας της λυσίνης είναι 10. Επιλέξτε το pH όπου προάγεται σε μεγαλύτερο βαθμό αυτή η ιοντική αλληλεπίδραση.

2.       Όταν η διάσπαση του ΑΤΡ γίνεται μέσω της γ-φωσφορικής ομάδας, τότε ποια ομάδα μεταφέρεται; Φωσφορική ή φωσφορυλική ή πυροφωσφορυλικη ή αδενυλική ή αδενοσίνη

3.       Ποια από τις ακόλουθες προτάσεις είναι αληθής αναφορικά με τα νουκλεοτίδια φλαβίνης; Δρουν ως προσθετικές ομάδες / Δεν έχουν πρότυπο δυναμικό εκτός και εάν συνδεθούν με πρωτεΐνη / Πάντα δέχονται δύο ηλεκτρόνια / Χρησιμοποιούνται μόνο από οξυγενάσες / Δέχονται ιόντα υδριδίου

4.       Ποιο από τα ακόλουθα είναι αληθές για τα σφιγγολιπίδια; Τα κερεβροσίδια και οι γαγγλιοζίτες είναι σφιγγολιπίδια / Η φωσφατιδυλό – χολίνη είναι τυπικό σφιγγολιπίδιο / Περιέχουν σκελετό γλυκερόλης / Περιέχουν δύο εστεροποιημένα λιπαρά οξέα / Αποθηκεύονται στα λιποκύτταρα

5.       Ποιο από τα ακόλουθα δεν είναι αληθές για τη χοληστερόλη; Έχει δομή 4 συντηγμένων δακτυλίων / Είναι πρόδρομο μόριο στεροειδών ορμονών / Είναι πρόδρομο μόριο χολικών αλάτων / Περιέχεται στα βακτήρια / Η περιεκτικότητα σε χοληστερόλη της κυτταρικής μεμβράνης είναι μεγαλύτερη της αντίστοιχης στη μιτοχονδριακή μεμβράνη

6.       Είχε μία ένωση έδειχνε γωνίες μεταξύ δεσμών και είχε να επιλέξουμε προσεγγιστικά τις μοίρες κάθε γωνίας.

7.       Κατά τη μεταβολή της αιμοσφαιρίνης από R σε T: απελευθερώνονται Η+ / απελευθερώνονται CO2 / προσδένονται Ο2 / δεσμεύονται CO2 και H+ και απελευθερώνονται Ο2 / κανένα από τα παραπάνω

8.       Η δρεπανοκυτταρική αναιμία οφείλεται σε: αντικατάσταση του ασπαρτικού από αλανίνη / αντικατάσταση του γλουταμικού από βαλίνη / διαταραχή της μυοσφαιρίνης / ανώμαλη συνάθροιση των μορίων της οξυαιμοσφαιρίνης S / κληρονομική βλάβη ενός αλληλόμορφου που κωδικοποιεί την α υπομονάδα της αιμοσφαιρίνης

9.       Aιμα που περιεχει αιμοσφαιρινη 12g/dl φευγει απο τους πνευμονες 97% κορεσμενο με O2 , και επιστρεφει με φλεβικο αιμα 55% κορεσμενο με O2. Πόσο οξυγόνο αποδόθηκε στους ιστούς; 

10.   Είχε ένα διάλυμα HCN με δεδομένη ka, συγκέντρωση και όγκο. Έδινε ένα διάλυμα KCN με τη συγκέντρωση του και ψάχναμε όγκο που πρέπει να προσθέσουμε για να φτιάξουμε ΡΔ. (σκεφτείτε το και από ογκομέτρηση)

11.   Είχε μια ερώτηση για την φωσφορυλάση του γλυκογόνου και τη δράση της. Σημαντικό σε αυτό είναι να μην την συγχέουμε με την φωσφορυλίωση της γλυκόζης αφού η πρώτη οδηγεί σε 1-Ρ- γλυκόζη ενώ ή δεύτερη σε 6-Ρ-γλυκόζη.

12.   Ερώτηση με ημιαντίδραση NAD+/NADH που έδινε Ε, μαζι με μια άλλη ημιαντίδραση και ζήταγε στη συνολική οφειδοαναγωγική να βρούμε ΔG

13.   Ερώτηση με δεδομένα ΔH και ΔS. Ρώταγε πάνω από πια θερμοκρασία η αντίδραση θα είναι αυθορμητη.

14.   Έχουμε 400 μόρια αμύλου, καθένα αποτελείται από 40 μονάδες γλυκόζης. Μετά από πλήρη υδρόλυση (σχηματίζεται αποκλειστικά μαλτόζη) πόση είναι η αύξηση σε αναγωγικά άκρα. (Σε αυτή την άσκηση θεωρούμε ότι το άμυλο είναι μόνο αμυλόζη οπότε κάθε μόριο του έχει ένα αναγωγικό άκρο)

15.   Ερώτηση με μία εικόνα από ασκήσεις μουτσάτσου, με μια πρωτεΐνη που προσδένει το GTP και δείχνει τρια αμινοξέα της να αλληλεπιδρούν με αυτό. Από κάτω ρώταγε στο μέρος της πολυπεπτιδικής αλυσίδας που βγαίνει στα λιπίδια της κυτταρικής μεμβράνης ποια πρέπει να είναι η αλληλουχία. Είχε τρεις πιθανές αλληλουχίες. Λογικά αυτό που ήθελε ήταν να διαλέξουμε αλληλουχία με υδροφοβα αμινοξέα και η εικόνα ήταν για να μας μπερδέψει (ωραία κίνηση!!)

16.   Είχε μια ερώτηση απλή για το τι είναι η μετουσίωση

17.   Κάτι ρώτησαν για α ελικα σε πρωτεινες. (είχε και κάτι για προλίνη μέσα)

18.   Ερώτηση για το κολλαγόνο και τη δομή του ενώ για το επαναλαμβανόμενο μοτίβο αμινοξέων Gly-X-Y, έδινε απάντηση ότι Υ: Pro X: 4- Hyp και όχι ανάποδα, οπότε προσοχή.

19.   Άσκηση που ζήταγε να αναγνωρίσουμε αλληλεπιδράσεις (υδροφοβη, δΗ, ηλεκτροστατικη ελξη και δισουλφυδριλικος)

20.   Τι συμβαίνει με την pKa της ιστιδίνης 143 στην δεοξυαιμοσφαιρίνη; (αυξάνεται) - ήθελε αιτιολόγηση

21.   Ερώτηση με το BPG που έδειχνε τις His και Lys των β υπομονάδων και ζηταγε να πούμε πως αλληλεπιδρούν και μετά ρώταγε η αλλαγή από ιστιδίνη σε σερίνη τι θα επιφέρει στη συγγένεια αιμοσφαιρινης και BPG (αυτό είχε και να ερμηνεύσουμε)

22.   Μια συμπλήρωση κενών που είχε κάτι για το κυτταρικό τοίχωμα των βακτηρίων από τι κατάλοιπα αποτελείται και πως συνδέονται. Είχε και πως η λυσοζύμη θανατώνει τα βακτήρια

23.   Εξετάστηκε δομή υαλουρονικού και κάτι είχε και για φορτισμένες ομάδες.

24.   Ρώτησαν για δεξτράνες και είχε απάντηση τη πλάκα στα δόντια

25.   Έδινε σε μία ερώτηση ένα ΔG και ρώταγε αν είναι εξεργονική/ενδεργονική και περιέγραφε την αντίδραση και ρώταγε αν είναι αναβολισμος/καταβολισμός

26.   Ερώτηση που ανεφερε κατι για UV και ρωταγε τι μπορει να προκαλέσει στο DNΑ (διμερή θυμίνης)

27.   Έδινε μόρια και ζητούσε να επιλέξουμε ποια θα κάνουν δεσμούς υδρογόνου σε διάλυμα όμοιων μορίων

28.   Ποια αλλαγή αμινοξέος θα έχει μεγαλύτερη επίπτωση στη δημιουργία ενός αμυλοειδούς; (είχε επιλογές που μη πολικό γινόταν ας πούμε θετικά φορτισμένα κλπ.)

29.   Που βασίζεται η πρόληψη των αμυλοειδώσεων; Χρήση φαρμάκου με αρωματικό δακτύλιο/ Αργή διαδικασία/ ?

30.   Τι δεν ισχύει για τις θρομβοξάνες; Εκκρίνονται από λευκοκύτταρα/ Η σύνθεση τους αναστέλλεται από την ασπιρίνη/ ?

Γενικά εξετάστηκαν αρκετά Αμυλοειδώσεις, πρωτοπαθής συστηματική αμυλοείδωση, prions, εξετάστηκαν λεκτίνες και η δράση τους για προσβολή από ιο. Είχε πολλές (!) ερωτήσεις που προέκυπταν από τα λιπίδια. Όσα υπολογιστικά είχε του κρούπη ήταν κομπλέ για τον χρόνο που είχαμε και ήταν απλή εφαρμογή των τύπων, προσοχη στις μονάδες απλώς στον Κρουπη γιατι πάλι προσπάθησε να μπερδέψει δίνοντας μία ποσότητα σε J και αλλη σε kJ, καθώς και μετατροπή θερμοκρασίας από Κ σε C.

Αυτό που εγώ κατάλαβα εγώ είναι το μάθημα περνιέται. Θέλει καλή μελέτη παλιών θεμάτων και όσων ασκήσεων έχουν κρούπης (στις παρουσιάσεις) και μουτσάτσου (στα φροντιστήρια). Αν γίνουν αυτά τότε σίγουρα περνιέται, ακόμα και από οσους δεν είχαμε δει ούτε πως μοιάζει το βιβλίο όλο το εξαμηνο. Απλως να τονισω ότι μιλάω για ενα 5, βαρια 6.  

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.