Jump to content

Κι όμως, υπάρχει γιατρός με IQ 205...


Leviathan

Recommended Posts

Ο Ευάγγελος Κατσιούλης δεν το παίζει έξυπνος, είναι

Και μάλιστα, με παγκόσμια πιστοποίηση. Το Oneman μίλησε με τον άνθρωπο που δεν τα έβαλε με τη νοημοσύνη ενός δεκάχρονου αλλά -μεταξύ άλλων και- ενός Πλανητάρχη, και νίκησε «χαλαρά».
Έρρικα Ρούσσου , Πριν από 2 ημέρες , oneman.gr
katsioulis+kentriki.jpg

Μιας και οι βρικόλακες παραείναι κινηματογραφικοί, ας συμφωνήσουμε ότι η συζήτηση με έναν ψυχίατρο αποτελεί την αμέσως επόμενη πιο δυσοίωνη περίπτωση στην ιστορία των συνεντεύξεων. Χωρίς υπερβολή, το ενδεχόμενο μίας αίσιας κατάληξης της υπόθεσης είναι πιο χλωμό και από τα πρόσωπα των ηρώων του Ύψεν. Τι γίνεται τώρα όταν πέρα από ψυχίατρος, ο άνθρωπος που πρόκειται να μιλήσεις βρίσκεται στον αριθμό 27 (σύμφωνα με την κλίμακα Stanford-Binet) στη λίστα της με τους 50 πιο έξυπνους ανθρώπους του κόσμου;

(Ρητορική ερώτησις)

Το IQ του είναι σε απόσταση αναπνοής από αυτό του Στήβεν Χόκινς (που βρίσκεται μόλις πέντε θέσεις ψηλότερα). Ίσα που «βλέπει» εκείνο του Μπάρακ Ομπάμα (35η θέση) και, σχεδόν «χλευάζει» το ουραγό του Μαρκ Ζούκερμπεργκ. Γενικά, στη λίστα με τους πιο 50 έξυπνους ανθρώπους στον κόσμο της Celebrals Society, κατέχει τη θέση 27.

Κατά καιρούς άγνωστοι προθυμοποιούνται «να αγοράσουν έναντι χρημάτων το γενετικό του υλικό» (δυστυχώς, δεν γνωρίζουμε εάν θα το ήθελαν στο χέρι ή πακέτο). Αν πιστεύεις ότι έχει μόνο εύπορους υποστηρικτές ωστόσο, κάνεις λάθος. Όσοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα τον προσεγγίζουν ώστε να την αποκτήσουν: Τον πλησιάζουν, ρωτώντας τον: «πώς θα γίνουν πλούσιοι χωρίς να κάνουν τίποτα».

(Μίας ιδιάζουσας περίπτωσης, μύριες έπονται. Είναι γεγονός)

Φλυαρούμε, όμως. Πριν σε παραπέμψω στην ανάγνωση της (γραπτής μιας και η συμπρωτεύουσα πέφτει κάπως μακριά) συζήτησης που είχα με τον Ευάγγελο Κατσιούλη, προσθέτω μία εμβόλιμη Onemanpedia για να μπεις λίγο στο -έξυπνο- κλίμα.

Onemanpedia λοιπόν...

Ο Ευάγγελος Κατσιούλης κατάγεται από τα Ιωάννινα ενώ κάποιοι από τους προγόνους του αντλούν την καταγωγή τους από τη Μ. Ασία. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιατρική Πληροφορική το 2003 και στη Φιλοσοφία το 2013 στο ΑΠΘ. Είναι διδάκτορας της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ με ειδίκευση στην Ψυχοφαρμακολογία. Είναι ιδρυτής της μη κερδοσκοπικής ομάδας «Ανάδειξη, Ακαδημία Ανώτερης Αξιολόγησης» που στόχο έχει την ανίχνευση, εκπαίδευση, ψυχολογική στήριξη, επαγγελματικό σχεδιασμό και ψυχαγωγία παιδιών με υψηλή νοημοσύνη, χαρισματικότητα, δεξιοτεχνίες και ικανότητες.

Και τώρα, διάβασμα...

Ας ξεκινήσουμε με κάτι που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση: Στη Wikipedia, το βιογραφικό σας υπάρχει στα αγγλικά, τα ισπανικά, τα ιαπωνέζικα και όχι στα ελληνικά. Θα ήθελα πολύ να μου σχολιάσετε το γεγονός. Φερ'ειπείν ένας Ιάπωνας πώς γίνεται να γνωρίζει το όνομά σας ώστε να το αναζητήσει και στη wikipedia;

Ενδιαφέρουσα και παγοθραυστική ερώτηση. Όπως γνωρίζετε, η καταχώρηση άρθρων στην Wikipedia είναι εθελοντικής βάσης και προφανώς έως σήμερα υπήρξε ενδιαφέρον κυρίως για τις ξενόγλωσσες εκδόσεις μιας αναφοράς μου. Στην εποχή μας το διαδίκτυο ρίχνει τα σύνορα και κάθε πληροφορία μπορεί να διαχυθεί οπουδήποτε και να αφορά οποιονδήποτε. Είναι, όμως, γεγονός, ότι έως και σήμερα οι επαγγελματικές μου δραστηριότητες, ψυχοθεραπευτικές και ψυχιατρικές, αφορούν κυρίως άτομα εκτός Ελλάδας και ίσως αυτός να είναι ο λόγος των ξενόγλωσσων αναφορών σε μένα. Κατά συνέπεια και η επαγγελματική διαδικτυακή υπηρεσία παροχής συμβουλευτικών και ψυχοθεραπευτικών υπηρεσιών με την οποία συνεργάζομαι, είναι επίσης διαθέσιμη πρωταρχικά στα αγγλικά. Επιπρόσθετα, συμμετέχω ενεργά σε αρκετές διεθνείς οργανώσεις, ψυχολογικού, ψυχοθεραπευτικού και ψυχιατρικού προσανατολισμού, όπως και σε κοινότητες ειδικών ενδιαφερόντων, όπως η νοημοσύνη και η χαρισματικότητα.

Το IQ σας αναδείχθηκε μεταξύ των υψηλότερων παγκοσμίως. Αλήθεια, τι είναι εκείνο που κάνει έναν άνθρωπο να μετρήσει τη νοημοσύνη του. Πώς πήρατε την εν λόγω απόφαση;

Ήταν χειμώνας του 2000 και εργαζόμουν ως αγροτικός ιατρός στην Κέρκυρα. Αν έχετε επισκεφθεί το νησί, είναι έντονη και γεμάτη η ζωή από την Άνοιξη έως και το Φθινόπωρο, αλλά ο ενδιάμεσος χρόνος είναι συγκριτικά υποκοινωνικός. Τότε ανακάλυψα το διαδίκτυο, το οποίο πρόσφερε την αίσθηση κοινωνικότητας που έλειπε. Σε κάποια σελίδα είδα μια διαφήμιση βασισμένη σε μια στοιχειώδη, αλλά φανταχτερή δοκιμασία νοημοσύνης και ενέδωσα στην πρόκληση να κάνω το πρώτο κλικ. Μου άρεσε που μου ζητήθηκε να σκεφτώ μια λύση, εντυπωσιάστηκα και από το αποτέλεσμα και άρχισα να ψάχνω για άλλες δοκιμασίες, πιο αξιόπιστες και πιο δύσκολες. Μετά από ποικίλες διαδρομές, άρχισα να συμμετέχω σε κοινότητες υψηλής νοημοσύνης και στην συνέχεια ίδρυσα έναν διεθνή οργανισμό και λέσχες υψηλής νοημοσύνης. Όπως διαφαίνεται, κινητοποιητική για μένα ήταν η αναζήτηση ενδιαφέροντος, όπως και η περιέργεια.

Υπάρχουν, όμως, και ήθελα να το σημειώσω αυτό, πολλοί άλλοι λόγοι που πολλοί άλλοι αποφασίζουν να αξιολογήσουν τη νοημοσύνη τους με κάποια/ες δοκιμασία/ες. Προσωπικά δεν αναγνωρίζω κάποια ειδική σημασία στο να δοκιμάσει κάποιος τις νοητικές του ικανότητες με μια δοκιμασία νοημοσύνης, πέρα από μια διάθεση ψυχαγωγίας ή στην καλύτερη περίπτωση μια στατική απεικόνιση του τρέχοντος νοητικού προφίλ.

Η συμμετοχή σε μια δοκιμασία νοημοσύνης μοιάζει με μια διαδικασία ‘φωτογράφισης’ των νοητικών ικανοτήτων υπό συγκεκριμένες εσωτερικές (συγκέντρωση, διάθεση, άγχος) και εξωτερικές (χώρος, χρόνος, περιβάλλον) συνθήκες και με μία συγκεκριμένη κάμερα (η εκάστοτε δοκιμασία νοημοσύνης).

Όπως μπορεί να γίνει αντιληπτό, υπό άλλες συνθήκες και με άλλο μέσο, το αποτέλεσμα μιας ‘φωτογράφισης’ μπορεί να είναι πάρα πολύ διαφορετικό, γοητευτικό ή και απογοητευτικό. Πέρα όμως από την δεδομένη ποικιλία των αποτελεσμάτων και η σημασία ενός αποτελέσματος σε μια δοκιμασία νοημοσύνης μπορεί να είναι εφάμμιλη αυτής των φωτογραφιών. Κάποιοι μπορεί να επιλέγουν μια φωτογραφία για να υποκαταστήσουν ακόμα και τον εαυτό τους, την ζωή τους. Κάποιοι κυκλοφορούν κρατώντας μια φωτογραφία τους ψηλά και θεωρούν ότι οι ίδιοι είναι η φωτογραφία τους. Η εικόνα τους μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή παύει να αποτελεί μια στατική απεικόνιση και αντικαθιστά τους ίδιους κάθε επόμενη στιγμή. Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με ό,τι συνήθως γίνεται και στα κοινωνικά δίκτυα.

Η δημοσιότητα που έλαβε η εν λόγω ανάδειξη, θεωρείτε ότι έκανε τους ασθενείς αλλά και γενικότερα τον περίγυρό σας να σας βλέπουν διαφορετικά; Και κυρίως, να παίρνουν τις απόψεις σας ώς ένα γεγονός θέσφατο;

Προτιμώ να διατυπώνω τις απόψεις μου αιτιολογημένες και με λογική συνοχή και όχι ως επιβαλλόμενες ή δεδομένες. Μου αρέσει να καταλαβαίνω και να με καταλαβαίνουν, να συζητάω, να αλληλεπιδρώ, ακόμα και να αναθεωρώ, όταν διαπιστώνω λάθη, αλλά δεν γοητεύομαι με το να επιμένω σε θέσεις και απόψεις, απλά και μόνο γιατί είναι δικές μου. Η συγκεκριμένη διάκριση δημιούργησε ένα μαγνητικό πεδίο, το οποίο άλλοτε προσέλκυσε και άλλοτε αποθάρρυνε κάποιους. Αρκετοί εκδήλωσαν την επιθυμία να επικοινωνήσουν ή να συνεργαστούν και άλλοι μπορεί να λειτούργησαν με περίσσια περίσκεψη πριν αποφασίσουν να αλληλεπιδράσουν μαζί μου.

Είναι αξιοσημείωτο ότι πολλοί εκδήλωσαν την περιέργειά τους, όπως και είναι γεγονός ότι έχω έρθει αντιμέτωπος με εξωπραγματικές προτάσεις και απαιτήσεις.

Εξωπραγματικές προτάσεις, όπως;

Όπως για παράδειγμα, «ποιος και τί είναι ο θεός», «αν υπάρχει επόμενη άλλη ή παράλληλη ζωή».

Με έχουν ρωτήσει «πώς να γίνουν πλούσιοι χωρίς να κάνουν τίποτα», «πώς μπορούν να γίνουν ιδιοφυίες», «αλλά κι αν προτίθεμαι να ανταλλάξω γενετικό υλικό μου με χρήματα».

Παράλληλα, η απόδειξη ότι πράγματι διαθέτετε ένα υψηλό IQ σας έκανε να βλέπετε και εσείς ο ίδιος διαφορετικά τον εαυτό σας; Κρίνετε με μία μεγαλύτερη αυστηρότητα τις επιλογές σας;

Η αναφορά μου σε μια λίστα διακεκριμένων ανθρώπων είναι σίγουρα τιμητική, αλλά δεν έχει επηρεάσει ή αλλοιώσει όσα πιστεύω και πίστευα ότι είναι σημαντικά για μένα. Προσπαθώ να λειτουργώ ως ο εαυτός μου και όχι ως η διάκρισή μου, παραγωγικά και δημιουργικά, εκφράζοντας σκέψεις και συναισθήματα, χωρίς να έχω ειδικές συμπεριφορές, στάσεις ή υψηλούς πήχεις ένεκα όποιων ειδικών ικανοτήτων ή εξωτερικών επιταγών.

Freaking-genius.gif

Το γεγονός ότι διαθέτετε IQ 205 την ώρα που ο Αϊνστάιν υπολογίζεται ότι είχε 160, σας κάνει να νιώθετε το επιπλέον βάρος ότι κατά κάποιον τρόπο είστε «επιλεγμένος»; Δεν αναφέρομαι στη Μεταφυσική αλλά στην κοινωνική προσφορά.

Από όσο γνωρίζω, ο Αλβέρτος δεν είχε δελεαστεί να συμμετέχει σε κάποια δοκιμασία νοημοσύνης, οπότε το αναφερόμενο αποτέλεσμα είναι μόνο μια εικασία. Επίσης, είναι μάλλον δύσκολο να είχαμε την δυνατότητα μιας ταυτόχρονης μέτρησης. Κατά καμία έννοια δεν νιώθω διαφορετικός, επιλεγμένος ή αναγκασμένος να ζήσω προς ικανοποίηση κάποιου ανώτερου σκοπού.

Έχω την αίσθηση ότι τα περισσότερα προβλήματα στην ζωή μας προκύπτουν όταν θέλουμε να αποδώσουμε στην ζωή μας ένα ειδικό χρώμα, ένα ξεχωριστό νόημα, το οποίο θα κάνει την ζωή μας διαφορετική από τις ζωές των άλλων, αλλά και τελεολογικά εμάς απαραίτητους και σημαντικούς.

Αυτό αποτελεί αντανάκλαση μιας εσωτερικής ανάγκης σημασιοδότησης της ζωής μας συνήθως ελλείψει αποδοχής της προσωρινότητας της ζωής, της φθαρτής μας φύσης, αλλά και της υπερμεγέθυνσης της δικής μας ύπαρξης και πραγματικότητας συγκριτικά με ό,τι ισχύει για όλους τους άλλους.

Η ενασχόλησή σας με τη φιλοσοφία έχει να κάνει καθόλου με την παραπάνω σκέψη; Αποτελεί για εσάς έναν τρόπο διοχέτευσης των πνευματικών σας δυνατοτήτων στην κοινωνία ή πρόκειται για μία καθαρά προσωπική ανάγκη έκφρασης;

Η σχετική θέση μας στο χώρο και στο χρόνο, η αναζήτηση ευρύτερων της ύπαρξής μας εννοιών, οι υποστάσεις της φύσης και της ανθρώπινης φύσης, η αντίληψη ελαχίστων δεδομένων για την ίδια την ζωή, η σημασία που εμείς δίνουμε στην ζωή μας, η σκοπιμότητα ύπαρξης και υπηρέτησης ανώτερων στόχων και ιδανικών, η επιλογή παραμέτρων και τρόπων ζωής, η ικανοποίηση και η αυτοπραγμάτωση ήταν κάποιοι από τους λόγους για τους οποίους επέλεξα να γίνω φίλος της σοφίας. Η ενασχόληση με την φιλοσοφία δε μπορεί να οριοθετείται και να ολοκληρωθεί μόνο μέσα από τις δραστηριότητες και την χρονικά περιορισμένη συμμετοχή σε ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, όπως αυτό που συμμετείχα. Είναι τρόπος ζωής, είναι πλαίσιο θεώρησης και είναι επανάσταση. Δημιουργεί ερωτήσεις και καλεί για απαντήσεις, αποστασιοποιεί από μια πεζή πραγματικότητα, διαμορφώνει εννιαίο πλαίσιο και εμβαθύνει την αντίληψη εαυτού και κόσμου.

Μηδενός εξαιρουμένου, οι φιλόσοφοι του παρελθόντος (καθώς και οι ελάχιστοι του παρόντος) διέθεταν από ένα -τουλάχιστον- ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Ποιο θα λέγατε ότι είναι το αντίστοιχο δικό σας;

Δεν αντιμετωπίζω τον εαυτό μου ως φιλόσοφο ώστε να αποτελώ τη μοναδική εξαίρεση μη διάθεσης ενός τουλάχιστον χαρακτηριστικού. Ως άνθρωπος με προβληματισμούς, όμως, μπορώ ευθαρσώς να διατυπώσω πως δεν περιορίζομαι από δεδομένα, δεν αναγνωρίζω στεγανά και ρωτώ και διερωτόμαι για τα πάντα. Οι πιο απλές ερωτήσεις έχουν συνήθως τις πιο δύσκολες απαντήσεις (πχ. γιατί ζούμε?). Η ίδια η ζωή είναι πολύ απλή και γίνεται σύνθετη γιατί την κάνουμε πολύπλοκη με όρους, συμβάσεις και απαιτήσεις μας.

Για τους περισσότερους άντρες (και ίσως και τις γυναίκες) το μεγαλύτερο αναπάντητο ερώτημα της εποχής μας είναι «τι θέλουν οι γυναίκες». Έχετε βρεθεί κοντά στην απάντησή του;

Πυρ, γυνή και θάλασσα, έλεγαν κάποιοι παλιότεροι. Θα μπορούσε να υπάρχει απάντηση σε αυτήν την ερώτηση, αν οι ίδιες οι γυναίκες μπορούσαν να την απαντήσουν. Είναι αδιαμφισβήτητο, βέβαια, πως η σύγχρονη γυναίκα βιώνει έντονες αλλαγές της θέσης της μέσα στην οργανωμένη κοινωνία. Από εσωτερική διακόσμηση και κολώνα του σπιτιού, που ήταν τον περασμένο αιώνα, σήμερα έρχεται αντιμέτωπη με τον βιοπορισμό, προκαλείται από τον ακαδημαϊσμό, διεκδικεί τους στόχους της και αναγνωρίζει και ικανοποιεί τις επιθυμίες της.

Μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες, η οποία μπορεί να αιτιάται του να φαίνονται σα να μην ξέρουν τί θέλουν, είναι η πολύπλευρη σκέψη τους. Συνήθως αναλύουν πολλές οπτικές και συνυπολογίζουν πολλά δεδομένα μίας κατάστασης, τόσα πολλά που ενόψει ενός συμπεράσματος ή μιας απόφασης μπορεί να δείχνουν αναποφάσιστες ή και απερίσκεπτες.

Ας σημειωθεί και η πιθανή σύγκρουση των θέσεων της σύγχρονης γυναίκας με τις αντίστοιχες απόψεις, αλλά και τα πρότυπα συγγενικών της προσώπων και δη γυναικών της προηγούμενης γενιάς. Αν φανταστεί κάποιος το σύνολο των πιέσεων που δέχεται μια γυναίκα σήμερα προκειμένου να ικανοποιήσει την ανάγκη αναγνώρισης ταυτότητας και αποδοχής

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

IQ world rank by country and which are the smartest nations

IQ_world_rank_by_country_world_distribut

Rank Country %

15th Greece 92

http://www.pc-freak.net/blog/iq-world-rank-country-smartest-nations/

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 weeks later...

Στο μυαλό του πιο έξυπνου Έλληνα

k0.jpg

Ο Ευάγγελος Κατσιούλης φιγουράρει στις κορυφαίες θέσεις σε όλες τις λίστες παγκοσμίως με τους πιο έξυπνους ανθρώπους.

Από τον Γιώργο Πράτανο

Πώς είναι να αντιλαμβάνεσαι με ευκολία τα πάντα; Είναι ευλογία ή κατάρα;Πώς θα σου φαινόταν αν στην παρέα σου καθόταν ένας από τους πιο έξυπνους ανθρώπους; Θα σε άγχωνε αν σου έλεγαν ότι ο Ευάγγελος Κατσιούλης είναι ο εξυπνότερος άνθρωπος του κόσμου, ο οποίος έχει κατακτήσει τα υψηλότερα σκορ στα τεστ IQ; Πώς νιώθει εκείνος; Προσπαθώντας να μπούμε στον «κόσμο» του διδάκτορα της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ με ειδίκευση στην Ψυχοφαρμακολογία, θελήσαμε να μάθουμε από το πόσο «γήινα» είναι τα προβλήματα που μπορεί να τον απασχολούν, μέχρι τα θέματα που αντιμετωπίζει με το γυναικείο φύλο. Πτυχιούχος της Ιατρικής Πληροφορικής και της Φιλοσοφίας, ο Ευάγγελος Κατσιούλης ασχολείται με την ψυχιατρική, κινείται ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και το Λονδίνο, του αρέσει το μπάσκετ και το κολύμπι, φυσικά το διάβασμα, αλλά πιο πολύ τον γοητεύει το αχαρτογράφητο του ανθρώπινου μυαλού. Εκεί όπου, εντελώς ερασιτεχνικά και ρομαντικά, προσπαθήσαμε να μπούμε κι εμείς. Στο μυαλό του πιο έξυπνου ανθρώπου παγκοσμίως.


Πότε συνειδητοποίησες πως διαθέτεις αυτό το «ταλέντο»;

Δεν το έχω συνειδητοποιήσει ακόμη. Είναι πολύ φυσιολογικός ο τρόπος που αντιδρώ. Κάποιοι μπορεί να τον θεωρούν περίεργο ή πολύπλοκο ή λίγο περισσότερο αναλυτικό σε σχέση με το αναμενόμενο. Είχα μερικές πολύ υψηλές επιδόσεις στο σχολείο, ένεκα της προσήλωσης, της αυτοπειθαρχίας και μερικές φορές του ενδιαφέροντος για κάποια γνωστικά θέματα. Είχα ειδικό ενδιαφέρον στα μαθηματικά και μια διάκριση σε διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρείας όταν ήμουν στο Γυμνάσιο. Με τη φυσική ασχολήθηκα λίγο περισσότερο, ενώ διάβαζα και μόνος μου. Αυτό φάνηκε και αργότερα, αφού στις Πανελλήνιες του 1993, όπου υπήρχαν πολλές ασκήσεις, πήγα αρκετά καλά. Είχα περάσει στην Ιατρική, σε μια χρονιά που δεν έμπαιναν άτομα με την πρώτη, λόγω των δυσκολιών στο μάθημα της φυσικής. Στο πανεπιστήμιο δεν αντιμετώπισα κάποια δυσκολία. Γύρω στο 2000, άρχισα να κάνω κάποια τεστ, πιο πολύ για διασκέδαση. Ήμουν εκείνο το χειμώνα αγροτικός γιατρός στην Κέρκυρα. Είχα αγοράσει ένα laptop τότε, μπήκα στο Διαδίκτυο κι έπεσα πάνω σε διαφημίσεις που είχαν κάποιες πολύ απλές ερωτήσεις νοημοσύνης. Δελεάστηκα και, μετά τα πρώτα πολύ καλά αποτελέσματα, μπήκα σε κάποιες «κοινότητες» και ίδρυσα ένα δικό μου οργανισμό. Τα αποτελέσματα ήταν πολύ ενθαρρυντικά για τη συνέχεια. Η αλήθεια είναι πως πέρασα αρκετές «δοκιμασίες νοημοσύνης», γιατί με ενδιέφερε εκείνη την περίοδο. Και από το 2003 και έπειτα, έχω εξεταστεί μόνο μία φορά, το 2009, από μια γαλλική κοινότητα, όπου τα πήγα πολύ καλά.

Σου έχει προξενήσει εντύπωση η αντίδραση ενός άλλου;

Υπήρχαν και θετικές και αρνητικές εντυπώσεις σε σχόλια. Θετικές από άτομα που περίμεναν από εμένα το διαφορετικό αποτέλεσμα, ίσως το πιο αναλυτικό και βαθύ. Σε γνωστικά αντικείμενα, σε επιδόσεις, ίσως και στην έρευνα. Όπως και στη δουλειά μου, ως ψυχοθεραπευτής, όπου αυτό βγαίνει με την επαφή που έχω με τον κάθε ασθενή μου. Στο διαπροσωπικό επίπεδο, με την αναλυτική ικανότητα, όσο πιο πολύ το ψειρίσεις, τόσο πιο πολλές ψείρες βρίσκεις. Μπορεί καμιά φορά να δημιουργεί προβλήματα αυτό. Και οι ανθρώπινες σχέσεις είναι αρκετά πιεσμένες.

Θα περίμενε κανείς να δουλεύεις για τη NASA ή κάποιον άλλον τεχνολογικό κολοσσό. Είχες τέτοιες προτάσεις;

Σε ένα γενικό επίπεδο υπήρξαν προτάσεις ποικίλλων τύπων, στον κοινωνικό, στον ακαδημαϊκό, στον πολιτικό στίβο. Επέλεξα αυτό που με γεμίζει και αυτό ίσως να φανεί εγωιστικό, αλλά νομίζω πως έτσι πρέπει να λειτουργεί κάποιος. Να κοιτάζει τον εαυτό του και πώς μπορεί ο ίδιος να είναι καλά, να βρίσκει νόημα σε αυτό που κάνει και πώς εκτιμάει ότι πρέπει να περνάει το χρόνο του. Και αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό από οποιαδήποτε υψηλού προφίλ δουλειά ή θέση. Όλα αυτά έχουν να κάνουν με μια κοινωνική αναγνώριση, αλλά δεν σημαίνει απαραίτητα και ατομική αναγνώριση. Αν κάποιος εγκρίνει τον εαυτό του και όσα κάνει, αυτό είναι, νομίζω, λίγο πιο σημαντικό από το τι θα πει οποιοσδήποτε άλλος για εκείνον. Όπως και οτιδήποτε μπορεί να πει κάποιος για ένα άλλο άτομο μπορεί να υποκαταστήσει μια κακή γνώμη που έχει για τον εαυτό του και τις επιλογές του. Προτιμώ να μην υπάρχουν κενά σε θέματα αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης από μια ετεροεκτίμηση και ετεροπεποίθηση. Από την άλλη, ασχολούμαι ιδιαίτερα με το θέμα της ψυχιατρικής, με ενδιαφέρει η έρευνα ακόμη και σε ψυχοθεραπευτικό επίπεδο. Διαμορφώνω και κάποιες δικές μου μεθόδους, τις οποίες εφαρμόζω ακόμη πειραματικά και ερευνητικά – αργότερα πιστεύω να τις εφαρμόζω σε επίπεδο πρωτοκόλλου. Η ψυχιατρική είναι ένα ανοιχτό πεδίο, όπου υπάρχουν πολλά πράγματα να γίνουν και να μάθουμε. Δεν γνωρίζουμε ακόμη βασικές παθογενέσεις, κλινικά σύνδρομα, των οποίων θεραπεύουμε τα συμπτώματα. Οπότε η αποτελεσματικότητα των φαρμάκων είναι αρκετά χαμηλή σε σχέση με την υπόλοιπη ιατρική. Υπάρχουν πάρα πολλά που δεν ξέρουμε.

Έχεις κάνει τεστ για τη συναισθηματική νοημοσύνη;

Δελεάστηκα στο παρελθόν να κάνω αυτά τα τεστ, που συνδέονται με τις κοινωνικές δεξιότητες, τη διαχείριση των συναισθημάτων. Κι εκεί είχα κάποια καλά αποτελέσματα, αλλά όχι τόσο υψηλά όσο στο κομμάτι στο οποίο λείπουν τα συναισθήματα. Αυτό έγινε, βέβαια, πριν αρκετά χρόνια.

Στο σχολείο ένιωθες ξεχωριστός; Ποια ήταν η αντιμετώπιση από τους συμμαθητές σου;

Με ενδιέφεραν κάποια μαθήματα πιο πολύ, όπως τα μαθηματικά και η φυσική. Εκεί φαινόταν ο ζήλος και το ενδιαφέρον μου. Στα υπόλοιπα μαθήματα ήμουν εξίσου καλός, αλλά αυτό ήταν αποτέλεσμα αυτοπειθαρχίας και της πρόθεσής μου να έχω καλούς βαθμούς. Είμαι και γόνος καθηγητών. Αλλά δεν είχα κάποια διαφοροποίηση που να μην μπορείς να εντοπίσεις σε άλλα παιδιά, ώστε να μπορεί κάποιος να πει πως είναι μια ένδειξη για κάτι περαιτέρω. Άλλωστε, έτσι όπως είναι δομημένη η σχολική εκπαίδευση, δεν δίνει τις δυνατότητες σε παιδιά με διαφοροποιημένες κλίσεις να αξιοποιηθούν. Οπότε μέχρι το 1992, που ήμουν στο σχολείο, τα πράγματα ήταν στερεότυπα. Στο σπίτι έκανα βεβαίως άλλα πράγματα, αφού ήμουν συνέχεια με βιβλία στα χέρια, προσπαθούσα να κάνω παζλ. Ήμουν και πιο εσωστρεφής τότε.

k00.jpg

Θα περιέγραφες τον εαυτό σου ως –όπως λένε οι Αμερικανοί– «nerd», αυτό που ονομάζουμε εδώ «φυτό»;

Νομίζω πως οι άνθρωποι είναι πιο πολύ ζώα από φυτά. Και αφού πιάσαμε τη βιολογία, θα έλεγα πως ήμουν ένας πολύ καλός μαθητής, φορούσα γυαλιά, διάβαζα πολύ, με όποια κοινωνικότητα μπορούσαμε να είχαμε στις δεκαετίες του ’80 και του ’90. Αλλά ναι, θα μπορούσε κάποιος να με σχολιάσει και αρνητικά. Αλλά δεν είχα και καμία ιδιαίτερη απόκλιση. Για να καταλάβεις, εγώ ήμουν ο καλύτερος μαθητής και έκανα παρέα με το χειρότερο, ο οποίος ήταν ο πιο ψηλός και ο πιο δυνατός. Οπότε εγώ τον βοηθούσα στα μαθήματα και εκείνος με κάλυπτε σε οποιοδήποτε θέμα ασφάλειας μπορεί να είχα.

Με τις γυναίκες είχες θέματα; Είναι οι σχέσεις τόσο δύσκολες όσο και των άλλων αντρών;

Κοίταξε, δεν τους έχω γνωρίσει και όλους για να μπορώ να απαντήσω. Δεν είμαι των συγκρίσεων, γιατί ο καθένας έχει το δικό του τρόπο ζωής. Οι συγκρίσεις καταλήγουν σε ένα μέσο όρο που μπορεί να είναι στατιστικό μέγεθος, αλλά δεν σημαίνει τίποτε για τη ζωή του καθενός. Όποιος μπαίνει στη διαδικασία να συγκρίνει τη ζωή του με ένα μέσο όρο μάλλον αποφεύγει να δει τι θέλει να κάνει ο ίδιος και πώς θέλει τη ζωή του. Έχω προσωπικούς στόχους να επιτύχω στην προσωπική μου ζωή. Ενίοτε δημιουργεί θέμα σε μια σχέση το ποιος είναι ο καθένας, αλλά ποτέ δεν μένω στους τίτλους. Ενίοτε έχω αντιμετωπίσει δυσκολίες, ενίοτε τα πράγματα ήταν πιο εύκολα λόγω των τίτλων και λόγω ενός ονόματος που προηγείται της εμφάνισής μου. Θεωρώ όμως πως, αν ένας άνθρωπος είναι γνήσιος, γελαστός και ειλικρινής και αν υπάρχουν οι συνθήκες για να δημιουργηθεί και να διαμορφωθεί μια ειλικρινής ανθρώπινη σχέση, έστω και στο απλό, φιλικό επίπεδο, αυτή η σχέση θα λάβει σάρκα και οστά. Αν κάποιος συνεχίσει να κολλάει και να αναφέρεται σε εκείνα που τον απομακρύνουν από τον άνθρωπο που έχει απέναντί του, τότε μάλλον δεν υπήρχαν οι προοπτικές για να προχωρήσει η σχέση. Δεν ξέρω αν σε κάλυψα.

Μου έδωσες ένα γενικό πλαίσιο.

Είναι ακριβώς το ίδιο με μια όμορφη γυναίκα. Άλλοι την πλησιάζουν και σε άλλους βγαίνει μια ανασφάλεια. Οτιδήποτε είναι δέλεαρ για κάποιον μπορεί να είναι αιτία φόβου για κάποιον άλλο. Τα έχω ζήσει και τα δύο, χωρίς να έχω φορέσει ένα μπλουζάκι που να λέει «κοίτα να δεις, πριν μου μιλήσεις, έχεις να κάνεις με αυτό και με αυτό».

Πηγή:http://news247.gr/ ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika -seis/kosmos/People-world/ ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika --myalo-toy-pio-eksypnoy-ellhna.3387250.html

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.