lellos Δημοσιεύτηκε 8 Απριλίου 2012 Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 8 Απριλίου 2012 Ορισμένα κείμενα που ρίχνουν φως στο ζήτημα, έξω από τα πλαίσια του κυρίαρχου στα μήντια, παρανοϊκού, ρατσιστικού λόγου: Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης για Λοβέρδο http://docsolidarity.../blog-post.html Διαψεύδουν τον Λοβέρδο οι ΚΕΕΛΠΝΟ και ECDC για τα περί “υγειονομικής βόμβας” http://aristotelous1...84%CE%BF%CE%BD/ Οι μετανάστες και τα μικρόβια (ή οι μετανάστες ως μικρόβια) http://aristotelous1...B5%CF%84%CE%B1/ Επικίνδυνη και αναποτελεσματική «πρώτη υποδοχή» http://www.avgi.gr/A...rticleID=680866 Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
hemoglobin Δημοσιεύτηκε 8 Απριλίου 2012 Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 8 Απριλίου 2012 Το νέο Άουσβιτς θα βρίσκεται στην Ελλάδα υπό την κωδική ονομασία "κέντρα υποδοχής μεταναστών". Δεξαμενές φθηνών εργατικών χεριών για όποιες χώρες - εταιρείες τα χρειάζονται. Δεξαμενές αναλώσιμων οργανισμών, στους οποίους δεν αναγνωρίζεται το παραμικρό δικαίωμα στη ζωή. Πιστεύουν πως θα αποκρύψουν το αποτρόπαιο έγκλημα παρουσιάζοντας τα "πρότυπα κέντρα" ως πανάκεια για την άνοδο της εγκληματικότητας και τη μετάδοση μολυσματικών νοσημάτων. Άσε που θα ανοίξουν και 30.000 νέες θέσεις εργασίας για Έλληνες! Φοβάμαι πολύ πως οι πλατειές μάζες θα ανταποκριθούν θετικά στο σχέδιο. Τα ΜΜΕ και οι πολιτικοί ηγετίσκοι προετοιμάζουν εδώ και καιρό το έδαφος με τη συστηματική κινδυνολογία και την αποθέωση του κλισέ: "οι μετανάστες μάς σκοτώνουν - οι μετανάστες μάς μολύνουν - οι μετανάστες μάς παίρνουν τις δουλειές".... Θέλει πολλή, κοπιαστική και συνειδητοποιημένη δουλειά για να πείσει κανείς τον τρομοκρατημένο πλέον κόσμο για το αντίθετο. Ας ελπίσουμε πως η ανθρωπιά θα επικρατήσει της ξενοφοβίας... Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
V for Vendetta Δημοσιεύτηκε 9 Απριλίου 2012 Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 9 Απριλίου 2012 Οι μετανάστες... Την Παρασκευή τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο Κρυονέρι, όταν αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με ΙΧ σε σημείο του σιδηροδρομικού δικτύου. Στο τραγικό αυτό συμβάν υπάρχει μια λεπτομέρεια που αξίζει να αναφέρουμε, κυρίως, επειδή το τελευταίο διάστημα, με ευθύνη της συγκυβέρνησης, επιχειρείται να περάσει στο λαό η λογική ότι όλοι οι μετανάστες είναι «εγκληματίες, άρρωστοι, επικίνδυνοι» και προκαλούν τόσα δεινά στους Ελληνες... Οι δύο από τους τέσσερις νεκρούς λοιπόν ήταν μετανάστες από το Πακιστάν. Πολτοποιήθηκαν από το τρένο, στην προσπάθειά τους να βγάλουν το ΙΧ που ήταν εγκλωβισμένο στις γραμμές του τρένου. Προσπαθούσαν να σώσουν δύο συνανθρώπους τους, Ελληνες, και δεν υπολόγισαν τον κίνδυνο. Από τους 15 ανθρώπους που προσπαθούσαν να απεγκλωβίσουν για ώρα το ηλικιωμένο ζευγάρι μέσα στο αυτοκίνητο, οι δύο Πακιστανοί έμειναν εκεί για να βοηθήσουν, βλέποντας το θάνατο να έρχεται κατά πάνω τους... Μερικές φορές η μοίρα παίζει άσχημα παιχνίδια. Και έρχεται να επιβεβαιώσει με τραγικό τρόπο, το πόσο ψεύτικη, δηλητηριώδης και επικίνδυνη είναι η ρατσιστική και αντιδραστική προπαγάνδα των αστικών κομμάτων που στοχεύει να κάνει τους Ελληνες να στραφούν ενάντια στους μετανάστες. ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΜΥΓΔΑΛΕΖΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 12 Απριλίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 12 Απριλίου 2012 «Τώρα τι γίνεται»: το ακαταμάχητο επιχείρημα του στρατοπεδικού ανθρωπισμού http://rnbnet.gr/details.php?id=5342 Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 14 Απριλίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 14 Απριλίου 2012 Δύο ενδιαφέρουσες και ανοιχτές σελίδες του facebook με αντιφασιστικές/αντιρατσιστικές ανησυχίες. http://www.facebook.com/antifa.gr http://www.facebook....tastousfasistes Προφανώς δεν προσφέρονται για όσους διαθέτουν επιπολής ή εν τω βάθει φασίζοντα αντανακλαστικά... Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 15 Απριλίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 15 Απριλίου 2012 Σύλληψη μέλους της Χρυσής Αυγής για επίθεση στο Στέκι Μεταναστών στα Χανιά Ανακοίνωση του Κοινωνικού Στεκιού-Στεκιού Μεταναστών http://rnbnet.gr/details.php?id=5344 Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lila pause Δημοσιεύτηκε 16 Απριλίου 2012 Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 16 Απριλίου 2012 Θελω να τονισω κατι. Αλλο μεταναστης και αλλο λαθρομεταναστης!!!!! Μη τα κανουμε ολα ισα κι ομοια!! Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
ivgms Δημοσιεύτηκε 16 Απριλίου 2012 Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 16 Απριλίου 2012 Νομικά ναι. Και τι μας λέει αυτό ακριβώς? Τίποτα. Το ζήτημα είναι ότι ακούμε "λαθρομετανάστης" και σκεφτόμαστε αμέσως κάτι κακό. Η δαιμονοποίηση των μεταναστών χωρίς χαρτιά είναι το ζήτημα. Και αυτό όχι για αόριστους ανθρωπιστικούς λόγους κυρίως, αλλά γιατί στη συγκυρία αυτή χρηιμοποιείται για να ρίξουμε κάπου το φταίξιμο (την ώρα που καταληστεύονται ιδρύματα και πολίτες μέσω κουρεμάτων και συνταξιοδοτικών μειώσεων πχ) και να αποπροσανατολίσουμε λίγο τον κόσμο, αλλά και γιατί διαιρεί την εργατική τάξη (όπου εργατική τάξη όσοι αναγκάζονται να πουλήσουν την εργασία τους για να ζήσουν. Δλδ ένας μετανάστης χωρίς χαρτιά που δεν εργάζεται είναι εξίσου εργατική τάξη σαν έναν έλληνα άνεργο. κανείς τους δεν διαλέγει να μην έχει δουλειά και να ψάχνει φαί στα συσσίτια) Δε γίνεται ν'ακούει κανείς "λαθρομετανάστης" και να σκέφτεται αμέσως κάτι κακό, λες και έρχονται με σχέδιο κατά των ελλήνων...Λες και είναι το όνειρο τόσων νεαρών ανθρώπων να ξενιτευτούν κάπου, χωρίς σπίτι, χωρίς κοπέλα, να περιφέρονται στους δρόμους και να κατουράνε στα στενά της Αθηνάς. Έλεος δηλαδή. --- Όσον αφορά τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, όποιος θέλει πράγματι να εκφέρει άποψη και να μη μιλάει από την γκλάβα του, ας ψάξει γκουκγλ να δει φωτογραφίες από στρατόπεδα συγκέντρωσης που υπάρχουν ήδη να δουν την κατάσταση που επικρατεί. Μιλάμε για φυλάκιση υπό άθλιες συνθήκες (χωρίς ούτε κατά διάνοια αρκετό νερό-θέρμανση-τουαλέτες-φαί) ανθρώπων που το φταίξιμό τους ήταν ότι ειναι οι κολασμένοι της γης. Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
hemoglobin Δημοσιεύτηκε 16 Απριλίου 2012 Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 16 Απριλίου 2012 Θελω να τονισω κατι. Αλλο μεταναστης και αλλο λαθρομεταναστης!!!!! Μη τα κανουμε ολα ισα κι ομοια!! Η ivgms έχει απόλυτο δίκιο. Το νομικό κομμάτι σε πείραξε; Και το ότι υπάρχουν ανθρώπινα όντα που ζουν εξαθλιωμένα σε γκέτο...... ; Όλοι, μα όλοι είναι ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Και ως ΑΝΘΡΩΠΟΙ δικαιούνται ό,τι δικαιούμαι εγώ, ό,τι δικαιούσαι εσύ και ό,τι δικαιούται (και απολαμβάνει) ο κάθε ένας που είχε την τύχη να γεννηθεί σε εντελώς διαφορετικές από "της γης του κολασμένους"... Δεν είναι οι μετανάστες -λαθραίοι ή μη- υπαίτιοι της κατάστασής του. Και, ειλικρινά, είναι εξοργιστικό που τόσος κόσμος στρέφεται κατά αυτών και όχι των πραγματικών υπεύθυνων. (το τελευταίο σχόλιο δεν είναι προσωπικό) Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 23 Απριλίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 23 Απριλίου 2012 Atlantico: Η Ελλάδα μετατρέπεται σε ένα «τεράστιο κέντρο κράτησης» http://tvxs.gr/news/...kentro-kratisis Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 23 Απριλίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 23 Απριλίου 2012 Διαδήλωση ενάντια στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τα ρατσιστικά πογκρόμ Τρίτη 24 Απριλίου στις 6:00 μμ, στην Ομόνοια http://rnbnet.gr/details.php?id=5393 Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 23 Απριλίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 23 Απριλίου 2012 Πού βρίσκονται τα άκρα και ποιον απειλούν; http://antonisliakos...B5%CE%B9%CE%BB/ Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 26 Μαΐου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 26 Μαΐου 2012 Υγειονομική βόμβα είναι το μνημόνιο κι ο ρατσισμός: Ανοιχτή συζήτηση του Δικτύου, Δευτέρα 28/5 στις 7 μ.μ., στην ΕΣΗΕΑ Το Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα οργανώνει ανοιχτή συζήτηση στην ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20) τη Δευτέρα 28/5/2012 στις 7:00 με θέμα: «Υγειονομική Βόμβα είναι το Μνημόνιο και ο Ρατσισμός» http://rnbnet.gr/details.php?id=5766 Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 2 Ιουνίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 2 Ιουνίου 2012 Χρυσή Αυγή, νόμοι και κρεμάλες Του Κωνσταντίνου Πουλή Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχει το νομικό πλαίσιο για την ανάσχεση του φασισμού της Χρυσής Αυγής, με τον νόμο για την καταπολέμηση εκδηλώσεων ρατσισμού και ξενοφοβίας. Μπορεί η απαγόρευση κόμματος να μην προβλέπεται από το Σύνταγμά μας, όπως δήλωσαν στα Νέα οι συνταγματολόγοι Μαντζούφας και Φουντεδάκη («Να τεθεί εκτός νόμου η Χρυσή Αυγή;» 10/5/12), αλλά το νομικό πλαίσιο για τις εκδηλώσεις ρατσισμού και ξενοφοβίας υπάρχει. Βεβαίως, με δεδομένο ότι αυτός ο νόμος ψηφιζόταν υπερηφάνως από τη βουλή την ίδια ώρα που το πολιτικό μας σύστημα είχε λυσσάξει εναντίον των απεργών πείνας της Υπατίας, δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για παρεξηγήσεις. Μια νομική διάταξη δεν υφίσταται εκτός του πραγματικού πολιτικού πλαισίου μέσα στο οποίο λαμβάνει σάρκα και οστά. Το ερώτημα που τίθεται ευλόγως είναι πού βρέθηκε ξαφνικά τόσος πόνος για τους μετανάστες, και πώς δεν έτυχε τίποτα από αυτά να μεταφραστεί σε κάποια πράξη πραγματικής υπεράσπισης των μεταναστών από το ΠΑΣΟΚ του Χρυσοχοΐδη και του Λοβέρδου. Το ευρωπαϊκό κείμενο στο οποίο βασίζεται ο νόμος (η θέσπισή του στοχεύει στη συμμόρφωση της εθνικής νομοθεσίας προς τη σχετική απόφαση-πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης), μιλώντας για εκδηλώσεις ρατσισμού, αντισημιτισμού και ξενοφοβίας, θυμίζει πως το πρόβλημα θα είναι και πάλι να οριστεί πολιτικά το περιεχόμενο του νόμου. Ο Φώτης Τερζάκης, σε ένα διεξοδικό και καλογραμμένο κείμενο για το θέμα («Οι υποτροπές της εχθροπάθειας», περ. σημειώσεις, τ.74, Δεκ. 2011), αναφέρει πως ο νόμος προβλέπει ποινή για την αμφισβήτηση ή υποβάθμιση εγκλημάτων πολέμου και ρωτά: και ποια είναι αυτά τα εγκλήματα πολέμου που δεν δικαιούται να αμφισβητήσει κανείς; Είναι π.χ. το Βιετνάμ, το Ιράκ, το Αφγανιστάν; Και αν αύριο αποφασιστεί ότι τέτοιο είναι και η Κομμούνα του Παρισιού, θα ποινικοποιηθεί και η εγκωμιαστική αναφορά στην Κομμούνα; Η ρητή αναφορά στον αντισημιτισμό υπονοεί ότι στη σημερινή συνθήκη προέχει η υπεράσπιση των διωκόμενων Εβραίων; Πάντα θα υπάρχει ένα ζήτημα πολιτικής στάθμισης. Αν διαβάσει κανείς τα σχόλια που ακολούθησαν τη δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας στη σελίδα της βουλής, θα δει και εκφράσεις χαράς διότι, με την απαγόρευση αμφισβήτησης εγκλημάτων πολέμου, «η Ρεπούση δεν θα μπορεί πια να αμφισβητεί τη σφαγή της Σμύρνης»! Το άρθρο του Τερζάκη εξηγεί πως αυτό που εισάγει το εν λόγω νομοθέτημα είναι η θέσπιση των εγκλημάτων γνώμης, καθώς το καθεστώς θωρακίζεται με τα εργαλεία που θα του είναι χρήσιμα την κρίσιμη ώρα. Κανείς δεν διανοείται προς το παρόν να υπερασπιστεί τον Πλεύρη στο δικαστήριο, συνεχίζει ο αρθρογράφος, όταν δικάζεται για την άρνηση του ολοκαυτώματος με το βιβλίο «Οι Εβραίοι, όλη η αλήθεια». Όμως πολύ σύντομα μπορεί να μην πρόκειται για τον Πλεύρη. Πιστεύω ωστόσο ότι η απάντηση στον φασισμό θα πρέπει να είναι και θεσμική, όχι μόνο κινηματική. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει απάντηση στο πρόβλημα, που να μην προϋποθέτει πως η δημοκρατία μας, αυτή και τέτοια που είναι, θα μπορεί κάπως να διακρίνει τα περιεχόμενα. Θυμίζω την ειρωνική φράση που είχε ειπωθεί εναντίον του Τρότσκι, πως «η εκτέλεση των ομήρων αποκτά μια εντελώς διαφορετική σημασία ανάλογα με το ποιος δίνει τη διαταγή: ο Στάλιν ή ο Τρότσκι». Όσο και αν η φράση αυτή είναι ειρωνική, η αλήθεια είναι ότι δεν μπορεί να γίνει συζήτηση για τη βία που να μην τολμά να αντιμετωπίσει το ζήτημα πως θα πρέπει να διακρίνουμε περιεχόμενα. Στο επιχείρημα που λέει πως κάθε απαγόρευση ενάντια στους φασίστες προετοιμάζει μια μελλοντική απαγόρευση ενάντια στο ριζοσπαστικό κίνημα, θα πρέπει να μπορούμε να αντιτείνουμε πως είναι δυνατόν να καταδείξουμε τη διαφορά ανάμεσα στον αντισυστημικό λόγο του φασίστα και του ριζοσπάστη αριστερού. Όσο και αν σέβομαι τους ακτιβιστές αντιφασίστες που αναλαμβάνουν να σηκώσουν το βάρος να αναχαιτίσουν τη δράση των εγκληματιών της Χρυσής Αυγής, αυτή η στάση είναι η ενδεδειγμένη πυρόσβεση την ώρα του μακελειού. Όμως μόνο την ώρα του μακελειού. Όταν περάσουμε στο «φασίστες, δεν σας περιμένουμε, σας ψάχνουμε» και οι φασίστες έχουν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ψήφους, το πράγμα περιπλέκεται. Η απάντηση δεν μπορεί να σταματά στο «έρχονται κρεμάλες», την ώρα που ο φασισμός οργανώνεται σε μαζική κλίμακα. Ξέρουμε ότι η αστυνομία κάνει τα στραβά μάτια απέναντι στα εγκλήματα των φασιστών, στις εκλογές φάνηκε και το γιατί. Ωστόσο η ελπίδα για να μην κυκλοφορούμε όλοι με καδρόνια στο χέρι, είναι μαζί με τη μαζική αντίδραση στους νεοναζί της ΧΑ, να επιδιώξουμε και μια θεσμική απάντηση, ζητώντας από την δολίως αμέτοχη αστυνομία να κάνει τη δουλειά της και ενεργοποιώντας διατάξεις που προβλέπουν κυρώσεις σε βάρος νομικών προσώπων που εμπλέκονται σε αδικήματα ρατσισμού και ξενοφοβίας, όπως ο «αποκλεισμός από δημόσιες παροχές». Εννοώ ότι η επιθυμία μου θα ήταν πριν τα καδρόνια, να επιδιώξουμε να αναστυλώσουμε τις άμυνες της διεφθαρμένης δημοκρατίας μας, απέναντι στον φασισμό. http://thepressproje...me.php?id=21586 Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 2 Ιουνίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 2 Ιουνίου 2012 Στη ΓΑΔΑ η κόρη Μιχαλολιάκου και δυο βουλευτές της Χρυσής Αυγής Σε καθημερινό φαινόμενο έχουν εξελιχθεί οι επιθέσεις κατά μεταναστών το τελευταίο διάστημα. Χτες το βράδυ, κατά τη διάρκεια μηχανοκίνητης πορείας τρόμου, μέλη της Χρυσής Αυγής επιτέθηκαν σε μετανάστες στην Πειραιώς και στην Κωνσταντινουπόλεως. Το απόγευμα της Παρασκευής δύο Πολωνοί και ένας Αλβανός, μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο φέροντας τραύματα από αιχμηρό αντικείμενο. Για την επίθεση στην Πειραιώς προσήχθησαν από την αστυνομία η κόρη του Νίκου Μιχαλολιάκου και δύο βουλευτές της Χρυσής Αυγής, οι Ηλίας Παναγιώταρος και Γιάννης Βουλδής. http://tvxs.gr/news/ellada/epitheseis-kata-metanaston- ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika --mixanokiniti-poreia-tis-xrysis-aygis Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 4 Ιουνίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 4 Ιουνίου 2012 Αντιφασιστικό συλλαλητήριο και πορεία στη Βουλή Παρασκευή 8 Ιουνίου, 7 μ.μ., πλατεία Ομονοίας Η εκλογική επιτυχία της Χρυσής Αυγής, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της πρωτοβουλίας, αποθράσυνε τα ναζιστικά τάγματα εφόδου της συμμορίας. Από την Πάτρα, τα Βασιλικά Ευβοίας, την Καλλιθέα, το Περιστέρι και το Αιγάλεω, μέχρι τους σταθμούς του ΗΣΑΠ και την ΑΣΟΕΕ, Χρυσαυγίτες με την κάλυψη ανδρών της ΕΛ.ΑΣ. μαχαιρώνουν μετανάστες, επιτίθενται σε φοιτητές που αγωνίζονται, επιβάτες που διαμαρτύρονται, απλούς ανθρώπoυς που δεν συνάδουν με τα άρια πρότυπά τους. Ώς εδώ με τη συγκάλυψη των παρακρατικών νεοναζί! Η μαζική απάντηση της κοινωνίας, των εργαζομένων, των ανέργων και της νεολαίας, που αγωνίστηκαν και συνεχίζουν να παλεύουν για “ψωμί - παιδεία - ελευθερία”, είναι η δύναμη που θα απομονώσει τους νοσταλγούς του Χίτλερ. http://rnbnet.gr/details.php?id=5858 Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 12 Ιουνίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 12 Ιουνίου 2012 Καταγγελία: Ρατσιστική επίθεση σε σπίτι μεταναστών - Ένας σοβαρά τραυματισμένος Νέα επίθεση κατά μεταναστών σημειώθηκε στις 03.00 τα ξημερώματα της Τρίτης στα όρια Κερατσίνι – Πέραμα. Σύμφωνα με την καταγγελία στο tvxs.gr από κάτοικο της περιοχής που έστειλε και τις φωτογραφίες, μέλη της Χρυσής Αυγής επιτέθηκαν σε μονοκατοικία όπου ζουν πέντε Αιγύπτιοι ψαράδες, προκαλώντας ζημιές και τραυματίζοντας πολύ σοβαρά τον έναν εξ’ αυτών. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, περίπου 20 μέλη της οργάνωσης, με δέκα μηχανάκια κατευθύνθηκαν στο σπίτι, στο οποίο προκάλεσαν ζημιές. Φθορές προκάλεσαν και σε δυο αυτοκίνητα, που ήταν σταθμευμένα έξω από το σπίτι. Οι τέσσερις από τους Αιγύπτιους ξύπνησαν και κατάφεραν να ξεφύγουν, ωστόσο, ο ένας κοιμόταν στην ταράτσα της μονοκατοικίας και δεν τα κατάφερε. Σύμφωνα με την καταγγελία, τα μέλη της Χρυσής Αυγής τον χτύπησαν αλύπητα και τον τραυμάτισαν σοβαρά. Έχει μεταφερθεί στο Τζάνειο, ωστόσο, καθώς η κατάσταση της υγείας του κρίθηκε σοβαρή, μεταφέρθηκε στον Ευαγγελισμό, ενώ είναι πιθανό να εισαχθή στο χειρουργείο. Σύμφωνα με πληροφορίες, 6 από τους δράστες της επίθεσης, πέντε άντρες και μια γυναίκα, προσήχθησαν από την αστυνομία και μεταφέρθηκαν στην Ασφάλεια Αττικής. http://tvxs.gr/news/ellada/kataggelia-meli-tis-xrysis-aygis-eisebalan-se-spiti- ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika --traymatisan-sobara-aigyptio-meta Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 25 Αυγούστου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 25 Αυγούστου 2012 Ανάπηροι και ομοφυλόφιλοι στο στόχαστρο της Χρυσής Αυγής Ναζιστικών αντιλήψεων άρθρο περί «φυλετικής καθαρότητας» στην ιστοσελίδα της Πράσινης Πτέρυγας http://www.tovima.gr/society/article/?aid=471930 Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 26 Αυγούστου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 26 Αυγούστου 2012 Ο ξένιος Ζευς, η κάθοδος των Δωριέων και η Λερναία Ύδρα… Έχει γίνει πλέον κυβερνητικό έθιμο ο εκάστοτε υπουργός Προστασίας του Πολίτη να εξαπολύει, με την ανάληψη των καθηκόντων του, μια επιχείρηση «σκούπα», με μαζικές συλλήψεις μεταναστών χωρίς χαρτιά, επαγγελλόμενος την απόλυτη εφαρμογή της νομιμότητας. Τις τελευταίες μέρες γινόμαστε μάρτυρες του ίδιου σκηνικού και μάλιστα με την κυνική κωδική ονομασία «ξένιος Ζευς»: μετανάστες συλλαμβάνονται ομαδικώς και στέλνονται άρον άρον σε σχολές που βαφτίζονται εν μια νυκτί «κέντρα κράτησης», ενώ την ίδια στιγμή αποστέλλονται χωρίς κανένα σχεδιασμό συνοριοφύλακες στη Θράκη, προκειμένου να αναχαιτίσουν την κατά δήλωση του Υπουργού κάθοδο των Δωριέων. Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου εκφράζει τον έντονο προβληματισμό της για τον τρόπο με τον οποίον – για μια ακόμη φορά – αντιμετωπίζεται από την πολιτεία το μεταναστευτικό ζήτημα. Υπενθυμίζουμε ότι βάσει του Ν. 3386/2005 η κράτηση του υπό απέλαση αλλοδαπού δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 18 μήνες και για είναι νόμιμη θα πρέπει αφενός να υπάρχει εύλογη πιθανότητα απέλασης αφετέρου οι συνθήκες κράτησης να είναι τέτοιες που να μην συνιστούν απάνθρωπη και εξευτελιστική μεταχείριση. Στην πράξη έχει αποδειχθεί ότι τίποτε από τα δύο δεν συμβαίνει καθώς ένα μεγάλο μέρος των αλλοδαπών χωρίς χαρτιά δεν είναι απελάσιμοι είτε γιατί αποδεδειγμένα η Ελλάδα αδυνατεί να τους επιστρέψει στην χώρα τους (π.χ. Αφγανοί, Σύριοι) είτε γιατί διαμένουν πάρα πολύ καιρό, έστω και παράτυπα, και έχουν αναπτύξει ισχυρούς βιοτικούς δεσμούς στη χώρα μας, με αποτέλεσμα η απέλασή τους να παραβιάζει δικαιώματά που προβλέπονται τόσο από την ελληνική όσο και από τη διεθνή έννομη τάξη. Επίσης, η κράτηση στην Ελλάδα αποδεδειγμένα, με βάση εκθέσεις διεθνών και ευρωπαϊκών οργανισμών, ισοδυναμεί με βασανιστήριο και απάνθρωπη και εξευτελιστική μεταχείριση. Σε κάθε περίπτωση, τόσο η σύλληψη και κράτηση ενός μικρού αριθμού μεταναστών χωρίς χαρτιά, όσο και η προσωρινή ενίσχυση της φύλαξης ενός μικρού τμήματος των 15.000 χλμ συνοριογραμμής της χώρας είναι σχεδόν αυταπόδεικτο ότι αδυνατεί να επιλύσει το πολύπλοκο και χρονίζον ζήτημα του μεταναστευτικού, για την αντιμετώπιση του οποίου η ΕΕΔΑΠ έχει καταθέσει ήδη μια ολοκληρωμένη και υλοποιήσιμη πρόταση, σύμφωνη με τις αρχές και τους νόμους του κράτους, αλλά και τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας. Το πλέον ανησυχητικό όμως είναι ότι η νέα αυτή σπασμωδική προσπάθεια του Υπουργού να επικοινωνήσει την – κατά τα άλλα αδιέξοδη – ακολουθούμενη κυβερνητική πολιτική συνοδεύεται και από μια σειρά παραπλανητικών και ρατσιστικών δηλώσεων. Έτσι, οι μαζικές και χωρίς την τήρηση των νομίμων εγγυήσεων συλλήψεις ατόμων που ενδεχομένως να δικαιούνται κάποια μορφή προστασίας γίνονται με την επίκληση της αρχής της νομιμότητας και προς τον σκοπό όπως αποφευχθεί η αλλοίωση του πληθυσμού από την εισβολή των ξένων. Είναι όμως σίγουρο ότι με τα επιχειρήματα και τις ενέργειες αυτές, αντί λύσης, αυτό που καταφαίνεται είναι η παγίωση μίας ρητορικής και τακτικής που νομιμοποιούν την ξενοφοβία και το ρατσισμό, καταβαραθρώνοντας τις αρχές του κράτους δικαίου και δημιουργώντας στο κοινωνικό σύνολο μία όλως εσφαλμένη, διαστρεβλωμένη και γι’ αυτό επικίνδυνη αντίληψη περί του τι είναι τελικά το κράτος δικαίου: ασφάλεια ελλήνων πολιτών έναντι σεβασμού ανθρωπίνων δικαιωμάτων, παράνομη παραμονή έναντι πάταξης του εγκλήματος, επιχειρήσεις σκούπα έναντι ολοκληρωμένης στρατηγικής και πολιτικής, αποθήκευση ανθρώπων έναντι νόμιμης κράτησης. Θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή του Υπουργού στο ότι η κάθοδος των Δωριέων συνέβαλλε αποφασιστικά σε αυτό που ονομάζουμε σήμερα λαμπρή περίοδο του ελληνικού πολιτισμού, μέρος του οποίου είναι η φιλοξενία, την οποία επικαλείται με τον πιο στρεβλό τρόπο που θα μπορούσε κανείς να φανταστεί. Επίσης, θα θέλαμε να του υπενθυμίσουμε ότι στην ελληνική μυθολογία γνωστός είναι και ο μύθος της Λερναίας Ύδρας. Εκτός λοιπόν αν ο κ. Υπουργός μετονομαστεί σε Ηρακλής, θα πρέπει να θυμάται ότι η αντιμετώπιση του μεταναστευτικού από την πολιτεία την τελευταία 20ετία, με την περιστολή του κράτους δικαίου και την εγκαθίδρυση του ρατσιστικού λόγου έχει ήδη εμφανίσει και άλλα πιο επικίνδυνα και τρομακτικά κεφάλια, όπως μαρτυρούν οι πρόσφατες ρατσιστικές επιθέσεις και εν ψυχρώ δολοφονίες μεταναστών. http://www.hlhr.gr/d...tCZPPtA.twitter Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 2 Σεπτεμβρίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 2 Σεπτεμβρίου 2012 Ισπανία: Διαδήλωση για τις αλλαγές στο σύστημα υγείας Εκατοντάδες άνθρωποι διαδήλωσαν σήμερα μπροστά από ένα από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία της Μαδρίτης κατά της εφαρμογής της μεταρρύθμισης στον τομέα της υγείας, που καταργεί τη δωρεάν πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα υγείας των μεταναστών που δεν έχουν άδεια παραμονής «Κανένα ανθρώπινο ον δεν είναι παράνομο», φώναζαν οι διαδηλωτές μπροστά από το νοσοκομείο Γκρεγκόριο Μαρανιόν. Μέχρι σήμερα, οι μετανάστες που δεν είχαν άδεια παραμονής μπορούσαν να εξασφαλίσουν άδεια για να λάβουν ιατρική φροντίδα από τους γιατρούς του δημόσιου συστήματος υγείας. Ωστόσο, επικαλούμενη την ανάγκη μείωσης των δαπανών, η ισπανική κυβέρνηση αποφάσισε να περιορίσει εφεξής την πρόσβασή τους στη δωρεάν περίθαλψη, επιτρέποντάς την μόνο για τα παιδιά, τις εγκύους και αυτούς που χρήζουν επείγουσας βοήθειας. Σχεδόν 2.000 γιατροί εξέφρασαν την αντίθεσή τους στα μέτρα αυτά και ανακοίνωσαν ότι αυτοί θα συνεχίσουν να παρέχουν ιατρική φροντίδα στους μετανάστες. Στην προσπάθεια αυτή εντάχθηκαν και νοσοκόμοι και άλλοι από το προσωπικό στον τομέα της υγείας κατόπιν έκκλησης μη κυβερνητικών οργανώσεων, όπως οι Γιατροί του Κόσμου. Επίσης 7 από τις 17 κυβερνήσεις των ισάριθμων αυτόνομων περιοχών της Ισπανίας ανακοίνωσαν ότι θα αρνηθούν να εφαρμόσουν τον νόμο αυτόν και θα συνεχίσουν να επιτρέπουν την πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα υγείας των μεταναστών που δεν έχουν άδεια παραμονής. http://www.thepressp...-sustima-ugeias Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 9 Σεπτεμβρίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 9 Σεπτεμβρίου 2012 Κέντρα κράτησης και επαναπροώθηση για τους Έλληνες "λαθρομετανάστες" της Αυστραλίας Σε προσωρινά κέντρα κράτησης οδηγήθηκαν δεκάδες Έλληνες πολίτες, κάτοχοι ελληνικών διαβατηρίων, που επισκέφθηκαν την Αυστραλία ως τουρίστες, πριν σταλούν με την πρώτη διαθέσιμη πτήση πίσω στην Ελλάδα. Αυτό προκύπτει από στοιχεία που δόθηκαν στο «Νέο Κόσμο», τα οποία, όμως, δεν έχουν επιβεβαιωθεί πλήρως από το αυστραλιανό υπουργείο Μετανάστευσης. Τον τελευταίο καιρό έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των Ελλήνων που επισκέπτονται την Αυστραλία είτε ως τουρίστες, είτε ως νεομετανάστες, είτε ως ομογενείς (κάτοχοι αυστραλιανών διαβατηρίων) που παλιννοστούν. Η Αυστραλία εφαρμόζει μια ιδιαίτερα αυστηρή μεταναστευτική πολιτική, ενώ το ίδιο αυστηρή είναι και με όσους δηλώνουν ότι έρχονται στην χώρα για τουρισμό. Οι επισκέπτες πρέπει να έχουν αεροπορικό εισιτήριο με επιστροφή, όπως και να δείχνουν ότι έχουν αρκετά χρήματα για να ζήσουν για όσο διάστημα τους χορηγείται η τουριστική βίζα. Έτσι, όσοι δηλώνουν ότι έρχονται για τουρισμό στην Αυστραλία, αλλά, κατά την κρίση των ελεγκτών διαβατηρίων στα αεροδρόμια της χώρας «δεν πείθουν» για τις προθέσεις τους (δεν έχουν χρήματα, διεύθυνση διαμονής ή δηλώνουν ότι θα ψάξουν για εργασία κ.λπ.), στέλνονται αμέσως πίσω στην χώρα από όπου προέρχονται. Εάν δεν υπάρχει πτήση οδηγούνται προσωρινά στα κέντρα κράτησης όπου οδηγούνται και οι λαθρομετανάστες. Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων http://redflyplanet.blogspot.com/2012/09/blog-post_4568.html Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 21 Σεπτεμβρίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 21 Σεπτεμβρίου 2012 Τι οφείλουμε στους μετανάστες «χωρίς χαρτιά» Του Ετιέν Μπαλιμπάρ Εμείς – γάλλοι πολίτες, όλων των φύλων, προελεύσεων κι επαγγελμάτων – είμαστε άκρως ευγνώμονες στους μετανάστες «χωρίς χαρτιά», που αρνούμενοι την «παρανομία» που τους αποδίδουν, έθεσαν με έμφαση το ζήτημα του δικαιώματος παραμονής τους. Τους είμαστε ευγνώμονες γιατί ανέδειξαν τρία ζητήματα, που μας επιφυλάσσουν και ισάριθμες ευθύνες. Πρώτα απ’ όλα, γιατί έσπασαν τους φραγμούς της επικοινωνίας, μας έκαναν να τους δούμε και να τους ακούσουμε, για αυτό που είναι – και όχι ως φαντασιακή κατασκευή εισβολής και παραβατικότητας. Αλλά ως εργαζόμενους, οικογένειες ντόπιες και αλλοδαπές ταυτόχρονα, με ιδιαίτερα γνωρίσματα αφενός και μια καθολική συνθήκη αφετέρου, αυτή του σύγχρονου προλετάριου. Πέτυχαν έτσι να διακινηθούν στο δημόσιο χώρο γεγονότα, ερωτήματα, αντιπαραθέσεις, μεταξύ άλλων και γύρω απ’ τα πραγματικά προβλήματα της μετανάστευσης, αντί των κλισέ που συντηρούν τα κυρίαρχα μονοπώλια της ενημέρωσης. Με αυτό τον τρόπο, αντιλαμβανόμαστε καλύτερα τι είναι ακριβώς μια δημοκρατία: ένας θεσμός συλλογικής διαβούλευσης, της οποίας οι όροι δεν είναι εκ των άνω δεδομένοι. Αλλά θα πρέπει πάντοτε οι εκάστοτε ενδιαφερόμενοι να κατακτούνε το δικαίωμα λόγου τους, την ορατότητα και την αξιοπιστία τους, φέροντας οι ίδιοι τον κίνδυνο της καταστολής τους. Και να το πετυχαίνουν επιδεικνύοντας μειλίχια δύναμη, απορρίπτοντας την ευκολία της θεαματικής βίας και της θυσίας, ακόμη κι όταν βρίσκονται συχνά σε συνθήκη απελπισίας. Έπειτα, τους οφείλουμε ευγνωμοσύνη για το ότι έκαναν θρύψαλα την αξίωση των εκάστοτε κυβερνώντων να κινούνται σε δύο ταμπλό: από τη μια στο πεδίο του ρεαλισμού, της διοκητικής αποτελεσματικότητας, της πολιτικής υπευθυνότητας (έλεγχος των πληθυσμιακών ροών, διατηρήση της δημόσιας τάξης, διασφάλιση της «ενσωμάτωσης» των νόμιμων μεταναστών), και από την άλλη στο πεδίο της εθνικιστικής και πολιτικάντικης προπαγάνδας (κατασκευή αποδιοπομπαίων τράγων, προβολή του φόβου της μαζικής φτώχειας στο φαντασιακό πεδίο της διένεξης πολιτισμικών ταυτοτήτων). Οι «χωρίς χαρτιά» έδειξαν ότι το κράτος δεν ρυθμίζει το καθεστώς παρανομίας τους, αλλά μάλλον το κατασκευάζει. Ότι μια τέτοια παραγωγή παρανομίας, προορισμένη εξάλλου για πολιτική χειραγώγηση, δεν μπορεί να υπάρξει δίχως τη διαρκή επίθεση στα αστικά δικαιώματα (πιο συγκεκριμένα στην προσωπική ασφάλεια, που εκτείνεται από τη μη αναδρομικότητα των νόμων μέχρι τον ίδιο το σεβασμό της αξιοπρέπειας και τη φυσική ακεραιότητα) και δίχως διαρκείς συμβιβασμούς με το νεο-φασισμό και αυτούς που τον προπαγανδίζουν. Έφεραν έτσι στο φως έναν από τους κύριους μηχανισμούς εμπέδωσης του θεσμικού ρατσισμού, που τείνει πια σε ένα ευρωπαϊκό απαρτχάιντ, αναμειγνύοντας νομοθεσία αποκλεισμού και ιδεολογίες διάκρισης. Αλλά έδειξαν επίσης και το πώς να αντισταθούμε σ’ αυτό το φαύλο κύκλο: αποκαθιστώντας την αλήθεια στην ιστορία και στις ζωές των ανθρώπων. Οι «χωρίς χαρτιά» έθεσαν τα προσωπικά τους συμφέροντα σε διαμεσολάβηση και διαπραγμάτευση, ώστε να λάβουν πίσω την αναγνώριση της καθολικότητας των δικαιωμάτων τους και της πολιτισμικής τους συμβολής. Τέλος, τους οφείλουμε ευγνωμοσύνη για το ότι – μαζί με άλλους, λ.χ. τους απεργούς του 1995 – ξαναζωντάνεψαν την ιδιότητα του πολίτη, δείχνοντας ότι αυτή δεν είναι ένας απλός θεσμός ή ένα πάγιο καθεστώς, αλλά μια συλλογική πρακτική. Πράττοντάς το για τον εαυτό τους, απέδειξαν ότι δεν είναι αναγκαίο να έχει κανείς ιθαγένεια για να συμβάλλει με υπεύθυνο τρόπο στη ζωή της πολιτείας. Όπως επίσης και το ότι υπέδειξαν νέες μορφές στράτευσης και αναζωογόνησαν τις παλιές. Διότι η πολιτική στράτευση, ακόμη κι εάν δεν συνιστά το όλον της ενεργού πολιτειότητας, αποτελεί ξεκάθαρα μία από τις ουσιώδεις συνιστώσες της. Δεν είναι δυνατό να στηλιτεύουμε την πολιτική απάθεια και συνάμα να αγνοούμε τη σημασία των πρόσφατων κινητοποιήσεων γύρω από το δικαίωμα των ξένων να διαβιώνουν στη γαλλική επικράτεια (κι ενγένει στην ευρωπαϊκή). Με αυτό τον τρόπο, κατάφεραν να κομίσουν εκείνη τη δια-εθνική διάσταση στην πολιτική δράση, που έχουμε τόσο ανάγκη σήμερα, την εποχή της παγκοσμιοποίησης, ώστε να διευρυνθούν οι προοπτικές της κοινωνικής αλλαγής και της πολιτοφροσύνης. Ώστε, μεταξύ άλλων, να ξεκινήσει κι ο εκδημοκρατισμός των αστυνομικών και συνοριακών θεσμών. Έτσι, οι χωρίς χαρτιά, αποκλεισμένοι ανάμεσα στους αποκλεισμένους (και σίγουρα, όχι οι μόνοι), έπαψαν να παρουσιάζονται απλώς ως θύματα, καθιστάμενοι ενεργοί δρώντες στη δημοκρατική πολιτική. Μας βοήθησαν να της ξαναδώσουμε ζωή, με την αντίστασή τους και τη φαντασία τους. Τους οφείλουμε μια τέτοια αναγνώριση. Όπως επίσης, ας ειπωθεί: και να σταθούμε ασταμάτητα και ολοένα περισσότεροι στο πλευρό τους, ώσπου να τους αποδοθεί το δίκιο και η δικαιοσύνη. Απόδοση στα ελληνικά: Στέργιος Μήτας [1] Από Étienne Balibar, “Ce qu’ on doit aux sans papiers”, Droit de cité, PUF/Quadrige, Paris, 1998, σσ. 24 – 27. Γραμμένο από το Γάλλο φιλόσοφο, επ’ αφορμή της κινητοποίησης 330 μεταναστών «χωρίς χαρτιά» στη Γαλλία το 1996. Βλ. περισσότερα επί του θέματος στο σχετικό αφιέρωμα των «Ενθεμάτων» της Αυγής της 30ης Ιανουαρίου 2011 (https://enthemata.wo...g/sans-papiers/). http://www.rednotebook.gr/details.php?id=6822 Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 7 Οκτωβρίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 7 Οκτωβρίου 2012 Από τον «Ξένιο Δία» στην «Ιώνη» : Αρχή ασοφίας ονομάτων σκύλευσις. Του Παντελή Μπουκάλα Σχιζοφρένεια, παράνοια, στοχευμένη παραποίηση; Πώς μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει τη συστηματική επιλογή να μη διαχωρίζεται, από τα πιο δημόσια χείλη, ο πρόσφυγας από το μετανάστη, να χαρακτηρίζεται ανερυθρίαστα λάθρος ο άνθρωπος, να ονομάζεται το σχέδιο δημιουργίας κέντρων κράτησης μεταναστών «Ξένιος Δίας» και το σχέδιο αντιμετώπισης του κύματος προσφύγων από την εμπόλεμη Συρία «Ιώνη»; Ο Παντελής Μπουκάλας ανιχνεύει τη διαδρομή της Ιώνης μέσα στο χρόνο και μέσα στο νου όσων την ανέσυραν από τη λήθη. Ο δικηγόρος Σπύρος Απέργης θυμίζει τι σημαίνει πρόσφυγας και η καλλιτέχνιδα και κάτοικος Ρόδου -ενός από τα νησιά που επελέγη για να «κρατήσει» τους Σύρους πρόσφυγες- μας λέει ότι τα κέντρα κράτησης δεν λύνουν αλλά διαιωνίζουν το πρόβλημα που επικαλούνται. Τειρεσίας, Ηφαιστος, Ξενοκράτης, Καλλικράτης... Με ό,τι έχει πορεύεται ο καθένας, με τους μύθους του και με την ιστορία του, όση ξέρει ή νομίζει ότι ξέρει, όση κουτσουρεύει για να ‘ρθει στα μέτρα του, ανυπεράσπιστη όπως τη βρίσκει. Ο Αμερικάνοι, ας πούμε, βαφτίζουν «Απάτσι» τα στρατιωτικά ελικόπτερά τους, προφανώς για να αποτίσουν -με κάπως αργοπορημένη ευαισθησία- φόρο τιμής στους αυτόχθονες της Αμερικής, που ξεπαστρεύτηκαν τότε που το αμερικάνικο όνειρο άρχιζε να παίρνει σάρκα και οστά (τη σάρκα των Ινδιάνων δηλαδή). Και επειδή, σαν πλανηταρχεύοντες που είναι, έχουν το μονοπώλιο της αυθαιρεσίας και απόλυτο το δικαίωμα του σαρκασμού, του σαδισμού μάλλον, αλλάζουν βίαια την «ειωθυία αξίωση των ονομάτων», όπως θα ‘λεγε ο Θουκυδίδης, και βαφτίζουν «Δικαιοσύνη και Αρετή», «Πραότης και Αγαθότης» ή κάπως έτσι τέλος πάντων τις φονικές επιθέσεις τους στα Ιράκ, τα Αφγανιστάν και τις Σερβίες αυτού του κόσμου. Εμείς;... Εμείς έχουμε την πλούσια μυθολογία μας. Και την πλουσιότερη ιστορία μας. Δεν είναι ακριβώς δική μας βέβαια. Οσος κλήρος των αρχαίων έχει μείνει άθικτος είναι της οικουμένης και στη δική μας αποκλειστικότητα μένει η τουριστική ξύλευση (η «βαριά μας βιομηχανία» ντε, ζευγάρι με την ακόμα πιο βαριά, τον πολιτισμό «μας»). Αυτό πάντως δεν μας εμποδίζει να φερόμαστε σαν μοναδικοί ιδιοκτήτες και να παριστάνουμε τους αυθεντικούς εκφραστές ακόμα κι όταν νοθεύουμε, κακομεταχειριζόμαστε και προσβάλλουμε. Αφού, λοιπόν, είναι δική μας η κολυμπήθρα, και νονός είναι η αφεντιά μας, δίνουμε όποιο όνομα θέλουμε. Και βέβαια διαλέγουμε ονόματα βαριά. Τίγκα στις συνυποδηλώσεις. Τι Τειρεσίας, τι Ηφαιστος, τι Καλλικράτης, τι ΔΙ.ΑΣ. Όχι, όχι, ζητώ συγνώμη. Ο ΔΙΑΣ αυτός δεν είναι αρχαιοελληνικής καταγωγής, δεν παραπέμπει στον πολυγαμικότατο και μεταμορφωτικότατο πατέρα των θεών και των ανθρώπων. Είναι αρκτικόλεξο, τουτέστιν ΔΙκυκλιστές ΑΣτυνομικοί, άρα ο Δίας, ο Ζευς ντε, ουδεμία ευθύνη φέρει. Αλλού τον έχουν επιστρατεύσει αυτόν, σε άλλο μέτωπο: Στον «Ξένιο Δία», ή μάλλον στον «Ξένιο Ζευ», όπως είπε σε ένα από τα κανάλια μας κάποιος από τους αστυνομικούς μας ρεπόρτερ, οι μισοί από τους οποίους, έχουμε κουραστεί να το λέμε, συγχέουν τις ασφαλείς πληροφορίες με τις ασφαλίτικες. Εμ πώς αλλιώς θα ξαναδείχναμε ότι κρατάμε από μεγάλο σόι; Πώς αλλιώς θα επιχειρούσαμε να εξευγενίσουμε τη βαρβαρότητα; Τι άλλο άρωμα εκτός από το αρχαιοελληνικό θα μπορούσαμε να ρίξουμε στάγδην πάνω στα κλομπ που πέφτουν ανελέητα σε κεφαλές στιγματισμένες από τη βαριά ενοχή του σκούρου χρώματος, και στις κλούβες όπου στοιβάζονται οι αλλοδαποί (αν έχει κάποια σημασία, ούτε ένας στους δέκα δεν αποδεικνύεται «παράνομος»). Αλλιώς τον ξέραμε βέβαια τον Ξένιο Δία, αλλιώς τον μαθαίναμε στο σχολείο, γι‘ αυτό και καμαρώναμε. Μαθαίναμε δηλαδή από τον Όμηρο και από τον Αισχύλο και τις Ικέτιδές του, από τη λογοτεχνία και την ιστορία, ότι και ο Ξένιος ή Ικέσιος Ζευς και οι υπόλοιποι θεοί με ανάλογα προσηγορικά ονόματα (λόγου χάρη ο Απόλλωνας) προστάτευαν τον ξένο ως προς τη γλώσσα, τη φυλή και τη θρησκεία και τιμωρούσαν αυστηρά όποιον καταπατούσε το ιερό δίκαιο της φιλοξενίας, δίκαιο-θεμέλιο της δημοκρατικής πολιτείας. Δεν προστάτευαν αποκλειστικά (όπως θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε τώρα οι αναθεωρητές-ανασκευαστές της ιστορίας) τους Σπαρτιάτες έναντι των Αθηναίων, τους Θηβαίους έναντι των Κορινθίων κ.ο.κ., τους Έλληνες δηλαδή έναντι των Ελλήνων. Αν ίσχυε αυτό, κανέναν λόγο δεν θα ‘χαμε να λέμε και να ξαναλέμε για τον Ξένιο Δία, να τον διδάσκουμε και να τον ξαναδιδάσκουμε σαν κάτι το ξεχωριστό, σαν σφραγίδα του ελληνικού πνεύματος. Γιατί μια τέτοιου είδους ενδοεθνική προστασία (ακόμα και σε εποχές που δεν ήταν ιδιαιτέρως ακμαία η εθνική συνείδηση), μια αυτονόητη προστασία δηλαδή, δεν υποδεικνύει έναν πολιτισμό με εξαιρετικά και αξιοζήλευτα γνωρίσματα. Αλλά, σε καιρούς που σχεδόν επίσημοι καταμετρητές και ελεγκτές της γονιδιακής ελληνικότητας είναι οι χρυσαυγίτες, πώς να πιάσεις κουβέντα για τέτοια ζητήματα με ανθρώπους που λίγα χρόνια πριν, όταν το θέμα ήταν η σημαιοφορία στις παρελάσεις από μαθητές αριστούχους μεν πλην μη Ελληνες, προσπαθούσαν να μας πείσουν (με πειραγμένες φιλολογικές παραπομπές και με ιδεολογική διαχείριση της γραμματείας) ότι το ισοκράτειο εκείνο για την Αθήνα που «το των Ελλήνων όνομα πεποίησε μηκέτι του γένους αλλά της διανοίας δοκείν είναι και μάλλον Ελληνας καλείσθαι τους της ημετέρας παιδεύσεως ή τους της κοινής φύσεως μετέχοντας», για την πνευματική ευρυχωρία του οποίου καμάρωναν άλλες γενιές, προμεταναστευτικές, αφορούσε αποκλειστικά όσους Ελληνες άλλων πόλεων-κρατών αποφάσιζαν να μετάσχουν στον πολιτισμό της Αθήνας. Δηλαδή θέλουν να μας πουν πως οι Σπαρτιάτες ή οι Μεγαρείς θα ζητούσαν πιστοποιητικό ελληνικότητας από τους Αθηναίους. Χλομό μού φαίνεται. Επειδή όμως ο «Ξένιος Δέν-διας» πέρασε χωρίς πολλές πολλές αντιστάσεις (στιγματίζοντας πάντως τουλάχιστον έναν από τους συγκυβερνώντες, αυτόν δηλαδή που θα περιμέναμε, εν όψει της δηλωμένης ιδεολογίας του, να νιώθει ηθικά θιγόμενος και πολιτικά στιγματιζόμενος από μια τέτοια ονοματοδοτική και πρακτική ωμότητα: τη ΔΗΜΑΡ), οι αρχαιονονοί είπαν να συνεχίσουν την καλή δουλειά. Βούτηξαν λοιπόν στην κολυμβήθρα της ξιπασιάς και της μεγαλομανίας το σχέδιο αντιμετώπισης των εκ Συρίας φυγάδων και του έδωσαν το όνομα «Ιώνη». Γιατί; Επειδή οι απελπισμένοι του πολέμου θα έρχονται προς τη θάλασσα από τα μέρη της Ιωνίας, και επειδή λέει κάποια Ιώνη ήταν η πρώτη που κατοίκησε εκεί - ή κάτι παρεμφερές. Πού το βρήκαν τώρα αυτό με την Ιώνη, ένας θεός το ξέρει, αρχαίος ή νέος. Από βλακώδες πείσμα πάντως έψαξα και ξανάψαξα στα ειδικά λεξικά και στις Μυθολογίες μου. Τζίφος. Λήμμα «Ιώνη» πουθενά. Τελικά με έσωσε ο Ηλεκτρονικός Θησαυρός της Αρχαιοελληνικής Γλώσσας, και ο εκεί ανθολογημένος Στέφανος Βυζάντιος, που διέσωσε την εξής είδηση: «Γάζα: Πόλις Φοινίκης, νυν δε Παλαιστίνης προ της Αιγύπτου. Εκλήθη δε και Ιώνη από της Ιούς προσπλευσάσης και μεινάσης [αυτής]». Ώστε λοιπόν για τη Γάζα πρόκειται. Και για την Ιώ, κι όχι για κάποια Ιώνη. Για την εξ Αργους καλλονή που είχε την ατυχή τύχη να την αγαπήσει ο Δίας, ο οποίος τη μεταμόρφωσε σε κατάλευκη δαμάλα, για να τη γλιτώσει από τη ζήλια της Ηρας. Αλλά η Ηρα τής έστειλε έναν οίστρο, μια βοϊδόμυγα δηλαδή, που κόλλησε στα πλευρά της και την τρέλανε. Κι από τη μανία που την έπιασε με τα συνεχή δαγκώματα της μύγας, διέσχισε την Ελλάδα όλη αλαλιασμένη. Για να βρει λίγη ανακούφιση βούτηξε στη θάλασσα που, παίρνοντας το όνομά της, λέγεται πια Ιόνιον πέλαγος. Πέρασε έπειτα από τον Βόσπορο (που κι αυτός τής χρωστάει το όνομά του, βοός πόρος), και, πριν καταλήξει στην Αίγυπτο, φαίνεται ότι κάποια στιγμή έφτασε και στη Γάζα. Στο πέρασμά της αυτό, και όχι σε τίποτα δοξασμένους Ιωνες προγόνους, οφείλεται η (μάλλον προσωρινή) μετονομασία της πόλης σε Ιώνη, που μόνο ο Στέφανος Βυζάντιος τη θυμόταν, α, και το φιλολογικό τμήμα του υπουργείου Δημόσιας Τάξης. Και λοιπόν; Εξαγνίστηκε τώρα το σχέδιο; Πήρε τη χάρη του «ιωνικού» ονόματός του; Ή μήπως βρε αδερφέ είμαστε κακοπροαίρετοι και καχύποπτοι; Μήπως με το «Ιώνη» αυτό οι βαπτιστές ήθελαν αφενός να δηλώσουν έστω έμμεσα τη συμπαράστασή τους στον βασανισμένο παλαιστινιακό λαό (με την υπονοούμενη Γάζα και τη Λωρίδα της) και αφετέρου να δείξουν με τον πιο παραστατικό τρόπο ότι τα πάθη των προσφύγων του πολέμου είναι χειρότερα κι από τα βάσανα που τράβηξε η Ιώ (ο θηλυκός Ιώβ των Ελλήνων), και κατά συνέπεια τους οφείλουμε τη συμπόνια μας; Ναι, μάλλον γι‘ αυτό πρόκειται, κι ας μη μας αφήνουν οι ιδεοληψίες και οι προκαταλήψεις μας να το καταλάβουμε με την πρώτη, κι ας μας εξωθούν να πειράξουμε ακόμα και τον Αντισθένη, δίνοντας στη διάσημη ρήση του τη μορφή: Αρχή ασοφίας ονομάτων σκύλευσις. Τώρα βέβαια είναι κι εκείνος ο Λουκιανός, που στο έργο του Τίμων ή Μισάνθρωπος χλευάζει αγρίως τους κληρονόμους των πλουσίων, καλή ώρα σαν κι εμάς, που κληρονομήσαμε κοτζάμ χρυσό αιώνα: Μόλις πάρουν τα λεφτά στα χέρια τους, λέει ο Σαμοσατεύς, σπεύδουν ν‘ αλλάξουν όνομα, να παρατήσουν τα ταπεινά Πυρρίας ή Δρόμων ή Τίβιος, που ταιριάζουν σε δούλους («οικετικά ονόματα» τα χαρακτήριζαν άλλωστε), και να αυτοβαφτιστούν Μεγακλήδες, Μεγάβυζοι και Πρώταρχοι, δωρίζοντας στον εαυτό τους όνομα ηχηρό και ογκώδες. Από ξιπασιά κι αυτοί κι από μεγαλομανία. Τάλε κουάλε δηλαδή με τους υπουργικούς ονοματοδότες των επιχειρήσεων ξενηλασίας, οι οποίοι ευφημίζουν την ωμότητα των σχεδίων τους φορώντας τους χιτώνες, χλαμύδες και κοθόρνους. Σαν στολή παραλλαγής. Μα τι να ξέρει ο Λουκιανός και τι να καταλαβαίνει. Μήπως ήταν Έλληνας; Σύρος ήταν... http://www.epohi.gr/...a/12637--l-r-lr Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 24 Οκτωβρίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 24 Οκτωβρίου 2012 Σουηδία: Δεκτά στα σχολεία τα παιδιά των μεταναστών χωρίς χαρτιά Τα παιδιά χωρίς χαρτιά θα μπορούν πλέον να φοιτούν στα σχολεία της Σουηδίας από την 1η Ιουλίου 2013, όπως ανακοίνωσε σήμερα η σουηδική κυβέρνηση, που παρουσίασε ένα νομοσχέδιο το οποίο συντάχθηκε σε συμφωνία με το δεύτερο κόμμα της αντιπολίτευσης, τους Πράσινους «Τα παιδιά που ζουν (στη Σουηδία) χωρίς να έχουν λάβει άδεια παραμονής έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση», από το νηπιαγωγείο ως το λύκειο, αναφέρει η κυβέρνηση σε ανακοίνωσή της. Στη Σουηδία, όπου για οποιαδήποτε συναλλαγή με το κράτος απαιτείται ένας προσωπικός αριθμός ταυτότητας τον οποίο δεν έχουν οι μετανάστες χωρίς άδεια παραμονής, το δικαίωμα στην εκπαίδευση δεν ισχύει για τα παιδιά των μεταναστών αυτών. Βάσει του νόμου, τα σχολεία έχουν την υποχρέωση να ενημερώνουν την αστυνομία αν υπάρξει αίτημα φοίτησης από κάποιο παιδί χωρίς άδεια παραμονής. Η νέα νομοθεσία θα ακυρώσει αυτή την υποχρέωση των σχολείων, όμως δεν θα καταστήσει υποχρεωτική την εκπαίδευση για τα παιδιά χωρίς χαρτιά. «Όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να πηγαίνουν στο σχολείο (...) και το δικαίωμά τους πρέπει να κατοχυρωθεί νομικά», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας Γιαν Μπγιόρκλουντ. Για τα παιδιά χωρίς χαρτιά το να πηγαίνουν στο σχολείο «σημαίνει ότι ζουν κανονικά, φέρνει μια σταθερότητα, μια καθημερινότητα σε μια ύπαρξη συχνά επισφαλή», πρόσθεσε η εκπρόσωπος των Πρασίνων υπεύθυνη για μεταναστευτικά θέματα Μαρία Φερν. Η σουηδική κυβέρνηση έχει προβλέψει έναν προϋπολογισμό ύψους 50 εκατομμυρίων κορωνών (5,7 εκατομμυρίων ευρώ) από το 2014 για να βοηθήσει τις κοινότητες που θα υποδεχθούν τα παιδιά αυτά, ενώ για το 2013 προβλέπεται η διάθεση 25 εκατομμυρίων κορωνών. Σύμφωνα με το υπουργείο, το νομοσχέδιο αυτό αφορά 2.000 με 3.000 παιδιά. http://www.thepressp...on-xoris-xartia Μαλάκες Σουηδοί. Θα αφήνουν τα παιδιά "λαθρομεταναστών" να μορφώνονται. Μα καλά, δεν έχουν κράτος; Και τι θα γίνεται με την τήρηση της νομιμότητας; Άσε το άλλο: δεν φοβούνται ότι όλοι οι μετανάστες θα μαζευτουν στη Σουηδία; Γιατί δεν ρωτούν τα δικά μας φασισταριά, φιλελεύθερα και ακροδεξιά, κανένα Γουσέτη, κανένα Μιχαλολιάκο, να τους εξηγήσουν το σφάλμα τους; Να τους δείξουν τη σημαίνει ελληναράδικη φιλοξενία αλά Ξένιος Δίας. Τς τς τς... Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
lellos Δημοσιεύτηκε 24 Οκτωβρίου 2012 Author Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 24 Οκτωβρίου 2012 De Morgen: «Ανθρωποκυνηγητό των μεταναστών στην Ελλάδα» Η Διεθνής Αμνηστία καταδικάζει «πογκρόμ» που έχουν εξαπολύσει, από τον περασμένο Αύγουστο, οι ελληνικές αρχές σε βάρος των λαθρομεταναστών, αναφέρει ρεπορτάζ της ολλανδόφωνης εφημερίδας του Βελγίου «De Morgen» Το δημοσίευμα τιτλοφορείται «Ο πρόεδρος της Χρυσής Αυγής χαιρετάει ναζιστικά, ενώ η Amnesty International καταδικάζει το ελληνικό ανθρωποκυνηγητό σε βάρος των λαθρομεταναστών». Όπως σημειώνεται, στο πλαίσιο της επιχείρησης «Ξένιος Ζευς», έχουν διενεργηθεί τους τελευταίους μήνες δεκάδες αστυνομικές επιχειρήσεις στην Αθήνα και άλλες πόλεις, οι οποίες καταλήγουν σε συλλήψεις και απελάσεις χιλιάδων λαθρομεταναστών. Σύμφωνα με την εφημερίδα, η Διεθνής Αμνηστία εμφανίζεται ανήσυχη για τη στήριξη που εικάζεται ότι προσφέρουν πολλά αστυνομικά όργανα στη Χρυσή Αυγή και την ανοχή που επιδεικνύουν απέναντι στις πρακτικές των μελών της. «Οι ελληνικές αρχές πρέπει να σταματήσουν τις επιχειρήσεις εναντίον των λαθρομεταναστών και να εφαρμόσουν τις διατάξεις για την παροχή ασύλου, σε όσους δικαιούνται διεθνούς προστασίας» σημειώνει η Διεθνής Αμνηστία, όπως αναφέρει η εφημερίδα. «Παρόμοιες, ευρείας κλίμακας, επιχειρήσεις που εισάγουν διακρίσεις, δίνουν τροφή στην ξενοφοβία και τις αυξανόμενες επιθέσεις σε βάρος των μεταναστών» προσθέτει η ανθρωπιστική οργάνωση. Επίσης, σύμφωνα με τη Διεθνή Αμνηστία, οι ελληνικές αρχές δίνουν με το σταγονόμετρο άδειες παραμονής στη χώρα, καθώς μόλις ο ένας στους 10.000 αιτούντες άσυλο βλέπει το αίτημά του να ικανοποιείται. Λόγος ακόμα γίνεται στην έκθεση της Διεθνούς Αμνηστίας για «πολύωρη ορθοστασία και ταλαιπωρία» των αιτούντων σε αστυνομικά τμήματα, προκειμένου να υποβάλουν τα αναγκαία δικαιολογητικά. Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς έχει ανάγει το ζήτημα της αντιμετώπισης των λαθρομεταναστών σε ύψιστη προτεραιότητα για την κυβέρνησή του. Αναφερόμενη στις δραστηριότητες της Χρυσής Αυγής, η εφημερίδα σημειώνει πως κατηγορείται ότι οργανώνει τις πολυάριθμες επιθέσεις που πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση κατά των ξένων ακόμα και μέσα στο φως της ημέρας. Τέλος, μνημονεύονται οι δηλώσεις της βουλευτού της Χρυσής Αυγής, Ελένης Ζαρούλια, που αποκάλεσε «υπανθρώπους» τους λαθρομετανάστες, ξεσηκώνοντας θύελλα διαμαρτυριών, όπως και η ομολογία του επικεφαλής του κόμματος, Ν. Μιχαλολιάκου ότι χαιρετά ναζιστικά, γιατί έχει τα χέρια του «καθαρά». http://www.thepressp...ton-stin-Ellada Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.