Jump to content

Θεραπευτική


bromptonista

Θεωρείτε το μάθημα εύκολο ή δύσκολο;  

291 members have voted

  1. 1. Θεωρείτε το μάθημα εύκολο ή δύσκολο;

    • Εύκολο
      38
    • Δύσκολο
      256


Recommended Posts

Διαβάζουμε από το μπλε βιβλίο (εκδ.Πασχαλίδης) ''Θεραπευτική των συχνότερων νοσημάτων εσωτερικής παθολογίας''. Για το δεύτερο ερώτημα, δε γνωρίζω...

Link to comment
Share on other sites

Διαβάζουμε από το μπλε βιβλίο (εκδ.Πασχαλίδης) ''Θεραπευτική των συχνότερων νοσημάτων εσωτερικής παθολογίας''. Για το δεύτερο ερώτημα, δε γνωρίζω...

Σ'ευχαριστω πολυ!!rolleyes.gif

Link to comment
Share on other sites

Απ'οτι ξερω μπορουμε να δωσουμε στην προαιρετικη αλλα δεν το ξερω σιγουρα. Αν θες παρε τηλ να ρωτησεις, ειναι πολυ καλη η γραμματεας κ αντιθετωσ με αλλες σηκωνει κ τηλ. 21033813931

Link to comment
Share on other sites

Απ'οτι ξερω μπορουμε να δωσουμε στην προαιρετικη αλλα δεν το ξερω σιγουρα. Αν θες παρε τηλ να ρωτησεις, ειναι πολυ καλη η γραμματεας κ αντιθετωσ με αλλες σηκωνει κ τηλ. 21033813931

Σ'ευχαριστω πολυ! Ειχα και λαθος τηλεφωνο..

Link to comment
Share on other sites

Πτυχιακή Εξεταστική 1/10/2010

Τελευταία μέρα της πτυχιακής, μαζευτήκαμε 5 άτομα. Αφού δηλώσαμε ονόματα στη γραμματέα και τα σχετικά, ανεβήκαμε στο γραφείο του κ.Μπάμια.

Έχουμε και λέμε:

(Μπαμιας)

- Βρουκέλωση (τι σχήμα δίνεις)

- Πυρετός επί Ουδετεροπενίας (ήθελε εκτός αντιβιοτικών τι άλλο δίνεις, πχ αυξητικούς παράγοντες)

- ΘΘΠ

- ΑΕ ηπαρίνης (ήθελε να ακούσει για θρομβοκυττοπενία), άλλα αντιπηκτικά που ξέρουμε (οταν αναφέρθηκε η ουαρφαρίνη ήθελε να του πεις 2.0<INR<3.0)

- Εμμένουσα Κοιλιακή Ταχυκαρδία

- ΑΕ αμυωδαρόνης (μετά την κλασική απάντηση "συσσώρευση σε όργανα πχ ..." πονηρεύτηκε ρωτώντας τι μορφές βλαβών απο το εκάστοτε όργανα πχ πνευμονική ίνωση... Κοινώς με ελάχιστη σκέψη το βγαζες)

- Κολπική Μαρμαρυγή

- Νεφρίτιδα σε ΣΕΛ (τι δίνεις + ΑΕ κυκλοφωσφαμίδης)

- Hodgkin στάδιο ΙΙΙ (θεραπεία. Επίσης όταν αναφέρθηκε ABVD, ρώτησε αν ξέραμε τι περιείχε αυτό. Οταν άκουσε δοξορουβυκίνη, ζητησε ΑΕ)

(Επόμενη εξεταστής, δε 8υμάμαι το όνομα της. Ειναι μια καλή ευγενική κυριούλα που χωρίζει ανα 2-3 άτομα και ρωτάει τα ίδια)

- ΧΜΛ (το πήγε σαν παράδοση low-low μη παίρνοντας τις απαντήσεις που ή8ελε πετάγοντας σπόντες για κάποιο χρωμοσωμα. (αραγε ποιο!). Μετα ρώτησε τι εκφράζει/πως εμπλέκεται το χρωμόσωμα της Φιλαδελφείας (ναι, αυτο!!) στη νόσο, περιμένοντας να ακούσει για το πεπτίδιο p210 κλπ κλπ, και πως η ιματινίμπη δρα after all... Ρώτησε κυνηγώντας το άριστο τι νέες θεραπείες βρίσκονται στα σπάργανα με ενθαρυντικά αποτελέσματα)

- Αll time classic Υπερασβεστιαιμία (ήθελε κατηγορίες φαρμάκων, δεν την ενοιαζαν πχ τα μυρια είδη διφωσφονικών που μπορεις να πεις)

Από τους 5 περάσαμε οι 4, (9, 7 , 5, 5). Το αποτέλεσμα κρίθηκε -κατά δική μας εικασία- απο τον πρώτο εξεταστή. :anavwfwties:

Και δίαφορα σχόλια περί του Βουνου (?) που λεγεται Θεραπευτική. (Με πάσα ειλικρίνεια και θέληση να βοηθήσω τους επόμενους)

1. Η έδρα έχει διάθεση να περάσει, όχι να κόψει.

2. Αν δεν ξέρετε πώς να ξεκινήσετε να διαβάσετε αυτό το σκατομάθημα, πιάστε ΟΛΑ τα παλιά θέματα απο Meds (και ΟΧΙ τα ξεπερασμένα διάσημα "50" της ΔΑΠ), βρείτε τα στο βιβλίο σας, κάντε κατανόηση της ΠΑΦΥΣ κ της παθογένειας κάθε νόσου απο το κειμενάκι, και μάθετε δίκην αποστήθισης τα εντονα μάυρα γράμματα. Αυτά ερωτώνται. Απλά, για να τα θυμάστε ολα πρέπει να χετε ενα πρόχειρο πλάνο κάθε νόσου + τα λέξεις κλειδιά του (πχ Hodkin? => στάδια, ογκώδης νόσος, ακτινοβολία, ABVD)

3. Oχι δοσολογίες, οχι τρόπους χορήγησης σε outsider θέματα, κ από ΑΕ είτε αυτές που ξεχωρίζουν, είτε είναι πολύ συχνές για πολύ κοινα φάρμακα (πχ κορτικοειδή> υπεργυκαιμια,οστεοπόρωση) ή ειναι αρκετά σοβαρές για κοινά φάρμακα (πχ αμινογλυκοσίδες> ωτοτοξικότις) ή απλά αυτές που εχουν κάποια -μονοθεραπείες- φάρμακα (πχ νεφρίτιδα λυκου> κυκλοφασφαμίδη < ΑΕ?, ΧΜΛ > ιματινίμπη < ΑΕ?)

4. Το μάθημα θέλει επαναλήψεις μπόλικες (Μη φτάσετε 15 ώρες πριν να δώσετε να αρχίσετε επαναληψη :lol: )

5. Μη μαθαίνετε παπαρίστικες λεπτομέρειες πχ του τύπου πρεδνιζόνη η πρεδνιζολόνη? Μάθετε τα ως κορτικοειδή

6. Το μάθημα μετα από ολα αυτά ειναι μέτριας και κάτω δυσκολίας

Αυτά, ελπίζω να βοήθησα B);)

Edited by biker_ δοκτωρας
Link to comment
Share on other sites

να'σαι καλα, σ'ευχαριστουμε!! Εγω πηγα την πεμπτη και ειμασταν 2 ατομα, εγω κοπηκα κ η αλλη κοπελα πηρε 5. Πρωτα μας εξετασε ο Κοντογιαννης και μετα ενας με ασπρα μαλλια, δεν ξερω ονομα. Ο Κοντογιαννης ρωτουσε βιοχημεια και παφυσ, αρκετη λεπτομερεια. Μας ρωτησε για β2 δειγερτες και πως δρουν και αλλες ερωτησεις περι πνευμονων που δεν θυμαμαι γιατι τα'χα παιξει καποια στιγμη. Ρωτησε για το πως χορηγουμε σιδηρο και σε τι μορφες. Μετα ρωτησε για στατινες και φυσιολογικες τιμες LDL HDL και ποτε θα χορηγησουμε φαρμακο. Ρωτησε τι παρενεργειες εχει. Και κατι αλλες ερωτησεις που ηθελε να σκεφτομαστε οπως αυτον, δηλαδη οχι ετσι οπως ειναι γραμμενα στο βιβλιο, λες και μας μαθαινουν ετσι!! Αυτο ερχεται με τις εμπειρεις αλλα τελος παντων. Ο δευτερος μας ρωτησε πολλαπλουν μυελωμα. παρενεργειες απο μεταγγιση αιματος, τι χορηγουμε σε υποφυσιακη ανεπαρκεια και κανα 2 αλλες ερωτησεις που δεν θυμαμαι. Οπως ειπε ο συναδελφος, δεν ειναι να πας αν εχεις κανει την πρωτη σου επαναληψη λιγο πριν...θελει αρκετες επαναληψεις...καλη επιτυχια σε ολους μας...και γενικα, καλα μας ξεμπερδεματα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

μηπως υπαρχει κατι νεοτερο σχετικα με την προαιρετικη εξεταση?

Την παρασκευη παντως, που εγινε το τελευταιο μαθημα, δεν συζητηθηκε καθολου το θεμα της προαιρετικης. Αρα... τιποτα νεοτερο μεχρι στιγμης. cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Απ'ο,τι εχω μαθει, προαιρετικη δεν οριστηκε τελικα για τη 1η σειραno.gif.

Αρα οι ενδιαφερομενοι μπορειτε να το ψαξετε ξανα οταν θα τελειωνει η σειρα που ασκειται τωρα (19.11).

Link to comment
Share on other sites

Κοιτώντας τα παλια θέματα μου δημιουργήθηκε μια απορία, όποιος-α μπορεί να βοηθήσει θα το εκτιμούσα πολύ..

Ευσταθιου: Κλασσικη 1η ερωτηση - πυελονεφριτιδα σε γυναικα με ΣΔ. Εχει αναφερθει παραπανω οτι θελει να της αναφερεις το αποστημα ως επιπλοκη και να προσεξεις για οξεωση.

πέρα των επιπλοκών, τι το ιδιαίτερο θέλει να ακούσει για τη γυναίκα με ΣΔ? Αρχίζουμε τα κλασσικά για τη πυελονεφρίτιδα ή πρέπει να πούμε και κάτι άλλο? Γιατί συγκεκριμένα γυναίκα με ΣΔ?

ευχαριστώ πολύ!

Link to comment
Share on other sites

τι να σου πω.. εγώ έχω γραφτεί. Αλλά έχω ακούσει και ιστορίες με κόσμο που πάει τελευταία στιγμή και εξετάζεται.. Βέβαια, αν θες να πας παρασκευή, πάρε ένα τηλ αύριο να δηλωθείς για καλό και για κακό..

Φαντάζομαι δεν μπορείς να μου λύσεις την απορία, ε?

Τεσπά, καλή μας επιτυχία και ο θεός βοηθός... :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Κοιτώντας τα παλια θέματα μου δημιουργήθηκε μια απορία, όποιος-α μπορεί να βοηθήσει θα το εκτιμούσα πολύ..

Ευσταθιου: Κλασσικη 1η ερωτηση - πυελονεφριτιδα σε γυναικα με ΣΔ. Εχει αναφερθει παραπανω οτι θελει να της αναφερεις το αποστημα ως επιπλοκη και να προσεξεις για οξεωση.

πέρα των επιπλοκών, τι το ιδιαίτερο θέλει να ακούσει για τη γυναίκα με ΣΔ? Αρχίζουμε τα κλασσικά για τη πυελονεφρίτιδα ή πρέπει να πούμε και κάτι άλλο? Γιατί συγκεκριμένα γυναίκα με ΣΔ?

ευχαριστώ πολύ!

Ισως γιατι σε αυτην την κατηγορια ασθενων εχει περισσοτερες πιθανοτητες (σε σχεση με αλλους ασθενεις) να εχει τη μορφη της εμφυσηματωδους πυελονεφριτιδας που ειναι θανατηφορος.

ο ασθενής που πα-

ρουσιάζει εμφυσηματώδη πυελονεφρίτιδα

είναι, ως επί το πλείστον, βαρέως πάσχων.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί

άμεσα. Η άμεση έναρξη ενδοφλέβιας χορήγη-

σης υγρών, αντιβιοτικής αγωγής και η αποτε-

λεσματική ρύθμιση των τιμών της γλυκόζης

συνιστούν τα πρώτα βήματα της θεραπείας.

Παλαιότερα θεωρείτο μία αμιγώς χειρουργική

πάθηση και πιστευόταν ότι η γρήγορη νεφρε-

κτομή ή η ανοιχτή παροχέτευση ήταν οι μονα-

δικές λύσεις που, ενδεχομένως, να απέτρεπαν

τη μοιραία κατάληξη του ασθενούς

Edited by MSC
Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστώ πολύ!

βέβαια δεν πρόλαβα να δω την απάντηση πριν τις εξετάσεις, αλλά πάντως μου ύθηκε η απορία! :D

Ισως γιατι σε αυτην την κατηγορια ασθενων εχει περισσοτερες πιθανοτητες (σε σχεση με αλλους ασθενεις) να εχει τη μορφη της εμφυσηματωδους πυελονεφριτιδας που ειναι θανατηφορος.

και επι της ευκαιρίας,

τα θέματα της σημερινής πτυχιακής (3/11/10)

Λοιπόν, πρώτος ο Παπαδημητρίου, με 3 ερωτήσεις στο καθένα.

ΧΜΛ

Αυτοάνοση θρομβοπενική πορφύρα

Οξεία περικαρδίτιδα

Πνευμονία κοινότητας

Νεφρωσικό

ΟΕΜ

Δεύτερος ο Ζακόπουλος

Κολπική μαρμαρυγή

Πνευμονικό οίδημα

Οξεία παγκρεατίτιδα

ΟΜΛ

Άσθμα

και η κουλή ερώτηση που μου έκανε-ως πρώτη κιόλας- σε ποιες καταστάσεις δίνουμε αγωγή χωρίς να έχουμε διάγνωση :antegeia: Ξεκίνησα να του λέω εμπειρική αγωγή σε επικίνδυνες καταστάσεις. "Σε ποιες" μου λέει? Του λέω πνευμονία, μηνιγγίτιδα και τον ρωτάω αν το πάω καλά? Μου λέει ΟΧΙ! :splaaaats: Του λέω "βοηθήστε λίγο, τι εννοείτε?" Και μου λέει ότι αν είχα διαβάσει τις 30 πρώτες σελίδες του βιβλίου θα ήξερα, και ότι ένας καλός γιατρός θα πρέπει να τα ξέρει αυτά...

Μάλλον μου έκανε αυτή την ερώτηση γιατί στον παπαδημητρίου έτυχε και ήξερα ότι με είχε ρωτήσει και νομίζω τα είχα απαντήσει καλά, οπότε μου έκανε την κουλή ερώτηση για το άριστα.. Που να ξέρει ο κακομοίρης ότι εγώ είχα πάει να δώσω μόνο με ΣΟΣ και μόνο 6 μερών διάβασμα..

Δίναμε 2 περάσαμε και οι δύο(6 και 8)

Α! Και ένα σχόλιο για την θεραπευτική σαν μάθημα. Εγώ δεν με θεωρώ κανένα σαίνη και ούτε έχω πολλές γενικές γνώσεις-χρωστάω και αρκετά- αλλά το εννοώ όταν λέω ότι διάβασα 6 μέρες! Νομίζω ότι με εντατικό διάβασμα 5 μερών μπορείς να περάσεις το μάθημα-εξαρτάται βέβαια, αν κάποιος το έχει, μπορεί να βγάλει και σε 3 μέρες, και ξέρω παιδιά που πήγαν με 2-3 μέρες και πήραν 7!!!- απλά χρειάζονται και μια-δυο μέρες προσαρμογής στο συγκεκριμένο τρόπο διαβάσματος, δηλαδή μόνο bold στο βιβλίο, να μαθαίνεις αρχικά τις γενικές κατηγορίες φαρμάκων σε κάθε νόσο-για να έχεις κάτι να πεις- και στο 2ο πέρασμα, αν προλαβαίνεις να μπαίνεις σε λεπτομέριες ποια είναι και κάποιες σημαντικές ΑΕ. Αν θέλετε να ξεμπερδεύετε με αυτό το μάθημα τολμήστε το! Δεν έχετε τίποτα να χάσετε...

Σημείωση: το πρωί φτάσαμε και η γραμματέας μας ρωτάει ποιος θέλουμε αν μας εξετάσει!... Εμείς, βέβαια, σταθήκαμε απροετοίμαστοι και εγώ προσωπικά φοβήθηκα να ζητήσω κάποιον-α που μετά μπορεί να μας έκόβε και πάρω στο λαιμό μου το άλλο παιδί, οπότε η γραμματέας μας έστειλε όπου ήθελε. Το αναφέρω για μελλοντική αξιοποίηση και καλύτερη προετοιμασία.

Link to comment
Share on other sites

Να'σαι καλα για τα θεματα και τις συμβουλες. Το μονο που εχω να προσθεσω ειναι οτι εξαρταται και σε ποιον καθηγητη πας βεβαια...οπως εχω γραψει και εδω, εγω κοπηκα, οχι οτι ειχα κανει και τρελο διαβασμα αλλα οταν ο κοντογιαννης ρωτουσε παφυσ και βιοχημεια...ε λογικα δεν ειναι να τα χασω λιγο? μαλλον επεσα σε στραβη μερα...την επομενη φορα δεν θα διαλεξω κοντογιαννη! Τωρα που το αναφερω...ποιους καθηγητες προτεινετε να ζηταμε?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.