Jump to content

το σκανδαλο με τα συγγραματα ΑΕΙ


iceman

Recommended Posts

Το σκάνδαλο με τα συγγράμματα ΑΕΙ dot_clear.gifΤο νέο φιλόδοξο σύστημα σκόνταψε σε βουνό από συμφέροντα και έμμεσες πιέσεις – Προκλητικές περιπτώσεις κατασπατάλησης Του Αποστολου Λακασα

Φοιτητές προμηθεύονται 11 συγγράμματα για ένα μάθημα! Αραγε πόσοι τα μελέτησαν όλα; Προκλητικές αποκλίσεις υπάρχουν ανάμεσα στο κόστος συγγραμμάτων σχολών με το ίδιο αντικείμενο. Μήπως οι φοιτητές κάθε σχολής διδάσκονται περισσότερα μαθήματα; Διδάσκοντες αρνούνται να δώσουν έγκριση, ώστε τα βιβλία τους να είναι διαθέσιμα σε ηλεκτρονική μορφή. Ποιος ο λόγος; Τα παραπάνω ερωτήματα αναδεικνύουν βασικές πτυχές της κατασπατάλησης πόρων που έγινε τα προηγούμενα χρόνια στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, λόγω της «κατάχρησης», της, κατά τα άλλα, ορθής απόφασης υιοθέτησης του ενιαίου συγγράμματος.

Ειδικότερα, ολοκληρώθηκε η πρώτη περίοδος εφαρμογής της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Εύδοξος» του υπ. Παιδείας για τη διανομή των συγγραμμάτων. Η προσπάθεια κρίθηκε επιτυχημένη με δεδομένο τον όγκο των βιβλίων που έπρεπε να διακινηθούν. Ενδεικτικά, στα ΑΕΙ διδάσκονται 42.595 μαθήματα και φέτος παρελήφθησαν 1.886.476 συγγράμματα. Το νέο σύστημα συνέβαλε στην ελαχιστοποίηση της γραφειοκρατίας στις φάσεις του έργου, ανέδειξε όμως και τα στρεβλά «που προέρχονται από αδιαφορία ή ακόμη και κακόβουλες προθέσεις» ανέφερε με νόημα στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου.

«Υπερχρήση»

Συγκεκριμένα, από το 2007 (μετά την ψήφιση του ισχύοντα νόμου-πλαισίου λειτουργίας των ΑΕΙ) εφαρμόζεται στα ΑΕΙ το σύστημα του ενιαίου συγγράμματος, σύμφωνα με το οποίο σε κάθε μάθημα οι φοιτητές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τουλάχιστον δύο πακέτα συγγραμμάτων, που προτείνουν οι διδάσκοντες. Ομως, έγινε «υπερχρήση» αυτής της δυνατότητας. Για παράδειγμα, οι προτάσεις του Ιατρικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών για το μάθημα της Παθολογίας προσφέρουν ως πρώτη επιλογή 11 βιβλία, αξίας εκατοντάδων ευρώ, ενώ ως δεύτερη επιλογή, η οποία θεωρείται ισοδύναμη και εναλλακτική, προσφέρεται μόνο ένα βιβλίο. Οι περισσότεροι φοιτητές επέλεξαν το πακέτο των 11 βιβλίων, αλλά όπως ήταν αναμενόμενο τα περισσότερα τα άφησαν «άθικτα»...

Το κόστος

Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, το κόστος των συγγραμμάτων ανά φοιτητή στην Ιατρική Αθηνών είναι 1.138,85 ευρώ, ενώ στην Ιατρική Πατρών 318,64 ευρώ. Γιατροί σπουδάζουν και οι μεν, γιατροί και οι δε... Γίνεται εύκολα αντιληπτό το μέγεθος της σπατάλης, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη, σύμφωνα με δηλώσεις των ίδιων των φοιτητών της Ιατρικής Αθηνών, ότι τους είναι χρήσιμα μόνον τα τελευταία τρία εγχειρίδια της πρώτης επιλογής.

Η κατάσταση επιτείνεται και από το ιδιόμορφο καθεστώς των εκδοτών, που έχουν ως κύρια πηγή εσόδων το ακαδημαϊκό βιβλίο, αλλά και το παράδοξο των λεγόμενων αυτοεκδοτών, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι καθηγητές εν ενεργεία ή συνταξιούχοι των οποίων τα έσοδα για το πρώτο φετινό ακαδημαϊκό εξάμηνο ξεπέρασαν, κατά μέσο όρο, τα 12.000 ευρώ. «Μετά πολύχρονη περιπλάνηση για την υιοθέτηση του καλύτερου συστήματος, με αλλαγές, τροποποιήσεις και μικροδιορθώσεις που επιχειρήθηκαν, η ουσία της προσπάθειας επικεντρώνεται και πάλι στον διδάσκοντα και τον διδασκόμενο. Ούτε το μοναδικό σύγγραμμα ούτε οι πολλαπλές επιλογές φαίνεται ότι λειτούργησαν όπως θα έπρεπε. Επομένως η συνύπαρξη πολλαπλών μοντέλων, ανάλογα με τις εκάστοτε ιδιαιτερότητες, αλλά και η ουσιαστική συμμετοχή του διδάσκοντος/διδασκομένου και η υποστήριξή τους από ένα οργανωμένο σύστημα βιβλιοθηκών και επιστημόνων της πληροφόρησης αποτελούν τη μοναδική οδό» συνόψισε, μιλώντας στην «Κ», στέλεχος του υπουργείου Παιδείας.

Πωλούνται σε τιμή ευκαιρίας...

«Βιβλίο Καρδιολογίας Κρεμαστινού, 3 τόμοι, ολοκαίνουργιο, άθικτο 200 ευρώ». «Βιβλίο Νευρολογίας Μπαλογιάννη, 6 τόμοι, άθικτο 200 ευρώ». Πρόκειται για δύο από τις αγγελίες πώλησης βιβλίων, που μπορεί να αλιεύσει κανείς σε συγκεκριμένη ιστοσελίδα όπου φοιτητές πωλούν την... πραμάτεια τους. Είναι βιβλία που πήραν αλλά άφησαν άθικτα, καθώς για τις εξετάσεις διάβασαν το βιβλίο του διδάσκοντος του μαθήματος.

Το υπ. Παιδείας, στο πλαίσιο και της σφιχτής δημοσιονομικής πολιτικής, καθιέρωσε νέο σύστημα. Κάθε πακέτο συγγραμμάτων που θα προτείνεται από τους διδάσκοντες για ένα μάθημα θα περιλαμβάνει ένα βιβλίο και ένα βοήθημα. Εάν οι διδάσκοντες θεωρούν ότι δεν καλύπτεται η ύλη μπορούν, κατ’ εξαίρεση, να ζητήσουν από το υπουργείο επιπλέον βιβλία. Η αλλαγή του συστήματος οδήγησε πολλούς να κάνουν λόγο για την επιστροφή του «ενός και μοναδικού συγγράμματος». «Δεν έχουν δημιουργηθεί οι υποδομές, π. χ. αναγνωστήρια και βιβλιοθήκες, για το πέρασμα από τα πολλαπλά στο ένα σύγγραμμα. Από την άλλη, δεν υπάρχει η νομοθεσία για τα ζητήματα της ψηφιοποίησης των βιβλίων» παρατήρησε στην «Κ» ο εκδότης και επίτιμος πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκδοτών-Βιβλιοπωλών κ. Γεώργιος Δαρδανός. «Οι διδάσκοντες, κυρίως, δεν υποστήριξαν το σύστημα του ενιαίου συγγράμματος. Η πολιτεία έχει ευθύνες γιατί δόμησε το εκπαιδευτικό σύστημα γύρω από την «ψυχολογική ασφάλεια» που προσφέρει η μελέτη του ενός βιβλίου. Χαρακτηριστική είναι η απάντηση φοιτητών σε έρευνες ότι καθυστερούν να δηλώσουν τις προτιμήσεις τους διότι «ακόμα δεν μας είπε ο καθηγητής τι θέλει να επιλέξουμε για το μάθημά του». Επιβαρυντικός παράγοντας είναι και ο πληροφοριακός αναλφαβητισμός μερίδας διδασκόντων όσο και της πλειοψηφίας των φοιτητών, με την έννοια της αδυναμίας αναζήτησης της πληροφορίας στις κατάλληλες πηγές, αποφεύγοντας τη λογοκλοπή, τόνισε στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου Παιδείας, καταλήγοντας: «Διλήμματα όπως η κατάργηση της δωρεάν διανομής συγγραμμάτων ή του συστήματος πολλαπλών επιλογών (όπως μερίδα μεγαλοεκδοτών με πολλά εκατομμύρια έσοδα υποστηρίζει ότι θα κάνει το υπουργείο), ή η επικράτηση του ηλεκτρονικού βιβλίου δεν πρέπει να μας απασχολούν. Η καθολική εφαρμογή ενός μόνο μοντέλου προσκρούει στη δημοκρατικότητα της εκπαίδευσης, που πρέπει πάντα να λαμβάνει υπόψη της τις ιδιαιτερότητες».

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πωλούνται σε τιμή ευκαιρίας...

«Βιβλίο Καρδιολογίας Κρεμαστινού, 3 τόμοι, ολοκαίνουργιο, άθικτο 200 ευρώ». «Βιβλίο Νευρολογίας Μπαλογιάννη, 6 τόμοι, άθικτο 200 ευρώ». Πρόκειται για δύο από τις αγγελίες πώλησης βιβλίων, που μπορεί να αλιεύσει κανείς σε συγκεκριμένη ιστοσελίδα όπου φοιτητές πωλούν την... πραμάτεια τους. Είναι βιβλία που πήραν αλλά άφησαν άθικτα, καθώς για τις εξετάσεις διάβασαν το βιβλίο του διδάσκοντος του μαθήματος.

Κοίτα δόξες που ζει το greekmeds :splats:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Κανείς δεν θα ωφεληθεί από τη δυσφήμιση και την απαξίωση ενός από τα σκέλη του τριγώνου: Πανεπιστήμια, υπουργείο Παιδείας, διδακτικά συγγράμματα.

Από τη Μάγγη Μίνογλου, εκδότρια των εκδόσεων Κριτική

Τι εννοεί ο ποιητής?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

Δικό του εκδοτικό οίκο αποκτά το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο

Δικό του εκδοτικό οίκο με την επωνυμία «Εκδόσεις ΑΠΘ», θα διαθέτει από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ο νέος εκδοτικός οίκος θα αναλάβει να καλύψει μέρος των επιστημονικών εκδοτικών αναγκών του ιδρύματος, όπως συγγράμματα καθηγητών, ακαδημαϊκά βιβλία για το ευρύ κοινό, επιστημονικά περιοδικά, επετηρίδες, τιμητικούς τόμους, καθώς επίσης και εκδόσεις ενδιαφερομένων εκτός πανεπιστημίου.

Στην προβολή του έργου του πανεπιστημίου,μέσα από υψηλού επιπέδου εκδόσεις, στη μείωση των δαπανών του και, μακροχρόνια, στην ανάπτυξη εσόδων, στοχεύει η ίδρυση του εκδοτικού οίκου σύμφωνα με τον αντιπρύτανη οικονομικού σχεδιασμού του ΑΠΘ, Γιάννη Παντή.

Τη λειτουργία και την επίτευξη των στόχων των «Εκδόσεων ΑΠΘ» έχει αναλάβει η νεοσυσταθείσα Επιτροπή Εκδόσεων και Δημοσιευμάτων του πανεπιστημίου, ενώ σε ό,τι αφορά στην επιλογή των υπό έκδοση βιβλίων, αρμόδια θα είναι ειδική 15μελής επιστημονική επιτροπή, η οποία θα απαρτίζεται από ακαδημαϊκούς διάφορων τμημάτων των Σχολών, που θα ορίζουν τα ακαδημαϊκά κριτήρια και θα αξιολογούν τις προτάσεις. Ο σχεδιασμός των εκδόσεων και η επιμέλεια θα γίνεται από ομάδα ειδικών του πανεπιστημίου, ωστόσο, η τυπογραφική διαδικασία θα πραγματοποιείται εκτός του πανεπιστημίου.

Οι «Εκδόσεις ΑΠΘ» θα λειτουργούν ως αυτοδύναμος οργανισμός, που θα ενταχθεί στην Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας του πανεπιστημίου.

«Οι Εκδόσεις ΑΠΘ θα λειτουργήσουν με τις προδιαγραφές ενός εμπορικού εκδοτικού οίκου, στο κομμάτι που αφορά στα οικονομικά και την ισορροπία στον προϋπολογισμό, ώστε να μην ζημιώνεται το πανεπιστήμιο», δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εκδόσεων ΑΠΘ, Βασίλης Κάλφας.

Μέχρι τα τέλη του 2011, ο εκδοτικός οίκος θα προχωρήσει στην έκδοση των πρώτων τριών - τεσσάρων βιβλίων, το 2012 σε 20 εκδόσεις, το 2013 σε 30. «Θα θέλαμε μετά τα τρία πρώτα χρόνια λειτουργίας του, ο εκδοτικός οίκος όχι μόνο να μην χρειάζεται την στήριξη του πανεπιστημίου, αλλά να επιφέρει και κέρδη», είπε ο Β. Κάλφας.

Οι εκδόσεις αναμένεται να εξοικονομήσουν χρήματα για το πανεπιστήμιο από τα συγγράμματα χιλιάδων μελών ΔΕΠ, αλλά και από τα επιστημονικά περιοδικά ή τις επετηρίδες, που τα τελευταία δύο χρόνια κόστισαν περίπου 240.000 ευρώ. Δεν αποκλείεται, εξάλλου, η Επιτροπή να προχωρήσει, μετά από αξιολόγηση, στην επανέκδοση παλαιότερου υλικού που έχει εκδώσει το ΑΠΘ.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

Καταγγέλλουν κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων

Η κυβέρνηση προωθεί -μέσω υπουργικής απόφασης- την κατάργηση του βοηθητικού βιβλίου και των δίτομων τρίτομων βιβλίων. Για κάθε μάθημα στο πανεπιστήμιο, ο διδάσκων μπορούσε να προτείνει τουλάχιστον 2 επιλογές συγγραμμάτων. Ο φοιτητής είχε τη δυνατότητα να λάβει μόνο τη μία. Ωστόσο, για να καλυφθεί η ύλη του μαθήματος, αυτή η μία επιλογή αποτελούταν είτε από ένα βιβλίο είτε από περισσότερα (σε αυτή την κατηγορία ανήκουν και οι 2 ή περισσότεροι τόμοι ενός συγγράμματος).

Ο κ. Κώστας Δαρδανός, από τις εκδόσεις Gutenberg-Τυπωθήτω, αιτιολογώντας στο tvxs.gr την κριτική του κλάδου, καταρχάς, αναγνωρίζει τα επαγγελματικά κίνητρα, καθώς τα πανεπιστημιακά συγγράμματα τα οποία διανέμονται δωρεάν στους φοιτητές «αποτελούν πλέον το μόνο σημαντικό πόρο για τους

εναπομείναντες εκδότες». «Αρκετές εκδοτικές εταιρείες στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στις πωλήσεις βιβλίων προς το πανεπιστήμιο ώστε να μπορούν να εκδίδουν και μη εμπορικά βιβλία, βιβλία υψηλής ποιότητας που προάγουν τον πολιτισμό», προσθέτει.

Ωστόσο, ο ίδιος θέτει ζητήματα που αφορούν και το «συμφέρον της μελλοντικής ελληνικής κοινωνίας», υποστηρίζοντας πως το υπουργείο Παιδείας «θέλει σταδιακά να καταργήσει τη δωρεάν παιδεία, να υποχρεώσει τους φοιτητές να αγοράζουν τα βιβλία τους και όποιος αντέξει. Οι υπόλοιποι; Φωτοτυπίες». Σύμφωνα με τον κ. Δαρδανό, «πάνε περίπατο η σύνθεση απόψεων, οι διδακτικές ανάγκες των μαθημάτων και η ακαδημαϊκή ελευθερία να κάνεις το μάθημά σου όπως θέλεις».

Όπως αναφέρει, «ο θεσμός του δωρεάν συγγράμματος έχει επιτρέψει στους Έλληνες εκδότες να μεταφράσουν τα καλύτερα εγχειρίδια από το εξωτερικό και να τα διαθέσουν στην πανεπιστημιακή κοινότητα», σημειώνοντας πως αν αυτός καταργηθεί «οι πανεπιστημιακές σπουδές θα στερηθούν σημαντικών εκδόσεων, ασύμφορων για τους εκδότες, καθώς για να μεταφραστεί ένα βιβλίο «Εισαγωγής στα Οικονομικά» μόνο η προκαταβολή των πνευματικών δικαιωμάτων στον ξένο εκδότη είναι 12.000 - 20.000 ευρώ, χώρια η μετάφραση, η επιστημονική επιμέλεια, η διόρθωση, η στοιχειοθεσία, η εκτύπωση, το χαρτί, η βιβλιοδεσία, τα έξοδα του εκδοτικού οίκου».

Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας διαμηνύει ότι «η νοοτροπία των λίγων βιβλίων στο ράφι του φοιτητή πρέπει να δώσει τη θέση της στη νοοτροπία τού ‘χρησιμοποιώ μια πλούσια, ενημερωμένη και σύγχρονη Βιβλιοθήκη’» και κάνει λόγο αφενός για ενίσχυση της «πρόσβασης μέσω του Διαδικτύου στις ηλεκτρονικές πηγές», αφετέρου για ενίσχυση του ρόλου «ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών» οι οποίες θα αναδεικνύονται ως «κεντρικό εργαλείο εντός των ιδρυμάτων μέσω του εμπλουτισμού τους με σύγχρονα έντυπα και ηλεκτρονικά βιβλία».

«Ακόμα και αν μιμούμασταν τα ξένα πανεπιστήμια και είχαμε οργανωμένες βιβλιοθήκες και αναγνωστήρια, πάλι το κόστος έκδοσης θα ήταν απαγορευτικό για τους εκδότες, μιας και οι βιβλιοθήκες θα αγόραζαν άπαξ έναν μικρό αριθμό βιβλίων, μη καλύπτοντας καν το κόστος της έκδοσης. Η Ελλάδα είναι μικρή χώρα, η γλώσσα μας ομιλείται από πολύ λίγους σε σχέση με τα Αγγλικά, συνεπώς ο θεσμός των δωρεάν συγγραμμάτων είναι απαραίτητος για να στηρίξει την επιστημονική γνώση», υποστηρίζει ο κ. Δαρδανός.

Ο ίδιος θεωρεί πως το υπουργείο Παιδείας «αγνοεί τις μελέτες σε όλο τον κόσμο που μιλάνε για το e-book ως συμπληρωματικό στο έντυπο, όπως και γνωστικές μελέτες που μιλάνε για δυσκολία του εγκεφάλου να μάθει μόνον από το ηλεκτρονικό». Θέτει δε το ερώτημα: «Ποιος εκδότης θα τολμήσει να χρηματοδοτήσει την έκδοση ενός πανάκριβου εγχειριδίου, αν κινδυνεύει να κυκλοφορήσει σε μορφή pdf στο διαδίκτυο;».

Ακολουθεί ανοιχτή επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκδοτών Βιβλιοπωλών σε φοιτητές ΑΕΙ και ΤΕΙ, γονείς και πανεπιστημιακή κοινότητα:

Το Υπουργείο Παιδείας με Υπουργική Απόφαση είχε καθορίσει τον τρόπο προμήθειας από τους φοιτητές των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων. Οι εκδότες, συμφωνήσαμε με την απόφαση αυτή και φροντίσαμε να έχουν έγκαιρα οι φοιτητές τα συγγράμματά τους. Στην συνέχεια, καταργεί με σχετική εγκύκλιο την δική του Υπουργική Απόφαση ανατρέποντας τα συμφωνηθέντα. Οι εκδότες, μετά από πολλές συναντήσεις με τους αρμόδιους του Υπουργείου, συμφωνήσαμε εκ νέου με τη νέα αυτή εγκύκλιο και προγραμματίσαμε την παραγωγή μας. Η εγκύκλιος αυτή, τελικά, δεν υπογράφηκε ποτέ αλλά συντάσσεται νέα Υπουργική Απόφαση την οποία και προτίθεται η Υπουργός να υπογράψει οσονούπω αναιρώντας όλα τα συμφωνηθέντα.

Επιπλέον, το Υπουργείο κωλυσιεργεί να εκπληρώσει τις οικονομικές υποχρεώσεις του απέναντι στους εκδότες πανεπιστημιακών συγγραμμάτων για βιβλία που έχουν διανεμηθεί στους φοιτητές από το 2006 και μετά. Τα χρήματα που έχει δώσει μέχρι στιγμής είναι ελάχιστα και δεν έχουν συνεχή ροή.

Όπως είναι πασιφανές κάτω απ' αυτές τις συνθήκες, λόγω των συνεχών παλινωδιών, τον προσεχή Σεπτέμβριο, οι εκδότες πανεπιστημιακών συγγραμμάτων θα αδυνατούμε αφενός μεν για λόγους προγραμματισμού-σχεδιασμού όσο και, κυρίως, για οικονομικούς λόγους να εκπληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας απέναντι στους φοιτητές.

Περιμένουμε η Κα Υπουργός να λάβει άμεσα σαφέστατη θέση για τα παραπάνω.

Η μία μετά την άλλη οι εκδοτικές μας επιχειρήσεις κλείνουν ή βρίσκονται στα πρόθυρα της χρεωκοπίας. Τέλος, ας μην ξεχνάμε, ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός ελεύθερων επαγγελματιών που σχετίζονται με τους εκδότες πανεπιστημιακών συγγραμμάτων όπως συγγραφείς, μεταφραστές, επιμελητές, διορθωτές, στοιχειοθέτες, γραφίστες, τυπογράφοι, βιβλιοδέτες, βιβλιο-υπάλληλοι κ.ά., πλήττονται καίρια απ' αυτή την κατάσταση.

Οι εκδότες των επιστημονικών βιβλίων, ως επί το πλείστον μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις που έκαναν το... λάθος να επενδύσουν στην ποιότητα και την ουσιαστική προσφορά στην επιστήμη και την κοινωνία, δίνουν ένα άνισο αγώνα και ΖΗΤΟΥΝ ΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΟΛΩΝ.

Γιατί η δωρεάν παιδεία έχει από σήμερα ημερομηνία λήξης.

Για τους φορείς του βιβλίου

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΔΟΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΩΝ

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Είναι ντροπή να ακούγονται τέτοιες π@π@ριες.... Οι μόνοι που ωφελούνται από την δωρεάν παροχή συγγραμμάτων είναι οι καθηγητές και οι εκδότες. Στον αναπτυγμένο κόσμο του 2011 η πρόσβαση στην γνώση είναι απρόσκοπτη και ΔΩΡΕΑΝ...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Είναι ντροπή να ακούγονται τέτοιες π@π@ριες.... Οι μόνοι που ωφελούνται από την δωρεάν παροχή συγγραμμάτων είναι οι καθηγητές και οι εκδότες. Στον αναπτυγμένο κόσμο του 2011 η πρόσβαση στην γνώση είναι απρόσκοπτη και ΔΩΡΕΑΝ...

Έχεις απόλυτο δίκιο!

Εμένα, πάντως, μου αρέσει να διαβάζω τα Πανεπιστημιακά επιστημονικά συγγράμματα που μετέφρασε από τα αγγλικά η ανήλικη κόρη του Καθηγητή μου.

Είμαι σίγουρη πως διαθέτουν κύρος διεθνώς!

Έτσι μας είπε ο Καθηγητής μου τουλάχιστον...

Ποια είμαι εγώ για να μην τον πιστέψω;

Να πετάξετε άμεσα όλα τα επιστημονικά εγχειρίδια που γράφτηκαν στο Λονδίνο, το Χάρβαρντ, το Παρίσι ή αλλού.

Να αγοράζετε μονάχα τα ελληνικά βιβλιοδετημένα εγχειρίδια, παγκοσμίου φήμης κι εκτίμησης!

Τι παραπάνω να ξέρουν οι 80 Καθηγητές του Χάρβαρντ από την κόρη του Καθηγητή της Αλεξανδρούπολης ή τους σκλάβους ειδικευόμενους της Θεσσαλονίκης;

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εμένα, πάντως, μου αρέσει να διαβάζω τα Πανεπιστημιακά επιστημονικά συγγράμματα που μετέφρασε από τα αγγλικά η ανήλικη κόρη του Καθηγητή μου.

Είμαι σίγουρη πως διαθέτουν κύρος διεθνώς!

Έτσι μας είπε ο Καθηγητής μου τουλάχιστον...

Μα το μεταφρασμένο έχει άλλη αξία...

Πριν ----> Μετά

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Θέλω περήφανα να δηλώσω ότι είμαι και γω ένας από αυτούς που έχουν μεταφράσει(μερικές σελίδες) ξένο σύγγαμμα(δεν ειναι λάθος).

Είμαι σίγουρος ότι ο Καθ...(ελεύθερος ο καθένας να υποθέσει τη συνέχεια) με μνημονεύει μαζί με τους άλλους φοιτητές που βοήθησαν.

Όταν τον ρωτάνε πόσο του πήρε η μετάφραση είμαι σίγουρος πως λέει...''τίποτα το ιδιαίτερο,κάτι μαλ@$%^ το έκαναν για μένα''

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Είναι ντροπή να ακούγονται τέτοιες π@π@ριες.... Οι μόνοι που ωφελούνται από την δωρεάν παροχή συγγραμμάτων είναι οι καθηγητές και οι εκδότες. Στον αναπτυγμένο κόσμο του 2011 η πρόσβαση στην γνώση είναι απρόσκοπτη και ΔΩΡΕΑΝ...

Συμφωνω 1ΟΟ%. Που ο καθε εκδοτικος οικος νοιαζεται για το καλο της πανεπιστημιακης κοινοτητας και χρεωνει το καθε βιβλιο 10- 15 φορες πανω απ το πρωτοτυπο.. Μην τρελαθουμε τελειως... Οσο για τις ΄΄ποιοτικες΄΄ μεταφρασεις φοιτητων ιατρικης η νεων ιατρων που πιθανον δεν εχουν ιδεα πολλες φορες τι μεταφραζουν, ουτε λογος... Ας υπαρξει επιτελους λιγο μετρο σ αυτη τη χωρα. Το ιδιο βιβλιο μολις μπει στη διανομη απ το πανεπιστημιο πωλειται στη διπλη τιμη και βαλε κι ας πουλιοταν ηδη πριν. Γι αυτο αυτη η χωρα ειναι καταδικασμενη... Ο.τι πιουμε, ο,τι φαμε κι ο,τι αρπαξει ο ... μας... Τα βιβλια να μοιραζονται, αλλα να χρεωνονται σε νορμαλ τιμες, οχι ο,τι του φανει του λωλοστεφανη...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.