Jump to content

Προτασεις Κρεμαστινού για την επίλυση των προβλημάτων υγείας στα Δωδ/σα


Clemence

Recommended Posts

Προτασεις Κρεμαστινού για την επίλυση των προβλημάτων υγείας στα Δωδεκάνησα & για χωροταξική κατανομή των Φαρμακείων

ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ολοκληρώθηκαν σήμερα 4 Φεβρουαρίου 2011 οι εργασίες της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας κ.ά. διατάξεις» με την ψήφισή του επί της αρχής και κατ’ άρθρο, υπό την προεδρία του καθηγητή Δημήτρη Κρεμαστινού.

Σημειώνεται ότι οι προτάσεις που υπέβαλε ο κ. Κρεμαστινός όσον αφορά τα Δωδεκάνησα έγιναν δεκτές. Συγκεκριμένα:

Εντάσσονται στη Γ’ Ζώνη τα μεγάλα νησιωτικά νοσοκομεία και λύνεται το θέμα των εφημεριών και της πληρωμής τους, με τη σύμφωνη γνώμη και του Υπουργείου Οικονομικών, όπως διαβεβαίωσε ο Υφυπουργός Υγείας κ. Μιχάλης Τιμοσίδης.

Οι αγροτικοί γιατροί στη λήξη της θητείας τους θα παραμένουν στη θέση τους έως ότου αναλάβει υπηρεσία ο νόμιμος αντικαταστάτης του, ώστε να μη μένουν σε καμία περίπτωση αστελέχωτα τα αγροτικά ιατρεία της περιφέρειας

Οσον αφορά την πρόταση να δοθεί το δικαίωμα στα νοσηλευτικά ιδρύματα να προσλαμβάνουν επί συμβάσει ιατρικό προσωπικό σε περίπτωση που οι προκηρύξεις για συγκεκριμένες ειδικότητες αποβαίνουν άγονες, ο Υπουργός Υγείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος, υποσχέθηκε ότι θα δοθεί για επεξεργασία στις Υπηρεσίες του Υπουργείου.

Προτάσεις τροποποίησης και προσθήκης άρθρων του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας κ.ά. διατάξεις» που συζητείται τις μέρες αυτές στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, υπέβαλε στον Υπουργό Υγείας κ. Ανδρέα Λοβέρδο, ο καθηγητής Δημήτρης Κρεμαστινός και Πρόεδρος της Επιτροπής.

Εκτός των γενικών θεμάτων, ο κ. Κρεμαστινός, ζητά συγκεκριμένες ρυθμίσεις για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων της Δωδεκανήσου στον χώρο της υγείας. Συγκεκριμένα:

Ζητά να υπάρξει περαιτέρω διευκρίνιση στο Νομοσχέδιο, σχετικά με την ένταξη των μεγάλων νησιωτικών νοσοκομείων στη Γ’ Ζώνη, όπως για παράδειγμα το Νοσοκομείο της Ρόδου, έτσι ώστε να λυθεί το θέμα των εφημεριών και της πληρωμής τους.

Ζητά επίσης να συμπεριληφθεί ρητά σε σχετικό άρθρο του εν λόγω νομοσχεδίου παράγραφος που θα καθιστά αδύνατη τη μετακίνηση οποιουδήποτε αγροτικού γιατρού, αν πρώτα αυτός δεν αντικατασταθεί από τον νόμιμο αντικαταστάτη του. Σκοπός της πρότασης αυτής είναι να αποφευχθεί η υποστελέχωση και - σε πολλές περιπτώσεις - η ερήμωση των Αγροτικών Ιατρείων της Περιφέρειας.

Επίσης με πρόσφατα τα παραδείγματα των νοσοκομείων της Ρόδου, της Κω και της Λέρου, όπου δεν υπήρξαν ενδιαφερόμενοι για να καλύψουν όλες τις προκηρυχθείσες θέσεις, ο κ. Κρεμαστινός πρότεινε να δοθεί το δικαίωμα στα Νοσηλευτικά Ιδρύματα για τα οποίο προκηρύχθηκαν οι θέσεις, να προσλαμβάνουν με σύμβαση έξι μηνών έως ενός έτους τους γιατρούς των ειδικοτήτων που λείπουν και οι θέσεις να επαναπροκηρύσσονται εφόσον οι προκηρύξεις για πρόσληψη ιατρικού προσωπικού αποβαίνουν για δεύτερη φορά άγονες.

Tέλος, ο κ. Κρεμαστινός ζήτησε από τον Υπουργό Υγείας την ένταξη σε μόνιμες θέσεις των εποχιακών νοσηλευτών του προγράμματος ΓΑΛΗΝΟΣ ώστε να λυθεί οριστικά το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με το θέμα αυτό.

Η Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων συνεδριάζει ξανά για το θέμα αυτό την Παρασκευή 4 φεβρουαρίου 2011.

Τέλος συμπληρωματικά ο κ. Κρεμαστινός τοποθετήθηκε σε δύο σημεία που αφορούν τη λειτουργία των φαρμακείων:

Συγκεκριμένα, κατά τη συνεδρίαση στην οποία παρέστησαν και ανέπτυξαν τις απόψεις τους οι φορείς, μεταξύ των οποίων και ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος, ο κ. Κρεμαστινός συνέστησε στον Υπουργό κ. Λοβέρδο να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στη χωροταξική κατανομή των φαρμακείων σε σχέση με τους Δήμους του Καλλικράτη ενώ, επιπλέον, τόνισε ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να επιτραπεί να πωλούνται φάρμακα σε χώρους εκτός φαρμακείων, δηλαδή supermarkets κλπ.

(Επισυνάπτουμε το κείμενο των προτάσεων Κρεμαστινού προς τον Υπουργό Υγείας, κ. Ανδρέα Λοβέρδο.)

Προς τον Υπουργό

Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

κ. Ανδρέα Λοβέρδο

Προτάσεις βουλευτή Δημήτρη Κρεμαστινού

επί του ν/σ «Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας»

Κύριε Υπουργέ,

Σας υποβάλλω τις προτάσεις μου επί του νομοσχεδίου με τίτλο «Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας»:

1.

Στο υποκεφάλαιο Β’- Ρύθμιση θεμάτων Ιατρών ΕΣΥ – να προστεθεί άρθρο ως εξής: «Οι θέσεις των Συντονιστών Διευθυντών καταλαμβάνονται αποκλειστικά ύστερα από ανοικτή προκήρυξη.»

Σκεπτικό: Σήμερα τη θέση του Συντονιστή Διευθυντή καταλαμβάνει ένας από τους Διευθυντές ύστερα από κλειστή προκήρυξη. Δεν έχει δηλαδή δικαίωμα ούτε καθηγητής ούτε άλλος γιατρός από το εσωτερικό ή το εξωτερικό να υποβάλει υποψηφιότητα για κρίση.

2.

Στο άρθρο 55 να διευκρινιστεί ότι: «Η 3η ζώνη που αφορά στις εφημερίες των γιατρών λαμβάνει υπόψη της το Προεδρικό Διάταγμα που συμπεριλαμβάνει και ορίζει συγκεκριμένα τα μεγάλα νησιωτικά νοσοκομεία, όπως είναι και το Νοσοκομείο της Ρόδου.»

3.

Στο άρθρο 57, να αναφερθεί ρητά ότι: «Μέχρις ότου οι ιατροί υπαίθρου αντικατασταθούν από τους νόμιμους αντικαταστάτες τους, παραμένουν στα ιατρεία τους ώστε να μην υπάρχει περίοδος που τα ιατρεία θα παραμένουν αστελέχωτα.»

4.

Στο υποκεφάλαιο Β’- Ρύθμιση θεμάτων Ιατρών ΕΣΥ - να προστεθεί άρθρο ως εξής: «Αν οι προκηρύξεις για πρόσληψη ιατρικού προσωπικού αποβαίνουν για δεύτερη φορά άγονες, το νοσοκομείο έχει το δικαίωμα να προσλαμβάνει με σύμβαση έξι μηνών έως ενός έτους τον ιατρό της ειδικότητας που λείπει και επαναπροκηρύσσεται η θέση.»

5.

Στο άρθρο 62, να προστεθεί παράγραφος 5 ως εξής: «Ο αναπληρωτής Διοικητής των Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων, μέλος Δ.Ε.Π., έχει αποκλειστική αρμοδιότητα τις ακαδημαϊκές υποθέσεις και την έρευνα, μη αμειβόμενος πέραν του πανεπιστημιακού μισθού του, και παραμένει ως έχει σήμερα ο αναπληρωτής Διοικητής.»

6.

Nα απαλειφθεί το άρθρο 68 που προβλέπει ότι χορηγείται ο τίτλος ειδικότητας του Παθολογικής Ογκολογίας χωρίς εξετάσεις.

7.

Να απαλειφθεί η παράγραφος 2 του άρθρου 61 που προβλέπει ότι ¨Στα νοσοκομεία που λειτουργούν Πανεπιστημιακές κλινικές, ο ιατρός με βαθμό Διευθυντή είναι μέλος Δ.Ε.Π. της πρώτης βαθμίδας».

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΡΕΜΑΣΤΙΝΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Published on February 11, 2011 by skygr

Στην Ολομέλεια της Βουλής, τοποθετήθηκε την Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011 ο καθηγητής Δημήτρης Κρεμαστινός, στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης με τίτλο «Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας κ.ά. διατάξεις».

Ο κ. Κρεμαστινός, πέραν του ελέγχου των δαπανών, πρότεινε διαρκή αξιολόγηση των γιατρών στο ΕΣΥ, αξιοποίηση του νέου δυναμικού και γενναία χρηματοδότηση, προκειμένου όπως είπε να επιτύχουμε ανταγωνιστικό δημόσιο τομέα και ουσιαστική αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας στον πολίτη.

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του κ. Κρεμαστινού έχει ως εξής:

«Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, το νομοσχέδιο που ψηφίζεται σήμερα, έχει τον τίτλο «Διαρθρωτικές αλλαγές στo σύστημα υγείας». Παρά τις διαφορετικές θέσεις και τις αντιθέσεις που εκφράζονται στη Βουλή, το νομοσχέδιο στην ουσία θα κριθεί εκ του αποτελέσματός του. Εάν δηλαδή μετά από ένα χρόνο ο πολίτης που σήμερα περιμένει στην ουρά επί ώρες για να εξεταστεί στην πρωτοβάθμια περίθαλψη, είτε λέγεται Ι.Κ.Α., είτε λέγεται ταμείο, είτε λέγεται εξωτερικά ιατρεία νοσοκομείων, μπορεί να εξεταστεί ανθρώπινα, το νομοσχέδιο θα έχει πετύχει. Αν μετά από ένα χρόνο οι υπερβολικές δαπάνες, τα πάρτι στο χώρο της υγείας, όπως καταγγέλλουν οι διάφοροι σταθμοί, εφημερίδες – ακόμα και μέσα στη Βουλή ακούγονται αυτά τα πράγματα – έχει λάβει τέλος, το νομοσχέδιο αυτό θα έχει πετύχει.

Θα μου πείτε, βέβαια, τι θα γίνει με τις συντεχνιακές αντιθέσεις που υπάρχουν. Οι φαρμακοποιοί θέλουν ένα φαρμακείο να αντιστοιχεί σε 1250 κατοίκους και το νομοσχέδιο λέει σε λιγότερους. Τι θα γίνει με τους γιατρούς, οι οποίοι ζητούν να κατοχυρώσουν τα δικαιώματά τους – και δικαίως - διότι αυτά μεταφράζονται σε υλικές απολαβές; Όλα αυτά τα πράγματα θα καθορισθούν μέσα από τα προεδρικά διατάγματα και τις υπουργικές αποφάσεις, θα ξανασυζητηθούν και – εάν είναι λάθος ή σε λάθος κατεύθυνση – θα ανατραπούν, διότι η υπουργική απόφαση ή το προεδρικό διάταγμα δεν αποτελούν Σύνταγμα. Αποτελούν απλώς νομοθετικές ρυθμίσεις.

Η κατάσταση της υγείας μετά από ένα χρόνο θα επιβάλλει νέα νομοσχέδια. Ξέρετε πόσα νομοσχέδια έχουν κατατεθεί για τις προμήθειες στα νοσοκομεία; Σχεδόν κάθε Υπουργός καταθέτει ένα δικό του νομοσχέδιο. Τι έγινε μέχρι σήμερα; Βελτιώθηκε η κατάσταση; Μάλλον χειροτερεύει. Εάν δούμε τον ιδρυτικό νόμο του ΕΣΥ, τον νόμο που ψήφισε η Βουλή, με Υπουργό τον Παρασκευά Αυγερινό και Πρωθυπουργό τον Ανδρέα Παπανδρέου, ξέρετε τι έλεγε; Εκείνος ο νόμος έλεγε ότι όλοι κρίνονται, οι πάντες, μέσα σε 9 χρόνια, είτε είναι διευθυντές, είτε υπηρετούν σε οποιαδήποτε βαθμίδα του ΕΣΥ. Και αυτό για να μπουν νέοι στο σύστημα, για να μπουν οι καλύτεροι.

Ξέρετε ποια είναι σήμερα η κατάσταση; Περίπου όλοι είναι αμετακίνητοι. Τι θα γίνουν οι νέοι γιατροί που τελειώνουν στο εσωτερικό και στο εξωτερικό; Τι θα γίνουν αυτοί που περιμένουν 5 και 10 χρόνια να αρχίσουν ειδικότητα; Καταστρέφεται μία νέα γενιά γιατρών. Πού θα πάνε αυτοί οι άνθρωποι; Θα πάνε να βρουν δουλειά στα ιδιωτικά. Εκεί θα βρουν δουλειά. Και τα ιδιωτικά θα έχουν καλύτερη παροχή υπηρεσιών, γιατί θα έχουν νέους ανθρώπους, με νέες ιδέες, με νέες τεχνικές, με νέα κατάρτιση.

Τι θα γίνει τότε; Πού θα πάει ο κόσμος ακόμα κι από το υστέρημά του; Θα πάει στα νοσοκομεία που δεν θα είναι στην ίδια στάθμη με τα υπόλοιπα, τα ιδιωτικά κέντρα; Μα, σας λέω, ο ιδρυτικός νόμος του Παρασκευά Αυγερινού αυτό προβλέπει. Διαρκή κρίση, επιστημονικό ανταγωνισμό, σε όλες τις βαθμίδες και ανανέωση του δυναμικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Τι θα γίνει με το θέμα των διορισμών που μας επιβάλλει η οικονομική κατάσταση της χώρας, «πέντε να φεύγουν, ένας να έρχεται»; Τι θα γίνει στον δημόσιο χώρο της υγείας; Τα σκέφθηκε κανένας αυτά τα πράγματα; Αυτός είναι ο πραγματικός προβληματισμός.

Θέλω να πω ακόμη κάτι σημαντικό. Η καπιταλιστική Αμερική έχει πολύ καλύτερο σύστημα όσον αφορά τη λειτουργία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Στην καπιταλιστική Αμερική δεν μπορούν οι τράπεζες ή οι πολυεθνικές εταιρείες να ελέγξουν τον χώρο της υγείας, γιατί εκεί επιβάλλεται η αρχή του κοινωφελούς μη κερδοσκοπικού ιδρύματος. Αυτό θα έπρεπε να είναι στο Σύνταγμά μας για να μπορεί σε κάθε περίπτωση το Συμβούλιο της Επικρατείας να επεμβαίνει και να λέει ότι εδώ συντελείται συνταγματική παρανομία. Με το να αλλάζουμε νόμους κάθε 6 μήνες δεν πρόκειται ποτέ το Εθνικό Σύστημα Υγείας να βελτιωθεί.

Άρα, λοιπόν, η σημερινή νομοθετική πρωτοβουλία με τον τίτλο «Διαρθρωτικές αλλαγές» δεν αποσκοπεί σε τίποτε άλλο παρά στο να περιστείλει τις αλόγιστες δαπάνες, την παραοικονομία και στο να παράσχει καλύτερες υπηρεσίες υγείας στην πρωτοβάθμια περίθαλψη.

Ας πούμε, λοιπόν, ότι επιτυγχάνει. Αλλά κι αν, μετά από ένα χρόνο δούμε ότι απέτυχε, μπορούμε να το αλλάξουμε. Ο ίδιος ο Υπουργός θα είναι υποχρεωμένος να το αλλάξει, εάν βλέπει ότι πηγαίνει σε λάθος δρόμο. Αλλού είναι το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι η ανανέωση του ΕΣΥ. Αλλού είναι το πρόβλημα. Οι καλύτερες ποιοτικές υπηρεσίες. Αλλού είναι το πρόβλημα. Οι νέοι γιατροί να μπουν μέσα στα νοσοκομεία και να δουλέψουν. Δεν μπορεί να γερνούν τα νοσοκομεία με τις ηλικίες των γιατρών που έχουν προσφέρει πολλά, αλλά μεγαλώνουν. Θέλουμε νέους γιατρούς. Κανένα σύστημα δεν έχει επιβιώσει στον κόσμο χωρίς την ανανέωση. Αυτό είναι, αν θέλετε, η μεγαλύτερη πρόκληση σήμερα και για το Υπουργείο και όχι αυτή καθ’αυτή η νομοθετική ρύθμιση, η οποία, στη χειρότερη περίπτωση, θα αναθεωρηθεί.

Αυτό που επιδιώκουμε σήμερα να γίνει, μία προσπάθεια για καλύτερη πρωτοβάθμια περίθαλψη, είναι αναμφισβήτητα σωστό, αλλά όλοι ξέρουν ότι για να γίνει σωστά και να δομηθεί το Εθνικό Σύστημα Υγείας, εκτός από τις συνταγματικές και τις νομοθετικές μεταβολές, θα πρέπει να υπάρχουν και χρήματα.

Οταν εγώ υπηρετούσα στο Υπουργείο Υγείας, είχε προϋπολογιστεί η δαπάνη περίπου στα 300 με 350 εκ. ευρώ αναλογικά. Σήμερα, μπορεί να χρειαστούν και 600 με 800 εκ. ευρώ. Χωρίς αυτά, δεν μπορείς να κάνεις κάρτα υγείας, η οποία να αναγράφει ποιον γιατρό θέλει ο πολίτης, γιατρό της επιλογής του. Χωρίς αυτά, δεν μπορείς να ανασυντάξεις τα Κέντρα Υγείας για να έχουν όλες τις ειδικότητες και να εξυπηρετούν τους πολίτες. Χωρίς αυτά, δεν μπορούν τα νοσοκομεία να αναβαθμιστούν και να είναι ανταγωνιστικά σε μηχανήματα απέναντι στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

Έρχομαι τώρα στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Ιδιωτική πρωτοβουλία βεβαίως θα υπάρχει, αλλά πρέπει και αυτή να περιχαρακωθεί με νόμους, σε πλαίσια. Ξέρετε πόσο ήταν το ποσοστό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην υγεία με την ψήφιση του νόμου-πλαισίου του ’82 για το ΕΣΥ; Ήταν ένα ποσοστό 27%-30%. Πόσο ήταν, δηλαδή, το δημόσιο τότε; Ήταν 65%-70%. Σήμερα τείνει τελείως να αντιστραφεί, δηλαδή η ιδιωτική πρωτοβουλία να πηγαίνει προς το 70% και το δημόσιο να συρρικνώνεται προς το 30%. Αντιλαμβάνεσθε, λοιπόν, το αδιέξοδο.

Χωρίς ουσιαστικές πρωτοβουλίες, νομοθετικές ρυθμίσεις και συνταγματικές μεταβολές, νομίζω ότι το όλο οικοδόμημα της υγείας κινδυνεύει και πιστεύω ότι όσοι θέλουν να το στηρίξουν, θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη αυτά τα πράγματα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΗΣ ΝΕΦΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΤΟΥ Γ.Ν.ΡΟΔΟΥΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ ΡΟΔΟΥ

28/3/2011

Κ. Κωνσταντίνο Μπούτσικο

Εισαγγελέα Πρωτοδικών

Ρόδου

Κοινοποίηση: κ. Διοικητή Γ. Ν. Ρόδου

Σύλλογο Νοσοκομειακών Ιατρών

Κύριε Εισαγγελέα,

Αναγκάζομαι σήμερα, μετά τον τελευταίο εμπαιγμό εκ μέρους των αρμοδίων, να σας ενημερώσω για την κατάσταση που επικρατεί τους τελευταίους μήνες στο Νεφρολογικό Τμήμα του Νοσοκομείου Ρόδου.

Το Νεφρολογικό Τμήμα του Νοσοκομείου σύμφωνα με τον Οργανισμό του Νοσοκομείου αποτελείται από τη Νεφρολογική Κλινική με 8 κρεβάτια, τη Μονάδα Περιτοναϊκής Κάθαρσης με 4 κρεβάτια και τη Μονάδα Τεχνητού Νεφρού με 23 θέσεις αιμοκάθαρσης.

Κατά τη διάρκεια του 2010 στην Κλινική έγιναν 557 εισαγωγές, σε χρόνια περιτοναϊκή κάθαρση υπεβλήθηκαν 19 ασθενείς και σε 7904 αιμοκαθάρσεις 52 χρόνια αιμοκαθαιρόμενοι, 69 τουρίστες και 100 ασθενείς με ΟΝΑ σε διάφορα τμήματα του Νοσοκομείου.

Στο Τμήμα ενώ κανονικά θα έπρεπε να υπηρετούν 7 ειδικοί Νεφρολόγοι (1 Διευθυντής, 2 Επιμελητές Α, 4 Επιμελητές Β) μέχρι τον Οκτώβριο του 2010 υπηρετούσαν 2 (1Δ και 1ΕΑ). Κατά καιρούς προσπάθειες για κάλυψη θέσεων που κενώθηκαν και επαναπροκηρυχθηκαν απέβησαν επανειλημμένα άγονες (13 φορές η θέση ΕΒ από το 1999, 4 φορές ΕΑ από το 2006 κ.λ.π.)

Το Νοέμβριο 2010 απεχώρησε για την ιδιωτική ΜΧΑ ο μοναδικός ΕΑ και άμεσα προκηρύχθηκε η θέση σαν Νεφρολόγος ή Παθολόγος με εμπειρία στον ΤΝ γιατί ήταν η μόνη ελπίδα να βρεθεί υποψήφιος. Υπέβαλε τα χαρτιά του ο κ. Απέρης και μετά από παράκληση της Διοίκησης κάλυψα, με τη συνδρομή των ειδικευομένων, το Τμήμα. Με την υπόσχεση ότι μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου θα διορίζονταν ο προαναφερόμενος γιατρός συνέχισα να έχω την επιστημονική ευθύνη του Τμήματος αρχικά από το κρεβάτι που νοσηλευόμουν και μετά αποποιούμενος την αναρρωτική άδεια που μου χορηγήθηκε, εφημερεύοντας 23 μέρες τον Δεκέμβριο και 22 τον Ιανουάριο.

Κύριε Εισαγγελέα, από τις 15 Φεβρουαρίου που αναγκάσθηκα να κάνω χρήση τελικά αναρρωτικής άδειας γιατί η κατάσταση της υγείας μου, εξαιτίας και της υπερκόπωσης, επιδεινώθηκε το Τμήμα ουσιαστικά έμεινε για μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς ειδικό Νεφρολόγο. Παρά τις προσπάθειες του κ. Κόκκινου να βρεθεί έστω και μια εμβαλωματική προσωρινή λύση οι αποσπασμένοι από άλλα Νοσοκομεία ή για διάφορους λόγους δεν προσέρχονταν ή προσέρχονταν καθυστερημένα με τελικό αποτέλεσμα λόγω αδυναμίας και αυτής της αποσπασματικής λύσης να αναγκασθεί η Διοίκηση του Νοσοκομείου από 23/3 να αναστείλει τη λειτουργία της Νεφρολογικής Κλινικής.

Κύριε εισαγγελέα, τους τελευταίους 2 μήνες υπέστην και η Διοίκηση του Νοσοκομείου και εγώ προσωπικά αλλά κυρίως οι ασθενείς έναν απίστευτο εμπαιγμό όπου ο διορισμός του κ. Απέρη αναβάλλονταν από Δευτέρα σε Τετάρτη και από Τετάρτη σε Παρασκευή για να υπογραφεί από άλλοτε άλλον Υπουργό με επιστέγασμα την τελευταία δήλωση δήθεν αριθμού ΦΕΚ διορισμού εκ μέρους της 2ης ΥΠΕ στο Δημοτικό Συμβούλιο και στα ΜΜΕ η οποία απεδείχθη τελείως αναληθής. Σήμερα το πρωί απεδείχθη ότι όχι μόνο δεν υπάρχει ΦΕΚ αλλά ότι ο διορισμός ΘΑ υπογραφεί σήμερα από τον ΓΓ του Υπουργείου, ΘΑ σταλεί στην αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού ΝΠΔΔ, ΘΑ σταλεί στο Υπουργείο Οικονομικών για έγκριση, ΘΑ ξαναγυρίσει στο ΥΥΚΑ και ΘΑ σταλεί στο Εθνικό Τυπογραφείο. Αυτό όπως αντιλαμβάνεσθε απέχει από το ΦΕΚ διορισμού που διατράνωνε ήδη έτοιμο η 2η ΥΠΕ από μερικές βδομάδες έως μερικούς μήνες.

Κύριε εισαγγελέα, όπως αντιλαμβάνεσθε είναι αδύνατον χωρίς γιατρό, ή με έναν μοναδικό γιατρό όταν του επιτρέψουν τα προβλήματα υγείας του να επιστρέψει, να συνεχίσει να λειτουργεί με ασφάλεια το Τμήμα που σύμφωνα με τον Οργανισμό του Νοσοκομείου θα έπρεπε να καλύψουν 7 ειδικοί νεφρολόγοι.

Άρα, θα ήθελα να σας παρακαλέσω να προσπαθήσετε με ότι μέσο διαθέτετε ή να επισπευσθεί ο διορισμός του κ. Απέρη ή σε περίπτωση που αυτό δεν καταστεί εφικτό σύντομα, να εξετάσετε την πιθανότητα να ανασταλεί η λειτουργία και της Μονάδας Τεχνητού Νεφρού και της Μονάδας Περιτοναϊκής Κάθαρσης της οποίας η λειτουργία κάτω από τις παρούσες συνθήκες είναι άκρως επικίνδυνη.

Με εκτίμηση,

Δρ Πολυχρόνης Αληβάνης

Διευθυντής

Νεφρολογικού Τμήματος

Αναρτήθηκε από E.I.N.Ρκαι ΚΥ kinous vassilios στις 1:53 μ.μ.

http://snignrodou.blogspot.com/2011/03/2832011_28.html

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 weeks later...

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΚΑ΄

Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Συνεχίζουμε με την με αριθμό

806/11-4-2011 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Συνασπισμού

Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Μιχαήλ Κριτσωτάκη προς τον Υπουργό Υγείας και

Κοινωνικής Αλληλεγγύης, σχετικά με την ανάγκη πρόσληψης του απαραίτητου

ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού στο Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου.

Το λόγο έχει ο κ. Κριτσωτάκης για δύο λεπτά, προκειμένου να αναπτύξει την

ερώτησή του.

ΜΙΧΑΗΛ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, θέλω να σας πω ότι το θέμα του

Νοσοκομείου της Ρόδου είναι ένα σοβαρό ζήτημα. Επίσης, είναι θέμα και η

υποστελέχωσή του. Υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα. Στην ουσία, για

δεύτερη φορά έχει κηρυχθεί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.

Όμως, παρά το ότι είναι πολύ συγκεκριμένη η ερώτησή μου για το Νοσοκομείο

της Ρόδου και παρά το ότι ξέρω το τυπικό της υπόθεσης, θα ήθελα να μπω στην

ουσία και να σας πω ότι επειδή η πραγματικότητα μας υπερβαίνει, αυτό το

Νοσοκομείο έχει γύρω του μια άλλη πραγματικότητα, ότι δηλαδή σήμερα και

στο «Αλεξάνδρα» και στο Αιγινήτειο χθες και στο Αρεταίειο και στη Λάρισα και

γενικά σε όλα τα πανεπιστημιακά νοσοκομεία υπάρχει μια κατάσταση που

αρχίζει να δείχνει ότι υπάρχει μια εικόνα κατάρρευσης των νοσοκομείων.

Νομίζω ότι αυτά όλα είναι αποτέλεσμα της πολιτικής για την υγεία και αυτό

επίσης αποτέλεσμα της πολιτικής του Μνημονίου, δηλαδή της κεντρικής

πολιτικής της Κυβέρνησης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Δεν έχω

βάλει στην ερώτηση και αυτά τα θέματα, αλλά έχω την εντύπωση ότι αυτά είναι

απαραίτητα να απαντηθούν, διότι πώς θα λύσει κανείς ένα θέμα, όταν έχει γύρω

του άλλα χίλια;

Εδώ όμως θα σας πω, κύριε Υπουργέ, ότι πέρα από τα ερωτήματα που έχουμε

θέσει –και που τα ξέρετε, είναι συγκεκριμένα- υπάρχουν τα πρακτικά από το

Δημοτικό Συμβούλιο της Ρόδου που λένε ότι το θέμα είναι ακριβώς έτσι όπως το

περιγράφουμε, για να μην πείτε δηλαδή ότι δεν είναι ακριβώς έτσι ή ότι εν πάση

περιπτώσει κάτι έχει γίνει, κάτι έχει λυθεί κ.λπ.

Οι ερωτήσεις μας είναι συγκεκριμένες. Είναι για το θέμα της κατηγορίας που

πρέπει να υπαχθεί, δηλαδή στη Γ’ Ζώνη. Χρειάζεται μια λύση που μπορεί να

δοθεί, αναγνωρίζοντας τη νησιώτικη ιδιαιτερότητα στο πρόβλημα αυτό και πριν

οδηγηθεί σε πλήρη κατάρρευση το Νοσοκομείο, που όμως φαίνεται ότι προς τα

εκεί οδηγείται.

Εν πάση περιπτώσει, σε ποιες ακριβώς ενέργειες θα προβείτε και με ποιο

χρονοδιάγραμμα, προκειμένου να στελεχωθεί το Νοσοκομείο της Ρόδου με το

απαραίτητο μόνιμο προσωπικό των ειδικοτήτων που περιγράφουμε –και που

ξέρετε, γιατί σας έχουν έλθει και όλα τα υπομνήματα από τους φορείς εκεί του

νησιού- ώστε να δοθεί λύση στο χρόνιο πρόβλημα της υποστελέχωσης του

νοσοκομείου;

Δεύτερον, τι προτίθεστε να κάνετε; Θα επανεξετάσετε το θέμα της μεταφοράς

του στη Ζώνη που σας είπα πριν;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Ευχαριστούμε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα ότι τη

συνεδρίασή μας παρακολουθούν από τα άνω δυτικά θεωρεία, αφού

προηγουμένως συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εργαστήρι

Δημοκρατίας» που οργανώνει το Ίδρυμα της Βουλής, είκοσι ένας μαθητές και

μαθήτριες και δυο εκπαιδευτικοί συνοδοί τους από το 1ο Δημοτικό Σχολείο

Γαλατσίου.

Η Βουλή σας καλωσορίζει.

(Χειροκροτήματα από όλες τις πτέρυγες της Βουλής)

Στην ερώτηση του κ. Κριτσωτάκη θα απαντήσει ο Υφυπουργός Υγείας και

Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Χρήστος Αηδόνης.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΗΔΟΝΗΣ (Υφυπουργός Υγείας και Κοινωνικής

Αλληλεγγύης): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Άκουσα με μεγάλη προσοχή τον κ. Κριτσωτάκη να μιλά περί Μνημονίου και

πραγματικά διερωτώμαι το εξής: Πώς είναι δυνατόν σε μια δημόσια υγεία τα

προηγούμενα έτη, όταν υπήρξε αυτή η τεράστια κατασπατάληση, η οποία πια

είναι αποδεδειγμένη, όπου δισεκατομμύρια ευρώ έφευγαν και πήγαιναν σε

διάφορες τσέπες, όπου η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε κάνει καμμία

πρόσληψη νοσηλευτικού προσωπικού, να έρχεται σήμερα μια Κυβέρνηση –που

μέσα σε περίοδο κρίσης δίνει πραγματικά όλο της τον εαυτό και αποδεικνύει ότι

με συγκεκριμένες πολιτικές επιλύει τα θέματα- και να της γίνεται εδώ μια

κριτική, η οποία μιλά για διάλυση στο χώρο της υγείας; Ειλικρινά, με

εντυπωσιάζει πραγματικά ο τρόπος, με τον οποίο ο χώρος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. βλέπει

τα θέματα και προσεγγίζει αυτή την υπόθεση.

Συγκεκριμένα, κύριε συνάδελφε, στο Νοσοκομείο Ρόδου –για να σταματήσουν

οι μύθοι και τα παραμύθια- υπηρετούν ενενήντα τρεις ειδικευμένοι γιατροί, ως

επικουρικό προσωπικό υπηρετούν επτά και στις 60 οργανικές θέσεις

ειδικευομένων υπηρετούν πενήντα πέντε.

Στο νοσηλευτικό προσωπικό, από τις 520 οργανικές θέσεις, υπηρετούν

τετρακόσιοι έντεκα. Στο παραϊατρικό προσωπικό, από τις 83 οργανικές θέσεις,

υπηρετούν πενήντα έξι.

Παράλληλα, έχουν προχωρήσει και άμεσες προσλήψεις ιατρικού προσωπικού –

πέντε τον αριθμό, τελευταία προκήρυξη- όταν ξέρουμε ότι το νοσοκομείο αυτό

έχει 330 κρεβάτια και όταν ξέρουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του 2009 και

του 2010 η πλήρωση είναι 60%. Πώς είναι δυνατόν, λοιπόν, σήμερα σε αυτή

την Κυβέρνηση, με αυτά τα νούμερα να της γίνεται κριτική ότι δεν ασκεί

πολιτική στο χώρο της υγείας;

Επιπροσθέτως, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι υπάρχει εγκεκριμένη απόφαση

που αφορά πρόσληψη επικουρικού προσωπικού εκατόν σαράντα οκτώ ατόμων

στο σύνολο της Β’ ΔΥΠΕ, όπου θα γίνει και η ανάλογη κατανομή στο

Νοσοκομείο Ρόδου.

Συγκεκριμένα, αναφορικά με το τι έκανε αυτή η Κυβέρνηση –είναι εδώ και η κα

Ξενογιαννακοπούλου, η οποία υπέγραψε και μια πρώτη απόφαση- είναι αλήθεια

ότι βρήκαμε ένα Νοσοκομείο διαλυμένο, υποστελεχωμένο, με τεράστια

προβλήματα, όπου κάποιοι κάλυπταν οργανικές θέσεις, θέσεις όμως που δεν

ήταν κενές!

Το πρώτο πράγμα που κάναμε, λοιπόν, είναι να συστήσουμε νέο οργανισμό.

Είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν διακόσιες οχτώ νέες οργανικές θέσεις.

Έτσι αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα αμέσως, λοιπόν, λέγοντας ότι σταματάει το

«παραμύθι» και με συγκεκριμένες πράξεις δίνουμε απαντήσεις.

Τι άλλο έγινε; Προκηρύχτηκαν τριάντα δύο θέσεις γιατρών εκ των οποίων οι

πέντε, όπως σας είπα πριν από λίγο, έχουν τελειώσει και διορίζονται οι γιατροί

και οι υπόλοιπες βρίσκονται σε εξέλιξη. Έχουν προσληφθεί δέκα τρεις

επικουρικοί γιατροί.

Παράλληλα, σε ό,τι αφορά το κομμάτι της υποστελέχωσης λόγω ευθυνών των

προηγούμενων διοικήσεων, προχωρήσαμε και μετακινήσαμε επτά υπαλλήλους

από τις Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας. Υπογράψαμε προγραμματική σύμβαση

με τη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση για να μπορέσουμε να καλύψουμε τις ανάγκες

της υγείας των Κέντρων Υγείας. Μετακινήσαμε γιατρούς από άλλα νοσοκομεία.

Έχει ήδη εγκριθεί η πρόσληψη είκοσι νοσηλευτών από τους τριάντα οχτώ που

έχουν συνταξιοδοτηθεί. Εγκρίθηκαν σαράντα θέσεις υπαλλήλων με ιδιωτική

σύμβαση ορισμένου χρόνου. Προσλήφθηκαν δέκα επτά υπάλληλοι και

αναμένονται πενήντα τρεις νέες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού από τους

κυλιόμενους πίνακες. Παράλληλα, έχουμε καλύψει όλες τις εφημερίες με

δαπάνες τις ΔΥΠΕ. Αυτά κάναμε και σήμερα ερχόμαστε και ακούμε κριτική;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Ευχαριστούμε.

Ο συνάδελφος, ο κ. Κριτσωτάκης, έχει το λόγο για τη δευτερολογία του, για

τρία λεπτά.

ΜΙΧΑΗΛ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, δεν περίμενα μια τέτοια απάντηση.

Έχετε συνηθίσει να δίνετε απάντηση χωρίς περιεχόμενο, απάντηση μη

απάντηση. Αλλά, αυτό ήταν μνημειώδες.

Το Γενικό Νοσοκομείο της Ρόδου, κύριε Υπουργέ, δεν βρίσκεται απλά πια σε

δεινή κατάσταση, αλλά είναι σε κατάρρευση. Η μία κλινική μετά την άλλη

κλείνουν και όλοι οι εργαζόμενοι του Νοσοκομείου έχουν πια προ πολλού

ξεπεράσει κάθε όριο αντοχής.

Το πρόβλημα της υποστελέχωσης είναι πρόβλημα διαχρονικό. Χρόνια τώρα το

Νοσοκομείο δεν στελεχώνεται. Ωστόσο, άνοιγαν νέα τμήματα χωρίς το

απαραίτητο προσωπικό και φυσικά, εμείς δεν είμαστε αντίθετοι στο να ανοίγουν

νέα τμήματα γιατί είναι απαραίτητα για την υγεία των πολιτών, αλλά είναι ένα

ζήτημα, όταν αυτά δεν συνοδεύονται από την ανάλογη στελέχωση. Αυτήν τη

στιγμή η κατάσταση είναι τραγική και επικίνδυνη και για τους εργαζόμενους και

για τους πολίτες.

Έχω εδώ ένα υπόμνημα από την Ένωση των Γιατρών του Νοσοκομείου της

Ρόδου κι έχω και τα πρακτικά από τη συζήτηση του Δημοτικού Συμβουλίου του

Δήμου της Ρόδου. Ό,τι λέω δεν είναι δικά μου, είναι μία κατάσταση και δεν

μπορείτε να απαντάτε, κύριε Υπουργέ, και να μου λέτε ότι χθες ή σήμερα έγινε

αυτό και θα έχει αποτέλεσμα –δεν ξέρω- σε πόσους μήνες, εάν έχει, γιατί έτσι

εκτός από το κεντρικό λάθος που έχει κάνει αυτή η Κυβέρνηση με το μνημόνιο

ή –αν θέλετε- στην πολιτική της υγείας, επιδεικνύετε και αποδεικνύεται με τα

λεγόμενά σας και μία ανικανότητα. Τώρα, δηλαδή, το κάνατε; Γιατί δεν το

κάνατε αυτό πριν έξι μήνες; Άρα, αποδεικνύεται ότι και στα μικρά, όπως και στα

μεγάλα, έχετε άδικο και δεν πάει καλά το πράγμα.

Αυτήν τη στιγμή, λοιπόν, είναι η κατάσταση τραγική. Το Νοσοκομείο δεν

καλύπτει μόνο τον πληθυσμό της Δωδεκανήσου, αλλά και το προσωπικό των

στρατιωτικών μονάδων και τις εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες το καλοκαίρι.

Μιλάμε για πάνω από διακόσιες χιλιάδες. Δεν είναι κάτι απλό. Δεν είναι κάτι που

μπορούμε να το περάσουμε, έτσι όπως το περάσατε εσείς στην πρώτη

απάντηση. Ελπίζω στη δεύτερη να δώσετε πιο συγκεκριμένα στοιχεία και όχι με

αυτό το πνεύμα.

Το Νοσοκομείο, λοιπόν, οφείλει στους εργαζόμενους τρεις χιλιάδες ρεπό και

εκατοντάδες ημέρες άδειας. Το γνωρίζετε; Τα προγράμματα που οι νοσηλευτές

πραγματοποιούν είναι στην ουσία παράνομα, αφού σε καμία περίπτωση δεν

τηρούνται οι κανόνες για τα νόμιμα ωράρια. Η υπερεντατικοποίηση της εργασίας

δεν έχει όριο σε χαμηλά αμειβόμενους εργαζομένους. Σε αυτό, αλλά και στο

φιλότιμο των εργαζόμενων, θα πρέπει να επαφίεστε πια; Δεν μπορεί να πάει

άλλο. Έχει εξαντληθεί κάθε δυνατότητα σ’ αυτό.

Σ’ αυτήν τη χώρα, λοιπόν, οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία βιώνουν τις πιο

άθλιες και επικίνδυνες συνθήκες εργασίας. Επιπλέον, τριάντα οχτώ θέσεις

μένουν κενές μόνιμου νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού λόγω

συνταξιοδότησης. Πώς τις καλύψατε; Τι απάντηση έχετε σ’ αυτό;

Άμεσα χρειάζονται προσλήψεις που αιτείται η διοίκηση για το 2011, δηλαδή

εκατόν είκοσι εννιά θέσεις για τη νοσηλευτική υπηρεσία, δεκαέξι θέσεις για τη

διοικητική υπηρεσία, δεκαεπτά θέσεις για το μη ιατρικό προσωπικό, αλλά και

άλλες θέσεις για την τεχνική υπηρεσία και για τα Κέντρα Υγείας. Όλα αυτά είναι

αναγκαία για τη στοιχειώδη λειτουργία –προσέξτε- και όχι για την πλήρως

εύρυθμη λειτουργία.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου

Βουλευτή)

Μισό λεπτό, κύριε Πρόεδρε.

Στο νέο οργανισμό του Νοσοκομείου προβλέπονται εκατόν εβδομήντα έξι

ειδικευμένοι γιατροί και αυτήν τη στιγμή στο Νοσοκομείο υπηρετούν ενενήντα

δύο.

Ο νεφρολογικός τομέας υπολειτουργεί εδώ και μήνες και μία πρόσληψη

νεφρολόγου βρίσκεται στο Υπουργείο Οικονομικών, αλλά μία θέση δεν επαρκεί.

Η ειδικότητα θωρακοχειρουργικής παραμένει κενή και οι ασθενείς που

χρειάζονται βηματοδότη διακομίζονται σε εμάς, στην Κρήτη –παρακαλώ- και

στην Αθήνα. Αυτό αποτελεί μία απίστευτη ταλαιπωρία και κόστος, διότι αν μου

προβάλλετε το αίτημα του ότι είμαστε στο μνημόνιο, στην οικονομική κρίση

κ.λπ., έχω να πω ότι εδώ πληρώνετε παραπάνω.

Στο Τμήμα Επειγόντων, το νοσηλευτικό προσωπικό με δυσκολία και

υπεράνθρωπη προσπάθεια ανταποκρίνεται στις ανάγκες, ενώ το ελάχιστο

εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό, δηλαδή οι ειδικευμένοι γιατροί,

χρησιμοποιείται ως μπαλαντέρ. Οι προσλήψεις των νοσηλευτών με συμβάσεις

οκτώ μηνών δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες, πόσο μάλλον στα τμήματα

της ΜΕΘ ή σε άλλες εξειδικευμένες μονάδες. Είναι αδύνατο να καλυφθεί το

νοσοκομείο από πρόγραμμα ασφαλούς εφημέρευσης και να καλυφθούν πλήρως

οι μέρες εφημερίας. Και εδώ έχετε ευθύνες για ό,τι συμβεί.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Ολοκληρώστε, σας παρακαλώ, κύριε

συνάδελφε.

ΜΙΧΑΗΛ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΗΣ: Ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε.

Είναι επιτακτική η υπαγωγή του νοσοκομείου της Ρόδου στη Γ΄ Ζώνη, γιατί

πρέπει να λάβετε υπ' όψιν τις ιδιαίτερες συνθήκες μιας νησιωτικής περιοχής που

γι’ αυτήν έχει πρόβλεψη και το Σύνταγμα. Η ένταξη, λοιπόν, του νοσοκομείου

στη Γ΄ Ζώνη είναι ζήτημα που συνδέεται άμεσα με τη βιωσιμότητά του. Το

Αρεταίειο, το Αιγινήτειο, το Θριάσιο, το «Αλεξάνδρα», όλα τα πανεπιστημιακά

νοσοκομεία, για τα οποία νομίζω ότι τώρα γίνεται μία σύσκεψη, έχουν

πρόβλημα. Άρα, δεν τα λέω εγώ, υπάρχει πρόβλημα για να προκαλείται η

σύσκεψη.

Πείτε μου τι κάνετε και με τη συνολική πολιτική, αλλά σας παρακαλώ να μην

ξεφύγετε από το συγκεκριμένο νοσοκομείο της Ρόδου, διότι από μόνο του είναι

πάρα σοβαρό. Σας καταθέτω και τα έγγραφα που σας ανέφερα.

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Μιχαήλ Κριτσωτάκης καταθέτει για τα

Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του

Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της

Βουλής)

Σας ευχαριστώ δύο φορές, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Θα ήθελα να είστε μέσα στο χρόνο

σας, για να προλάβουμε.

Ο Υφυπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Αηδόνης έχει το λόγο.

Πείτε μου πόσο χρόνο χρειάζεστε με νούμερα, για να ξέρουμε να οργανώνουμε

τη συζήτηση.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΗΔΟΝΗΣ (Υφυπουργός Υγείας και Κοινωνικής

Αλληλεγγύης): Το κακό –απ’ ό,τι βλέπω- είναι ότι και οι αριθμοί επιδέχονται

αμφισβήτησης και φαίνεται πως είναι η νέα οπτική αντιμετώπισης της

Αριστεράς.

Σε σχέση με το κομμάτι που αφορά την ένταξη στη Γ΄ Ζώνη, κύριε συνάδελφε,

αυτό είναι κάτι το οποίο έχει δρομολογηθεί. Ήδη, αυτή τη στιγμή είναι στο

Υπουργείο Οικονομικών για υπογραφή. Εκ των πραγμάτων, λοιπόν, λύνεται ένα

αίτημα το οποίο είναι κατατεθειμένο και φαντάζομαι ότι είναι πιθανό να βάλει

τέρμα στις όποιες αντιδράσεις υπάρχουν επί του θέματος. Άρα, λοιπόν, αυτή τη

στιγμή υπάρχει στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας η συγκεκριμένη κοινή

υπουργική απόφαση που αφορά φυσικά και το Νοσοκομείο Ρόδου και την

ένταξή του στη Γ΄ Ζώνη.

Από εκεί και πέρα, στο κομμάτι που έχει να κάνει με το τι τελικά συμβαίνει, είναι

αλήθεια ότι αυτή τη στιγμή η εικόνα η οποία υπάρχει σε σχέση με το ιατρικό,

νοσηλευτικό, παραϊατρικό προσωπικό και τις λοιπές ειδικότητες στο Νοσοκομείο

Ρόδου είναι μία εικόνα την οποία πριν από λίγο την περιέγραψα με αριθμούς.

Επαναλαμβάνω ότι είναι ένα νοσοκομείο που έχει τριακόσιες τριάντα κλίνες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία παρουσιάζει σήμερα σε σχέση με το 2009 και

το 2010, έχει 60% κάλυψη που σημαίνει ότι το νοσηλευτικό προσωπικό που

είναι τετρακόσιοι έντεκα διαφόρων ειδικοτήτων, δεν μπορεί να πει κανείς ότι

δεν είναι επαρκές. Σίγουρα θα χρειάζεται κι άλλο και σίγουρα ο εχθρός του

καλού πάντα είναι το καλύτερο. Δεν το αμφισβητεί κανείς αυτό το πράγμα.

Όμως, εδώ υπάρχουν μεγέθη και είναι συγκεκριμένα.

Επαναλαμβάνω ότι η κατάσταση την οποία παραλάβαμε ήταν πραγματικά μία

κατάσταση τραγική. Αυτήν την κατάσταση προσπαθούμε να διορθώσουμε με τις

δυνάμεις τις οποίες έχουμε. Η πολιτική της Κυβέρνησης είναι πάρα πολύ

συγκεκριμένη στο χώρο της υγείας. Έχει προτεραιότητες, επιλογές, αποφάσεις.

Και πραγματικά μέσα απ’ αυτό έχουμε αποδείξει σ’ αυτό το διάστημα που

κυβερνούμε ότι η υγεία είναι προτεραιότητά μας. Και το αποδεικνύουμε με

συγκεκριμένες αποφάσεις που λένε για προσλήψεις ιατρικού και νοσηλευτικού

προσωπικού. Δεν υπάρχει και δεν χωρά καμμία σύγκριση με το παρελθόν. Και

επειδή δεν μου αρέσει να μιλώ για το παρελθόν, είναι αλήθεια ότι σ’ αυτές τις

σημερινές καταστάσεις, τις οποίες δυστυχώς είμαστε αναγκασμένοι να

βιώσουμε, αυτό το οποίο γίνεται είναι κάτι που είναι μοναδικό.

Πρέπει, επιτέλους, να καταλάβετε ότι αυτή η χώρα είναι μπροστά σε μία

πραγματικότητα και μπροστά σ’ αυτήν, η υψηλή προτεραιότητα της υγείας

αντιμετωπίζεται με ευθύνη. Είναι κάτι που φαντάζομαι ότι το αντιλαμβάνονται

και οι τοπικές κοινωνίες, οι οποίες εισπράττουν το αγαθό της υγείας με την

επίσκεψή τους σήμερα στα νοσοκομεία. Καταλαβαίνουν όλοι πάρα πολύ καλά

ότι τα πράγματα έχουν γίνει καλύτερα επί των ημερών του Μνημονίου στο χώρο

της υγείας. Αυτή είναι, λοιπόν, η πραγματικότητα και απορώ πώς δεν την

καταλαβαίνετε.

:unsure:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.