Jump to content

Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας και άλλες διατάξεις»


aterpos

Recommended Posts

Αν και ο χρόνος που δίνεται, για να μελετήσει κανείς ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο και να κάνει ουσιαστικά σχόλια, είναι πολύ λίγος, ίσως αξίζει τον κόπο να γίνουν παρατηρήσεις:

Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας και άλλες διατάξεις»

Η ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας με σκοπό την όσο το δυνατόν καλυτέρευση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, δεν είναι απλώς πολιτική μας προτεραιότητα, αλλά ο πυρήνας της πολιτικής μας.
Ανάπτυξη, όμως, δεν νοείται αν δεν μπορέσουμε να σταματήσουμε την αναίτια «οικονομική αιμορραγία» που υφίσταται ποικιλοτρόπως το Ε.Σ.Υ.. Μόνο αν περιορίσουμε τις ανεξέλεγκτες δαπάνες θα υπάρξουν πόροι, οι οποίοι θα κατευθυνθούν στο ίδιο το σύστημα υγείας.

Η όλη νομοθετική μας πρωτοβουλία στηρίζεται στους εξής άξονες:

α) Αλλαγή του όλου συστήματος προμηθειών με βασικό προαπαιτούμενο τον προγραμματισμό του Δημοσίου, τη δυνατότητα αυτού να εξοφλεί έγκαιρα τις υποχρεώσεις του, αλλά και την εμπλοκή ιδιωτικών φορέων με σκοπό την εξοικονόμηση σημαντικών οικονομικών πόρων.

β) Την δημιουργία νέου οργανισμού παροχών υγείας, στον οποίο θα εντάσσονται οι κλάδοι υγείας του Ι.Κ.Α., Ο.Γ.Α, Ο.Α.Ε.Ε., Ο.Π.Α.Δ. και Οίκου του Ναύτη με σκοπό την ενιαία και οικονομικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας σε όλους τους ασφαλισμένους των Ταμείων αυτών, δηλαδή σχεδόν στο σύνολο του ελληνικού λαού. Ταυτοχρόνως τα νοσοκομεία του Ι.Κ.Α. εντάσσονται στο Ε.Σ.Υ.

γ) Ρύθμιση θεμάτων λειτουργίας φαρμακείων και ιδιωτικών κλινικών, με σκοπό την περαιτέρω μείωση των δαπανών στον τομέα αυτό.

δ) Εξορθολογισμός των παρεχόμενων οικονομικών επιδομάτων σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες, με σκοπό τα παρεχόμενα επιδόματα να κατευθύνονται προς αυτούς που πραγματικά τα έχουν ανάγκη.

ε) Ρύθμιση επιμέρους θεμάτων, που αφορούν ζητήματα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και ειδικότερα της λειτουργίας του Ε.Σ.Υ., με σκοπό την άρση δυσλειτουργιών και ενδεχομένως αδικιών που έχουν διαπιστωθεί.

Στην νομοθετική μας πρωτοβουλία, τα σχόλια, οι παρατηρήσεις, αλλά και οι προτάσεις σας είναι σημαντικές.
Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 27 Δεκεμβρίου 2010
.

Ο Υπουργός Υγείας

και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Ανδρέας Λοβέρδος

--------------------------------------------------------------------------

Πλοήγηση στη Διαβούλευση

--------------------------------------------------------------------------

Τροποποιήθηκε από aterpos
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Θα ήθελα να αναφερθώ σε συγκεκριμένα άρθρα του σχεδίου νόμου που αφορούν τους ιατρούς υπηρεσίας υπαίθρου και τους ειδικευόμενους.

Τα άρθρα αυτά είναι το άρθρο 59 (Ιατροί Υπαίθρου), το άρθρο 69 (Ειδικότητα Ψυχιατρικής, Νευρολογίας, παιδοψυχιατρικής και Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης), το άρθρο 72 (Ειδικότητα Παθολογικής Ογκολογίας) και το άρθρο 73(χωρίς τίτλο, αναφέρεται στην αναγνώριση χρόνου ειδικότητας από την υπηρεσία υπαίθρου).

Η νομοθετική σας πρωτοβουλία στα παραπάνω άρθρα στηρίζεται στον άξονα «Ρύθμιση επιμέρους θεμάτων, που αφορούν ζητήματα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και ειδικότερα της λειτουργίας του Ε.Σ.Υ., με σκοπό την άρση δυσλειτουργιών και ενδεχομένως αδικιών που έχουν διαπιστωθεί.»

Όπως ακριβώς αναφέρετε υπήρξαν δυσλειτουργίες και αδικίες κατά το παρελθόν μέχρι και σήμερα που δυστυχώς δεν θα ξεπεραστούν με την ψήφιση των παραπάνω άρθρων.

Θα περάσω στην ουσία λοιπόν και θα αναφερθώ κατ’ άρθρο:

Άρθρο 59 (Ιατροί Υπαίθρου)

Ο θεσμός της «υπηρεσίας υπαίθρου» τα τελευταία τρία χρόνια δέχεται νομοθετικές επεμβάσεις δυστυχώς όχι πάντα προς το καλύτερο. Μείωση-αύξηση του χρόνου από 15 μήνες σε 12, από 12 μήνες σε 9 και τελευταία από 9 μήνες πάλι σε 12. Όλες αυτές οι μεταβολές χωρίς καμία απολύτως εξυπηρέτηση των αναγκών του θεσμού και χωρίς καμία εξήγηση των λόγων που τις επέβαλλαν.

Κατά τις μετατροπές αυτές έγιναν κάποια λάθη που οφείλονται κατά άλλα σε λάθη «τυπογραφικά» και άλλα σε λάθος ερμηνείες.

Συγκεκριμένα, βάσει του Νόμου 3730/2008, άρθρο 23(Φ.Ε.Κ. 262, τεύχος Α', 23/12/2008) ο ιατρός δικαιούται δεκαπέντε (15) ημέρες κανονικής άδειας (με υποχρεωτική υπηρεσία υπαίθρου να ορίζεται στους 12 μήνες για τους υπόχρεους). Αυτό μεταφέρθηκε και στην Κανονιστική Απόφαση Γ.Π.οικ. 8246/21-01-2009 (παράγραφος VII.5).

Βάσει του προγενέστερου Νόμου 3580/2007, άρθρο 21, παράγραφος 3 (Φ.Ε.Κ. 134, τεύχος Α', 18/6/2007) ο ιατρός δικαιούταν δεκαπέντε (15) ημέρες κανονικής άδειας (με υποχρεωτική υπηρεσία υπαίθρου να ορίζεται στους 9 μήνες για τους υπόχρεους).Με την αύξηση δηλαδή της υποχρεωτικής υπηρεσίας υπαίθρου από 9 μήνες σε 12 η κανονική άδεια παρέμεινε στις 15 ημέρες.

Βάσει τώρα του Νόμου 3528/2007, άρθρο 48, παράγραφος 1 (Φ.Ε.Κ. 26, τεύχος Α', 9/2/2007) οι Δημόσιοι Υπάλληλοι (στους οποίους υπάγονται και οι Ιατροί Υπόχρεοι Υπηρεσίας Υπαίθρου) δικαιούνται να λάβουν κανονική άδεια μετά αποδοχών δύο (2) μήνες μετά το διορισμό τους η οποία ορίζεται σε δύο (2) ημέρες για κάθε μήνα υπηρεσίας.

Συμπέρασμα του παραπάνω νόμου είναι πως οι Ιατροί Υπόχρεοι Υπηρεσίας Υπαίθρου δικαιούνται Κανονικής Άδειας μετά αποδοχών είκοσι (20) ημερών στην δωδεκάμηνη (12) υποχρεωτική υπηρεσία υπαίθρου. Στο ίδιο συμπέρασμα παραπέμπει και η Εγκύκλιος επί του άρθρου 1 του Ν. 3302/2004 του Υπουργείου Εργασίας που αναφέρεται στην Κανονική Άδεια των Δημοσίων Υπαλλήλων.

Θα ζητούσα λοιπόν εκτός της τροποποίησης που αναφέρεται στο άρθρο 59 να διορθωθεί και αυτό το «τυπογραφικό» λάθος που δημιουργήθηκε με τον προηγούμενο νόμο.

Επίσης στο Νόμο 3730/2008, άρθρο 23(Φ.Ε.Κ. 262, τεύχος Α', 23/12/2008) αναφέρεται ότι «Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με αιτιολογημένη απόφαση του Διοικητή του Νοσοκομείου στο οποίο υπάγονται, η τρίμηνη τοποθέτηση των υπόχρεων ιατρών στον παθολογικό και χειρουργικό τομέα του νοσοκομείου δύναται να λάβει χώρα και μετά το πρώτο τρίμηνο της υποχρεωτικής δωδεκάμηνης υπηρεσίας υπαίθρου και έως τρεις (3) μήνες πριν τη λήξη αυτής.»

Η παραπάνω διάταξη εκτός του ότι απ’ όσο μπορώ να γνωρίζω έχει γίνει πράξη σε ελάχιστες περιπτώσεις είναι άκρως αδικαιολόγητη και επικίνδυνη. Ο ορισμός της λέξης «εκπαίδευση» χάνει την έννοιά του όταν γίνεται μετά το πέρας της εννεάμηνης θητείας στο Κ.Υ. , Π.Ι. ή Πλοίο.

Οπότε θα επιθυμούσα εάν κρίνετε ορθό να τροποποιηθεί η παραπάνω διάταξη και να επανέλθει το καθεστώς που επικρατούσε πριν την ψήφισή του και το οποίο αναφέρεται στο Νόμου 3580/2007, άρθρο 21, παράγραφος 3 (Φ.Ε.Κ. 134, τεύχος Α', 18/6/2007)

Επίσης κάποιες σύντομες προτάσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην καλύτερη λειτουργία του θεσμού της «υπηρεσίας υπαίθρου»:

1. Δωδεκάμηνη θητεία για όλους τους ιατρούς ανεξάρτητα αν προηγήθηκε ή όχι άσκηση σε ειδικότητα. Αύξηση της θητείας όταν και μόνο οι αιτήσεις σε δημοσιευμένη προκήρυξη δεν ξεπερνάν σε αριθμό τις προκηρυσσόμενες θέσεις.

2. Αυτόματη παράταση στον υπηρετούντα ιατρό έως ότου αντικατασταθεί από τον επόμενο ιατρό. Η παράταση να μην ξεπερνάει τους δώδεκα μήνες.

3. Η τρίμηνη υποχρεωτική άσκηση να μετατραπεί σε μηνιαία υποχρεωτική άσκηση.

4. Την μηνιαία άσκηση οι ιατροί να την ασκούν στο Κ.Υ. και έπειτα να παραμένουν είτε στο Κ.Υ. εάν πρόκειται για θέση σε Κ.Υ. είτε να μεταβαίνουν στο Π.Ι. εάν πρόκειται για θέση σε Π.Ι. Το διάστημα αυτό του ενός μηνός να παραμένει στη θέση του και ο προηγούμενος ιατρός είτε είναι διορισμένος σε Κ.Υ. είτε βρίσκεται σε Π.Ι.

5. Κατάργηση του θεσμού «αγροτικού επί θητεία». Οι υπηρεσίες του υπουργείου αδυνατούν να ελέγξουν το χρόνο αναμονής για ειδικότητα των αιτούντων ιατρών βάσει των δικαιολογητικών που υποβάλλουν. Με βάση τις προτάσεις 7 και 10 θα αυξηθεί και ο αριθμός των αιτούντων ιατρών αλλά και οι επιλογές, οπότε θα μειωθεί η πιθανότητα να μην τοποθετείται ιατρός και να μένουν άγονες οι προκηρυχθείσες θέσεις.

6. Κατάργηση του δικαιώματος δεύτερης δήλωσης σε όσους τοποθετούνται σε άγονα αγροτικά. Το μόνο κίνητρο να παραμείνει το επίδομα άγονου. Το ίδιο επίδομα να δίνεται και στους ιατρούς που υπηρετούν σε πλοία.

7. Δικαίωμα συμμετοχής στις προκηρύξεις εκτός των ειδικευόμενων σε παράταση και των ειδικευόμενων που την ημερομηνία διορισμού στην υπηρεσία υπαίθρου θα έχουν παραιτηθεί από την ειδικότητά τους. Σε περίπτωση μη αποδοχής της θέσης αφαίρεση του δικαιώματος συμμετοχής σε επόμενες προκηρύξεις.

8. Κατάργηση της μοριοδότησης. Επικρατέστερος ο ιατρός με παλαιότερη ημερομηνία κτήσης πτυχίου, αναγνώρισης ΔΟΑΤΑΠ για πτυχία χωρών εκτός Ε.Ε. και ένταξης χώρας στην Ε.Ε. εφόσον αυτή πραγματοποιήθηκε μεταγενέστερα της κτήσης πτυχίου. Σε περίπτωση ίδιας ημερομηνίας επικρατέστερος ο ιατρός με τον μεγαλύτερο βαθμό πτυχίου. Μη μοριοδότηση του βαθμού πτυχίου.

9. Οι ιατροί που παραιτούνται από την υπηρεσία υπαίθρου για διορισμό στην ειδικότητα πριν τη συμπλήρωση των έξι μηνών να έχουν το δικαίωμα να δηλώσουν ξανά σε επόμενη προκήρυξη μετά τη μερική ή πλήρη ειδίκευση. Ιατροί που παραιτούνται μετά το πέρας του εξαμήνου να θεωρούνται ως εκπληρώσαντες την υπηρεσία υπαίθρου και να μην έχουν δικαίωμα υποβολής νέας αίτησης σε επόμενη προκήρυξη. Ιατροί που παραιτούνται για οποιοδήποτε άλλο λόγο να μην έχουν το δικαίωμα υποβολής νέας αίτησης σε επόμενη προκήρυξη.

10. Δικαίωμα 5 επιλογών στις προκηρύξεις των κενών και κενούμενων θέσεων σε Π.Ι., Κ.Υ. και πλοία.

11. Δημιουργία πίνακα από το αρμόδιο τμήμα υπηρεσίας υπαίθρου (τμήμα Γ') του Υπουργείου Υγείας με τα αγροτικά σε όλη τη χώρα. Στη λίστα θα αναφέρεται Νομός, Κ.Υ., Π.Ι., Ονοματεπώνυμο ιατρού, ημερομηνία διορισμού και ημερομηνία αποχώρησης.

Ο πίνακας να είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του Υπουργείου και να ανανεώνεται καθημερινά.

12. Πρόγραμμα δημοσίευσης προκήρυξης, ημερομηνιών κατάθεσης δικαιολογητικών, προσωρινών αποτελεσμάτων, ενστάσεων, οριστικών αποτελεσμάτων, αποστολής διορισμών, διορισμών ιατρών στα Κ.Υ

(http://farm6.static.flickr.com/5130/5266217781_f67e0cd1bd_b.jpg)

13. Το διάστημα μεταξύ 26-31 Μαρτίου, 26-30 Ιουνίου, 26-30 Σεπτεμβρίου και 26-31 Δεκεμβρίου τα Κ.Υ. να ενημερώνουν το Υπουργείο Υγείας για τους διορισμούς ή όχι των ιατρών ώστε όσα δεν καλύφθηκαν να προκηρύσσονται στην αμέσως επόμενη προκήρυξη.

14. Μη υποχρεωτική η εκπλήρωση υπηρεσίας υπαίθρου για διορισμό στο δημόσιο.

Άρθρο 69 (Ειδικότητα Ψυχιατρικής, Νευρολογίας, παιδοψυχιατρικής και Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης)

Ειδικότητες που ο μόνος τρόπος για να τις αποκτήσουν κάποιοι συνάδελφοι είναι η ειδίκευσή τους να γίνει σε οποιοδήποτε νοσοκομείο του κόσμου εκτός του Ε.Σ.Υ.

Αν για το θεσμό της «υπηρεσίας υπαίθρου» κάθε χρόνο είχαμε και νέο νόμο για τις παραπάνω ειδικότητες το υπουργείο έδωσε τη δυνατότητα στους εν αναμονή ιατρούς να εκπαιδευτούν στη νομική ορολογία τα τελευταία τρία χρόνια με καταιγισμό νόμων, τροπολογιών και εγκυκλίων.

Δε θα προτείνω λύση αφού η κατάσταση δεν επιδέχεται δίκαιης λύσης για όλους τους συναδέλφους. Δυστυχώς όμως οι προκάτοχοί σας (κος Γιαννόπουλος, κος Αβραμόπουλος και κα Ξενογιαννακοπούλου) έκαναν τα αδύνατα δυνατά να εμπλέξουν την κατάσταση σε βαθμό που κανείς πλέον δε μπορεί να δώσει δίκαιη λύση. Εύχομαι με την τροπολογία του άρθρου 69 και με τη σχετική εγκύκλιο που θα δημοσιεύσετε να δώσετε όχι μόνο τη δικαιότερη και πιο αναίμακτη λύση για τους συναδέλφους αλλά και το δικαίωμα του προγραμματισμού της προσωπικής αλλά και επαγγελματικής τους ζωής. Με τις συνεχείς αλλαγές των τελευταίων χρόνων κανείς δεν έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει τη χρονική στιγμή έναρξης και ολοκλήρωσης της ειδικότητάς τους.

Αν και έχω ασχοληθεί αρκετό διάστημα με το θέμα αποφεύγω να προτείνω λύση κυρίως λόγω της προσωπικής μου γνώμης πως ο καλύτερος και πιο ενδεδειγμένος τρόπος έναρξης ειδικότητας σε μία χώρα που θέλει να ονομάζεται ευνομούμενη είναι η καθιέρωση πανελληνίων εξετάσεων. Η μετάβαση στο σύστημα των εξετάσεων από το σημερινό απάνθρωπο σύστημα με τις λίστες αναμονής είναι μία διαδικασία που μπορεί να γίνει άμεσα και χωρίς αδικίες στους γιατρούς που αναμένουν επί χρόνια να ειδικευτούν. Στην επόμενη «διαβούλευση» δεσμεύομαι πως θα καταθέσω τις προτάσεις μου.

Άρθρο 72 (Ειδικότητα Παθολογικής Ογκολογίας)

Άμεση απόσυρση του άρθρου 72, ως άνιση μεταχείριση μεταξύ ειδικευομένων και ειδικευμένων ιατρών. Δε μπορώ να καταλάβω την ανάγκη μιας τέτοιας ρύθμισης, τι ακριβώς εξυπηρετεί και ποιους. Πως είναι δυνατόν να δίνεται άδεια άσκησης ειδικότητας σε συνάδελφο χωρίς εξετάσεις ;

Θα παρακαλούσα είτε το υπουργείο είτε κάποιος συνάδελφος να εξηγήσει τι σημαίνει «θεραπεία ενός ακόμα φαινομένου άνισης μεταχείρισης ιατρών που οφείλεται στην καθυστέρηση ως προς την οργάνωση της εκπαίδευσης της ειδικότητας Παθολογικής Ογκολογίας και στις αλλεπάλληλες και αποσπασματικές επεμβάσεις σχετικά με την χορήγηση τίτλου αυτής της ειδικότητας» που αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση.

Φοβάμαι πως το παραπάνω άρθρο είναι μία ακόμα «αποσπασματική επέμβαση» που δεν εξυπηρετεί αγνούς σκοπούς.

Άρθρο 73 (χωρίς τίτλο, αναφέρεται στην αναγνώριση χρόνου ειδικότητας από την υπηρεσία υπαίθρου)

Άμεση απόσυρση του άρθρου 73, ως άνιση μεταχείριση μεταξύ ειδικευομένων ιατρών. Δεν είναι δυνατόν να αναγνωρίζεται ως χρόνος άσκησης ειδικότητας ο χρόνος που ο ιατρός υπόχρεος υπηρεσίας υπαίθρου άσκησε την υποχρεωτική υπηρεσία υπαίθρου σε μη αναγνωρισμένα τμήματα, πιθανότατα σε Κ.Υ. που δεν είναι αναγνωρισμένα να δίνουν τον αντίστοιχο χρόνο ειδικότητας.

Το παραπάνω άρθρο έρχεται και σε αντίθεση με την υπ’ αρίθμ. Αρ.Πρωτ.Υ7α/ΓΠ/οικ 96756 (11ης Ιουλίου 2008) εγκύκλιο της Δ/νσης Επαγγελμάτων Υγείας με θέμα «αναγνώριση χρόνου ειδίκευσης ιατρών στο εξωτερικό»

Η προσωπική μου γνώμη η οποία έρχεται σε αντίθεση με τη συγκεκριμένη διάταξη αλλά και με τις προηγούμενες διατάξεις παλαιοτέρων νόμων όπως την παρ. 3Β και Γ του άρθρου 21 του Ν.3580/07 (ΦΕΚ 134 Α’/2007) και το άρθρο 8 του Ν.3627/07 (ΦΕΚ 292 Α’/2007) είναι η άμεση απεμπλοκή της ειδικότητας από την υπηρεσία υπαίθρου, το οποίο σημαίνει σε μη αναγνώριση χρόνου ειδικότητας από την υπηρεσία υπαίθρου. Θεωρώ απαράδεκτο να εξισώνεται ο χρόνος που ένας ιατρός συνταγογραφεί σε ένα άγονο Π.Ι. ή σε ένα Κ.Υ. με την ειδίκευσή του στη Χειρουργική Κλινική ενός Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου.

Ζητώ συγγνώμη που μακρηγόρησα αλλά πιστεύω πως έθεσα κάποια ζητήματα τα οποία απασχολούν συναδέλφους αγροτικούς και ειδικευομένους.

Προσπάθησα να τεκμηριώσω τα ζητήματα που έθεσα με παραπομπές σε άλλα κείμενα για τη διευκόλυνση του δημόσιου διαλόγου

Σας ευχαριστώ!

Αναστάσιος Θεοδωρίδης

Ειδικευόμενος Ιατροδικαστικής

Θεσσαλονίκη, 18/12/2010

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Τάσο,

το βρίσκω πολύ καλό και τεκμηριωμένο.

Τα άρθρα 72 και 73 βγάζουν μάτι.

Θα το στείλεις (*) ή περιμένεις να γίνει σχολιασμός εδώ και μετά;

[(*) δεν το βλέπω αναρτημένο - έχει και moderation]

ΥΓ

Κατά τη γνώμη μου, το θέμα της ειδικότητας (όλων των ειδικοτήτων) και της υπηρεσίας υπαίθρου θέλει αναθεώρηση εκ βάθρων αλλά αυτό, προφανώς, δεν μπορεί να γίνει στην παρούσα φάση.

Τροποποιήθηκε από aterpos
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Το έστειλα πρώτα εκεί....αλλά ή το θεώρησαν "υβριστικό σχόλιο" :anavwfwties: οπότε δε το δημοσίευσαν ή ο διαχειριστής δεν ξύπνησε ακόμα emnysta . Άλλωστε απ' ότι παρατηρώ δεν έχει αναρτηθεί κανένα σχόλιο ακόμα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

συγνωμη αλλα επειδη δεν εχω στη κατοχη μου νομους που ισχυουν μεχρι τωρα και ετσι δε μπορω να διαβασω την ακριβη διατυπωση,μηπως θα μπορουσε καποιος εν συντομια να μας πει στο υπο διαβουλευση(!!!!) σχεδιο νομου τι αλλαγες προβλεπονται οσον αφορα τους αγροτικους γιατρους και τους ειδικευομενους?

αλλαζει κατι στην αναγνωριση του αγροτικου ως χρονος ειδικευσης?.....μηπως γινεται προαιρετικη η αναγνωριση αυτη?

...παντως συμφωνω με τον κ. Θεοδωριδη ,και νομιζω πως ειναι αυτονοητο, οτι ουτε η εκπαιδευση ουτε η επαγγελματικη εμπειρια που αποκτα ενας γιατρος κατα την ειδικευση του εχει σχεση με την υπηρεσια υπαιθρου.....αυτα :unsure:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

συγνωμη αλλα επειδη δεν εχω στη κατοχη μου νομους που ισχυουν μεχρι τωρα και ετσι δε μπορω να διαβασω την ακριβη διατυπωση,μηπως θα μπορουσε καποιος εν συντομια να μας πει στο υπο διαβουλευση(!!!!) σχεδιο νομου τι αλλαγες προβλεπονται οσον αφορα τους αγροτικους γιατρους και τους ειδικευομενους?

αλλαζει κατι στην αναγνωριση του αγροτικου ως χρονος ειδικευσης?.....μηπως γινεται προαιρετικη η αναγνωριση αυτη?

...παντως συμφωνω με τον κ. Θεοδωριδη ,και νομιζω πως ειναι αυτονοητο, οτι ουτε η εκπαιδευση ουτε η επαγγελματικη εμπειρια που αποκτα ενας γιατρος κατα την ειδικευση του εχει σχεση με την υπηρεσια υπαιθρου.....αυτα :unsure:

Αν θες να βρίσκεις νόμους και διατάγματα του Ελληνικού κράτους μπαίνεις στο Εθνικό Τυπογραφείο εδώ και αν ξέρεις το ΦΕΚ (Φύλο Εφημερίδας Κυβερνήσεως) μπαίνεις εδώ ή αν ξέρεις τον αριθμό του νόμου και τη χρονολογία του, μπαίνεις εδώ. Με λίγη εξάσκηση τα καταφέρνεις (δοκίμασε με τα στοιχεία του νόμου που δίνει το άρθρο 59).

Το ερώτημά σου αφορά σε δυο πράγματα (αγροτικό και ειδικότητα). Εκτός από αυτά που αναφέρονται στα άρθρα 59 και 69-72 δεν φαίνεται να αλλάζει κάτι άλλο από αυτά που ρωτάς.

ΥΓ

Ασχέτως αν είναι σωστό ή όχι, το να συνδέεται η εκπαίδευση στο αγροτικό με την ειδικότητα, αν καταργηθεί το 3μηνο εκπαίδευσης θα αυξηθούν οι αναμονές και θα επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός (γι' αυτό, χλωμό το βλέπω). Κάποιες σκέψεις έγραψα στο 2. εδώ: http://www.greekmeds.gr/forum/index.php?showtopic=31458&view=findpost&p=389518

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ευχαριστω πολυ aterpos....ειχα την εντυπωση οτι πρεπει να εχεις συνδρομη στο ΕΤ για να ''κατεβασεις'' φεκ κτλ....θα μελετησω λιγο μπας και ξεστραβωθω....

...μεταξυ μας παντως η διαβουλευση που γινεται σε διαφορα θεματα, πιστευω πως μονο στα χαρτια ειναι....αμφιβαλω αν λαμβανονται υποψην οι αποψεις των πολιτων....πιο πολυ σαν ψυχαναλυση μεσω του πληκτρολογιου μου φαινεται........ emafro

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Το έστειλα πρώτα εκεί....αλλά ή το θεώρησαν "υβριστικό σχόλιο" :anavwfwties: οπότε δε το δημοσίευσαν ή ο διαχειριστής δεν ξύπνησε ακόμα emnysta . Άλλωστε απ' ότι παρατηρώ δεν έχει αναρτηθεί κανένα σχόλιο ακόμα.

Φαίνεται ότι ο διαχειριστής κοιμάται ακόμα (και χρειάζεται smile_basic_kafes.gif ).

ΥΓ

Δεν υπάρχει τίποτα υβριστικό στο κείμενο (εξάλλου, μην ξεχνάς ότι σύμφωνα με την απόφαση του Εφετείου Αιγαίου που δημοσίευσες, κάθε πολίτης έχει δικαίωμα να ασκεί κριτική στους δημόσιους λειτουργούς).

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

....

...μεταξυ μας παντως η διαβουλευση που γινεται σε διαφορα θεματα, πιστευω πως μονο στα χαρτια ειναι....αμφιβαλω αν λαμβανονται υποψην οι αποψεις των πολιτων....πιο πολυ σαν ψυχαναλυση μεσω του πληκτρολογιου μου φαινεται........ emafro

Δεν είμαι προκατειλημμένος για τη διαβούλευση του opengov (ενώ για την άλλη λειτουργία του με τα βιογραφικά είμαι - ή τουλάχιστον, σε αυτό με οδηγεί το τελικό αποτέλεσμα).

Αν το εμβαθύνουμε λίγο, το θέμα είναι, ποιοί χειρίζονται τη διαβούλευση (τί ηλικίες έχουν, τί σχετικές γνώσεις, τί εμπειρίες, κλπ.).

Μου είναι δύσκολο να πιστέψω ότι αυτοί που πρωτο-"σκανάρουν" τα σχόλια έχουν ηλικία, εμπειρία και γνώσεις τέτοιες που να είναι σε θέση να αξιολογήσουν σωστά αυτά που διαβάζουν και να τα μεταφέρουν στους "από πάνω". Αν υποθέσω δε ότι αυτή τη δουλειά (λάντζα) την κάνουν άτομα κάτω από 35 (για να μην πω περισσότερο) μου φαίνεται απίθανο να αξιολογούνται σωστά οι όποιες προτάσεις (είναι ζήτημα πόσοι σε αυτή την ηλικία μπορούν να έχουν τις γνώσεις και την εμπειρία π.χ. του Τάσου).

Τέτοιες αξιολογήσεις δε, παρουσιάζουν το φαινόμενο bottleneck, που είναι πάρα πολύ κοινό σε όλο τον Ελληνικό (και όχι μόνο) δημόσιο τομέα. Και για να μειώσεις τις επιπτώσεις του φαινομένου bottleneck, πρέπει να έχεις έναν "έξυπνο μηχανισμό" από πίσω (κάτι που δεν απαντάται εύκολα ούτε στο δημόσιο αλλά ούτε και στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα).

Γι' αυτό, σε τελική ανάλυση, τα σχόλια στις διαβουλεύσεις παίζουν αφενός το ρόλο που λες (ψυχική εκτόνωση) και αφετέρου ρόλο του ρεζερβουάρ, ότι κάπου υπάρχει μια τεκμηριωμένη (ή όχι) πρόταση.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Το έστειλα πρώτα εκεί....αλλά ή το θεώρησαν "υβριστικό σχόλιο" :anavwfwties: οπότε δε το δημοσίευσαν ή ο διαχειριστής δεν ξύπνησε ακόμα emnysta . Άλλωστε απ' ότι παρατηρώ δεν έχει αναρτηθεί κανένα σχόλιο ακόμα.

Φαίνεται ότι ο διαχειριστής κοιμάται ακόμα (και χρειάζεται smile_basic_kafes.gif ).

ΥΓ

Δεν υπάρχει τίποτα υβριστικό στο κείμενο (εξάλλου, μην ξεχνάς ότι σύμφωνα με την απόφαση του Εφετείου Αιγαίου που δημοσίευσες, κάθε πολίτης έχει δικαίωμα να ασκεί κριτική στους δημόσιους λειτουργούς).

Αμέσως να τον κατηγορήσεις....απλά δεν είναι πρωινός τύπος ο διαχειριστής :lol:

4 Σχόλια επι του Άρθρου

http://www.opengov.gr/yyka/?p=86

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Φίλε Τάσο,

Σου έβαλα θετική ψήφο στον ιστότοπο του Υπουργείου. Συγχαρητήρια για το άρθρο σου.

Ελπίζω να το διαβάσει όμως και ο Υπουργός...

Συνέχισε έτσι.

emrose

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Που κατάντησα....να διαβουλεύομαι με τον Loveρδο για να με αποκαλέσει επιτέλους "φίλο" η Μαρία.....

pas moi.....με χάνεις....έλαβα και λουλουδικό

Ευχαριστώ Μαρία μου

emblush

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...

Η διαβούλευση τελείωσε, οι υπολογιστές του Υπουργείου έπαψαν να δέχονται προτάσεις.

Αυτή του Αναστάσιου Θεοδωρίδη έλαβε τα περισσότερα θετικά σχόλια από όλες!

Έχουν γραφτεί πραγματικά έξυπνα και παραγωγικά σχόλια από ανθρώπους που είναι μέσα στα πράγματα.

Τα μόνο που μένει είναι να εφαρμοστούν αυτούσια από τους φωστήρες γραφειοκράτες καρεκλοκένταυρους λογιστές του Υπουργείου...

embaaa

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 weeks later...

Μετά τη Δημόσια Διαβούλευση, κατατέθηκε αυτό το Προσχέδιο Νόμου:

http://naftemporiki.gr.s3.amazonaws.com/docs/2011/01/19/sxedionomou_ygeia.pdf

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ριζικές αλλαγές στην οργάνωση των ταμνείων υγείας επιφέρει η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο για την ένταξη των κλάδων υγείας του ΙΚΑ, του ΟΑΕΕ, του ΟΓΑ και του οργανισμού περίθαλψης δημοσίων υπαλλήλων (ΟΠΑΔ) στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας.

Το νομοσχέδιο που κατατίθεται στη Βουλή από τον υπουργό Υγείας κ.Λοβέρδο αλλάζει ριζικά το σύστημα προμηθειών του ΕΣΥ, αλλά ταυτόχρονα επιχειρεί τη ριζική αναδιάρθρωση των υπηρεσιών υγείας των ταμείων.

Επί της ουσίας ενοποιούνται οι υπηρεσίες υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, οι κλινικές του, το Νοσοκομείο Βραχείας Νοσηλείας, οι Κλάδοι Υγείας του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΟΓΑ) και του Οργανισμού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ), ως προς τις παροχές τους σε είδος, ο Οργανισμός Περίθαλψης Ασφαλισμένων Δημοσίου (ΟΠΑΔ), υπό το νέο οργανισμό.

Εν συνεχεία ο νέος εθνικός οργανισμός παροχών υγείας θα συνδεθεί με το ΕΣΥ.

Οπως ορίζεται στο νομοσχέδιο πόροι του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. είναι:

α. Η ετήσια επιχορήγηση από τον κρατικό προϋπολογισμό σε ποσοστό 0,7% του ΑΕΠ. Η επιχορήγηση αυτή αφορά τη συμμετοχή του δημοσίου στην τριμερή χρηματοδότηση νέων ασφαλισμένων για τον κλάδο ασθένειας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του ΟΑΕΕ, βάσει του άρθρου 35 του ν. 2084/1992 (Α’ 165), και την κρατική συμμετοχή για τον ΟΓΑ.

Σκοπός του Εθνικού Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας είναι:

α. Η παροχή υπηρεσιών υγείας στους εν ενεργεία ασφαλισμένους, συνταξιούχους και τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους, των μεταφερομένων φορέων.

β. Ο λειτουργικός συντονισμός και η επίτευξη συνεργασίας μεταξύ των φορέων που συνιστούν το δίκτυο πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, δηλαδή των Κέντρων Υγείας και των Περιφερειακών Ιατρείων του Ε.Σ.Υ., των ιατρών υπόχρεων υπηρεσίας υπαίθρου, των μονάδων πρωτοβάθμιας περίθαλψης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=379090&dt=19/01/2011

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 weeks later...

Αυτή του Αναστάσιου Θεοδωρίδη έλαβε τα περισσότερα θετικά σχόλια από όλες!

Μετά από ενάμιση μήνα μπήκα να διαβάσω το τι γράφτηκαν στη δημόσια διαβούλευση.....αφού ξεχάστηκα λόγω εορτών που ακολούθησαν. Δε μπορούσα να φανταστώ όχι τις θετικές ψήφους του κοινού που διάβασε το σχόλιό μου αλλά τα καλά σου λόγια για μένα. Τελικά η δημόσια διαβούλευση έλκει τα ετερώνυμα :lol:

Στο θέμα μας

Απορρίπτουν τις ρυθμίσεις για τους ιατρούς εργασίας

Αθήνα 4.2.2011

Σε σίγουρη υποβάθμιση των υπηρεσιών προς τους εργαζόμενους και την πλήρη απαξίωση αν όχι κατάργηση ειδικότητας των Ιατρών Εργασίας, οδηγεί το προτεινόμενο άρθρο 30 του σχεδίου νόμου "Ρυθμίσεις για Ιατρούς Εργασίας και Σύμβουλους Ασφάλειας της Εργασίας", τονίζει σε ανακοίνωσή του το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Εταιρείας Ιατρικής της Εργασίας και Περιβάλλοντος.

Το ΔΣ εκφράζει την έκπληξή του για το γεγονός ότι τα μέλη της Εταιρείας δεν ενημερώθηκαν από την αρμόδια αρχή για την ύπαρξη του σχεδίου νόμου, ούτε ζητήθηκε η γνώμη τους, και επισημαίνει ότι αυτό περιέχει ασάφειες, αλληλοεπικαλύψεις, αυτοαναιρέσεις, αλλά και παραβιάσεις της ιατρικής δεοντολογίας, του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου και των ευρωπαϊκών οδηγιών.

Κατά την Εταιρεία, "οι παρ. 3 και 4 του άρθρου 30 «αυτοαναιρούνται» γιατί σύμφωνα με την προγενέστερη παρ. 1 του άρθρου 30, μόνο οι Ειδικοί Γιατροί εργασίας μπορούν να «ασκούν τα καθήκοντά τους σε όλη την ελληνική επικράτεια, χωρίς προηγούμενη άδεια των κατά τόπους Ιατρικών Συλλόγων». Επίσης, η παρ. 2 του άρθρου 30 αντίκειται στην επιστημονική πρακτική και παραβιάζει την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία «περί Ιατρικών Ειδικοτήτων», γιατί απλά εξισώνει -ως προς την άσκηση καθηκόντων μιας Ιατρικής Ειδικότητας- τους ειδικευμένους στη συγκεκριμένη ειδικότητα με τους αυτοδίδακτους ανειδίκευτους στην ειδικότητα αυτήν. Επιπλέον, από την παρ. 2 απουσιάζει ο κατάλογος των ειδικών γιατρών εργασίας και έτσι στο μοναδικό κατάλογο που θα υπάρχει θα περιλαμβάνονται διάφοροι άλλοι - πιθανώς καταξιωμένοι στις ειδικότητές τους - γιατροί, αλλά σαφώς άσχετοι με το αντικείμενο της ιατρικής της εργασίας και εντελώς ανεκπαίδευτοι".

"Είναι απόλυτα σαφές ότι πρόκειται για υπαναχώρηση του υπουργείου Εργασίας (με τις δηλώσεις του Ειδικού Γραμματέα του ΣΕΠΕ στις

11 Ιουλίου 2010) για δυο ξεχωριστούς καταλόγους γιατρών που δύνανται να ασκούν καθήκοντα γιατρού εργασίας, δηλαδή έναν που περιλαμβάνει τους Ειδικούς Ιατρούς Εργασίας και έναν με όσους μπορούν να ασκήσουν καθήκοντα γιατρού εργασίας σε περίπτωση που δεν υπάρχουν ειδικοί", συνεχίζει η ανακοίνωση. "Πρόκειται για υπαναχώρηση από τη σαφή του δήλωση πως στην παροχή υπηρεσιών Ιατρικής της Εργασίας πρέπει να προηγούνται φυσικά οι Ειδικοί Ιατροί εργασίας έναντι των συναδέλφων άλλων ειδικοτήτων. Το ζήτημα αυτό έχει επιστημονική διάσταση που εστιάζει στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους εργαζόμενους και όχι συντεχνιακή χροιά. Η παρ. 6 είναι προσβλητική για την επιστημονική αξιοπρέπεια του Ειδικού Ιατρού Εργασίας (αλλά και του Τεχνικού Ασφαλείας). Υπάρχει σαφής νομοθεσία, όταν και όπου δεν τηρείται το ωράριο εργασίας του ιατρού εργασίας είτε του τεχνικού ασφαλείας, οι επιθεωρητές είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόζουν αυστηρά τις προβλεπόμενες κυρώσεις, όπως ίσχυαν εδώ και μία δεκαετία και πρόσφατα εξαγγέλθηκε νεώτερη διαδικασία τήρησής τους".

Σχετικά με την καθημερινή καταχώρηση στοιχείων στο ειδικό βιβλίο υποδείξεων και την καθημερινή συνυπογραφή του εργοδότη ότι έλαβε γνώση, η Εταιρεία διατυπώνει την άποψη ότι "μόνο ως γραφειοκρατική διαδικασία μπορεί να εκληφθεί και αφορά όσους ασκούν τα καθήκοντα ιατρικής της εργασίας με τουριστική προσέγγιση. Το βιβλίο υποδείξεων είναι ένα «πολιτειακό έγγραφο» και ότι γράφεται σε αυτό έχει ως στόχο την προαγωγή της υγείας των εργαζομένων. Δεν είναι ένα καθημερινό απουσιολόγιο του γιατρού εργασίας και του τεχνικού ασφαλείας (και του εργοδότη βεβαίως), ενώ ακυρώνει την ευελιξία της επικοινωνίας μέσω των προφορικών υποδείξεων που προβλέπονται και νομοθετικά".

Κατόπιν αυτών, η Εταιρεία ζητεί την απόσυρση του άρθρου 30 και την αντικατάστασή του με τις προτάσεις που έχουν κατ’ επανάληψη κατατεθεί στους αρμόδιους φορείς από την ΕΕΙΕΠ.

http://www.proslipsis.gr/cmCat_treePrd.php?&cm_catid=69&cm_prdid=12651

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Νομοσχέδιο για την υγεία

Τέρμα στη διάταξη που έκανε πρώην βουλευτές διευθυντές του ΕΣΥ

web only

08/02/2011 20:38

Καταργεί τη διάταξη της ντροπής ο υπ. Υγείας, Ανδρέας Λοβέρδος,

σύμφωνα με την οποία οι γιατροί βουλευτές όταν έχαναν τη βουλευτική τους έδρα

μπορούσαν να τοποθετηθούν ως διευθυντές στο Εθνικό Σύστημα Υγείας,

ακόμα και αν όσο ασκούσαν το επάγγελμα τους, ήταν απλοί ιδιώτες.

Με το νέο νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί αύριο, οι γιατροί βουλευτές όταν χάνουν την έδρα τους

και εφόσον πριν γίνουν βουλευτές εργάζονταν στο ΕΣΥ θα επιστρέφουν στην ίδια θέση που είχαν.

PROTO THEMA

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emaruphttp://www.protothema.gr/greece/article/?aid=104971

27/02/2009

Οι βουλευτές γίνονται αυτοδικαίως διευθυντές του ΕΣΥ! (ΑΥΓΗ)

Καταγγελία που αποκαλύπτει το φαύλο και αναξιοκρατικό καθεστώς του ΕΣΥ και τα προνόμια υπέρ των βουλευτών έκανε χθες στη Βουλή ο Αλέκος Αλαβάνος κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τους νοσοκομειακούς γιατρούς. Ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι πολλοί από τους βουλευτές - γιατρούς "βρίσκονται εν αμαρτίαις" όταν μιλούν για το ΕΣΥ, διότι με χαριστική ρύθμιση όταν δεν εκλεγούν γίνονται "αυτοδικαίως και χωρίς κρίση" διευθυντές του ΕΣΥ, ακόμα και αν δεν είναι ενταγμένοι στο ΕΣΥ!

Κι όλα αυτά, ενώ οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ δίνουν λυσσαλέα μάχη στη Βουλή κατά του πολυδιευθυντικού συστήματος!

Ένοχη αντίδραση...

Τη ρύθμιση αυτή έχουν αξιοποιήσει βουλευτές και πρ. υπουργοί του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της Ν.Δ. Αυτό εξηγεί και την άμεση αντίδραση του βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης Δημήτρη Λυντζέρη, ο οποίος ζήτησε τον λόγο επί προσωπικού και ισχυρίσθηκε ότι "η ρύθμιση δεν αφορά τους ευρισκόμενους στην αίθουσα. Ο λαϊκισμός έχει τα όριά του. Το τι θα κάνουν οι βουλευτές όταν δεν εκλέγονται είναι δικό τους θέμα. Δεν αισθάνομαι καμία αμαρτία"! Πιο προσεκτικός ο βουλευτής της Ν.Δ. και τ. υφυπουργός Υγείας Θανάσης Γιαννόπουλος είπε ότι είναι αντίθετος στη ρύθμιση και πρότεινε να αλλάξει. Ο Δ. Αβραμόπουλος δεν αναφέρθηκε στο θέμα…

Πρόκειται για "χαριστική, αδικαιολόγητη και φωτογραφική για τους βουλευτές" ρύθμιση, απάντησε ο Αλ. Αλαβάνος και σημείωσε, χωρίς να χρησιμοποιήσει ονόματα ότι νυν βουλευτής, κεντρικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ αξιοποίησε τη ρύθμιση.

Δ. Ρέππας, Στ. Μανίκας, Β. Μαλέσιος, Μ. Νεονάκης κ.ά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, διευθυντές στο ΕΣΥ βάσει της φωτογραφικής ρύθμισης έχουν γίνει: οι Δημήτρης Ρέππας (Αρκαδία) στον Ευαγγελισμό, Στέφανος Μανίκας (Α'' Αθηνών), Βαγγέλης Μαλέσιος (Ιωαννίνων) και Δημήτρης Κοσσυβάκης (¶ρτας) στο Σωτηρία, οι Μιχάλης Νεονάκης (Ρέθυμνο) και Χρήστος Σμυρλής (Αιτωλοακαρνανίας) στο ΚΑΤ, ο Τάσος Χωρέμης (Κορινθία) στο Γεννηματά και ο Δημήτρη Θάνος (Φωκίδα). Από τη Ν.Δ. ο Νίκος Τζήρος (Γρεβενά) και η Ουρανία Παπανδρέου (Εύβοια), αλλά και ο πρ. βουλευτής της ΔΗΑΝΑ Δ. Μανουσάκης (Πέλλα) στο Κ.Υ. Κορωπίου. Υπογραμμίζεται ότι η πλειονότητα των ανωτέρω ήταν εκτός ΕΣΥ και βρέθηκε στο ΕΣΥ χάριν της ρύθμισης!

Ο Αλ. Αλαβάνος υπογράμμισε στην παρέμβασή του ότι μέσω των αντιδράσεων των βουλευτών της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ στη σύμβαση με την ΟΕΝΓΕ "εκφράσθηκε ένα κατεστημένο διευθυντικό και μεγαλοϊατρικό". Κατήγγειλε ακόμη την αδιαφάνεια στις προαγωγές του ΕΣΥ λέγοντας ότι "μέσα από αναξιοκρατικές κρίσεις κάποιοι γιατροί έγιναν διευθυντές και άλλοι της ίδιας γενιάς, που δεν υπολείπονταν σε τίποτα παρά μόνο στους δεσμούς τους με τα κόμματα έμειναν επιμελητές Β".

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Τέρμα στη διάταξη που έκανε πρώην βουλευτές διευθυντές του ΕΣΥ

η πληροφορια ειναι εγκυρη. http://www.enet.gr/?...itikh&id=249448

προκειται για διορθωση μεγαλης αδικιας. απορω πως δεν αντεδρασαν οι νυν βουλευτες-ιατροι του κοινοβουλιου

Τροποποιήθηκε από iceman
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο για την Υγεία

Ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο για τις διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα Υγείας. Η ΝΔ, το ΚΚΕ, ο ΛΑΟΣ και ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισαν το πολυνομοσχέδιο, ενώ η συζήτησή του στην Ολομέλεια συνεχίζεται επί των άρθρων και αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά τα μεσάνυχτα.

Ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος κατέθεσε τροποποίηση στο άρθρο 36 του πολυνομοσχεδίου σχετικά με τα φαρμακεία.

Σύμφωνα με αυτή, «σε απόσταση 100 μέτρων εκατέρωθεν των πλησιέστερων άκρων της εξωτερικής κεντρικής πύλης νοσοκομείων, δυναμικότητας άνω των 150 κλινών, επιτρέπεται η μεταφορά και ίδρυση επιπλέον φαρμακείων, των οποίων ο αριθμός δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αριθμό των ήδη λειτουργούντων κατά τη δημοσίευση του νόμου».

Νωρίτερα, κατά τη διάρκεια συζήτησης του ν/σ ο κ. Λοβέρδος δέχθηκε συντονισμένα πυρά από την αντιπολίτευση, στην προσπάθειά του να υπεραμυνθεί της επίμαχης νομοθετικής πρωτοβουλίας, έκανε λόγο για «Βουλή των συντεχνιών».

«Η Βουλή είναι η Βουλή των συντεχνιών και αυτό πρέπει να αλλάξει, για πρώτη φορά επιχειρούμε να το αλλάξουμε, Να μπει τέλος πια στην απαράδεκτη κατάσταση να θέλουμε και να μην μπορούμε με το φόβο του πολιτικού κόστους που κατέστρεψε τη χώρα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

«Τα πράγματα είναι απλά», διεμήνυσε ο υπουργός συμπληρώνοντας πως «η πρωτοβάθμια υγεία θα γίνει πράξη», πως «27 χρόνια αναλγησίας περνάνε στο παρελθόν» και πως «η αναλγησία τόσων χρόνων τελειώνει εδώ».

Σχετικά με τις απεργιακές κινητοποιήσεις επανέλαβε ότι υποκινούνται υπό συντεχνιακές βλέψεις, ενώ για την απεργία των νοσοκομειακών γιατρών ενημέρωσε ότι δεν ξεπέρασε το 2,5% σε συμμετοχή, καθώς, όπως υποστήριξε, αντιλήφθηκαν πως η παρέμβαση του υπουργείου είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Επιπλέον, ο κ. Λοβέρδος υπογράμμισε πως σε αυτό τον πόλεμο το υπουργείο «δεν θα κιοτέψει» και ότι ο αγώνας του αυτή τη φορά θα βρει πρόσφορο έδαφος. «Όταν λέμε ότι θα πολεμήσουμε», εσεσήμανε, «δεν κιοτεύουμε, η συνείδησή μας μάς επιβάλλει να κάνουμε αυτό που είναι καλό για τον ασφαλισμένο, τον πολίτη, τον ασθενή».

Αναφερόμενος στις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης επί του νομοσχεδίου είπε πως η στοιχειώδης πολιτική εμπειρία δείχνει πως όταν κάποιος ζητεί την απόσυρση ενός ν/σχ με το αιτιολογικό ότι είναι πρόχειρο, σημαίνει ότι δεν έχει τι να πει.

Παράλληλα, ο υπουργός αντέκρουσε τις κατηγορίες περί ελλιπούς διαλόγου, λέγοντας πως συμμετείχαν σε αυτόν 33 επιστημονικοί φορείς. Ανέφερε επίσης ότι ποτέ καμία κυβέρνηση δεν ρώτησε τους πολίτες για τις νομοθετικές της πρωτοβουλίες.

«Η χειρότερη συντεχνία είναι αυτή των υπουργών», απάντησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Κώστας Μαρκόπουλος και τόνισε ότι δεν υπάρχει συντεχνία γιατρών. «Κινδυνεύετε να χαρακτηριστείτε ως θεμελιωτής της εκθμελίωσης του κοινωνικού κράτους», συμπλήρωσε, κλιμακώνοντας την επίθεσή του στον υπουργό Υγείας.

«Οι γιατροί δεν είναι καταληψίες, είναι δημόσιοι λειτουργοί που βρίσκονται κοντά στους αρρώστους», είπε από την πλευρά του ο τομεάρχης Υγείας της ΝΔ Θανάσης Γιαννόπουλος.

«Τον επόμενο χρόνο θα έχετε ένα πόλεμο που θα είναι αλύπητος», προειδοποίησε την κυβέρνηση με τη σειρά της η γ.γ. του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, εκτίμησε ότι ο Ανδρέας Λοβέρδος δεν θα τα βγάλει πέρα και χαρακτήρισε το νομοσχέδιο εγκληματικό.

Επίσης, υποστήριξε πως δημιουργείται στην υγεία ένα σύστημα διαπλοκής του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα, που θα οδηγήσει στην εμπορευματοποίηση των σχέσεων ιατρών και ασθενών και σε κοινωνικές εκρήξεις από το επόμενο έτος.

Παράλληλα, η κ. Παπαρήγα άφησε αιχμές και κατά των γιατρών, αναφέροντας πως σε κάποιο βαθμό λειτουργούν συντεχνιακά.

Από την πλευρά του ο Γιώργος Καρατζαφέρης δήλωσε ότι ο ΛΑΟΣ θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο, χαρακτηρίζοντάς το δαιδαλώδες και αναποτελεσματικό. «Είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά μετέωρο», πρόσθεσε. «Κύριε υπουργέ», είπε, «κάντε σωστές κινήσεις και θα είμαστε μαζί σας, θέλαμε περισσότερο θάρρος».

Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ κατέκρινε έντονα και τη στάση που τηρούν οι γιατροί, σημειώνοντας πως «είναι ιερό το δικαίωμα της απεργίας», αλλά και πως «ιερότερη είναι η συνεργασία». «Κάποιοι πρέπει να καταλάβουν ότι ασκούν λειτούργημα και όχι επάγγελμα», πρόσθεσε.

Ο Αλέξης Τσίπρας, απευθυνόμενος στον υπουργό Υγείας σημείωσε ότι δεν μπορεί να χαρακτηρίζει τους μισούς Έλληνες συντεχνίες που καθοδηγούνται από πολιτικές δυνάμεις.

Ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ διαπίστωσε επίσης υποχρηματοδότηση της υγείας και κατηγόρησε την κυβέρνηση πως «διαλύει ό,τι έχει απομείνει από τις δημόσιες υποδομές κοινωνικής πρόνοιας».

«Υπεκφεύγετε, δείχνετε απερίγραπτο εκνευρισμό και αντί να κάνετε νηφάλιο διάλογο σε αυτήν την αίθουσα, σχεδόν μας απειλείτε», τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ, Π. Λαφαζάνης και διερωτήθηκε: «Είναι δυνατόν όταν βάζετε βόμβα στα θεμέλια του συστήματος Υγείας και να μην έχετε ένα επιχείρημα να πείτε;».

«Τέλος στο πάρτι με τις προμήθειες»

Εν τω μεταξύ, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ο κ. Λοβέρδος έδωσε στη Βουλή στοιχεία, στα οποία αποτυπώνεται το «πάρτι» στην Υγεία, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένα, κατέθεσε πίνακα στον οποίο καταγράφονται οι τιμές σε 23 υλικά προμηθειών στα νοσοκομεία, τα οποία αγοράζονταν τα προηγούμενα χρόνια κατά 70% ακριβότερα από ό,τι τα δύο προηγούμενα χρόνια και το τρέχον έτος. Τόνισε πως 80 περιπτώσεις εξετάζονται από τον εισαγγελέα, κατόπιν ελέγχου των επιθεωρητών δημόσιας υγείας, και μάλιστα σημείωσε ότι παρότι έγινε η μεγάλη υποκοστολόγηση των υλικών, εξακολουθεί να υπάρχει περιθώριο περαιτέρω μείωσης των τιμών.

«Γινόταν πάρτι. Η ακαταστασία, η έλλειψη διοίκησης ήταν το πέπλο για την εύνοια της συναλλαγής. Έβλεπαν φως και έμπαιναν» τόνισε ο κ. Λοβέρδος και προανήγγειλε πως αυτή η διαφορά στις τιμές των υλικών που προμηθεύονται τα νοσοκομεία θα εκμηδενιστεί.

Προηγήθηκε παρέμβαση του προέδρου του ΛΑΟΣ, ο οποίος ζήτησε να κλειστούν στη φυλακή εκείνοι που επέτρεψαν να αγοράζονται από τα κρατικά νοσοκομεία κατά 100% ακριβότερα οι μαγνητικοί τομογράφοι -«όλοι από τη Siemens»- από ό,τι στα ιδιωτικά νοσηλευτικά κέντρα.

Όπως είπε, τα μεγαλύτερα «πάρτι» διαφθοράς και συναλλαγής έγιναν στον χώρο της Υγείας και στα εξοπλιστικά προγράμματα, ενώ ζήτησε από τον κ. Λοβέρδο να ακολουθήσει το παράδειγμα της Γερμανίας και να παραδειγματιστεί από τις ευρωπαϊκές νομοθεσίες.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Και η Νέα Δημοκρατία ψήφισε πολλά από τα άρθρα του Νομοσχεδίου!

Μέχρι και το ΚΚΕ ψήφισε μερικά...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Τελικό κείμενο που έχει ψηφιστεί!

http://www.ygeianet.gr/box/cal/21184.pdf

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...
  • 11 years later...

http://www.opengov.gr/yyka/?p=3378

 

Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας»

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 4 months later...

Εδώ μπορείτε να θαυμάσετε το άρθρο 10 του νέου νομοσχεδίου του υπ υγείας...

ΝΟΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: "ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ"Άρθρο 10 Απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα των ιατρών Εθνικού Συστήματος Υγείας και των ιατρών μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων – Τροποποίηση περ. α’ παρ. 1 και αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 11 ν. 2889/2001

http://www.opengov.gr/yyka/?p=3687

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.