Jump to content

φεστιβαλ Αθηνών και Επιδαυρου 2010


tik-tak

Recommended Posts

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2010

flash_gr.PNG

Στην οδό Πειραιώς 260, έρχεται φέτος ο Πέτερ Στάϊν με την δωδεκάωρη παράστασή του, "Οι δαίμονες", βασισμένη στο μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι, με θίασο 30 Ιταλών ηθοποιών, ανάμεσά τους και η σύζυγος τού Στάϊν, Μανταλένα Κρίπα.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί το Σαββατο-κύριακο, 3 και 4 Ιουλίου, από τις 11.00 έως τις 22.30.

Από το Παρίσι, όπου κάνει θραύση, έρχεται "Ένα λεωφορείο" με την Ιζαμπέλ Υπέρ στον ρόλο της Μπλανς Ντυμπουά και τον βραβευμένο Πολωνό σκηνοθέτη Κριστόφ Βαρλικόφσκι.Πρόκειται για έργο βασισμένο στο "Λεωφορείο ο Πόθος" του Τένεσι Ουίλιαμς. Οι παραστάσεις θα δοθούν στις 2,3,4,5 / 7, στην Πειραιώς 260, όπου από τις 24 έως και τις 27 Ιούνιου ο σκηνοθέτης Τόμας Οστερμάιερ, θα παρουσιάσει τον "Τζων Γαβριήλ Μπόρκμαν" του Ίψεν, με κορυφαίους Γερμανούς ηθοποιούς της Σαουμπίνε.

Ένα θεατρικό αναλόγιο αφιερωμένο στο "ανείπωτο και ανέκφραστο στον λόγο του Γιώργου Χειμώνα", δέκα χρόνια μετά τον θάνατό του, θα επιχειρήσει μια ομάδα νέων ηθοποιών καθοδηγούμενη από τον σκηνοθέτη Τάκη Τζαμαργιά (16, 17/6 - Πειραιώς 260).

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου σκηνοθετεί και ερμηνεύει τον "Τυχοδιώκτη" του Μιχαήλ Χουρμούζη, έργο του 1835 (11-15/7- Πειραιώς). Εκεί και ο Λευτέρης Βογιατζής σκηνοθετεί το νέο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη "Τόκος" (12-15/7).

Ο μύθος του Προμηθέα προσεγγίζεται μέσα από τη συνεργασία τριών: από τον Έλληνα Θόδωρο Τερζόπουλο και το θέατρο Άττις, τη γερμανική ομάδα Rimini Protokol και την ηθοποιό και περφόμερ από την Τουρκία Σαχίκα Τεκάντ, (9,10/7, 14/7 και 7/7, αντίστοιχα). Οι παραστάσεις πραγματοποιούνται και στην Κωνσταντινούπολη και το Εσσεν.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης:

Απο 1 έως 15/6, στην Πειραιώς, θα έρθει το στίγμα της εικαστικής δημιουργίας του Ουίλιαμ Κέντριτζ, με μια βιντεοεγκατάσταση από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Νέας Υόρκης, το οποίο αυτή την περίοδο διοργανώνει αναδρομική έκθεση στον σπουδαίο νοτιοαφρικανό καλλιτέχνη.

Στις 7, 8, 9/7 και 13,14,15/7, αφιέρωμα στη μνήμη της Πίνα Μπάους από το χοροθέατρο του Βούπερταλ με δύο έργα για πρώτη φορά στην Ελλάδα, Agua και Nefes, στο Μέγαρο Μουσικής.

Στις 23/7, Ηρώδειο, ορχήστρα νέων "Σιμόν Μπολιβάρ" της Βενεζουέλας

Στις 12/7, Καετάνο Βελόζο

Στις 4/6, η Μαρία Φαραντούρη με τον σαξοφωνίστα Τσαρλς Λόυντ

Στις 25/6, ο Ντέμης Ρούσος

Στο Μέγαρο Μουσικής (25,27/6) ανεβαίνει ο "Πυγμαλίων", σε σκηνοθεσία και χορογραφία Τρίσα Μπράουν και συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών με το Φεστιβάλ του Αιξ αν Πορβένς και το Φεστιβάλ Ολλανδίας.

ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ

Στις 6,7/8 "Οθέλος" του Σέξπηρ -Ο μόνος ξένος σκηνοθέτης, που τόλμησε να ανεβάσει παράσταση, είναι ο Τόμας Οστερμάγιερ, που την υπογράφει σε παγκόσμια πρώτη . "Ελάχιστοι ξένοι έχουν δεχτεί την πρότασή μου να σκηνοθετήσουν στην Επίδαυρο. Τους φοβίζει, νιώθουν δέος", δήλωσε ο Γ. Λούκος.

Στις 2, 3/7 "Ιππής" του Αριστοφάνη από το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου -Αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαϊδη, με τον Παύλο Χαϊκάλη και τον Γιώργο Αρμένη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Στις 9,10/7 "Οιδίπους Τύρανος" του Σοφοκλή - Αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου, σε σκηνοθεσία του ίδιου, με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και την Καριοφυλιά Καραμπέτη

Στις 16, 17/7 "Λυσιστράτη" από το Εθνικό θέατρο σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα

Στις 23,24/7, "Αχαρνής" του Αριστοφάνη -ΚΘΒΕ, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, με τους Σταμάτη Κραουνάκη, Γρηγόρη Βαλτινό και Κώστα Βουτσά

Στις 30,31/7, "Ορέστης" του Ευριπίδη, Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, με τους Ορέστη Κουρή, Στεφανία Γουλιώτη, Ακύλλα Καραζήση

Στις 13,14/8, "Πλούτος" του Αριστοφάνη, Θέατρο Τέχνης - Κάρολος Κουν, σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου και σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου.

Στο μικρο θέατρο της Επιδαύρου θα εμφανιστούν ο Αλκίνοος Ιωαννίδης μαζί με τον νεουορκέζικο Absolute ensemble και τον Έλληνα βιολιστή Μιλτιάδη Παπαστάμο (16, 17/7), ενώ η Κριστίνα Μπράνκο και η Μαρία Ζοάο θα τραγουδήσουν φάδος (23, 24/7).

πιο αναλυτικά:

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2010. Το πρόγραμμα

ΘΕΑΤΡΟ

Νίκος Μαστοράκης

Άγγελοι στην Αμερική του Tόνι Κούσνερ

2-8 Ιουνίου
, Πειραιως 260 (Δ)

In a murderous time

the heart breaks and breaks

and lives by breaking

Στάνλεϊ Κιούνιτς, “The Testing – Tree”

«Γραμμένο το 1991 το Angels in America είναι ίσως το πλέον βραβευμένο έργο της σύγχρονης δραματουργίας. Μεταξύ άλλων, έχει βραβευτεί με το National Arts Club Award το 1991, με το βραβείο της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου του Λονδίνου το 1992, με το βραβείο της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου της Νέας Υόρκης το 1993, καθώς και με τα Pulitzer Prize και Tony Award το 1993. Θεολογικές και πολιτικές πεποιθήσεις συγκρούονται με τη σεξουαλικότητα και την αναζήτηση νοήματος στην ύπαρξη του σύγχρονου ανθρώπου. Ένα έργο προφητικό, γραμμένο στο κατώφλι μιας Νέας Εποχής, που προδιαγράφει τον εφιάλτη του κόσμου που ζούμε». Νίκος Μαστοράκης

Ερμηνεύουν: Ζέτα Δούκα, Θανάσης Ευθυμιάδης, Δημήτρης Λιγνάδης, Χρήστος Λούλης, Μάγια Λυμπεροπούλου, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Σοφία Σεϊρλή, Νίκος Χατζόπουλος

Θέατρο Νο

Σανμπάσο | Ντάι-Χάνγια (νο)

Η Σούτρα της Μεγάλης Σοφίας

16 Iουνίου,
Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Το θέατρο Νο διαμορφώθηκε στην Ιαπωνία στα τέλη του 14ου αιώνα και διατηρείται ζωντανό από τότε – ο Ροκούρο Ουμεγουάκα αντιπροσωπεύει τη 17η γενιά ηθοποιών–διευθυντών του θιάσου και παρουσιάζει στο Ηρώδειο ένα μικρό δείγμα της σύνθετης τέχνης του. Πρόκειται για λυρικό, συμβολικό, ιδεαλιστικό δράμα που συνδυάζει χορό, τραγούδι και λόγο και έχει τις ρίζες του σε παλιούς θρησκευτικούς χορούς της Άπω Ανατολής. Το ασιατικό θέατρο αυτής της μορφής παρουσιάζει, σύμφωνα με την παγκόσμια ιστορία θέατρου, αναλογίες με την αρχαία ελληνική τραγωδία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ροκούρο Ουμεγουάκα έρχεται με ιδιαίτερη συγκίνηση στο Ηρώδειο, ένα χώρο στον οποίο πριν από 45 χρόνια είχε εμφανιστεί ο πατέρας του, 55ος συνεχιστής της οικογενειακής παράδοσης.

Θεατρικό αναλόγιο

Ανείπωτο – για τον Γιώργο Χειμωνά

16 & 17
Iουνίου,
Πειραιώς 260 (Β)

Δέκα χρόνια από το θάνατο του Γιώργου Χειμωνά το Φεστιβάλ Αθηνών εντάσσει στο πρόγραμμά του μια παράσταση αφιερωμένη στη μνήμη του. Μια ομάδα νέων ηθοποιών, με δάσκαλο τον Τάκη Τζαμαργιά, διεκδικεί να αρθρώσει σε μορφή θεατρικού αναλογίου το ανείπωτο και ανέκφραστο στο λόγο του Γιώργου Χειμωνά, αναζητώντας «…αέναη κίνηση στην ακινησία των νοημάτων».

Ξένια Καλογεροπούλου

Έλα έλα

19-27 Ιουνίου
, Θέατρο Πόρτα

Το Φεστιβάλ Αθηνών υποδέχεται με ιδιαίτερη χαρά την Ξένια Καλογεροπούλου στην πρώτη της εμφάνιση μπροστά σε λιλιπούτειους θεατές. Ερμηνεύει ένα δικό της μονόλογο χωρίς λόγια στο Μικρό Θεατράκι του Θεάτρου Πόρτα. Γιατί νιώθουμε τόσο συχνά ότι «κάτι» θέλουμε; Ότι «κάτι» μας λείπει; «Κάτι» που μπορεί να μην ξέρουμε τι ακριβώς είναι… Κάποιες στιγμές νιώθουμε ότι «ναι, υπάρχει και το βρήκαμε» και κάποιες ότι «αυτό ξεγλιστράει και το χάνουμε… Να είναι άραγε το φεγγάρι;» Μια παράσταση για βρέφη και παιδιά προσχολικής ηλικίας αλλά και για ενήλικες!

Ομάδα Φιλιατρό

Κασσάνδρα εντός

19, 20 & 21 Ιουνίου
, Πειραιώς 260 (Αποθήκη Η)

Αναζητώντας νέους τρόπους προσέγγισης της τραγωδίας, ο Βίκος Ναχμίας πειραματίζεται μεγεθύνοντας μια εξαιρετική στιγμή του αρχαίου δράματος: τη σκηνή της Κασσάνδρας στον Αγαμέμνονα της αισχυλικής Ορέστειας. Λάφυρο του Αγαμέμνονα η κόρη του Πριάμου (που ο Απόλλωνας της δώρισε τη μαντική αλλά της αφαίρεσε τη δύναμη της πειθούς) προφητεύει το θάνατό του και τον δικό της, συνοψίζοντας τα δεινά του οίκου των Ατρειδών, ενώ ο χορός εκφράζει τη συμπάθειά του.

Ομάδα Sforaris

Παραλογές ή Μικρές καθημερινές τραγωδίες

21 & 22 Ιουνiου
, Πειραιώς 260 (Κήπος Δ)

Στις παραλογές του δημοτικού τραγουδιού και στη σύγχρονη ποίηση στρέφεται με νεανικό ενθουσιασμό η ομάδα Sforaris.

Σε μία σπονδυλωτή παράσταση–εγκατάσταση, site-specific περφόρμανς, ο Γιάννης Καλαβριανός αναδεικνύει ιστορίες με κοινό θέμα ένα «επικίνδυνο» για τον ηθικό κοινωνικό κώδικα γεγονός, που συνεπάγεται συγκρούσεις με κατάληξη ένα φόνο. Ο ζοφερός κόσμος των αφηγηματικών τραγουδιών και το παράλογο της ύπαρξης σχολιάζονται με εικόνες, λέξεις και διασκευασμένους στίχους του ποιητή Τάσου Λειβαδίτη.

Ομάδα micra via Στιγμογραφία: από ένα τίποτα γίνεται ο παράδεισος

22 & 23 Ιουνίου
, Πειραιως 260 (Β)

Ένας Άνδρας και μια Γυναίκα συναντιούνται ξανά. Βρίσκονται και οι δυο σε ένα συνεχές μεταίχμιο. Τη στιγμή που τους συναντάμε η γυναίκα μετακομίζει. Κούτες και πακέτα παντού. Καρτ ποστάλ παντού. Ο άνδρας αναρρώνει από υπερκόπωση. Τα μάτια του είναι ευαίσθητα στο φως. Κυρίαρχο μοτίβο της παράστασης είναι η σχέση αυτών των δύο ανθρώπων μεταξύ τους αλλά πρώτα απ’ όλα η σχέση τους με τον βαθύτερο εαυτό τους. Μια πειραματική παράσταση από μια νεανική γυναικεία ομάδα, τη micra via, που ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2009. Αφορμή στάθηκε το διήγημα Κόρα και Κα της Αμερικανίδας ποιήτριας Χίλντας Ντούλιτλ.

Schaubόhne – Thomas Ostermeier

Τζον Γαβριήλ Μπόρκμαν
του Henrik Ibsen

24, 25, 26 & 27
Ιουνίου,
Πειραιώς 260 (Δ)

Έργο που συνοψίζει τα πάθη μιας γενιάς, γραμμένο από τον Ίψεν το 1896, παραμένει και σήμερα συγκλονιστικά επίκαιρο. Γιος ενός ανθρακωρύχου, ο Τζον Γαβριήλ Μπόρκμαν έγινε τραπεζίτης. Για να ανέλθει στην κοινωνική ιεραρχία, εγκατέλειψε μια γυναίκα και παντρεύτηκε για τα λεφτά τη δίδυμη αδελφή της. Καταχράστηκε τα εκατομμύρια που του είχαν εμπιστευθεί, και μετά την αποφυλάκισή του κλειδώνεται στο δωμάτιό του για οκτώ χρόνια, ως την τελευταία νύχτα της ζωής του. Σ’ αυτήν διαδραματίζεται το έργο. Ο Τζον Γαβριήλ Μπόρκμαν ανεβάζεται τώρα μέσα από την τολμηρή σκηνοθετική ματιά του Τόμας Οστερμάιερ, με ηθοποιούς-ιερά τέρατα της γερμανικής σκηνής στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Φτάνει άλλωστε με εξαιρετικές κριτικές από τη Γαλλία και τη Γερμανία, όπου έχει ήδη παρουσιαστεί, και αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τους θεατές της Πειραιώς 260.

Krzysztof Warlikowski

Ένα λεωφορείο
βασισμένο στο Λεωφορείο ο Πόθος του Tennessee Williams

2, 3, 4 & 5
Ιουλίου,
Πειραιώς 260 (Η)

Το περίφημο Λεωφορείο ο Πόθος σταθμεύει αυτό το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ Αθηνών, σε μια παράσταση που έκανε πρεμιέρα πρόσφατα στο Παρίσι και η φήμη της έχει ήδη διαδοθεί.

Έργο που καθιέρωσε τον Τενεσί Ουίλιαμς όταν παρουσιάστηκε στη Νέα Υόρκη το 1947 σε σκηνοθεσία Ελία Καζάν, στοιχειώθηκε στη συνέχεια από την κινηματογραφική μεταφορά του και από μυθικές ερμηνείες. Ρομαντική ύπαρξη σ’ έναν αντιρομαντικό κόσμο, βυθισμένη σ’ ένα καταφύγιο ψευδαισθήσεων, η Μπλανς Ντυμπουά καταρρέει από τη σύγκρουση με τον σύζυγο της αδερφής της Στάνλεϋ Κοβάλσκι και την κτηνώδη συμπεριφορά του. Μέσα από αυτό το νοσηρό τρίγωνο, ο ποιητικός ρεαλισμός του Ουίλλιαμς σκιαγραφεί έναν πολιτισμό σε βαθιά κρίση, στον αντίποδα του αμερικανικού ονείρου.

Τη γαλλική παράσταση υπογράφει ο Πολωνός Κριστόφ Βαρλικόφσκι, ένας από τους ραγδαία ανερχόμενους σκηνοθέτες της Ευρώπης, που την τέχνη του έχει ήδη γνωρίσει το κοινό του Φεστιβάλ Αθηνών. Το ρόλο-θρύλο της Μπλανς Ντιμπουά υποδύεται η σπουδαία Isabelle Hyppert (Ιζαμπέλ Υπέρ), που έχει μείνει αλησμόνητη από την ερμηνεία της στο Κουαρτέτο του Χάινερ Μίλερ σε σκηνοθεσία Μπόμπ Ουίλσον.

Τieffe Teatro (Μιλάνο) & Wallenstein (Βερολίνο)

Οι δαίμονες
βασισμένο στο μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφκσι

3 & 4 Ιουλίου,
Πειραιώς 260 (Δ)

Τις γυμνές αλήθειες της βαθύτερης ανθρώπινης φύσης που αναδύονται στο κορυφαίο μυθιστόρημα-τραγωδία του Ρώσου «προλετάριου διανοούμενου» Ντοστογιέφσκι μεταφέρει τώρα στη σκηνή ο Πέτερ Στάιν, σε μια παράσταση-ποταμό που αναμένεται να διαρκέσει μαζί με τα διαλείμματα 12 ώρες (από τις 11 το πρωί ως τις 22:30 το βράδυ). Με ένα θίασο 30 Ιταλών ηθοποιών, ανάμεσα στους οποίους και η Maddalena Crippa (Μανταλένα Κρίππα), ο καταξιωμένος Γερμανός σκηνοθέτης, επιχειρεί να αναδείξει μέσα από τα πάθη των ηρώων και τη διαφθορά μιας εποχής, διαχρονικά ερωτήματα για την πολιτική, τη θρησκεία, το ρόλο της διανόησης, την έννοια του ηθικού χρέους.

Συντελεστές:
Προσαρμογή – σκηνοθεσία Peter Stein

Deborah Warner

Μάνα Κουράγιο
του Bertolt Brecht

9 & 10 Ιουλίου,
Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Σε δύσκολους καιρούς η παρουσία του Μπέρτολτ Μπρεχτ είναι ιδιαίτερα πολύτιμη… Θέτοντας ως στόχο του την ενεργοποίηση του κοινού, ο Μπρεχτ πίστεψε ότι το θεατρικό έργο και η παράσταση οφείλουν να διαμορφώσουν έναν καινούργιο θεατή που ο ρόλος του θα αρχίζει με το τέλος του θεάματος και θα τελειώνει έξω στη ζωή.

Ένα από τα σημαντικότερα έργα του 20ού αιώνα, η επική Μάνα Κουράγιο (γράφτηκε το 1939), θα παρουσιαστεί στο Ηρώδειο από το Εθνικό Θέατρο Μεγάλης Βρετανίας, σε σκηνοθεσία της Ντέμπορα Γουόρνερ που έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές.

Γυναίκα του λαού η Μάνα Κουράγιο, έχει δέσει τη μοίρα της με τον πόλεμο, περνώντας «μέσα από το κανονίδι» με τον αραμπά της για να προλάβει να πουλήσει «πενήντα καρβέλια ψωμί» που «έχουν αρχίσει κιόλας να μουχλιάζουν». Ως γνήσια μπρεχτική ηρωίδα χαρακτηρίζεται από αντιφάσεις: δεν θέλει τον πόλεμο, αλλά ο πόλεμος «χορταίνει καλά τους ανθρώπους», θέλει να είναι μάνα και ταυτόχρονα εμπόρισσα.

Τον εξαιρετικά απαιτητικό ρόλο της Μάνας Κουράγιο ερμηνεύει η εξαιρετική
Fiona Shaw
(Φιόνα Σο), η συνταρακτική Γουίνι στις Ευτυχισμένες μέρες του Σάμιουελ Μπέκετ, στα Επιδαύρια 2007 και 2008.

Θέατρο Εποχή

Ο τυχοδιώκτης, του τυχοδιώκτου…

Ω Ελλάς!
βασισμένο στο έργο του Μιχαήλ Χουρμούζη

11, 12, 13, 14 & 15 Ιουλiου,
Πειραιώς 260 (Η)

Δύσκολα θα μπορούσε βέβαια να βρεθεί ιδανικότερος σκηνοθέτης και ηθοποιός για να μεταφέρει στη σημερινή σκηνή τον Τυχοδιώκτη και να ερμηνεύσει τον επώνυμο ρόλο.

Ο Κωνσταντινοπολίτης Μιχαήλ Χουρμούζης (1804-1882) είναι μια ξεχωριστή περίπτωση του νεοελληνικού θεάτρου: αγωνιστής του ’21, πολιτικός και συγγραφέας, πιστός πάντα στα ιδανικά του Αγώνα, συνέδεσε άρρηκτα τη ζωή και το έργο του (που αγνοήθηκε στην εποχή του), με τα πολιτικά γεγονότα του καιρού του. Στη Βουλή αντιπολιτεύθηκε τις οθωνικές κυβερνήσεις και τις καταχρήσεις ντόπιων και ξένων, στις κωμωδίες του στηλιτεύει τη βαβαροκρατία, τη γραφειοκρατία και τις αυθαιρεσίες. Γραμμένος στο πρότυπο της κωμωδίας χαρακτήρων ο Τυχοδιώκτης είναι μία πεντάπρακτη κωμωδία (εν Αθήναις 1935), αφιερωμένη στον Χάιντεκ, επίσημο εκπρόσωπο των Βαβαρών στην Ελλάδα. Τα πρόσωπα που εκπροσωπούν τους θεσμούς γίνονται αντικείμενο οξύτατης πολιτικής σάτιρας και γελοιοποιούνται.

Νέα Σκηνή – Λευτέρης Βογιατζής

Τόκος
του Δημήτρη Δημητριάδη

12, 13, 14 & 15 Ιουλiου,
Πειραιώς 260 (Δ)

Ο
Λευτέρης Βογιατζής
σκηνοθετεί το καινούριο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη.

Κύκλος «Προμηθέας»

Ο Προμηθέας, μυθική μορφή-απαρχή της ευρωπαϊκής κουλτούρας, προσεγγίζεται μέσα από την καλλιτεχνική συνεργασία τριών θεάτρων από την Ελλάδα, τη Γερμανία και την Τουρκία, το Θέατρο Άττις, τους Rimini Protokoll και το Studio Oyuncular? και τον Γιάννη Κουνέλλη. Οι παραστάσεις πραγματοποιούνται στην Αθήνα, στο Έσσεν και στην Κωνσταντινούπολη.

Θέατρο Άττις – Γιάννης Κουνέλλης

Προμηθέας Δεσμώτης
του Αισχύλου

9 & 10 Ιουλίου
, Εγκατάσταση στο Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας

Şahika Tekand – Studio Oyunculari

How to forget in 10 steps [Anti-Prometheus]

7 Ιουλίου
, Πειραιώς 260

Η Σαχίκα Τεκάντ, ιδρύτρια του Studio Oyunculari (1990), διάσημη ηθοποιός και περφόρμερ, που θεωρεί τη συνεργασία της με τον Θεόδωρο Τερζόπουλο κινητήρια δύναμη, ανεβάζει την παράσταση How to forget in 10 steps [Anti-Prometheus]. Πρόκειται για την τραγωδία ενός σύγχρονου ανθρώπου που εγκλωβίζεται στο μικρόκοσμό του, χάνοντας την ικανότητά του να συμμετέχει ενεργά στη ζωή. Εγκαταλείπει τις μεγάλες ιδέες και τα μακροπρόθεσμα σχέδιά του για να επιτύχει τους μικρούς, ασήμαντους στόχους της καθημερινότητας και τις ψεύτικες ανάγκες που του έχει δημιουργήσει το κοινωνικό σύστημα.

Rimini Protokoll

O Προμηθέας στην Αθήνα

14 Ιουλίου,
Ωδείο Ηρώδου Αττικού

H θεατρική ομάδα Rimini Protokoll, που πέρυσι είχαμε τη χαρά να την απολαύσουμε στην Πειραιώς 260 με την παράσταση Radio Muezzin, κάνει ένα ιδιότυπο είδος θεάτρου καταργώντας τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη μυθοπλασία. Με στόχο να ερευνήσει τις σύγχρονες κοινωνικές και πολιτικές καταστάσεις, χρησιμοποιεί συχνά μη επαγγελματίες ηθοποιούς αλλά ήρωες της καθημερινότητας που εμπλέκονται μέσα σ’ αυτές. Φέτος θα παρακολουθήσουμε μια παράσταση που έχει ως αφετηρία έμπνευσης την αρχαία τραγωδία και τις επιρροές της στη ζωή τού σήμερα.

Χαρακτηριστικά αναφέρουν: «Οι αρχαίες τραγωδίες έχουν επιβίωσει μέσω των μεταφράσεών του εδώ και χιλιάδες χρόνια. Εδώ και αιώνες τις ακούμε ξανά και ξανά. Πώς επιδρούν αυτά τα κείμενα σε μας; Τι αισθανόμαστε όταν τα ακούμε ή παρακολουθούμε μια παράσταση; Ποιος ταυτίζεται με τον Προμηθέα και ποιος με την Αντιγόνη; Ποιος με τον Κρέοντα και ποιος με τον Ωκεανό;». Οι Rimini θα καλέσουν επί σκηνής 100 Αθηναίους –διαφορετικών φύλων, ηλικιών, πολιτικών πεποιθήσεων, κοινωνικών κατηγοριών κ.λπ.– για να καταθέσουν τις συγγένειες ή τις αποκλίσεις τους από τους ήρωες των τραγωδιών. Ο Προμηθέας είναι μόνο η αρχή. Απ’ αυτόν θα ξεπηδήσουν πρόσωπα του αρχαίου δράματος που έχουν συγκατοικήσει μαζί μας στην καθημερινή ζωή.

ΜΟΥΣΙΚΗ

Από τον ουρανό της Κρήτης, ο Ψαραντώνης στο Ηρώδειο

Φιλική συμμετοχή: Γιάννης Αγγελάκας

2 Ιουνίου,
Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Συναυλία με τη Μαρία Φαραντούρη και τον Charles Lloyd

3 Ιουνίου,
Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Καμεράτα, Oρχήστρα των Φίλων της Μουσικής

L’isola disabitata (σε μορφή κοντσερτάντε) του Joseph Haydn

15 Ιουνίου
,
Πειραιώς 260 (Η)

Μουσική διεύθυνση Γιώργος Πέτρου

Από τον Χαίντελ στον Χάιντν: Μετά τη θριαμβευτική επιτυχία που σημείωσαν πρόσφατα ερμηνεύοντας τη Θεοδώρα του Χέντελ, η Καμεράτα και ο ταλαντούχος νέος αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών για να ερμηνεύσουν Χάιντν σε όργανα εποχής.

Ορχήστρα Νέων «Σιμόν Μπολιβάρ» της Βενεζουέλας

23 Ιουνίου,
Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Μουσική διεύθυνση Gustavo Dudamel

Είναι η καλύτερη ορχήστρα του κόσμου; Μάλλον όχι, αν και είναι η ορχήστρα που όλες οι χώρες θα ήθελαν να καλέσουν. Όπου εμφανίζεται δημιουργεί ιστορία, όχι μόνο για τον δυναμικό μαέστρο της, ούτε μόνο για τους ταλαντούχους νεαρούς μουσικούς που τη στελεχώνουν αλλά και γιατί αποτελεί απόρροια ενός εκπαιδευτικού συστήματος το οποίο όλες οι χώρες θα ήθελαν να εφαρμόσουν.

Η «Μαγική Ορχήστρα» με τους 200 νεαρούς μουσικούς της, ηλικίας από 16 ως 26 χρονών, έρχεται επιτέλους στην Ελλάδα για να ξεσηκώσει με τις μουσικές της, να γοητεύσει με τη δεξιοτεχνία της και να συγκινήσει με την αφοσίωσή της στη σημαντική πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχει.

21 & 22 Ιουνίου
στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Διάφορες Αίθουσες)

Συναυλία με τον Ντέμη Ρούσσο

25 Ιουνίου,
Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Η νέα παγκόσμια περιοδεία του Ντέμη Ρούσσου ξεκινάει με πρώτο σταθμό το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού. Μ

Les Arts Florissants

Πυγμαλίων
του Ζαν-Φιλίπ Ραμό

25 & 27 Ιουνίου,
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη)

Μουσική διεύθυνση William Christie

Σκηνοθεσία – Χορογραφία Trisha Brown

Τη λαμπρή συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών με το Φεστιβάλ της Αιξ-αν-Προβάνς και το Φεστιβάλ Ολλανδίας, θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Kοινός τόπος

29 & 30 Ιουνίου,
Πειραιώς 260 (Δ)

Στη μουσικοθεατρική αυτή παράσταση, τη σκηνοθετική επιμέλεια της οποίας έχει ο
Γιώργος Παλούμπης
, εκτός από τους Active Member και την
Όλια Λαζαρίδου
, που λειτουργούν ως κορυφαίοι αυτού του χορικού, συμμετέχουν και μέλη της ομάδας
18 μποφώρ
(η ομάδα αποτελείται από άτομα που έχουν τελειώσει το πρόγραμμα της μονάδας απεξάρτησης του «18 άνω»).

Bασιλική Ορχήστρα Concertgebouw
του Άμστερνταμ

30 Ιουνίου,
Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Μουσική διεύθυνση
Daniele Gatti

Κορυφαία συμφωνική ορχήστρα του κόσμου για τους πολλούς θαυμαστές του μοναδικού της ήχου, η Βασιλική Ορχήστρα Κονσέρτχεμπάου του Άμστερνταμ έρχεται στην Αθήνα για να εμφανιστεί στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.

Συναυλία με τον Caetano Veloso

Zii e Zie

12 Ιουλίου,
Ωδείο Ηρώδου Αττικού

H ιστορική μορφή της «τροπικάλια», της μουσικής που ξεπήδησε τη δεκαετία του 1960 στη Βραζιλία, ο Καετάνο Βελόζο έρχεται στην Αθήνα για μία μοναδική συναυλία στο Ηρώδειο.

Συναυλία με τους Absolute Ensemble

Bach Absolutely Reinvented

13 Ιουλίου,
Μουσείο Μπενάκη (κτήριο οδού Πειραιώς)

Μουσική διεύθυνση Κristjan Jarvi

Ορχήστρα Δωματίου Mάλερ

14 Ιουλίου,
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης)

Μουσική διεύθυνση Κωνσταντίνος Καρύδης

Σολίστ Fazil Say (πιάνο)

Το ταχέως ανερχόμενο αστέρι της μουσικής διεύθυνσης, ο Κωνσταντίνος Καρύδης, επιστρέφει φέτος το καλοκαίρι στη γενέτειρά του και στο Φεστιβάλ Αθηνών για μια εντυπωσιακή εμφάνιση με την πολυπολιτισμική Ορχήστρα Δωματίου Μάλερ.

Γιώργος Κουμεντάκης & DissonArt Ensemble

Unknown Dialects: 8 μουσικές διαλέξεις

15 & 16 Ιουλίου,
Πειραιώς 260 (Δ)

.

Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνία αρ. 4 «των Χορικών»

16 Ιουλiου,
Ωδεiο Ηρώδου Αττικού

Έργο του 1987 που σπάνια παρουσιάζεται, συνδυάζει τη σύζευξη των δύο ειδών τα οποία έχει μελετήσει, καλλιεργήσει και αγαπήσει ο συνθέτης: τη συμφωνία και τη σκηνική μουσική για το αρχαίο δράμα.

Ορχήστρα των Χρωμάτων

Έργα Ligeti, Berg, Henze, Lutosławski

Μουσική διεύθυνση Μίλτος Λογιάδης

Eίναι το σχήμα που εκφράζει με συνέπεια και αφοσίωση επί 20 συνεχή χρόνια τη μοντερνικότητα στη μουσική.

ΧΟΡΟΣ

Πίνα Μπάους

Χοροθέατρο του Βούπερταλ

Το Φεστιβάλ Αθηνών τιμά τη μνήμη της Πίνας Μπάους (1940-2009), της ακαταπόνητης εξερευνήτριας της κίνησης και της συγκίνησης, που από το 1973 και μετά, ως ιδρύτρια και επικεφαλής του Χοροθεάτρου του Βούπερταλ, έφερε αληθινή επανάσταση στην ιστορία των παραστατικών τεχνών με την επινόηση μιας νέας μορφής θεάματος – ένα μείγμα θεάτρου και χορού γνωστό έκτοτε ως χοροθέατρο.

Πίνα Μπάους Χοροθέατρο του Βούππερταλ

Αgua

7, 8 & 9 Ιουλίου,
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη)

Με το Αgua μεταφερόμαστε στη Βραζιλία του Ρίο, του Σάο Πάολο αλλά και της Μπαΐα, όπου το νερό και η αέναη κίνηση βασιλεύουν παντού και μετασχηματίζουν τον σκηνικό χώρο σε καθρέφτη των φαντασιώσεών μας, για να προσφέρουν αληθινό καθαρτήριο υμνώντας την ομορφιά και τη χαρά.

Nefes

13, 14 & 15 Ιουλίου,
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη)

Ακολουθεί το Nefιs, έργο που εμπνεύστηκε η Πίνα Μπάους από την Κωνσταντινούπολη την εποχή του πολέμου με το Ιράκ. Ο τίτλος σημαίνει «ανάσα» στα τουρκικά και πρόκειται για ένα σκίτσο της Πόλης σκοτεινό, που δεν παύει ωστόσο να τραγουδά τη ζωή. Οι αντιθέσεις τιθασεύονται όπως πάντα μοναδικά από την Μπάους, όταν τη στοχαστική θλίψη διαδέχεται το χιούμορ και ο αισθησιασμός, ενώ στο μουσικό χαλί συμπλέκονται τουρκική παραδοσιακή μουσική με ήχους ροκ και Τομ Γουέιτς.

Η Τρίσα Μπράουν και η όπερα

Με αφορμή την όπερα Πυγμαλίων –

40 χρόνια Trisha Brown Dance Company

25 & 27 Ιουνίου,
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη)

Δεύτερη σημαντική άφιξη στο Φεστιβάλ Αθηνών 2010, με την
Trisha Brown Dance Company
σ την όπερα Πυγμαλίων να γιορτάζει συγχρόνως τα 40 χρόνια της ομάδας της. Η Τρίσα Μπράουν παραμένει αναμφίβολα η σημαντικότερη από τους χορογράφους του αμερικανικού μεταμοντέρνου χορού για πολλούς λόγους

Benjamin Millepied – Danses Concertantes

Αστέρια και σολίστ του Μπαλέτου της Νέας Υόρκης

2 Ιουλίου,
Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Mια εκλεκτή ομάδα χορευτών του Μπαλέτου της Νέας Υόρκης υπό τον Μπενζαμέν Μιλπιέ –πρώτο χορευτή και ιδρυτή-χορογράφο της ομάδας Danses Concertantes (2002)– έρχεται για μια βραδιά με έργα ρεπερτορίου που διαμόρφωσαν το ύφος του αμερικανικού κλασικισμού, αληθινά αριστουργήματα της τέχνης του μπαλέτου στον 20ό αιώνα.

Ομάδα Systeme Castafiore

Stand Alone Zone

16, 17 & 18 Ιουνίου,
Πειραιώς 260 (Δ)

Μαθητές του Άλβιν Νικολάις, η Marcia Barcellos (Μάρσια Μπαρσελλός, χορογράφος) και ο Karl Biscuit (Καρλ Μπισκουί, σκηνογράφος και μουσικός) συμμετέχουν στο κίνημα του νέου γαλλικού χορού αρχικά μέσα από την κολεκτίβα Lolita, ενώ το 1989 ιδρύουν τη δική τους ομάδα.

Jonah Bokaer

Replica

7, 8, 9 Ιουλίου,
Πειραιώς 260 (Β)

Ο Τζόνα Μπόκαερ ανήκει στη νέα γενιά Aμερικανών χορογράφων με καινοτόμο διάθεση. Πρώην χορευτής του Μερς Κάννινγκχαμ, ακολουθεί τα ίχνη του και ανοίγεται σ’ ένα πεδίο αναζητήσεων γύρω από την κίνηση χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες ως καλλιτέχνης μέσων (media artist)

Catherine Diverres

Blowin

10, 11 & 12 Ιoυλίου,
Πειραιώς 260 (Δ)

3 & 4 Ιουλίου,
Πειραιώς 260 (Β)

Ο
Γιάννης Μανταφούνης
, ο
Fabrice Mazliah
(Φαμπρίς Μαζλιά) και η
May Zarhy
(Μέι Ζάρι) πρωτοσυναντήθηκαν στην ομάδα του Ουίλιαμ Φορσάιθ. Κατάγονται από διαφορετικές χώρες και συνυπογράφουν το
Zero
.

12 & 13 Ιουλίου,
Πειραιώς 260 (Β)

Η
Κατερίνα Παπαγεωργίου
(adLibdances), που από το 2007 ζει και εργάζεται στο Βερολίνο, καταθέτει την ολοκαίνουργια δουλειά της
Oh! Deep sea-corpus I
που εμπνέεται από την Οδύσσεια.

30 Iουνίου & 1 Ιουλίου,
Πειραιώς 260 (Aποθήκη)

Η Μαριάννα Καβαλλιεράτου, με μακρόχρονη θητεία πλάι στον Μπομπ Ουίλσον, προχωρεί στην πρώτη χορογραφική της απόπειρα, Moment, ένα ντουέτο που παίζει με τον αμφίφυλο εαυτό μας.

12 & 13 Ιουνίου,
Πειραιώς 260 (Β)

Τέλος, η
Μαρία Κολιοπούλου
υπογράφει το έργο [πράξη 8] Singularity για την ομάδα σύγχρονου χορού Πρόσχημα

Δρώμενα

Zimmermann & de Perrot

Οper Οpis

10, 11 & 12 Ιουνίου,
Πειραιώς 260 (Η)

Ο χορογράφος-ακροβάτης Μάρτιν Τσίμερμαν και ο dj-μουσικοσυνθέτης Ντιμίτρι ντε Περό είναι κάτι παραπάνω από αυτό που υποδηλώνει η ταυτότητά τους. Το ανατρεπτικό δίδυμο από την Ελβετία συστήνεται στο ελληνικό κοινό με μια παράσταση που συνδυάζει με μαεστρία τη μουσική, την τέχνη του τσίρκου, το χορό και τις εικαστικές τέχνες.

James Thierrιe

Ραούλ

14, 15, 16 & 18, 19 Ιουνίου,
θέατρο Rex

Ο Τζέιμς Τιερέ, γιος του Ζαν-Μπατίστ Τιερέ και της Βικτόριας Τσάπλιν, ιδρυτών του Αόρατου τσίρκου που απολαύσαμε πέρυσι στο Φεστιβάλ Αθηνών, φέρει τα γονίδια ενός γνήσιου και πολύπλευρου καλλιτέχνη. Ακροβάτης, κλόουν, ποιητής και μάγος, πλάθει κόσμους από εικόνες που αιχμαλωτίζουν, συγκινούν και εμπνέουν το κοινό κάθε ηλικίας. Στην τελευταία του δουλειά «αφηγείται», με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο, την ιστορία του Ραούλ, ενός ναυαγού που επιστρέφει στην καλύβα του –το τελευταίο ίσως καταφύγιο– για να ανακαλύψει ότι κάποιος άλλος έχει καταλάβει τη θέση του.

The Τrackworkers

Whaletracking unlimited, M.D.

28 & 29 Iουνίου,
Πειραιώς 260 (Β)

Οι συμβατικοί όροι «θέατρο» ή «μουσικό θέατρο» δεν είναι κατάλληλοι για να περιγράψουν το πρωτοποριακό αυτό είδος θεάματος που μας έρχεται από τη Γερμανία και είναι εμπνευσμένο από το Μόμπυ Ντικ. Πρόκειται για μια «ζωντανή εγκατάσταση» πάνω στην οποία προβάλλονται βίντεο και πραγματοποιούνται μικρά δρώμενα, ενώ ηχητικά δεσπόζει ο πειραματικός ηλεκτρονικός ήχος που συνέθεσε ειδικά για την παράσταση ο Timo Kreuser (Τίμο Κρόυζερ). Ολη αυτή η ιδιότυπη σύνθεση συντελείται μέσα στη κοιλιά μιας φάλαινας μεταφέροντας τον θεατή για 90 λεπτά σ’ ένα φανταστικό υποθαλάσσιο κόσμο γεμάτο περίεργα όντα, ήχους, χρώματα και συμβάντα.

Εικαστικά

William Kentridge

I am not me, the horse is not mine

1-15 Ιουνίου,
Πειραιώς 260 (Αποθήκη)

Το Φεστιβάλ Αθηνών παρουσιάζει τη βίντεο-εγκατάσταση του διάσημου Νοτιοαφρικανού εικαστικού καλλιτέχνη Ουίλιαμ Κέντριτζ (γενν. 1955) που συνδυάζει αφήγηση, βίντεο-προβολές, φωνητικό και οργανικό σάουντρακ.

ΑΝΩΤάΤΗ ΣΧοΛΗ ΚΑΛώΝ ΤεΧΝΩΝ

Το Φεστιβάλ Αθηνών συνεργάζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά με την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

Θεατρική διαδρομή σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου

Ιππής
του Αριστοφάνη

2 & 3 Ιουλίου,
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Ο κορυφαίος των αρχαίων Ελλήνων κωμωδιογράφος με το ανυπέρβλητο σατιρικό ταλέντο διεκδικεί τη μερίδα του λέοντος στα Επιδαύρια αυτό το καλοκαίρι του δύσκολου 2010. Τον αριστοφανικό χορό ανοίγουν οι Ιππής (424 π.Χ.), πολιτική κωμωδία που μέσα από σαφείς αναφορές σε πρόσωπα και καταστάσεις του Πελοποννησιακού Πολέμου θέτει διαχρονικά ζήτηματα για τη φαυλότητα της εξουσίας, τη χειραγώγηση των πολιτών αλλά και τη συνενοχή τους. Οπως επισημαίνουν οι συντελεστές της παράστασης, «ο Παφλαγόνας συμβολίζει τον απόλυτο εκπρόσωπο όλων των φαύλων εκμεταλλευτών της εξουσίας. Αγύρτης και ψεύτης που κυριαρχεί στον “Δήμο” μέχρι τη στιγμή που θα βρεθεί ένας αχρειότερος αγύρτης και ψεύτης να τον ανατρέψει». Ο Βασίλης Νικολαΐδης και δημοφιλείς –βετεράνοι της κωμωδίας– ηθοποιοί αναλαμβάνουν να στρέψουν τα βέλη του ποιητή στα καθ’ ημάς.

Συντελεστες Μετάφραση Κ. Χ. Μύρης, σκηνοθεσία Βασίλης Νικολαΐδης, σκηνικά – κοστούμια Γιάννης Μετζικώφ, μουσική Αντιγόνη Τσολάκη, χορογραφία Χρήστος Παπαδόπουλος, φωτισμοί Νίκος Βλασόπουλος – Κώστας Χλίβας, βοηθός σκηνοθέτη Σ. Καραγιάννη Ερμηνευουν Αλλαντοπώλης (Αγοράκριτος) Παύλος Χαϊκάλης, Παφλαγόνας (Κλέων) Γιώργος Αρμένης, Δήμος Γιάννης Κοτσαρίνης, Α΄ δούλος Σαμψών Φύτρος και 14μελής Χορός

Αμφι-Θέατρο Σπύρου Α. Ευαγγελάτου

Συνιδρύτρια: Λήδα Τασοπούλου

Οιδίπους Τύραννος
του Σοφοκλή

9 & 10 Ιουλίου,
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Την κορυφαία σοφόκλεια τραγωδία (420 π.Χ.) παρουσιάζει το Αμφι-Θέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου με αξιόλογους ηθοποιούς. Αναζητώντας τον δολοφόνο του Λαΐου, που σύμφωνα με τον δελφικό χρησμό μιαίνει τη Θήβα προκαλώντας τον καταστροφικό λοιμό, ο βασιλιάς Οιδίπους ανακαλύπτει το νήμα που συνδέει τη ζωή του με την κατάρα των Λαβδακιδών. «Ίσως πρόκειται για το συνταρακτικότερο θεατρικό κείμενο της αρχαιότητας, από όσα μας έχουν διασωθεί», σημειώνει ο Σπύρος Ευαγγελάτος. «Ο άνθρωπος στέκεται αντιμέτωπος με τη Μοίρα, αναμετριέται και συντρίβεται. Όμως η συντριβή του προβάλλει ένα αξεπέραστο μεγαλείο. Αμφισβητείται η αγαθότης του Θείου και δεσπόζει η αέναη προσπάθεια του ανθρώπου να δώσει απάντηση στα αιώνια μεταφυσικά Ερωτήματα. Επιπλέον είναι ένα κείμενο με συναρπαστική πλοκή και αγωνιώδεις περιπέτειες».

Συντελεστές Μετάφραση Κ. Χ. Μύρης, σκηνοθεσία Σπύρος Α. Ευαγγελάτος σκηνικά-κοστούμια Γιώργος Πάτσας, μουσική Γιάννης Αναστασόπουλος Ερμηνευουν Οιδίπους Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Ιοκάστη Καρυοφυλλιά Καραμπέτη

Εθνικό Θέατρο

Λυσιστράτη
του Αριστοφάνη

16 & 17 Ιουλίου,
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Η Αθηναία Λυσιστράτη αναλαμβάνει τη «λύση του στρατού» ξεσηκώνοντας τις Ελληνίδες. Αυτές, που στέλνουν παιδιά στο σφαγείο και αποχωρίζονται συντρόφους, θα δώσουν όρκο αποχής από τα ερωτικά καθήκοντα υποχρεώνοντας τους άνδρες να σταματήσουν τον πόλεμο. Γραμμένη με αστραφτερό χιούμορ, μέσα στα δεινά του Πελοποννησιακού Πολέμου, η Λυσιστράτη (411 π.Χ.) αποτελεί έναν διαχρονικό ύμνο στην ειρήνη, στον έρωτα και στη γυναίκα. Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει την τολμηρότερη αριστοφανική κωμωδία, σε σκηνοθεσία του ανατρεπτικού Γιάννη Κακλέα και λαμπρούς ηθοποιούς.

Συντελεστες Μετάφραση Κ. Χ. Μύρης, σκηνοθεσία Γιάννης Κακλέας,

Ερμηνευουν Λυσιστράτη Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Πρόβουλος Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Μυρρίνη Ελένη Κοκκίδου, Κλεονίκη Γιώργος Χρυσοστόμου, Κινησίας / Μυρρίνη Μάκης Παπαδημητρίου, Αθηναίος πρύτανης Θέμης Πάνου, Λαμπιτώ Λαέρτης Μαλκότσης, κήρυκας Λακεδαιμονίων Σταύρος Μαυρίδης και οι: Άννα Αθανασιάδη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Ιφιγένεια Αστεριάδη, Μιχάλης Θεοφάνους, Νίκος Καρδώνης, Φαίη Κοκκινοπούλου, Νίκη Λάμη, Κατερίνα Λυπηρίδου, Χρήστος Μαλάκης, Κωνσταντίνος Μαραβέλλιας, Σοφία Μιχαήλ, Αγορίτσα Οικονόμου, Γιώργος Παπαγεωργίου, Δημήτρης Πασσάς, Γρηγόρης Ποιμενίδης, Αλάιν Ριβέρο, Μαριάνθη Σοντάκη, Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Αγγελική Τρομπούκη, Κωνσταντίνος Τσερκάκης, Μαρία Τσιμά, Βαγγέλης Χατζηνικολάου

Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

Αχαρνής
του Αριστοφάνη

23 & 24 Ιουλίου,
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Eνώ μαίνεται για έκτη συνεχή χρονιά ο Πελοποννησιακός Πόλεμος και η Αθήνα ερημώνεται, ο Δικαιόπολις στρατεύεται υπέρ της ειρήνης. «Οι Αχαρνής, έργο της νεανικής περιόδου του δημιουργού του, είναι ένα κείμενο που φωτίζει με έναν έξοχο τρόπο τη δυνατότητα του ανθρώπου να επιβιώνει στα κρίσιμα όρια της υπάρξεώς του», λέει ο Σωτήρης Χατζάκης, σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ, εξηγώντας την επιλογή του έργου. «Η προσωπική ειρήνη του Δικαιόπολη, προσπερνώντας τις κατηγορίες περί προδοσίας, ανακηρύσσει ως πρωταρχικές τις αξίες της γης και της ευγονίας και δεν είναι τυχαίο που ένας γεωργός τις προτάσσει ενάντια στον πόλεμο και την καταστροφή. Το έργο είναι δραματικά επίκαιρο σε συνθήκες ηθικής πτώσης και πολιτισμικής παρακμής που συνοδεύουν πάντοτε την οικονομική κρίση… ειδικότερα όταν η τελευταία οργανώνεται από τα ίδια συμφέροντα που επωφελούνται από τη βαρβαρότητα και τον πόλεμο και οδηγούν στην ανθρώπινη εξαθλίωση και δυστυχία».

Συντελεστες Μετάφραση Κ. Χ. Μύρης, σκηνοθεσία Σωτήρης Χατζάκης, μουσική Σταμάτης Κραουνάκης, σκηνικά Γιώργος Πάτσας, κοστούμια Έρση Δρίνη. Ερμηνευουν Δικαιόπολις Σταμάτης Κραουνάκης, Λάμαχος Γρηγόρης Βαλτινός, Μεγαρίτης Κώστας Βουτσάς

Εθνικό Θέατρο

Ορέστης
του Ευριπίδη

30 & 31 Ιουλiου,
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Κυνηγημένος από τα φαντάσματα των τύψεων, ο Ορέστης κατηγορεί τον Απόλλωνα που τον έσπρωξε στον ανόσιο φόνο της μητέρας του Κλυταιμνήστρας. Απομυθοποιώντας τους θεούς και χλευάζοντας τους δημαγωγούς, ο «τραγικότερος των τραγικών» Ευριπίδης προσεγγίζει τη μητροκτονία στον Ορέστη (408 π.Χ. – πενήντα χρόνια μετά την Ορέστεια του Αισχύλου), με όρους ψυχολογικού δράματος και έμφαση στην πλοκή και στην περιπέτεια. Η σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Γιάννη Χουβαρδά, μαζί με ένα εκλεκτό θίασο, εγγυάται μια σύγχρονη αντισυμβατική ερμηνεία του κλασικού κειμένου.

Συντελεστες Μετάφραση Στρατής Πασχάλης, Σκηνοθεσία Γιάννης Χουβαρδάς, σκηνικά – κοστούμια Γιοχάννες Σουτς, φωτισμοί Λευτέρης Παυλόπουλος Ερμηνευουν Ορέστης Νίκος Κουρής, Ηλέκτρα Στεφανία Γουλιώτη, Μενέλαος Ακύλλας Καραζήσης, Φρύγας Νίκος Καραθάνος, Ελένη Τάνια Τρύπη, Τυνδάρεως Χρήστος Στέργιογλου, Αγγελιαφόρος Μανώλης Μαυροματάκης, Πυλάδης Κώστας Βασαρδάνης, Απόλλων Γιώργος Γλάστρας ΧΟΡΟΣ Λαμπρινή Αγγελίδου, Πολυξένη Ακλίδη, Ελένη Βεργέτη, Άννα Καλαϊτζίδου, Κόρα Καρβούνη, Γιάννης Κλίνης, Ρηνιώ Κυριαζή, Ζωή Κυριακίδου, Παναγιώτης Λάρκου, Ηρώ Μπέζου, Λένα Παπαληγούρα, Βιργινία Ταμπαροπούλου, Γιώργος Τζαβάρας, Θάνος Τοκάκης, Ηρώ Χιώτη

Schaubόhne Oθέλλος
του William Shakespeare

6 & 7 Αυγούστου,
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Παγκόσμια πρεμιέρα

Το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου μπορεί να θεωρηθεί ο ιδανικός χώρος για τον Οθέλλο που, όπως έχει ειπωθεί, είναι η τραγωδία του ανθρώπου κάτω από τον άδειο ουρανό. Μετά το Ονειρο καλοκαιρινής νύχτας και τον Αμλετ, ο Τόμας Οστερμάγιερ, σημαντικός Ευρωπαίος σκηνοθέτης και διευθυντής της περίφημης βερολινέζικης Σαουμπύνε, επιμένει στον Σαίξπηρ και ανεβάζει στο αργολικ
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.