Jump to content

[συζήτηση] Εκπαιδευση μελλοντικων παθολογων στην Ελλαδα


per-sempre

Recommended Posts

Χρονια πολλα -Χριστος Ανεστη σε ολους!

Ανηκω στους ειδικευομενους παθολογιας τριτοβαθμιου νοσοκομειου της Κεντρικης Ελλαδας ( τι κανει νιαου νιαου δλδ) και δημιουργω το παρον νημα , για να καταθεσουμε εδω πληροφοριες και κρισεις σχετικα με τις συνθηκες εργασιας , εκπαιδευσης και τροπου εφημερευσης των ειδικευομενων στις κλινικες οπου παρεχεται πληρης ειιδκοτητα. Θα με ενδιεφερε ιδιαιτερως η αποψη φιλων συναδελφων απο αλλες πανεπιστημιακες παθολογικες κλινικες της Ελλαδας και δη απο Πατρα και Γιαννενα, στην εμπειρια των οποιων -υποτιθεται-στηριζεται το αντιπαραγωγικο, αντιεκπαιδευτικο συστημα εφημερευσης και λειτουργιας της κλινικης μου. Δυστυχως, με το νεο καθεστως, εκπαιδευομαστε πολυ καλα , ομως οχι ως γιατροι, αλλα ως νοσοκομες!!!

Περιμενω με αγωνια τα δικα σας σχολια τα , εστω ως ελαχιστη συνεισφορα στην οποια προσπαθεια βελτιωσης μας ως κλινικων ιατρων.

Υ.Γ Επισυναπτω ενα χθεσινο και πολυ ενδιαφερον αρθρο απο το NEJM σχετικα με την εκπαιδευση ειδικευομενων Παθολογιας στις ΗΠΑ, για να καταλαβετε ποσο απεχει η ψωροκωσταινα ...Resident education.pdf

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καλά μόνο στην ειδικότητα της παθολογίας νομίζεις πως εκπαιδεύουν τους νέους ιατρούς ως νοσοκόμες?

Επίσης πως αυτό γίνεται μόνο στα Ιωάννινα ή μόνο στη Λάρισα?

Ρώτα λίγο γύρω σου, στο ίδιο Νοσοκομείο, άλλους ειδικευόμενους να δεις οτι έχω δίκαιο...

Κανένας σεβασμός, και στις χειρουργικές ειδικότητες σε βλέπουν επιπλέον σαν ανταγωνιστή!

Διάβασε πολύ και μόνη σου, αν θέλεις να τα μάθεις όλα.

Κατά προτίμηση από ξένα βιβλία.

Πήγαινε και καμιά πενταετία στο εξωτερικό, αν θέλεις να γίνεις αστέρι.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πήγαινε και καμιά πενταετία στο εξωτερικό, αν θέλεις να γίνεις αστέρι.

Δηλαδή άμα πάει μια πενταετία να βαράει ενέσεις σε φυματικούς στο Κογκό θα γίνει αστέρι; :P

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

κατι πιο εποικοδομητικο παιδια? Ως απαντηση σε καποιον περιεργο/η, εγω παθολογος θα γινω , αρα γι' αυτο ποναω περισσοτερο κι ενδιαφερομαι. Αν θελεις , εσυ γινε σταυροφορος και ξεκινα αγωνα για ολες τις ειδικοτητες, εγκαταλείποντας ταυτοχρονα τον καναπε απ' οπου επιδιδεσαι σε ανουσια και ανεξοδα , εξυπνακιστικα σχολια.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Έχοντας εμπειρία και από το Ελληνικό (πτυχίο, αγροτικό, μέρος ειδικότητας) και το Αμερικάνικο σύστημα (παθολογία/υποειδικότητα) ..

Τίποτα δεν θα αλλάξει αν το σύστημα δεν αποφασίσει να υιοθετήσει κανόνες και να παιξει με τους κανόνες.

Π.χ. στο μέρικα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 80 εκπαιδευόσουν και σαν λάντζερμαν (αίματα, φλέβες, ΗΚΓ, σάκχαρα, ουροκαθετήρες, τραυματιομεταφορέας). Τώρα δεν κάνεις τίποτα από αυτά - και μάλιστα όταν συντάσεις την αξιολόγηση του προγράμματος της ειδικότητας (όλα τα προγράμματα ελέγχονται περιοδικά κάθε 3-5 χρόνια από την αρμόδια ρυθμιστική αρχή για να αποφασισθεί αν θα συνεχίσουν να λειτουργούν) έχουν έναν αριθμό ερωτήσεων για το πόσο χρόνο ξοδεύεις σε αυτή την "εκπαιδευτική" δραστηριότητα.

Γιατί και πως άλλαξε το σύστημα στην Αμερική?

Απλά οι ειδικευόμενοι, πεφωτισμένοι εκπαιδευτές και οικονομικοί ελεγκτές της Αμερικάνικης κυβέρνησης ανέδειξαν (ο καθένας από την δική του πλευρά) το πόσο άδικο ήταν ένα σύστημα που ενώ επιδοτούσε τα νοσοκομεία με 150χιλ το χρόνο για κάθε θέση ειδικότητας, έδινε ψίχουλα στους σκλάβους για το προνόμιο του να δουλεύουν 120ώρες την εβδομάδα (με εφημερίες μέρα παρά μέρα για τους χειρουργούς), χωρίς κάλυψη από ειδικευμένους και αντιμετωπιζόμενοι σαν δεύτερης κατηγορίας ημιηλίθιοι από το υπόλοιπο προσωπικό (σας θυμίζουν κάτι όλα αυτά?).

Η κατάσταση αυτή δεν άλλαξε για μια ειδικότητα αλλά για όλες τις ειδικότητες με την

α) θέσπιση κανόνων που απαγορεύουν κατά 90% τη συμμετοχή του ειδικευόμενου σε αυτές τις "εκπαιδευτικές" δραστηριότητες (αίματα, φλέβες κλπ). (το % δεν είναι ακριβές αλλά έχουν περάσει χρόνια από το τελευταίο resident program evaluation που συμπλήρωσα οπότε δεν θυμάμαι την διατύπωση στα ερωτηματολόγια)

β) την παρακολούθηση της εφαρμογής των κανόνων από ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή (το ACGME), τον περιοδικό έλεγχο συμμορφωσης με αυτούς τους κανόνες στα πλαίσια της αξιολόγησης των προγραμμάτων ειδικότητας

γ) την δυνατότητα ανώνυμης καταγγελίας από τους ειδικευόμενους και την αυτεπάγγελτη διευρεύνηση τέτοιων καταγγελιών από το ACGME που εξασφαλίζει ότι οι κώ.. του διευθυντή, των επιμελητών και του νοσοκομείου είναι σφιχτοί και στητοί στα θέματα εκπαίδευσης

δ) την υποχρέωση των νοσοκομείων να καλύψουν τις θέσεις βοηθητικού προσωπικού με άλλους εργαζόμενους (πχ. εγώ δεν κατάλαβα γιατί στο Πανμιακό νοσοκομείο της Πάτρας είναι οι ειδικευόμενοι και οι φοιτητές που παίρνουν το αίμα και όχι οι τεχνικοί των εργαστηρίων που παίρνουν το αντίστοιχο επίδομα). Βέβαια αυτό θα θίξει όλους τους σκληρά (μη-εργαζόμενους) αποσπασμένους σε διοικητικές υπηρεσίες ΔΥ που προσλήφθηκαν για να κάνουν αυτές τις βοηθητικές εργασίες

ε) την διεξαγωγή των εξετάσεων ειδικότητας με κλειστά (ανώνυμα) βαθμολογικά φύλλα χωρίς την άμεση συμμετοχή του διευθυντή που έκανες ειδικότητα και τα κολλητάρια του (για να αποφύγει κανείς φαινόμενα εκδικητισμού). Απότι μου έλεγε και ένας συνάδελφος από την Ταυλάνδη στη χώρα του υποχρεώνεσαι να αλλάξεις επαρχία/παν-μιακό νοσοκομείο για να δώσεις εξετάσεις για την απόκτηση τίτλου ειδικότητας ώστε να εξασφαλίζεται το αδιάβλητο.

Αλλά το σύστημα ΔΕΝ θα αλλάξει αν δεν γίνει δεκτό ότι

α) χρήζει αλλαγής (και πιστέψτε με, οι περισσότεροι ειδικευμένοι του ΕΣΥ δεν βλέπουν λόγο αλλαγής)

β) πρέπει να θεσπισθούν λογικοί και δίκαιοι κανόνες στα πλαίσια ενός ολοκληρωμένου προγράμματος μεταπτυχιακής ιατρικής εκπαίδευσης

γ) να δημιουργηθεί μια ανεξάρτητη αρχή που θα παρακολουθεί την εφαρμογή των κανόνων και θα αποφασίζει αν η οποιαδήποτε κλινική πρέπει να συνεχίσει να δίνει ειδικότητα ή όχι

δ) πρέπει να τελειώνει το αυτοκρατορικό στυλ διοίκησης των κλινικών στο ΕΣΥ

ε) κλινικά στελέχη (γιατροί) του ΕΣΥ που φέρονται με τρόπο που δε συνάδει με τα ανωτέρω χάνουν την κάλυψη των ασθενών τους από ειδικευόμενους (αυτό πραγματικά θα πονέσει!)

Αυτά τα ολίγα και αυτονόητα με την υποσημείωση ότι όσοι αποφοίτησαν από το Ελληνικό σύστημα κλινικής εκπαίδευσης ξεχνούν τι πέρασαν και δεν κάνουν καμία προσπάθεια να το αλλάξουν για τους επόμενους όταν βρεθούν μέσα στο σύστημα(π.χ. το Ελληνικό αντίστοιχο του "The House of God" δεν το έχω δει στον Ελευθερουδάκη).

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Έπειτα και από την τέλεια εισήγηση του InspectorGadget σχετικά με το θέμα, όπου κι αυτός συμφώνησε οτι το πρόβλημα είναι ΓΕΝΙΚΟ κι όχι μόνο των ειδικών παθολόγων, εξακολουθεί ο per-sempre να πιστεύει οτι θέλω να αρχίσω σταυροφορίες από καναπέδες?

Μία συγνώμη είναι αρκετή, και ένδειξη ανωτερότητας.

Τα ενδιαφέροντά μου είναι αρκετά, όπως βλέπεις εδώ αριστερά, κι έφτασα σε υψηλά επίπεδα εξειδίκευσης στον τομέα εργασίας μου, μαθαίνοντας σε όλη την Ευρώπη.

Αυτά δεν γίνονται από καναπέδες, ξέρεις.

Για τον Sovereign: νομίζω οτι δεν ήταν απαραίτητο να συγκεκριμενοποιήσω το εξωτερικό. Αφού το θέτεις έτσι όμως, είμαι αναγκασμένη να πω τις χώρες μια μια.

Με αυτή τη σειρά λοιπόν:

SWEDEN

NORWAY

GERMANY

SWITZERLAND

AUSTRIA

U.K.

IRELAND

FRANCE

AUSTRALIA

CANADA

U.S.A.

ITALY

INDIA

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ε) την διεξαγωγή των εξετάσεων ειδικότητας με κλειστά (ανώνυμα) βαθμολογικά φύλλα χωρίς την άμεση συμμετοχή του διευθυντή που έκανες ειδικότητα και τα κολλητάρια του (για να αποφύγει κανείς φαινόμενα εκδικητισμού). Απότι μου έλεγε και ένας συνάδελφος από την Ταυλάνδη στη χώρα του υποχρεώνεσαι να αλλάξεις επαρχία/παν-μιακό νοσοκομείο για να δώσεις εξετάσεις για την απόκτηση τίτλου ειδικότητας ώστε να εξασφαλίζεται το αδιάβλητο.

Και ενώ πριν απο μερικά χρονια θα μπορούσες να δώσεις εξετάσεις σε οποιαδηποτε περιφέρεια ειχες προτίμηση, καποιος πραγματικά εξυπνος(επι κυβερνησης Καραμανλή) αλλαξε τον νομο θετοντας ουσιαστικά τους ειδικευόμενους σε κατασταση ομηριας απο καθηγητές και διευθυντες ΕΣΥ. Γνωρίζοντας το ασχημο κλιμα και την ανυπαρκτη εκπαιδευση που υπάρχει στα περισσοτερα νοσοκομεια/κλινικες απλα πλεον δεν μπορει και να υπαρξει καποιο ειδος αντιδρασης-εναντιωσης για την διεκδικηση καλυτερων προγραμματων και συνθηκων εκπαιδευσης.

Η εκπαιδευση των ιατρων ειναι πολυ σοβαρη υποθεση αλλα οι μεθοδεύσεις αυτων που κυβερνουν ειναι προς την εξυπηρετηση οποιονδηποτε αλλων συμφεροντων στον χωρο αυτο(καθηγητικο κατεστημενο).

Τοσα πρεπει πραγματικα να γινουν και το μονο που σκεφτηκαν ηταν η τροποποιηση του τροπου διεξαγωγης των εξετάσεων και μαλιστα προς το χειροτερο!

Κατα την γνώμη μου αν καποιος θα ηθελε οι ειδικευομενοι καποια στιγμη με το οποιο συνδικαλιστικο οργανο εχουν να διεκδικησουν καλυτερη εκπαιδευση πρωτα απο ολα θα πρεπει να απαλλαγουν απο τον παραπανω νομο! Φαινεται πολυ αφελες αυτο αλλα αν σκεφτει κανεις την επιπτωση που εχει αυτος ο νομος θα καταλαβει οτι απο εκει πρεπει να αρχισει!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.