Jump to content

Γιατί ασχολούνται όλοι με το Twitter;


Recommended Posts

Γιατί ασχολούνται όλοι με το Twitter;

Με την πρώτη ματιά το χαρακτηρίζεις ως ένα ακόμα εργαλείο αυτοπροβολής και προώθησης ανούσιων μηνυμάτων στον κυβερνοχώρο

Tο twitter, χωρίς να είναι ένα φρέσκο όνομα στην κοινότητα των καλωδιωμένων χρηστών, αποτελεί μια σχετικά νέα υπηρεσία η οποία δίνει τη δυνατότητα σε όσους το χρησιμοποιούν να κρατούν επαφή, να ενημερώνονται για τις καθημερινές δραστηριότητες των φίλων τους ή όσων πιθανόν έχουν κάποιο ενδιαφέρον μέσα στο χαοτικό τοπίο του Internet.

Ανήκει στην κατηγορία των επονομαζόμενων υπηρεσιών web 2.0, γνωστότερα και ως εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης τα οποία μαζί με τα αναρίθμητα, πλέον, blogs, το πιο καλλιτεχνικό MySpace ή το διάσημο Facebook δίνουν τη δυνατότητα σε ανθρώπους να έρθουν σε επαφή, να γνωριστούν, να ανταλλάξουν ιδέες, προτάσεις επαγγελματικές, σχόλια για όλα όσα συμβαίνουν στον μικρόκοσμό τους.

Με την πρώτη ματιά, ο κόσμος του Twitter δεν μοιάζει τόσο μαγικός όσο των ανταγωνιστικών MySpace και Facebook. Περισσότερο φαντάζει σαν μια ακόμα ιντερνετική φούσκα που κι αυτή αποξενώνει από την καθημερινότητα ή την κοινωνική επαφή και αναζητά το μερίδιό της στον κοινωνικό θόρυβο που δημιουργούν τα προαναφερθέντα και πιο εξελιγμένα εργαλεία.

Ωστόσο, οι χρήστες του Twitter αυξάνονται με απίστευτη ταχύτητα, προσθέτοντας είτε ψηφιακό θόρυβο είτε αξία στην επικοινωνία όλων, με αποτέλεσμα τα περιοδικά να αφιερώνουν μελάνι στην απόλυτη ψηφιακή υστερία των τελευταίων μηνών, ενώ ακόμα και τα τηλεοπτικά κανάλια, χάρη σε κάποια μεμονωμένα γεγονότα, το ενσωμάτωσαν εύκολα στην καθημερινή τους γλώσσα.

Το Twitter, βέβαια, έχει κι αυτό τα δικά του χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει ως κάτι νέο. Ετσι, αν υπάρχει κάτι που αρχικά μπορεί να θυμίζει, αυτό είναι ένα ζωντανό πάρτι από SMS μηνύματα, σαν κι εκείνα που κάποια στιγμή έτρεχαν σε διάφορα τηλεοπτικά κανάλια και μέσω του οποίου δημοσιοποιείς τις πιο πρόσφατες λεπτομέρειες από τη ζωή σου, πράγματα που παρακολουθείς ή διάβασες ή άκουσες ή τέλος πάντων θέλεις να μάθουν οι άνθρωποι του κύκλου σου.

Πίσω από αυτή την ιδέα του Twitter κρύβεται ο Aμερικανός Evan Williams, o οποίος ξεκίνησε την επαγγελματική του πορεία στο διαδίκτυο δημιουργώντας το Blogger.com, το οποίο στην πορεία αγοράστηκε από την Google. Ο Γουίλιαμς - που πήγαινε πακέτο - δεν άντεξε για πολύ το στενό κλοιό της πολυεθνικής και αποφάσισε να αποχωρήσει από την εταιρεία, παίρνοντας, όμως, μαζί του έναν ακόμα εργαζόμενο της Google, τον Biz Stone με τον οποίο αρχίζουν να σκέφτονται τις πρώτες ιδέες για μια πλατφόρμα, η οποία ενώ θα περιορίζει το χρήστη σε μια σειρά από προτάσεις, στην ουσία θα είναι πιο άμεση και συγκεκριμένη από οτιδήποτε άλλο «παίζει» στα μεγάλα γήπεδα των υπόλοιπων εργαλείων.

Ο συνέταιρός του Stone, ακούει τις ιδέες του Williams και βαφτίζει το νέο πρόγραμμα Twitter και τα μηνύματα ''tweets'', συγκρίνοντας έτσι τον μικρό όγκο πληροφορίας που θα ανταλλάσσεται μέσω των μηνυμάτων με το κελάηδημα των πουλιών και παράλληλα δείχνοντας ότι οι ήχοι από πολλά εισερχόμενα μηνύματα θα ακούγονται σαν τιτιβίσματα πουλιών.

Τι είναι εκείνο, όμως, που έκανε το Twitter πραγματικά διάσημο; Βασικά, η απλή μηχανική του. Οι χρήστες στέλνουν μηνύματα - δεν ξεπερνούν τους 140 χαρακτήρες - είτε από κάποιο PC είτε από το κινητό τους, και αυτή η προσθήκη του κινητού στην επικοινωνία μέσω Internet. Το τελευταίο ήταν και η πρωτοπορία που έκανε τη διαφορά.

Δημιουργώντας έναν λογαριασμό στο Twitter, αυτόματα δίνεις το δικαίωμα σε κάποιους να σε ακολουθούν. Αν εσύ παρακολουθείς άλλους είκοσι, τότε αυτό που εμφανίζεται στην οθόνη σου είναι ένα μείγμα από ηλεκτρονικά τιτιβίσματα φίλων, γνωστών, εταιρειών που λανσάρουν νέα προϊόντα ή celebrities, τα οποία, σε αντίθετα χρονολογική ροή, πλουτίζουν την ενημέρωσή σου: τι πρωινό έφαγε κάποιος, ποιο blog διαβάζει, τι μουσική σου προτείνει να ακούσεις ο κολλητός σου, ποιο είναι το μέλλον της παιδείας έτσι όπως το συζητάει μια ομάδα ανθρώπων (μαζί με το απαραίτητο link), ποιες καινούργιες λέξεις έμαθε κάποιος δημοσιογράφος στο πρόσφατο ταξίδι του στην Κρήτη, ή πώς ο βραδινός εφιάλτης κάποιου στην κουζίνα, έγινε και ο πρωινός εφιάλτης στο γραφείο του.

Με αυτό τον τρόπο κατάφερε για πρώτη φορά, να συνδυάσει τρία σημαντικά στοιχεία σε ένα απλό εργαλείο: κοινωνική δικτύωση, ζωντανή αναζήτηση και ανεξάντλητο μοίρασμα ιστοσελίδων.

Eνα απλό παράδειγμα για να καταλάβετε την επιτυχία του νέου αυτού εργαλείου αλλά και της αμεσότητας της πληροφορίας που διαθέτει: αν κάποιος ψάχνει ιστοσελίδες για τους Depeche Mode σίγουρα θα ξεκινήσει από το Google, αλλά αν ψάχνει για ενδιαφέροντα σχόλια που αφορούν τη βραδιά της ακύρωσης της συναυλίας τους, τότε καλύτερα να τρέξει κατευθείαν στο Twitter.

Ακόμα και στην Αμερική όπου επικρατεί παροξυσμός γύρω από το όνομά του, το Twitter έχει συχνά χαρακτηριστεί ως ένα ακραία ναρκισσιστικό εργαλείο, κι όχι άδικα, αφού τελικά εκείνοι που χρησιμοποιούν περισσότερο το Twitter είναι οι διασημότητες.

Από την Britney Spears μέχρι την Paris Hilton και από τον Λευκό Οίκο μέχρι το γερουσιαστή McCain, τα μεγάλα ονόματα είναι κι εκείνα με τους περισσότερους φίλους. Eνα χαρακτηριστικό παράδειγμα για τη μεγάλη δυναμική που κρύβει το Twitter, είναι εκείνο της Oprah, η οποία 24 ώρες αφού άνοιξε το λογαριασμό της, είχε 125.000 φίλους να την ακολουθούν, χωρίς εκείνη να έχει στείλει ούτε ένα μήνυμα. Από την αρχή του έτους ο αριθμός των χρηστών του έχει αυξηθεί κατά 600% , και δεν είναι τυχαίο που κάθε Facebook χρήστης πλέον μοστράρει και το Twitter όνομά του στη σελίδα του. Γιατί όχι, άλλωστε, αφού ακόμα κι ο Ομπάμα χρησιμοποίησε τη μέθοδο του microblogging για να βρίσκεται πιο κοντά με τους ψηφοφόρους του σε όλη την προεκλογική του εκστρατεία;

Οδηγίες προς νέους χρήστες

*Δημιουργείστε το λογαριασμό στο www.twitter.com.

Aν έχετε λογαριασμούς σε άλλες υπηρεσίες, χρησιμοποιείστε το ίδιο username για να σας βρουν πιο εύκολα.

*Τα μηνύματα είναι έως και 140 χαρακτήρων και αφορούν πρόσφατες δραστηριότητές σας. Κάθε μήνυμα ονομάζεται «Tweet» και η διαδικασία λέγεται «Τwittering».

*Προσοχή, τα μηνύματά και οι απαντήσεις σας δεν πηγαίνουν μόνο σε έναν παραλήπτη, αλλά σε όλους όσους σας ακολουθούν.

*Μέσα από την επιλογή "Find and Follow" βρείτε φίλους που ήδη γνωρίζετε είτε μέσω του ονόματός τους ή το παρατσούκλι τους.

*Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε και στο κινητό σας για να στέλνετε και να λαμβάνετε τα updates των φίλων σας, με μικρές εφαρμογές όπως το Twitterrific.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ, ΕΘΝΟΣonline.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

H δραστηριότητα στο Twitter καθώς άλλαζε ο χρόνος

ΠΗΓΗ : pagida.gr

5331005314_3550b2df73_o.png

Αν έχεις ποτέ παρατηρήσει κάτι περίεργα trending topics στο Twitter (πχ «Χάρι Πότερ» χωρίς προφανή αφορμή), μάθε το εξής...

To Twitter είναι πολύ δημοφιλές σε μερικές χώρες και λιγότερο σε άλλες. Έτσι, όταν η τηλεόραση παίζει Χαρι Πότερ στην Ινδονησία, η οποία έχει 230 εκατομμύρια πληθυσμό και της οποίας οι πολίτες λατρεύουν το Twitter, να το αποτέλεσμα: Trending topic απ’ το πουθενά. Ετούτη η εικόνα παραπάνω δείχνει πού έγινε περισσότερος χαμός κατά την αλλαγή του χρόνου, και δείχνει ότι πράγματι η υπηρεσία είναι πολύ δημοφιλής σε συγκεκριμένα μέρη όπως η Ινδονησία, η Ιαπωνία, οι ΗΠΑ και η Βραζιλία, αλλά και σε μερικά άλλα, αναπάντεχα, όπως η Βενεζουέλα και ένα νησάκι δυτικά της Αφρικής (το Σάο Τομέ?). Στην Ελλάδα; Μαύρη μαυρίλα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 years later...
Η Ιστορία ξαναγράφεται μέσα από "φωτογραφικά" Tweets.
Δείτε τις φωτογραφίες που αναβιώνουν την παγκόσμια ιστορία στο Twitter (Pics).

Χρήστος Δεμέτης

news247 Οκτώβριος 27 2013 09:58

Τα social media εκτός από δικτύωση και επικοινωνία, προσφέρονται και για μαθήματα ιστορίας.

Ο λογαριασμός Classicpics (@History_Pics) στο Twitter, συγκεντρώνει καθημερινά ιστορικές φωτογραφίες γεγονότων που άλλαξαν τον κόσμο και τις ανεβάζει με μια ενδεικτική λεζάντα. Χρονολογία, γεγονός, ντοκουμέντο. Τόσο απλά.

Ο Walt Disney, ο Hitler, το χτίσιμο του πύργου του Eiffel, η κηδεία του John F. Kennedy, ο απόπλους του Τιτανικού, το γκρέμισμα του Τείχους στο Βερολίνο του 1989, ο Winston Churchill, πρόσωπα, στιγμές που καταγράφονται σε βιβλία και σε ιστορικά κείμενα, μέσα από μια δουλειά που χτίζει μια ψηφιακή παρακαταθήκη για το μέλλον.

Αυτός είναι άλλωστε και ο στόχος του Classicpics. Οι δημιουργοί του καλούν σε καθημερινή βάση τους χρήστες του διαδικτύου να τους στέλνουν τα δικά τους ντοκουμέντα - πλάνα στο classicpicstwitter@gmail.com και ξεκαθαρίζουν ότι δεν έχουν τα πνευματικά δικαιώματα των λήψεων, αλλά αποσκοπούν στην αναδημοσίευση για εκπαιδευτικούς λόγους και για να αφυπνίζουν την κοινή γνώμη.

"ClassicPics claims no credit for any of the photos posted on Facebook or Twitter. Images are copyright to its respectful owners. If there is an image appearing on Facebook or Twitter that belongs to you and do not wish for it to be posted on Facebook or Twitter, please contact classicpicstwitter@gmail.com with a link to the relevant image and it will be removed", γράφουν χαρακτηριστικά οι ίδιοι.

ΠΗΓΗ : news247.gr

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.