Jump to content

ΝΑΙ..ΤΩΡΑ ΜΑΛΙΣΤΑ..ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ..


ludovick

Recommended Posts

Θυσία στο βωμό της… Τέχνης

23 Μαΐου 2009, 23:25

Πάνος Πικραμένος

Σκηνές αχαλίνωτης βίας με μαστίγωμα μέχρι αίματος, σε performance που διαδραματίστηκε στα εγκαίνια της έκθεσης Art Athina 2009 με θέμα τον ανθρώπινο πόνο, την οποία εγκαινίασε ο υπουργός Πολιτισμού Α. Σαμαράς.

Θέμα του δημιουργού ήταν ο ανθρώπινος πόνος, τον οποίο, όπως λέει στη zougla.gr, ανακάλυψε στις αρχαίες παγανιστικές τελετές, στην θρησκεία, στην πολιτική και σε μία γκάμα γεγονότων από το Γκουαντάναμο μέχρι τους… Ολυμπιακούς Αγώνες.

Και για να γίνει πιο πειστικός, ώστε να αποκτήσει η παράσταση μεγαλύτερη αμεσότητα και εκφραστική δύναμη, ο δημιουργός Λάμπρος Στεμνής όρισε ότι ο πρωταγωνιστής του έπρεπε να… μαστιγωθεί ολόγυμνος επί σκηνής.

Όχι συμβολικά, αλλά, όπως θα δείτε, πραγματικά και μέχρι... αίματος.

Αφού ο ηθοποιός αυτομαστιγώθηκε υπό τους ήχους του Ολυμπιακού Ύμνου, τη συνέχεια του έργου ανέλαβε ειδικά επιλεγμένος… μαστιγωτής, ο οποίος αφού έδεσε πισθάγκωνα τον πρωταγωνιστή και του φόρεσε μία κουκούλα στο κεφάλι, σε ένα ανελέητο κρεσέντο τον κτύπησε δυνατά επί αρκετά λεπτά.

Στη συνέχεια, το μαστίγιο παρέλαβε ο δημιουργός, και τότε ο πρωταγωνιστής άρχισε να αιμοραγεί.

Προειδοποιούμε ότι το θέαμα είναι σκληρό...

Στο τέλος, όπως προέβλεπε το σενάριο, το μαστίγιο δόθηκε στους θεατές, οι οποίοι αν ήθελαν μπορούσαν με τη σειρά τους να μαστιγώσουν τον πρωταγωνιστή. Όμως το σοκ που είχαν υποστεί ήταν τέτοιο, που ουδείς άπλωσε το χέρι του.

«Create an ever - lasting body».

Ο δημιουργός και σκηνοθέτης Λάμπρος Στεμνής μίλησε στη zougla.gr για το σκεπτικό πάνω στο οποίο οικοδόμησε το έργο του, που έχει τίτλο: «Create an ever - lasting body». Λέει γιατί επέλεξε να «φλερτάρει» με το ανθρώπινο σώμα και τον πόνο, και τι σχέση έχει αυτό με έννοιες όπως παγανισμός, ολυμπισμός, θρησκευτική και πολιτική βία…

Mιλώντας για τον πρωταγωνιστή του αποκλειστικά στη zougla.gr, ο Λάμπρος Στεμνής διευκρινίζει ότι αυτός συμμετείχε στην παράσταση εθελοντικά -και μάλιστα χωρίς αμοιβή- και τονίζει με νόημα ότι «ως χαρακτήρας είναι έτοιμος για όλα...».

Τι να εννοεί, άραγε, και τι άλλο να μας επιφυλάσσει για το μέλλον; Ως πού μπορεί να φθάσει η προθυμία του ιδιόρρυθμου αυτού ηθοποιού;

Όταν το «επί μέρους» καταργεί το «όλον»…

Τα ερωτήματα που γεννώνται από την παράσταση δεν αφορούν μόνο την σφαίρα της ηθικής, και βεβαίως δεν προκύπτουν από κάποια διάθεση λογοκρισίας.

Αφορούν κυρίως τα όρια μεταξύ Τέχνης και Φύσης, τα όρια μεταξύ συμβολοποιημένου εικαστικού μέσου και φυσικής πράξης.

Δηλαδή τα όρια μεταξύ Τέχνης και μη Τέχνης.

Πολλοί θα συμφωνήσουν, όμως, ότι πρωτίστως αφορούν και την κατάσταση της κοινωνίας μας. Τι είδους αισθητικό κορεσμό πρέπει να έχουν τα μέλη της για να χρειάζονται ένα τέτοιο σοκ, ώστε να στρέψουν την προσοχή τους σε ένα έργο;

Άραγε, αν το θέμα ενός δημιουργού είναι ο θάνατος, θα πρέπει οι ηθοποιοί να θανατώνονται επί σκηνής για να αποκτήσει το έργο εκφραστική δύναμη;

Και όταν κάποιος παρακολουθεί ένα τέτοιο, "καλιγούλειας" έμπνευσης, θέαμα, είναι δυνατόν να εστιάσει την προσοχή του και να αντιληφθεί τα γενικότερα και ίσως πιο "διακριτικά" χαρακτηριστικά ενός έργου;

Αν, βεβαίως, αυτό διαθέτει γενικότερα χαρακτηριστικά και δεν αποτελείται αποκλειστικά από αιματηρά ή άλλα στοιχεία εντυπωσιασμού…

Ο υπουργός Πολιτισμού, Αντώνης Σαμαράς, στις 21 Μαΐου εγκαινίασε την διεθνή έκθεση Art Athina 2009, στην οποία συμμετέχουν 60 γκαλερί από όλο τον κόσμο.

Άραγε να παρακολούθησε και την performance «Create an ever - lasting body»;

«Και αν βρισκόταν ανάμεσα στο κοινό, και ο performer τού έδινε το μαστίγιο, θα συμμετείχε στην παράσταση;», ρωτάει με πονηρή διάθεση πολιτικός της ΝΔ, μιλώντας στη zougla.gr.

Την απάντηση την δίνει ο ίδιος με αρκετή δόση χιούμορ: «να είστε σίγουροι ότι ο Αντώνης θα το έπαιρνε το μαστίγιο, φτάνει στη θέση του ηθοποιού να βρισκόταν μία άσπονδη φίλη του και πασίγνωστη υπουργός από την Κρήτη».

http://www.zougla.gr/news.php?id=42000

ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΤΟ ΝΙΩΣΕΤΕ ΟΛΟΙ..ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΨΑΓΜΕΝΟΥΣ..

ΝΑΙ..ΤΩΡΑ ΜΑΛΙΣΤΑ..ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΤΕΧΝΗ..

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Θυσία στο βωμό της… Τέχνης

23 Μαΐου 2009, 23:25

Και για να γίνει πιο πειστικός, ώστε να αποκτήσει η παράσταση μεγαλύτερη αμεσότητα και εκφραστική δύναμη, ο δημιουργός Λάμπρος Στεμνής όρισε ότι ο πρωταγωνιστής του έπρεπε να… μαστιγωθεί ολόγυμνος επί σκηνής.

Όχι συμβολικά, αλλά, όπως θα δείτε, πραγματικά και μέχρι... αίματος.

Αφού ο ηθοποιός αυτομαστιγώθηκε υπό τους ήχους του Ολυμπιακού Ύμνου, τη συνέχεια του έργου ανέλαβε ειδικά επιλεγμένος… μαστιγωτής, ο οποίος αφού έδεσε πισθάγκωνα τον πρωταγωνιστή και του φόρεσε μία κουκούλα στο κεφάλι, σε ένα ανελέητο κρεσέντο τον κτύπησε δυνατά επί αρκετά λεπτά.

Στη συνέχεια, το μαστίγιο παρέλαβε ο δημιουργός, και τότε ο πρωταγωνιστής άρχισε να αιμοραγεί.

Προειδοποιούμε ότι το θέαμα είναι σκληρό...

Στο τέλος, όπως προέβλεπε το σενάριο, το μαστίγιο δόθηκε στους θεατές, οι οποίοι αν ήθελαν μπορούσαν με τη σειρά τους να μαστιγώσουν τον πρωταγωνιστή. Όμως το σοκ που είχαν υποστεί ήταν τέτοιο, που ουδείς άπλωσε το χέρι του.

ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΛΟ ΤΟ ΞΥΛΟ ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΗΘΟΠΟΙΟ;Ε;;;;

ας μου διναν εμενα το καμουτσικι και ΣΟΥ ΕΚΑΝΑ ΤΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΤΟΥ ΑΛΑΤΙΟΥ!ου να χαθει ο &^$!+%#())@! που θελει να πουλησει και τεχνη!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ΞΕΦΤΙΛΑ!ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΚΙΟΛΑΣ ΧΥΜΑ ΣΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ SITE ΚΑΙ ΑΝΟΙΞΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΕΚΘΕΣΗ Μ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΑΛΑΚΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ! :splats:

ΩΡΑΙΕΣ ΠΡΟΤΡΟΠΕΣ!!ΣΑΔΟΜΑΖΟΧΙΣΤΤΕ!

ΕΛΕΟΣ!

ΒΑΡΑΤΕ ΜΕ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ,ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ!!!

ΓΑΜΩ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΣΑΣ ΜΕΣΑ ΓΑΜΩ,ΜΑΛΑΚΕΣ.

ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΚΑΝΕ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΕ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΜΕΣΟ ΕΔΕΙΞΑΝ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ,ΓΥΜΝΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ.

ΣΥΝΗΘΩΣ ΟΙ ΣΕΜΝΟΤΥΦΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ ΚΡΥΒΟΥΝ ΤΑ ΕΠΙΜΑΧΑ ΣΗΜΕΙΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΘΗΛΕΣ,ΚΩΛΟΥΣ ΚΑΙ GENITALS :splaaaats:

ΕΝΩ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΤΙΓΜΗ ΜΑΣ ΦΛΟΜΩΝΟΥΝ ΣΤΑ ΞΕΚΩΛΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΚΡΑ ΓΙΑ ΦΘΗΝΟΠΡΟΣΤΥΧΟΣΕΞΟΘΕΜΑΤΑΚΙΑ.ΟΥΣΤ.

ΥΓ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΚΑΤΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΩΤΙΑΡΗ ΓΥΝΑΙΚΟΔΑΡΜΕΝΟ ΠΟΙΗΤΗ ΑΓΓΕΛΟ emcolgate

(σορι για τα καπς,ξεχαστηκα)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Έτσι,έτσι είναι η τέχνη.

Λοιπόν,σκέφτηκα με τι θα ανοίξουμε το επόμενο φεστιβάλ.

Στα τέσσερα,κολοσκάμπιλα,'τι σου κάνω μάνα μου,τι σου κάνω μάνα μου/τι μου κάνεις παιδί μου,τι μου κάνεις,έετσι,εέτσι' και με αυτό θα δείχνουμε την ουσία της βαθιάς ανθρώπινης ύπαρξης.+Οι δικοί μας καλλιτέχνες αν μη τι άλλο δε θα υποφέρουν!!Αντιθέτως :) Εθελοντές?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Έτσι,έτσι είναι η τέχνη.

Λοιπόν,σκέφτηκα με τι θα ανοίξουμε το επόμενο φεστιβάλ.

Στα τέσσερα,κολοσκάμπιλα,'τι σου κάνω μάνα μου,τι σου κάνω μάνα μου/τι μου κάνεις παιδί μου,τι μου κάνεις,έετσι,εέτσι' και με αυτό θα δείχνουμε την ουσία της βαθιάς ανθρώπινης ύπαρξης.+Οι δικοί μας καλλιτέχνες αν μη τι άλλο δε θα υποφέρουν!!Αντιθέτως :) Εθελοντές?

πολυ ψαγμενο και αυτο..υπεροχο..οι αρχαιοι μας προγονοι θα μας θαυμαζουν απο κει ψηλα με το που εχουμε φτασει την τεχνη που μας μεταλαμπαδευσαν μεσω του παρθενωνα , του ερμη του πραξιτελη , της αφροδιτης της μηλου και της νικης της σαμοθρακης..

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Έτσι,έτσι είναι η τέχνη.

Λοιπόν,σκέφτηκα με τι θα ανοίξουμε το επόμενο φεστιβάλ.

Στα τέσσερα,κολοσκάμπιλα,'τι σου κάνω μάνα μου,τι σου κάνω μάνα μου/τι μου κάνεις παιδί μου,τι μου κάνεις,έετσι,εέτσι' και με αυτό θα δείχνουμε την ουσία της βαθιάς ανθρώπινης ύπαρξης.+Οι δικοί μας καλλιτέχνες αν μη τι άλλο δε θα υποφέρουν!!Αντιθέτως :) Εθελοντές?

πολυ ψαγμενο και αυτο..υπεροχο..οι αρχαιοι μας προγονοι θα μας θαυμαζουν απο κει ψηλα με το που εχουμε φτασει την τεχνη που μας μεταλαμπαδευσαν μεσω του παρθενωνα , του ερμη του πραξιτελη , της αφροδιτης της μηλου και της νικης της σαμοθρακης..

πωωωω καλα galleti ου εδωσες φοβερη ιδεα! θα το συνδυασουμε με την ιδεα του σαμποταζ

λοιπον φανταστειτε το:

δυο κιωνες(παρθενωνας) σε καθεναν αλυσωδεμενες στα τεσσερα απο μια γυναικα (η μια θα κανει την αφροδιτη της μηλου και η αλλη την νικη της σαμοθρακης) και απο πισω ενας αντρας (ερμης του πραξιτελη) να ριχνει κολοσκαμπιλα.

ή μπορει να εναλλασσονται κιολας οι ρολοι ή ακομα μπορει να ειναι ο ερμης δεμενος στους κιωνες και οι αλλες να ριχνουν (πω πω πολυ kinky καταστασεις :P)

ΑΝ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ ΤΟΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ???

το εχω ξαναπει χαραμιζομαι στην ιατρικη :P

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.