Jump to content

Σίφνος


Recommended Posts

sifnos-map.gif

Σίφνος

Διαμονη,διασκεδαση,παραλιες,φαγητο,πολιτισμος,παραδοσιακα προιοντα,σπορ......

Ο,τι εχετε να προτεινετε ειναι καλοδεχουμενο

Ο,τι πρεπει να αποφυγουμε ειναι και αυτο καλοδεχουμενο.

Ποια ειναι η καλυτερη περιοδο για να την επισκεφτει κανεις;

Τι πρεπει να δει οπωσδηποτε;

Τι δεν πρεπει να χασει;

Τι να φαει και τι να μη φαει κανεις;

Εντυπωσεις;

Φωτογραφιες;

Οποιαδηποτε συμβουλη και προταση δεκτη.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 4 months later...

Υπάρχουν γυναίκες που χωρίς να είναι εκθαμβωτικά όμορφες έχουν μια ποιότητα που τις κάνει ακαταμάχητες. Αν η Σίφνος ήταν γυναίκα θα ήταν έτσι. Χωρίς να είναι υπερβολικά στολισμένη, χωρίς να έχει το «τουπέ» άλλων νησιών, αλλά σίγουρη για την ομορφιά της, τρυπώνει στην καρδιά αυτού που θα την επισκεφθεί και τον κάνει να την ερωτευτεί. Άλλωστε οι περισσότεροι που κάνουν διακοπές στο νησί αν τους ρωτήσετε θα σας πουν ότι έχουν ξαναέρθει.. και ξαναέρθει – και του χρόνου πάλι εδώ θα τους βρείτε…

apolwnia%20vrady2707.jpg

Η καρδιά του νησιού χτυπά στην πρωτεύουσα Αππολωνία. Εδώ είναι η νυχτερινή ζωή, τα πιο ωραία μπαράκια, τα πιο ωραία εστιατόρια –τα πιο πολλά σερβίρουν στις ωραίες κυκλαδίτικες ταράτσες τους- τα διάφορα μαγαζιά που πουλάνε χειροποίητα κοσμήματα, καλοκαιρινά ρούχα (όχι μπλουζάκια I love sifnos και τέτοια, αλλά καφτάνια, ινδικές τσάντες) και άλλα πολύ ενδιαφέροντα…

Η Αππολωνία είναι ζωντανή τη νύχτα και σχετικά πολύβουη, αλλά δεν έχει τίποτα το «φτηνό». Είναι γραφική, διατηρεί τον παραδοσιακό της χαρακτήρα αυστηρά, ο κόσμος είναι «σοβαρός» και έχει έρθει για να περάσει καλά και όχι να βγάλει τα «απωθημένα» του. Όσον αφορά τα μπαράκια το πιο cool είναι σίγουρα το Μπότζι – με εσωτερική αυλή και ασβεστωμένα καθίσματα. Φίλοι που ξέρουν λένε ότι έχει ιδιαίτερα ψαγμένη μουσική, εγώ πάλι δεν είμαι τόσο ειδήμων, αλλά μου άρεσε ό,τι άκουσα και έμαθα και κάτι παραπάνω.

Μπορώ να σας πω όμως ότι υπάρχει ένα ωραίο μαγαζί που παίζει έντεχνα (από Τσανακλίδου μέχρι Χατζηδάκη) και έχει ζωντανή μουσική παρακαλώ… Αν δεν θέλετε να μπείτε μέσα, βρίσκεται σε μια ωραία πλατείτσα με τραπεζάκια , δέντρα και πεζούλια όποτε μπορείτε να πάρετε το ποτό σας, να κάτσετε εκεί και να ακούσετε μουσική.

Για ακόμη πιο ψαγμένους υπάρχει ο Ραμπαγάς. Το όνομα του το έχει πάρει από την πρώτη εφημερίδα του νησιού. Ο Ραμπαγάς είναι εντελώς υπαίθριος και απίστευτα καλόγουστος. Τον σκιάζουν ψηλά πεύκα, έχει φοβερά ενημερωμένο μπαρ (πχ. μπορείτε να πιείτε μοχίτο με σαμπάνια) και παίζει τζαζ. Αν έχει και φεγγάρι καταλαβαίνετε το κλίμα. Ο Ραμπαγάς διαθέτει στο ωραίο διώροφο νεοκλασικό κτίριο του, χώρο τέχνης, τη Γεμιστή Κεφαλή. Εκεί υπάρχει πάντα κάποια ενδιαφέρουσα έκθεση να επισκεφθείτε ακόμη και το βράδυ και επίσης διαθέτει art shop με πολύ ωραία αντικείμενα.

Αν είστε πιο mainstream τύποι υπάρχει η Αργώ, που παίζει όλα τα τελευταία hits και ό,τι είναι μοδάτο – από ελληνική και ξένη μουσική. Ο χώρος είναι αισθητικά πολύ όμορφος, περνάς καλά, πίνεις και χορεύεις, αφού οι dj και ο κόσμος βρίσκονται πάντα σε μεγάλα κέφια.

Το φαγητό στην Αππολωνία είναι πάρα πολύ ωραίο και όπως θα σας πουν και οι ντόπιοι δεν είναι τυχαίο ότι η Σίφνος είναι η πατρίδα του Τσελεμεντέ. Θα φάτε οπωσδήποτε ρεβυθάδα σε πήλινο. Η ρεβυθάδα είναι φανταστική γιατί ψήνεται για πολλές ώρες και όταν τη φάτε θα σας φανεί «γλύκισμα». Το πολύ καλό με την Αππολωνία είναι ότι τόσο τα εστιατόρια, όσο και πολλά από τα μπαράκια βρίσκονται στις όμορφες κυκλαδίτικες ταράτσες, οπότε μαζί με τις γεύσεις απολαμβάνετε και τη θέα.

steno%20appolwnias%202707.jpg

Μια τέτοια ταράτσα μαζί με καλό φαγητό έχει ο Αποστόλης. Φανταστικό περιβάλλον και ωραίο φαγητό έχει η πολύ στιλάτη Οδός Ονείρων. Επίσης καλό θα ήταν να μη φύγετε πριν επισκεφθείτε το εστιατόριο της Εύης Βουτσινά – γνωστής μαγείρισσας και συγγραφέα -. Εδώ το φαγητό ξεφεύγει από το παραδοσιακό, αλλά αγγίζει τα όρια της τέχνης. Ο ουρανίσκος σας θα σας ευγνωμονεί…

Μετά το φαγητό για να συνεχίσουμε τη βραδιά μας χρειάζεται ένας καλός εσπρέσο. Οπότε κατευθυνόμαστε προς τους Τρεις Ξανθούς Αγγέλους. Ο καλός καφές δεν είναι το μόνο που μπορείτε να απολαύσετε καθώς οι Άγγελοι είναι διάσημοι για τους πολύ ωραίους ζεστούς λουκουμάδες, τους οποίους σερβίρουν και με παγωτό καϊμάκι – δεν έχω λόγια…

Αρτεμώνας

Ανεβαίνοντας – υψομετρικά – το νησί θα βρεθούμε στα όμορφα Εξάμπελα και στον πανέμορφο Αρτεμώνα. Εδώ είναι επιβεβλημένη μια βόλτα στα πανέμορφα στενά όπου κοσμούν αρχοντικά, όμορφες εκκλησίες και γραφικά σπιτάκια με αυλές.

artemonas%20mesa2707.jpg

Πριν ξεκινήσετε την περιήγηση στον Αρτεμώνα, καλό θα ήταν να κάνετε μια στάση στο Λιοτρίβι – που φημίζεται για τα πολλά παραδοσιακά του γλυκά (να δοκιμάσετε οπωσδήποτε τα ελαφριά και εύγευστα αμυγδαλωτά της Σίφνου). Γλυκά του ταψιού, του κουταλιού, του φούρνου (εγώ πήρα ψητό μήλο γεμιστό με καρύδι, σταφίδα και αρωματισμένο με γαρυφαλλάκια και κανέλλα και ακόμη το θυμάμαι.. ) που συνοδεύονται με καφεδάκι τούρκικο ψημένο στη χόβολη, το οποίο θα σας το φέρουν στο χάλκινο μπρίκι.

liotrivi%20kafes%202707.jpg

Το Κάστρο της Σίφνου

Ανεβαίνοντας στο ψηλότερο σημείο του νησιού συναντάμε το Κάστρο – που είναι η απόλυτη μαγεία- πρώτον γιατί με τα όμορφα στενά του είναι τέλειο για βόλτα- δεύτερον γιατί μπορείτε να κάνετε βόλτα περιμετρικά, δηλαδή κατά μήκος των τειχών και να δείτε όλο το νησί από ψηλά με φόντο τον απέραντο ορίζοντα.

pros%20kastro%202707.jpg

Η πρώτη εντύπωση από το Κάστρο φέρνει στο μυαλό Μεξικό. Τα σπίτια είναι χτισμένα με πέτρα και έχει κάτι τεράστιους πράσινους κάκτους που δημιουργούν μια ατμόσφαιρα λατινικής Αμερικής. Μόλις διασχίσουμε την πόρτα του Κάστρου, το τοπίο είναι και πάλι κυκλαδίτικο, με τη διαφορά ότι έχει πολλά σκεπαστά σημεία και σπιτάκια που συγκοινωνούν εξωτερικά.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ήταν φρούριο.

Η πιο ενδιαφέρουσα εμπειρία είναι αυτή. Ότι περιδιαβαίνοντας τον οικισμό βρισκόμαστε σε ασβεστωμένα στενάκια σκεπαστά σαν να βρισκόμαστε σε έναν διάδρομο. Μπροστά μας βλέπουμε πόρτες φωτεινές. Όταν φτάνουμε στις πόρτες, από τη σκιά βγαίνουμε στο απόλυτο φως των Κυκλάδων. Στον απέραντο ορίζοντα που κόβει την ανάσα. Εδώ, στο πιο ψηλό σημείο του νησιού σαν να είμαστε σε ένα μπαλκόνι κρεμασμένο ψηλά πάνω από τη θάλασσα, ακούμε τον ήχο του Αιγαίου και γεμίζουν τα μάτια γαλάζιο. Είναι σαν να πετάς πάνω από την απέραντη θάλασσα. Από ψηλά θα δείτε και το όμορφο εκκλησάκι των Εφτά Μαρτύρων ή αλλιώς το Εφταμάρτυρο όπως το λένε οι ντόπιοι. Αν δεν φοβάστε το περπάτημα, μπορείτε να πάτε και να προσκυνήστε.

efta%20martyres%202707.jpg

Και το Κάστρο έχει νυχτερινή ζωή αλλά πιο low profile και παρείστικη . Εδώ μάλιστα υπάρχουν μπαράκια – όπως το Remezzo- που βρίσκονται εντός των τειχών, αλλά στην άκρη τους. Έτσι πίνεις το ποτό σου στο μεγάλο μπαλκόνι του και εκατοντάδες μέτρα από κάτω σου σπάνε τα κύματα στους βράχους.

Στο Κάστρο βρίσκεται και το μουσείο σύγχρονη Τέχνης – που στεγάζεται στο παλιό σχολείο του. Πέρυσι είχε έκθεση με έργα της σημαντικής Ελληνίδας Άλεξ Μυλωνά. Φέτος θα έχει έργα του Παναγιώτη Τέτση, με τοπία από τη Σίφνο. Ο ζωγράφος είχε έρθει στο νησί το 1970 και -αναπόφευκτα- μπήκε στην καρδιά του.tetsis%20sifnos2707.jpg

Ο ίδιος έχει πει για το νησί: «Το αγαπώ το τοπίο της Σίφνου, εκτός από διακοπές έχω κάνει μεγάλα έργα και κατόψεις με μελάνι. Τα γαιώδη χρώματα, τα πεύκα, η θάλασσα είναι μια λουλακιά ανάμνηση και μια νησιωτική σκέψη. Τα βράχια κοιτούν τη θάλασσα και τα συγκρατεί το ελάχιστο πράσινο. Εδώ το χρώμα έχει φωνή, θερμότητα και έρωτα».

Οι παραλίες

Αφού ανεβήκαμε τόσο ψηλά, μπορούμε να ρίξουμε μια ματιά και στις παραλίες. Η πιο διάσημη παραλία είναι αυτή της Χρυσοπηγής, με ένα γραφικό εκκλησάκι στην άκρη της, πάνω σε μια χερσόνησο. Η παραλία είναι φιλική και όμορφη και πολύ όμορφη ακόμη είναι η διαδρομή που μας οδηγεί σ’ αυτή. Το πέτρινο δρομάκι με πλινθόχτιστα τειχάκια περνά μέσα από ελιές και πεύκα και θα έχετε την ευκαιρία να δείτε πρώτα όλη την παραλία από ψηλά –μια πολύ όμορφη εμπειρία- πριν βουτήξετε.

xrisopigi%20thea%202707.jpg

Άλλες παραλίες είναι το Βαθύ και ο Πλατύς Γιαλός. Και οι δύο είναι απέραντες με άμμο και σχετικά ρηχά νερά. Ο Πλατύς Γιαλός είναι η πιο τουριστική παραλία. Εδώ μπορείτε να κάτσετε για φαγητό και καφέ στα ταβερνάκια που βρίσκονται «πάνω» στη θάλασσα. Το Βαθύ είναι κι αυτό πολυσύχναστο αλλά πιο γραφικό. Είναι ένας μεγάλος κόλπος με όμορφα μέρη για να κάτσετε. Ξεχωριστός είναι ο Γρηγόρης. Στο πλακόστρωτό του μπορείτε να πάρετε παγωτό, αμυγδαλωτά και καφέ σε απόσταση δύο μέτρων από το νερό. Έχει και ωραία πλακόστρωτη εσωτερική αυλή με δεντροσκιά. Επίσης στον πλατύ Γιαλό θα βρείτε όμορφα γραφικά ταβερνάκια που σερβίρουν παραδοσιακά σιφνέικα πιάτα και πολύ ωραίους μεζέδες.

vathy%20mesa%202707.jpg

Για τελευταίο σταθμό άφησα το λιμάνι – τις Καμάρες. Οι Καμάρες είναι λίγο «περιφρονημένες» από τους τουρίστες – εκείνους που έρχονται και ξαναέρχονται- οπότε θα δείτε πιο πολλούς ξένους. Παρ’ όλα αυτά είναι γραφικές, έχουν μια μεγάλη παραλία με άμμο και μερικά ενδιαφέροντα μπαράκια. Ένα από αυτά είναι το Captain’ s. Πρόκειται για ένα μπαράκι πάνω στη θάλασσα με όμορφη σκιά που θυμίζει λίγο Τζαμαίκα. Κυρίως γιατί παίζουν όλη μέρα ρέγκε – με ιδιαίτερη έμφαση στον Μπομπ Μάρλευ – και είναι ένα τέλειο μέρος για να χαλαρώσεις πίνοντας καφέ και διαβάζοντας ή παίζοντας τάβλι δίπλα στη θάλασσα. Στο χαλαρό κλίμα συμμετέχει και ο γάτος του Captain’ s που θα έρθει στα πόδια σας για να σας χαιρετίσει, θα βολευτεί και θα αρχίσει να κοιμάται μακαρίως. Ο πιο νυσταλέος γάτος που έχω δει ποτέ μου…

gata%20captain%202707.jpg

Από τις Καμάρες θα κάνετε τα ψώνια σας πριν πάρετε -φευ- το πλοίο της επιστροφής. Η Σίφνος φημίζεται για τα πήλινα της. Υπάρχουν τα σιφνέικα πήλινα φαναράκια – που θα βρείτε μόνο εδώ – τα οποία είναι πραγματικά κομψοτεχνήματα. Οι Σιφνιοί στολίζουν με αυτά τις αυλές τους, τις σκάλες τους και γενικά όπου υπάρχει χώρος για νυχτερινό φωτισμό θα τα δείτε θρονιασμένα να φωτίζουν ρομαντικά το χώρο. Υπάρχουν σε όλα τα μεγέθη. Από μικρά μέχρι δέκα εκατοστά, μέχρι μεγάλα 1,50 μέτρο.

Πιάτα, πιατέλες, φλυτζάνια, φωτιστικά, λάμπες και πολλά πολλά άλλα πράγματα, ζωγραφισμένα όμορφα από τους ταλαντούχους τεχνίτες του νησιού. Μπορείτε να τα βρείτε σε σχετικά καλές τιμές και μπορείτε να τα βρείτε μόνο εδώ. Γι’ αυτό κρατήστε ένα ποσό για ψώνια. Είναι πράγματα μοναδικά που θα κοσμήσουν το σπίτι σας με τον πιο όμορφο τρόπο. Επίσης πάρτε μαζί σας και ένα δύο πακέτα αμυγδαλωτά για μαζί.

Το φθινόπωρο θα κάθεστε στο μπαλκόνι σας, θα έχετε βάλει κεράκι στο πήλινο φωτιστικό και θα παρακολουθείτε το φως να φτιάχνει γεωμετρικά σχήματα στον τοίχο, θα τρώτε τα αμυγδαλωτά που μοσχοβολούν ροδόνερο και θα αναπολείτε τις καλοκαιρινές διακοπές στη Σίφνο, προσμένοντας την επόμενη ευκαιρία – πάω στοίχημα- για να ξαναβρεθείτε εκεί.

cosmos.gr

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ΑΧ!Τι μου θύμησες!'Εχω κάνει αξέχαστες διακοπές στην όμορφη Σίφνο....

Συγκινήθηκα νυχτιάτικα κι άσε που δεν άχει φέτος διακοπές.... emcrybaby

Αχ!Αχ!Αχ! emsadangel

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Για τις Κυκλάδες υπάρχουν οι εξής δύο διαδρομές: Πάρος-Μύκονος-Νάξος-Ίος-Σαντορίνη και Σέριφος-Σίφνος-Μήλος. Αν εξαιρεθεί η Σαντορίνη, η πρώτη διαδρομή δεν αξίζει τίποτα μπροστά στη δεύτερη. Κι όμως, οι πιο πολλοί εκεί πάνε! Τι να πω...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

Σίφνος

ας καταθέσω κι εγώ τις εντυπώσεις μου από αυτό το νησί των δυτικών Κυκλάδων,

από όσα μέρη επισκέφτηκα,όσο τις έχω φρεσκιες-φρεσκιες!

Η Σίφνος μπορεί να μην έκλεψε την καρδιά μου (γιατί δεν συνάντησα πολλά πρωτόγνωρα και εντυπωσιακά στοιχεία της),αλλά κέρδισε μέρος στις σκέψεις μου γιατί κατάφερε με την απλότητά της να μου προσφέρει ξεκούραστες και ενδιαφέρουσες διακοπές.

Η θαλάσσια συγκοινωνία με την Αθήνα τους καλοκαιρινούς μήνες είναι τακτική.

Με τα "γρήγορα" πλοία η Σίφνος είναι 2,5 ώρες από τον Πειραιά.(τιμή εισιτηρίου 2009: 45ευρώ)

Στη Σίφνο υπάρχει ένα από τα καλύτερα δίκτυα μονοπατιών, που ενώνουν τους οικισμούς μεταξύ τους.

Υπάρχουν πάρα πολλες εκκλησίες,αφου η παράδοση λεει οτι υπάρχουν 365 εκκλησίες , μία για κάθε μέρα.

Η Σίφνος εχει τη μεγαλύτερη αναλογία εκκλησιών ανά άτομο στην Ελλάδα,κάπου διάβασα.

Οι εκκλησίες με τους μπλε τρούλους είναι αυτές που λειτουργούν.

Έχει καλές παραλίες (δεν σου μένουν και αλησμόνητες,αλλά είναι καλές), έχουν εύκολη πρόσβαση,δεν είναι

οργανωμένες με ομπρέλες και ξαπλώστρες,οι περισσότερες έχουν 4-5 αλμυρίκια για σκιά.

Στη Σίφνο,το φαγητό μπορεί να σου μείνει αλησμόνητο.Δεν έτυχε να δυσαρεστηθούμε ούτε από την ποιότητα φαγητού ούτε

από την εξυπηρέτηση.Εντύπωση κάνει οτι αυτό που σου προτείνεται με την πρώτη είναι μαγειρευτό φαγητό και όχι της ώρας.

Ο Νίκος Τσελεμεντές είναι από τη Σίφνο και μάλλον οι σίφνιοι προσπαθούν να διαφυλάξουν αυτήν την καλή φήμη που κληρονόμησαν.

Οι τιμές στις ταβέρνες είναι γενικά καλές (π.χ. 10-15ευρώ για λουκούλλειο γεύμα με ποικίλα μεζεδάκια),αντιθέτως τα ποτά ήταν ακριβά (10-12 ευρώ τα κοκτέιλ,8-10ευρώ τα ποτά)

Η συγκοινωνία είναι τακτικότατη.

Υπάρχουν μεγάλα λεωφορεία ΚΤΕΛ , που πηγαίνουν σε πολλά μέρη του νησιού.

Καμαρες

Το λιμάνι της Σίφνου ειναι οι Καμάρες. Είναι ο πιο πρόσφατα χτισμένος οικισμός στη Σίφνο.

Εχει πολλά τουριστικά μαγαζιά, πολλά εκ των οποίων έχουν κεραμικά.

Δίπλα ακριβώς στο λιμάνι υπάρχει παραλία και υπάρχει κόσμος που κολυμπά.Τα νερά

φαίνονται καθαρά.

Κατά τη γνώμη μου,οι Καμάρες δεν μπορούν να προσφέρουν σωστή ιδέα για τη γραφικότητα και την ιδιαιτερότητα

του υπόλοιπου νησιού.

Στις Καμάρες επισκεφτήκαμε το Folie,μπαράκι πάνω στη θάλασσα.

συμπερασματικά: Οι Καμάρες δεν προϊδεάζουν για την "πραγματική" Σίφνο

Χωρα-Απολλωνία

Η Χώρα της Σίφνου ήταν αφιερωμένη στο θεο Απόλλωνα, που την λούζει με το Απολλώνιο φως του.

Κάθε χρόνο οι Σίφνιοι έστελναν στο μαντειο των Δελφων ένα χρυσό αυγό για να ευχαριστησουν το θεο για

τα καλά που τους δίνει: Η Σίφνος είχε πολλά χρυσωρυχεία,εργαστήρια αργυροχοϊας και λατομεία εξόρυξης του "Σιφνιου Λίθου".

Κάποια χρονιά έτσειλαν επιχρυσωμένο αυγό και αυτό ήταν η αιτία που ο θεος Απόλλωνας θύμωσε μαζί τους και άρχισε

η παρακμή του νησιού.

Η Απολλωνία είναι χτισμένη αμφιθεατρικά σε 2-3 λόφους.Ο οικισμός εχει επεκταθεί τόσο , που φτάνει στα όρια των άλλων οικισμών

(Αρτεμώνας,Εξάμπελα,Κάτω Πεταλι,Ανω Πεταλι) και δίνεται η εντύπωση ενός μεγάλου ενιαίου οικισμού.

Στην Απολλωνία υπάρχουν τουριστικά μαγαζιά,καφετέριες,εστιατόρια,κλαμπ,τράπεζες,φαρμακείο.

Υπάρχει και δημοτικό πάρκινγκ ,στην είσοδο του οικισμού, όπου επιτρέπεται η δωρεαν στάθμευση. Η δημοτική αστυνομία ειναι σε "επαγρύπνηση" και ετσι δεν είναι λίγες οι φορές που είναι στους δρόμους και κόβει κλήσεις.

Η Απολλωνία θα μπορούσε απλοϊκά να περιγραφεί ως ενας οικισμός που διασχίζεται από έναν κεντρικό δρόμο, εχει μια κεντρική πλατεία δίπλα σε αυτόν ,

και πάνω και κάτω απ'αυτον το δρόμο ξεδιπλώνεται ο υπόλοιπος οικισμός με τα σοκάκια του,τους ψηλούς τοίχους του και τις εσωτερικές αυλές του.

Το πρωί δεν εχει πολλή κίνηση μέσα στα σοκάκια και τα περισσότερα μαγαζιά ειναι κλειστά.

Από αργά το μεσημέρι,όμως, μέχρι τις 3:45πμ σφύζει από ζωή.

Ο πιο πολύς κόσμος περιφέρεται στο Στενό,το κεντρικό σοκάκι, όπου βρίσκονται τα περισσότερα εστιατόρια και μπαράκια.

Ειναι γνωστά τα μπαράκια του για τις ταράτσες τους.Αν δεν φυσάει και αν προλάβετε, μπορείτε να έχετε βραδινή θέα

της υπόλοιπης Χώρας απολαμβάνοντας ποτό και μουσική.

Στο Στενό,η διασκέδαση λήγει στις 3:45πμ.Η μουσική σταματά και ο κόσμος φευγει από τα μαγαζιά και αρχίζει

να κατηφορίζει.Η διασκέδαση μπορεί να συνεχιστεί στο κλαμπ "bliss" ή στο σκυλορεμπετάδικο "Αλώνι"

Στην Απολλωνία,δίπλα στην πλατεία , υπάρχει μαγαζί με τυροπιτοειδή και κουλούρια που λειτουργει 24 ώρες το 24ώρο.

για φαγητό:

Καλό εστιατόριο μας φάνηκε οτι ήταν "Του Αποστόλη το κουτούκι" (ωραία πρτόταση η ομώνυμη σαλάτα ),εχει και ταράτσα με θεα προς τους γειτονικούς οικισμούς και προς το ρολόι της μητρόπολης,που χάνει κάποια λεπτά...

Αλλες προτάσεις για φαγητό: είναι το σουβλαντζίδικο στην αρχή του Στενού,το κρεπάδικο διπλά,η veranda για καφε/γρηγορο φαγητό.

από την άλλη πλευρά του δρόμου : το εστιατόριο "Ελιες και Κάπαρη" και το περίφημο από τις επισκέψεις του Μαμαλάκη ιταλικό ,μου διαφευγει το ονομα αλλά αν πεις "του Ιταλού" , όλο και κάποιος θα σου δείξει τον δρόμο (Εχει και δευτερο στο Πλατυ Γιαλό ) για μακαρονάδες και πιτσες.

Από μπαράκια:τα περισσότερα είναι σε μια σειρά το ένα μετά το άλλο στο Στενό.Εχουν εσωτερικό χωρο με κλιμαστισμό

(η φετινή απαγόρευση του καπνίσματος καταστρατηγήθηκε....),αλλά οι πιο πολλοι στέκονται στις αυλές ή ταράτσες τους ή στα σοκάκια έξω.Πολύς κόσμος μαζευεται στο Μπότζι,στην Αργώ,στο Δολωμα,στο Ραμπαγά,στο Cosi.

Από μουσική μου άρεσε πιο πολύ η Αργώ,αλλά μου την έσπασε η ιδιοκτητρια,γιατι φέρθηκε πονηρά , δεν ξέρω αν το εχει σύστημα ,σε μας ετσι έγινε:ειχε τραπέζι ρεζερβε για δόλωμα,σου έλεγε οτι για λίγο μπορεί να το παραχωρήσει και αφου σου έφερνε τα ποτά και πλήρωνες και έπινες τις πρωτες γουλιές,σε σήκωνε για την παρέα που το είχε ρεζερβέ υποτίθεται , η οποία και πάλι....όλως τυχαίως ήταν ψαρεμένη με τον ίδιο τρόπο.

Ο Ραμπαγάς,που εχει το όνομα σατιρικού ποιητη και δημοσιογράφου με την ομώνυμη εφημερίδα του 1880,είναι ένας πολύ ενδιαφέρων χωρος.

Ειναι ωραίο σαν μέρος ,με δέντρα και ωραία αυλή με μικρές οικίες μεσα.Εντάσσεται στο "Πολυχώρο των Κυκλάδων", που εχει γκαλερι,βιβλιοπωλείο κα.

Τα ποτα καλά,η ένταση του ήχου σε επίπεδα που μπορείς να συζητήσεις,και το πρωί είναι ωραία εκεί,το μόνο ίσως μειονέκτημα για μένα είναιτο στυλ της μουσικής του:είχε στοιχεία τζαζ και λατινικής μουσικής,αλλά ήταν σε ήπιους τόνους,σχεδόν αποκοιμίστικους...

Απο γλυκά: το γλυκοπωλείο Βεγγέρα ,πάνω στον κεντρικό δρόμο,

το φημισμένο για τους λουκουμάδες του "3 ξανθοί άγγελοι" στο Στενό (λουκουμαδες με μέλι και λουκουμάδες με πραλίνα φουντουκιού και παγωτό--εχει ταράτσα)

Συμπερασματικά: Η Απολλωνία είναι για βόλτες,για φαγητό,γλυκό,ποτό και διασκέδαση.

Αρτεμώνας

οικισμός χτισμένος σε λόφο δίπλα στην Απολλωνία.Ήταν αφιερωμένος στην Άρτεμη.Εχει στην αρχή του δημοτικό πάρκινγκ με δωρεαν στάθμευση.

Αξίζει για βόλτα,ιδιαίτερα νωρίς το απόγευμα.Τα σπίτια είναι όμορφα,προσεγμένα με την ιδιαίτερη αυστηρή

αρχιτεκτονική.Τα σοκάκια σε οδηγούν σε ενδιαφέρουσες γωνιές,σε πλατεϊτσες,σε εκκλησιές.Σε αρκετά σημεία

βρίσκονται τοποθετημένα κεραμικά διακοσμητικά,που παλαιότερα ήταν καμινάδες ,αλλά τώρα χρησιμευουν ως φαναράκια.

Με τα πόδια από τον Αρτεμώνα,μπορεις να συνεχίσεις την περιγήσή σου στο γειτονικό Ανω Πετάλι.

συμπερασματικά:Στον Αρτεμώνα για απογευματινή βόλτα

Πλατυς Γιαλός

παραθαλάσσιος οικισμός στα νότια του νησιού,περίπου 15 λεπτά από τη Χώρα.

Έχει παραλία με χοντρή άμμο, μαζεύεται πολύς κόσμος.

Δίπλα στην παραλία έχει καφετέριες,ενοικιαζόμενα δωμάτια,εστιατόρια και μαγαζιά με κεραμικά.

Η θάλασσά του καλή.

Εχει πολλά ενοικιαζόμενα δωμάτια(οι τιμές ενοικιαζόμενων δίκλινων δωματίων:60-70ευρώ) .Ο Πλατυς Γιαλός μπορεί κατα τη γνώμη μου να αποτελέσει βάση διαμένοντας εκεί,γιατί τα περισσότερα μέρη για εξορμήσεις είναι γυρω του,ενώ αμα δεν εχεις όρεξη για διαδρομές,η θάλασσα είναι δίπλα!

Για φαγητό : το Στεκι για μαγειρευτό και του Ιταλού για μακαρονάδες-πίτσες.

για γλυκό: ένα γλυκοπωλείο....μα ένα γλυκοπωλείο!!!....δεν θυμάμαι το όνομά του γμτ!...αλλά τη μεθυσμένη σοκολατόπιττα την θυμάμαι!

συμπερασματικα: στο Πλατυ Γιαλό για μπάνιο,καφέ,γλυκό και για διαμονή.

Χρυσοπηγή

σήμα κατατεθέν της Σίφνου.Ειναι η μονή της Παναγιας της Χρυσοπηγης πάνω στο πετροκαραβο,

το βράχο δηλαδή που μπαινει μεσα στη θάλασσα.Η Μονή είναι ανοιχτή ως τις 2μμ και μετά από τις 5μμ.

Δεξιά και Αριστερά της Χρυσοπηγής υπάρχουν όμορφες παραλίες.

Η δεξια παραλία,που φερει το όνομα Χρυσοπηγή,ειναι σχετικά μικρή ,μα τα νερά είναι καθαρά.

Υπάρχει χοντρή άμμος και μεσα στη θάλασσα κατά τοπους επίπεδοι βραχοι.Τα κινητά μπορεί να μην πιάνουν εκεί.

Εχει πάρκινγκ και 2 ταβέρνες.Στην πρωτη ταβέρνα,τη "Χρυσοπηγή" το φαγητό ήταν εξαιρετικό!

συμπερασματικά: Στη Χρυσοπηγή για επίσκεψη στη Μονή,για μπάνιο και φαγητό.

Βαθυ

Ειναι από τον Πλατύ Γιαλό 15 λεπτά οδικώς.

Το αμάξι μπορείς να το αφήσεις σε ένα δημοτικό πάρκινγκ με λιόδεντρα.

Στον δρόμο, που θα πάρεις για την παραλία,σου ανοίγονται δυο προοπτικές :

αριστερά,από την πλευρά που βρίσκεται το σύγχρονο 5στερο ξενοδοχείο

και δεξιά , από την πλευρά που βρίσκεται ένα μικρό γραφικό εκκλησάκι και ένας μικρός κολπίσκος.

Κατά τη γνώμη μου, η δεξιά πλευρά πίσω από το εκκλησάκι ,στον κολπίσκο,είναι πιο ωραία για μπάνιο:γαλήνια,κρυστάλλινα νερά και μικρή παραλία με χοντρή άμμο.

Στην αριστερη πλευρα παει πιο πολύς κόσμος,εχει ψιλή άμμο και είναι πιο εκτεθειμένη στους ανέμους.Μέσα στη θάλασσα εχει κατα τόπους επίπεδους βράχους.

για φαγητό στο Βαθύ: στη δεξιά πλευρά,στην πρωτη ταβέρνα,δεν θυμάμαι όνομα,αλλά ανήκει στον Φρατζέσκαρο,το φαγητό το βρηκαμε ικανοποιητικό.

Στο Βαθύ αυτό που κάνει εντύπωση είναι η άμμος που χρυσίζει/ασημίζει... έχει μέσα της κόκκους που λαμπυρίζουν στον ήλιο!

συμπερασματικά : στο Βαθύ για μπάνιο,φαγητό

Φάρος-παραλία Φασουλού

μικρή μη οργανωμένη παραλία με 4-5 αλμυρίκια. Όμορφη πολύ!

Τα νερά της είναι πολύ καθαρά.

Τα κινητά μπορεί να μην πιάνουν.Ευκολή πρόσβαση.

Νομίζω οτι εχει μόνο μια καντινα.

συμπερασματικά:στο Φάρο για μπάνιο

Κάστρο:

να κάτι άλλο ιδιαίτερο που έχει να επιδειξει η Σίφνος.Ειναι το Κάστρο της,μεσαιωνικός οικισμός χτισμένος στην κορυφή λόφου,πάνω από τη θάλασσα. Το Κάστρο έχει 2 ζώνες.Η πρωτη ζώνη σπιτιών,αυτή που ειναι περιμετρικά του κέντρου , είναι τα πρωτα σπίτια που χτιστηκαν και είναι τα αρχοντόσπιτα.Οι εξωτερικοι τοιχοι είναι ετσι ώστε να διαμορφωνουν ένα ενιαιο τοιχος, μονα περάσματα ειναι 5,οι πέντε ότζιες (πόρτες).Το κέντρο είναι ο μητροπολιτικός ναος.Στη δευτερη ζώνη ,και αυτή ομόκεντρα διατεταγμένη,ειναι τα σπιτια που δεν άνηκαν σε άρχοντες.

Το Κάστρο ειναι χτισμένο πάνω σε αρχαίο οικισμό,γιαυτό και στα σοκάκια του μπορείτε να δείτε σαρκοφάγους και τμηματα απο κολώνες.

Κάτω από το Κάστρο υπάρχει το εκκλησάκι του Εφταμάρτυρος,δίπλα στη θαλασσα.Ενα μονοπατάκι σας οδηγει εκεί.

Στο Κάστρο μπορείτε να απολαύσετε το φεγγάρι!

συμπερασματικά: Στο Κάστρο για βόλτα από νωρις το απόγευμα προτου βραδιάσει.Επίσης,για καφε,ποτό και για το...φεγγάρι!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.