Jump to content

Facebook: Υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης «αξίας» 15 δισ. δολαρίων


Recommended Posts

Hμερομηνία : 27-10-07

Facebook: Υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης «αξίας» 15 δισ. δολαρίων

Μια εταιρεία που υπάρχει 3,5 χρόνια και μερίδιο της οποίας (1,6%) εξαγοράζεται από τον κολοσσό της Microsoft, προϋποθέτει το ενδιαφέρον ορισμένων διορατικών ανθρώπων. Η διορατικότητα ωστόσο ενέχει τα στοιχεία της αμφιβολίας και του ρίσκου που στην περίπτωση του Facebook είναι συζητήσιμα.

O δεκάλογος της Microsoft για το εγχείρημα της

Η αναμενόμενη επιστροφή της επένδυσης των 240 εκατομμυρίων δολαρίων που κατέβαλε η Microsoft Corp. για την εξαγορά μεριδίου της τάξεως του 1,6% στη Facebook, κρίνεται ιδιαιτέρως θετική από την μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής λογισμικού στον πλανήτη. Η επένδυση της Microsoft ανεβάζει την αξία του Facebook γύρω στα 15 δισεκατομμύρια δολάρια, αξία που μπορεί σχετικώς να τεκμηριωθεί με τα ακόλουθα επιχειρήματα:

1. Τους τελευταίους 12 μήνες το Facebook, η εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες δικτύωσης, επιτρέποντας στους χρήστες να δημιουργούν προσωπικές ιστοσελίδες και να επικοινωνούν μεταξύ τους, διαθέτει περισσότερους από 50 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Η βάση των χρηστών του αυξάνεται περισσότερο από τον ανταγωνιστή MySpace, με 200.000 ανθρώπους να εγγράφονται σε καθημερινή βάση.

2. Ο μέσος χρήστης περνά 3,5 ώρες μηνιαίως στο Facebook, αρκετά περισσότερο απ'ότι στο MySpace και όσο χρειάζεται για να… ελκύσει τους διαφημιστές.

3. Έρευνες στις ΗΠΑ υποδεικνύουν το κοινό του Facebook που έχει πιθανότατα οικονομική άνεση και πανεπιστημιακή μόρφωση. Σε αντίθεση με το κοινό του MySpace, οι διαφημιστές διαβλέπουν μια κερδοφόρα πτυχή της αγοράς (niche market).

4. Το όνομα της Microsoft δίνει κύρος στις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης και απειλεί το πρώτο στην αγορά MySpace. Επιπρόσθετα, τα προφίλ που δημιουργούν οι χρήστες με τα προσωπικά δεδομένα που παρέχουν, χρησιμοποιούνται για λόγους διαφημιστικής στόχευσης.

5. 60% των χρηστών του Facebook βρίσκονται εκτός ΗΠΑ. Η επένδυση της Microsoft σημαίνει πώληση διαφημίσεων στο Διαδίκτυο για λογαριασμό της Facebook σε ένα παγκόσμιο κοινό, γρήγορα και εύκολα.

6. Σύμφωνα με έρευνες στη Μεγάλη Βρετανία, 233 εκατομμύρια ώρες εργασίας χάνονται λόγω ενασχόλησης των εργαζομένων με υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης. Οι διαφημιστές αδημονούν να κερδίσουν πελάτες ακόμα και εν ώρα εργασίας…

7. Τα «αγχώδη» mail της δουλειάς σε συνδυασμό με τους ανεπιθύμητους αποστολείς είναι πλέον παρελθόν. Η αλληλογραφία δια μέσου του Facebook είναι από φίλους σε φίλους

8. Οι επικαιροποιήσεις (status updates) του Facebook δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τι αισθάνεται και τι κάνει κάθε μέλος της παρέας.

9. Η νέα τάση που φέρει το Facebook απομακρύνει τον χρήστη από το «στίγμα» του σκληροπυρηνικού blogger. Ο χρήστης δεν χρειάζεται να «κρύψει» την ταυτότητα του και τις απόψεις του…

10. Σύμφωνα με την Hitwise, τα «χτυπήματα» που δέχτηκε η συγκεκριμένη ιστοσελίδα έως τις 20 Οκτωβρίου αναλογούν στο 1% των διαδικτυακών επισκέψεων ενώ εντός του 2006 η επισκεψιμότητα διπλασιάστηκε. Τα αναμενόμενα κέρδη του Facebook για το 2007 υπολογίζονται σε ένα εύρος της τάξεως των 30 - 150 εκατομμυρίων δολαρίων.

O αντίλογος

Η Microsoft κατάφερε, αφού διασταύρωσε τα ξίφη της με την Google, να αποκτήσει ένα «όπλο» έναντι της τελευταίας, στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης και δικτύωσης. Ωστόσο, η Google κρατάει τα σκήπτρα αφού έχει «κλειδώσει» την τοποθέτηση διαφημίσεων στην πρώτη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, το MySpace.

Παράλληλα, η Google διαθέτει το συγκριτικό πλεονέκτημα να είναι η κύρια μηχανή αναζήτησης στο MySpace. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνες που αφορούν στις ΗΠΑ, το MySpace έλαβε από 14 έως 20 Οκτωβρίου, 76% της διαδικτυακής κίνησης έναντι 15% του Facebook.

Στην ουσία αυτό που κέρδισε η Microsoft, σύμφωνα με μια μερίδα αναλυτών, αφορά πιο πολύ τον εαυτό της. Ενώ για αρκετό καιρό υπολειπόταν της Google σε έσοδα από την διαδικτυακή διαφήμιση, τώρα αποκτά το «υπερατλαντικό» δικαίωμα να πουλά διαφημίσεις, κάτι που δεν είχε προηγουμένως.

Η Google δεν τοποθετήθηκε ευθέως έπειτα από την κίνηση της Microsoft αλλά εμμέσως και δια στόματος του συνιδρυτή της Σεργκέι Μπριν, άφησε να εννοηθεί ότι δεν πρόκειται για «ολική ανακατάταξη» στην αγορά αλλά κυρίως για μια κίνηση κύρους και αξιοπιστίας. «Δεν αισθανόμαστε ότι πρέπει να κατέχουμε οτιδήποτε είναι επιτυχημένο στην αγορά», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μπριν.

Το άνοιγμα σε έξωθεν προγράμματα και οι… κίνδυνοι

Από την στιγμή που η εταιρεία του Facebook άνοιξε τις πόρτες της σε 4.000 δοκιμαστικά προγράμματα, προσθέτοντας παιχνίδια και ειδικά προγράμματα «Widgets», το πάλαι ποτέ «μαθητικό» και «κολλεγιακό» site εισήχθη σε ένα άτυπο χρηματιστήριο αξιών. Αν και οι επενδυτές της Σίλικον Βάλει αφιερώνονται στην ανάπτυξη προγραμμάτων για το Facebook η χρηματική αξία του παραμένει ακόμη ένα αίνιγμα.

Ένα αίνιγμα που, σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο του Business Week, καθίσταται ολοένα και πιο δυσεπίλυτο. Στις 24 Σεπτεμβρίου ο δημιουργός και ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ δέχτηκε ένα σημείωμα από τον εισαγγελέα της Νέας Υόρκης, Άντριου Κουόμο. Ο εισαγγελέας εφιστούσε την προσοχή στον ιδρυτή του Facebook για την έλλειψη μέτρων ασφαλείας και παρακολούθησης των χρηστών.

Συγκεκριμένα, η ερευνητική ομάδα της εισαγγελίας είχε κατορθώσει να μπει στο Facebook υποδυόμενη ανήλικα άτομα τα οποία, συμμετέχοντας σε διαδικτυακές συγκεντρώσεις, είχαν πρόσβαση σε πορνογραφικό υλικό. Μάλιστα, επικεφαλής της ομάδας Ιnternet Crimes Against Children Task Force, δήλωσε ότι το Facebook δεν έχει την ίδια προστασία που έχει το MySpace, κάνοντας λόγο για απουσία ελέγχου χωρίς ούτε καν «φιλικές προς το νόμο» προειδοποιήσεις. Έρευνα της comScore Media Matrix αναφέρει πως το 1/7 των επισκεπτών του Facebook είναι άτομα κάτω των 18 ετών, γεγονός που ενισχύει την επιχειρηματολογία τόσο του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης όσο και άλλων μη κυβερνητικών οργανώσεων που ασχολούνται με την διαδικτυακή ασφάλεια.

«Τα προφίλ των 14χρονων και 15χρονων χρηστών του MySpace απαγορεύεται να ερευνηθούν, γεγονός που αποδεικνύει ότι η εταιρεία αναλαμβάνει τις ευθύνες της όσον αφορά στη προστασία των χρηστών της», δηλώνει η Ντόνα Ραις Χιουζ, πρόεδρος της Enough Is Enough. Το ζήτημα βέβαια δεν είναι καινούριο για το MySpace αφού κατά το παρελθόν έχει επανειλλημένα κατηγορηθεί για τέτοιες κακοτοπιές αλλά όπως φαίνεται

Το άνοιγμα του Facebook σε εξωτερικούς συνεργάτες θεωρείται από τους ειδικούς ως κομβικό σημείο τόσο για την ασφάλεια του όσο και για την χρηματική του αξία. Η ανάπτυξη του, ιδιαίτερα μετά από την εξαγορά του 1,6% της Microsoft, χρειάζεται να συνοδευτεί και από την ιεράρχηση προτεραιοτήτων.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από BBC News, Business Week, New York Times

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 years later...

-«Μα καλά, είναι ανάγκη να βλέπω πόσο χαρούμενος είναι με τη νέα του αγάπη;», ενδεχομένως θα σας πέρασε από το νου, κοιτάζοντας με βουβό πόνο τις χαρούμενες φωτογραφίες που έχει αναρτήσει ο πρώην αγαπημένος σας αγκαλιά με την καινούργια του αγάπη...

-«Αυτόν τον απέφευγα τόσα χρόνια, τώρα θα του μιλάω κιόλας;» προφανώς σκεφτήκατε όταν ο σπασίκλας συμμαθητής σας από το δημοτικό που χρόνια αποφεύγατε, σας αναζήτησε και ζήτησε να προστεθείτε στην λίστα των «φίλων» του...

Αν λοιπόν έχετε έστω για μια φορά σκεφτεί κάτι από τα παραπάνω, τότε μάλλον ήρθε η ώρα να διαγραφείτε από το Facebook και να γραφτείτε στο Hatebook ( www.hatebook.org )

Καλωσήρθατε στο Hatebook!

Η διαφορά είναι αισθητή με το πρώτο κιόλας κλικ. «Καλωσήρθατε στο Hatebook, μια αντικοινωνική εφαρμογή που σας αποσυνδέει από τα πράγματα που μισείτε…», μας καλωσορίζει το Hatebook που σε αντίθεση με τον αντίπαλό του διαθέτει λογότυπο σε έντονο κόκκινο χρώμα και έχει σύμβολό του έναν αναμμένο πυρσό, ικανό να πυρπολήσει ό,τι σας εκνευρίζει στο πόνημα του Μαρκ Ζούκενμπεργκ...

Δεύτερο σύνθημα «σε όλους αρέσει να μισούν» και αρκεί μια εγγραφή για να μπούμε στα ενδότερα. Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε εδώ; Ακριβώς τα ανάποδα από το Facebook. Στο Hatebook μπορείτε να αναρτήσετε τα ψέματα κάποιου και να δώσετε και τη δική σας εκδοχή αλήθειας.

Μπορείτε επίσης να αναρτήσετε τα μυστικά που γνωρίζετε για κάποιον ή να μοιραστείτε τα τελευταία πικάντικα κουτσομπολιά που μάθατε εχθές. Αν έχετε κάποιον άχτι, ώρα για ξεμπρόστιασμα στο «hate profile» σας όπου μπορείτε να ανεβάσετε ταπεινωτικές φωτογραφίες του από τα χρόνια της άκομψης νιότης με μαλλί χαίτη και βάτες ή να κάνετε tag όχι στους φίλους σας αλλά στους εχθρούς σας.

Τέλος μπορείτε να γραφτείτε σε κάποια ομάδα για να δηλώσετε ποια πράγματα σας εκνευρίζουν (π.χ. γκρουπ «μισώ τα Χριστούγεννα» ή «με εκνευρίζουν οι χαρούμενοι άνθρωποι») ή να αναζητήσετε «φίλους» , που σύμφωνα με το Hatebook δεν είναι άλλοι από τους εχθρούς των εχθρών σας!

Υπερβολικό ή όχι, το Hatebook ποντάροντας στη φήμη και τη δόξα του άσπονδου εχθρού του Facebook, φαίνεται πως ήρθε για να μείνει. Ήδη μετρά σημαντικότατο αριθμό μελών ενώ τα νούμερά του φαίνεται πως ανεβαίνουν κατακόρυφα καθημερινά. Ένα ακόμη κόλπο του marketing που ποντάρει στην καλπάζουσα ανασφάλειά μας για να πλουτίσουν κάποιοι ή μια αθώα διαδικτυακή εφαρμογή που ξεκίνησε για «πλάκα»;

http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/04/facebook-hatebook.html#more

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.