Jump to content

Σύστημα εξέτασης-αξιοκρατία και αντικειμενικότητα


kyrone01

Recommended Posts

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Μετά από τρία χρόνια στη σχολή, τα δεδομένα που επικρατούν, αλλά και η σύγκρισή τους με τα αντίστοιχα του ευρωπαϊκού επιπέδου, με έχουν πείσει ότι το σύστημα εξέτασης και αξιολόγησης των φοιτητών είναι μη αντικειμενικό και αναξιοκρατικό. Και αυτό συμβαίνει επειδή:

1) Στην πλειονότητα των περιπτώσεων τίθενται στις εξετάσεις ερωτήσεις του τύπου "τι γνωρίζετε", δηλαδή ερωτήσεις χωρίς σαφές εύρος απάντησης με αποτέλεσμα να εναπόκειται αποκλειστικά και μόνο στην κρίση του καθηγητή ποια απάντηση θεωρεί πλήρη και ποια όχι. Επιπροσθέτως, αυτού του τύπου οι ερωτήσεις όταν τίθενται σε μικρό αριθμό (π.χ. χειρουργική 5 ερωτήσεις για 400 σελίδες ύλη ή ανατομία ΙΙΙ 5 ερωτήσεις για 800 σελίδες ύλη) είναι αδύνατο να είναι αντιπροσωπευτικές της συνολικής προσπάθειας του φοιτητή. Από την άλλη όταν τίθενται σε μεγάλο αριθμό (π.χ. 10 στην φαρμακολογία και παθοφυσιολογία, 47!! στην παθολογία της Ραπτοπούλου) συμβαίνει ένα εκ των δύο: Είτε οι ερωτήσεις είναι μικρού μεγέθους και κατά συνέπεια εστιάζουν κυρίως σε λεπτομέρειες, είτε δεν δίνεται ο κατάλληλος χρόνος για να δωθεί μια πλήρης απάντηση. Αποτελέσματα όλων αυτών: Η βαθμολογία καθορίζεται απλά και μόνο από την κρίση του καθηγητή, δίχως ίχνος αντικειμενικότητας, και σπανίως αντιπροσωπεύει τις πραγματικές γνώσεις του φοιτητή καθώς είτε δεν του ζητήθηκαν (και ζητήθηκαν αντίστοιχα άχρηστες λεπτομέρειες π.χ. βιοχημεία) είτε του ζητήθηκαν αλλά δεν πρόλαβε να τις παραθέσει λόγω ελλιπούς χρόνου!

2. Δεν συνυπολογίζεται ΚΑΘΟΛΟΥ η συμμετοχή και η προσπάθεια του φοιτητή κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο να αριστεύουν φοιτητές-βουβοί παρατηρητές και αμμέτοχοι στο μάθημα, και αντιθέτως να μετριάζουν φοιτητές οι οποίοι έδειχναν πραγματικό ζήλο και συμμετείχαν ενεργά σε όλη τη διάρκεια του εξαμήνου. Το φαινόμενο αυτό, διώχνει στην κυριολεξία τους φοιτητές από τα αμφιθέατρα και τις παραδόσεις, αφού με το υπάρχον σύστημα η μελέτη στο σπίτι αποδίδει περισσότερο από τη συμμετοχή στο μάθημα.

3. Δεν ενθαρρύνεται καθόλου η συμμετοχή των φοιτητών σε εργασίες οι οποίες θα μπορούσαν να συνεισφέρουν σε κάποιο βαθμό στην αξιολόγησή τους.

4. Δεν υπάρχουν πρόοδοι και τεστ κατά τη διάρκεια του εξαμήνου ούτως ώστε αφενός μεν να αποφορτίζεται ο κόπος της εξεταστικής και αφετέρου δε να επιβραβέβεται η συμμετοχή και η συνεχής μελέτη του μαθήματος κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (με λίγα λόγια η επιμέλεια).

5. Είναι αδύνατη η αναβαθμολόγηση γραπτού και αποκλείεται η δυνατότητα βελτίωσης βαθμού παλαιότερων μαθημάτων.

6. Οι φοιτητές πολλές φορές χωρίζονται σε ομάδες με θέματα εντελώς ανισότιμα, ενώ ποικίλλει πολύ και η δυσκολία εξέτασης ανάμεσα σε διαφορετικά εργαστήρια και κλινικές.

7. Στις εξετάσεις ελέγχεται απλά και μόνο η στείρα απομνημόνευση χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η κρίση και η ορθή ιατρική σκέψη.

8. Οι προφορικές εξετάσεις επίσης δεν είναι αντικειμενικές καθώς δεν υπάρχουν προτυποποιημένες ερωτήσεις και θέματα ευρέος φάσματος πάνω στην ύλη, με αποτέλεσμα να εναπόκειται η βαθμολόγηση και πάλι στην αυθαιρεσία του καθηγητή (π.χ. φυσιολογία με την εμμονή καθηγητών σε συγκεκριμένα θέματα).

Σύμφωνα με τη γνώμη μου, ένα αντικειμενικό σύστημα εξέτασης και αξιολόγησης οφείλει να είναι διαμορφωμένο ως εξής: (κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο!)

α) Επιβράβευση της ενεργού συμμετοχής στο μάθημα με ένα ποσοστό της τάξης του 20% του τελικού βαθμού. Εφάπαξ βαθμός.

β) Εκπόνηση εργασιών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου 20%. Εφάπαξ βαθμός. Οι εργασίες όλων των φοιτητών θα παρουσιάζονται στο τέλος του εξαμήνου σε μορφή ημερίδας τα πρακτικά της οποίας θα μοιράζονται στους παρευρισκόμενους. Έτσι πραγματοποιείται ανταλλαγή γνώσεων και ενισχύεται η ευγενής άμιλλα.

γ) Γραπτή εξέταση με αντικειμενικά διαμορφωμένη μέθοδο όπως είναι οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής με 3-11 πιθανές απαντήσεις (ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας της ερώτησης) και μόνο 1 σωστή, χωρίς αρνητική βαθμολόγηση. Επίσης γραπτή εξέταση με τη μορφή ερωτήσεων ανάπτυξης οι οποίες όμως θα βαθμολογούνται με βάση προτυποποιημένες κλίμακες οι οποίες θα αναρτώνται με το πέρας της εξέτασης. Αναγραφή του βαθμού συμμετοχής κάθε ερωτήματος στην τελική βαθμολογία. Ερωτήσεις είτε πολλαπλής επιλογής είτε σύντομης ανάπτυξης στις οποίες θα ελέγχεται ο βαθμός ιατρικής σκέψης που έχει αναπτύξει ο φοιτητής, πάντα αξιολογούμενες με βάση προτυποιημένες κλίμακες. Επαρκής χρόνος εξέτασης. Η γραπτή εξέταση συνεισφέρει το 60% του βαθμού. Τουλάχιστον 5/10 για επιτυχία.

δ) Στα μαθήματα που αυτό είναι απαραίτητο (κλινικά μαθήματα) και προφορική εξέταση ή πρακτική εξέταση και πάλι με προτυποιημένες κλίμακες στις οποίες οι εξεταστές (τουλάχιστον 2 παρόντες) θα σημειώνουν τι έκανε ή είπε σωστά, τι λάθος και τι παραλήψεις έγιναν από τους φοιτητές. 30% η προφορική και 30% η γραπτή εξέταση με βάση το 5/10 και στις δύο.

ε) Σύστημα 3 προόδων (προαιρετικό για όποιον θέλει) κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Οι πρόοδοι θα εξετάζουν κομμάτια της ύλης (τριχοτόμησή της) με τη μορφή των γραπτών εξετάσεων που περιγράφησαν προηγουμένως, με μικρότερο όμως όγκο θεμάτων και χρόνο εξέτασης. Συμμετοχή στο βαθμό 20% η κάθε πρόοδος ή 10% στην περίπτωση που υπάρχει και προφορική εξέταση. Βάση επιτυχίας 5/10 στην καθεμία. Σε περίπτωση αποτυχίας ή μη συμμετοχής σε 1 από τις 3 προόδους, υποχρεωτική γραπτή εξέταση στο σύνολο της ύλης στο τέλος του εξαμήνου.

στ) Δυνατότητα αναβαθμολόγησης για λάθη εκ παραδρομής καθώς και δυνατότητα 1 επανεξέτασης στις τελικές γραπτές εξετάσεις στους επιτυχόντες που θέλουν να βελτιώσουν το βαθμό τους.

ζ) Κοινά θέματα και ύλη για όλους ανεξαιρέτως.

Προσωπικά πιστεύω ότι το παραπάνω σύστημα αξιολόγησης είναι αντικειμενικό, ανέξοδο και εφαρμόσιμο. Αναζωογονεί το παρηκμασμένο και εγκατελειμμένο σύστημα διδασκαλίας, επιβραβεύει την προσπάθεια, ενισχύει την ευγενή άμιλλα και συσφίγγει τις σχέσεις καθηγητή φοιτητή, αλλά και των φοιτητών μεταξύ τους.

Σας ευχαριστώ για το χρόνο που αφιερώσατε για να διαβάσετε τα παραπάνω. Όλα είναι ανοικτά σε κριτική και διορθώσεις και καλώ όλους μας να διεκδικήσουμε αυτό που δικαιούμαστε: Ένα δίκαιο και αξιοκρατικό πανεπιστήμιο.

kyrone01@yahoo.gr

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Για να είμαι ειλικρινής, πιστεύω ότι κάποιος που έχει τόσο έντονο συναίσθημα αδικίας, και αφιερώνει τόσο πολύ χρόνο για να σκεφτεί ένα (κατά τη γνώμη του) δικαιότερο σύστημα εξέτασης, πρέπει να σκεφτεί μήπως η Νομική του ταιριάζει περισσότερο από την Ιατρική.

<_<

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Χωρίς να θέλω να φανώ κυνικός <_< ,

Καλή τύχη (ή αλλιώς good luck... :P )

usmeds, δεν χρειάζεται μόνο τύχη. Χρειάζεται επίσης όραμα και συνεργασία.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Για να είμαι ειλικρινής, πιστεύω ότι κάποιος που έχει τόσο έντονο συναίσθημα αδικίας, και αφιερώνει τόσο πολύ χρόνο για να σκεφτεί ένα (κατά τη γνώμη του) δικαιότερο σύστημα εξέτασης, πρέπει να σκεφτεί μήπως η Νομική του ταιριάζει περισσότερο από την Ιατρική. <_<
In vitro σε διαβεβαιώ ότι τα δεδομένα και οι συνθήκες με οδήγησαν στο να θεωρώ το σύστημα που παραθέτω δικαιότερο. Όσο για τη νομική σε διαβεβαιώ ότι ούτε κι εκεί έχουν αξιοκρατία και αντικειμενικότητα. Νιώθω αδικημένος, καλά το είπες, όχι μόνο για τον εαυτό μου, αλλά και για οποιονδήποτε προσπαθεί να κάνει κριτικό διάβασμα και προσπάθεια και βρίσκει μπροστά του τροχοπέδη το απαράδεκτο σύστημα εξέτασης το οποίο κρίνει εξολοκλήρου την προσπάθεια από μια γραπτή εξέταση (μη αντικειμενική μάλιστα).
Well he didn't exactly discover america...
No, I didn't really discover america cadaver, αλλά οι θέσεις που παραθέτω πιστεύω ότι είναι εφαρμόσιμες και ανέξοδες. Περιμένω κριτική, αλλά με επιχειρήματα.
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πόσων χρονών είσαι βρε μάτια μου; 20 ;

ένα έχω να σου πω, αυτά για τα οποία διαμαρτύρεσαι τώρα τόσο έντονα είναι μόνο η αρχή...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emarup και μετά τη Νομική, να σκεφτείς την πολιτική καριέρα! emdots
Θα την σκεφτόμουν, αλλά τώρα είμαι προσγειωμένος στο παρόν, και αντί να ειρωνεύεσαι στείλε καλύτερα την κριτική σου με επιχειρήματα.Το ξέρω in vitro αλλά η αρχή είναι το ήμισυ του παντός! 21 είμαι παρεμπιπτόντως.
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Την κριτική μου με επιχειρήματα;

Το βασικό επιχείρημα είναι ότι οι καθηγητές σου σε έχουν γραμμένο στα @@ τους, σου φτάνει ή θες κι άλλα;

emoops

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Την κριτική μου με επιχειρήματα;

Το βασικό επιχείρημα είναι ότι οι καθηγητές σου σε έχουν γραμμένο στα @@ τους, σου φτάνει ή θες κι άλλα;

emoops

In vitro, σαφώς θα πρέπει να προηγηθεί και μεταρρύθμιση στον τρόπο διδασκαλίας όπου τα προβλήματα είναι αναρίθμητα. Δυστυχώς όμως κάτι τέτοιο επί του παρόντος είναι πάρα πολύ δύσκολο, καθώς μια τέτοια μεταρρύθμιση, εκτός φυσικά και από την αλλαγή νοοτροπίας (ώστε να μη με έχουν οι καθηγητές γραμμένο στα @@ τους όπως στωικά είπες), απαιτεί τόλμη και υλικό κόστος.

Όταν μιλάω για αλλαγή νοοτροπίας εννοώ τα εξής:

α) Να ερχονται οι καθηγητές στις παραδόσεις και να μην στέλνουν τους βοηθούς τους ή ακόμη χειρότερα πολλές φορές δεν έρχεται κανένας!!

β) Το ακαδημαϊκό τέταρτο να μην γίνεται ακαδημαϊκο μισάωρο, και η διάρκεια του μαθήματος να είναι όσο έχει προαναγγελθεί και όχι λιγότερο.

γ) Το μάθημα να γίνεται σε μικρές ομάδες και με συμμετοχή των φοιτητών (όχι απλά μονόλογος του καθηγητή).

δ) Να καταργηθεί το αμφιθέατρο και οι διαλέξεις από αμφιθεάτρου να αφορούν μόνο συγκεκριμένα ζητήματα (π.χ. ανακεφαλαιωτικά μαθήματα).

ε) Κατά την έναρξη των μαθημάτων να παρατίθεται ο σκοπός και το περιεχόμενο του μαθήματος.

στ) Οι καθηγητές να αξιολογούνται από τους φοιτητές ως προς το διδακτικό τους έργο.

ζ) Να καταργηθεί το ένα και μοναδικό σύγγραμμα και να μοιράζονται συγγράμματα κατ' επιλογή από μια λίστα διαμορφωμένη από τη συνέλευση του τμήματος και όσα βιβλία της λίστας δεν μοιράζονται να είναι διαθέσιμα σε ηλεκτρονική μορφή. Έτσι σπάει η μονοκρατορία του ενός συγγράμματος το οποίο πολλές φορές είναι επιστημονικά απαράδεκτο.

η) Να καταστεί δυνατή η διασυνδεδεμένη διδασκαλία όλων των μαθημάτων με σύστημα αγγλοσαξονικού τύπου και κατά θεματικές ενότητες. Π.χ. θεματική ενότητα πρώτου εξαμήνου: Βιομόρια και ιστοί στο οποίο θα διδάσκεται μοριακή βιολογία, βιοχημεία, ιστολογία και φυσιολογία με τα διδασκόμενα μέρη να συνάδουν και να προσφέρουν έτσι ολοκληρωμένη γνώση.

Δυστυχώς όμως, κανένας δεν προθυμοποιείται να κάνει πράξη τις παραπάνω αλλαγές. Ούτε οι καθηγητές οι οποίοι ζουν στο γυάλινο πύργο τους (με ελάχιστες εξαιρέσεις) ούτε οι φοιτητές (οι οποίοι δυστυχώς, όπως κι εγώ άλλωστε, έχουν συμβιβαστεί με το κατεστημένο), ούτε και η κυβέρνηση η οποία αφενός μεν υποσχέθηκε 5% για την παιδεία και δεν το έρπαξε, και αφετέρου δε φέρθηκε σαν να ήταν εκτός τόπου και χρόνου με το άρθρο 16, το οποίο παρά τα κάποια θετικά στοιχεία που είχε, ήταν αδύνατο να βελτιώσει την κατάσταση στο πανεπιστήμιο.

Πάντως τα θεσμικά μέσα για την αλλαγή υπάρχουν και λέγονται φοιτητικές παρατάξεις, σύλλογος φοιτητών και συνδιοίκηση.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emarup Έχεις δίκαιο φίλε μου, έχεις δίκαιο. Περισσότερο από τα νέα νοσοκομεία, τον σούπερ-ντούπερ εξοπλισμό και τα πολύχρωμα (και κακομεταφρασμένα) βιβλία χρειαζόμαστε το αυτονόητο, θεσμικές αλλαγές. Τα περισσότερα τα είπες, αλλά το σημαντικότερο είναι η αξιολόγηση. Αξιολόγηση σε όλους και στα πάντα. Μόνο έτσι μπορεί να αλλάξει η σαθρή νοοτροπία του Πανεπιστημίου.
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καθώς η πλειοψηφία των φοιτητών περί άλλων τυρβάζει (όπως αποδεικνύεται από τις καταλήψεις, από τις γενικές συνελεύσεις, και από τα αποτελέσματα των εκλογών κάθε χρόνο), όλα τα παραπάνω είναι όνειρα θερινής νυκτός.

Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι η ατομική σου προσπάθεια να γίνεις επαρκής, παρά τα όσα εμπόδια.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καθώς η πλειοψηφία των φοιτητών περί άλλων τυρβάζει (όπως αποδεικνύεται από τις καταλήψεις, από τις γενικές συνελεύσεις, και από τα αποτελέσματα των εκλογών κάθε χρόνο), όλα τα παραπάνω είναι όνειρα θερινής νυκτός.

Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι η ατομική σου προσπάθεια να γίνεις επαρκής, παρά τα όσα εμπόδια.

Συμφωνώ Foreas ότι η πλειονότητα των φοιτητών περί άλλων τυρβάζει, όπως πετυχημένα είπες, αλλά επιρρίπτω τις ευθύνες για αυτό στο ανεποτελεσματικό σύστημα διδασκαλίας το οποίο σε συνδυασμό με την κακή οργάνωση και την μη αντικειμενική αξιολόγηση ωθεί τους φοιτητές στον κικεώνα της ήσσονος προσπάθειας. Όλοι μας μπήκαμε στην ιατρική με όνειρα για λαμπρές σπουδές, μα γρήγορα (από την πρώτη κιόλας μέρα) κόπηκαν τα φτερά μας όταν αντικρύσαμε το θλιβερό status quo. Προσωπικά πιστεύω ότι όλα είναι ζήτημα νοοτροπίας, και ότι μια αλλαγή νοοτροπίας μπορεί να κάνει θαύματα. Σίγουρα όμως είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ και η ευθύνη των, στην πλειονότητά τους, πλανεμένων συνδικαλιστών μας, οι οποίοι παρασυρόμενη από την κομματικοποίηση που μαστίζει όλο το δημόσιο βίο της χώρας, επιδίδονται σε παρατάξεις 2 ταχυτήτων: αυτούς που κοιτούν πως να χάσουν μάθημα (κατάληψη και πορείες για κάθε ψύλλου πήδημα) και αυτούς που κοιτούν πότε θα βγάλουν κόσμο στα μπουζούκια ή στις καφετέριες για να κερδίσουν ψήφους (ο νοών νοείτω).

Τέλος, όσον αφορά την αυτόνομη πορεία του καθενός που προτείνεις, εδώ επέτρεψέ μου να διαφωνήσω. Ως γνωστόν, η προσπάθεια του ενός είναι "φωνή βοόντος εν τη ερήμω". Η συντονισμένη προσπάθεια πολλών όμως, και μάλιστα μακριά από πολιτικοκομματικές σκοπιμότητες, μπορεί να αποβεί αποτελεσματική.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

@kyrone

σου εύχομαι ειλικρινά να συναντήσεις κι άλλους ανθρώπους με παρόμοιες ανησυχίες.

emrockon

δεν είναι η ηλικία το θέμα αλλά η νοοτροπία!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

πολύ εύστοχο kyrone.δεν ξέρω αν θα βρει ανταπόκριση.κι ακόμη κι αν βρει,οι καθηγητές δε θα συμφωνήσουν γιατί θα τους κοστίσει κόπο και χρόνο.καλή τύχη.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εγώ επιρρίπτω την ευθύνη σε εμάς τους φοιτητές αποκλειστικά. Αν θέλαμε, θα μπορούσαμε να εξαναγκάσουμε να γίνουν τα πάντα.

Αλλά δεν θέλουμε. (Και οι ικανοί καθηγητές παρακαλούν να έκαναν κάτι οι φοιτητές να ξεβρωμίσει το ελληνικό πανεπιστήμιο)

Το πιο απλό που θα μπορούσαμε να κάνουμε, είναι να μην ψηφίζαμε όλους αυτούς τους συνδικαλιστάδες που ασχολούνται με το να τσακώνονται μεταξύ τους, και όχι με τη σχολή. Αλλά βλέπεις τα ποσοστά των κομμάτων κάθε χρόνο...

Και έτσι διαιωνίζουμε και τη σαπίλα της εξάρτησης κομμάτων και ΔΕΠ λόγω των ψήφων που κατέχουν τα πρώτα (δύναμη που εμείς τους την δίνουμε ψηφίζοντάς τα).

Τί αλλαγές λοιπόν να γίνουν όταν οι ίδιοι κάθε χρόνο βάζουμε επικεφαλής μας τους συναλλασσόμενους ?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

kyrone01 παρόλο που δεν προλαβαίνω να διαβάσω όλα όσα έχουν γραφτεί, με μια γρήγορη ανάγνωση του π΄ρωτου σου ποστ ξέρω οτι συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, ξέρω οτι έχω φωνάξει,βρίσει και εγώ δεν΄ξέρω τί άλλο

και ξέρω οτι δεν έχει αλλάξει τίποτα.

και άκου κι αυτό.

έιχα κάνει πρακτική άσκηση στην επανομή. στη μηχανιώνα στο κέντρο υγείας, ήταν κάποιος ένας γενικός γιατρός γύρω στα 60 -δηλ, άτομο που έχει απλά πτυχίο ιατρικής, δεν είχε πάρει ειδικότητα- που συν τοις άλλοις ασκούσε την ιατρική με τρόπο εμετικό.

και μου λέει πολύ απλά οτι πηγε και έπιασε καθηγητή και άλλαξε το βαθμό του γιού του. για να περάσει το μάθημα.

εκείνη τη στιγμη λίγο να με άγγιζες θα είχα εκραγεί.

και σάφως έχω δει πολλές φορές άτομα να παίρνουν βαθμούς που δεν τους αξίζουν γιατί.... "γνωστοί και συγγενείς".

αν πιστεύεις οτι μπορούμε να κάνουμε κάτι- που εγώ το μόνο που πιστεύω οτι μπορώ να κάνω είναι να διαβάζω όσο περισσότερο μπορώ και φυσικά όταν βλέπω να γίνεται μια αδικία να τη φωνάζω...- εγώ είμαι ΄μέσα...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

αν πιστεύεις οτι μπορούμε να κάνουμε κάτι- που εγώ το μόνο που πιστεύω οτι μπορώ να κάνω είναι να διαβάζω όσο περισσότερο μπορώ και φυσικά όταν βλέπω να γίνεται μια αδικία να τη φωνάζω...- εγώ είμαι ΄μέσα...

salvatores dei, ένα είναι σίγουρο: αν δεν γίνει μια οργανωμένη προσπάθεια δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα. Σε πρώτη φάση αυτό που σκέφτηκα είναι να συνδιαμορφώσουμε οι ενδιαφερόμενοι ένα πλαίσιο αλλαγών το οποίο θα αποσταλλεί στον πρόεδρο της σχολής και σε μέλη ΔΕΠ. Μετά την πρώτη αντίδραση κρίνουμε και προχωράμε.

ΥΓ. Πραγματικά δεν ξέρω αν θα βρει ανταπόκριση κάτι τέτοιο από τους καθηγητές. Οι ελπίδες μου εναποτίθενται στο ότι ο κ.Ντόμπρος μόλις εξελλέγη διευθυντής και θα είναι ανοικτός σε προτάσεις αλλαγών.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

αυτό που σκέφτηκα είναι να συνδιαμορφώσουμε οι ενδιαφερόμενοι ένα πλαίσιο αλλαγών το οποίο θα αποσταλλεί στον πρόεδρο της σχολής και σε μέλη ΔΕΠ. Μετά την πρώτη αντίδραση κρίνουμε και προχωράμε.

:lol:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

λοιπόν...διάβασα λίγο γρήγορα τις προτάσεις σου...

αυτό που έχω να πω είναι πως αρκετά απο όσα προτείνεις υποτείθεται οτι ισχύουν ήδη! :))

το ενημερωτικό φυλλάδιο το έχεις ακουστά?λοιπόν υποτίθεται οτι κάθε έδρα από το πρώτο κιόλας μάθημα είναι υποχρεωμένη να το μοιράζει στους φοιτητές.

αλλά για να το συμπεριλαμβάνεις στις προτάσεις σου σημαίνει οτι δεν το έχεις δει ποτέ και πουθενά, άλλο τόσο κι εγώ.

κατά τα άλλα υποτίθεται πως το αμφιθεατρικό μάθημα είναι πολύ απλά ιδανικό για να μην μπω σε λεπτομέρειες.

η αλήθεια είναι πως όλοι ξέρουμε ποιές είναι οι αδυναμίες της σχολής, αλλά όλοι αποφεύγουμε να τις καταδείξουμε...

και στη θεωρία όλα είναι ιδανικά, και αν μετά από πολλές προσπάθειες καταφέρουμε και αλλάξουμε τη θεωρία προς το ιδανικότερο πάλι η πράξη θα μας διαψεύσει...

προφανώς γνωρίζεις το επιλεγόμενο ιατρική εκπαίδευση..

εκεί μπορείς να καταθέσεις τις προτάσεις σου και μπορείς να συζητήσεις με πολλούς καθηγητές που ίσως ενδιαφέρονται λίιιιγο παραπάνω απ οτι οόλοι οι άλλοι για αυτά τα ζητήματα...

αν βέβαια καίγεσαι ειλικρινά και βαθιά και θες να ακουστείς πήγαινε και πιάσε τον ίδιο τον Ντόμπρο..

ξέρεις τί?έχω κάνει πράγματα γενικά, έχω διεκδικήσει , με άλλα παιδιά είχαμε μιλήσει και στον Ντομπρο και στον Τριαρίδη αλλά δε γίνεται τίποτα..πιστεύεις οτι η οργάνωση θα τους τρομάξει και θα μας ακούσουν?

εγώ πια λέω όχι,όσο περισσότερο χρόνο περνάω σ αυτή τη σχολή τόσο περισσότερο απογοητεύομαι -όχι απο τη σχολή, απο την οργάνωσή της- και σκέφτομαι μοναδική λύση να την τελείωσω όσο γρηγορότερα μπορώ... :)

άλλα 2 χρονάκια ακόμη....κι έφυγα..:)

πάντως αναρωτιέμαι πώς θα αντιδράσεις πχ και εσύ όταν αφού κινηθείς λίγο παραπάνω, βρεθείς αντιμέτωπος/η με την πώρωση ανθρώπων χρόνια αγκυλωμένων στις συνήθειές τους, στις ιδιοτροπίες τους, στην χωρίς όρια εξουσία που κέρδισαν χάρη στην έλλειψη οργάνωσης και αξιολόγησης

και στην ανάγκη τους να υπερασπιστούν τα "κεκτημένα"....

πώς θα αντιδράσεις εσύ απέναντι στον Μπαλογιάννη με τα 9 κακογραμμένα βιβλία νευρολογίας, στον Φωκά με τα υποχρεωτικά μθματα/αμφιθέατρα στη σταυρούπολη, στο Δημητριάδη με το αλάθητο, στην ανοσολογία με τα αμφιθέατρα-σκουπίδια, στο Σακαντάμη με την αλαζονεία να φτάνει ως τους ουρανούς στον στην στον....

πίστεψέ με στα 3 πρώτα χρόνια της ιατρικής.... δε βλέπεις ούτε τα μισά...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

το ενημερωτικό φυλλάδιο το έχεις ακουστά?λοιπόν υποτίθεται οτι κάθε έδρα από το πρώτο κιόλας μάθημα είναι υποχρεωμένη να το μοιράζει στους φοιτητές.

εγώ πια λέω όχι,όσο περισσότερο χρόνο περνάω σ αυτή τη σχολή τόσο περισσότερο απογοητεύομαι -όχι απο τη σχολή, απο την οργάνωσή της-

salvatores dei, το ενημερωτικό φύλλο μαθήματος υποτίθεται ότι υπάρχει, αλλά στην ουσία μου έχει δοθεί μέχρι στιγμής μόνο στα παρακάτω μαθήματα: βιολογία-γενετική, φυσική (εργαστήριο), ιστολογία, μικρόβια και παθαν. Πρακτικά ήταν εντελώς άχρηστο, αφού η διδασκαλία είναι θλιβερά χαμηλού επιπέδου και η αξιολόγηση των φοιτητών αυθαίρετη και μη αντικειμενική.

Eφόσον όμως τα θεσμικά μέσα για να διεκδικήσουμε κάτι καλύτερο υπάρχουν, μεγαλύτερη θλίψη, ντροπή και οργή μου προκαλεί η απάθεια ΟΛΩΝ και κυρίως η δική μας, των φοιτητών, που χωρίς εμάς δεν υπάρχει πανεπιστήμιο. Αν όλοι μαζί καταλήξουμε σε ένα πλαίσιο αλλαγών και τις καταθέσουμε στον πρόεδρο της σχολής και τα μέλη ΔΕΠ, τότε στην χειρότερη περίπτωση όλα θα παραμείνουν ως έχουν. Στην καλύτερη περίπτωση όμως, και η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία, κάτι μπορεί να αλλάξει, έστω και ελάχιστα προς το καλύτερο.

Σε γενικές γραμμές πάντως, συμφώνω με όλα όσα είπες.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

είναι αλήθεια....το επίπεδο της σχολής είναι άθλιο...

πάντως για να σου δώσω και μια συμβουλή ως μεγαλύτερη...

κοίτα να μάθεις πράγματα από μόνος σου...

πάει να πει πήγαινε εφημερίες,ρώτα, προσπάθησε να συμμετέχεις όσο περισσότερο στα μαθήματα - είναι απόλαυση να πας διαβασμένος και "να τους κολλάς στον τοίχο"-

προσωπικά παθολογία 3ου ενοχλήθηκα τόσο απο το απαίσιο μθμ στο θάλαμο που έφευγα από την ομάδα μου και πήγαινα σε άλλη. σε άλλο καθηγητή.

κυνήγα το..

δε σου λέω να μην προσπαθήσεις κάτι σε συλλογικό επίπεδο κτλ κτλ αλλά να μη χάσεις περισσότερο χρόνο απ όσο "πρέπει" ....

κοίτα όχι μόνο πως θα πετύχεις να σου δώσουν τη γνώση με καλύτερο τρόπο,

κοίτα πρώτα απ΄ολα πώς θα πετύχεις να πάρεις τη γνώση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο...

όσο σκέφτομαι το σακαντάμη να παίρνει ένα χαρτάκι με τον τίτλο "πλαίσιο αλλαγών-προτάσεις φοιτητών ιατρικής απθ"....

θα διαβάσει τον τίτλο, μετά μπορεί να γελάσει, θα πάρει τον Ντόμπρο "τί βλακείες είναι αυτές"? και μετά θα πάει να σφάξει κανέναν ασθενή.

έτσι για να του φύγουν τα νεύρα.

τέσπα. καλά κουράγια θα σου χρειαστούν.

υγ:θα βρεις και καλούς καθηγητές πάντως μέσα σ΄΄ολη αυτή τη μετριότητα...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.