Jump to content

Ακτοπλοϊκά Δρομολόγια: Στα «δύσκολα» Δωδεκάνησα


Recommended Posts

Ακτοπλοϊκά Δρομολόγια: Στα «δύσκολα» Δωδεκάνησα

Ακόμα και μεσούσης της τουριστικής σεζόν, κάποιοι ακριτικοί προορισμοί παραμένουν «δύσκολοι» στην προσέγγισή τους. Η απευθείας σύνδεσή τους με το λιμάνι του Πειραιά, εάν και εφόσον υπάρχει, είναι σπάνια, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που δεν προσφέρονται καθημερινά δρομολόγια ούτε για τα κοντινά μεγαλύτερα και κεντρικότερα νησιά

Κείμενο: Κυριακή Βασσάλου

Σ' αυτό το τεύχος αποφασίσαμε να επισκεφθούμε τα λιγότερο τουριστικά Δωδεκάνησα - και πράγματι, μέχρι να συλλέξουμε τις πληροφορίες που ακολουθούν, δυσκολευτήκαμε αρκετά...

ΧΑΛΚΗ

Η Χάλκη συνδέεται με τον Πειραιά, κάπως παράδοξα όμως, όπως εύκολα διαπιστώνει κανείς. Συγκεκριμένα, κάθε Δευτέρα και Παρασκευή αναχωρεί από τον Πειραιά πλοίο της εταιρείας ΛΑΝΕ (τηλ.: 210-41.97.420, www.lanesealines.gr), το οποίο φτάνει και στη Χάλκη, αφού πρώτα έχει περάσει από τη Μήλο, τη Σαντορίνη, τον Αγιο Νικόλαο ή εναλλακτικά το Ηράκλειο, τη Σητεία, την Κάσο, την Κάρπαθο (Πηγάδια) και το Διαφάνι, επίσης της Καρπάθου. Ο καλύτερος τρόπος, λοιπόν, για να φτάσετε στη Χάλκη είναι και σε αυτή την περίπτωση μέσω Ρόδου - και μάλιστα όχι μέσω του κεντρικού της λιμανιού, αλλά ενός μικρότερου, που λέγεται Σκάλα Καμίρου και βρίσκεται βόρεια, απέναντι από τη Χάλκη. Από τη Σκάλα Καμίρου φεύγουν καθημερινά δύο καΐκια, χωρητικότητας άνω των 100 ατόμων (ποτέ δεν έχουν γεμίσει, μην ανησυχείτε), το Εxpress Νίκος (τηλ.: 6945743539) και το Νήσος Χάλκη (τηλ.: 6973460968). Η διάρκεια του ταξιδιού είναι μία ώρα με μία ώρα και ένα τέταρτο, ενώ να σημειώσουμε ότι περισσότερα δρομολόγια υπάρχουν τις Παρασκευές και τις Κυριακές, οπότε η γραμμή εξυπηρετείται και από το λιμάνι της Ρόδου με το συμβατικό πλοίο Πρωτέας της ΑΝΕΣ (τηλ.: 22410-37.769, 22410-77.760, www.anes.gr) και από τη Νίσυρο με το πλοίο Παναγιά Σπηλιανή της εταιρείας Κατερός (τηλ.: 22420-31.750 και πρακτορείο Διακομιχάλης, τηλ.: 22420-31.459).

ΚΑΡΠΑΘΟΣ

Αν και είναι το τρίτο σε τουριστική κίνηση νησί της Δωδεκανήσου, μετά τη Ρόδο και την Κω, και η Κάρπαθος ανήκει στα «δύσκολα» νησιά όσον αφορά την ακτοπλοϊκή της σύνδεση. Για του λόγου το αληθές, μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, η γοητευτική Κάρπαθος ήρθε επιτέλους πιο κοντά στον Πειραιά, με το πλοίο Blue Star 2 της Blue Star Ferries (τηλ.: 210-89.19.800) που εκτελεί, μόνο κάθε Δευτέρα, το δρομολόγιο Σύρος-Κως-Ρόδος-Κάρπαθος σε 15 (μόνο!) ώρες. Αλλη επιλογή που έχετε είναι το πλοίο Βιτσέντζος Κορνάρος (ή εναλλακτικά το Ιεράπετρα) της ΛΑΝΕ (τηλ.: 210-41.97.420, www.lanesealines.gr), κάθε Δευτέρα και Παρασκευή, το οποίο αφού πρώτα προσεγγίζει τις Δυτικές Κυκλάδες και την Κρήτη, 21 - 22 ώρες μετά την αναχώρησή του από τον Πειραιά περνάει και από την Κάρπαθο. Ευτυχώς, που το ίδιο πλοίο κάθε Τρίτη και Τετάρτη, πριν επιστρέψει Πειραιά για το δρομολόγιο της Παρασκευής, μένει στη Ρόδο και πραγματοποιεί το ακόλουθο κυκλικό δρομολόγιο: Ρόδος-Χάλκη-Κάρπαθος-Κάσος-Σητεία-Κάσος-Κάρπαθος-Χάλκη-Ρόδος. Η εταιρεία ΛΑΝΕ αξίζει να αναφέρουμε ότι εξυπηρετεί εξίσου και το νησί της Κάσου.

ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ

Για το Καστελόριζο, τα πράγματα μοιάζουν ακόμα πιο δύσκολα. Ούτε κατά διάνοια δεν υπάρχει απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση από τον Πειραιά, ενώ ακόμα και από τη Ρόδο η απόσταση παραμένει... μεγάλη. Με αυτά τα δεδομένα, η Δευτέρα είναι μια καλή ημέρα για να ταξιδέψετε στο νησί, καθώς το καταμαράν Dodekanisos Express της Dodekanisos Seaways (τηλ.: 22410-70.590, www.12ne.gr) εκτελεί δρομολόγιο από Ρόδο προς Καστελόριζο σε δυόμισι μόνο ώρες, αλλά και με 59,60 ευρώ, μετ' επιστροφής. Εναλλακτικά και πιο προσιτά, μπορείτε να ταξιδέψετε κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Σάββατο με τον Πρωτέα της ΑΝΕΣ, ο οποίος θα σας καθυστερήσει λίγο, καθώς εκτελεί το δρομολόγιο σε τεσσερισήμισι με πέντε ώρες.

ΣΥΜΗ

Η Σύμη είναι από τα αδικημένα νησιά της άγονης γραμμής: τα τελευταία χρόνια δεν συνδέεται καν με τον Πειραιά. Για να φτάσετε λοιπόν στο νησί θα πρέπει να κινηθείτε είτε μέσω της Ρόδου είτε μέσω της Κω, η οποία ωστόσο είναι πιο μακριά. Από τη Ρόδο αναχωρούν για το λιμάνι της Σύμης καθημερινά συμβατικά πλοία και ταχύπλοα της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Σύμης - ΑΝΕΣ (τηλ.: 22410-37.769, 22410-77.760, www.anes.gr) και της Dodekanisos Seaways (τηλ.: 22410-70.590, www.12ne.gr). Η διάρκεια του ταξιδιού είναι από 50΄ έως 1 ώρα και 50΄, εκτός από το δρομολόγιο της ΑΝΕΣ που περνάει από τον όρμο του Πανορμίτη, όπου βρίσκεται το μοναστήρι του Ταξιάρχη Μιχαήλ και πραγματοποιεί στάση μιας ώρας για τους προσκυνητές.

ΤΗΛΟΣ

Η Τήλος μοιάζει πιο τυχερή, με δεδομένο ότι κάθε Κυριακή αναχωρεί από τον Πειραιά το πλοίο Διαγόρας της Blue Star Ferries (τηλ.: 210-89.19.800), το οποίο εκτελεί το δρομολόγιο Αστυπάλαια, Κάλυμνος, Κως, Νίσυρος, Τήλος, Ρόδος και αντίστροφα. Κατά τα άλλα, από το λιμάνι της Ρόδου κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή και Σάββατο μπορείτε να μεταβείτε στην Τήλο με το πλοίο Πρωτέας της ΑΝΕΣ (τηλ.: 22410-37.769, 22410-77.760, www.anes.gr) ή το Παναγιά Σπηλιανή της Κατερός, με διάρκεια ταξιδιού από δυόμισι έως τρεισήμισι ώρες. Επιπλέον, το καλοκαίρι κυρίως, εκτελεί δρομολόγια της μιάμισης ώρας το οχηματαγωγό Τήλος της Τήλος 21ος αιώνας (τηλ.: 22460-44.000).

ΛΕΙΨΟΙ

Οι αποκλεισμοί του λιμανιού και οι έντονες διαμαρτυρίες, λίγες μόνο εβδομάδες πριν, από τους κατοίκους των Λειψών δεν απέφεραν κανένα θετικό αποτέλεσμα για το νησί σχετικά με την άρση της συγκοινωνιακής του απομόνωσης. Με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα, κάθε Σάββατο, με πλοίο της GA Ferries από Πειραιά (τηλ.: 210-45.11.720), θα φτάσετε στους Λειψούς έπειτα από αρκετές ομολογουμένως ώρες, που ξεπερνούν τις 12. Εναλλακτικά, θα πρέπει να πάτε μέχρι τη Λέρο ή την Πάτμο και από εκεί στους Λειψούς, με διάρκεια ταξιδιού (ευτυχώς) από 25΄ έως 1 ώρα, ανάλογα με τον τύπο του πλοίου. Από τα θετικά, ότι υπάρχει απευθείας ανταπόκριση για τους Λειψούς κάθε φορά που έρχεται στην Πάτμο και τη Λέρο καράβι από Πειραιά. Επιπλέον, τώρα το καλοκαίρι τα δρομολόγια αυτά μεταξύ των νησιών είναι περισσότερα, ενώ μπορείτε να επισκεφθείτε τους Λειψούς και από Σάμο (Πυθαγόρειο), Κάλυμνο και Κω.

Η αναζήτηση που προηγήθηκε ήταν πράγματι ενδελεχής. Επειδή, ωστόσο, όλο και κάτι μπορεί να μας ξέφυγε ή κάποια δρομολόγια να υπέστησαν τροποποιήσεις, πριν ξεκινήσετε το ταξίδι σας επικοινωνήστε οπωσδήποτε με τα κατά τόπους λιμεναρχεία ή τις εταιρείες που εξυπηρετούν τις γραμμές. Κατά τα άλλα, πρέπει να σας ενημερώσουμε ότι για Πάτμο, Λέρο, Κάλυμνο, Κω και Ρόδο αναχωρούν καθημερινά πλοία της Blue Star Ferries και της GA Ferries από Πειραιά, τουλάχιστον για να πραγματοποιήσετε το πρώτο μέρος του ταξιδιού σας. Οι τιμές που θα βρείτε εξαρτώνται από τον προορισμό και την εταιρεία, με δεδομένο ότι η Blue Star Ferries είναι αρκετά «τσιμπημένη», αλλά και ταχύτερη σε σύγκριση με τη GA Ferries, η οποία ωστόσο προσφέρει περισσότερα δρομολόγια, αλλά και... ώρες εν πλω.

ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΑ

Ρόδου: τηλ.:.........22410-28.666, 28.888

Κω: τηλ.:....................22420-26.594 - 6

Καλύμνου: τηλ.:...22430-24.444, 29.304

Λέρου: τηλ.:.....................22470-22.224

Πάτμου: τηλ.:....................22470-34.131

Τήλου: τηλ.:...... ..............22460-44.350

Χάλκης: τηλ.:...................22460-45.220

Σύμης: τηλ.:.....................22460-71.205

Νισύρου: τηλ.:.................22420-31.222

Καρπάθου:τηλ.:22450-22.227-6945592650

Κάσου: τηλ.:....................22450-41.288

Καστελόριζου: τηλ.:..........22460-49.270

Λειψών: τηλ.:...................22470-41.133

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...

Τετάρτη 25 Ιούλίου, 2007

Αναστολή πτήσεων των υδροπλάνων στα νησιά μας

Δεν μπορούσε η εταιρεία να παρέχει υπηρεσίες επιπέδου

Στην αναστολή όλων των προγραμματισμένων πτήσεων στο Αιγαίο προχώρησε η εταιρία υδροπλάνων Air Sea lines. Όπως δήλωσε ο εμπορικός διευθυντής της εταιρίας κ. Μιχάλης Ασαριώτης, η Air Sea lines προχώρησε στην ενέργεια αυτή επειδή δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στο έργο της, όπως αυτή επιθυμούσε, παρέχοντας στους επιβάτες της υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

Οι λόγοι που επικαλέστηκε ο κ. Ασαριώτης, έχουν να κάνουν τόσο με δυσλειτουργίες της ίδιας της εταιρίας, οι οποίες κατά κύριο λόγο εντοπίζονται στην έλλειψη ικανού αριθμού υδροπλάνων, όσο και σε θεσμικά θέματα που έχουν να κάνουν με την εξυπηρέτηση, που παρείχαν στα αεροσκάφη της Air Sea lines, τα αεροδρόμια και τα υδατοδρόμια που υπάρχουν στο Αιγαίο.

Συγκεκριμένα, η εταιρία είχε παραγγείλει δύο ακόμη υδροπλάνα για να μπορέσει να καλύψει το πρόγραμμα των πτήσεων, αλλά αυτά δεν παραδόθηκαν όπως προέβλεπε η αρχική συμφωνία, με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλήματα στην εκτέλεση των πτήσεων. Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Ασαριώτη, η Air Sea lines αντιμετώπιζε μια σειρά προβλημάτων που έχουν σχέση με οργανωμένα υδατοδρόμια στο Αιγαίο, τα οποία αυτή τη στιγμή δεν παρέχουν τις διευκολύνσεις και τις υπηρεσίες προς τα υδροπλάνα, ενώ και στα χερσαία αεροδρόμια υπήρχαν προβλήματα, καθώς τα υδροπλάνα έχουν κάποιες ιδιαιτερότητες. Επίσης δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη βάση στο Αιγαίο, όπως στην περίπτωση του Ιονίου λειτουργεί στην Κέρκυρα για τη συντήρηση των

υδροπλάνων.

Για τους λόγους αυτούς η Air Sea lines αποφάσισε να αναστείλει το πρόγραμμα πτήσεων προς τα νησιά του Αιγαίου, το οποίο άρχισε πριν από περίπου ενάμιση μήνα, και να ρίξει πλέον το κύριο βάρος της στις γραμμές του Ιονίου, όπου υπάρχει η κατάλληλη υποδομή για την εκτέλεση του πτητικού και επιχειρησιακού έργου των υδροπλάνων.

Όσοι επιβάτες είχαν κλείσει εισιτήριο με την Air Sea lines, θα τους επιστραφούν τα χρήματα, ενώ η εταιρία θα προσπαθήσει να διευκολύνει τους επιβάτες της με άλλες εναλλακτικές λύσεις.

Σε ερώτηση για το πότε θα ξαναρχίσουν τα δρομολόγια των υδροπλάνων προς τα νησιά του Αιγαίου, ο κ. Ασαριώτης απέκλεισε το ενδεχόμενο αυτό για τη θερινή περίοδο, εξέφρασε όμως την ελπίδα ότι μέχρι το τέλος του έτους υπάρχει περίπτωση να ξαναρχίσουν οι πτήσεις, εφόσον υπάρξουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις.

Το ΠΑΣΟΚ, με ανακοίνωση του υπεύθυνου τομεάρχη μεταφορών κ. Ντίνου Ρόβλια, αποδίδει στην κυβέρνηση "έλλειψη σοβαρότητας και προγραμματισμού" και σημειώνει ότι "οι πομπώδεις «υδροπλανικές» εξαγγελίες, οι δοκιμαστικές πτήσεις συνοδεία τηλεοπτικών συνεργείων και οι «αυθόρμητες» λαϊκές υποδοχές των υπουργών στους τόπους άφιξης των υδροπλάνων, κατέρρευσαν εντός ολίγων ημερών".

Ο Συνασπισμός σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι ο ευρωβουλευτής του κόμματος κ. Δημήτρης Παπαδημούλης έκανε ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αν έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση για τη δημιουργία των απαραίτητων εγκαταστάσεων για την αποθαλάσσωση και προσθαλάσσωση των υδροπλάνων.

Σύμφωνα με τον Συνασπισμό, η Επιτροπή απάντησε ότι δεν γνωρίζει καμία κοινοτική χρηματοδότηση για το πρόγραμμα αυτό και ότι δεν έχει ενημερωθεί για το ελληνικό πρόγραμμα ανάπτυξης των μεταφορών με υδροπλάνο μεταξύ της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών της «άγονης γραμμής».

www.rodiaki.gr

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.