Jump to content

[TAINIOKΡΙΤΙΚΗ] Brokeback Mountain


Remy Fincher

Recommended Posts

Πολυ επιτυχημενο το παραδειγμα με τα "απομειναρια μιας ημερας"!Αυτο ακριβως εννοουσα οτι αυτα που παρουσιαζει το Mountain εχουν ειπωθει παλιοτερα με επιτυχια...απλα εδω αλλαξε η ταυτοτητα των ζευγαριων...

Προσωπικα προσπαθω να μη λαμβανω υποψην τις κατηγοριοποιησεις απο διαφορα σαιτ,περιοδικα κτλ...Ουτε κριτικες διαβαζω τοσο οσο παλιοτερα...Τις ταινιες τις κατηγοριοποιω αναλογα με την αποψη που διαμορφωνω και υπο αυτο το πρισμα οι ταινιες του Αλμοδοβαρ ειναι οι κατεξοχην ταινιες που καταπιανονται με την ομοφυλοφιλια ενω η ταινια με τον Ουιλιαμς αλλη μια κωμωδια που τη σατιριζει...

Αναφορικα με τα εισιτηρια που εκαναν οι ταινιες,μου φαινονται ελαχιστα σε σχεση με την αξια τους...βεβαια θα αυξηθουν στην πορεια,αλλα μη νομιζεις οτι τα απαγορευτικα ή η περιορισμενη διανομη ή τα ηλιθια μυαλα των Αμερικανων ειναι οι μονες αιτιες για το θαψιμο μιας ταινιας...Σημαντικο ρολο παιζει και η προβολη που εχει απο τα ΜΜΕ,οι κριτικες που παιρνει...και σε αυτους τους τομεις κυριαρχει η κυβερνητικα ελεγχομενη αυτο-λογοκρισια,που επιβαλλει να περνανε οι "επικινδυνες"ταινιες στο ντουκου,αν δεν ειναι δυνατο να λοιδορηθουνε...Και μονο με την ανακοινωση καμια δεκαρια υποψηφιοτητων για το Mountain,αντιλαμβανεσαι σε τι δευτερη(τριτη,τεταρτη...) μοιρα περνανε οι αλλες ταινιες που διεκδικουν λιγοτερα...Δε θελω να πλεκω συνωμοσιες,υποψιαζομαι ομως οτι τα πραγματα στο Χολιγουντ ισως να μην ειναι τοσο αθωα οσο φαινονται...

Ο Μαικλ Μουρ ειναι ενα φαινομενο που προηγηθηκε πολυ του Φαρεναιτ...Μην ξεχνας το "Bombine for the Columbine( ή καπως ετσι) και τη σειρα "Awfull truth"...Oι κριτικοι τον κατασυκοφαντησαν(χωρις ποτε κανεις να διαψευσει τιποτε απο οσα αυτος υποστηριζε),τον χαρακτηρισαν γραφικο και την ταινια την ειδαν πολλοι απο περιεργεια χωρις να την πιστεψουν,οπως φανηκε και στις εκλογες...

Για αυτο και τετοιες ταινιες βρισκουν πια διανομη...Φροντιζουν να τις υπονομευουν με πιο υπουλα μεσα...

Οσο για τα δημοκρατικα φρονηματα του Χολυγουντ διατηρω εντονες επιφυλαξεις για το ποτε και αν τελικα εκφραζονται...γιατι οταν ο Μουρ μπινελικωνε τον Μπους,κοιταζαν να τον κοψουνε και στις απονομες μονο γελακια και τσιμουδια για το Ιρακ που βομβαρδιζοταν(κατι πηγε να ψελισει ο Πεν)...κανεις δε βγηκε να τα σουρει καταφατσα...μηπως λοιπον αυτολογοκρινονται και αυτοι?Αλλιως αν ειναι τοσο ανεξαρτητοι τι φοβουνταν?Ποιος απο ολους αυτους πιστευεις οτι θα πει κατι για το Ιρακ στη φετινη απονομη? Ή μηπως δε θα πει τιποτα γιατι δεν ειναι πια στη μοδα?Μηπως κατι ξερει ο Ρεντφορντ που σπανια φευγει απο τη Γιουτα?Και το φεστιβαλ του δεν μπορει να βγαζει καθε χρονο αριστουργηματα...Εγω δεν πιστευω οτι θα χαλασει επειδη αρχισε να συχναζει εκει η Παρις Χιλτον...Αν ηταν της πλακας φεστιβαλ που θα το ηξεραν ολοι αυτοι που πανε τωρα να το χαλασουνε...

Προσεξε ομως σε παρακαλω π.χ. την "Παγοθυελλα" τι ειχε να αντιμετωπισει...μια κωμωδια,μια αναβιωση γκαγκστερικης ταινιας,ενα μπλοκμπαστερ...δεν υπηρχε χωρος για μια ταινια με βαθια κοινωνικη προβληματικη...και τωρα μια ιστορια αγαπης(ουσιωδης η αγαπη στη ζωη,δε λεω...) κλεβει ολα τα βλεμματα απο ταινιες-επανασταση για τα δεδομενα της Αμερικης...τυχαιο?

Μπα...ειμαι και γω λιγο πνευμα αντιλογιας

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Κοίτα:

- δεν τίθεται θέμα "κατηγοριοποίησης" ταινιών με βάση κάποιο πρότυπο ενός περιοδικού ή ενός σάιτ... όπως είπε και ο Προφ. τοποθετούνται για λόγους γενικού προσδιορισμού του περιεχομένου τους, όπως π.χ. "action/adventure" ή "comedy/drama". Εν πάση, δε θα τα χαλάσουμε εδώ. :P

- τα εισιτήρια στα ανέφερα για να διαπιστώσεις ότι α) οι ταινίες αυτές βρήκαν όντως κάποια απήχηση β) ο λόγος που δε βρήκαν ΤΗΝ απήχηση δεν είναι ο Μπους και οι νεο-συντηρητικοί του, αλλά κυρίως η περιορισμένη διανομή τους και οι περιορισμένοι ορίζοντες του αμερικάνικου κοινού. Είναι πράγματι εύλογο να πιστεύει κανείς ότι σε μια χώρα όπως οι Η.Π.Α που φημίζεται για την πλύση εγκεφάλου που διεξάγει στο λαό της, τα Μ.Μ.Ε. της είναι κι αυτά ως επί το πλείστον φωνές κρατικοδίαιτες, "τσιράκια του συστήματος", αλλά αυτό δεν είναι απόλυτα αλήθεια. Στην ουσία δεν υπάρχει πολυ περισσότερη αυτο-λογοκρισία από όση υπάρχει εδώ, τουλάχιστον σε εφημερίδες και μέσα με κάποιο κύρος. Το "Νιου Γιόρκερ" ή η "Γουάσινκτον Ποστ" δε θα κόψουν ένα άρθρο που θέτει υπό αμφισβήτηση την εξωτερική πολιτική της χώρας: ο "Σαλπιστής του Ντάλλας" μπορεί :P Τ

Τόσο το "Μόναχο" και το "Συριάνα" πήραν από καλές- άριστες κριτικές. Η μόνη κακή κριτική που διάβασα για το "Καληνύχτα, και Καλή Τύχη" αφορούσε περισσότερο το "τκαλλιτεχνικό" μέρος της ταινίας, όπου σύμφωνα με τον τύπο (άτομο) ο Κλούνεϊ "τα 'κανε θάλασσα". Δεν επιτίθενται απροκάλυπτα σε μια ταινία με εμφανές ιδεολογικό περιεχόμενο: η δημοσιογραφική ακεραιότητα είναι κάτι που οι Αμερικανοί προασπίζονται όχι λιγότερο από εμάς, αν όχι περισσότερο από εμάς. Όσον αφορά τις υποψηφιότητες: πάντα θα υπάρχει μια μπροστάρισσα και πίσω θα ακολουθούν. Μην ξεχνάς, ότι υπάρχουν και τεχνικές κατηγορίες (μοντάζ, μουσική, φωτογραφία, εφέ, κοστούμια, σκηνικά) στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και ταινίες λιγότερο "καλές", αλλά με κάτι εξαιρετικό σ'αυτούς τους τομείς ("Αναμνήσεις μιας Γκέισας", "Ο Τσάρλυ και το Εργοστάσιο Σοκολάτας"). Έτσι επόμενο είναι π.χ. το Crash η το ΚΝ&ΚΤ που δεν έχουν να επιδείξουν κάτι σ' αυτές τις κατηγορίες, να καταλήγουν στο τέλος με λιγότερες υποψηφιότητες.

-ο Μάικλ Μουρ είναι άλλη ιστορία. Ναι, κατακεραυνώθηκε από μερικούς για το "Φαρενάιτ" όχι για λόγους ιδεολογικούς, αλλά για λόγους καλλιτεχνικούς. Όταν προβλήθηκε στις Κάννες και κέρδισε το Χρυσό Φοίνικα (αυτή ήταν ΟΝΤΩΣ πολιτική βράβευση) ο Γκοντάρ δήλωσε: "αυτός ο άνθρωπος δεν μπορεί να ξεχωρίσει μια εικόνά από μια λέξη". Το "Bowling For Columbine" ήταν λιγότερο απροκάλυπτο, συν του ότι αφορούσε ένα μείζον κοινωνικό θέμα- την οπλοκατοχή και το ρατσισμό. Το "Φαρεναϊτ" ωστόσο ήταν κραυγαλέο: ήταν ένα άμεσο κατηγορητήριο, δεν ήταν ντοκιμαντέρ. Δεν ήταν τέχνη. (Σημ. το "Φαρενάιτ" δεν ήταν υπόψήφιο για Όσκαρ, γιατί ο Μουρ το πρόβαλλε στην τηλεόραση εν όψει των εκλογών, χάνοντας έτσι το δικαίωμα να το καταθέσει για το διαγωνιστικό).

-πρόπερσι ήταν, νομίζω, που ο Στηβ Μάρτιν αφιέρωσε την απονομή στα "παιδιά που πολεμούν στο Ιράκ". Πέρυσι δεν ξέρω αν ο Ροκ, ή οποιοσδήποτε άλλος είπε κάτι γι'αυτό. Αλλά είναι φόβος; Ίσως. Βαρεμάρα; Πιθανότερο. Προσπάθεια να κρατηθούν σε καλλιτεχνικά πλαίσια; Σίγουρα. Δεν είναι κι ότι πιο ευχάριστο να πολιτκοποιείς το πατιρντί κάθε χρόνο. Έπειτα είν' και κάτι άλλο: το πατιρντί είναι show του ABC! Θέλει θεαματικότητα! Θέλει κοινό και το κοινό των Όσκαρ, ως επί το πλείστον, βαριέται τα πολιτικά (κι εγώ βαριέμαι τα πολιτικά). Θυμάμαι ένα πολλ στο IMDb: "τι θα σας έκανε να "κλείσετε" τα 'Οσκαρ;". Βεβαίως πρώτη από όλες ήταν η απάντηση "σιγά μην έκλεινα τα Όσκαρ". Αλλά: δεύτερη ήταν "αν κάποιος σταρ επιδοθεί άλλη μια φορά σε έναν αλα Μάικλ Μουρ μονόλογο". ;)

Sundance will rise again. Αρκεί να απαγορευτεί η είσοδος στα τσόκαρα, που έρχονται για τα freebies.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emarup Δεν εχεις αδικο οτι τελικα η υπερβολικη πολιτικοποιηση βλαπτει εν τελει το σινεμα...Πανω απο ολα ειναι τεχνη και διασκεδαση...εγω να δεις αν βαριεμαι τα πολλα πολιτικα :lol: ...Ο κινηματογραφος ειναι για να ξεσκαμε πανω απ'ολα,λιγοι θελουν να πανε να δουνε δελτιο ειδησεων ή και προπαγανδα ενιοτε...

Οποτε συμφωνω οτι πανω απο ολα μια ταινια που βραβευεται πρεπει να εχει καλλιτεχνικα προτερηματα...Απο αυτη τη σκοπια ισως να εχει βαση η βραβευση του mountain...Παρολα αυτα,το Συριανα το αγνοησανε πολυ στις κυριες κατηγοριες...πιο πολυ γιατι μια καλη βραβευση ισως οδηγουσε ακομη περισσοτερους αμερικανους στις αιθουσες..κακο δε θα τους εκανε :D !!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Σ' αυτό συμφωνώ απόλυτα! :) Και ο Γκέιγκαν έπρεπε να πάρει υποψηφιότητα στη σκηνοθεσία... και ο Ντεσπλά στη μουσική..

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Directed by: Ang Lee

Ένα απεραντο τοπιο που πλυμμηριζει τα παντα μεχρι εκει που φτανει το βλεμμα. Μια αγαπη που ξεκιναει σαν ένα εντονο σαρκικο παθος, σχεδον κτηνωδες, χωρις ουτε ένα χαδι. Ένα πρωτο σμιξιμο τοσο φοβισμενο, τοσο ενοχικο με την ερωτικη φλογα να καταπινει τις δυο σαρκες που γινονται ένα. Κι επειτα ο ερωτας που θα κυοφορειται όλα αυτά τα εικοσι χρονια….χωρις να καταφερει να γεννηθει ποτε. Στο κεντρο της ιστοριας ενας φαινομενικα λιγομιλητος, σκληροτραχηλος cow boy, ο Ennis Del Mar (Heath Ledger) και η ζωη του από τη μερα που γνωριζεται με τον Jack Twist (Jake Gyllenhaal). Μια σχεση που ξεκιναει το 1963 στος αχανες Brokeback Mountain την εποχη που και οι δυο είναι ακομα εφηβοι σχεδον.

If you can’t fix it, you gotta stand it….(Ennis Del Mar)

Θα χωρισουν για να συνεχισουν όπως όπως τις ζωες τους, Θα παντρευτουν, θα κανουν οικογενεια, θα χωθουν στην καθημερινοτητα του μοχθου, της ρουτινας μεχρι που ο Jack θα ψαξει να τον βρει. Υστερα από τεσσερα χρονια ξανασυναντιουνται μεσα σε μια ολοζωντανη φρενιτιδα μιας αγαπης που δεν εχει σβησει. Από κει και περα θα ξεκινησει μια σχεση καταστροφης, ανεκπληρωτων συναισθηματων, αυτοδιαλυσης. Όλα γυρω τους ρημαζουν και εκεινοι αδυναμοι να πολεμησουν τα ηθη και τα εθιμα εκεινης της εποχης (μονο εκεινης αληθεια?).

There ain’t never enough time, never enough…(Jack Twist)

Είναι ο Ennis εκεινος που απορριπτει αυτό που είναι. Από την αρχη λιγομιλητος, με μια μονιμη εκφραση θλιψης, με περιεργη προφορα, ντυμενος σε ένα κορμι που δεν νιωθει ανετα. Μεγαλωμενος σ ένα περιβαλλον που το διαφορετικο δεν μπορουσε σε καμια περιποτωση να είναι αποδεκτο. Δεν είναι gay. Δεν θελει να είναι gay. Kαποια στιγμη λεει κλαιγοντας στον Jack σε μια από τις σπανιες συναισθηματικες εκρηξεις του «It’s because of you that I m like this-nothing, nobody». Είναι ο κανενας, είναι ένα τιποτα γιατι δεν είναι αυτό που θα επρεπε να είναι. Γιατι όπως ολοι μας είναι αιχμαλωτος της προκαταληψης και του φοβου. Τελικα η αγαπη δεν τα νικα όλα. Η μηπως τα νικα…ακομα κι όταν είναι πλεον πολύ αργα?

Μεσα σε σαραντα χρονια ζωης οι μονες φορες που συναντουμε τους ηρωες μας ευτυχισμενους είναι στις εκδρομες τους για ψαρεμα στο Brokeback Mountain. Εκει στο ολανοιχτο τοπιο αισθανονται στ αληθεια πραγματικα ελευθεροι με τον σκηνοθετη να μας λεει πως καμια αγαπη δεν είναι αφυσικη. Κανενα φιλι αρρωστημενο.

Μια ομορφη ιστορια αγαπης που ξεφευγει κατά πολύ από τα μικρα ορια μιας ομοφυλοφιλικης ιστοριας. Είναι η ιστορια δυο ανθρωπων που προσπαθησαν να αγαπηθουν αλλα τα σιδερα της αυτό-αρνησης εκεινου που ΕΙΝΑΙ τους αφησαν μισους. Μια μοναξια που αγγιζει κάθε θεατη. Εικονες σιωπης. Ο σκηνοθετης καταφερνει να μας μεταδοσει την κενοτητα των ηρωων, το βαρετο πηγαινε-ελα της ζωης που είναι καταδικασμενοι να ζουνε, τον πονο της διαφορετικοτητας, το μαρτυριο να ξοδευεις τη μοναδικη προβα υπαρξης σου μακρια από αυτους που στ αληθεια αγαπας. Η μουσικη ακουγεται πενθιμη ακομα και στις ερωτικες σκηνες. Και λυπασαι….για ολους αυτους που πρεπει να υποδυονται ρολους σ αυτόν τον εξομοιωτικο αγωνα επιβιωσης.

Jack I swear…

Καπως ετσι τελειωνει η ιστορια. Μια ανολοκληρωτη φραση μιας ανολοκληρωτης ζωης.

emstar emstar emstar emstar/5

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Σε ξεχωριστο ποστ γραφω την τραγικη εμπειρια μου οταν πηγα να δω την ταινια χτες 11:30 το βραδυ σ ενα σινεμα λιγο παραπανω απο μισογεματο. Οταν παιχτηκε η πρωτη σκηνη σεξ με τους 2 πρωταγωνιστες σχεδον ολοι αρχισαν να γελανε με αποτελεσμα εγω να φωναζω να σκασουνε. :anavwfwties: Οταν μετα απο λιγο ειναι η σκηνη οπου οι ηρωες λενε ο ενας στον αλλο πως δεν ειναι γκει...αρχισαν κ παλι τα γελια και τα σχολια κ ΞΑΝΑ φωναζα να σκασουνε... emranting για καλη μου τυχει σηκωθηκαν αρκετα απο τα τσογλανια να φυγουνε, ορισμενοι με τις καθυστερημενες γκομενες τους....ΑΛΛΑ εχοντας μου γαμησει καθε διαθεση να δω την ταινια!

Δεν καταλαβαινω ποσο απιστευτα ηλιθιος πρεπει να ειναι καποιος για να πληρωσει 7-8 ευρω για να παει να γιουχαρει μια ταινια κ μετα να σηκωθει να φυγει δειχνοντας μας ετσι ποσο ματσο αντρας ειναι (μην ξερασω)! Διοτι το θεμα της ταινιας ειναι γνωστο σε ολους-εχουν γραφτει απειρα και ετσι κ αλλιως ουτε προκλητικη ειναι η ταινια ουτε προβαλει σκηνες σοκ (οπως ισως ο Αλμοδοβαρ-που δεν θυμαμαι να γελουσε κανεις στην Κακη εκπαιδευση)......Ειναι μηπως ο φοβος της σεξουαλικοτητας? Ειναι η κρυφο-ομοφυλοφιλια των περισσοτερων? Τετοια μαλακισμενα ατομα με αφηνουν παγερα αδιαφορη! Αυτο που με τσατισε ακομα πιο πολυ ηταν πως κανεις αλλος δεν διαμαρτυρηθηκε, ουτε φωναξε, οχι μονο για το οτι ισως υπηρχαν ατομα εκει μεσα που προσβληθηκαν σε προσωπικο επειπεδο, αλλα και γιατι ο κινηματογραφος ειναι ενα μερος με μαζικη προσελευση και δεν εχω εγω καμια διαθεση να διαλυσω το νευρικο μου συστημα επειδη εσυ δεν καθησες σπιτακι σου με την ελεινη σου τσοντο-αηδια κ τη Λιτσα-σου να αποδειξεις ποσο γαμιας κ αντρουκλας εισαι!

Αυτο μου θυμιζει ενα μαθημα στη δερματολογια που μας ηρθε ενα παιδι νεο με κονδυλωματα στον πρωκτο κ μερικα ΖΩΑ γελουσανε.......... emranting

ΟΠΟΙΟΣ ΣΤ ΑΛΗΘΕΙΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΟΧΗ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΛΙ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΙ ΣΕ DVD....μεγαλο λαθος που πηγα κ μου γινανε τα νευρα κροσσια!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emarup Που αποδεικνύει το σχολιό μου περί "κομπλεξισμού"... <_<
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ήμουν συνμάρτυρας με τη nerdanel αυτού του θλιβερού περιστατικού της Παρασκευής κατά την βραδινή προβολή του Brokeback .

Για να πω την αλήθεια τα πρώτα 20 λεπτά της εκπληκτικής αυτής και συγκινητικής ταινίας μου φάνηκαν και μένα λίγο αστεία… Για να εξηγούμαι και να μην παρεξηγούμαι δεν έχω τίποτα κατά των gay. Ίσα ίσα. Απλώς μου φάνηκαν αστείες κάποιες από τις σκηνές της πρώτης συνάντησής τους εκεί π.χ. που τον καρφώνει μέσα το τζάμι του αυτοκινήτου ενώ ξυρίζει τις τριχούλες και λοιπά και λοιπά (Ας μην σας το χαλάσω με άλλα spoilers) . Ίσως γιατί δεν είχα ξαναδεί ερωτικό παιχνίδι μεταξύ ανδρών- νόμιζα ότι αυτοί απλά τη πέφτουνε o ένας στον άλλο χύμα σε gaybar.. emoops

Αλλά να φτάσω στο σημείο να σηκωθώ να φύγω από την ταινία πριν ακόμα την δω καν ή να γιουχαΐζω και να σφυρίζω σαν ηλίθια όπως έκαναν μερικοί μερικοί, δεν θα το έκανα ποτέ. Μου έκανε εντύπωση επίσης ότι κανείς ,πλην της αγάπης μου, δεν τόλμησε να διαμαρτυρηθεί για αυτήν την ενοχλητική αντίδραση μερικών. Δηλαδή τόσο κότες είναι οι άνδρες που φοβούνται ότι θα τους κολλήσει τη ρετσινιά η γκόμενά τους αν τολμήσουν να διαμαρτυρηθούν;

Ούτως ή άλλως όπως φάνηκε και στην ταινία ένας μάτσο θεϊκός άντρακλας (Τζίλλενχάαρτ, αχ!) που ξεχειλίζει τεστοστερόνη και που πλακώνει στο ξύλο όποιον τον προσβάλλει μπορεί κάλλιστα να είναι gay. Άρα γιατί όχι και το αντίθετο?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Σορυ για το οφ τοπικ...να σβηστει το ποστ μου αυτο απο τον μοδερατο...μαζι με το απο πανω...

:bloodomen: Ευτυχώς που ζητάς μόνον αυτά,διότι αν ήσουν πρόεδρος ιστορικού αθηναϊκού σωματείου στην κατοχή θα φορούσες κουκούλα και θα κάρφωνες πατριώτες στα μπλόκα στην Κοκκινιά και στο Δουργούτι.

ΥΓ.Μ'αρεσει που εισαι και μοδερατος στη γενικη αρθρογραφια...προφανως σε εσενα οφειλεται το υψηλο επιπεδο που επικρατει σε εκεινο το τοπικ τελευταια...στα μουτρα σου οι ντοματες :splats::splats::splats:

:bloodomen: Έχεις δίκιο,έχουν πλακώσει πολλοί βάζελοι απομεινάρια της ΝΟΠΟ τελευταία εκεί πέρα,όπως φαίνεται και από τις τοποθετήσεις πολλών,με αποτέλεσμα να πέφτει το επίπεδο.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.