Comfortably Numb Δημοσιεύτηκε 14 Οκτωβρίου 2015 Aναφορά Share Δημοσιεύτηκε 14 Οκτωβρίου 2015 Εισαγωγή στην Κλινική Νευροφυσιολογία Υπεύθυνος μαθήματος: Θ. Ζαμπέλης, Αν. Καθηγητής Εξάμηνο που διδάσκεται: 11o Ημέρες και χώρος που διδάσκεται: Δευτέρα και Παρασκευή. Αιγινήτειο Νοσοκομείο Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2107289216, 2107289510, 6974196805 Email: tzabelis@med.uoa.gr Eclass : MED1496 Περιεχόμενα μαθήματος 1. Εισαγωγή στη Βασική Νευροφυσιολογία: Κυτταρική μεμβράνη, Δυναμικό ηρεμίας, δυναμικό ενέργειας, μετάδοση ερεθίσματος, καταγραφή δυναμικών, Νευρομυϊκή σύναψη 2. Μέτρηση ταχυτήτων αγωγής, Αισθητικής και Κινητικής (ΚΤΑ, ΑΤΑ): Μέθοδοι καταγραφής, Φυσιολογική σημασία του ύψους και της μορφολογίας των δυναμικών, του τελικού κινητικού και του λανθάνοντος αισθητικού χρόνου, των ΚΤΑ και ΑΤΑ, βασικοί παθοφυσιολογικοί μηχανισμοί (αξονική βλάβη, απομυελίνωση, αποκλεισμός αγωγής), ευρήματα σε αξονική και απομυελινωτική βλάβη 3. Κύμα F, Αντανακλαστικό H, τενόντια αντανακλαστικά, αντανακλαστικό βλεφαρισμού (Blink Reflex), Διακρανιακός Μαγνητικός ερεθισμός (TMS) 4. Ηλεκτρομυογράφημα (ΗΜΓ): Η Κινητική μονάδα (ΚΜ), φυσιολογικό ΗΜΓ, ΗΜΓ σε νευρογενείς βλάβες και σε μυοπάθειες: Μορφολογία, ύψος, διάρκεια δυναμικών, επιστράτευσις ΚΜ, ποσοτικό ΗΜΓ 5. Διερεύνηση λειτουργίας Νευρομυϊκής σύναψης: Επαναληπτικά ερεθίσματα, ΗΜΓ μονήρους μυικής ίνας 6. Το Μυϊξό κύτταρο: Ανατομία, φυσιολογία, μυική σύσπασις 7. Βασικές αρχές Ηλεκτροεγκεφαλογραφίας (ΗΕΓ): Ανατομία φλοιού του εγκεφάλου και βασική ηλεκτροφυσιολογία Καταγραφή και ενίσχυση σημάτων, Συμβατικό ΗΕΓ, Διατάξεις ηλεκτροδίων Δοκιμασίες ενεργοποίησης, Φυσιολογικό ΗΕΓ, Ρυθμοί Πλαγίωση κυματομορφών, ΗΕΓ ύπνου, Ψηφιακό ΗΕΓ Παθολογικό ΗΕΓ: Επιληψία, Εγκεφαλοπάθειες, Εστιακές παθολογικές καταστάσεις, εκφυλιστικά νοσήματα ΚΝΣ, Βίντεο-ΗΕΓ, μη επιληπτικές κρίσεις, Εγκεφαλοπάθειες 8. Προκλητά δυναμικά: Σωματοαισθητικά, ακουστικά, οπτικά. Ενδείξεις 9. Οφθαλμοκινητικότητα-Ίλιγγος: Ανατομία, φυσιολογία, Mέθοδοι διερεύνησης νευρο-οφθαλμολογικών και νευρο-ωτολογικών διαταραχών Προβλέπονται επίσης 3 ώρες για πρακτική διδασκαλία των βασικότερων μεθόδων και 2 ώρες για ανάπτυξη και συζήτηση σύντομων ομαδικών εργασιών. Προσωπικό σχόλιο : Προσφέρεται για όσους ενδιαφέρονται για τη Νευρολογία και τις σχετικές εξειδικεύσεις (π.χ. Παιδατρική Νευρολογία). Θεωρώ απίθανο κι ο νέος υπεύθυνος του μαθήματος να καταφύγει σε «ευκολίες» που θα κάνουν το μάθημα «δημοφιλές» (π.χ. εξετάσεις με γνωστά πολλαπλής, όχι υποχρεωτικές παρουσίες ) Έτσι μάλλον, τίθεται αυτόματα στην κατηγορία υψηλού κινδύνου για αναβολή σε κάθε ακαδημαϊκό έτος (λόγω μικρού αριθμού δηλώσεων συμμετοχής). Link to comment Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.