Jump to content

Διαταραχές Οξεοβασικής Ισορροπίας


mipanag

Recommended Posts

Διαταραχές Οξεοβασικής Ισορροπίας

Υπεύθυνος Μαθήματος:  Θ.I. Βασιλακόπουλος, Καθηγητής

Εξάμηνα που διδάσκεται:  Χειμερινό και Εαρινό 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Ημέρες και χώροι που διδάσκεται:  Το μάθημα είναι 26 διδακτικές ώρες και στο τέλος θα γίνονται οι εξετάσεις με θέματα πολλαπλής επιλογής. Το μάθημα γίνεται σε χώρους της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των χώρων αυτών.

Τηλ. Επικοινωνίας:  2107208295, 6974701101

Email : tvassil@med.uoa.gr

Eclass MED1430

Περιεχόμενα Μαθήματος 

Το μάθημα διαπραγματεύεται όλο το φάσμα των διαταραχών της οξεοβασικής ισορροπίας που συχνά εμφανίζονται στους ασθενείς και που η γνώση τους είναι απαραίτητη σε κάθε ιατρό ανεξαρτήτως ειδικότητος (όπως για παράδειγμα το καρδιογράφημα).

Υπάρχουν τρεις διαφορετικές σχολές «σκέψης» στην οξεοβασική ισορροπία, που διαφέρουν κυρίως στο πως προσεγγίζουν τις μεταβολικές διαταραχές της: Η σχολή της Βοστώνης (ή φυσιολογική σχολή) χρησιμοποιεί τη συγκέντρωση των διττανθρακικών στην ανάλυσή της, η σχολή της Κοπεγχάγης χρησιμοποιεί την περίσσεια βάσης (base excess) και η σχετικά πιο πρόσφατη φυσικοχημική σχολή (ή σχολή του Stewart) που χρησιμοποιεί τη διαφορά συγκέντρωσης ισχυρών ιόντων (strong ion difference) στην ανάλυσή της.

Ανάμεσα στις τρεις σχολές υπάρχει έντονη επιστημονική αντιπαράθεση. Και οι τρεις σχολές έχουν κάποια «κενά» στην ανάλυσή τους, όμως μπορούν αν εφαρμοσθούν σωστά να οδηγήσουν στη σωστή διάγνωση στη μεγάλη πλειοψηφία των περιπτώσεων.

Το μάθημα συνοδεύεται από το ομώνυμο βιβλίο που χρησιμοποιεί συχνότατα τη μέθοδο των ερωτήσεων-απαντήσεων για να αυξήσει τη σαφήνεια και να επικεντρώσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη στις έννοιες. Κάθε ενότητα του βιβλίου αποτελείται από 2 μέρη: Στο πρώτο αναλύεται η θεωρία, ενώ στο δεύτερο περιλαμβάνονται θεωρητικές ερωτήσεις και πολυάριθμα κλινικά προβλήματα μαζί με διεξοδικές αναλύσεις των σωστών απαντήσεων. Πιστεύω ότι με τον τρόπο αυτό ο αναγνώστης έχει τη δυνατότητα να συνδυάσει τη θεωρία με την πράξη

Στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τον/την συνάδελφο-φοιτητή/τρια να «απομυθοποιήσει» την οξεοβασική ισορροπία και να του/της προσφέρει ένα χρήσιμο κλινικό εργαλείο. Η οξεοβασική ισορροπία προσεγγίζεται από «μηδενική βάση», θεωρεί δηλαδή ότι ο/η συμμετέχων/ουσα δεν γνωρίζει τίποτε.

Παρουσίες - Εξετάσεις : Εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

Προτεινόμενα Συγγράμματα

1. Διαταραχές Οξεοβασικής Ισορροπίας, Θεόδωρος Ιωάννης Βασιλακόπουλος Λεπτομέρειες 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.