Jump to content

[ΤΑΙΝΙΟΚΡΙΤΙΚΗ] Καληνύχτα, Και Καλή Τύχη


Winmx

Recommended Posts

Good night and good luck

Ειδος:Δραμα,ιστορικο

Σκηνοθετης:George Clooney

Πρωταγωνιστες:George Clooney,David Strathairn,Patricia Clarkson,Robert Downey Jr.

Ασπρομαυρο

Το εργο βασιζεται στην αληθινη ιστορια του δημοσιαγραφου E.Murrow του καναλιου CBS.

9 Μαρτίου 1954. Το τηλεοπτικο show See It Now, θα γραψει τη δικη του ιστορια αφου ο γνωστος δημοσιογραφος Edward Murrow και ο στενος του συνεργατης Fred Friendly ειναι ετοιμοι να βγαλουν στη φορα μια λιστα ονοματων εργαζομενων του υπουργειου του εξωτερικου που κατηγορουνται αδικα ως φιλοκομμουνιστες.Ο γερουσιαστης Μακαρθι ειναι ετοιμος να τους κατασπαραξει

Σκηνοθετικο ντεμπουτο για τον Clooney και πρεπει να ομολογησω οτι εσκισε!Η επιλογη του ασπρομαυρου φοβερη,μας ταξιδευει κυριολεκτικα στη δεκατια των 50'.Οι ηθοποιοι διαλεγμενοι ενας προς ενας.

Ο David Strathairn ειναι φοβερος στο ρολο του δημοσιουγραφου

Φανταζομουνα οτι θα ηταν μια απο τις κλασικες ταινιες που ασχολουνται με αυτα τα θεματα ;) ....ευτυχως εκανα λαθος.Δε ξερω ποσο θα αρεσει αυτο το εργο στην Αμερικη...... :splaaaats:

empopcorn' empopcorn' empopcorn' empopcorn /5

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Να διορθώσω και να πω καταρχήν ότι δεν είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κλούνεϊ: αυτό ήταν εν έτει 2002 με τις "Εξομολογήσεις Ενός Επικίνδυνου Μυαλού" (emstar emstar emstar emstar emstar). Είναι η δεύτερη μόλις ταινία του και μάλιστα η πιο καλλιτεχνικά επιτυχημένη, αν κρίνουμε από την πορεία της στη Μόστρα, όπου απέσπασε Βραβείο Σεναρίου και Ανδρικής Ερμηνείας για τον Ντέηβιντ Στράδερν (early Oscar buzz) και το σκορ της στο metacritic.com, όπου πετυχαίνει ένα "82" / "Universal Acclaim". Προσωπικό πρότζεκτ από τη μία, αφού ο πατέρας του Νικ Κλούνεϊ ήταν διάσημος άνκορμαν των σίξτις, από την άλλη θαρραλέα επίκαιρο ("We cannot defend freedom abroad by deserting it at home"). Wide release στις Η.Π.Α.

θα έχει αυτό το Σαβ/κο, ενώ σε Ν.Υόρκη και Λ.Α. τα πηγαίνει ήδη πολύ καλά εισπρακτικά.

Υ.Γ. Γουίνυ θα μου το πληρώσεις αυτό :P:P:P

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Σορρυ για την λαθος πληροφορια αλλα εδω μας επρηξαν οτι ειναι το σκηνοθετικο του ντεμπουτο......στο φεστιβαλ της Βενετιας.

Περιμενω εντυπωσεις!!!!!

Τι σου εκανα καλε και μου φωναζεις;Δε φταιω εγω που μερικα εργα εδω βγαινουν νωριτερα απο Ελλαδα :lol: Το Cinderella man το εχουμε απο το Σεπτεμβριο και σκεψου οτι Η διερμηνεας βγαινει 28/10 :wacko: .....6 μηνες μετα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

"Good Night, And Good Luck" emstar emstar emstar emstar,5

Του Τζωρτζ Κλούνεϊ

Με τους Ντέηβιντ Στράδερν, Τζορτζ Κλούνεϊ, Φρανκ Λανγκέλα, Πατρίσια Κλάρκσον, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ., Τζεφ Ντάνιελς, Ρέι Γουάιζ κ.α.

Η ιστορία του άνκορμαν του CBS Έντουαρντ Ρ. Μάρροου, που εν έτει 1953 όρθωσε το ανάστημά του απέναντι στο Γερουσιαστή ΜακΚάρθι και τις τακτικές τρομοκρατίας που εφήρμοσε στο κυνήγι του ενάντια στον Κομμουνισμό...

Η απόφαση των διανομέων να προβάλλουν το "Καληνύχτα και Καλή Τύχη" σε τρεις μόνο αίθουσες προκάλεσε κοσμοπλημμύρα στη βραδυνή του "Όπερα", πράγμα δυστυχές γι'αυτούς που δεν προμηθεύτηκαν εγκαίρως τα εισιτήριά τους και ευτυχές διότι από ό,τι φαίνεται το αθηναϊκό κοινό έχει γούστο και κρίση.

Στη δεύτερη μόλις ταινία του ο Κλούνεϊ, γιος ο ίδιος ενός διάσημου σχετικά άνκορμαν των σιξτις, αφηγείται την πραγματική ιστορία του Εντ Μάρροου, του ηρωικού ρεπόρτερ που με σθένος και κίνδυνο της θέσης και της υπόληψής του αντιμετώπισε στα ίσα και ξεμπρόστιασε τον παρανοϊκό και διεφθαρμένο γερουσιαστή, προκάλεσε την κατακραυγή του λαού και κινητοποίησε τη Γερουσία να ερευνήσει εις βάρος του και να ασκήσει δίωξη εναντίον του. Παρά τις πιέσεις που δέχονταν αυτός, οι υφιστάμενοι, αλλά και οι προϊστάμενοί του, τις απειλές για απολύσεις και τα πυρά των συντηρητικών συναδέλφων του, ο Μάρροου συνέχισε ακάθεκτος και υποβοηθούμενος από το επιτελείο του έφερε εις πέρας την αποστολή του ως αληθινός και υπέυθυνος επαγγελματίας: μια αποστολή που θα δικαίωνε και θα έσωζε κυριολεκτικά τις ζωές όσων από πολιτική ή οικονομική σκοπιμότητα ή και καθαρή παράνοια καταδικάζονταν και διασύρονταν ως "κομμουνιστές προδότες".

Edward R. Murrow: "We cannot defend freedom abroad by deserting it at home"

Σε αυτή την προσεκτικά διατυπωμένη και καταλλήλως επίκαιρη φράση κρύβεται η πολιτική διάσταση του φιλμ στη σύγχρονη Αμερική, μαζί με ορισμένες άλλες αναφορές στη Μέση Ανατολή στο φινάλε. Έμμεση (ή μάλλον άμεση) κριτική στην Κυβέρνηση Μπους, την οποία ο Κλούνεϊ άλλωστε είχε επικρίνει και στο παρελθόν δημόσια προκαλώντας αντιδράσεις από ποικίλες συντηρητικές φωνές που μάλιστα το χαρακτήρισαν "αντι-αμερικανό" και "προδότη". Τώρα βέβαια που μετά και τον "Κατρίνα" οι δημοσκοπήσεις δείχνουν τη δημοτικότητα του Μπους να έχει πιάσει πάτο, ο αγαπητός Τζορτζ πρέπει να τρίβει τα χέρια του και έχει κάθε δίκιο. Όχι όμως μόνο για την πολιτική του θέση.

Ο άλλος λόγος, βλέπετε, που ο Κλούνεϊ θα'πρεπε να πετά στον έβδομο Ουρανό είναι η καλλιτεχνική επιτυχία του πονήματός του, που οφείλεται στο μεγαλύτερο ποσοστό στον ίδιο και το ταλέντο του. Ο Τζόρτζι-μπόι αποδεικνύεται ικανότατος πίσω από την κάμερα και πάνω στο χαρτί, βουλώνοντας τα στόματα όσων τον έκραξαν για το υπερστυλιζάρισμα του (κατ'εμέ υπέροχου) ντεμπούτου του. Πράγματι, εδώ ο Κλούνεϊ εγκαταλείπει τους φρενήρεις ρυθμούς και την "ταραντινικά" μοντέρνα αισθητική του κολλητού του Στήβεν Σόντερμπεργκ και επιλεγει έναν πιο ώριμο τρόπο κινηματογράφησης. Το τελικό αποτέλεσμα είναι κάτι ανάμεσα σε Κασσαβέτη και γαλλικό νουάρ με ολίγο από "Κύκλωμα" και "Κουίζ Σόου". Η κρυστάλλινη, θαυμάσια ασπρόμαυρη φωτογραφία είναι πέρα για πέρα λειτουργική και ταιριαστή και όχι επιτηδευμένη όπως λ.χ. στη "Λίστα του Σίντλερ".

Το έτερο ατού της "Καληνύχτας" είναι το εκπληκτικό της καστ: είναι πραγματικό χάρμα οφθαλμών να βλέπεις τόσους ταλαντούχους πρώην καρατερίστες και νυν πρωταγωνιστές να αλληλεπιδρούν επί της οθόνης μέσα σε μια μεθυστική από τον καπνό και τη τζαζ ατμόσφαιρα. Κυρίαρχος του παιχνιδιού είναι ασυζητητί ο Ντέηβιντ Στράδερν, ο "Μάρροου" του οποίου έχει πάθος, δύναμη, αρχοντιά και μια αξιοθαύμαστη αξιοπρέπεια και σοφία.

Πλάι του οι Κλούνεϊ, Κλάρκσον, Ντάουνι και ιδιαίτερα ο Λανγκέλλα, που υποδύεται τον πρόεδρο του CBS, το συμπληρώνουν και τον πλαισιώνουν αρμονικά, χωρίς να τον επισκιάζουν.

Δυστυχώς το "Καληνύχτα Και Καλή Τύχη" είναι κάπως δραματουργικά υποτονικό, με την έννοια ότι η κορύφωση της αναμέτρησης μεταξύ των δυο ανδρών στερείται της δέουσας έντασης, για την οποία μας είχε προετοιμάσει το υπόλοιπο φιλμ: θαρρείς ο Μάρροου να άναψε απλώς το φυτίλι για το ανατίναγμα της "καριέρας" του Μακάρθι κι όχι να ήταν ο ίδιος ο δυναμίτης. Βέβαια οι διδακτικές εξάρσεις και οι πύρινοι μονόλογοι είναι μια παγίδα που άλλοι-π.χ. ο Ντάραμποντ δια στόματος Κάρεϊ στον "Κινηματογράφο Ματζέστικ"- έπεσαν και που ο Κλούνεϊ επιμελώς αποφεύγει. Ωστόσο η επιλογή του χαμηλού προφίλ είναι στην περίπτωση της "Καληνύχτας" ευλογία και κατάρα μαζί.

Σε μια κινηματογραφική σεζόν που άρχισε με τον καλύτερο εδώ και χρόνια τρόπο, η δεύτερη ταινία του Κλούνεϊ αλλά και το εξαιρετικό "Συριάνα" (επίσης παραγωγή της Section Eight) θα ακουστούν οπωσδήποτε σε όλα τα κινηματογραφικά "πανηγύρια". Από ό,τι φαίνεται όμως τα καλύτερα (Brokeback Mountain, Match Point) έρχονται στο τέλος. Μέχρι τότε, κυρίες και κύριοι, "καληνύχτα και καλή τύχη".

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 4 weeks later...

Συμφωνοντας με τον Πανο .... αλλα με λιγοτερο ενθουσιασμο :P το μονο που θα θελα να προσθεσω ειναι πως ο Σταδερν κλεβει την παρασταση...Το βλεμμα του, η εκφραση του προσωπου του, ο τροπος που κρατα το τσιγαρο κατα τη διαρκεια των εκπομπων του...Ολα συνθετουν την εικονα ενος εξυπνου, ετοιμολογου, γοητευτικου δημοσιογραφου....μας φερνουν για λιγο στις οθονες την αιγλη μιας αλλης εποχης, ισως μιας εποχης που δεν υπηρξε ποτε.....Η απαντηση στην καραμελα "οποιοι δεν ειναι μαζι μας ειναι εναντιον μας" ..καταπελτης...Η ατακα του Γκουλντς των Ταιμς "Ο κυριος Μακαρθυ ξεκινησε για βουτια χωρις να ξερει οτι ο Μαρροου αδειασε την πισινα" :P υπεροχα και τολμηρα αποκαλυπτικη!

Η ιστορια του Ρει Γουαιζ ηταν επισης συγκινητικη....παρολο που επαιζε εναν μικρο ισως ασημαντο ρολο στην ταινια, παρολα αυτα ειναι μια ρεαλιστικη απεικονιση του αγχους του καθε ανθρωπου να ειναι αποδεκτος για τις ικανοτητες του. Η ανασφαλεια ειναι κομματι ολων μας, ειναι κομματι ακομα και ιδιατερα ταλαντουχων ανθρωπων....Οnly time kills the critics! :P

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.