Jump to content

[θέατρο] Μορφές από το έργο του Βιζυηνού


Recommended Posts

«Μορφές από το έργο του Βιζυηνού»

παράσταση για έναν μονο ηθοποιό

θέατρο Σφενδόνη ( Μακρή 4, πολύ κοντά στη στάση μετρό ‘Ακρόπολη’, κάθετος στη Διον.Αρεοπαγίτη)

ερμηνεύει: η Άννα Κοκκίνου

το έργο διαρκεί 2 περίπου ώρες χωρίς διάλειμμα.

Κυριακή: έναρξη στις 7μμ

φοιτητικό εισιτήριο: 15€

πρόγραμμα : 3€ (περιέχει βιογραφικά στοιχεία και φωτογραφίες για τον συγγραφέα και έναν μικρό σχολιασμό για το λογοτεχνικό έργο του)

θέατρο με πέτρινους τοίχους και ξύλινη σκεπή, καθίσματα ξύλινα με μαξιλαράκι

-------- η παράσταση αυτή είχε παιχθεί με μεγάλη καλλιτεχνική επιτυχία στο παρελθόν, τόσο που είχε γίνει σχεδόν μύθος για την ποιότητά της και την υποκριτική της ηθοποιού. Επανέρχεται για 8 μόνο παραστάσεις , μέχρι και την Κυριακή 27/3----Γιαυτό να μεριμνήσετε για τηλεφωνική κράτηση εισιτηρίων.

πρόκειται για μονόλογο, για δραματοποιημένη αφήγηση βασισμένη σε αποσπάσματα από τα βιβλία του Γ.Βιζυηνού: « το μόνον της ζωής του ταξείδιον», «το αμάρτημα της μητρός μου», «Μόσκωβ Σελήμ», «Μεταξύ Πειραιώς και Νεαπόλεως», «Αι συνέπειαι της παλαιάς ιστορίας» , «Πρωτομαγιά».

Η ηθοποιός Άννα Κοκκίνου κάνει….πρωταθλητισμό ερμηνείας στο στίβο των καθαρευουσιάνικων αράδων των κειμένων του Βιζυηνού . Όλους τους ήρωες (εγγονός, παππούς, γιαγιά, μάνα, ράφτης κ.α.) τους ερμηνεύει η ίδια με μόνη συνοδεία το λιτότατο σκηνικό και τα παιχνιδίσματα του φωτός και της μουσικής.

Είναι τόσο καλή , που δεν σου περνά από το νου ότι μπροστά σου βλέπεις μια γυναίκα «μέσης ηλικίας» να ενσαρκώνει ένα μικρό παιδάκι…. «βλέπεις» μόνο το παιδάκι! Τόσο πειστική , που στο χειροκρότημα στο τέλος της παράστασης, δεν χειροκροτείς την ηθοποιό, αλλά το παιδάκι….(εεε….ίσως σε αυτό συμβάλλει ,πέρα από την υποκριτική της δεινότητα , η ευγενική και σεμνή φύση της....)

Αν και στην αρχή δυσκολεύτηκα, σχεδόν τρόμαξα , ακούγοντας την καθαρεύουσα , στη συνέχεια απορροφήθηκα τόσο πολύ από το παίξιμο, από το γάργαρο ρυάκι του λόγου, από την ατμόσφαιρα , που όλα μου φάνταζαν απολύτως φυσικά….

Ήταν σαν να άκουγα ένα απολαυστικό παραμύθι….

Λεπτό χιούμορ, ωραία περιγραφική τεχνική, ζωντανός λόγος (αν και φασκιωμένος στην καθαρεύουσα), συνθέτουν τον καμβά αυτής της παράστασης ,που καταφέρνει να υπηρετήσει και να αναδείξει τη δύναμη του λογοτεχνικού έργου του Βιζυηνού.

Μας προσφέρθηκε…μια άκρως δημιουργική ανάγνωση των κειμένων του Βιζυηνού.

Η Άννα Κοκκίνου τόσο καλή,τόσο απολαυστική, τόσο συμπαθής!!!!!

Σε ένα –δυο σημεία μπορεί να «βαρέθηκα» λίγο (δεν είμαι και συνηθισμένη να παρακολουθώ θεατρικούς μονολόγους…), αλλά η όλη ατμόσφαιρα , το γάργαρον του λόγου και ο υποκριτικός αγώνας της ηθοποιού επανέφεραν γρήγορα την προσοχή μου και τη συγκέντρωση μου…

4 / 5

τα καθίσματα , επειδή είναι ξύλινα, ίσως δεν είναι ό,τι αναπαυτικότερο για παράσταση 2 ωρών χωρίς διάλειμμα…το κοινό είναι κατά το πλείστον νεανικό, με τους φοιτητές ίσως να πρωτοστατούν (αν κρίνω από τον αριθμό των φοιτητικών εισιτηρίων που αγοράστηκαν καθώς περίμεναμε στην ουρά του ταμείου)

η παράσταση αυτή απευθύνεται:

- σε όσους θέλουν να απολαύσουν μια πολύ καλή ηθοποιό, την Άννα Κοκκίνου, (που μάλιστα δοκιμάζεται στα σκληρά, δηλαδή στο μονόλογο χωρίς τη βοήθεια σκηνικών, διαλόγων ,εναλλαγής σκηνών και τα βγάζει πέρα!!)

- σε όσους δεν θέλουν να χάσουν μια παράσταση , που όταν παίχτηκε στο παρελθόν , κέρδισε τον χαρακτηρισμό «παράσταση –σταθμός»

- σε όσους θέλουν να έρθουν σε επαφή και να γνωρίσουν κείμενα του Βιζυηνού.

- Σε όσους τους αρέσει να ακούν παραμύθια….η δραματοποιημένη αφήγηση δημιουργεί αυτήν την ωραία αίσθηση.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...

ΒΙΖΥΗΝΟΣ ΣΟΥΠΕΡ ΣΤΑΡ

Οι «Μορφές από το έργο του Βιζυηνού», η παράσταση του Δήμου Αβδελιώδη με μια εξαίρετη Αννα Κοκκίνου, δεν πάνε χρόνια που είχε ταράξει τα θεατρικά νερά της Αθήνας. Η παράσταση άφησε τότε εποχή και φέτος για όλους όσοι δεν την πρόφτασαν -γινόταν άλλωστε συλλαλητήριο για ένα εισιτήριο- επαναλήφθηκε. Επειδή όμως και πάλι ο καθορισμένος αριθμός παραστάσεων δεν φάνηκε αρκετός, αύριο και το Σαββατοκύριακο εκτάκτως «Το μόνο της ζωής του ταξείδιον», «Το αμάρτημα της μητρός μου», ο «Μοσκώβ Σελίμ» κ.ά., με την Κοκκίνου να αλλάζει φωνές, ηλικίες, μορφή και φύλα θα ζωντανέψουν και πάλι στο θέατρο «Σφενδόνη».

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...

H Άννα Κοκκίνου «στο μοναδικόν ταξείδιον της ερμηνείας της»

ΑΝΝΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ: «Ρωτούν πώς έμαθα απ’ έξω όλον αυτόν τον μονόλογο. Είναι n γλώσσα του Βιζυηνού σαν μουσική, το κείμενο τρέχει, το μαθαίνεις όπως ένα τραγούδι. Στην πολύ υψηλή ποίηση όπως αυτή, uπάρχει n κίνηση του λόγου που δημιουργεί τη μουσική. Την ακολουθείς...

»Μετά την παράσταση πώς αισθάνεται ένας ηθοποιός, θέλουν να μάθουν. Εγώ κάθομαι στο σκοτάδι για πολλή ώρα, σε στάση φουρνάρισσας. Σαν να έχω φουρνίσει ψωμιά, πολλά ψωμιά, για όλη την οικογένεια...

»0 Βιζυηνός είναι ο πρώτος που έγραψε έντεχνο ελληνικό διήγημα. Είναι εκείνος που έδωσε ζωή στα αρχέτυπα -ο παππούς, n γιαγιά Χατζήνα, n μητέρα, n αδελφή. Μίλησε πριν από τον Παπαδιαμάντη, πριν τον Καβάφη και ιδίως οι νέοι τον καταλαβαίνουν καλύτερα...

»Από τον Μάη του 1993 έως τώρα, και πάντα, όταν χρειάζομαι στήριγμα για το νέο έργο, τη νέα παράσταση, στον Βιζυηνό τρέχω, όπως ο εγγονός στον παππού του, που πλέκει με τις ξύλινες βελόνες την άσπρη κάλτσα στα ψηλά... Και όπου να ‘ναι, θα κυκλοφορήσει σε CD από τον "Σείριο", με ζωντανή ηχογράφηση από την παράσταση».

[από το περιοδικό «Κ» της Καθημερινής]

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 years later...

και φέτος ....

Μορφές από το έργο του Βιζυηνού κάθε Πέμπτη στο θεατρο Σφενδονη!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.