Jump to content

[ΤΑΙΝΙΟΚΡΙΤΙΚΗ] El Greco


Clemence

Recommended Posts

15/10/07 09:12

Οκτώβριος, μήνας Θεοτοκόπουλου

Ελ Γκρέκο, μία ταινία για έναν ελεύθερο ζωγράφο

Για τον σκηνοθέτη Γιάννη Σμαραγδή (δημιουργό του Καβάφη) η ολοκλήρωση μιας ταινίας με θέμα τη ζωή του Ελ Γκρέκο ήταν όνειρο πολλών χρόνων. Η ταινία έχει θέμα την περιπετειώδη ζωή του ζωγράφου. Από την Κρήτη και την Βενετία μέχρι τις αυλές του Τολέδο, ο Δομίνικος Θεοτοκόπουλος αναζητά την καλλιτεχνική και προσωπική ελευθερία.

Το γύρισμα μιας ταινίας με θέμα τη ζωή του Ελ Γκρέκο δεν ήταν εύκολη υπόθεση, μιας και οι λεπτομέρειες για τη ζωή του που έχουν γίνει γνωστές είναι ελάχιστες και προέρχονται από επιστολές και έγγραφα της εποχής.

Η ταινία ξεκινά το 1566 στον Χάνδακα (μετέπειτα Ηράκλειο) όπου ο Δομίνικος Θεοτοκόπουλος (τον ερμηνεύει ο Νικ Ασντον) μαθαίνει να ζωγραφίζει. Ο πατέρας του (Γιώργος Χαραλαμπίδης) μάχεται τους κατακτητές, ενώ ο νεαρός καλλιτέχνης απολαμβάνει ήδη μεγάλη φήμη. Μέσα σ’ αυτήν την πραγματικότητα, ο Γκρέκο προσπαθεί να συμφιλιώσει την κρητική του καταγωγή με τον προφανή μαγνητισμό που ασκεί πάνω του η Βενετία.

Αφού φτάσει στην Ιταλία θα μαθητεύσει στο εργαστήριο του μεγάλου ζωγράφου της Αναγέννησης Τισιάνο (Σωτήρης Μουστάκας). Η ταινία επικεντρώνεται στους έρωτες του μεγάλου ζωγράφου και στη φιλία -του με τον Ισπανό ιερωμένο Νίνο ντε Γκεβάρα (Χουάν Ντιέγκο Μπόττο). Η ταινία επικεντρώνεται στους αγώνες του Ελ Γκρέκο κατά των θεσμών –όπως η Ιερά Εξέταση.

Τη μουσική της ταινίας υπογράφει ο Βαγγέλης Παπαθανασίου και το σενάριο η Βρετανίδα Τζάκι Παβλένκο και ο Γιάννης Σμαραγδής. Η υπόθεση της ταινίας βασίζεται στη μυθιστορηματική βιογραφία «El Greco – ο ζωγράφος του Θεού» του Δημήτρη Σιατόπουλου που θα κυκλοφορήσει κι αυτή μέσα στον Οκτώβριο.

Η ταινία βγαίνει στους κινηματογράφους την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου, ενώ θα διοργανωθεί και μια σειρά επίσημων εκδηλώσεων:

Στις 11 Οκτωβρίου έγινε η πρεμιέρα της ταινίας στο Ηράκλειο της Κρήτης, την ιδιαίτερη πατρίδα του ζωγράφου.

Στις 15 Οκτωβρίου εγκαινιάστηκε η έκθεση «Στιγμές από την ταινία El Greco» στον Πολυχώρο του Συντάγματος. Στην έκθεση θα παρουσιασθούν κοστούμια και αντίγραφα των έργων του El Greco, που χρησιμοποιήθηκαν στα γυρίσματα (τα οποία έχουν επιμεληθεί οι ζωγράφοι Σάββας Γεωργιάδης, Νίκος Μόσχος και Στέλιος Πετρουλάκης), καθώς και αντικείμενα από την ταινία.

Το βράδυ της ίδιας μέρας έγινε η επίσημη πρεμιέρα της ταινίας στην Αθήνα, στο θέατρο Παλλάς. Στην εκδήλωση θα παρευρεθεί η βασίλισσα της Ισπανίας Σοφία και ο Ζακ Λανγκ καθώς και οι συντελεστές της ταινίας.

Στις 17 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε ειδική προβολή της ταινίας στο Βόλο προς τιμήν του συνθέτη Βαγγέλη Παπαθανασίου.

Newsroom ΔΟΛ

η ταινία έχει όλα τα συν και τα πλην μια διεθνούς παραγωγής. αν και προσωπικά η συχνή εναλλαγή γλώσσας δε με ενόχλησε καθόλου, πιστεύω πως για τους περισσότερους ήταν κάτι κουραστικό. οι ηθοποιοί στάθηκαν σε γενικές γραμμές αρκετά καλά, με εξαίρεση τη Ματσούκα που έκανε ό,τι μπόρεσε για να μήν περάσει απαρατήρητη, και δυστυχώς το κατάφερε. η αναπαράσταση εποχής και ατμόσφαιρας νομίζω είναι αρκετά πετυχημένη, και δε μπορώ να παραλείψω εδώ να αναφέρω πως η μεσαιωνική πόλη της ρόδου και ειδικά το καστέλλο ζωντάνεψε με υπέροχο τρόπο (κάτι που επιμελώς δεν αναφέρθηκε στους τίτλους του τέλους ...). η μουσική επένδυση ταιριαστή αν και ελαφρώς αδιάφορη.

το θέμα της ελευθερίας της τέχνης και του καλλιτέχνη είναι φυσικά πολύ μεγάλο για μια ταινία. η σύγκρουση των δύο αντρών πιστεύω δώθηκε αρκετά καλά, μέχρι τέλους. παραμένει μια καλή προσπάθεια. αξίζει να το δείτε.

empopcorn empopcorn empopcorn (το ένα για τη παλιά πόλη και μόνο)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

η ταινία είναι χειρότερη από ότι ακούγεται.

καλούτσικο αποτέλεσμα με πολλά διφορούμενα ιστορικά στοιχεία, που για έναν μη Κρητικό περνάνε απαρατήρητα.

βαριεμαι να σας τα αναλυσω τωρα.

αλλη φορα που θα χω ορεξη!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ομολογώ ότι για τα ελληνικά δρώμενα, η ταινία είναι σχετικά καλή. Από εκεί και πέρα όμως........

Λογικά αυτή η ταινία θα μπορούσε να έχει τελειώσει μέσα σε μιάμιση ώρα το πολύ. Οι δύο ώρες και κάτι αν θυμάμαι καλά που κράτησε, για μένα ήταν υπερβολικά πολλές. Υπήρχαν μακρόχρονες παύσεις, που σε κούραζαν και θύμιζαν κάτι σε Αγγελόπουλο...Το κάστρο του Κούλε, και νομίζω πως πρέπει να ήταν το κάστρο των Ιπποτών στη Ρόδο, έπαιξαν αρκετά σημαντικό ρόλο και ομόρφηναν την ατμόσφαιρα. Ευτυχώς που υπήρχαν και αυτά.

Το ντύσιμο των ηθοποιών σε ότι αφορά τους άνδρες, ήταν σχετικά καλό. Όσο για τις γυναίκες, σου έδινε πιο πολύ την αίσθηση ότι φόρεσαν κάτι που βρήκαν σε ένα βεστιάριο. Όσο για την ερμηνία, ομολογώ να πω πως δε με πείραξε η εναλλαγή ελληνικών-αγγλικών αλλά θα συμφωνήσω πως η προφορά της Ματσούκα μόνο γέλια προκάλεσε. Πόσο μάλλον όταν είχε να μάθει και σχετικά λίγα λόγια.

Όσο για την ιδέα που προσπαθεί να προβάλλει η ταινία, νομίζω πως ο χρόνος που καταναλώθηκε για να μας την εκφράσουν, είναι ελάχιστος. Νομίζω το τελευταίο 20λεπτο, κάτι πάει να γίνει. Επι της ουσία, ο El Greco φαίνεται σαν ένας τύπος που εν καιρώ πολέμου στην Κρήτη, την κοπάνησε για να πάει να μάθει να ζωγραφίζει καλύτερα, και δεν έφτανε αυτό αλλά περνούσε και ζωή χαρισάμενη με τις κατακτήσεις του (χωρίς πολύ προσπάθεια ομολογουμένως) , την κοινωνική του άνοδο κλπ. Δεν αναφέρεται καθόλου στον τρόπο "δουλειάς" του El Greco, τα ερεθίσματα που τον έκαναν να ζωγραφίσει και το μήνυμα που ήθελε να εκφράσει μέσα από τα έργα του. Όλα αυτά περνάνε τελείως επιφανειακά.

Το τραγικότερο όλων είναι η θεοποίηση στο πρόσωπό του που προβάλλεται στο τέλος. Σε κάνει να αναφωνήσεις ΕΛΕΟΣ, και να σκεφτείς όλους εκείνους που την ίδια ώρα σκοτώνονταν για μια ελεύθερη πατρίδα. Μάλλον μόνο κακό έκανε στην εικόνα του El Greco αυτή η ταινία......

Πρότασή μου είναι αν ένα βράδυ είστε αρκετά κουρασμένοι πηγαίνετε να δείτε αυτή την ταινία. Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε!!!

Άντε και κάτι καλό για το τέλος. Οι ερμηνίες των ηθοποιών (όχι όλων) σε κάποιες στιγμές ήταν αρκετά καλές. Αλλά τελικά αυτό δε μετράει και πολύ.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

που σε κούραζαν και θύμιζαν κάτι σε Αγγελόπουλο

ε οχι και αγγελοπουλος ο σμαργδης! emlmfao

ο αγγελοπουλος φτιαχνει ποιηση με τις εικονες-ειτε την καταλαβαινει ο θεατης ειτε οχι-

ο σμαραγδης ουτε στο ελαχιστο δεν ηταν μαγκας,ωστε να διαχειριστει σωστα το υλικο που διεθετε-το οποιο,τελος παντων,εμψυχο και κειμενο-

αυτο που κουραζει δεν ειναι η μεγαλη διαρκεια,αλλα το αποσπασματικο της πλοκης,η ελλειψη συνοχης,η ασυνεχεια των σκηνων-ειδικα στο 1ο μερος της ταινιας-

δεν περασε ο διαμαντης αυτο που ηθελε,γιατι αν και ειχε καποια δυνατα σημεια η ταινια,δεν ειχε προηγηθει για το καθενα αυτο που επρεπε-δεν ειναι μαγκας,τελος-

κι αυτος ο αγγλος ο πρωταγωνιστης απαραδεκτος!υποτιθεται οτι στην αφηγηση του παρουσιαζει δυο γυναικες που σημαδεψαν τη ζωη του,

και στις αντιστοιχες σκηνες δεν διεκρινα την παραμικρη φλογα!ουτε ενα ψηγμα παθους!

πιο εντονα και ερωτικα κοιτουσε τον ιεροεξεταστη,παρα τη ματσουκα και την ισπανιδα!

-μην αναλωνεστε λοιπον στην κριτικη των δευτεραγωνιστων,απο αλλου ξεκιναει το προβλημα-

και στο τελος,τι απλοικα και επιπολαια δινεται η "καθαρση"!

με ενα κακο-κατασκευασμενο οραμα-οιωνο!παραμυθακι...

περιμενω απο εναν κρητικο να σχολιασει ολα εκεινα τα ηλιθια κλισε,που επι τουτου τοποθετηθηκαν στην ταινια,για να πουλησουμε και λιγο E L L A D A ;):lol:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

που σε κούραζαν και θύμιζαν κάτι σε Αγγελόπουλο

ε οχι και αγγελοπουλος ο σμαργδης!

Αυτό ακριβώς θέλω να πω....Ο Αγγελόπουλος έχει κάνει σχολή....στη συγκεκριμένη ταινία προσπάθησαν να μιμηθούν κάποια στοιχεία, αλλά κάποιες φορές η υπερδραματικότητα έφτασε να γίνει θεατρινισμός.

κι αυτος ο αγγλος ο πρωταγωνιστης απαραδεκτος!υποτιθεται οτι στην αφηγηση του παρουσιαζει δυο γυναικες που σημαδεψαν τη ζωη του,και στις αντιστοιχες σκηνες δεν διεκρινα την παραμικρη φλογα!ουτε ενα ψηγμα παθους!πιο εντονα και ερωτικα κοιτουσε τον ιεροεξεταστη,παρα τη ματσουκα και την ισπανιδα!

Θα συμφωνήσω απόλυτα. Σου δίνει την εικόνα πως οι γυναίκες με το που δουν καλλιτέχνη πέφτουν τα ανάσκελα. Όσο για τη φλόγα μεταξύ ιεροεξεταστή-El Greco δεν ξέρω μήπως όντως αυτό ήθελε να περάσει σαν μήνυμα. Είχα τόσο πολύ κουραστεί με την ταινία που δεν έκατσα να φιλοσοφήσω την ιδέα.

περιμενω απο εναν κρητικο να σχολιασει ολα εκεινα τα ηλιθια κλισε,που επι τουτου τοποθετηθηκαν στην ταινια,για να πουλησουμε και λιγο E L L A D A ;):lol:

Κρητικιά είμαι και αν δείξεις σε έναν βέρο Κρητικό αυτή την ταινία, θα γελάει μέχρι μεθαύριο. Δε λέω ότι έπρεπε να προβάλλει περισσότερο την Κρητική του καταγωγή, με την πραγματική όμως νοοτροπία των Κρητικών και όχι με το να χρησιμοποιήσει σε κάποιες σκηνές το Λουδοβίκο ή τον Ψαραντώνη, αλλά να δείξει την κατάσταση που επικρατούσε εκείνη την εποχή και το τι συντέλεσε στο να εκφράσει ο El Greco τις ιδέες του μέσα στα έργα του.

Στην τελική μεγαλύτερη εντύπωση έκανε ο υποτιθέμενος αδερφός του El Greco. Και θα επαναλάβω πως για κάποιον που δεν ξέρει, μόνο κακό έκανε στην εικόνα του El Greco αυτή η ταινία.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εγώ το είδα χθες... Ομολογώ πως δε μου μίλησε...

Ο πρωταγωνιστής στα όρια του γραφικού...άσε που μου θύμιζε έναν παλιό παίκτη του Big Brother... Άσκοπες και άκαιρες εκρήξεις...

Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω με ποιο κριτήριο επέλεξαν τις δύο γυναίκες... την ταλαντούχα Ματσούκα και την πανέμορφη Ισπανίδα...

Γενικά δε με έπεισε... Όχι μόνο δε θα το ξανάβλεπα, αλλά φοβάμαι ότι δε θα το πρότεινα καν. :splaaaats:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εγώ το είδα χθες... Ομολογώ πως δε μου μίλησε...

Ο πρωταγωνιστής στα όρια του γραφικού...άσε που μου θύμιζε έναν παλιό παίκτη του Big Brother... Άσκοπες και άκαιρες εκρήξεις...

Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω με ποιο κριτήριο επέλεξαν τις δύο γυναίκες... την ταλαντούχα Ματσούκα και την πανέμορφη Ισπανίδα...

Γενικά δε με έπεισε... Όχι μόνο δε θα το ξανάβλεπα, αλλά φοβάμαι ότι δε θα το πρότεινα καν. :splaaaats:

Απο το the Wall ηταν...αυτος που γουσταρε το Γωγουλινι!!! :lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Συμφωνώ απόλυτα με όλα τα παραπάνω posts …αυτό δεν σημαίνει ότι όπου παραπάνω υπάρχει θέση – αντίθεση απόψεων , δεν μπορεί να γίνει διάκριση …αλλά υπάρχει το οξύμωρο ότι η ο λόγος και ο αντίλογος γι ΄ αυτή την ταινία συνυπάρχουν διότι δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο πρωτόκολλο έκφρασης της τέχνης . Είναι σύνηθες να μιλάμε για τέχνη και να αναφέρουμε ότι δε υπάρχει παρθενογένεση στην τέχνη… ότι κάποτε κάποιος άλλος αυτό που γίνεται σήμερα το είχε κάνει τότε… μια ιδέα που ήταν ιδιόμορφα εκπεφρασμένη.

Συνεπώς αν η ταινία αυτή είχε ελλείψεις ή υπερβολές ή ρόλους οι οποίοι είχαν διαφορετική ένταση από την καθιερωμένη (υποκειμενική ή αντικειμενική και αν υπάρχει …) είναι όλα θεμιτά διότι κανόνες στην τέχνη δεν υπάρχουν …σου αρέσει κάτι ή δεν σου αρέσει… και αυτό συμβαίνει για πάρα πολύ συγκεκριμένους υποκειμενικούς λόγους αντίστοιχα.

Εμένα για παράδειγμα, μου άρεσε που μετά από τόσο καιρό είδα μια ελληνική πρωτοβουλία υπερπαραγωγής για τα ελληνικά δεδομένα μετά από την Πολίτικη Κουζίνα, που με τρόπο, ο οποίος έμοιαζε λίγο με εκείνον του χολιγουντιανού εθισμού φάνηκε κάτι παραπάνω από την κάπως νεότερη ιστορία μας… αξίζει να σημειωθεί ,πιστεύω, ότι για πρώτη φορά δίνεται τόση έμφαση (με οιανδήποτε ψεγάδια) στον Δομίνικο Θεοτοκόπουλο ο οποίος αποτελεί εθνική εικαστική κληρονομιά και θα μπορούσε άνετα να αναδεικνύεται με σεβασμό διεθνώς με κέντρο την Ελλάδα ειδικά στην Κρήτη και με συνεργασία με την Ισπανία έτσι ώστε να υπάρχουν και στην Ελλάδα εικαστικά πρότυπα διεθνώς που να ανταγωνίζονται το επίπεδο Ιταλίας, όπως στην περίπτωση του Leonardo da Vinci… Φυσικά κάποιος μπορεί να πει ότι είναι διεθνώς αναγνωρισμένος ο El Greco ...οκ... αλλά το promotion του da Vinci είναι ασύγκριτο ειδικά από την ίδια την Ιταλία και ποιο ειδικά από την Φλωρεντία…

Θα ήταν καλό λοιπόν , να υπάρχει αυστηρή κριτική σε κάθε εικαστικό επιχείρημα όχι για αφορισμό αλλά για βελτίωση …και αυτό τουλάχιστον για το γεγονός ότι υπήρχε η θέληση και η πρωτοβουλία… η μιζέρια πρέπει να αφήνει χώρο για την ποιότητα και η ποιότητα πρέπει να στηρίζεται στην βελτίωση επάνω σε όσο το δυνατόν περισσότερο καθαρές ηθικοπλαστικές εκφράσεις που προάγουν την τέχνη η οποία μπορεί να αποτελέσει γεννήτρια μηνυμάτων για την ζωή κα τον άνθρωπο.

Με εκτίμηση Stafman

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

έτσι ώστε να υπάρχουν και στην Ελλάδα εικαστικά πρότυπα διεθνώς που να ανταγωνίζονται το επίπεδο Ιταλίας, όπως στην περίπτωση του Leonardo da Vinci… Φυσικά κάποιος μπορεί να πει ότι είναι διεθνώς αναγνωρισμένος ο El Greco ...οκ... αλλά το promotion του da Vinci είναι ασύγκριτο ειδικά από την ίδια την Ιταλία και ποιο ειδικά από την Φλωρεντία…

καλός ο ελ γκρέκο αλλά δεν τίθεται κανένα θέμα σύγκρισης με τον άνθρωπο θαύμα Leonardo da vinci.

(btw κυκλοφορεί όλος ο Leonardo σε ενα μεγάλο λεύκωμα με όλα του τα έργα. απίστευτη συλλογή και απίστευτη τιμή, μόλις 50ευρώ!! (εκδόσεις Taschen βλέπετε)).

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

καλός ο ελ γκρέκο αλλά δεν τίθεται κανένα θέμα σύγκρισης με τον άνθρωπο θαύμα Leonardo da vinci.

Αναμφίβολα… δεν τίθεται θέμα σύγκρισης μεταξύ Leonardo da Vinci και El Greco…είναι σαν να συγκρίνει κανείς πυγμάχους διαφορετικής κατηγορίας…

…Ο υπαινιγμός όμως που υπάρχει, είναι για την σύγκριση μεταξύ των χωρών … και συγκεκριμένα τι θα μπορούσε να κάνει η Ελλάδα χρόνια τώρα και δεν το κάνει… για παράδειγμα η Ιταλία αξιοποιεί αρκετά την ιστορική της κληρονομιά και την προβάλει έστω κι αν αυτό σημαίνει ότι ο στόχος είναι η αύξηση της τουριστικής δύναμης με σκοπό το κέρδος… η τουριστική δύναμη μιας χώρας είναι ευθέως συναρτώμενη με την ιστορική της υποδομή… έτσι η Ελλάδα είναι αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της συνάρτησης αυτής διότι το ιστορικό υπόβαθρο (και όχι μόνο )που έχει η χώρα μας έλκει σαν μαγνήτης τον τουρισμό χωρίς εμείς , οι νεοέλληνες, τα τελευταία 50 χρόνια …να έχουμε δείξει και τόσο ζήλο για την ιστορία μας…

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δεν πήγα να την δω αλλά μου είπαν ότι ούτε ο Μουστάκας ούτε ο Λαζόπουλος έπαιζαν τόσο πολύ όσο είχαν αφήσει να φανεί από τις διαφημίσεις για την ταινία...Αληθεύει;

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emarupemarup ο Λαζόπουλος έπαιζε σε μεγάλο μέρος της ταινίας,

όσο για το Μουστάκα... emardown

αργή ταινία χωρίς ψυχή

δε μου άρεσαν ο πρωταγωνιστής και η Ματσούκα

αλλά παίζαν πολύ καλά πολλοί σε δεύτερους ρόλους.

Όσο και αν μοιάζει να επαναλαμβανόμαστε ως προς το χάρισμα του Μουστάκα

είμαι σίγουρος πως πολλοί μετά την προβολή θα ήθελαν να είχαν δει μια ταινία

με τον τίτλο ‘‘Τιτσιάνο’’ παρά τον κουνιστούλη ‘‘ελ Γκρέκο’’.

Δεν είναι χάλια ταινία, απλά σου αφήνει διαρκώς μια χαλαρή και αναιμική αίσθηση.

Ωραία πάντως τα γυρίσματα στην παλιά πόλη της Ρόδου

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εγώ με τις ταινίες δεν το ψάχνω ιδιαίτερα, μου άφησε μια ωραία αίσθηση, ανάλαφρη ταινία, ούτε με προβλημάτισε ούτε με έκανε καλύτερο άνθρωπο. Βάζω 3,5/5.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αντιγράφω απόσπασμα από το παρακάτω blog:

http://old-boy.blogspot.com/

όπου υπάρχει μια εύστοχη, για εμένα τουλάχιστον, κριτική της παρουσίας του Σ. Μουστάκα στο έργο...

" Aς πούμε πως είσαι ο Μουστάκας. Γνωρίζεις ότι ο θάνατος δεν είναι πολύ μακριά. Σου προτείνουν να παίξεις έναν μεγάλο ζωγράφο σε μια υπερπαραγωγή. Γνωρίζεις ότι η ερμηνεία σου θα είναι κάτι σαν κύκνειο άσμα. Γνωρίζεις ότι ως ηθοποιός έχεις κατηγορηθεί για σπατάλη του ταλέντου σου, για την παρουσία σου σε ευτελείς βιντεοταινίες και σε παρακμασμένες επιθεωρήσεις, όπου έπαιζες ευτελή κείμενα ατάλαντων ανθρώπων. Ευκαιρία να δείξεις το άλλο σου πρόσωπο. Ευκαιρία να είσαι σοβαρός. Πώς αλλιώς; Το απαιτεί άλλωστε κι ο ρόλος.

Κι όμως: αντί να υποδυθείς τον Τισιάνο, υποδύεσαι ξανά τον Μουστάκα. Δεν θα πας εσύ να βρεις τον ζωγράφο, θα έρθει αυτός να βρει εσένα. Προλαβαίνεις μέσα σε δύο λεπτά να κάνεις τις γνωστές σου μούτες, το γνωστό σου πνιχτό γελάκι, να έχεις το γνωστό σου σπινθήρισμα στο βλέμμα, να μας μπάσεις στη γνωστή συνενοχή που οδηγεί στο ευφρόσυνο· αλλιώς φαίνεται δεν βολευόσουν.

Στην αρχή στραβώνω: εδώ είναι ατελιέ ζωγραφικό και τριγύρω σου αριστουργηματικοί πίνακες. Δεν μπόρεσες να πειθαρχήσεις τον εαυτό σου ούτε εδώ; Έπρεπε κι εδώ να προσπαθήσεις να κλέψεις τη σκηνή; Έπρεπε κι εδώ να μεταφέρεις το επιθεωρησιακό ήθος;

Μετά το ξανασκέφτομαι: ο Τισιάνο σου αντί να έρθει σαν μετανοημένη γριά που ανακαλύπτει τα Θεία λίγο πριν το τέλος και να πει «Συγγνώμη, έφταιξα - συγγνώμη, πήρα τη ζωή μου λάθος - συγγνώμη, είμαι πολυσύνθετος ηθοποιός - συγγνώμη, αν είχα δεύτερη ευκαιρία θα έκανα άλλες επιλογές», έρχεται να τιμήσει και να δικαιώσει το θεατρικό είδος που υπηρέτησες, έρχεται να πει ότι «Όχι, είμαι άνθρωπος χωρίς απωθημένα - όχι, δεν έχω απωθημένα ποιότητας και σοβαρότητας, όχι - έκανα αυτό που ήθελα στη ζωή μου και είμαι υπερήφανος γι' αυτό - όχι, δεν θέλω να με θυμάστε σαν Τισιάνο, γιατί αυτό θα ήταν παραχάραξη».

Σαν Μουστάκα θέλω να με θυμάστε· και να γελάτε ακόμα και στο «Εl Greco»..."

:rolleyes:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.