Jump to content

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Today
  2. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Το θέμα είναι πως είναι τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά. Γιατί υπάρχουν μεταπτυχιακά εξαποστάσεως που γίνονται καθε Παρασκευή και Σάββατο και άλλα μεταπτυχιακά με πολύωρα καθημερινά μαθήματα. Το ίδιο και τα διδακτορικά. Άλλο να έχεις κάνει πάγκο να έχεις δουλέψει εσύ τα δείγματα σου, να έχεις φτιάξει το πρωτόκολλο σου, να έχεις κάνει τα στατιστικά και να τα έχεις τρέξει και άλλο να πας με 100 δείγματα και να πεις αυτά είναι δουλέψτε τα. Αυτή την υποκρισία με το "βαθύ ακαδημαϊκό ενδιαφέρον" το έχω δει με τα μάτια μου, όντας ο ίδιος στο εργαστήριο και βλέποντας ότι αυτά τα άτομα απλά βαριούνται και το κάνουν σαν αγγαρεία.
  3. Χτες
  4. Αυτό που λες @Blazer είναι αξιολόγηση portfolio. Όχι απλά άπιαστο όνειρο στην Ελλάδα, δεν νομίζω καν ότι υπάρχει λόγος συζήτησης. Βλέπεις τι γίνεται με την μοριοθηρία, δεν υπάρχει ειδικευόμενος χωρίς μεταπτυχιακό και διδακτορικό. Όποτε ανέφερα σε συναδέλφους στο εξωτερικό ότι είναι σύνηθες μαζί με ειδικότητα να κάνουμε παράλληλα MSc και PhD γελούσαν, δυστυχώς ειρωνικά. Γνωρίζω 40χρονο consultant στην Αγγλία που έκανε 4 χρόνια clinical gap για να κάνει διδακτορικό και να πάρει ακαδημαϊκή θέση. Ή ξαφνικά αποκτήσαμε όλοι βαθύ ακαδημαϊκό ενδιαφέρον ή απλά κυνηγάς κάποια "τικ" σε μια λίστα βαθμολογίας. Για παράδειγμα πάρε την Αγγλία, όπου MSc/PhD/Δημοσιεύσεις κλπ ενισχύουν κατά πολύ την αίτησή σου, όχι όμως με τη μορφή "τικ". Ο clinical director που θα δει την αίτηση θα αξιολογήσει την πραγματικότητα πίσω από τα πτυχία αυτά.
  5. Επίσης δεν θα έπρεπε να υπήρχαν επιπρόσθετα κριτήρια; Δημοσιεύσεις, μεταπτυχιακά, διδακτορικά; Αυτά να μην μετρήσουν καθόλου;
  6. Αν βάλουν εξετάσεις τύπου διαγωνισμού για έναρξη ειδικότητας και είναι τελείως τυφλές και όχι πειραγμένες θα παίρνουν τις θέσεις όσοι πέρασαν με πανελλήνιες αφού έχουν καλύτερη επίδοση σε εξετάσεις.Εξ αυτού και μόνο του λόγου αποκλείεται να μπουν ποτέ αντικειμενικές εξετάσεις.Θα βάλουν μοριοδότηση με κοινωνικά κριτήρια και χρόνους αναμονής,επιπρόσθετες προφορικές εξετάσεις όπου θα εξετάζονται χωριστά οι υποφήφιοι,οι γραπτές εξετάσεις θα είναι με ανοιχτό το όνομα του υποψηφίου,θα βαθμολογούνται μόνο από έναν και όχι από δύο βαθμολογητές και θα αλλάζει το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων ανάλογα με το είδος των υποψηφίων.Οι απόφοιτοι ιατρικών σχολών δεν είναι ομοιογενής πληθυσμός για να τους βάλεις τα ίδια θέματα. Συνεπώς για να μπούνε εξετάσεις για έναρξη ειδικότητας θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι διαβλητές αλλιώς το αποτέλεσμα δε θα είναι το επιθυμητό. Επίσης οι τύποι θα καταμπερδευτούν γιατί είναι για τα μπάζα.Θα βάλουν πρώτα εξετάσεις με ανοιχτά θέματα ανάπτυξης,θα γράψουν καλύτερα οι επιτυχόντες των πανελληνίων γιατί απομνημονεύουν περισσότερο οπότε θα αλλάξουν το σύστημα και θα βάλουν θέματα πολλαπλής επιλογής.Επειδή και πάλι δε θα γράφουν καλύτερα οι δικοί τους θα επιννοήσουν στο τέλος ένα σύστημα που θα τους βολεύει το οποίο δεν πρόκειται να εφεύρουν προ δεκαετίας αφού μιλάμε για στόκους.Είναι πάντα η πολιτική βούληση που λένε.
  7. Πολύ σωστές παρατηρήσεις και συμφωνώ και με τα 2 σχόλια @DrKatsikis @medpelican Μετά από συζητήσεις με συναδέλφους, έχω συνειδητοποιήσει πως μάλλον η πλειοψηφία διαφωνεί με την απλή λίστα αναμονής που υπάρχει αυτή τη στιγμή, ταυτόχρονα όμως θεωρεί και το παραπάνω μέτρο αναποτελεσματικό. Στέκομαι όμως σε κάτι που υπογράμμισαν παραπάνω: 1) Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή εάν μπει σε ζυγαριά με οποιαδήποτε άλλη χώρα που στέλνουμε συχνά ιατρούς (Αγγλία, Γερμανία, Σουηδία, Αμερική κλπ.), το μόνο "βάρος" που έχει είναι η ευκολότερη έναρξη ειδικότητας ακόμα και σε ανταγωνιστικές ειδικότητες. Για παράδειγμα υπάρχουν νοσοκομεία με 0 αναμονή για Καρδιοχειρουργική, ΩΡΛ και Νευροχειρουργική. Πόσο εύκολο είναι να κάνεις αυτές τις ειδικότητες στο εξωτερικό; 2) Εάν θελήσουμε να φέρουμε μια μορφή αυστηρών εξετάσεων, ακόμη και πριν το τέλος του 6ου έτους, πόσο διατεθειμένος είναι ο σύγχρονος Έλληνας φοιτητής (που βρίσκεται μία εξέταση Αγγλικών ή Γερμανικών μακριά από μετανάστευση) να αφιερώσει χρόνο και κόπο προς αυτή την κατεύθυνση; Οι υπόλοιπες χώρες βάζουν μια μέθοδο διαλογής η οποία ναι μεν απαιτεί κόπο και αφοσίωση, αλλά έχει και το αντίστοιχο "βραβείο" στο τέλος της διαδρομής. Στην Ελλάδα αξίζει μια κοπιώδης διαδικασία για εξασφάλιση θέσης στο ΕΣΥ; 3) Ενδεχομένως λίγο πολύ αυτά να τα έχουν σκεφτεί και οι υπεύθυνοι. Όπως γνωρίζουν ότι εάν γίνει έλεγχος ευρωπαϊκών προδιαγραφών (κλίνες ανά ιατρό, κλίνες ανά ειδικευόμενο, τριτοβάθμια νοσοκομεία ανά 100.000 πληθυσμού κλπ.) πάρα πολλές δομές Υγείας πάνε για κλείσιμο, έτσι αναγνωρίζουν πως εάν αφαιρέσουν την "εύκολη" πρόσβαση σε ειδικότητες θα χάσουν τεράστιο μέρος των ειδικευόμενων. Για αυτό ίσως στοχεύουν προμελετημένα σε ένα ημίμετρο, μια δεύτερη λίστα. Να δώσουν δηλαδή έντεχνα την "ελπίδα" ότι "αξιοκρατικά" μπορείς να ξεκινήσεις άμεσα την ειδικότητα που επιθυμείς. Τα ερωτήματα είναι πάρα πολλά και έως τώρα αναπάντητα. Επειδή όμως τις τελευταίες ημέρες έχει λάβει σημαντικές διαστάσεις το ζήτημα, σε διαδικτυακές σελίδες ενημέρωσης και ομάδες νέων ιατρών, πιστεύω θα έχουν άμεσα εξελίξεις. Αναμένουμε.
  8. Πτυχιακη Ντινοπουλος-Μπριονη 16/5/24 Απο δυο ερωτησεις σε μορφη περιστατικου και διερευνησης στον καθενα, με ιστορικο, κλινικη εξεταση και εξετασεις Οξεια μεταστρεπτοκοκκικη σπειραματονεφριτιδα Μηνιγγιτιδα απο Νeisseria Εγκολεασμος Πνευμονια και αμα ειναι βακτηριο, ιος ή ατυπο με χαρακτηριστικα Εμβολια σε εφηβους 12-15 ετων Σιδηροπενικη αναιμια (παιδι ωχρο χωρις αλλο συμπτωμα)
  9. Είμαι φοιτήτρια και παρακολουθώ τις εξελίξεις σχετικά με τις ειδικότητες και θα ήθελα κι εγώ να παραθέσω τις σκέψεις μου: Στην Ελλάδα που όλοι οι διαγωνισμοί είναι κομμένοι και ραμμένοι για να "χώνουν" στις εκάστοτε θέσεις αυτούς που θέλουν και καταλήγεις από πρώτος σε μια λίστα, ως δια μαγείας, να έρχεσαι τελευταίος και καταϊδρωμένος, πώς γίνεται να εμπιστευτούμε ότι αυτό το σύστημα θα είναι αξιοκρατικό όπως το παρουσιάζουν; Πώς ξέρω α) ποιός βάζει τα θέματα β) ποιός έχει από πριν πρόσβαση στα θέματα(!) γ) πόσο έγραψε στην πραγματικότητα κάποιος;! Επίσης, λένε ότι κατά 50% θα μετράει ο βαθμός του πτυχίου. Δεν είναι ίδιες όλες οι σχολές και πολλές φορές η βαθμολογία σε ένα μάθημα εξαρτάται σε τεράστιο βαθμό από τον καθηγητή που το εξετάζει (πχ βάζει παλιά θέματα; βάζει γενικά δύσκολα θέματα; εξετάζει προφορικά; ανάπτυξης; πολλαπλής;), οπότε δεν μπορούμε να κρίνουμε από τον βαθμό του πτυχίου, θεωρώ, μεταξύ διαφορετικών σχολών. Εδώ και στην ίδια σχολή μπορεί να υπάρχουν αλλαγές στην δυσκολία και τον τρόπο εξέτασης από χρονιά σε χρονιά. Αλλά το πιο σημαντικό για μένα, όσον αφορά το βαθμό του πτυχίου, είναι ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΞΕΡΩ ΤΙ ΒΑΘΜΟ ΠΤΥΧΙΟΥ ΕΧΕΙ Ο ΑΛΛΟΣ! Νιώθω ότι είναι ένας τρόπος να μας βάζουν να δίνουμε εξετάσεις αλλά πρακτικά να προωθούν αυτούς που θέλουν χωρίς κανένας να μπορεί να πει τίποτα ή να τους ελέγξει... Επίσης πολύ σημαντικό για μένα, τώρα που έχουν δώσει πρακτικά το πράσινο φως για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, που προφανώς το πρώτο θα είναι τμήμα ιατρικής, πως ξέρω ότι δεν θα υπάρχουν συμφωνίες ώστε να προωθούνται οι απόφοιτοί τους και μετά από λίγα χρόνια να μας το πλασάρουν ως: είναι καλύτερη σχολή, βγαίνουν καλύτεροι φοιτητές από εκεί κλπ μόνο και μόνο για να το δει ο γονιός και να πει από το να παιδευτούμε με πανελλήνιες ας στείλω κατευθείαν το παιδί μου εκεί, να γλιτώσω και τα φροντιστήρια, αφού εξάλλου από αυτό το πανεπιστήμιο φαίνεται να έχει καλύτερες προοπτικές! Τέλος, σκέφτομαι πραγματικά ότι αν είναι να δώσω εξετάσεις για ειδικότητα στην Ελλάδα που θα λιώνω στη δουλειά χωρίς κανένας να ενδιαφέρεται για την εκπαίδευσή μου, που θα είμαι ο τελευταίος τροχός της αμάξης πρακτικά και θα αναλαμβάνω όλη την ευθύνη ενώ οι επιμελητές μου θα κάνουν ζωάρα και μετά θα τις ακούω και από πάνω, καλύτερα να φύγω από την αρχή στο εξωτερικό που θα έχω καλύτερη εκπαίδευση! Εξάλλου, τελειώνοντας της σχολή θα προτιμήσω να διαβάσω για την ειδικότητα που θα κάνω και όχι να κάνω επανάληψη την ύλη της σχολής, να δώσω εξετάσεις και να με πάρουν στην ειδικότητα που, ναι μεν θέλω, αλλά πρακτικά δεν είχα χρόνο να επικεντρωθώ, με αποτέλεσμα μαζί με την δουλειά να ξεκινάω σχεδόν από το μηδέν και να πρέπει να καλύψω το κενό των γνώσεών μου παράλληλα αντί να χτίσω πάνω σε αυτές!
  10. Last week
  11. @TheMD1 Ευλογοι οι προβληματισμοί σου συνάδελφε σχετικά με τις εξετάσεις ειδικότητας. Τους ιδιους διατηρούσα κι εγω μέχρι πολύ πρόσφατα. Σε μια προσπάθεια συστηματοποίησης των όσων έχουν γραφτεί στο φόρουμ και ειπωθεί γενικότερα (με την ιδιαίτερη συμβολή του @mihiatrik φυσικά) θα παραθέσω ως αλγοριθμική περίληψη τα παρακάτω: 1. Οι εξετάσεις ειδικότητας, ιδανικά, θα αποτελούσαν έναν από τους αξιοκρατικότερους τρόπους επιλογής. 2. Αυτή τη στιγμη το σύστημα για να λειτουργήσει, βασίζεται σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό στους ειδικευόμενους ιατρούς. 3. Από αυτούς, το μεγαλύτερο πλήθος είναι είτε στο γενικό μέρος, είτε σε παρατάση αυτού, είτε σε επί θητεία αγροτικά, για μια άλλη ειδικοτητα-«τυράκι». Παράδειγμα, το σύστημα θα αντιμετωπίσει πολύ μεγάλο πρόβλημα εάν οι ειδικευόμενοι/παρατασιακοι γενικου μέρους (παθολογίας & χειρουργικής), προς κάλυψη της αναμονής για πλαστική & δερματολογια (& άλλων) με κάποιο τρόπο αποσυρθούν και δεν αντικατασταθούν. 4. Το μόνο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας είναι η έναρξη ειδικότητας μόνο με την κατοχή του πτυχίου και της άδειας. Η εκπαίδευση, ο μισθός και οι εργασιακές συνθήκες και φυσικά οι προοπτικες ως ειδικός, είναι γενικά στα χειρότερα δυνατά επίπεδα και δεν υπάρχει κανένας άλλος λόγος να επιλέξει κάποιος τη χώρα για ειδικοτητα πέρα από αυτόν. 5. Εάν αφαιρέσεις το πλεονέκτημα του (4.) δεν υπάρχει καμια πιθανότητα να παραμείνει στη χώρα το μεγαλύτερο ποσοστό των (2.) και (3.), που σημαίνει ολοκληρωτική κατάρρευση του συστήματος υγείας. 6. Η καθολική θέσπιση εξετάσεων του (1.), πράγματι θα οδηγούσε σε φαινομενική αξιοκρατία ως προς την έναρξη ειδικότητας, στις ειδικότητες με μεγάλη αναμονή σήμερα, δηλαδή πλαστική, δερματολογια, οφθαλμολογίας, ενδοκρινολογία. Ταυτοχρονα όμως, θα στερούσε το «τυράκι» από το να κάνει κάποιος οποιαδήποτε άλλη βασική ειδικοτητα που χρειάζεται το σύστημα για να μην καταρρεύσει, λόγω του (4.), πράγμα που θα οδηγούσε απευθείας στην καταστροφή (5.) 7. Υπό αυτές τις συνθήκες, ένας αντικειμενικός αλλά άδικος τρόπος έναρξης ειδικότητας (επετηρίδα) είναι ο μοναδικός που μπορεί να υποστηρίξει η χώρα. 8. Άλλες λύσεις ή εφαρμογή εξετάσεων, απαιτούν πλήρη αναμόρφωση του συστήματος, της εξασφάλισης σίγουρης και καλοπληρωμένης εργασίας και θεμελιώδους νομικής αναθεώρησης του πλαισίου ασκησης της ιατρικής και κάλυψης κατ’ελαχιστο. Πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν και ούτε προβλέπεται να υπάρξουν οι συνθήκες για να γίνουν.
  12. Δεν είναι αστείο σε χώρα όπου ακυρώνονται χειρουργεία λόγω έλλειψης αναισθησιολόγων να συζητάμε για αριστεία; Να γράψεις άριστα για να μπεις σε νοσοκομείο που σε εκπαιδεύτει στην χειρουργική και δεν έχει αναισθησιολόγο (πχ το παίδων, εντελώς τυχαίο παράδειγμα). Το Αρεταέιο που είναι πανεπιστημιακό δεν έχει επείγοντα, δεν δέχεται τραύμα. Νιώθω υπάρχει μια παρωδία Αν είχαν τα ίδια αυστηρά κριτήρια και για τους εαυτούς τους πολλά νοσοκομεία δεν θα έπρεπε να είναι εκπαιδευτικά κέντρα.
  13. 16/05/2024 Πτυχιακή Φώτης-Φεσσάτου. Ήμασταν 5 άτομα. Ήταν όλα σε μορφή περιστατικών και ήθελαν καλό ιστορικό και κλινική εξέταση, εργαστηριακό έλεγχο και αντιμετώπιση. Φώτης Ποιά εμβόλια ξέρεις για μηνιγγιτιδόκοκκο και πότε γίνεται το καθένα, πότε κάνουμε εμβόλιο για hpv και πόσες δόσεις αναλογα με την ηλικία Έρχεται νεογνό για επίσκεψη και βλέπεις να έχει τρία τσιμπήματα, τι μπορεί να είναι αυτα; υπεράνοση γ σφαρίνη. εμβόλιο για ηπΒ και έλεγχος για βιτ Κ(ένα έξτρα θα μπορούσε να είναι για τη κάρτα guthrie) Κορίτσι με μαντου (+), χωρίς κλινική εικόνα και ευρήματα σε α/α, τι πρέπει να κάνεις---προφύλαξη με ισονιαζίδη για 9 μήνες Κορίτσι 12 ετών με πυρετό απο 8ημερου, αμφω τραχηλική λεμφαδενοπάθεια, εξέρυθρες αμυγδαλές, ηπατοσπληνομεγαλία, κόπωση. Γενική αίματος με 3000 WBC, 90.000 PLTs. Τι νόσημα μπορεί να κάνει αυτή την εικόνα---> τελικά ήθελε ΣΕΛ 5 μήνων με πυρετό χωρίς αλλα στοιχεια από κάποιο σύστημα, τι θα κάνεις---> γενική και κ/α αίματος, γενική και κ/α ούρων---> τελικά είχε πυοσφαίρια στα ούρα, θετική λευκοκυτταρική εστεράση και αυξημένα νιτρώδη---ουρολοίμωξη και σε αυτή την ηλικία πιο πιθανό πυελονεφρίτιδα, τι αντιβίωση θα δώσεις Κοριτάκι 5 χρόνων με πυρετό και πολυ βήχα,μείωση ΑΨ στην ακρόαση, τι θα σκεφτεις---> πνευμονία, ποιά ειναι τα κύρια παθογόνα σε αυτή την ηλικία: πνευμ και άτυπα χλαμύδια μυκόπλασμα. Τι αντιβίωση θα δώσεις στο σπιτι ---> αμοξυκιλλίνη και τι στο νοσοκομείο---> αμπικιλλίνη Περιστατικό με νεφρώσικο σύνδρομο τι θεραπεία δίνουμε--->κορτικοστεροειδή Περιστατικό με πυρετο και φαρυγγαλγία, λευκωπό επίχρισμα στις αμυγδαλές, τι θα σκεφτείς και τι εξετάσεις θα κάνεις---strep φαρυγγοαμυγδαλίτιδα,δδ από ιογενή, κάνουμε strep test και βγαίνει αρνητικό. Μετά πρέπει να κάνουμε κ/α φαρυγγικού επιχρίσματος και μέχρι να βγει το αποτέλεσμα να δώσουμε αντιβίωση. Τι άλλη εξέταση υπάρχει που μπορούμε να κάνουμε και είναι γρήγορη---> pcr film array Φεσσάτου Βρέφος 20 μηνών, τι εμβόλια πρέπει να έχει κάνει Τι νοσήματα ελέγχουμε στη κάρτα guthrie, τι έιναι η γαλακτοζαιμία, τι κλινική εικόνα κάνει, φοβασαι τις λοιμώξεις. Τι γάλα πρέπει να δώσουμε στο παιδί---> τροποποιημενο χώρις γαλακτόζη, αλλά να έχει κανονικά λακτόζη μέσα Τι σημαίνει αυξημένη γGT, τι άλλες εξετάσεις στέλνουμε για ηπατική λειτουργία---> τρανσαμινάσες, αλκαλική φωσφατάση. Σε αύξηση αυτών τι θα σκεφτείς ότι πάσχει---> τα χοληφόρα Τι βλέπουμε σε μια γενική αίματος: Ht, Hb, μέσος όγκός και μέση περιεκτικότητα ερυθρών, RDW, λευκά και τον τύπο τους, αιμοπετάλια. Πώς μπορούμε να διακρίνουμε από την γενική τον τύπο της αναιμίας Βρέφος ενός μηνα με ικτερο, τι ερωτήσεις θα κάνεις στη μαμά για να καταλάβεις αν είναι παθολογικός---αν θηλάζει, πώς είναι οι κενώσεις του, τι χρώμα έχουν τα κόπρανα. Αν είναι ασπρα- αποχρωματισμος τότε θα σκεφτούμε ατρησία χοληφόρων και τι κανουμε---> X/O Περιστατικό με πυλωρική στένωση τι εξετάση θα κάνεις ---> υπερηχο και τι ευρήματα θα δεις εκέι. Τι θεραπεία---> πυλωρομυοτομή Παιδί με πυρετό και εξάνθημα---ήθελε να πεις ότι αν το εξάνθημα δεν εξαφανίζεται με την πίεση τότε πρέπει να δώσεις υγρά και κεφ 3ης γεν κεφτριαξόνη Περιστατικό με ανεπαρκή πρόσληψη βάρους- ήθελε δδ κοιλιοκάκη ιφνε αλλεργία σε γάλα αγελάδας
  14. Δεδομένης της νομικής πληροφορίας από τον DrKatsikis (και ευχαριστώ ξανά), εάν δεν υπάρξει καμία διευκρίνηση με αναγκαίες πληροφορίες και ασφαλιστικές δικλείδες περί πτυχίων εξωτερικού/είδος και επάρκεια εξεταστέας ύλης κλπ κλπ, μιλάμε χωρίς αμφιβολία για "φωτογραφική" προσπάθεια διευκόλυνσης λίγων. Επομένως χωρίς δεύτερη σκέψη συμμετοχή και κοινοποίηση οποιασδήποτε δράσης για την προσπάθεια αλλαγής του σχεδίου. Θέλω να σταθώ όμως σε σχόλια που διαβάζω τις τελευταίες ημέρες από συναδέλφους. Κυριαρχεί η άποψη πως δημιουργούνται ειδικότητες 2 ταχυτήτων, ότι οι "άριστοι" θα μαζεύονται σε 5 ειδικότητες, ότι έτσι υποτιμάς τις υπόλοιπες ειδικότητες, ότι η εφαρμογή εξετάσεων είναι άκρως υποτιμητική πράξη απέναντι στα πτυχία που έχουμε πάρει κλπ. Μπορεί κάποιος να υποδείξει μια χώρα στο δυτικό κόσμο με σεβαστό επίπεδο ιατρικής εκπαίδευσης/παροχής υπηρεσιών υγείας, στο οποίο ο απόφοιτος ιατρικής ακολουθεί οποιαδήποτε ειδικότητα θέλει με απλή αναμονή ( τονίζω το ΑΠΛΗ αναμονή ); Είναι τόσο δυσνόητο το γεγονός πως οι 10ετείς λίστες αναμονής έχουν δημιουργηθεί από αυτό ακριβώς το φαινόμενο; Όταν έχεις μια ομάδα ανθρώπων και πρέπει να την μοιράσεις σε 50 ειδικότητες, οφείλεις να εισάγεις κάποια μέθοδο διαλογής αλλιώς καταλήγεις με αποτελέσματα τύπου 10 νοσοκομεία και 10 ειδικότητες με 10ετείς αναμονές και άλλα 100 νοσοκομεία και 40 ειδικότητες με "υποφερτές" αναμονές. Απλά και μόνο κοιτάζοντας παραδείγματα από γύρω χώρες καταλαβαίνεις ότι μια μέθοδος διαλογής υπάρχει. Αγγλία-> Υφίστανται και εδώ οι ανταγωνιστικές ειδικότητες. Όμως για να μπορέσεις να ξεκινήσεις υπάρχει ενεργώς αξιολόγηση portfolio και national selection, δηλαδή ανταγωνισμός σε εθνικό επίπεδο. Υπάρχει ο αντίλογος της σχετικά ευκολότερης έναρξης σε non training θέσεις, όμως πόσο εύκολο είναι να μεταπηδήσεις σε training; Γερμανία-> Ξανά αξιολόγηση portfolio. Σαφώς πιο ελαστικά τα πράγματα καθώς από όσα γνωρίζω δεν υπάρχει national selection, ωστόσο υπάρχει κανονικότατη αξιολόγηση της αίτησης από τον διευθυντή της κλινικής. Με άλλα λόγια δεν επιτρέπεται να ξεκινήσεις την ανταγωνιστική ειδικότητα Χ απλά επειδή μπήκες σε κάποιας μορφή λίστα. Αμερική-> Ανταγωνισμός με USMLE και portfolio. Εδώ δηλαδή έχουμε υποτίμηση των πτυχίων ιατρικής επειδή υπάρχουν υποχρεωτικές εξετάσεις στο τέλος του πτυχίου; Υπάρχει κάποιος λόγος που δίνονται 10-15 θέσεις πλαστικών, δερματολόγων, καρδιοχειρουργών κλπ κλπ. Γιατί εάν δημιουργήσεις μια απλή λίστα αναμονής θα αυξηθούν ανά χιλιάδες (και όχι 10-15) οι ειδικοί στην εκάστοτε ειδικότητα. Μην μένουμε στο παράδειγμα των αναισθησιολόγων ή των παθολογοανατόμων, και δεν το γράφω με πρόθεση ειρωνείας. Όπως ακριβώς δεν πρέπει να μένουμε και στο παράδειγμα των Δερματολόγων (που έχω ομολογουμένως χρησιμοποιήσει πολλές φορές) ή των Πλαστικών. Ανεξαρτήτως της συγκεκριμένης απόφασης (εξέφρασα τη γνώμη μου στις πρώτες γραμμές), πρέπει να ρωτήσουμε ειλικρινά τον εαυτό μας εάν η διαδικασία επιλογής ειδικότητας στην Ελλάδα είναι άρτια ή χρειάζεται κάποια μέθοδο διαλογής. Εάν αρκεί το "αφού θέλω να γίνω Χ, θα περιμένω όσο χρειάζεται να γίνω Χ" ή εάν πρέπει να δημιουργηθεί κάποιου είδους αξιολόγηση.
  15. Σιαχανίδου-Περβανίδου: (16/5/24) Σιαχανίδου: Βρέφος 8 μηνών με αίμα στα κόπρανα Σκωλικοειδίτιδα Παθήσεις οφθαλμών στα νεογνά (από συγγενείς λοιμώξεις) Επιπλοκές προωρότητα Γενική ούρων σε ουρολοίμωξη Αμυγδαλίτιδα Apgar score Περβανίδου: Βρέφος 2 μηνών με αναπνευστική δυσχέρεια - βρογχιολίτιδα Υλακώδης βήχας - λαρυγγίτιδα Επιγλωτίττιδα (πολύ επιγραμματικά) Ορόσημα έως 18 μηνών Σύνδρομο Down παιδιατρικές παθήσεις Πυρετικοί σπασμοί Μηνιγγίτιδα Αίτια κοντού αναστήματος Σύνδρομο Prader Willi Κριτήρια διάγνωσης αυτισμού (επιγραμματικά μόνο τις 2 κατηγορίες) Γενικά πολύ καλό κλίμα, με συζήτηση και διάθεση να περάσουν.
  16. Το θέμα όμως είναι θα έχουν κάποια αξία αυτές οι υπογραφές ή θα τις απαξιώσουν όπως αυτές των Τεμπών; Επίσης κάτι ακόμα Με το να έχουμε ειδικότητες που θέλουν αριστούχους και ειδικότητες που δεν τους νοιάζει (δηλαδή δεν έχουν εξετάσεις) δεν υποτιμώνται αυτές οι ειδικότητες; Δηλαδή αναισθησιολόγοι, παθολογοανατόμοι, αιματολόγοι και πολλές άλλες ειδικότητες θα γίνονται τα στουρνάρια μας λένε; Η αριστεία (μου προκαλεί ναυτία η λέξη) αφορά μόνο τους δερματολόγους, τους πλαστικούς και τους καρδιολόγους;
  17. Συλλογή υπογραφών εδώ: https://cryptpad.fr/pad/#/2/pad/edit/gT+0aJVMqMDZv7UsWmA-m5jl/
  18. Eίναι εύκολο κάποιος να μου στείλει τις διαλέξεις της Βιολογίας ΙΙ από το e class γιατί δεν έχω πρόσβαση; Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
  19. Περβανιδου-Καδιτης: (15/5/24) Ορόσημα 18 μηνών Εμβόλια 18 μηνών Υπερτροφική πυλωρική στένωση επέμεινε στην παφυς και της υποχλωραιμικης υποκαλιαιμικης μεταβολικής αλκαλωσης Μολυσματικό κηρίο Αντισταφυλοκοκκικές πενικιλλίνες ήθελε και ποιες δίνονται από στόμα ποιες από αίμα Σύνδρομο down και παρακολούθηση Χαμηλό ανάστημα διερεύνηση ορισμός Παιδί οίδημα πρόσωπο βλεφαρα, λοίμωξη πριν 2 εβδ και ανάλυση νεφρωσικου παφυς θεραπεία και διαφορά με νεφριτιδικο Πορφύρα hs Αναπνευστική δυσχέρεια σε βρέφος 2μ με χαμηλό πυρετό Βρογχιολίτιδα Ομπω Συχνότερη κακοήθεια ολλ και λίγο αναλυτικα Μηνιγγίτιδα Πυρετικοι σπασμοί Ανεμευλογια + σε τι ιούς ανήκει λίγα παραπάνω για ερπητοιους
  20. Το αναφερει στην τελευταια σελιδα της προκηρυξης. "Όσοι υπηρετούν τη θητεία τους (απαραίτητα κατάθεση Στρατιωτικού εγγράφου-ταυτότητας) έχουν τη δυνατότητα ελεύθερης επιλογής θέσεων με τη βασική προϋπόθεση ότι θα πρέπει απαραίτητα να προσκομίσουν το απολυτήριο στην Υγειονομική Περιφέρεια κατά το διορισμό τους. Η μη κατάθεση του απολυτηρίου συνεπάγεται τη μη τοποθέτησή τους και τη μη δυνατότητα επιλογής θέσεων σε επόμενες προκηρύξεις ή προσκλήσεις."
  21. Νόμιζα ήταν ανέκδοτο. Τελικά ήταν πραγματικότητα. Αυτή η χώρα διαρκώς με ψυχαγωγεί. Προφανώς το κάνουν για κάποιες ειδικότητες με μεγάλη αναμονη; Γιατί το να βάλεις ΚΑΙ εξετάσεις στους αναισθησιολόγους που σε λίγο θα αρχίσουν να παίρνουν βοηθούς θαλάμου από τις ελλείψεις δεν θα πάει καλά. Όπως έχει ειπωθεί ακόμα και το ΕΚΠΑ που έχει καλούς βαθμούς δεν θα συγκρίνεται με Βουλγαρίες κτλ που θα έχει ο πιο στόκος μέσο όρο 9. Επίσης τι εξετάσεις, τι θέματα, ποιος θα τα βγάλει. Οι εξετάσεις μας έλειπαν σε αυτή την χώρα; Δηλαδή όπως ειπώθηκε και προηγουμένως δεν φτάνουν 60 εξετάσεις; Η 61η θα μας σώσει; Το 20% πως βγήκε; Προφανώς λαμογιές θα γίνουν. Ελπίζω αυτή η παρωδία να λήξει άμεσα.
  22. Για να γελάσουμε και λίγο, ιδού τα στατιστικά του 2019 για το ποσοστό αριστούχων κάθε ιατρικής της Ελλάδας από την ελστατ ΔΠΘ 3.27% Πάτρα 3.4% Λάρισα 4.5% Ιωάννινα 7% ΑΠΘ 9.5% Ηράκλειο 9.9% Αθήνα 28.3%(!) Και τις άλλες χρονιές παρόμοια στατιστικά ακολουθούν... πως μπορεί ο βαθμός να έχει 50% ισχύ όταν υπάρχει 9πλάσιο σχεδόν ποσοστό αριστούχων από ΔΠΘ σε ΕΚΠΑ;
  23. Η αλήθεια είναι ότι μαζεύονται πολλά "εφόσον", σίγουρα συμφωνώ.
  24. Δεν το γνώριζα, ευχαριστώ! Δηλαδή η ανωτέρω ανάρτηση αποτελεί ουσιαστικά επεξήγηση ήδη ψηφισμένου νόμου; Νόμιζα πως είναι ένα στάδιο πριν τη δημιουργία νόμου, όχι το αντίθετο.
  25. Οκ, είπαμε, είναι θέμα οπτικής γωνίας. Προσωπικά, δεν βρίσκω κάποια διαφορά ανάμεσα στα δύο (δηλαδή την εκπαιδευτική επάρκεια και την αξιοκρατία), έτσι ώστε να μπορώ να τα διαχωρίσω. IF (εάν) υπάρχει θέληση ... Που δεν υπάρχει, γιατί δεν το προβλέπουνε στο εν λόγω κείμενο και ούτε και θα το προβλέψουνε ποτέ ... IF (εάν) βράσει ο βάτραχος ... Γιατί εάν το πρόβλημα είναι να χειρουργηθούνε τώρα μερικοί επί πληρωμή, για να κάνουνε διαφήμιση οι γαλαζαίοι και οι υπόλοιποι να βράζουνε στις πρωϊνές λίστες για τα επόμενα ... πόσα χρόνια παζαρεύουμε ακριβώς ?? Μου φαίνεται θλιβερό και μόνο που το συζητάμε ... Στις λίστες αυτές είναι ζωές, όχι "πελάτες" ... IF (εάν) δεν βάλεις την παράμετρο της ελληνικής διαφθοράς στο τραπέζι, δεν θα μπορέσεις και ποτέ να το δεις ... IF (εάν) λύσεις το ζήτημα του αδιάβλητου και IF (εάν) λύσεις το ζήτημα των βαθμολογιών ... Όπως καταλαβαίνεις, με τόσα IF (εάν) που μαζεύονται, δεν διατυπώνεις πλέον ρεαλιστική εξίσωση, αλλά ένα θεώρημα ... Και από την θεωρία στην πράξη, υπάρχει τεράστια απόσταση ... Και μην μπερδεύεσαι. Μπορεί να έχουμε γαλαζαίους, να έχουμε και Δρακουμέλ, αλλά δυστυχώς δεν είμαστε Στρουμφοχωριό ... Αναμονή θα έχεις και με τις εξετάσεις ... Θα τρώνε τη θέση τα βύσματα και τα πτυχία του 20% και το υπόλοιπο 80% θα κάθεται να βράζει παρέα με τον βάτραχο ... Γιατρέ μου, τα βλέπω όλα γαλάζια ... Μήπως έχω αχρωματοψία ... ;; (οκ, βλακώδες το χιούμορ μου, αλλά εάν δεν καταλαβαίνετε ότι μας δουλεύουνε κανονικά με την προχειρότητά τους, τι να πω ρε παιδιά, συνεχίστε να το συζητάτε, εγώ προσωπικά δεν νομίζω ότι έχω κάτι άλλο να προσθέσω ... )
  26. @TheMD1 Μια νομικου τύπου διευκρίνιση, η Υπουργική Απόφαση (όπως αυτή που σχολιάζουμε), αποτελεί Διοικητική Πράξη, που εξειδικεύει (και θέτει προς εφαρμογή) τα όσα προβλέπει ψηφισμένος Νόμος (μνεία του οποίου γίνεται στα «Έχοντας Υπόψη»). Επομένως, τυπικά τουλάχιστον, μιλάμε για κανονική εφαρμογή των όσων ορίζονται σε αυτή από την «ημέρα μηδέν»!!!
  27. Δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να μπαίνεις από τώρα σε τέτοιες λεπτομέρειες γιατί μιλάμε γιατί κάτι εντελώς θεωρητικό που δεν έχει ψηφιστεί καν. Εάν τυχόν γίνει, σίγουρα θα δοθούν διευκρινήσεις σε αυτά που ρωτάς, πόσες φορές το χρόνο μπορείς να συμμετάσχεις ( και στις 4; ), ποιος καθορίζει εάν η θέση που ανοίγει στην Χ ειδικότητα στο Υ νοσοκομείο θα δοθεί μέσω λίστας ή μέσω εξετάσεων κλπ.
  28. Ωραια ας πουμε οτι αδειαζουν 2 θεσεις και μπαινουν αυτοι με τους υψηλοτερους βαθμους οι επομενοι θα μπουν σε λιστα ,στην επομενη εξεταστικη αυτοι που υα γραψουν καλα θα περασουν τους προηγουμενους με χαμηλοτερο βαθμο ? Με αυτους που ειναι ηδη στη λιστα τι θα γινει?
  1. Load more activity
×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.