Jump to content

Να ποιοί δε θέλουν τις εξετάσεις για έναρξη ειδικότητας


palaiologos

Recommended Posts

Φυσικά αυτό είναι άδικο για όσους έχουν περάσει μέχρι τώρα τις σκληρές εξετάσεις που απαιτούνται για να διαμορφωθει σε γιατρό ένας μαθητής.

Στην Ελλάδα γιορτάζουμε την είσοδο του μαθητή στο πανεπιστήμιο. Στον υπόλοιπο κόσμο γιορτάζουν την έξοδο του φοιτητή απ'το πανεπιστήμιο. Τα υπόλοιπα τ'ακούω βερεσέ... τα'χουμε πει, και ξαναπεί, και ματαξαναπεί...

Και οι εξετάσεις των πανελληνίων δεν είναι «εξετάσεις» με τη στενή σημασία της λέξης. Είναι διαγωνισμός. Δεν είναι να γράψεις σ'ένα επίπεδο, είναι να γράψεις καλύτερα απ'τον ήδη καλό υποψήφιο. Γνωρίζω άτομα που δεν περάσαν για 10-20 μόρια... είναι άχρηστοι; Όχι. Γνωρίζω επίσης άτομα «πανελληνιονίκες» που τελειώνουν τη σχολή με λιγότερο από 6,5 (Λίαν Καλώς) και χρωστώντας Ανατομία Ι... είναι άχρηστοι; Ναι.

Τόσο απλά. :)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • Απαντήσεις 490
  • Created
  • Last Reply
Πολύ εμπεριστατωμένο και αναλυτικό το κείμενό σου Sergebiet (της 30/11). Δυστυχώς η διαφθορά και η αναξιοκρατία του συστήματος είναι αυτή που καθιστά αναπότρεπτο γεγονός την καθιέρωση εξετάσεων. Φυσικά αυτό είναι άδικο για όσους έχουν περάσει μέχρι τώρα τις σκληρές εξετάσεις που απαιτούνται για να διαμορφωθει σε γιατρό ένας μαθητής. Είναί όμως πολύ περισσότερο άδικο να χάνει κανείς τα χρόνια του υπομένοντας ένα πνευματικό θάνατο καθώς αναμένει στη λίστα. Και επειδή θα βιαστούν κάποιοι να αντιπροτείνουν...έξοδο, απλά θα προσθέσω ότι κάποια παιδιά πάλεψαν να πετύχουν και να σπουδάσουν στη χώρα τους, ξέροντας εκ των προτέρων ότι δεν υπήρχε η εναλλακτική λύση του εξωτερικού...

Συμφωνώ απολύτως μ' αυτά που γράφεις, αλλά πρέπει να πούμε και κάποιες άλλες αλήθειες. Υπάρχουν 2 (λίγο ακραία) ζεύγη συγκρίσεων:

1. Ο φοιτητής που πάλεψε με νύχια και με δόντια, με σκληρή προσπάθεια να περάσει τις εισαγωγικές εξετάσεις και τα κατάφερε και ο οποίος, μη διαθέτοντας τα οικονομικά μέσα για να σπουδάσει αργότερα στο εξωτερικό, τελειώνει τη σχολή του στην Ελλάδα αξιοπρεπώς και καταδικάζεται σε μακροχρόνια αναμονή από το σύστημα. Και από την άλλη ο χαραμοφάης γιος του μπαμπά με τα εκατομμύρια να τρέχουν από την τσέπη, ο οποίος δε διάβασε σοβαρά ποτέ του, έφυγε σε χώρα του πρώην Ανατολικού μπλοκ, "λάδωσε" αφειδώς καθηγητές και πήρε αβασάνιστα ένα πτυχίο-μαιμού. Το γεγονός ότι αυτοί οι δύο μπαίνουν τελικά στην ίδια μοίρα είναι εξοργιστικό.

2. Ο φοιτητής Ιατρικής Σχολής στην Ελλάδα, ο οποίος διαθέτει μία οικονομική άνεση αλλά πιστεύει ότι η ιατρική είναι χόμπι και έτσι την αντιμετωπίζει από τη στιγμή που μπαίνει μέχρι να βγει απ' αυτήν (τουριστικά δηλαδή, με πτυχίο π.χ. σε 9 χρόνια). Και από την άλλη ένας που ατύχησε πραγματικά στις Πανελλήνιες, έφυγε έξω, αλλά εργάστηκε σκληρά και μελέτησε 6 χρόνια στην Ιατρική χωρίς κανένα σύμπλεγμα κατωτερότητας, ήρθε στην Ελλάδα, πέρασε τις εξετάσεις αναγνώρισης του πτυχίου του και διεκδικεί μια θέση ειδικότητας. Σ' αυτή τη σύγκριση θα προτιμούσα σαφώς τον δεύτερο αν ήμουν εργοδότης και είχα τη δυνατότητα να κρίνω και να επιλέξω.

Το λάθος που κάνουν πολλοί σε Ιατρικές Σχολές (κυρίως στην Ελλάδα) είναι ότι επαναπαύονται συχνά στις δάφνες της επιτυχίας στις Πανελλήνιες, τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια της σχολής, και νομίζουν ότι "αφού μπήκα, έδεσα το γάιδαρό μου και κάποτε θα τελειώσω". Δυστυχώς αυτή η νοοτροπία δεν αρμόζει σε γιατρούς, που κανονικά πρέπει να ενημερώνονται και να εργάζονται από τη στιγμή που ξεκινούν τις σπουδές μέχρι το τέλος της καριέρας τους.

Προτείνω λοιπόν να μπουν εξετάσεις για να εξαφανισθούν οι χαραμοφάηδες (2/4 που περιέγραψα παραπάνω) από τον ανταγωνισμό. Και το "χαραμοφάης" δεν έχει απαραίτητα να κάνει με το εισόδημα της οικογένειας, έτσι? Στο κάτω κάτω της γραφής, κάποιος που δεν έχει ποτέ διαβάσει φαίνεται αμέσως. Δε γίνεται με μία επανάληψη παθολογίας 2 μηνών να καλύψεις κενά ιατρικής 6 ετών, πιστέψτε με.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Και επειδή θα βιαστούν κάποιοι να αντιπροτείνουν...έξοδο, απλά θα προσθέσω ότι κάποια παιδιά πάλεψαν να πετύχουν και να σπουδάσουν στη χώρα τους, ξέροντας εκ των προτέρων ότι δεν υπήρχε η εναλλακτική λύση του εξωτερικού...

Η έξοδος χρειάζεται και έξοδα και δεν είναι αυτονόητο πώς όποιος μπορεί να ανταπεξέλθει νοητικά μπορεί να ανταπεξέλθει και οικονομικά...

__________________________

__________________________

OFF TOPIC προς το γουρούνι τού φόρουμ:

Μερικοί δίνουν 900Ε για νοίκι κι άλλοι δεν έχουν τα εισιτήρια. Ας το διάλο ρε κομπλεξάρα...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Συμφωνώ απολύτως μ' αυτά που γράφεις, αλλά πρέπει να πούμε και κάποιες άλλες αλήθειες. Υπάρχουν 2 (λίγο ακραία) ζεύγη συγκρίσεων:

1. Ο φοιτητής που πάλεψε με νύχια και με δόντια, με σκληρή προσπάθεια να περάσει τις εισαγωγικές εξετάσεις και τα κατάφερε και ο οποίος, μη διαθέτοντας τα οικονομικά μέσα για να σπουδάσει αργότερα στο εξωτερικό, τελειώνει τη σχολή του στην Ελλάδα αξιοπρεπώς και καταδικάζεται σε μακροχρόνια αναμονή από το σύστημα. Και από την άλλη ο χαραμοφάης γιος του μπαμπά με τα εκατομμύρια να τρέχουν από την τσέπη, ο οποίος δε διάβασε σοβαρά ποτέ του, έφυγε σε χώρα του πρώην Ανατολικού μπλοκ, "λάδωσε" αφειδώς καθηγητές και πήρε αβασάνιστα ένα πτυχίο-μαιμού. Το γεγονός ότι αυτοί οι δύο μπαίνουν τελικά στην ίδια μοίρα είναι εξοργιστικό.

2. Ο φοιτητής Ιατρικής Σχολής στην Ελλάδα, ο οποίος διαθέτει μία οικονομική άνεση αλλά πιστεύει ότι η ιατρική είναι χόμπι και έτσι την αντιμετωπίζει από τη στιγμή που μπαίνει μέχρι να βγει απ' αυτήν (τουριστικά δηλαδή, με πτυχίο π.χ. σε 9 χρόνια). Και από την άλλη ένας που ατύχησε πραγματικά στις Πανελλήνιες, έφυγε έξω, αλλά εργάστηκε σκληρά και μελέτησε 6 χρόνια στην Ιατρική χωρίς κανένα σύμπλεγμα κατωτερότητας, ήρθε στην Ελλάδα, πέρασε τις εξετάσεις αναγνώρισης του πτυχίου του και διεκδικεί μια θέση ειδικότητας. Σ' αυτή τη σύγκριση θα προτιμούσα σαφώς τον δεύτερο αν ήμουν εργοδότης και είχα τη δυνατότητα να κρίνω και να επιλέξω.

Το δεύτερο είναι σαφώς πιο συνηθισμένο απ'το πρώτο έτσι όπως ήταν/είναι το σύστημα με την παραπαιδεία των εισαγωγικών αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετώπιζει η κάθε κατηγορία.

Το λάθος που κάνουν πολλοί σε Ιατρικές Σχολές (κυρίως στην Ελλάδα) είναι ότι επαναπαύονται συχνά στις δάφνες της επιτυχίας στις Πανελλήνιες, τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια της σχολής, και νομίζουν ότι "αφού μπήκα, έδεσα το γάιδαρό μου και κάποτε θα τελειώσω". Δυστυχώς αυτή η νοοτροπία δεν αρμόζει σε γιατρούς, που κανονικά πρέπει να ενημερώνονται και να εργάζονται από τη στιγμή που ξεκινούν τις σπουδές μέχρι το τέλος της καριέρας τους.

Προτείνω λοιπόν να μπουν εξετάσεις για να εξαφανισθούν οι χαραμοφάηδες (2/4 που περιέγραψα παραπάνω) από τον ανταγωνισμό. Και το "χαραμοφάης" δεν έχει απαραίτητα να κάνει με το εισόδημα της οικογένειας, έτσι? Στο κάτω κάτω της γραφής, κάποιος που δεν έχει ποτέ διαβάσει φαίνεται αμέσως. Δε γίνεται με μία επανάληψη παθολογίας 2 μηνών να καλύψεις κενά ιατρικής 6 ετών, πιστέψτε με.

Σωστός! Μαζί σου παλικάρι μου. Όπως έγραψα και παραπάνω, και το έλεγε στην εκπομπή Focus τις προάλλες που είχε πανεπιστήμια εξωτερικού, άλλο γιορτάζει ο Έλληνας φοιτητής άλλο ο ξένος. ;)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Και οι εξετάσεις των πανελληνίων δεν είναι «εξετάσεις» με τη στενή σημασία της λέξης. Είναι διαγωνισμός. Δεν είναι να γράψεις σ'ένα επίπεδο, είναι να γράψεις καλύτερα απ'τον ήδη καλό υποψήφιο. Γνωρίζω άτομα που δεν περάσαν για 10-20 μόρια... είναι άχρηστοι; Όχι. Γνωρίζω επίσης άτομα «πανελληνιονίκες» που τελειώνουν τη σχολή με λιγότερο από 6,5 (Λίαν Καλώς) και χρωστώντας Ανατομία Ι... είναι άχρηστοι; Ναι.

Τόσο απλά. :)

Μα φυσικά και είναι διαγωνισμός wizard, ο καλύτερος κερδίζει και έτσι θα έπρεπε να γίνεται! Δεν μπορεί να ανοίγει η πόρτα της Ιατρικής Αθηνών σε κάθε ενδιαφερόμενο, αυτό έλειπε!! ( και αυτό είναι και ένα καρφί προς τους διοικούντες τη Σχολή που αποφάσισαν να ανοίξουν την πόρτα τα επόμενα χρόνια με ένα σωρό μεταγραφές, παράνομες και νόμιμες, χωρίς να μπορεί η σχολή να αντεπεξέλθει σε τέτοιο φορτίο εκπαιδευομένων). ΚΑΝΕΙΣ από τους δύο που περιγράφεις δεν είναι άχρηστος. Για το δεύτερο, σε πληροφορώ ότι στη σχολή μας μπορεί να πας διαβασμένος πολύ καλά και να βγεις από τις εξετάσεις με κάτι απροσδόκητα πεντάρια και εξάρια, ενώ ξέρεις Ιατρική. Για έλα να δώσεις Βιοχημεία, Φυσιολογία, Θεραπευτική και καμία 20αριά ακόμα μαθήματα στην Αθήνα και θα καταλάβεις γιατί το αναμενόμενο 8 γίνεται 6... Και όσον αφορά την Ανατομία Ι, έλα να την περάσεις τώρα με τη σημερινή Διευθύντρια του Εργαστηρίου να δεις τι εστί βερύκοκκο. Ρε στην Ανατομία ΙΙ από όλη την ύλη του ΚΝΣ που είχε τόσα σημαντικά και βασικά (δεμάτια ΝΜ, λειτουργίες ημισφαιρίων, αρτηρίες, κτλ.) αυτή ρωτούσε τις συνδέσεις των ημισφαιρίων (ξέρεις, μεσολόβιο, ψαλίδα, φαιό φύμα, μαστιοθαλαμική δεσμίδα, κ.α) , που πολλές από αυτές τις περιοχές όχι μόνο είναι εξαιρετικά πολύπλοκες, αλλά και δεν έχει αποκωδικοποιηθεί η λειτουργία τους ακόμα! Και ήταν ικάνή να σε κόψει από αυτό. Για αυτό σου λέω. Μην σπεύδεις να κρίνεις αν δεν ξέρεις το σκηνικό.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Για το δεύτερο, σε πληροφορώ ότι στη σχολή μας μπορεί να πας διαβασμένος πολύ καλά και να βγεις από τις εξετάσεις με κάτι απροσδόκητα πεντάρια και εξάρια, ενώ ξέρεις Ιατρική. Για έλα να δώσεις Βιοχημεία, Φυσιολογία, Θεραπευτική και καμία 20αριά ακόμα μαθήματα στην Αθήνα και θα καταλάβεις γιατί το αναμενόμενο 8 γίνεται 6... Και όσον αφορά την Ανατομία Ι, έλα να την περάσεις τώρα με τη σημερινή Διευθύντρια του Εργαστηρίου να δεις τι εστί βερύκοκκο. Ρε στην Ανατομία ΙΙ από όλη την ύλη του ΚΝΣ που είχε τόσα σημαντικά και βασικά (δεμάτια ΝΜ, λειτουργίες ημισφαιρίων, αρτηρίες, κτλ.) αυτή ρωτούσε τις συνδέσεις των ημισφαιρίων (ξέρεις, μεσολόβιο, ψαλίδα, φαιό φύμα, μαστιοθαλαμική δεσμίδα, κ.α) , που πολλές από αυτές τις περιοχές όχι μόνο είναι εξαιρετικά πολύπλοκες, αλλά και δεν έχει αποκωδικοποιηθεί η λειτουργία τους ακόμα! Και ήταν ικάνή να σε κόψει από αυτό. Για αυτό σου λέω. Μην σπεύδεις να κρίνεις αν δεν ξέρεις το σκηνικό.

Ωραία. :)

Πρόσεξε τώρα. Μου λες έλα να δεις στην Αθήνα το ένα, έλα να δεις το άλλο... <_< κι όμως βγάζεις άχρηστους (εντάξει, όχι εσύ ακριβώς αλλά τύποι σαν τον spergebiet) ένα σωρό υποψήφιους που βρίσκονται αρκετά πιο πάνω απ'το μέσο όρο IQ και ικανοτήτων του μέσου μαθητή γιατί δεν περάσαν στην... Έκθεση.

Έλα κι εσύ Ρώμη ή οποιαδήποτε ιταλική σχολή να δεις τη γλύκα να πρέπει να περάσεις ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΜΟΝΟ με προφορικά μαθήματα και 1-προς-επιτροπή αξιολόγηση. Μετά δεν προκαλεί περιέργεια γιατί οι φοιτητές εδώ πέρα αργούν να τελειώσουν. Και ποιός σου είπε ότι εδώ πέρα Ανατομία δε μας ρωτάν ακόμα και τις πιο πολύπλοκες νευροανατομικές δομές; ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ. ΚΑΙ ΣΕ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΕ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ!! Άντε να έβλεπες τον Έλληνα μαθητή που έρχεται συνηθισμένος από μια ζωή παπαγαλίστικης προσέγγισης στο διάβασμα, προετοιμαζόμενος για τις πανελλήνιες... :mellow:

Δεν ξέρω πόσο έχουν αλλάξει τα μαθήματα με το «καινούργιο» (που πλέον δεν είναι και πολύ) σύστημα, αλλά κακά τα ψέματα, σε μια ιδανική εξέταση για είσοδο στην Ιατρική θα έπρεπε να ελέγχονται πολύ διαφορετικές ικανότητες απ'αυτές των 4 μαθημάτων της Δέσμης όπως θέλαν στην Ελλάδα. Γι'αυτό και στις ΗΠΑ μπορείς να μπεις στο Med School ακόμα κι αν είχες major ως undergraduate Πολιτικές Επιστήμες. <_<

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δε μου κανει εντυπωση που οι ξενοι πανηγυριζουν με το πτυχιο και οι Ελληνες,αντιθετα,με την επιτυχια στις πανελληνιες...το να πετυχεις στις πανελληνιες αποτελει κατα πολυ δυσκολοτερο αθλο απο το να παρεις πτυχιο ιατρικης,οπως αποδεικνυει το γεγονος οτι οι Ελληνες πτυχιουχοι ειναι πολλαπλασιοι των επιτυχοντων των πανελληνιων...αλλιως δεν εξηγειται καποιοι να θεωρουν τον εαυτο τους ικανο να παρει πτυχιο ιατρικης και ανικανο ουτε καν να προσπαθησει σε εξετασεις μαθηματων λυκειου...οπως π.χ. η ξαδερφη μου,που ανεφερα παραπανω,στη Βουλγαρια ηταν για αυτην piece of cake να παρει πτυχιο στα 6 χρονια και να γινει γιατρος...αυτο που την ζοριζε ηταν να παρει απολυτηριο λυκειου για να δωσει πανελληνιες,γι αυτο και εμεινε σε 4 μαθηματα μετεξεστεα το Σεπτεμβρη...Κατα τ αλλα ομως,εγινε γιατρος ΓΙΑ ΠΛΑΚΑ...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δε μου κανει εντυπωση που οι ξενοι πανηγυριζουν με το πτυχιο και οι Ελληνες,αντιθετα,με την επιτυχια στις πανελληνιες...το να πετυχεις στις πανελληνιες αποτελει κατα πολυ δυσκολοτερο αθλο απο το να παρεις πτυχιο ιατρικης,οπως αποδεικνυει το γεγονος οτι οι Ελληνες πτυχιουχοι ειναι πολλαπλασιοι των επιτυχοντων των πανελληνιων...

Δεν είναι αξιοσημείωτο πως το παραπάνο συμβαίνει ΜΟΝΟ στην... Ελλάδα; :o

Δηλαδή σ'όλες μα όλες τις χώρες του κόσμου (δε γνωρίζω καμία εξαίρεση, αν έχεις πες μου!) οι νέοι χαίρονται με το που παίρνουν το χαρτί, όχι με το που γίνονται μέλη της 3βάθμιας εκπαίδευσης.

Ίσως στο παραπάνω παίζει ρόλο που τα πανεπιστήμια του εξωτερικού απορροφάν ένα μεγάλο ποσοστό των υποψηφίων.

αλλιως δεν εξηγειται καποιοι να θεωρουν τον εαυτο τους ικανο να παρει πτυχιο ιατρικης και ανικανο ουτε καν να προσπαθησει σε εξετασεις μαθηματων λυκειου...οπως π.χ. η ξαδερφη μου,που ανεφερα παραπανω,στη Βουλγαρια ηταν για αυτην piece of cake να παρει πτυχιο στα 6 χρονια και να γινει γιατρος...αυτο που την ζοριζε ηταν να παρει απολυτηριο λυκειου για να δωσει πανελληνιες,γι αυτο και εμεινε σε 4 μαθηματα μετεξεστεα το Σεπτεμβρη...Κατα τ αλλα ομως,εγινε γιατρος ΓΙΑ ΠΛΑΚΑ...

Arianos,

και πάλι έχεις δίκιο αλλά είναι ρε συ άδικο να πιάνεις τις εξαιρέσεις συνέχεια. Παιδιά ειλικρινά, δε νομίζω άτομα σαν την ξαδέρφη σου να υπάρχουν πολλά. Κι αν υπάρχουν, καταλαβαίνετε ποιοί είναι μετά που κλαίγονται στο dikatsa.info και ζητάν παραθυράκια και δικαστικές λύσεις.

Δεν είναι όμως όλοι έτσι ρε παιδιά. :(

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Eχω διαβασει καπου οτι και στην Ιαπωνια οι θεσεις για τα πανεπιστημια ειναι λιγες σε σχεση με τη ζητηση που εχουν...Μαλιστα ελεγε οτι το παν ειναι να μπεις,μετα οι Ιαπωνες χαλαρωνουν τις προσπαθειες τους... :blink: Εμεις και η Ιαπωνια λοιπον... :P

Κατα τ αλλα δεν ξερω κατα ποσο στο εξωτερικο ειναι το ιδιο ευκολο να γινει κανεις γιατρος οπως στην Ελλαδα...Δηλ. Αγγλια,Γερμανια,Γαλλια κτλ. οποιος φοιτητης γουσταρει,παει και γραφεται σε μια ιατρικη και τελειωσε?Και ας εχει π.χ 12 απολυτηριο?Τα πανεπιστημια τους δεχονται ολους,οπως αδικως δεν κανει η Ελλαδα και αναγκαζει τοσα αξια παιδια να φευγουν εξω?Αληθεια,ποσα πτυχια εκτος ΕΕ να αναγνωριζουν στις αλλες ευρωπαικες χωρες...Η λετε δε γινεται αυτο σε τετοιο βαθμο επειδη ειναι ανοιχτα τα πανεπιστημια τους και δεχονται π.χ. 80000 φοιτητες ιατρικης οι Γερμανοι ετησιως?Θα ηταν ενδιαφερον να υπηρχαν καποιοι αριθμοι,μια και εμεις δεν εχουμε στη διαθεση μας για Ελλαδα και οταν λεει καποιος ειναι 1000 οι πτυχιουχοι εκτος ΕΕ καθε χρονο,αλλος λεει"δε σε πιστευω,ειναι πιο λιγοι και πρεπει να ρθουν περισσοτεροι για να γινουν επιτελους τοσοι"...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Στην Ιταλία έχει εξετάσεις για να μπείς στην ιατρική. Ιταλοί και όλοι της EU δίνουν για τις ίδιες θέσεις.

Στην Ιταλία τελειώνουν ανέκαθεν λιγότεροι από όσους αρχίζουν. Χάνονται πάρα πολύ στο δρόμο. Χάνονται πάρα πολλοί στο δρόμο.

Οι σπουδές τελικά διαρκούν κατά μέσο όρο πάνω από τα επίσημα 6 χρόνια για την πλειοψηφία των φοιτητών.

Ο φοιτητικός συνδικαλισμός στις ιατρικές είναι ανύπαρκτος.

Αυτά από Italy.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αν διάβαζες επί λέξη τα γραφόμενα Wizard θα αντιλαμβανόσουν ότι μιλάω για το σύνολο των εξετάσεων που έχει υποστει ένας γιατρός από 18 ετών μέχρι τη στιγμή που ξεκινά να εργάζεται ως αγροτικός, ειδικευόμενος κλπ...

Γνωρίζω άτομα που έφυγαν για Βουλγαρία γιατί λιποθύμισαν μέσα στο εξεταστικό κέντρο παρόλο το ότι ήταν εξαιρετικά προετοιμασμένοι, όπως γνωρίζω και άλλους που έκαναν το ίδιο΄όχι διότι τους ένδιέφερε να γίνουν γιατροί ,αλλά επειδή πολύ απλά ήταν εύκολο να το κάνουν. Δεν έχω πρόθεση να αντιδικήσω με τους μέσα ή τους απ΄'εξω, σε τελική ανάλυση όλοι κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος , έγκειται στη συνείδηση που διαθέτει ο καθένας τι προετοιμασία και πόση αίσθηση ευθύνης έχει αναπτύξει πριν απλώσει χέρι στον πρώτο του ασθενη...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δε γνωρίζω πολλές Δυτικές χώρες να στηρίζουν το "ΕΣΥ" τους στην καλή καρδιά του γιατρού. Στην Ελλάδα για κάποιο λόγο το σύστημα εξακολουθεί να δουλεύει, ίσως επειδή έχουν ξεμείνει κάποιοι παλιοί, καλοί. Οδεύουμε προς την πλήρη κατάρρεσή του όμως, το νιώθω. Για να μη σου πω ότι το είδα σε ένα όραμα που μάσαγα αρωματικά φυλλαράκια.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Η αλήθεια είναι Sovereign πως δεν υπάρχει καμία Ευρωπαϊκή χώρα όπου οι γιατροί του δημόσιου τομέα να δουλέυουν κάτω από τόσο απαξιωτικές συνθήκες σε κάθε επίπεδο (μισθολογικό, υποδομών, εκπαίδευσης και συνεχιζόμενης εκπαίδευσης). Αυτό ωστόσο δεν σημαίνει ότι θα μας κάνει να μισήσουμε τη δουλεία μας, χρειάζεται σίγουρα μια εντονότερη συσπείρωση ώστε να αλλάξει ότι μπορεί ακόμα να σωθεί, πριν τα φυλλαράκια σου βγούν αληθινά!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Κάποιος το έθιξε αυτό το θέμα σε κάποιο προηγούμενο μήνυμα, και θα ήθελα να μάθω, πώς ακριβώς μπαίνουν ιατρική στην Αγγλία και την Γερμανία; Νομίζω όποιος θέλει να μπει μπορεί, ή έστω δεν είναι τόσο δύσκολο, απλά αν κοπεί 2 φορές σε μάθημα αποβάλλεται από τη σχολή.

Βέβαια αυτές οι χώρες είναι πολύ ανεπτυγμένες. Κάποιοι ζητούν να μπουν και σε μας τέτοια συστήματα κατάργησης του θεσμού των μεταφορέων. Με τη μόνη διαφορά όμως ότι οι χώρες αυτές μπορούν να απορροφήσουν πιο εύκολα εργασιακά αυτούς που αποβάλλονται από το πανεπιστήμιο, ενώ σε εμάς τους έλληνες αν κόβονται από τις σχολές οι μεταφορείς τα παιδιά αυτά θα πάνε για φούντο!

Θεωρώ λανθασμένες τις συγκρίσεις με πανεπιστημιακά συστήματα ανεπτυγμένων χωρών, (όπως έχω την εντύπωση κάνουν ορισμένοι), διότι εμείς μπροστά στις χώρες αυτές είμαστε σαν καθυστερημένοι.

Δεν γίνεται να κοιμηθούμε Έλληνες και να ξυπνήσουμε Άγγλοι ή Γερμανοί. Δεν γίνεται να κοιμηθούμε καθυστερημένοι και να ξυπνήσουμε Αινστάιν!

Bill

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Βέβαια αυτές οι χώρες είναι πολύ ανεπτυγμένες. Κάποιοι ζητούν να μπουν και σε μας τέτοια συστήματα κατάργησης του θεσμού των μεταφορέων. Με τη μόνη διαφορά όμως ότι οι χώρες αυτές μπορούν να απορροφήσουν πιο εύκολα εργασιακά αυτούς που αποβάλλονται από το πανεπιστήμιο, ενώ σε εμάς τους έλληνες αν κόβονται από τις σχολές οι μεταφορείς τα παιδιά αυτά θα πάνε για φούντο!

Στις χωρες αυτες γινεται κατι πολυ απλο. Οποιος αποτυγχανει στην ιατρικη αποκταει το δικαιωμα να συνεχισει σε καποια παρεμφερη σχολη (βιολογικο, νοσηλευτικη, φαρμακευτικη) εχοντας το δικαιωμα να μεταφερει αντιστοιχα μαθηματα. Ετσι δεν γινεται μπαχαλο στις σχολες που εχουν μεγαλη ζητηση, γεμιζουν στην πορεια και αυτες που εχουν μικροτερη και το προβλημα της επαγγελματικης αποκαταστασης λυνεται.

Λιγοι ειναι αυτοι που στα 18 τους ονειρευονταν να γινουν γιατροι και -ειτε τα καταφεραν ειτε οχι- στην πορεια το μετανιωσαν ?

Αλλωστε, για ποια εργασιακη απορροφηση των 1000 αποφοιτων των Ελληνικων ιατρικων σχολων κατ'ετος μιλαμε ? Εδω σε λιγο θα κυνηγαμε τον ασθενη με το τουφεκι...

Αυτα ομως ειναι... διαστημικα συστηματα. Δεν μπορει να τα συλλαβει ο νους του Ελληνα πολιτικου...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Νομίζω όποιος θέλει να μπει μπορεί, ή έστω δεν είναι τόσο δύσκολο, απλά αν κοπεί 2 φορές σε μάθημα αποβάλλεται από τη σχολή.

Δεν ισχύει.

Αλλά χάνεις το εξάμηνο-έτος. Δεν ξέρω αν χάσεις και δεύτερη φορά το έτος τί γίνεται βέβαια...

Και στην Ιταλία έχει μπει κάτι τέτοιο με βάση τις ECTS μονάδες του κάθε μαθήματος. Στη δικιά μου σχολή αν δεν έχεις τα μισά ECTS του έτους (κάπου ένα εξάμηνο χρωστούμενα) πρέπει να ξαναγραφείς στο έτος.

Λιγοι ειναι αυτοι που στα 18 τους ονειρευονταν να γινουν γιατροι και -ειτε τα καταφεραν ειτε οχι- στην πορεια το μετανιωσαν ?

Ακριβώς, είχα γνωρίσει πάρα πολλούς έτσι τα πρώτα 2 χρόνια που τους συνάντησα μετά από καιρό και τελείωναν Φαρμακευτική ή Βιολογικό ή ακόμα και κάτι εντελώς άσχετο. Ουσιαστικά καλείσαι ΜΕΣΑ στο πανεπιστήμιο να βρεις τι σ'αρέσει, όχι από ένα μηχανογραφικό.

Ιδιαίτερα το παλιό μηχανογραφικό (2η Δέσμη) ήταν εντελώς απαράδεκτο.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.