Jump to content

Κινηματογραφική Αρθρογραφία


Winmx

Recommended Posts

Αφιέρωμα στην Ρόμι Σνάιντερ

ΑΝΤ1

χτές | 12:10

Αν ήταν ακόμη στη ζωή, την Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου, η μεγάλη Αυστριακή ηθοποιός Ρόμι Σνάιντερ θα συμπλήρωνε 70 χρόνια, και λαμβάνοντας την επέτειο ως αφορμή, η Ταινιοθήκη Αυστρίας παρουσιάζει, σε ένα μεγάλο αφιέρωμα μέχρι τις 7 Νοεμβρίου σε ιστορικό κινηματογράφο της Βιέννης, μια πλήρη αναδρομή στο τεράστιο έργο - τις 60 ταινίες στις οποίες η ίδια πρωταγωνιστούσε, πολλές από τις οποίες υπήρξαν κορυφαίες - που αυτή άφησε στη σύντομη ζωή της, των μόλις 43 χρόνων.

Η Ροζμαρί Αλμπαχ-Ρέτι, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στη Βιέννη στις 23 Σεπτεμβρίου του 1938 και μεγάλωσε μέσα σε καλλιτεχνική οικογένεια, με μητέρα τη Μάγδα Σνάιντερ - τη γνωστή συμπρωταγωνίστριά της σε οκτώ από τις ταινίες της - και πατέρα τον επίσης ηθοποιό Βολφ Αλμπαχ-Ρέτι.

Η πρώτη ευκαιρία ως ηθοποιός της δίνεται ήδη στα 15 χρόνια της στην ταινία του Χανς Ντέμπε «Οταν ανθίζουν και πάλι οι άσπρες πασχαλιές», και ένα χρόνο αργότερα πρωταγωνιστεί ως πανέμορφη και ρομαντική πριγκίπισσα Βικτωρία στα «Παιδικά χρόνια μιας βασίλισσας» του Ερνστ Μαρίσκα.

Ακολουθούν από το 1955 μέχρι το 1957 τα γυρίσματα της τριλογίας «Σίσσυ» στην οποία ενσάρκωνε την πονεμένη αυτοκράτειρα της Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας, Ελισάβετ, και η οποία σημάδεψε τη σταδιοδρομία της και την έκανε «όνειρο όλων των κοριτσιών της Ευρώπης», ένα ρόλο που η ίδια έκανε ό,τι μπορούσε να αποποιηθεί.

Και αυτό γιατί η Ρόμι Σνάιντερ στη συνέχεια της καριέρας της καθιερώθηκε με τους ρόλους τραγικών και ευάλωτων ηρωίδων που ερμήνευε στις ταινίες τις οποίες γύρισαν μαζί της οι μεγαλύτεροι σκηνοθέτες, έχοντας ως συμπρωταγωνιστές της τους σημαντικότερους ηθοποιούς της εποχής της.

Η καλλιτεχνική και προσωπική της ζωή κινήθηκε ανάμεσα σε Αυστρία, Γερμανία, Γαλλία και Αμερική, όμως τη μεγάλη της καριέρα την έκανε στη Γαλλία όπου γύριζε τη μία μετά την άλλη τις ταινίες της στις δεκαετίες του 1960 και του 1970, τις οποίες «υπέγραφαν», μεταξύ άλλων, οι Λουκίνο Βισκόντι, Ζιλ Ντασέν, Κλοντ Σαμπρόλ, Ορσον Γουέλς, Κώστας Γαβράς, Κλοντ Σοτέ, Μπερτράν Τραβερνιέ, Οτο Πρέμινγκερ.

Και πλάι της βρέθηκαν κορυφαίοι πρωταγωνιστές, από την αξέχαστη μεγάλη Ελληνίδα Μελίνα Μερκούρη, οι Αλέν Ντελόν, Ιβ Μοντάν, Γιούλ Μπρίνερ, Μάρλον Μπράντο, Ούγκο Τοτσιάνι, Ροντ Στάιγκερ, Μισέλ Πικολί, Ζαν Μορό, Καρλ Χάιντς Μπεμ, Αντονι Πέρκινς, Κουρτ Γιούργκενς, Πίτερ Σέλερς, Γούντι Αλεν, και τόσοι άλλοι.

Δεκάδες ήταν οι ταινίες της που ξεχώρισαν, από την «Η δίκη», «Τα γεγονότα της ζωής», «Οι άδικοι με τα βρόμικα χέρια», «Προμελετημένη δολοφονία», «Μια απλή ιστορία», «Η γυναίκα του τραπεζίτη» μέχρι την «10.30, καλοκαίρι βράδυ» (του Ζιλ Ντασέν με τη Μελίνα Μερκούρη).

Οι θριαμβευτική όμως πορεία της Ρόμι Σνάιντερ στην Εβδομη Τέχνη επισκιαζόταν από την τραγικότητα της προσωπικής της ζωής και ειδικότερα των τελευταίων χρόνων, με την αυτοκτονία του πρώτου συζύγου της Χάρι Μάγιεν το 1979, την αφαίρεση ενός νεφρού της το Μάιο 1981, και το πιο τραγικό, δύο μήνες αργότερα, το θανατηφόρο ατύχημα του 14 χρονου γιού της Ντάβιντ.

Κάτι, που ο «μύθος» Ρόμι Σνάιντερ δεν μπόρεσε ποτέ να το ξεπεράσει και δέκα μήνες αργότερα, στις 29 Μαίου 1982, άφηνε στο Παρίσι την τελευταία της πνοή από καρδιακή ανεπάρκεια.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...
  • Απαντήσεις 117
  • Created
  • Last Reply

Hμερομηνία : 02-10-08

Γεμάτο «αστέρες» το φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ρώμης

Ο Αλ Πατσίνο, η Κίρα Νάιτλι, ο Βίγκο Μόρτενσεν και ο Κόλιν Φέρθ είναι μερικοί από τους κινηματογραφικούς αστέρες που θα εμφανιστούν στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Ρώμης αυτό το μήνα, σύμφωνα με τα όσα δήλωσαν οι οργανωτές την Τετάρτη.

Στο φεστιβάλ της ιταλικής πρωτεύουσας, το οποίο θα διαρκέσει από τις 22 έως τις 31 Οκτωβρίου, θα πραγματοποιηθεί η παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας «8», που υποστηρίζεται από τα Ηνωμένα Έθνη και αφορά στην φτώχια. Η ταινία έχει γυριστεί σε οκτώ τμήματα από σκηνοθέτες, όπως η Τζέιν Κάμπιον και ο Βιμ Βέντερς.

Η ταινία που είναι εκτός συναγωνισμού επιδιώκει να κατανοήσει το κοινό το πρόβλημα της παγκόσμιας φτώχειας. Έχει εμπνευστεί από τα αναπτυξιακά μέτρα των Ηνωμένων Εθνών, τα οποία υιοθετήθηκαν από τους παγκόσμιους ηγέτες το 2000 με σκοπό να μειώσουν τη φτώχεια και να βελτιώσουν την εκπαίδευση και το σύστημα υγείας στις φτωχές χώρες μέχρι το 2015. Όμως, αν και βρισκόμαστε στα μισά της χρονικής προθεσμίας, φαίνεται ότι δεν έχουν λάβει όλες οι χώρες τα απαραίτητα μέτρα.

Οι ιστορίες εστιάζουν στην Αφρική, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ισλανδία, τη Γερμανία και τα τροπικά δάση του Αμαζόνα, όπως ανέφεραν οι διοργανωτές. Ο Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, ο Γκας Βαν Σαντ, η Μίρα Νάιρ και ο Γιάν Κούνεν βρίσκονται, επίσης, μεταξύ των σκηνοθετών της ταινίας.

Εκτός συναγωνισμού θα είναι και η ταινία «The Duchess» ( «Η Δούκισσα» ) του Σαούλ Ντιμπ που έχει ιστορικό περιεχόμενο, με πρωταγωνιστές τους Κίρα Νάιτλι και Ραλφ Φάινς.

Ανάμεσα στις είκοσι ταινίες που διαγωνίζονται για το βραβείο Καλύτερης Ταινίας είναι το αστυνομικό δράμα «Pride and Glory» ( «Υπερηφάνεια και δόξα» ) του Γκάβιν Ο΄ Κόνορ με πρωταγωνιστή τους Έντουαρτ Νόρτον, Κόλιν Φάρελ και τον Γιον Βόιτ. Επίσης, στις ταινίες αυτές συγκαταλέγεται και η «Un Barrage contre le Pacifique» ( «Ο θαλάσσιος τοίχος» ), που βασίζεται στο βιβλίο της Μαργκερίτ Ντυράς και πρωταγωνιστεί η Ιζαμπέλ Χούπερ.

Επιπλέον, συμμετέχει και η ταινία «Easy Virtue», μία κωμωδία για την περίοδο του 1920 με τον Μπεν Μπαρνς, ο οποίος αιφνιδιάζει την υψηλής-κοινωνικής τάξης αγγλική οικογένειά του, όταν τους φέρνει στο σπίτι μία Αμερικανίδα νύφη (Τζέσικα Μπιλ). Στην ταινία συμπρωταγωνιστούν ο Κόλιν Φέρθ και η Ιζαμπέλ Χούπερ.

Τέλος, ο Αλ Πατσίνο αναμένεται να λάβει ένα βραβείο, ενώ θα συμμετάσχει σε δημόσιες συναντήσεις και συνέδρια, σύμφωνα με τους διοργανωτές. Συνάμα, εκεί θα βρίσκεται και ο σκηνοθέτης, Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.

www.kathimerini.grμε πληροφορίες ΑP

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

Διαβασα στο βημαμαγαζινο 26/10/08 οτι ο κυριος Μαντονα....μππαρδον ...ηθελα να πω ο Guy Ritchie...ανακοινωσε το ξεκινισμα των γυρισματων της καινουριας του ταινιας "Σερλοκ Χολμς".

Στο ρολο του Χολμς ο Ρομπερτ Νταουνι Τζουνιοπ,στο ρολο του Γουοτσον ο Τζουν Λο.Θα το περιμενουμε το 2009.

Σαν το Snatch αποκλειεται να ειναι!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Διαβασα στο βημαμαγαζινο 26/10/08 οτι ο κυριος Μαντονα....μπαρδον ...ηθελα να πω ο Guy Ritchie...ανακοινωσε την εναρξη γυρισματων της καινουριας του ταινιας "Σερλοκ Χολμς".

Στο ρολο του Χολμς ο Ρομπερτ Νταουνι Τζουνιοπ,στο ρολο του Γουοτσον ο Τζουν Λο.

Παραγωγος ο Τζοελ Σιλβερ..γνωστος απο το Ματριξ και το Φονικο οπλο.

Θα το περιμενουμε το 2009.

Σαν το Snatch αποκλειεται να ειναι!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

Hμερομηνία : 21-12-08

Νέα διάκριση για την Ειρήνη Παππά

Μετά το «Βραβείο Ρώμη» που της απονεμήθηκε τον Ιούλιο, η Ειρήνη Παππά πρόκειται να λάβει μια ακόμη σημαντική διάκριση από ιταλικό πολιτιστικό θεσμό.

Όπως ανακοινώθηκε σε συνέντευξη Τύπου στην ιταλική πρωτεύουσα, η Ελληνίδα ηθοποιός θα τιμηθεί με το «Χρυσό Λέοντα» της Μπιενάλε Θεάτρου Βενετίας, ύστερα από πρόταση του διευθυντή της διοργάνωσης, του γνωστού σκηνοθέτη, Μαουρίτσιο Σκαπάρρο, η οποία έγινε παμψηφεί δεκτή από το Διοικητικό Συμβούλιο.

Στην αιτιολογία της διάκρισης αναφέρεται ότι η Ειρήνη Παππά είναι μια από τις γνωστότερες καλλιτέχνιδες, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η οποία, «στην σταδιοδρομία της, που μετρά πέντε δεκαετίες, αναμετρήθηκε με σημαντικούς γυναικείους ρόλους του θεάτρου και του κινηματογράφου, πολλοί εκ των οποίων ανήκαν στην αρχαία τραγωδία. Έγινε μια διεθνής εκπρόσωπος του μεσογειακού πολιτισμού».

Η Ειρήνη Παππά, παρούσα στην συνέντευξη Τύπου, ευχαρίστησε για το βραβείο, τόνισε, ωστόσο, ότι «προτιμά να της παρέχονται τα αναγκαία οικονομικά μέσα για να μπορεί να συνεχίσει να δημιουργεί στο χώρο του θεάτρου».

Αναφερόμενη στην αρχαία τραγωδία, υπογράμμισε: «Τα έργα αυτά με συγκινούσαν από τα δώδεκά μου χρόνια. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι είναι επίκαιρα όσο ποτέ, καθρέφτης της κοινωνίας μας και των όποιων αντιφάσεών της».

Η τελετή απονομής, θα πραγματοποιηθεί στο θέατρο Piccolo Arsenale της Βενετίας, στις 20 Φεβρουαρίου του 2009, κατά τη διάρκεια της 40ης Μπιενάλε Θεάτρου.

Πηγή: skai.gr

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...

Ενας ασυνήθιστος κινηματογραφικός οδηγός

Ενας ασυνήθιστος και πρωτότυπος κινηματογραφικός οδηγός είναι το «Cineλόγιο» του κριτικού κινηματογράφου Δημήτρη Κολιοδήμου (εκδόσεις Οξύ), καθώς στην έκδοση συγκεντρώνονται κείμενα για ταινίες τις οποίες έχει επιλέξει ο Δημ. Κολιοδήμος, συνδυάζοντάς τις με γεγονότα της επικαιρότητας.

Οπως αναφέρει ο συγγραφέας, το βιβλίο, που άρχισε ως στήλη εφημερίδας, έγινε με επιλογές ταινιών «ψάχνοντας για αφορμές σ' ένα ευρύ φάσμα τομέων: ιστορικά γεγονότα, αθλητικές επιδόσεις, γενέθλια αστέρων, θανάτους διασημοτήτων, αληθινά περιστατικά που χαράχθηκαν στη μνήμη ή που ξεχάστηκαν στο πέρασμα του χρόνου, ώστε να γράψω για ταινίες, για πολλές ταινίες, που χάρηκα, εκτίμησα και πάνω απ' όλα αγάπησα».

Το «Cineλόγιο» για τον αναγνώστη μπορεί να λειτουργήσει πέρα από την αρχική ιδέα της στήλης του Δημήτρη Κολιοδήμου. Είναι μια πρόταση για το σινεφίλ κοινό να δει μια ταινία κάθε μέρα και να μάθει περισσότερα πράγματα γι' αυτήν, σε ένα εκλεκτικό μείγμα, που περιλαμβάνει μέσα σε μια εβδομάδα (την πρώτη του χρόνου) την κωμωδία «Ο Αγιος Βασίλης μου», το δράμα «Σιντ και Νάνσυ», το animation «Σνούπυ, καλέ μου φίλε», τον «Θαυμαστό κόσμο των αδελφών Γκριμ», τους «Τρεις σωματοφύλακες», το «Οργισμένο είδωλο» και τις «5 Εβδομάδες σε ένα αερόστατο».

Ο Κολιοδήμος δεν αντιμετωπίζει με στεγανά τα κινηματογραφικά είδη, έτσι προτείνει φιλμ κάθε είδους, από ταινίες για όλη την οικογένεια, μέχρι θρίλερ και από κωμωδίες μέχρι υπερπαραγωγές.

www.kathimerini.gr

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πέτυχα τυχαία στο internet το trailer της δεύτερης ταινίας βασισμένης στο μυθιστόρημα του Dan Brown (πρωτότυπος τίτλος Angels and Demons, ελληνικός Illuminati ). Πρωταγωνιστεί πάλι ο Τομ Χανκς σα Ρόμπερτ Λάνγκτον.

http://www.youtube.com/watch?v=jbK-r651sNI

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Βρήκα το trailer από την κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος (και ενός από τα αγαπημένα μου) του Paulo Coelho: http://www.youtube.com/watch?v=aXQuay0N2Ek

Φαίνεται όμως πως η υπόθεση εκτυλίσσεται στην Αμερική και όχι στη Σλοβενία όπως στο βιβλίο, σκηνοθετική αδεία θα μου πείτε...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Βρήκα το trailer από την κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος (και ενός από τα αγαπημένα μου) του Paolo Coelho: http://www.youtube.com/watch?v=aXQuay0N2Ek

Φαίνεται όμως πως η υπόθεση εκτυλίσσεται στην Αμερική και όχι στη Σλοβενία όπως στο βιβλίο, σκηνοθετική αδεία θα μου πείτε...

Φοβερό βιβλίο όντως, στην αρχή με το trailer ξενέρωσα βλέποντας ότι εκτυλίσσεται στην Αμερική, αλλά στη συνέχεια βλέποντας τις σκηνές από το νοσηλευτικό ίδρυμα, λέω ότι μπορεί και να είναι καλό. Για όσους δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο θα είναι πολύ ενδιαφέρον πιστεύω. :)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 4 weeks later...

Ενα Βαλς κερδίζει το κοινό

Εκτός βραβείων τέσσερις ταινίες για το Ολοκαύτωμα

Του Παναγιωτη Παναγοπουλου

Σε ένα επεισόδιο της βρετανικής τηλεοπτικής σειράς «Extras» (μια παραληρηματική σάτιρα για τον κόσμο του θεάματος), η Κέιτ Γουίνσλετ που έπαιζε ως γκεστ σε ένα επεισόδιο, έλεγε μια πικρή αλήθεια για τους ηθοποιούς. Παίζοντας τον εαυτό της που σε μια ταινία παίζει μια καλόγρια την εποχή του Ολοκαυτώματος, έλεγε με σαρκασμό πως ό,τι και να έχει κάνει στη ζωή του ένας ηθοποιός, ένας από τους λίγους τρόπους να εξασφαλίσει υποψηφιότητα στα Οσκαρ, είναι να παίξει σε ταινία με θέμα το Ολοκαύτωμα.

Η Γουίνσλετ κέρδισε φέτος μία από τις δύο Χρυσές Σφαίρες της για τα «Σφραγισμένα χείλη», μια ταινία που έχει να κάνει με το Ολοκαύτωμα. Ποιος μπορεί να την αδικήσει; Στην ιστορία των κινηματογραφικών βραβείων, οι ταινίες με θέμα το Ολοκαύτωμα, αλλά και την περίοδο της γερμανικής επιθετικότητας κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, πάντα είχαν μια ξεχωριστή εύνοια.

Mε εξασφαλισμένη προβολή

Στις τελευταίες δεκαετίες μπορεί κανείς να αναφέρει αμέτρητες ταινίες με αυτή τη θεματολογία. Η «Λίστα του Σίντλερ», η «Πτώση», η «Σόφι Σολ», η «Εκλογή της Σόφι», ο «Πιανίστας», ακόμη και το ενοχλητικό «Η ζωή είναι ωραία» του Ρομπέρτο Μπενίνι, έφυγαν με βραβεία ή έφτασαν στις υποψηφιότητες των μεγάλων κινηματογραφικών βραβείων. Κάθε χρόνο, τουλάχιστον μία ταινία παράγεται από τα μεγάλα στούντιο με θέμα σχετικό με το Ολοκαύτωμα και τη στάση της Γερμανίας κατά τον πόλεμο. Κάθε χρόνο επίσης, από νωρίς οι ταινίες αυτές προβάλλονται ως μεγάλα φαβορί στην κούρσα των κινηματογραφικών βραβείων. Ανεξάρτητα αν τα καταφέρνουν ή όχι, οι ταινίες αυτής της θεματολογίας έχουν εξασφαλισμένο ένα μερίδιο προβολής, απλώς και μόνο εξαιτίας του θέματός τους. Το σινεμά αγαπά τόσο τις ξεχωριστές ανθρώπινες ιστορίες, όσο και το δραματικό πλαίσιο που προσφέρει ο πόλεμος. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει ένα ισχυρό εβραϊκό λόμπι στη βιομηχανία του θεάματος, το οποίο όπως είναι φυσικό, στηρίζει, προβάλλει και προσπαθεί να επιβάλει την ιστορία του και την κληρονομιά του.

Αυτή τη χρονιά είναι τέσσερις οι ταινίες που στρέφονται γύρω από τη θεματολογία του Ολοκαυτώματος και της Γερμανίας κατά τον πόλεμο. Τα «Σφραγισμένα χείλη» του Στίβεν Ντάλντρι έχει διακριθεί κυρίως για την ερμηνεία της Κέιτ Γουίνσλετ. Ωστόσο, η ταινία δεν προχώρησε τόσο πολύ στις υποψηφιότητες.

Το «The boy in the striped pyjamas» του Μαρκ Χέρμαν («Little voice») είναι από τις ταινίες που συζητήθηκαν νωρίς στην κινηματογραφική σεζόν, όμως δεν κατάφεραν να πλασαριστούν στις υποψηφιότητες. Η ιστορία της φιλίας ανάμεσα στον γιο ενός ναζί αξιωματικού και σε ένα Εβραιόπουλο που βρίσκεται φυλακισμένο σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης, προβλήθηκε σαν μια ταινία Ολοκαυτώματος κατάλληλη και για τα παιδιά. Παρ' όλη την ευαισθησία της όμως και τις καλές ερμηνείες (και των παιδιών και του Ντέιβιντ Θιούλις στον ρόλο του πατέρα), το κοινό δίστασε να δει παιδιά να πεθαίνουν σε θαλάμους αερίων και κυρίως να πάει μαζί με τα παιδιά του για να δουν μια τέτοια δυσάρεστη ιστορία. Ετσι, το «The boy in the striped pyjamas» είχε περιορισμένη ανταπόκριση και σε αρκετές χώρες (και στην Ελλάδα) προγραμματίζεται απ' ευθείας για το DVD.

Πολλά ονόματα, σαν του σκηνοθέτη Εντουαρντ Ζούικ («Ο τελευταίος σαμουράι», «Ματωμένο διάμαντι»), αλλά και του Ντάνιελ Κρεγκ στον πρωταγωνιστικό ρόλο διαθέτει η «Εναντίωση». Η ταινία βασίζεται στο βιβλίο της Νεκάμα Τεκ, «Defiance: The Bielski Partisans», που αφηγείται την ιστορία μιας οργάνωσης περίπου 1.200 Εβραίων ανταρτών, οι οποίοι έχοντας βρει καταφύγιο σ' ένα δάσος της Λευκορωσίας, αποτέλεσαν την πολυπληθέστερη και ενεργητικότερη αντιστασιακή ομάδα κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου. Ωστόσο, η ταινία δεν μπήκε καν από το στούντιο στον αγώνα για τα κινηματογραφικά βραβεία και προγραμματίστηκε για προβολή στις αίθουσες, απλώς ως δραματική περιπέτεια με ιστορικό υπόβαθρο.

Κάτι αντίστοιχο συνέβη και με την «Υπόθεση Βαλκυρία» του Μπράιαν Σίνγκερ, που αφηγείται την αληθινή ιστορία μιας αποτυχημένης συνωμοσίας Γερμανών αξιωματικών για τη δολοφονία του Χίτλερ. Οι συνεχείς αλλαγές στην έξοδο της ταινίας, αλλά και η αρνητική δημοσιότητα που έχει τα τελευταία χρόνια ο πρωταγωνιστής της ταινίας Τομ Κρουζ, πλήγωσαν την «Υπόθεση Βαλκυρία».

Στιγμή αυτοκριτικής

Η φετινή σεζόν δεν είναι επομένως η καλύτερη για το χολιγουντιανό εβραϊκό λόμπι, καθώς σχεδόν καμία από τις ταινίες που θα ήθελε να στηρίξει στα κινηματογραφικά βραβεία, δεν είχε τη δυνατότητα να διεκδικήσει περισσότερα. Ομως μια ταινία με εβραϊκό θέμα θριαμβεύει αυτή τη χρονιά, τόσο στην αποδοχή από το κοινό, όσο και στα κινηματογραφικά βραβεία. Το «Βαλς με τον Μπασίρ», που συνεχίζει την πολύ καλή του πορεία και στις ελληνικές αίθουσες, δεν αντιμετωπίζει τους Εβραίους ως θύματα. Αντίθετα, κάνει μια βαθιά αυτοκριτική, μέσα από την ιστορία που αφηγείται ο σκηνοθέτης Αρι Φόλμαν από τις εμπειρίες του κατά τη διάρκεια των επιθέσεων του Ισραήλ κατά του Λιβάνου στη δεκαετία του '80.

Η ταινία μπορεί να μην έχει σχέση με το Ολοκαύτωμα, αποτελεί όμως μια καλή αφορμή για να δει κανείς πώς εξελίσσεται ένας λαός που από την πλευρά του θύματος βρέθηκε στην πλευρά του θύτη, αλλά και πώς μια στιγμή αυτοκριτικής μπορεί να είναι περισσότερο ειλικρινής, πιο πειστική και να αγγίξει πιο άμεσα το κοινό, από τις πιο καλοφτιαγμένες ταινίες που προσπαθούν να συνεχίσουν να προβάλλουν μια ιστορία που έχει γίνει πλέον κτήμα όλων. Το «Βαλς με τον Μπασίρ» είναι υποψήφιο για βραβεία από το Σωματείο Σεναριογράφων και Σκηνοθετών της Αμερικής, κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξένης ταινίας, διεκδικεί το BAFTA στην ίδια κατηγορία, ενώ έχει τιμηθεί και από ενώσεις κριτικών.

http://trans.kathimerini.gr/4dcgi/_w_artic.../01/2009_264699

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Hμερομηνία : 28-01-09

Το Google του Κινηματογράφου

Το Συμβούλιο Κινηματογράφου της Βρετανίας έθεσε σε λειτουργία μια μηχανή αναζήτησης στο Ίντερνετ που θα βοηθήσει τους λάτρεις του κινηματογράφου να βρίσκουν τις αγαπημένες τους ταινίες. Η πρόσβαση στην ιστοσελίδα είναι δωρεάν και περιέχει στοιχεία για περισσότερες από 30.000 ταινίες, ή περίπου επτά ώρες τηλεθέασης, χωρισμένες σε είκοσι διαφορετικά είδη και περισσότερες από εξήντα γλώσσες.

«Είναι κάτι σαν το Google του κινηματογράφου. Για πρώτη φορά κάτι τέτοιο παρουσιάζεται στο Ίντερνετ και περιλαμβάνει όλες τις διαθέσιμες ταινίες στη Βρετανία» αναφέρει στη σχετική ανακοίνωση το Συμβούλιο.

Η ιστοσελίδα ενημερώνει τους χρήστες για τους τρόπους που μπορούν να παρακολουθήσουν την ταινία που επιλέγουν, αν προβάλλεται ακόμη στους κινηματογράφους, σε DVD ή αν μπορούν να την κατεβάσουν από νόμιμες ιστοσελίδες στο Διαδίκτυο. Ένας από τους στόχους της υπηρεσίας είναι η καταπολέμηση της πειρατείας, στοιχείο που έχει αποτελέσει αγκάθι στην ανάπτυξη και της μουσικής βιομηχανίας τα τελευταία χρόνια.

«Η υπηρεσία θα αλλάξει τον τρόπο που οι καταναλωτές βρίσκουν τις ταινίες που θέλουν να παρακολουθήσουν. Σύντομα θα αναρωτιόμαστε πώς μπορούσαμε χωρίς αυτό!» σχολίασε ο Πίτερ Μπάκινγχαμ, επικεφαλής διανομής του Βρετανικού Συμβουλίου Κινηματογράφου.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες Reuters

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

απο Το Βημα online

Εικόνες από την Αφρική φέρνει το 11ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Τη σύγχρονη αφρικανική πραγματικότητα κινηματογραφημένη από Αφρικανούς δημιουργούς συστήνει στους θεατές το 11ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που αρχίζει την Παρασκευή 13 Μαρτίου. Το Φεστιβάλ θα διαρκέσει έως τις 22 Μαρτίου.

«Η Αφρική εκ των έσω» είναι ο τίτλος του βασικού αφιερώματος που παρουσιάζει την κινηματογραφία της «πιο πλούσιας στο έδαφος και πιο φτωχής για τους κατοίκους της ηπείρου», όπως χαρακτηριστικά είπε παρουσιάζοντας την Τετάρτη στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, ο ιδρυτής και καλλιτεχνικός του διευθυντής Δημήτρης Εϊπίδης.

«Ταινίες από το Τόγκο, το Μάλι, τη Λιβερία αλλά και τη Νότιο Αφρική κινηματογραφημένες αποκλειστικά από Αφρικανούς δημιουργούς, καταθέτουν τη δική τους ματιά και συμμετέχουν στον παγκόσμιο διάλογο για την αφρικανική ήπειρο την οποία μέχρι σήμερα η παγκόσμια κοινότητα γνώριζε από καταγραφές αμερικανών και δυτικοευρωπαίων κυρίως κινηματογραφιστών υπό τη δική τους επιφανειακή, τουριστική, φολκλορική και ίσως ύποπτη και 'αποικιοκρατική' οπτική» δήλωσε ο κ. Εϊπίδης.

Στη διάρκεια της φετινής 11ης διοργάνωσης του Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης- Εικόνες του 21ου αιώνα, θα προβληθούν συνολικά περί τις 200 ταινίες, στο πλαίσιο των αφιερωμάτων σε εθνικές κινηματογραφίες (Αφρικάνικα, Αυστριακά και ντοκιμαντέρ από το Μεξικό) και σε δημιουργούς (για τον Έλληνα Φώτο Λαμπρινό, τον Ελβετό Στέφαν Σβίτερτ και τον Καναδό Πίτερ Ουιντόνικ).

«Εν μέσω κοινωνικής, οικονομικής και περιβαλλοντικής κρίσης, με ιδιαίτερα κλονισμένη την εμπιστοσύνη όλων μας στην εικόνα και την έννοια της 'είδησης' όπως αυτή μεταφέρεται , το Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ επιμένει για 11η χρονιά να ενημερώνει για τη σύγχρονη πραγματικότητα ανά τον πλανήτη» τόνισε η διευθύντρια του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης κ. Δέσποινα Μουζάκη.

Στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη το πρώτο Διεθνές Συνέδριο ντοκιμαντέρ που αποκτά αυτόματα την έδρα του στην πόλη όπου θα πραγματοποιηθεί και τις επόμενες χρονιές.

Στις παράλληλες εκδηλώσεις του 11ου φεστιβάλ εντάσσονται τέσσερις ημερίδες («Εναλλακτικές μορφές ενημέρωσης και δημοκρατία», «Ο κοινωνικός ρόλος των φεστιβάλ ντοκιμαντέρ», «Αφρική» και «Παιδί στον κόσμο των μεγάλων»), δυο masterclass -του Ούγγρου διευθυντή φωτογραφίας Βίλμους Ζίγκμουντ και του σκηνοθέτη Αρίκ Μπέρνστάιν-, καθώς και δύο εκθέσεις φωτογραφίας (του Ιρανού Μπάμπακ Σαλαρί και της Ελληνίδας Βάσιας Πελεγράτη), καθώς και μία έκθεση γελοιογραφίας του Τούρκου Τουρχάν Σελτσούκ.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 weeks later...

19/03/2009

Υπέκυψε στα τραύματά της σε νοσοκομείο της Νέας Υόρκης, η βρετανίδα ηθοποιός Νατάσσα Ρίτσαρντσον.

Νοσηλευόταν από την περασμένη Δευτέρα στο νοσοκομείο μετά το ατύχημα που είχε κάνοντας σκι στον Καναδά.

Η Ρίτσαρντσον 45 ετών, κόρη της Βανέσα Ρεντγκρέιβ και σύζυγος του Λίαμ Νίσον, μια ώρα μετά το ατύχημα κι ενώ δεν είχε εμφανές τραύμα διακομίστηκε σε νοσοκομείο όπου διαπιστώθηκε ότι η κατάσταση της υγείας της ήταν κρίσιμη.

Είχε δυο γιους 12 και 13 ετών.

www.skai.gr

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...

Καβάφης και Πεσόα: μια μυθοπλαστική, υποβλητική συνάντηση

Της Μαριας Kατσουνακη

ΚΡΙΤΙΚΗ. Τη νύχτα που ο Φερνάντο Πεσσόα συνάντησε τον Κωνσταντίνο Καβάφη δεν υπήρχαν αυτόπτες μάρτυρες. Ο, τι καταγράφει η κάμερα βασίζεται στο σενάριο του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου, τη σκηνοθετική δεξιότητα και τη φιλολογική ευαισθησία του. Το ντοκιμαντέρ (για την ακρίβεια, μείξη ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας) «ενώνει» στο κατάστρωμα του υπερωκεάνιου Saturnia, τον Οκτώβριο του 1929, τον «μεγαλύτερο Πορτογάλο ποιητή» και τον μέγα Αλεξανδρινό «ποιητή των μελλουσών γενεών». Το ταξίδι αυτό δεν αναφέρει κανείς από τις στρατιές των μελετητών τους. Με ερευνητικό ζήλο ο σκηνοθέτης και οι συνεργάτες του ανακαλύπτουν έναν Ελληνα που δεν ζει πια, τον Βασίλη Καπόπουλο, ο οποίος, σύμφωνα με τα στοιχεία, είχε επαφή και με τους δύο λογοτέχνες. Ο ίδιος δεν είχε καμία σχέση με τον κόσμο των Γραμμάτων, οι απόγονοί του βοηθούν το συνεργείο να βρει ένα κοινό νήμα. Oμως, ο άξονας δεν είναι το ιστορικό εύρημα, αλλά η γόνιμη φαντασία (γιατί όχι φαντασίωση;) και η ανασύσταση μιας εποχής μέσα από χειρόγραφα, «μυρωδιές» από χαρτί και μελάνι, ήχους, εικόνες επικαίρων και δραματουργικά επεξεργασμένους διαλόγους.

Πολυγραφότατος ο ένας (σε 27.000 σελίδες υπολογίζεται το έργο του Πεσσόα), ολιγαρκής, απαιτητικός και δύστοκος ο άλλος (154 είναι όλα κι όλα τα ποιήματα που αναγνώριζε ο Καβάφης). Μελετητές και των δύο μιλούν από τη Λισσαβώνα, την Αλεξάνδρεια και την Αθήνα. Μια λεπταίσθητη όσο και εναργής ατμόσφαιρα κυκλώνει τον θεατή που θέλει να ακούσει, να στοχαστεί, να αφεθεί. Να μείνει για λίγο μόνος, ακολουθώντας διαδρομές ούτως ή άλλως μοναχικές, μονοπάτια αισθήσεων και αισθημάτων. Ησυχάζεις και μελαγχολείς, αποσύρεσαι για λίγο από έναν κόσμο εξοντωτικά εφήμερο για να μοιραστείς έναν λόγο ελλειπτικό, κωδικοποιημένο, εξόχως λιτό και ρυθμικό, που σκέφτεται παραπάνω από την εποχή του, από την εποχή μας.

Μικρή ένσταση, η χρονική παράταση που «σέρνει» μια ιστορία έγκαιρα ολοκληρωμένη. Το φινάλε θα όφειλε να συνδέεται με την κορύφωση και όχι με την επανάληψη. Παρ' όλα αυτά, το ντοκιμαντέρ με τον ευρηματικό τίτλο «Τη νύχτα που ο Φερνάντο Πεσσόα συνάντησε τον Κωνσταντίνο Καβάφη» (***) παραμένει μια αξιέπαινη δουλειά σε μια εποχή βιαστικών αποφάσεων και συνοπτικών διαδικασιών. Καμία προχειρότητα. Μόνο αγάπη και φροντίδα.

www.kathimerini.gr

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 5 years later...

Μια ταινία για τους εξ' αποστάσεως έρωτες

Ένα ζευγάρι σε απόσταση «10.000 km» με «όπλα» τους την αγάπη και τους υπολογιστές.

Μια ταινία για τους εξ' αποστάσεως έρωτες παρουσιάζει ο σκηνοθέτης Carlos Marques-Marcet. Το «10.000 km» με τους Natalia Tena και David Verdaguer έκανε πρεμιέρα την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Στη Βαρκελώνη του 2014, ένα ζευγάρι ζει τον έρωτά του. Μόλις αποφασίζουν να τον γονιμοποιήσουν και να κάνουν το επόμενο βήμα, πρέπει αιφνιδιαστικά να ζήσουν ένα χρόνο χωριστά.

Δύο πόλεις -Λος Άντζελες, Βαρκελώνη- και ένας ωκεανός ανάμεσα. Η αγάπη είναι το μοναδικό όπλο της Αλεξάνδρα και του Σέρχιο και τα κομπιούτερ τα μόνα τους εργαλεία για να πολεμήσουν τα 10.000 χιλιόμετρα που τους χωρίζουν από το μέλλον που έχουν ονειρευτεί…

Πηγή: http://www.newsbeast.gr/entertainment/cinema/arthro/769879/mia-tainia- ## no greeklish please! ## - oxi fragolevantika grapste kalytera sta agglika --tous-ex-apostaseos-erotes-/

(Έχει δει κανείς την ταινία? Αν ναι, ας μας πει αν αξίζει να την δούμε.)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 4 months later...

Τα κινηματογραφικά έπη με τους περισσότερους κομπάρσους

Οι πολυπληθέστερες σκηνές στα χρονικά του παγκόσμιου σινεμά.

http://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/810227/ta-kinimatografika-epi-me-tous-perissoterous-kobarsous-/?relBtm

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 months later...

O Doug Walker έχει έναν δικό του τρόπο να σατυρίζει ταινίες και video games. Παραδείγματος χάριν:

Jurassic Park III

Απολαύστε!

Περισσότερα: http://channelawesome.com/category/videos/channelawesome/dougwalker/nostalgia-critic/

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.