Jump to content

Είναι το παιδί σου, ηλίθιε!


hemoglobin

Recommended Posts

Με αυτό το ήθος θα έπρεπε να έχεις γίνει πανεπιστημιακός, όπως η κα Διβάνη. Αν δεν είσαι ήδη, πραγματικά αδικείσαι.

κοντός ψαλμός αλληλούια :)

Πάντως, όποιος θεωρεί φυσιολογικό να παραβιάζει σε τέτοιο βαθμό την κοινή λογική (βλ. άποψη "εδώ ξεπουλιέται το σύμπαν, με εισιτήρια θα ασχολούμαστε"), έχει πολλά θέματα να λύσει. 3 μπορεί να είναι οι αιτίες: 1. προβληματικά παιδικά χρόνια, μη αναστρέψιμη αιτία 2. προβληματικά πρότυπα στο οικογενειακό περιβάλλον και κατ επέκταση ιδιοσυγκρασία, μη αναστρέψιμη αιτία και 3. προβληματική σεξουαλική ζωή, αναστρέψιμη αιτία.

Καλή επιτυχία!!

Διανόηση του βόθρου.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Μαζί σου. Αλλά συζητάμε για εισιτήρια, παρότι "ξεπουλιούνται τα πάντα".

Και καλώς συζητάμε το οτιδήποτε, γιατί για να συζητήσει κάποιος σημαίνει ότι σκέφτεται. Το πρόβλημα λοιπόν στο θέμα αυτό, που για μένα το κάνει σημαντικότερο από μια "είδηση Αυγούστου" που απλά παίζει γιατί δεν υπάρχει τίποτα άλλο, είναι ο τρόπος σκέψης που διακρίνω τουλάχιστον στα ΜΜΕ και τα social media.

Το ότι χάθηκε μια ζωή είναι τραγωδία. Αλλά το να το κάνουμε αυτό σημαία αντιμνημονιακής ρητορικής και φτηνού λαϊκισμού ενάντια στους οδηγούς λεωφορείων και τους ελεγκτές είναι άδικο. Το να παίρνουμε αφορμή απο το περιστατικό αυτό για να διεκδικήσουμε το σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της κοινωνίας με δωρεάν εισιτήρια για όλους είναι άκυρο: ο κάθε επιβάτης βλάπτεται από το λαθρεπιβάτη (freeloader). Οικονομικά σχολείου είναι αυτά. Είτε τον Adam Smith είτε τον Karl Marx πιστέψεις, η ανάλυση δεν αλλάζει. Κάποιος πρέπει να την πληρώσει την υπηρεσία.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αν όλοι μπαίνουν δωρεάν, την υπηρεσία πρέπει να πληρώσει η φορολογία ή η δανειοδότηση της χώρας. Είναι σωστό αυτό;

Ναι, για ορισμένες υπηρεσίες όπως πχ η ΥΓΕΙΑ που υπηρετούμε, αυτό είναι από τα καλύτερα συστήματα. Πληρώνουμε όλοι από λίγο κι έτσι όσοι έχουν ανάγκη, που έχουν ανάγκη μια υπηρεσία που κοστίζει πολύ, έχουν πρόσβαση. Μπορεί να μη μας τύχει ποτέ πρόβλημα υγείας (χτύπα ξύλο). Αλλά αν τύχει, καλύτερα να έχουμε πληρώσει το 5-10% της πολύ ακριβής διάγνωσης και θεραπείας μέσω της κοινωνικής ασφάλισης.

Για τις αστικές συγκοινωνίες όμως η απάντηση θα πρέπει να είναι νομίζω ΟΧΙ. Δε θέλω να πληρώσω το λεωφορείο σου. Δε θα το χρησιμοποιήσω ποτέ. Θα πάρω αμάξι (και θα πληρώσω τέλη), ή θα πάρω ποδήλατο, ή θα πάω με τα πόδια. Γιατί να πληρώνει πχ ο Σπαρτιάτης τα λεωφορεία του Αθηναίου;

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Κοίταξε, βλέπουμε το δέντρο κι όχι το δάσος. Ουδέποτε είπα ότι δε θα πρέπει να πληρώνουμε εισιτήρια. Αυτό που εγώ λέω είναι ότι, όταν είσαι βουτηγμένος στο βόθρο, δε μπορείς να κοιτάς αν θα κρατήσεις σωστή τη χωρίστρα σου.. Δηλαδή, θεωρώ ότι θα πρέπει να γίνει ορθός υπολογισμός του εισιτηρίου για κάθε μέσο, να μην υπερτιμάται και προφανώς, στα πλαίσια του κοινωνικού κράτους, να εξαιρούνται από το εισιτήριο ορισμένες ομάδες. (πχ ο άνεργος, ο μαθητης, ο ηλικιωμένος) Επίσης, δεν ακυρώνω ούτε τους ελεγκτές. Αλλά, σε μια κοινωνία ευνομούμενη, ο ελεγκτής μπορεί κάλλιστα να παίρνει το μισθό του και να κατεβάζει απλά τους "λαθρεπιβάτες". Κανείς δεν κερδίζει τίποτα με τα πρόστιμα. Αλλά σε ρωτάω: ακόμη και τώρα να γινόταν -που εκ των πραγμάτων δε γίνεται- μια ορθολογική προσέγγιση στα θέματα των ΜΜΜ ποιός θα ωφελούνταν;

Εξ'άλλου, σκοπός του τόπικ που άνοιξα δεν ήταν να καταδικάσω καμιά ομάδα, εργασιακή ή μη. Απλά ήθελα να τονίσω τον φασιστικό πλέον κρατικό μηχανισμό που χρησιμοποιεί αχρείους ελεγκτές-"κεφαλοκυνηγούς" και τρελά πρόστιμα για να τρομοκρατεί τους πολίτες. Και ξαναλέω, ιστορικά παραδείγματα τρομοκράτησης και "μουδιάσματος" της κοινωνίας τέτοιου τύπου υπάρχουν πολλά. Όταν διασπείρεις το φόβο, με διάφορα μέσα και σε διάφορους τομείς, παρεμποδίζεις την αντίσταση μιας κοινωνίας. Αυτό προσπαθώ να πω.

Δε μιλάω για το εισιτήριο, αλλά για τη συνολική πρακτική που κρύβεται πίσω από κάθε μορφή ελέγχου. Και το άρθρο που έδωσα παραπάνω, στο οποίο μιλάει εργαζόμενος στα μέσα, τα ίδια πράγματα λέει.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εγώ το δάσος βλέπω - και είναι σκοτεινό, αραχνιασμένο και με άγρια θηρία, ζούγκλα του Αμαζονίου πριν την αποψιλώσουν.

Από τη μία τα εισιτήρια δεν καλύπτουν το κόστος της συγκοινωνίας, από την άλλη είναι ακριβά.

Από τη μια οι ελεγκτές είναι μια ομάδα εργαζόμενων, από την άλλη είναι "ναζί κεφαλοκυνηγοί".

Αυτό που έχει σημασία για την ελληνική κοινωνία είναι ακριβώς αυτό που είπες, αλλά αντίστροφα: τώρα που είμαστε βουτηγμένοι σαν κράτος στο βόθρο έχει σημασία η χωρίστρα. Έχουν σημασία οι αξίες, η αξιοπρέπεια, το υπόβαθρο. Μπορεί στο βόθρο να μην ξεχωρίζει ο αρουραίος από τον άνθρωπο εμφανισιακά, αλλά τους ξεχωρίζουν οι πράξεις τους. Και οι πράξεις του ανθρώπου είναι που τον κάνουν να ξεχωρίζει και εκτός του βόθρου, ας μην έχουμε αυταπάτες. Ο αρουραίος δε θα βγει από το βόθρο ποτέ, ή αν βγει θα βγει κατά τύχη. Ο άνθρωπος, ο οποίος παραμένει άνθρωπος, έχει λογική, έχει γνώση, έχει προοπτική, κάνει σχέδια, θα τα καταφέρει.

Πριν 10 χρόνια θεσμοθετήθηκαν οι ελεγκτές που πληρώνονται με αυτόν τον τρόπο (λέει ο οδηγός). Αν είναι αποδοτικοί ή όχι δεν το ξέρω και δεν έχω δεδομένα για να ξέρω. Θεσμός του μνημονίου πάντως ξέρω ότι δεν είναι.

Το πρόστιμο έχει σκοπό να πληρώνουν όλοι εισιτήριο, για να είναι βιώσιμη η υπηρεσία. Δεν είναι πρόστιμο να κατεβαίνει ο επιβάτης στην επόμενη στάση. Είναι ενθάρρυνση να περιμένει το επόμενο λεωφορείο (και μετά το παρεπόμενο). Σε όλες τις χώρες (που ξέρω τουλάχιστον) το πρόστιμο είναι 20-40 φορές το εισιτήριο, και σε ακριβά εισιτήρια μερικές φορές. Και παρότι υπάρχει, υπάρχουν και οι μπάρες, η επιβίβαση όλων από μπροστά κλπ κλπ κλπ - γιατί στη φύση πολλών (όχι όλων) είναι να κλέβουν όταν μπορούν.

Τώρα το κοινωνικό κράτος και ποιος θα πρέπει να δικαιούται δωρεάν εισιτήρια και αν το εισιτήριο, που κοστίζει από μόνο του ως εκτύπωση, έχει νόημα σε σχέση με άλλα μέτρα πχ κάρτα πολλαπλών επιβιβάσεων (Oyster) - κάρτα απεριορίστων διαδρομών, είναι μεγάλη κουβέντα...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

όλο αυτο θα λυνόταν αν απλά δε σε άφηνε ο οδηγος (για τα λεοφωρεία) η ο σταθμος (για μετρο κτλ) να μπεις χωρις εισητήριο.

Στο μετρο στο Λονδινο δε μπαινεις χωρίς εισητηριο γιατι το βεβαιώνεις/αγοραζεις στην είσοδο (απο τη πλευρα του οδηγου)

Στα λεωφορεία κόβεις εισητήριο μπαίνοντας απο την είσοδο του οδηγου.

Χασούρα μηδέν.

Αλλά στην Ελλάδα μας συμφέρει να μη κόβει εισιτήριο ο επιβάτης. Βλέπεις οι χρεοκοπημένες εταιρίες πωλούνται πιο εύκολα.

Σε όσους τόλμησαν να πουν ένα 19χρονο που είναι νεκρός τζαμπατζή κτλ ντρέπομαι και λυπάμαι.

Ο 19 χρονος είναι νεκρός.

Το καταλάβατε?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αλλά, σε μια κοινωνία ευνομούμενη, ο ελεγκτής μπορεί κάλλιστα να παίρνει το μισθό του και να κατεβάζει απλά τους "λαθρεπιβάτες".

ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

ΧΑΧΑΧΑΑΧΑΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

θεά!! ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

ντάξει μακράν το καλύτερο ποστ των τελευταίων 2 ετών.

ΧΑΑΧΧΑΧΑΑΧΑΧΑΧΑΧΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

όλο αυτο θα λυνόταν αν απλά δε σε άφηνε ο οδηγος (για τα λεοφωρεία) η ο σταθμος (για μετρο κτλ) να μπεις χωρις εισητήριο.

Στο μετρο στο Λονδινο δε μπαινεις χωρίς εισητηριο γιατι το βεβαιώνεις/αγοραζεις στην είσοδο (απο τη πλευρα του οδηγου)

Στα λεωφορεία κόβεις εισητήριο μπαίνοντας απο την είσοδο του οδηγου.

Χασούρα μηδέν.

Αλλά στην Ελλάδα μας συμφέρει να μη κόβει εισιτήριο ο επιβάτης. Βλέπεις οι χρεοκοπημένες εταιρίες πωλούνται πιο εύκολα.

Σε όσους τόλμησαν να πουν ένα 19χρονο που είναι νεκρός τζαμπατζή κτλ ντρέπομαι και λυπάμαι.

Ο 19 χρονος είναι νεκρός.

Το καταλάβατε?

Το 19χρονο "παιδί" για μένα (και για όποιον έχει στοιχειωδώς το αίσθημα του δικαίου μέσα του) δεν ήταν τζαμπατζής. Ένας περιστασιακός (ίσως και συστηματικός) κλέφτης ήταν (δε γίνεται να το εξωραΐσουμε, όσο και να θέλουμε, ίσως απερίσκεπτος, ίσως επιπόλαιος, αλλά κλέφτης σίγουρα). Δεν του πέρασε και δεν το άντεξε. Συμβαίνουν κι αυτά.

Αυτά που επακολούθησαν δε (θα πρεπε να) συμβαίνουν.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

1. Λίγος σεβασμός στο νεκρό δε βλάπτει

2. Μην κάνετε τους πραγματογνώμονες, άλλωστε οι επιβάτες-μάρτυρες λένε ότι ο νεκρός δεν είχε πατήσει κανένα κουμπί για να ανοίξει η πόρτα

3. Οι επιβάτες οφείλουν να χτυπάνε εισιτήριο

4. Οι ελεγκτές οφείλουν να κάνουν τη δουλειά τους, δηλαδή να κόβουν πρόστιμα ή να καλούν την αστυνομία σε όσους αρνούνται να τους δώσουν τα στοιχεία τους. Όχι να τους βρίζουν, ούτε να τους σκίζουν τα ρούχα ή να τους συλλαμβάνουν/κατακρατούν.

5. Η χρυσαυγή δεν είναι κυβέρνηση, οπότε οι νόμοι και το Σύνταγμα ισχύουν. Σε κανέναν πλην αστυνομικού ή ειρηνοδίκη δεν είναι υποχρεωμένος κανένας πολίτης να δίνει τα στοιχεία του, κανείς δεν φυλακίζεται ούτε συλλαμβάνεται από πολίτη (έλεος), πόσο μάλλον για παρατυπία.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Και όπως έγραψα, ντρέπομαι και λυπάμαι.

με έχεις αφήσει άφωνο.

Τι να κάνεις... Μιάσματα και καθυστερημένους πάντα θα έχει μια κοινωνία. Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε από εδώ μέσα είναι να τους γράφουμε εκεί που δεν πιάνει μελάνι.. :P

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

"Είτε τον Adam Smith είτε τον Karl Marx πιστέψεις, η ανάλυση δεν αλλάζει. Κάποιος πρέπει να την πληρώσει την υπηρεσία".

Τι Μαρξ τι Σμιθ, ένα και το αυτό. Ευφάνταστοι αναστοχασμοί εν μέσω θέρους... Όλη η διαφορά έγκειται ακριβώς στο ποιος θα την πληρώσει, συνάδελφε. Κι επιπλέον, ποιος την πληρώνει ούτως ή άλλως.

Έτερο "αυτονόητο" ερώτημα: "Γιατί να πληρώνει πχ ο Σπαρτιάτης τα λεωφορεία του Αθηναίου;"

Το ερώτημα "γιατί να πληρώνει ο Σπαρτιάτης και ο Αθηναίος εργαζόμενος τις βίλες του κάθε πλουσίου" ανήκει προφανώς στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας.

Αλλά στην εποχή που ζούμε είσαι ό,τι μπορείς να πληρώσεις (αυτό είναι το μέτρο της ανθρώπινης ουσίας - "πραγμοποίηση" στα καλιαρντά) κι αν δεν μπορείς να πληρώσεις το λεωφορείο κάλλιο να πάρεις το ποδήλατο ή και να πας με τα πόδια, για να μη σε πούνε οι "καθωσπρέπει" άνθρωποι τζαμπατζή ή κλέφτη. Δυστυχώς η χυδαιότητα εν μέσω καπιταλισμού είναι δομικό στοιχείο.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ο κλέφτης είναι κλέφτης γιατί κλέβει, όχι γιατί τον έχουν στο μάτι οι καθωσπρέπει άνθρωποι.

εσύ δηλαδή τι προτείνεις; όποιος δεν εχει να πληρώσει το λεωφορείο να το παίρνει χωρίς εισιτήριο;

τι παίρνετε ρε;

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

"Είτε τον Adam Smith είτε τον Karl Marx πιστέψεις, η ανάλυση δεν αλλάζει. Κάποιος πρέπει να την πληρώσει την υπηρεσία".

Τι Μαρξ τι Σμιθ, ένα και το αυτό. Ευφάνταστοι αναστοχασμοί εν μέσω θέρους... Όλη η διαφορά έγκειται ακριβώς στο ποιος θα την πληρώσει, συνάδελφε. Κι επιπλέον, ποιος την πληρώνει ούτως ή άλλως.

Έτερο "αυτονόητο" ερώτημα: "Γιατί να πληρώνει πχ ο Σπαρτιάτης τα λεωφορεία του Αθηναίου;"

Το ερώτημα "γιατί να πληρώνει ο Σπαρτιάτης και ο Αθηναίος εργαζόμενος τις βίλες του κάθε πλουσίου" ανήκει προφανώς στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας.

Αλλά στην εποχή που ζούμε είσαι ό,τι μπορείς να πληρώσεις (αυτό είναι το μέτρο της ανθρώπινης ουσίας - "πραγμοποίηση" στα καλιαρντά) κι αν δεν μπορείς να πληρώσεις το λεωφορείο κάλλιο να πάρεις το ποδήλατο ή και να πας με τα πόδια, για να μη σε πούνε οι "καθωσπρέπει" άνθρωποι τζαμπατζή ή κλέφτη. Δυστυχώς η χυδαιότητα εν μέσω καπιταλισμού είναι δομικό στοιχείο.

Πες τα δικέ μου! Πες τα, γιατί η δική μου γλώσσα έχει μαλλιάσει....

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

@Sleepwalker

Κατανόηση κειμένου: τγία...

emypoklinomai

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.