Jump to content

Κανείς για ποδηλατάδα????


Recommended Posts

  • 6 months later...
  • Απαντήσεις 66
  • Created
  • Last Reply

Βάζουν τα ποδήλατα και τους συνοδούς, βάλτε τη διάθεση για βόλτες. Οκτώ μη κυβερνητικές οργανώσεις οργανώνουν καιρού επιτρέποντος παρεΐστικες ποδηλατάδες ανάμεσα σε πολιτιστικά, περιβαλλοντικά και ιστορικά σημεία: στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, την Κηφισιά, το Κτήμα Συγγρού, τη Νέα Ιωνία, το Μαραθώνα, το Λαύριο και την Ελευσίνα

Κάθε Σάβ. & Κυρ. 10 π.μ.-3 μ.μ.

Πληροφορίες: 8011 191900,

www.pοlι-podilato.gr.

***********************************

[...Επειδή η εξεταστική ποτέ δεν τελειώνει λίγο διάλειμμα για γυμναστική και διασκέδαση δε βλάπτει!!Αφήνουμε τα βιβλία και τις καρέκλες και πιάνουμε τα ποδήλατα!

Στις 20 Οκτωβρίου σας περιμένουμε για μια διασκεδαστική ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας- Ακρόπολη, Κεραμεικός,Ελληνική και Ρωμαική Αγορά...

Με αφετηρία το Θησείο ξεκινάμε τις ορθοπεταλιές!!!

Δηλώσεις συμμετοχής κάθε Παρασκευή στο γραφείο της Helmsic στο Παπουλάκειο Αναγνωστήριο από τις 14:00 – 16:00 ή στο e-mail ioannamaniou@yahoo.gr

ως 10 Οκτώβρη...Τα ποδήλατα παρέχονται.

Ελληνική Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων και

Ανταλλαγών των φοιτητών Ιατρικής-Helmsic....]

http://www.greekmeds.gr/forum/index.php?showtopic=17763

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

**********************

Ιστοσελίδα μάρκας ποδηλάτων , όπου μπορείς να επιλέξεις τον τύπο

ποδηλάτου που σου ταιριάζει καλύτερα (προτεινει τα δικά της μοντέλα,αλλά αναγράφει

τα χαρακτηριστικά τους)

http://www.idealbikes.net/select_bike.php

________________________________________

Ποδηλατοπορεία

Αφού δεν φτιάχνουν ποδηλατόδρομους....

Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2007

Πεδίον του Αρεως (Αγαλμα Αθηνάς) 12:00

http://www.podilates.gr/?q=node/830

_________________________________________

σύνδεσμοι για ποδηλατολάτρεις:

http://www.podilates.gr/?q=node/3

http://www.podilatreis.gr/links.html

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Μα καλά όλα αυτά αλλά στη Θεσσαλονίκη τίποτα; Ε, Τ Ι Π Ο Τ Α ;;;;;

Κι εγώ έχω ποδήλατο αλλά προς το παρόν μόνο το χώρο μου πιάνει. Άσε που με τα έργα στην Παραλιακή τη βόλτα ξέχνα την.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

Οποιος ''ψηνεται'' για ποδηλαταδα στη Θεσσαλονικη, με μεγαλη παρεα, ας ριξει μια ματια στις πρωτοβουλιες του bikerespect ...

Ναι! Ειναι αυτοι που σας τσαντιζουν επειδη καποια απογευματα ξεχυνονται στους δρομους της πολης με τα ποδηλατα τους διεκδικωντας τη θεση του αμαξιου σας στην ασφαλτο...Σας περιμενουν...

''...Πάνω από όλα πρέπει να θυμάσαι πως το ποδήλατο είναι και αυτό ένα αναγνωρισμένο όχημα όσο και αν κάποιοι δυσανασχετούν όταν το βλέπουν μπροστά τους. Έχει δικαιώματα στην καθημερινή μετακίνηση. Δεν είναι το πεζοδρόμιο για τα ποδήλατα. Είναι πολύ επικίνδυνο το ποδήλατο να κινείται στα πεζοδρόμια ανάμεσα σε πεζούς, σκυλιά, γλάστρες, τραπεζάκια, δέντρα, παρκαρισμένα δίκυκλα και άλλα πολλά. Βγες στον δρόμο και να θυμάσαι. Κράτα την γραμμή. Αν δεν δεχτείς τα δικαιώματά σου, θα τα χάσεις.! ''

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Την Κυριακή 12 Οκτωβρίου ο 18ος Ποδηλατικός Γύρος Αθήνας 2008

εκκίνηση: 10πμ, Καλλιμάρμαρο.

Ο τερματισμός :στο Ζάππειο

xartis-podilatikos.gif

Η ώρα του 18ου Ποδηλατικού Γύρου Αθήνας και των φίλων του έφτασε! Ο Οργανισμός Νεολαίας και Άθλησης του Δήμου Αθηναίων διοργανώνει, την Κυριακή 12 Οκτωβρίου, τη μεγάλη αυτή αθλητική εκδήλωση που αναμένεται να συγκεντρώσει χιλιάδες ποδηλάτες στο κέντρο της Αθήνας.

Το φετινό μήνυμα της εκδήλωσης “κάνε ποδήλατο με την καρδιά σου” προτρέπει τους Αθηναίους και τις Αθηναίες να δώσουν μία ευκαιρία στον εαυτό τους αφήνοντας στην άκρη τα αυτοκίνητά τους αγωνιζόμενοι ενάντια στο άγχος, την πίεση και την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

[...Έτσι, το 2004, είχαμε την ιδέα να αρχίσουμε να διοργανώνουμε βόλτες ποδηλασίας δρόμου για χομπίστες, όχι αθλητές όπως κάνουν οι ομάδες.

Ξεκινήσαμε 4-5 άτομα στην αρχή, όχι και τόσο συντονισμένα. Με τον καιρό, όλο και περισσότερα παιδιά έρχονταν στις βόλτες μας, το επίπεδο άρχισε να ανεβαίνει και αρχίσαμε να πηγαίνουμε γρηγορότερα και πιο συντονισμένα. Μερικές φορές το group μας πήγαινε σαν τρένο και αυτό ήταν αρκετό, για ένα κουρσά σα και του λόγου μου να σκεφεί ένα τρένο μοντέρνο, γρήγορο, αξιόπιστο κοντά στην περιοχή μου που να "αποτυπώνει" αυτό που κάναμε. Στο μυαλό μου ήρθε ο Προαστιακός. Όμως το όνομα "Προαστιακός" ήταν "πιασμένο", άσε που δούλευε με ρεύμα και όχι με την δύναμη του ανθρώπινου σώματος.

Ο Προαστιακός έγινε "ΠροσCτιακός" με το C να συμβολίζει τον Cyclist, τον ποδηλάτη. Ο ποδηλάτης που έρχοταν στις βόλτες του ΠροαCτιακού έγινε αυτόματα "επιβάτης" σε ένα τρένο που κινείται με τη δύναμη των ποδιών και της ψυχής και ταξιδεύει κάθε Κυριακή ένα ταξίδι ομαδικότητας, φυσικής κατάστασης και ψυχολογικής ανάτασης, μακριά από την καθημερινότητα και τα προβλήματά της.

Απώτερος σκοπός του ΠροαCτιακού

Να γίνει "άτυπος" θεσμός και κάθε Κυριακή ο ποδηλάτης θα ξέρει ότι υπάρχει ένα δρομολόγιο γι' αυτόν.

Μια παρέα με την οποία μπορεί να ποδηλατίσει, να μάθει από αυτήν και να δώσει σε αυτήν, ενώ θα γυμνάζεται σε ένα φιλικό περιβάλλον.

Στόχοι του ΠροαCτιακού

Να ταξιδέψει τους επιβάτες του κάθε Κυριακή από 3-5 ώρες πάνω σε ποδήλατου δρόμου σε διάφορες διαδρομές της Αττικής και όχι μόνο, ώστε να:

δώσει εβδομαδιαίο κίνητρο σε αυτούς που πάντα ήθελαν να δοκιμάσουν απλά την αντοχή τους σε μεγαλύτερες αποστάσεις

προσελκύσει περισσότερους ποδηλάτες στο θαυμαστό κόσμο της ποδηλασίας δρόμου

προετοιμάσει τους χομπίστες για τα Brevets τα οποία γίνονται όλο και πιο δημοφιλοί και στη χώρα μας

να ξεκουνήσει όσους περισσότερους μπορεί από τους καναπέδες τους ώστε να ανέβουν στο ποδήλατό τους και να αρχίσουν να γυμνάζουν την καρδούλα τους για μια πιο υγιεινή ζωή

να ανεβάσει το επίπεδο της φυσικής κατάστασης των ποδηλατών

να προωθήσει την ποδηλασία γενικότερα, βγάζοντας όσους περισσότερους ποδηλάτες στο δρόμο, κάνοντάς τους αναγνωρίσιμους στο ευρύτερο κοινό με όσο το δυνατόν πιο οργανωμένο και ασφαλή τρόπο

Βέβαια δεν θα υπήρχε ΠροαCτιακός χωρίς την αφίσα του.

Σήμερα ο ΠροαCτιακός μαζεύει μέχρι και 40-50 ποδηλάτες στα "δρομολόγιά" του, αλλά σκοπός μου είναι να γίνουμε 150. Είναι απερίγραπτο το συναίσθημα του να ποδηλατείς σε ένα τέτοιο group και η χαρά της βελτίωσης της φυσικής σου κατάστασης μέσα από αυτές τις βόλτες είναι μεγάλη....]

http://www.cyclist.gr/blog_article.php?id=1386

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

Ποδηλατοπορεία:

Κυριακή 17/1/10

TELIKI-IANOYARIOS-2010.jpg

όλες οι προσυγκεντρώσεις:

Κηπούπολη (Αγ Γεώργιος) 10:30

Σταθμός Μετρό Αγ. Αντώνιος 11:15

Είσοδος Παν/λης (Ούλωφ Πάλμε) 11:15

Σταθμός Μετρό Αγ. Δημήτριος 11:20

Σταθμός ΗΣΑΠ Μοσχάτο 11:00

Φάρος Ψυχικού (Ομπρέλες) 11:20

Ν.Σμύρνη Πλατεία (πυραμίδα) 11:15

Σταθμός ΗΣΑΠ Ανω Πατήσια 11:15

Πάρκο Ναυαρίνου (λόκαλ) 11:00

Εκάλη Πλατεία Μακεδονίας 10:00

Σταθμός ΗΣΑΠ Κηφισιάς 10:20

Σταθμός ΗΣΑΠ Μαρούσι 10:35

Προαστιακός Πεντέλης 10:55

Ν.Φιλαδέλφια Πλ.Πατριάρχου 11:00

Χαϊδάρι καφετέρια "Αινιγμα" 11:00

για τα βόρεια προάστεια: North bike

northbikece914s.jpg

http://www.podilates.gr/node/7072

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Η ΠΟΔΗΛΑΤΙΣΣΑ

Το δρόμο πλάϊ στη θάλασσα περπάτησα

που 'κανε κάθε μέρα η ποδηλάτισσα

Βρήκα τα φρούτα που 'χε το πανέρι της

το δαχτυλίδι που 'πεσε απ' το χέρι της

Βρήκα το κουδουνάκι και το σάλι της

τις ρόδες το τιμόνι το πεντάλι της

Τη ζώνη της τη βρήκα σε μιαν άκρη

μια πέτρα διάφανη που 'μοιαζε δάκρυ

Τα μάζεψα ένα ένα και τα κράτησα

κι έλεγα που 'ναι που 'ν' η ποδηλάτισσα

Την είδα να περνά πάνω απ' τα κύματα

την άλλη μέρα πάνω από τα μνήματα

Την τρίτη νύχτωσ' έχασα τα χνάρια της

στους ουρανούς ανάψαν τα φανάρια της.

Οδ.Ελυτης

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 months later...

Πως να αποφύγεις τη σύγκρουση με το αυτοκίνητο (όταν ποδηλατείς)

Εξαιρετικά χρήσιμες συμβουλές για ασφαλή οδήγηση ποδηλάτου στην πόλη από τον Μάικλ Μπλούτζεϊ της αμερικανικής ποδηλατικής οργάνωσης C.I.C.L.E.

ΔΕΚΑ ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙΣ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ

Οι κανόνες ασφαλείας που θα διαβάσεις δεν είναι οι τυπικοί κανόνες που απλώς λένε να φοράς κράνος και να τηρείς τον ΚΟΚ. Σκέψου. Το να φοράς κράνος δεν θα σε βοηθήσει καθόλου να μην τρακάρεις με αυτοκίνητο. Σίγουρα βοηθάει ΑΝ σε χτυπήσει αυτοκίνητο και γι αυτό είναι καλό να φοράς κράνος, αλλά ο πρώτος στόχος πρέπει να είναι να αποφύγεις τη σύγκρουση. Το πρόβλημα με τη συμβουλή του «να τηρείς τον ΚΟΚ» είναι ότι πολλοί νομίζουν ότι αρκεί να μην περνούν με κόκκινο και όλα θα πάνε καλά. Ομως, ο ΚΟΚ δεν είναι σε καμία περίπτωση αρκετός. Παράδειγμα στην Αμερική ο ΚΟΚ λέει στα ποδήλατα να κινούνται όσο πιο δεξιά γίνεται. Ομως, όταν είσαι πολύ δεξιά, μπορεί να ανοίξει η πόρτα ενός παρκαρισμένου μπροστά σου, οι οδηγοί που βγαίνουν από στενά και γκαράζ δεν σε βλέπουν και αυτοί που έρχονται από πίσω σου μπορεί να σε περάσουν πολύ κοντά, γιατί δεν τους υποχρέωσες να αλλάξουν λωρίδα. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να καταλήξεις νομοταγής πλην όμως τραυματίας.

002right-cross.gif1 AYTOKINHTO ΠΕΤΑΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΔΕΞΙΑ

Ενας από τους πιο συνηθισμένους τρόπους να σε χτυπήσει (ή παρολίγο να σε χτυπήσει) αυτοκίνητο. Αυτοκίνητο βγαίνει από γκαράζ ή στενό στα δεξιά σου. Υπάρχουν δύο ήδη σύγκρουσης: είτε το αυτοκίνητο πέφτει πάνω σου από το πλάι είτε πετάγεται μπροστά σου και πέφτεις εσύ πάνω του.

Πώς να την αποφύγεις

1 Πάρε φως. Αν κάνεις ποδήλατο το βράδυ είναι απολύτως απαραίτητο να πάρεις φως. Ακόμη και την ημέρα, ένα έντονο λευκό φως που αναβοσβήνει σε κάνει πιο ορατό. Ψάξε τα νέα φώτα LED, των οποίων οι μπαταρίες διαρκούν δέκα φορές περισσότερο. Τα καλύτερα φώτα είναι αυτά που προσαρμόζονται στο κράνος ή στο κεφάλι, γιατί μπορείς να στρέφεις το φως σου προς τον οδηγό την ώρα που τον κοιτάς.

2 Κορνάρισε. Πάρε ένα δυνατό κουδούνι ή κόρνα και ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ κάθε φορά που βλέπεις αυτοκίνητο να πλησιάζει από τα δεξιά. Αν δεν έχεις κόρνα, φώναξε "Ειιιι" Μπορεί να νιώθεις άβολα κορνάροντας ή φωνάζοντας, αλλά καλύτερα να κάνεις λίγο θόρυβο παρά να σε χτυπήσουν.

3 Κόψε ταχύτητα. Αν δεν μπορείς να κοιτάξεις τον οδηγό στα μάτια, (ιδίως το βράδυ) κόψε ταχύτητα τόσο ώστε να μπορέσεις να σταματήσεις τελείως αν χρειαστεί. Χάνεις κάποια δευτερολεπτα αλλά είναι καλύτερο από ένα τετ α τετ με το αυτοκίνητο. Αυτό το απλό πράγμα έχει σώσει τη ζωή μου αμέτρητες φορές.

4 Πήγαινε πιο αριστερά. Πρόσεξε τις γραμμές Α και Β στο σχήμα. Πιθανώς έχεις συνηθίσει να βρίσκεσαι στην Α, κοντά στο πεζοδρόμιο, γιατί ανησυχείς μήπως σε χτυπήσουν από πίσω. Ομως κοιτα το αυτοκίνητο. Οταν ο οδηγός ελέγχει το δρόμο, δεν κοιτάζει το πεζοδρόμιο, τον ποδηλατόδρομο ή το ρείθρο του δρόμου. Κοιτάζει το ΜΕΣΟ του δρόμου αναζητώντας άλλα αυτοκίνητα. Οσο πιο αριστερά εισαι (πχ στη θέση Β) τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να σε δει το αυτοκίνητο. Υπάρχει και κάτι επιπλέον. Αν ο οδηγός δεν σε δει και αρχίσει να βγαίνει, μπορεί να καταφέρεις να πας ακόμα πιο αριστερά ή μπορεί να καταφέρεις να τρέξεις και να φύγεις χωρίς να σε χτυπήσει, ή μπορεί να πέσεις στο καπώ καθώς φρενάρει. Σε κάθε περίπτωση, έχεις κάποιες επιλογές. Αν είσαι εντελώς δεξιά και πεταχτεί μπροστά σου, η μόνη σου «επιλογή» είναι να πέσεις πάνω στην πόρτα του οδηγού. Η μέθοδος αυτή με έχει σώσει τρεις φορές στις οποίες έπεσε πάνω μου αυτοκίνητο αλλά δεν χτύπησα, ενώ αν δεν είχα μετακινηθεί προς τα αριστερά θα είχα σίγουρα πέσει πάνω στην πορτα του οδηγού. Φυσικά, πάντα κάτι χάνεις. Κάνοντας ποδήλατο πιο κοντά στο μέσο του δρόμου είσαι πιο ευάλωτος στα αυτοκίνητα που έρχονται από πίσω. Το που ακριβώς κινείσαι μπορεί να εξαρτάται από το φάρδος του δρόμου, από το πόσα αυτοκίνητα περνούν, από το πόσο γρήγορα και πόσο κοντά σε προσπερνούν και από το πόσο απέχεις από την επόμενη διασταύρωση. Σε δρόμους υψηλότερων ταχυτήτων με λίγες διασταυρώσεις καλύτερα να βρίσκεσαι πιο δεξιά, σε αργούς δρομους με πολλές διασταυρώσεις πήγαινε πιο κοντά στο κεντρο του δρόμου.

2 ΣΤΟ ΒΕΛΗΝΕΚΕΣ ΤΗΣ ΠΟΡΤΑΣ

Οδηγός ανοίγει την πόρτα μπροστά σου. Αν δεν σταματήσεις έγκαιρα, πέφτεις κατευθείαν πάνω της. Αυτό είναι ένα από τα ατυχήματα που αποφεύγονται ευκολότερα αλλά και ένα από τα πιο επικίνδυνα. Συχνά ένας ποδηλάτης που «τρώει πόρτα» πέφτει στη διερχόμενη κίνηση επειδή κάνει απότομο ελιγμό για να αποφύγει την πόρτα ή γιατί η πόρτα τον ρίχνει κάτω.

Πώς να το αποφύγεις

Κράτα απόσταση ασφαλείας περίπου 1,2 με 1,5 μέτρο. Μια πόρτα που ανοίγει είναι επικίνδυνη ακόμη κι αν βρει μόνο στην άκρη του τιμονιού σου, γιατί μπορεί να σε στρίψει κατευθείαν πάνω στην κίνηση. ΔΩΣΕ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΤΟ ΧΩΡΟ για να το αποφύγει. Μπορεί να μην θέλεις να είσαι στο κέντρο της λωρίδας γιατί έτσι τα αυτοκίνητα δυσκολεύονται να σε προσπεράσουν, αλλά έχεις ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ να φας πορτα από παρκαρισμένο από το να σε χτυπήσει από πίσω οδηγός που σε βλέπει. Αν για οποιοδήποτε λόγο πρέπει να περνάς κοντά σε παρκαρισμένα, πήγαινε αργά ώστε να μπορείς να σταματήσεις απότομα και με ασφάλεια. Κοίτα μέσα στα αυτοκίνητα για να δεις αν είναι κανένας μέσα και μην σπεύδεις να συμπεράνεις ότι είναι άδεια. Μερικές φορές οι οδηγοί σκύβουν για να πάρουν πχ την τσάντα τους και μετά ανοίγουν απότομα την πόρτα μπροστά σου.

3 ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ ΚΟΚΚΙΝΟ

Σταματάς στο δεξί πλάι αυτοκινήτου που περιμένει στο κόκκινο ή στο STOP. Ο οδηγός δεν μπορεί να σε δει. Οταν ανάβει το φανάρι, προχωράς μπροστά και ο οδηγός στρίβει απροειδοποίητα πάνω σου. Επικίνδυνο και με τα ΙΧ αλλά πολύ χειρότερο με τα φορτηγά, τα ημιφορτηγά η τα λεωφορεία

Πώς να το αποφύγεις

Μην σταματάς στο τυφλό σημείο. Σταμάτα ΠΙΣΩ από το αυτοκίνητο, όχι πλάι του. Ετσι σε βλέπουν από όλες τις μεριές. Ειναι αδύνατο να μην σε δει ο από πίσω όταν έχεις σταματήσει ακριβώς μπροστά του. Μια άλλη επιλογή είναι να σταματήσεις λίγο πιο μποστά από το πρώτο αυτοκινητο (σημείο Α) ώστε να μπορει να σε δει ο πρώτος οδηγός, είτε ανάμεσα στο πρώτο και στο δεύτερο (σημείο Β) ώστε το πρώτο αυτοκίνητο να μην στρίψει πάνω σου και το δεύτερο να μπορεί να σε δει. Εννοείται ότι όπως δεν πρέπει να σταματάς ακριβώς πλάι στο πρώτο αυτοκίνητο έτσι δεν πρέπει να σταματάς και ακριβώς πλάι στο δεύτερο. Οποιοδήποτε από τα δύο μπορεί να σε στειλει...

005red-light-take-lane.gifΑν επιλέξεις το σημείο Α, μπροστά από το πρώτο, τότε πέρνα γρήγορα το δρόμο μόλις ανάψει το πράσινο. Μην κοιτάξεις αν θέλει ή δεν θέλει να στρίψει ο οδηγός, έτσι κι αλλιώς, στο σημείο Α, αν θέλει να στρίψει και εσύ μείνεις ακίνητος θα πέσει πάνω σου. Δεν θα είχες καθήσει στο σημείο Α αν δεν ήθελες να φύγεις γρήγορα; Οταν ανάψει το πράσινο τρέξε, (αλλά σιγουρέψου ότι δεν περνάει κανείς μπροστά σου με κόκκινο!) Αν επιλέξεις το σημείο Β, ΜΗΝ περάσεις το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά σου, κρατήσου πίσω του γιατί ανα πάσα στιγμή μπορεί να κάνει δεξιά. Κι αν δεν κάνει αμέσως μπορεί να κάνει αργότερα σε κάποιο στενό ή καποιο γκαράζ. Μην περιμένεις να βγάλει φλας, δεν πρόκειται. Να θεωρείς ότι ένα αυτοκίνητο μπορεί ανά πάσα στιγμή να κάνει δεξιά. (ΠΟΤΕ μην προσπερνάς αυτοκίνητα από δεξιά) Ομως, προσπάθησε να κρατηθείς μπροστά από το πισινό σου αυτοκίνητο μέχρι να περάσεις τη διασταύρωση, γιατί αλλιώς μπορεί να στριψει πάνω σου. Παρεμπιπτόντως πρόσεχε πολύ όταν προσπερνάς από δεξιά σταματημένα αυτοκίνητα στο φανάρι. Μπορεί να φας πόρτα από συνοδηγό ή επιβάτη που αποβιβάζεται.

006right-hook.gif4 Η ΔΕΞΙΑ ΣΤΡΟΦΗ

Αυτοκίνητο σε προσπερνάει και μετά προσπαθεί να στρίψει δεξιά ακριβώς μπροστά σου ή πάνω σου. Νομίζουν ότι επειδή είσαι με ποδήλατο δεν πάς πολύ γρήγορα και δεν καταλαβαίνουν ότι δεν προλαβαίνουν να σε περάσουν. Ακόμη κι όταν βλέπουν ότι φρενάρεις απότομα για να μην τους χτυπήσεις δεν καταλαβαίνουν ότι μπορεί να έκαναν κάτι λάθος. Είναι πολύ δύσκολο να αποφύγεις αυτού του είδους τη σύγκρουση γιατί το αυτοκίνητο δεν το βλέπεις παρά μόνο την τελευταία στιγμή και γιατί αν συμβεί δεν έχεις πουθενά να πας.

Πώς να το αποφύγεις

1 Μην κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο. Οταν κατεβαίνεις από το πεζοδρόμιο για να πας απέναντι τα αυτοκίνητα δεν σε βλέπουν. Κάνοντας το αυτό είναι σαν να ζητάς να σε χτυπήσουν.

2 Κρατήσου αριστερά. Αν καταλαμβάνεις ολόκληρη τη λωρίδα είναι πολύ δυσκολότερο να σε προσπεράσουν και να σου κόψουν το δρόμο ή να στρίψουν πάνω σου. Μην νιώθεις άσχημα αν καταλαμβάνεις τη λωρίδα. Αν τα αυτοκίνητα δεν απειλούσαν τη ζωή σου στρίβοντας μπροστά σου ή προσπερνώντας σε πολυ κοντά, δεν θα χρειαζόταν να το κάνεις. Αν ο δρόμος δεν είναι αρκετά φαρδύς ώστε να μπορούν τα αυτοκίνητα να σε προσπεράσουν με ασφάλεια, τότε ούτως ή άλλως πρέπει να τον καταλαμβάνεις ολόκληρο. Περισσότερα για τη σωστή θέση στο δρόμο πιο κάτω.

3 Κοίτα τον καθρέφτη σου ΠΡΙΝ φθάσεις στη διασταύρωση. (αν δεν έχεις καθρέφτη στο τιμόνι η στο κράνος ΠΑΡΕ ΑΜΕΣΩΣ) Να έχεις κοιτάξει τον καθρέφτη πολύ πριν φθάσεις στη διασταύρωση. Τη στιγμή που περνάς τη διασταύρωση θα χρειαστεί να κοιτάς με πολλή προσοχή μπροστά σου.

Συμβουλή που σώζει ζωες.

Αν πεταχτεί μπροστά σου αυτοκίνητο και σε κόψει, στρίψε κι εσύ δεξιά μαζί του. Μην σκεφτείς, στρίψε απότομα μαζί με το αυτοκίνητο. Καλύτερα να σε βγάλει το αυτοκίνητο από το δρόμο σου παρά να πέσεις κάτω από τις ρόδες.

007right-hook2.gif5 ΔΕΞΙΑ ΣΤΡΟΦΗ μερος Β

Προσπερνάς αυτοκίνητο που κινείται αργά (ή και άλλο ποδήλατο). Εκείνο στρίβει απροσδοκητα πάνω σου είτε για να παρκάρει είτε για να μπει σε κάποιο στενό.

Πώς να το αποφύγεις

1 Μην προσπερνάς από δεξιά Αυτή η σύγκρουση είναι πολύ εύκολο να αποφευχθεί. Μην προσπερνάς κανένα όχημα από δεξιά. Αν το αυτοκίνητο μπροστά σου πηγαίνει με 15 χιλιόμετρα την ώρα, κάποιο λόγο θα έχει. Πήγαινε κι εσύ αργά πίσω του, ή θα αρχίσει να πηγαίνει γρηγορότερα ή θα στρίψει. Αν συνεχίσει να πηγαίνει αργά, προσπέρασέ το από αριστερά. Οταν προσπερνάς ποδήλατα απο αριστερά φώναξε «αριστερά σου» πριν αρχίσεις την προσπέραση, ώστε να μην κάνουν απότομα αριστερά και πέσουν πάνω σου. (Και θυμίσου Είναι πολύ πιο σπάνιο να κινηθούν απότομα προς τα αριστερά, προς την κίνηση των αυτοκινήτων. χωρίς να κοιτάξουν, παρά να μετακινηθούν προς τα δεξιά, επειδή πχ έφθασαν στον προορισμό τους). Αν έχουν σταματήσει πολλά αυτοκίνητα στο φανάρι, τότε μπορείς να προσπαθήσεις να τα προσπεράσεις με μεγάλη προσοχή από δεξιά. Θυμίσου ότι πάντα κάποιος μπορεί να ανοίξει την πόρτα του συνοδηγού ή του επιβάτη για να βγει. Επίσης, αν φθάσεις στο πρώτο αυτοκίνητο και εκείνη την ώρα αρχίσουν όλα να κινούνται, μπορεί το πρώτο να στρίψει δεξιά χωρίς να σε έχει δει. (βλ παραπάνω "Το μοιραίο κόκκινο") Επίσης, όταν ακολουθείς αυτοκίνητο που πηγαίνει αργά να είσαι ακριβώς από πίσω του για να σε βλέπει από τον καθρέφτη. Αν είσαι ακριβώς δεξιά του, δεν μπορεί να σε δει. Ακόμη κι αν απλώς συμβαδίζεις μαζί του και δεν επιχειρήσεις να το προσπεράσεις, μπορεί να σε χτυπήσει αν αποφασίσει να στρίψει δεξιά και δεν σε έχει δει. Αφηνε πάντα αρκετό περιθώριο ώστε να φρενάρεις αν το αυτοκίνητο στρίψει.

2 Κοίτα πίσω σου πριν στρίψεις δεξιά. Μ αυτό τον τρόπο μπορείς να γλιτώσεις τη σύγκρουση με άλλους ποδηλάτες που παραβιάζουν την πρώτη συμβουλή και προσπαθούν να σε προσπεράσουν από δεξιά. Αν πριν στρίψεις δεξιά κοιτάξεις πίσω σου, θα βεβαιωθεί ότι δεν υπάρχει άλλος ποδηλάτης που προσπαθεί να σε προσπεράσει. (Επίσης, θυμίσου ότι μπορεί να έρχονται από πίσω σου και από το πεζοδρόμιο, ενώ εσύ είσαι στο δρόμο). Ακόμη κι αν φταίει ο άλλος ποδηλάτης που προσπέρασε από δεξιά, η συγκρούση δεν θα πονέσει λιγότερο.

6 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Αυτοκίνητο έρχεται αντίθετα από σένα. Αντί να συνεχίσει ευθεία, αποφασίζει να στρίψει αριστερά ακριβώς μπροστά σου, ή, ακόμα χειρότερα, πάνω σου. Αυτό μοιάζει με την περίπτωση 1 που αναφέραμε πιο πάνω.

Πώς να αποφύγεις τη σύγκρουση

1 Μην κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο. Οταν κατεβαίνεις από το πεζοδρόμιο για να διασχίσεις το δρόμο, τα αυτοκίνητα που στρίβουν δεν σε βλέπουν.

2 Πάρε μπροστινό φως. Αν κάνεις ποδήλατο βράδυ, πρέπει οπωσδήποτε να έχεις μπροστινό φως. Στις περισσότερες χώρες είναι υποχρεωτικό δια νόμου.

3 Φόρα κάτι φωτεινό, ακόμη και την ημέρα. Μπορεί να ακούγεται χαζό, αλλά τα ποδήλατα ειναι μικρά και είναι εύκολο να τα παραβλέψει κανείς, ακόμη και την ημέρα. Τα κίτρινα ή πορτοκαλί αντανακλαστικά γιλέκα κάνουν μεγάλη διαφορά. Επίσης, τα αντανακλαστικά λάστιχα για τα πόδια είναι και εύχρηστα και φθηνά.

4 Μην προσπερνάς από δεξιά. Μην προσπερνάς αργοκίνητα οχήματα από δεξιά. Αν το κάνεις αυτό, κρύβεσαι πλάι τους και τα οχήματα που έρχονται από αριστερά στις διασταυρώσεις δεν έχουν κανέναν τρόπο να σε δουν. Ασε που το ίδιο το αυτοκίνητο που προσπερνάς μπορεί να στρίψει δεξιά και να σε χτυπήσει.

5 Χαμήλωσε ταχύτητα. Αν δεν μπορείς να κοιτάξεις τον οδηγό στα μάτια, ιδίως τη νύχτα, μείωσε τόσο πολύ την ταχύτητά σου ώστε να μπορείς να σταματήσεις τελείως αν χρειαστεί. Είναι λίγο ενοχλητικό, αλλά πολύ καλύτερο από το να σε χτυπήσουν.

009rear-end1.gif7 ΣΟΥ ΤΗ ΦΕΡΝΟΥΝ ΠΙΣΩΠΛΑΤΑ

Κάνεις μια μικρή μετακίνηση προς τα αριστερά για να αποφύγεις παρκαρισμένο αυτοκίνητο, εξόγκωμα ή λακούβα και σε χτυπάει αυτοκίνητο από πίσω.

Πώς να αποφύγεις τη σύγκρουση

010rear-end1a.gif1 Μην μετακινείσαι ΠΟΤΕ αριστερά χωρίς πρώτα να κοιτάξεις πίσω σου. Μερικοί οδηγοί έχουν το συνήθειο να προσπερνούν τους ποδηλάτες ξυστά, οπότε έστω και μια μικρή μετακίνηση μπορεί να είναι καταστροφική. Κάνε εξάσκηση να κοιτάς πίσω σου ενώ πας σε ίσια γραμμή, μέχρι να το κάνεις τέλεια. Οι περισσότεροι νέοι ποδηλάτες έχουν την τάση να γέρνουν λίγο προς τα αριστερά την ώρα που κοιτάζουν πίσω, κάτι που φυσικά μπορεί να έχει πολύ κακές συνέπειες.

2 Μην μπαινοβγαίνεις στη λωρίδα των παρκαρισμένων αν είναι μισοάδεια. Μπορεί να μπεις στον πειρασμό να κάνεις ποδήλατο στη λωρίδα των παρκαρισμένων και να γυρνάς στην κίνηση όταν βρεις μπροστά σου παρκαρισμένο. Αυτό σε εκθέτει στον κίνδυνο του να σε χτυπήσουν από πίσω. Είναι καλύτερα να πηγαίνεις σε ευθεία γραμμή μέσα στην κίνηση. (Σ.τ.μτφ Η οδηγία αυτή προφανώς δεν γράφτηκε για την Ελλάδα. Πού ακούστηκε άδεια λωρίδα παρκαρισμένων?)

3 Πάρε καθρέφτη. Αν δεν έχεις, μπες σε ένα μαγαζί και πάρε τώρα. Υπάρχουν μοντέλα που προσαρμόζονται στο τιμόνι, στο κράνος, ακόμη και στα γυαλιά, ότι προτιμάς. Πρέπει πάντα να γυρνάς το κεφάλι πίσω πριν στρίψεις αριστερά, όμως ένας καθρέφτης βοηθάει να έχεις μια συνεχή αντίληψη της κίνησης χωρίς να γυρίζεις συνεχώς πίσω.

011rear-end2.gif8 ΣΟΥ ΤΗ ΦΕΡΝΟΥΝ ΠΙΣΩΠΛΑΤΑ μέρος Β

Αυτοκίνητο σε χτυπάει από πίσω. Αυτός είναι ο συχνότερος φόβος των ποδηλατών, αλλά τα περισσότερα ατυχήματα δεν γίνονται έτσι. (εκτός, ίσως, από τη νύχτα ή τις μεγάλες διαδρομές εκτός πόλης). Ομως, είναι από τις συγκρούσεις που θα δυσκολευτείς περισσότερο να αποφύγεις, αφού δεν έχεις μάτια στην πλάτη. Ο καλύτερος τρόπος να το αποφύγεις είναι να κινείσαι σε δρόμους με πολύ μεγάλο πλάτος ή σε δρόμους στους οποίους η κίνηση πηγαίνει αργά. Στο Ωστιν του Τέξας τρεις ποδηλάτες έχουν σκοτωθεί κατ αυτό τον τρόπο. Και τα τρία περιστατικά έγιναν νύχτα και τουλάχιστον οι δύο από τους τρεις δεν είχαν φώτα. Είναι σπάνιο να σε χτυπήσουν από πίσω μέρα.

Πώς να αποφύγεις τη σύγκρουση

1 Πάρε πίσω φως. Αν κάνεις ποδήλατο βράδι, πρέπει οπωσδήποτε να έχεις πίσω κόκκινο φως που να αναβοσβήνει. Το 60% των ατυχημάτων με ποδήλατα στη Φλόριντα γίνονται βράδυ και τα εμπλεκόμενα ποδήλατα δεν έχουν φώτα. Τα πίσω φώτα κοστίζουν λιγότερο από 10 ευρώ. Νιώθουμε την ανάγκη να το επαναλάβουμε. Αν κάνεις ποδήλατο βράδυ, πάρε πίσω φως.

2 Φόρα αντανακλαστικό γιλέκο ή άλλα αντανακλαστικά ρούχα. Τα καλά αντανακλαστικά ρούχα σε κάνουν πολύ πιο ορατό όχι μόνο τη νύχτα αλλά και τη μέρα. Βάλτε κάποιον να φορέσει ένα τέτοιο γιλέκο την ημέρα και να απομακρυνθεί από σας. Στα 300 μέτρα δεν θα βλέπετε ουτε αυτόν, ούτε το ποδήλατό του, θα βλέπετε όμως καθαρά το γιλέκο. Τη νύχτα η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη. Επίσης, όταν ακούς αυτοκίνητο να πλησιάζει, ίσιωσε την πλάτη σου, ώστε να είναι ακόμη πιο ορατά τα αντανακλαστικά.

3 Να επιλέγεις φαρδείς δρόμους. Να επιλέγεις δρόμους των οποίων η δεξιά λωρίδα είναι τόσο φαρδιά ώστε να χωράει εύκολα ένα αυτοκινητο και ένα ποδήλατο δίπλα δίπλα. Ετσι, μπορεί ένα αυτοκίνητο να σε προσπεράσει βιαστικά χωρίς να σε χτυπήσει, ακόμη και αν δεν σε έχει δει.

4 Να επιλέγεις αργούς δρόμους. Οσο πιο αργά πηγαίνει ένα αυτοκίνητο, τόσο περισσότερο χρόνο έχει ο οδηγός για να σε αντιληφθεί. Μάθετε να διασχίζετε την πόλη γειτονιά-γειτονιά.

5 Να πηγαίνεις από στενά, ιδίως τα σαββατοκύριακα. Ο κινδυνος το βράδυ της Παρασκευής ή του Σαββάτου είναι πολύ μεγαλύτερος από τις υπόλοιπες μέρες, γιατί οι οδηγοί είναι μεθυσμένοι. Αν κάνεις ποδήλατο βράδυ Σαββάτου, πήγαινε από τα στενά όχι από τους κεντρικούς.

6 Πάρε καθρέφτη. Πάρε καθρέφτη και χρησιμοποίησέ τον. Αν σου φανεί ότι ένα αυτοκίνητο δεν σε έχει δει, άσε το ποδήλατο και πήδα στο πεζοδρόμιο. Οι καθρέφτες κοστίζουν 5-15 ευρώ. Αν χρησιμοποιήσει κανείς καθρέφτη για λίγους μήνες μετά θα αναρρωτιέται πώς μπορούσε χωρίς αυτόν. Αν δεν πείθεστε, κάνετε ποδήλατο ενα μήνα με καθρέφτη και μετά βγάλτε τον. Θα διαπιστώσετε ότι συνέχεια κοιτάζετε εκεί που ήταν ο καθρέφτης και ότι νιώθετε ανασφάλεια χωρίς αυτόν.

7 Μην κολλάς στο πεζοδρόμιο. Συνήθως μας έρχεται να κάνουμε το αντίθετο, όμως δεν πρέπει να κάνουμε ποδήλατο ακριβώς δίπλα στο πεζοδρόμιο. Αυτό μας αφήνει λίγο χώρο να κάνουμε δεξιά αν δούμε στον καθρέφτη μεγάλο οχήμα που πλησιάζει χωρίς να στρίβει αρκετά για να μας παρακάμψει. Επίσης, όταν κάνεις ποδήλατο πολύ κοντά στο πεζοδρόμιο, υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να μην σε δει το αυτοκίνητο που θα πεταχτεί από δεξιά.

012crosswalk-slam.gif9 ΣΕ ΧΤΥΠΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΒΑΣΗ

Κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο και διασχίζεις το δρόμο στη διάβαση πεζών. Ενα αυτοκίνητο στρίβει δεξιά και πέφτει πάνω σου. Τα αυτοκίνητα δεν περιμένουν να βρουν ποδήλατα στη διάβαση πεζών γι αυτό πρέπει κανείς να είναι ΠΟΛΥ προσεκτικός για να αποφύγει τη σύγκρουση. Αυτός ο τύπος ατυχήματος είναι τόσο συχνός που έχουμε χάσει το λογαριασμό όσων μας έχουν πει ότι τους χτύπησαν έτσι.

Πως να αποφύγεις τη σύγκρουση

1 Πάρε μπροστινό φως. Αν κάνεις ποδήλατο βράδι, πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιείς μπροστινό φως.

2 Χαμήλωσε ταχύτητα. Χαμήλωσε ταχύτητα τόσο ώστε να μπορείς να σταματήσεις εντελώς αν χρειαστεί.

3 Μην κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο. Η σύντομη διαδρομή από το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο μπορεί να αποδειχθεί πολύ επικίνδυνη. Αν είσαι στο αριστερό πεζοδρόμιο, κινδυνεύεις να σε χτυπήσουν όπως δείχνει το σκίτσο. Αν είσαι στη δεξιά, κινδυνεύεις από αυτοκίνητο που έρχεται από πίσω σου και στρίβει δεξιά. Επίσης κινδυνεύεις από τα αυτοκίνητα που βγαίνουν από γκαράζ. Είναι δύσκολο να αποφύγεις τέτοιου είδους ατυχήματα, γι αυτό καλύτερα να μην κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο Αλλος ένας λόγος να μην κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο είναι ότι απειλείς τους πεζούς. Το ποδήλατό σου απειλεί τους πεζούς όπως το αυτοκινητο απειλεί εσένα. Αν παρόλ αυτά κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο, πήγαινε αργά και ΠΟΛΥ προσεκτικά, ιδίως όταν διασχίζεις δρόμους.

013wrong-way-wallop.gif10 ΠΑΣ ΑΝΑΠΟΔΑ ΚΑΙ ΣΕ ΧΤΥΠΟΥΝ

Πηγαίνεις ανάποδα ή κάνεις ποδήλατο στο αριστερό άκρο του δρόμου. Ενα αυτοκίνητο βγαίνει από στενό ή γκαράζ και στρίβει κατευθείαν πάνω σου. Δεν σε έχει δει γιατί κοιτάζει μόνο στα αριστερά του, όχι στα δεξιά του. Δεν περίμενε ότι κάποιος θα πηγαίνει ανάποδα. Μπορεί επίσης να σε χτυπήσει μετωπικά αυτοκίνητο που κινείται στον ίδιο δρόμο μαζί σου και δεν είχε χρόνο να αντιδράσει. Το αυτοκίνητο σε πλησιάζει ταχύτερα από το συνηθισμένο, γιατί πηγαίνεις και εσύ προς το μέρος του. Αν σε χτυπήσει, η σύγκρουση θα είναι πιο σφοδρή για τον ίδιο λόγο (η ταχύτητά του συνδυάζεται με τη δική σου)

Πώς να αποφύγεις τη σύγκρουση

Μην πηγαίνεις ανάποδα, πήγαινε με την κίνηση. Το να οδηγείς ανάποδα μπορεί να ακούγεται καλό γιατί βλέπεις τα αυτοκίνητα που σου ρχονται, αλλά δεν είναι. Να γιατί

1 Τα αυτοκίνητα που βγαίνουν από γκαράζ και στενά ακριβώς μπροστά σου και στρίβουν δεξιά στο δρόμο δεν περιμένουν ότι κάποιος θα τους πεταχτεί ανάποδα. Δεν θα σε δουν και θα πέσουν κατευθείαν πάνω σου.

2 Αν είσαι στο τέρμα αριστερό άκρο του δρόμου, πώς θα στρίψεις δεξιά;

3 Η σχετική ταχύτητα με την οποία θα σε πλησιάζουν τα αυτοκίνητα θα είναι πολύ υψηλότερη. Αν πηγαίνεις με 15 χλμ/ώρα, το αυτοκίνητο που έρχεται πίσω σου με 50 χλμ/ωρα σε προσεγγίζει με ρυθμό μόλις 35χλμ/ώρα. Αν όμως πας ανάποδα, σε προσεγγίζει με 65 χλμ/ώρα, κι έτσι έχετε και οι δύο λιγότερο χρόνο να αντιδράσετε. Επίσης, αν συγκρουστείτε, η σύγκρουση θα είναι δέκα φορές χειρότερη.

ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΚΟΜΑ

Να αποφεύγεις τους δρόμους με μεγάλη κίνηση Ενα από τα μεγαλύτερα σφάλματα που κάνει ο κόσμος όταν αρχίζει το ποδήλατο είναι να πηγαίνει ακριβώς από τους ίδιους δρόμους που πήγαινε και με το αυτοκίνητο. Είναι καλύτερο να επιλέγεις δρόμους στους οποίους τα αυτοκίνητα είναι λιγότερα και κινούνται πιο αργά. Φυσικά και τα ποδήλατα έχουν δικαίωμα στο δρόμο, αλλά αυτό δεν είναι και πολύ καλή παρηγοριά όταν κοιτάζεις τα ραδίκια ανάποδα. Αν μάθεις καλά τους δρόμους, θα δείς ότι μπορείς να πας σχεδόν παντού μέσα από τις γειτονιές.

Αναψε φώτα Προφανές; Αν πράγματι είναι τόσο προφανές τότε γιατί οι περισσότεροι ποδηλάτες κυκλοφορούν τη νύχτα χωρίς φώτα;

«Πιάσε» όλη τη λωρίδα όταν χρειάζεται. Συνήθως είναι πιο ασφαλές να είσαι στο μέσο της λωρίδας ή σχεδόν στο μέσο, από το να πηγαίνεις κολλητά στο δεξί πεζοδρόμιο. Να γιατί:Τα αυτοκίνητα στις διασταυρώσεις μπροστά σου σε βλέπουν καλύτερα αν είσαι στο δρόμο παρά αν είσαι στο άκρο του.Τα αυτοκίνητα που έρχονται από πίσω σου δεν επιχειρούν να σε προσπεράσουν όταν ο δρόμος είναι στενός.Δεν κινδυνεύεις από τις πόρτες των παρκαρισμένων Μπορεί να σε ανησυχεί το ότι καθυστερείς την κίνηση πίσω σου. Αν όμως είσαι σε δρόμο όπου συνέχεια σου έρχονται αυτοκίνητα από πίσω και αλλάζουν λουρίδες για να σε προσπεράσουν, τότε μάλλον είσαι σε λάθος δρόμο. Βρες έναν πιο ήσυχο.

Κάνε ποδήλατο σαν να ήσουν αόρατος Είναι καλό να κάνεις ποδήλατο με τέτοιο τρόπο που τα αυτοκίνητα να μην σε χτυπούν ακόμα και αν δεν σε βλέπουν. Δεν προσπαθείς να γίνεις αόρατος, απλώς διαμορφώνεις έτσι τις συνθήκες ώστε να μην έχει σημασία αν σε είδαν ή όχι. Στους δρόμους πολύ ταχείας κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα έχουν ελάχιστο χρόνο να σε δουν γιατί σε πλησιάζουν πολύ γρήγορα. Φυσικά πρέπει να αποφεύγεις τέτοιους δρόμους, εκτός αν υπάρχει άφθονος χώρος για ποδήλατο και αυτοκίνητο δίπλα-δίπλα. ΑΝ υπάρχει τέτοιος χώρος, τότε στους δρόμους πολύ ταχείας κυκλοφορίας, δοκίμασε να κάνεις ποδήλατο τέρμα δεξιά. Αν δεν χρησιμοποιείς το ίδιο κομμάτι της λωρίδας με τα αυτοκίνητα, θα σε φθάσουν, θα σε προσπεράσουν και δεν θα σε χτυπήσουν, ακόμη κι αν δεν σε δουν. Προφανώς δεν υποστηρίζουμε το να περνάει κανείς τα φανάρια με κόκκινο, αλλά αν το κάνεις, τότε κάθε φορά να σκέφτεστε ότι είσαι αόρατος. Ρώτα τον εαυτό σου "Αν ήμουν αόρατος, θα με χτυπούσαν;» Αν η απάντηση είναι ναι, τότε σε καμία περίπτωση μην επιχειρήσεις να περάσεις. Είτε σε κόκκινο είτε όχι, μην υποχρεώνεις τα αυτοκίνητα να χαμηλώσουν ταχύτητα για να μην σε χτυπήσουν. Οσο περισσότερο εναποθέτεις τις ελπίδες σου στους οδηγούς των αυτοκινήτων, τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν κάτι να πάει στραβά. Θυμήσου βέβαια ότι σε κάποιες περιπτώσεις είναι πιο ασφαλές να καταλαμβάνεις το μέσον της λουρίδας και άρα να ποντάρεις στην προσοχή των οδηγών. Σε γενικές γραμμές, προφανώς και δεν θέλεις να περνάς απαρατήρητος, γι αυτό και πρέπει να γνέφεις στους οδηγούς που πιστεύεις ότι δεν σε έχουν δει και να κυκλοφορείς το βράδυ φωτισμένος σαν χριστουγενιάτικο δέντρο.

ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ

http://www.podilates.gr/?q=node/976

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

καθε Παρασκευη παμε ποδηλατοβολτα!

-Μαζευόμαστε στο σταθμο του Θησειου ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΣΩΜΑΤΩΝ (ΕΡΜΟΥ) στις 21:30 .

-Αναχωρούμε στις 22:00 απο το Θησειο και παμε βολτα.

-Η βολτα ληγει τις πρωτες πρωινες ωρες ξανα στο σταθμο Θησειου,

αλλα ειναι προαιρετική για οσους δεν μπορουν ή επιθυμουν

να επιστρεψουν νωριτερα .

Στην βολτα αυτη καθε ποδηλατης εχει την ελευθερια και την ευθυνη του εαυτου του.

Δεν εχουμε αρχηγους , ειμαστε μονο μια γελαστη παρεα οδοιπορων ,που συνυπαρχουν

αρμονικα στον δρομο ακολουθώντας μερικους απλους κανονες-και τιποτε αλλο ! .

(=freeday)

n120049261340730_3268.jpg

21:30-02:00

Ποδηλατοβολτα καθε Παρασκευη , 21:30 Σταθμος Θησειου

02:00-07:00

freeday παλαβοβολτα

ΚΑΝΟΝΕΣ ποδηλατοβόλτας FREEDAY εδω :

http://www.vimeo.com/4713744

ΣΗΜΕΙΟ ΣΥΝΆΝΤΗΣΗΣ εδω :

http://www.vimeo.com/6612153

Πως ειναι μια freeday βολτα ?

http://www.vimeo.com/673776

το group του freeday στο facebook :

http://www.facebook....83986544&ref=mf

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 4 weeks later...

Παγκόσμιο πρωτάθλημα 2010 - http://www.brompton.co.uk/bwc/2010/

BWC 2010

BWCmainspace2.jpgREGISTRATION NOW OPEN!

The Brompton World Championship V will be held on Sunday 3rd October 2010 at Blenheim Palace, Oxfordshire. The event, now in its fifth year, its third in the UK, will once again be hosted in the majestic grounds of the palace, as part of the Breast Cancer Care Bike Blenheim Palace event.

The Championship will be greater than ever, both in numbers and in strength; due to popular demand, the field has been increased to 750 riders and, as befits a true world championship, the race in 2010 will welcome the winners from the various Brompton National Championships around the world.

The 2010 event will be held over the same circuit as in previous years, comprising 2 laps of a 6.5km course; this will give you the opportunity to beat the time you set over the same course last October, and maybe to beat the times set by the last two Brompton World Champions: Alistair Kay and Roberto Heras. Positions on the grid will still be awarded on a first-come, first-served basis so if you are keen to get ahead of the field, it could pay to register today!

Rules for the event are still pretty straightforward: helmets are a must, as are a blazer or suit jacket, collared shirt and tie. Sports attire is not permitted, unless it is hidden by the approved kit. There are prizes for the best-dressed, so competitors are encouraged to make an effort.

The deadline for registration is Sunday 19th September 2010 or whenever the event is full, which ever comes first.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 4 months later...

Ποδηλατοβόλτες στην Αθήνα

Κάθε πρώτη Δευτέρα του μήνα, οι ποδηλάτες/τισσες της Αθήνας συγκεντρωνόμαστε στις 19:00, στην πλατεία Συντάγματος και κάνουμε βόλτα στην πόλη. Σας περιμένουμε !!

Επίσης, κάθε Παρ., στις 9.30 μ.μ., ετοιμάσου για Freeday ποδηλατοβόλτα από την Πλατεία Ασωμάτων στο Θησείο (www.facebook.com/group.php?gid=49283986544)

Και κάθε Κυριακή, στις 6 μ.μ., λούμπεν ποδηλατοβόλτα στο Πεδίον του Άρεως. Ακόμα, στις 9/10 και 10/10:

Σχεδιάζουμε μία γιορτή ποδηλάτου, που θα γίνει στο Ολυμπιακό Κωπηλατοδρόμιο, μια μοναδική εγκατάσταση που ξεκίνησε να δέχεται το κοινό και τους ποδηλάτες από τον Ιούνιο. Λόγω των δυνατοτήτων που προσφέρει ο χώρος έχουμε μία σπάνια ευκαιρία να οργανώσουμε μία εκδήλωση όπου θα μπορούν να συμβαίνουν ταυτόχρονα διάφορα πράγματα, από αγώνες μέχρι παιχνίδια, συζητήσεις, εκθέσεις σε διαφορετικές περιοχές του χώρου και σε διαφορετικές ώρες σύμφωνα με ένα πρόγραμμα που θα φτιάξουμε.

Το Ολυμπιακό Κωπηλατοδρόμιο και το Εθνικό Πάρκο Σχινιά Μαραθώνα αγαπούν το ποδήλατο και θέλουμε να ξεκινήσει με αυτή την εκδήλωση η έμπρακτη στήριξη σε ότι έχει να κάνει με το ποδήλατο και τη διάδοσή του σαν μέσο άθλησης, ψυχαγωγίας, μετακίνησης, οικολογικής συμπεριφοράς και πολλά άλλα!…

Γιατί μία γιορτή ποδηλάτου;

√ Διότι είμαστε ήδη πολλοί και θέλουμε να έχουμε την ευκαιρία να συναντηθούμε με αφορμή το πάθος μας για το ποδήλατο σε ένα τόπο που μας χωράει όλους και που είναι φιλικός προς το ποδήλατο.

√ Διότι θέλουμε να δοθεί η ευκαιρία μέσα από μία τέτοια διοργάνωση σε πολύ περισσότερο κόσμο που δεν έχει υιοθετήσει ακόμη το ποδήλατο σαν τρόπο ψυχαγωγίας, άθλησης, μετακίνησης, αγορών, οικολογικής συνείδησης και πολλών άλλων να το γνωρίσει και να το αγαπήσει.

√ Διότι η συγκυρία των καιρών είναι ευνοϊκή για να το κάνουμε και θέλουμε να το εκμεταλλευτούμε.

Αυτό που σε όλη σχεδόν την Ευρώπη είναι καθημερινότητα, την Ελλάδα μοίζει με περιπέτεια..Ας ελπίσουμε ότι σύντομα θα ζήσουμε μια νέα πραγματικότητα...για περισσότεραhttp://www.podilates.gr/ http://criticalmass.gr

Ενημέρωση και Επικοινωνία

Η ενημέρωση για καινούριες εκδηλώσεις, εξελίξεις, ποδηλατοπορείες, ανακοινώσεις, δράσεις των ΠΟΔΗΛΑΤισσΩΝ στην Αθήνα για το ποδήλατο ή οτιδήποτε άλλο σημαντικό γίνεται μέσω mailing list.

Για να ενημερώνεστε εγκαίρως για τις επόμενες δράσεις των ΠΟΔΗΛΑΤισσΩΝ , γραφτείτε στη mailing list: podilato-subscribe@yahoogroups.com.

Για να επικοινωνήσετε μαζί μας στείλτε mail στο:podilates@yahoo.gr, http://www.podilates.gr/

Κάθε πρώτη Δευτέρα του μήνα στις 7 μ.μ.,

κάθε Παρασκευή στις 9.30 μ.μ., κάθε Κυριακή στις 6 μ.μ.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

Το ποδήλατο μπορεί να βλάψει την ποιότητα του σπέρματος των ανδρών.

Η σωματική άσκηση δεν έχει ιδιαίτερη επίπτωση στην ποσότητα ή την ποιότητα του σπέρματος ενός άνδρα, με μια βασική εξαίρεση από ό,τι φαίνεται: το ποδήλατο. Μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι άνδρες που κάνουν ποδήλατο τουλάχιστον πέντε ώρες την εβδομάδα, έχουν λιγότερο σε ποσότητα και σε δραστικότητα σπέρμα σε σχέση με όσους δεν κάνουν καθόλου ποδήλατο. Προηγούμενες έρευνες είχαν δείξει ότι οι αθλητές ποδηλάτες έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν προβλήματα στο ουροποιητικό και το αναπαραγωγικό σύστημά τους, μεταξύ άλλων παρουσιάζοντας χειρότερη ποιότητα σπέρματος. Τώρα, οι ερευνητές, υπό την Λορίν Γουάιζ του πανεπιστημίου της Βοστώνης, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό για θέματα γονιμότητας "Fertility and Sterility", σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ, επιβεβαίωσαν ότι φαίνεται να υπάρχει μια παρόμοια σχέση μεταξύ ποδηλάτου-σπέρματος όχι μόνο στους επαγγελματίες αθλητές, αλλά και σε όσους ασχολούνται ερασιτεχνικά με το ποδήλατο. Οι αμερικανοί ερευνητές μελέτησαν 2.200 "μέσους" άνδρες, που έδωσαν δείγματα σπέρματος και απάντησαν σε διάφορες ερωτήσεις για την υγεία τους και τις συνήθειες σωματικής άσκησης. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι όσοι άνδρες ασκούνταν τακτικά (με διάφορους τρόπους), δεν είχαν περισσότερα προβλήματα με το σπέρμα τους σε σχέση με όσους δεν ασκούνταν ποτέ. Όμως όταν οι επιστήμονες ανέλυσαν τους επιμέρους τρόπους φυσικής άσκησης που έκανε ο καθένας εθελοντής, τότε προέκυψε ότι όσοι άνδρες έκαναν ποδήλατο πέντε ώρες την εβδομάδα και πάνω, είχαν διπλάσιες πιθανότητες να έχουν τόσο αραιότερο σπέρμα όσο και χειρότερης ποιότητας (δηλαδή λιγότερο κινητικό και δραστήριο). Μεταξύ των ανδρών που δεν ασκούνταν τακτικά, το 23% είχε λιγοστό σπέρμα, έναντι 31% όσων έκαναν τακτικά ποδήλατο. Περίπου το 40% των τακτικών ποδηλατών είχαν αραιό σπέρμα αλλά με καλή κινητικότητα έναντι ανάλογου ποσοστού 27% μεταξύ αυτών που δεν ασκούνταν. Οι τραυματισμοί ή η άνοδος της θερμοκρασίας στην περιοχή του οσχέου, που μπορεί να συμβούν στη διάρκεια του ποδηλάτου, πιθανώς εξηγήσουν τα προβλήματα με το σπέρμα, σύμφωνα με τους ερευνητές. Πάντως η Γουάιζ επεσήμανε ότι είναι πολύ νωρίς ακόμα να υποστηριχθεί με κάθε βεβαιότητα ότι το ποδήλατο είναι η αιτία για τα προβλήματα στο σπέρμα. Όπως είπε, πρέπει να γίνουν κι άλλες έρευνες σχετικά με το ζήτημα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.