Kostas.Ioannou Posted June 9, 2011 Report Posted June 9, 2011 Επισυναπτόμενο κείμενο: http://hotfile.com/dl/120256058/a741e18/Kritiki-Protaseis_yia_Iatriki_Ioanninon_Maios2011.pdf Αγαπητοί συμφοιτητές, Η ΓΣ της Σχολής 711α/3-5-2011 αποφάσισε "να υποβάλετε προτάσεις και να επισημάνετε τα κακώς κείμενα στο πρόγραμμα σπουδών και να γίνει συζήτηση σε επόμενη Γενική Συνέλευση" (έγγραφο Σχολής Αρ πρωτ 3531/16-5-2011). Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, το αναγνωρίζουμε πιστεύω όλοι, ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της Σχολής μας χρειάζεται κατεπειγόντως αλλαγές και εκσυγχρονισμό. Με αφορμή λοιπόν αυτή την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης γράφτηκε το επισυναπτόμενο κείμενο. Αποτελεί μια κραυγή αγανάκτησης που πιστεύω πως εκφράζει και τους περισσότερους από εσάς, αν όχι στο σύνολό του, στα περισσότερα μέρη του. Περιέχει μια κριτική προς το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα της Σχολής εστιασμένο ειδικά στο 6ο έτος και αναφέρεται συγκεκριμένα στον τρόπο που γίνονται οι διαλέξεις, οι κλινικές πρακτικές, στον τρόπο εξέτασης και βαθμολόγησης, καθώς και στο παθολογικό άγχος που προκαλούν αυτές οι διαδικασίες. Ακολουθούν συγκεκριμένες και όσο το δυνατό πιο πρακτικές προτάσεις για να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα. Στο τέλος, ως συμπληρωματικό κείμενο, εκθέτω την εμπειρία μου από πρακτικές ασκήσεις στο εξωτερικό και συγκεκριμένα σε Τσεχία, Κροατία, Γερμανία και Μεξικό ως μια εικόνα του τι υπάρχει εκεί έξω, εκτός της μικρής και απομονωμένης Σχολής μας. Το κείμενο το έχουν ήδη λάβει μέσω email όλα τα μέλη ΔΕΠ και αρκετοί φοιτητές, αλλά όχι όλοι οι φοιτητές. Για αυτό το λόγο κατέφυγα στο διαδίκτυο. Το κείμενο το υπογράφω επώνυμα και αυτή η χειρονομία μου έχει συγκεκριμένο σκοπό: Το κείμενο στην αρχική του μορφή δεν προοριζόταν για δημοσίευση ή μάλλον θα δημοσιευόταν αφού έπαιρνα το πτυχίο στα χέρια μου. Είχα σκεφτεί έτσι όπως ήμουν προγραμματισμένος να σκεφτώ, ότι δηλαδή αν έπεφτε αυτό το κείμενο στα χέρια των εξεταστών μου δε θα έπαιρνα ποτέ πτυχίο. Μετά συνειδητοποίησα τι σκεφτόμουν και ντράπηκα πραγματικά. Ήταν μια παραδοχή ότι ζω σε ένα κόσμο στον οποίο δεν έχω ελευθερία έκφρασης της γνώμης μου, στον οποίο άλλοι αποφασίζουν για μένα και σίγουρα όχι για το καλό μου και στον οποίο πρέπει να σκύβω το κεφάλι αν θέλω να πετύχω και να προοδεύσω στη ζωή μου. Πώς;!! Αυτά εννοείται πως ΔΕΝ συμβαίνουν και ότι ΔΕΝ ζούμε σε δικτατορικό καθεστώς! Μετά συνειδητοποίησα ότι αν εκφράσω την άποψή μου λέγοντας την πάσα αλήθεια, με αισθήματα ειλικρινούς συμπάθειας και σεβασμού προς όλους τους εμπλεκομένους και προς ένα καλό και κοινωφελή σκοπό, δεν πρέπει να έχω τίποτα να φοβάμαι. Ο φόβος όμως είναι μια πραγματικότητα που κυριαρχεί στη Σχολή μας και, προσωπικά, δεν καταλαβαίνω από πού πηγάζει. Είναι πράγματα που τα συζητάμε καθημερινά στα κυλικεία, στη βιβλιοθήκη, στις αίθουσες διδασκαλίας, στις κλινικές. Τα ίδια πράγματα μας ταλαιπωρούν τόσα χρόνια, τα ίδια ξανά και ξανά, μας προκαλούν τρομερό άγχος, μας κάνουν να αισθανόμαστε αβάστακτη την αδικία που διαπράττεται σε βάρος μας και όμως! εξακολουθούμε να περιμένουμε κάποιο από μηχανής θεό να μας αφουγκραστεί και να λύσει όλα τα προβλήματα από τη μια μέρα στην άλλη. Έστω και αν όλα όσα βιώνουμε και θα θέλαμε να αλλάξουν στη Σχολή τα θεωρούμε αυτονόητα, ίσως οι ίδιοι οι καθηγητές μας να μην τα καταλαβαίνουν. Ίσως να έχουν βολευτεί στη δουλειά τους, στο σύστημα, στην καθημερινότητά τους, που δεν αντιλαμβάνονται τι συμβαίνει γύρω τους. Λέω «ίσως» πιστεύοντας όμως ότι αυτό είναι κάτι πολύ πραγματικό σε ένα σύστημα κλειστό και αυτο-ανακυκλούμενο όπως το δικό μας. Αυτό που επιτρέπει στο σύστημα να αυτο-ανακυκλώνεται και να επαναλαμβάνονται οι ίδιες καταστάσεις σε κάθε γενιά φοιτητών είναι ο φόβος που κυριαρχεί ανάμεσά μας. Δε χαρακτηρίζω αυτό το φόβο γιατί δεν αντιπροσωπεύει κάτι συγκεκριμένο. Είναι ένας φόβος γενικός και διάχυτος αλλά αδικαιολόγητος και εξωφρενικός! Πρέπει επιτέλους να εξαλειφθεί! Αυτό το κείμενο, αν και είναι μακροσκελές δεν είναι κουραστικό, και, ακόμα και εν μέσω εξεταστικής, θα σας παρότρυνα να το διαβάσετε ολόκληρο. Ας γίνει μια αφορμή για να γνωστοποιηθούν οι διάλογοι που κάνουμε στους διαδρόμους των κλινικών, στα κυλικεία και στις αίθουσες γράφοντάς τις στα σχόλιά σας. Είμαι σίγουρος ότι η ανωνυμία που προσφέρει το διαδίκτυο θα εξασφαλίσει πολλή ανταπόκριση. Τι θα γινόταν όμως αν όλοι λέγαμε τη γνώμη μας επώνυμα; Πόσο καλύτερη ποιότητα θα είχε καταρχήν η έκφρασή μας, χωρίς μάσκες και χωρίς την απερισκεψία που μας επιτρέπει ένα ψευδώνυμο; Τι θα γινόταν αν ο κάθε ένας γινόταν υπεύθυνος των λόγων και των πράξεών του, αν παραδεχόμασταν όλοι ότι έχουμε το δικαίωμα και την ελευθερία να εκφραστούμε; Αυτό δε θα εξάλειφε αμέσως το φόβο; Για να έχουμε την απαίτηση από τους καθηγητές μας να αλλάξουν για εμάς, πρέπει πρώτα εμείς να αλλάξουμε για εμάς. Ας ξυπνήσουμε επιτέλους! Η Γενική Συνέλευση των καθηγητών θέλει να επισημάνει τα κακώς κείμενα του προγράμματος σπουδών με απώτερο στόχο, φαντάζομαι, να το βελτιώσει. Είναι δυνατόν να τους αφήσουμε να το κάνουν αυτό χωρίς εμάς; Ο συμφοιτητής σας, Κώστας Ιωάννου ΥΓ. Δεν είμαι ο μόνος που έγραψα ένα τέτοιο κείμενο, αλλά παρόμοια κείμενα έχουν σταλεί ήδη με email σε όλα τα μέλη ΔΕΠ, επώνυμα ή ανώνυμα. Ελπίζω στο επόμενο διάστημα να διαβάσω και άλλα τέτοια κείμενα. Επισυναπτόμενο κείμενο: http://hotfile.com/dl/120256058/a741e18/Kritiki-Protaseis_yia_Iatriki_Ioanninon_Maios2011.pdf
karanti_maria Posted June 9, 2011 Report Posted June 9, 2011 Κι εγώ έχω μία πρόταση μονάχα. Με αυτήν την λύση όλα τα κακά θα διορθωθούν! Πλήρης ιδιωτικοποίηση!
skydogsully Posted June 9, 2011 Report Posted June 9, 2011 Προφανώς το πρόβλημα των σχολών μας είναι ότι οι καθηγητές δεν ξέρουν Αγγλικά. Γι'αυτό δεν έχουν κάνει ένα απλό copy paste (αυτών που θα μπορούσαν) από τις σχολές στο εξωτερικό. Καλά που τους ενημέρωσες! ps:Βέβαια κάποιος[διεστραμμένος(?)] θα μπορούσε να υποθέσει ότι...they just don't give a f@ck!(is it about their $$? No?! Who cares?!)
ploutarxos 2 Posted June 9, 2011 Report Posted June 9, 2011 Δυστυχως ειχα την ατυχια να σπουδασω στα Γιαννενα και ειναι σαν να ακουω τον εαυτο μου...οταν ημουν φοιτητης. Με λυπη διαπιστωνω οτι τιποτα δεν εχει αλλαξει, αλλα το περιμενα κιολας.Αντιθετα θα με εξεπλητες φιλε Κωστα αν εγραφες κατι διαφορετικο. Δε θα πω κατι χιλιοειπωμενο για το κλασικο ελληνικο πανεπιστημιο, τους καθηγητες μας κτλ..Αλλα αυτο που συμβαινει στα Γιαννενα, ισως λογω του οτι ειναι μικρο και απομονωμενο Πανεπιστημιο, και οι λοιποι το εχουν και χ...ο εδω που τα λεμε, δε ξερω αν συμβαινει αλλου! Ειναι σα να ζουνε στην εποχη της Τουρκοκρατιας ακομα εκει στα Βουνα! Παιδαγωγικα απαραδεκτο,επιστημονικα πισω απο τον ηλιο, και μια ντοπια φατρια καθηγητων που αναπαραγεται στα πλαισια μιας μικρης επαρχιακης κοινωνιας.. Η συνταγη της πληρους αποτυχιας.Προσωπικα, η περιοδος του πανεπιστημιου ηταν η πιο αντιπαραγωγικη και θεωρω οτι δε με βοηθησε παρα ελαχιστα.Οτι ουσιαστικο εκπαιδευτικο μπορεσα να κανω ηταν μετα και μακρυα απο εκει(ευτυχως). Το μονο που μπορω να σου πω ειναι καλο κουραγιο και υπομονη.Θεωρω οτι δε προκειται να αλλαξει κατι , οσο και να το παλεψεις. Συμβουλη μου, τελειωσε τις σπουδες σου οσο μπορεις πιο γρηγορα και σχεδιασε απο τωρα το μετα!Εκει θα χασεις χρονο και ενεργεια χωρις λογο για να φωναζεις σε ωτα μη ακουοντων!
sFUCKianakis Posted June 9, 2011 Report Posted June 9, 2011 Αγαπητε Κωστα, πολυ χαρηκα οταν ειδα το κειμενο σου, οχι μονο για την προσπαθεια που κατεβαλες, αλλα και γιατι ειμαι κ εγω ενας απο τους φοιτητες που πονουν την Σχολη αυτη -κ ας την αφησα πλεον πισω μου- κ θα ηθελαν να δουν καποια πραγματα να αλλαζουν. Κ οπως κ εσυ, κ εγω εχω σκεφτει καποια πραγματα τα οποια θα σου παραθεσω παρακατω. Δυστυχως θα αρχισω λιγο ακομψα... Ημαστε στο ιδιο ετος, αλλα προς το παρον δεν θελω να σου πω ποιος ειμαι. Θα καταλαβεις παρακατω... Ωραιες οι προτασεις σου, καλη η προαιρεση σου, αλλα προβληματιζομαι για την αιτια της καθυστερημενης κινητοποιησης σου σ οτι αφορα το μελλον, τις διαδικασιες κ τα προβληματα της Σχολης μας. Κ συγκεκριμενα...Ολα για σενα προσωπικα ξεκινησαν οταν απετυχες σε ενα μαθημα. Κ δυστυχως μονο τοτε ξεκινησες να σκεφτεσαι οτι η Σχολη αυτη ειναι αδικη κ προβληματικη. Διοτι μεχρι εκεινο το σημειο η παπαγαλια σου απεδιδε. Και ναι Κωστα, μια εξεταση με τρεις ερωτησεις ειναι κατα μεγαλο ποσοστο αδικη κ δεν ανταποκρινεται σε καμια περιπτωση στο ποσοστο της υλης που θα καλυψει ενας φοιτητης διαβαζοντας, αλλα ειμαι 1000% σιγουρος, πως αν ειχες περασει την μερα εκεινη, το σημερινο σου κειμενο δεν θα γραφοταν ποτε... Κ αν με ρωτας κ προσωπικα, ενας φοιτητης 6ου ετους θα πρεπει να γνωριζει να πει εστω κ μια αιτια θρομβοκυτταρωσης οταν εχει περασει απο κ εχει διαβασει Παθολογια...Μπορεις να καταφυγεις κ στην ευκολη απαντηση "ειχα αγχος...". Μονο εσυ γνωριζεις την αληθεια...Αν σε αδικω, πες το μου και θα σου ζητησω συγνωμη...Αλλα θα ηθελα να μου απαντησεις ειλικρινα... Σκοπος του κειμενου μου ομως -οπως προειπα- δεν ειναι να σου επιτεθω, απλα εσυ κανεις μια κριτικη/αυτοκριτικη παραλειποντας καποια σημεια στην δευτερη... Σ οτι αφορα τις αλλαγες στην Σχολη μας. θα προσθεσω καποιες αδρες προτασεις, που ομως δεν εχω πολυσκεφτει κ εννοειται οτι επιδεχονται κριτικης. Εξεταση: σε καποια μαθηματα ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να μαθεις τα ΣΟΣ, κ δεν εννοω τα αγαπημενα η το αντικειμενο του καθηγητη, αλλα πραγματικα αυτα που μπορει να συναντησεις στην κλινικη σου πορεια, κ οχι να μαθεις τον Πυρετο Βραχωδων Ορεων στην Παθολογια, την γεωγραφικη γλωσσα (η καπως ετσι...) στην ΩΡΛ και την νωτιαια μυικη ατροφια στην Παιδιατρικη (για να πω κ εγω τον δικο μου πονο, κ καπου εδω καταλαβες ποιος ειμαι...). Η γνωση σε ΚΑΠΟΙΕΣ ειδικοτητες πρεπει να ειναι περιορισμενη, γιατι τα περιττα γεμιζουν τσαμπα το μυαλο κ τελικα δεν χρειαζονται. Να μπορεις να περνας το μαθημα οταν θα επιβεβαιωνεται πως γνωριζεις τα βασικα, αυτα που οπωσδηποτε πρεπει να ξερεις φευγοντας απο αυτη την κλινικη. Αλλα...η περαιτερω γνωση κ προσπαθεια να ανταμοιβεται. Δηλαδη, η βασικη γνωση να προσφερει εναν μετριο βαθμο κ η λεπτομερης εναν υψηλοτερο. Δικαια πραγματα... Γι αυτο οι ερωτησεις να ειναι διαβαθμισμενης δυσκολιας με τις δυκολες να ειναι κ οι λιγοτερες. Επισης, δεν υπαρχει λογος να εξεταζομαστε ταυτοχρονα σε τεραστιο ογκο υλης, στην τελικη θα πρεπει να εξεταζεται πως χειριζομαστε μια ποσοτητα γνωσης. Γι αυτο, σπασιμο μεγαλων μαθηματων σε επιμερους εξεταστικα κομματια. Ετσι ωστε, αν δινεις Παθολογια η Παθο.Φ. πχ κ εγραψες καλα σε θεματα Αιματολογιας, Νεφρολογιας αλλα απετυχες σε Πνευμονολογια κ Ενδοκρινολογια, να μην ξαναδωσεις σε ολη την υλη, αλλα μονο σε αυτα που δεν κατειχες καλα. Ομως, θα πρεπει να μαστε κ λογικοι, κ αφου θελουμε να μοιασουμε κ στους Ευρωπαιους ας αφομοιωσουμε κ αλλα στοιχεια, που φαινομενικα δεν μας συμφερουν ως φοιτητες. Τι εννοω; 3 ευκαιριες να περασεις ενα μαθημα, αν αποτυχεις φευγεις απο την Σχολη. Δεν θα μπορεις να δινεις μια-μια τις διδακτικες μοναδες του μαθηματος μεχρι να περασεις στα 17 χρονια... Τι προυποθετει; Δικαιους κ ακεραιους εξεταστες. Τι θα πετυχει; Την κινητοποιηση καποιων φοιτητων που ξεχασαν γιατι μπηκαν σ αυτη την Σχολη. Διδασκαλια: το μεγαλυτερο κατ εμε λαθος που κανουν οι Ιατρικες Σχολες σ αυτο τον τομεα ειναι οτι διδασκουν ασθενειες κ ειδικοτητες. ΛΑΘΟΣ! Ποτε δεν θα ερθει ο ασθενεις κ θα πει: Γεια σας εχω παγκρεατιτιδα, παρακαλω θεραπευστε με! Θα ερθει με καποια συμπτωματολογια. Αρα αυτο θα πρεπει κ να διδασκεται. Συμπτωματολογια. Κ οχι ειδικοτητες, αλλα συστηματα. Κυκλοφορικο, Ενδοκρινικο, Νευρικο με συμμετοχη στις διδασκαλιες των αντιστοιχων ειδικοτητων που εμπλεκονται. Πχ: το θωρακικο αλγος θα αναλυεται απο Καρδιολογους κ Πνευμονολογους κατα κυριο λογο κ εν μερη απο Χειρουργους που θα περιλαμβανουν κ τα ορθοπεδικα-τραυματιολογικα θεματα.Η Φαρμακολογια να υπαρχει απο τη μια ως ανεξαρτητο μαθημα που θα διδασκει Φαρμακοκινητικη (παρα πολυ σημαντικη, θα το καταλαβετε αργοτερα οι νεωτεροι)και ισως ακομη την Αναλγησια (καθημερινο προβλημα σε ολες τις ειδικοτητες) κ αντιφλεγμονωδεις παραγοντες κ απο την αλλα σε συναρτηση με το εκαστοτε Συστημα. Στο κυκλοφορικο τα αντιυπερτασικα κτλ, στην Παθολογια τα αντιβιοτικα κλτ. Η παρακολουθηση των μαθηματων να ειναι ως ενα ποσοστο υποχρεωτικη κ δικαιωμα στην αξιολογηση να εχουν μονο οι φοιτητες απο ενα ποσοστο παρακολουθησης κ πανω. Δεν ειναι καθολου αδικο, αλλα αντιθετως απολυτως αντιπροσωπευτικο κ αξιοκρατικο κριτηριο. Ηθελα να γραψω κ αλλα, αλλα η κουραση με κατεβαλε κ θα συνεχισω αυριο... Οσο για το επομενο επαγγελματικο σου στοχο Κωστα, μπορεις ανετα οποια στιγμη θες να με ρωτησεις γιατι βρισκομαι εκει... Χαιρετισματα λοιπον στην Ιατρικη Σχολη κ τους φοιτητες της!
sFUCKianakis Posted June 10, 2011 Report Posted June 10, 2011 Καλημερα, κ συνεχιζω... Επιστημονικο κ Διδακτικο προσωπικο: εχει ξεκινησει εδω κ 2 -αν θυμαμαι καλα- χρονια μια προσπαθεια να φερουμε την αξιολογηση στη Σχολη μας. Και ρωτω. Τοσα ερωτηματολογια/αξιολογησεις συμπληρωσαμε, τοσα παραπονα καναμε, εγινε ποτε τιποτα; Αλλαξε κανεις τον τροπο διδασκαλιας; Την συμπεριφορα του; Οχι! Γιατι; Γιατι τα ερωτηματολογια αυτα δεν εχουν κανεναν αντικτυπο. Η αξιολογηση ειναι παντα ενα δυσκολο θεμα. Αυτος που αξιολογει πρεπει να ειναι ακεραιος, κ οχι να γραφουμε επικριτικα οταν μας κοβουν. Οταν συγκεντρωτικα υπαρχει κακη αποψη για καποιο μελος ΔΕΠ να γινεται ανωνυμη συνομιλια (πχ μεσω ιντερνετ) με τους φοιτητες, να επισημαινονται τα λαθη, να δινεται αλλη μια ευκαιρια (οχι ποναει κεφαλι, κοψε κεφαλι) κ περιοδος επαναξιολογησης κ αν δεν συμμορφωνεται, τοτε να επιβαλλονται κυρωσεις. Ουτε εδω να χαριζομαστε. Σε περιπτωση επαναληψιμοτητας, να συζηταται το θεμα απομακρυνσης. Υπαρχει κατ εμε ενας τροπος να "καθαρισει" το τοπιο με τα μελη ΔΕΠ στην Ελλαδα. Να μην πληρωνονται. Ανεφερες Κωστα την Γερμανια ως παραδειγμα προς μιμηση. Στην Γερμανια λοιπον οι διδασκοντες στα Πανεπιστημια δεν πληρωνονται. Απο την στιγμη που παιρνουν τον τιτλο του λεκτορα, ειναι υποχρεωμενοι να διδαξουν χωρις να παρουν ευρω παραπανω! Ακομη κ αν γινουν καθηγητες! Κ μην μου πουν καποιοι οτι δεν ζουνε οι καθηγηταδες χωρις αυτα τα λεφτα... Επισης, μεγιστο προβλημα στο ελληνικο Πανεπιστημιο -που σχετιζεται με τα μελη ΔΕΠ- ειναι τα διδακτορικα. Δυστυχως ισχυει στην χωρα μας πως με την ολοκληρωση του διδακτορικου εχεις κανονικα την δυνατοτητα να γινεις Λεκτορας κ να διδαξεις (αντε, καπου καπου κοιτανε κ αν εχεις κανει δημοσιευσεις...να μην τα ισοπεδωσω κ ολα). Ελα ομως που τα διδακτορικα τα παιρνουν κατα μεγαλο ποσοστο "ορισμενοι"... Αυτοι οι λιγοι τελος παντων, μπαινουν στον κυκλο του εκαστοτε καθηγητη/κλινικης κ καποια στιγμη, ω του θαυματος, θα ανεβουν την ιεραρχια κ θα γινουν κ αυτοι καθηγητες. Κ να πω οτι εχουν κ καποιο οραμα; Η πλειοψηφια θελει να γινει μελος ΔΕΠ για τα λεφτα κ για να ανεβει το κοινωνικο του στατους. Ετσι δεν θα δουμε πια φαινομενα οπως σε συγκεκριμενη κλινικη που μας ελεγαν πρεπει να μας φωναζετε για να ερθουμε να σας κανουμε μαθημα! Αυτοι δεν ειναι ποτε τακτικοι, αλλα τα λεφτα τακτικα μπαινουν καθε μηνα... Αρα, συγκεντρωτικα: 1ον. τα μελη ΔΕΠ να μην πληρωνονται, για να φανει ποιοι θελουν να το κανουν πραγματικα για να διδαξουν. 2ον. τα διδακτορικα να διδονται με κριτηρια κ διαφανεις διαδικασιες. Επομενο θεμα, οι θεσεις εισακτεων: Ποιος ο λογος να εισαγονται (τελικα) 120 παιδια καθε χρονο στην Ιατρικη Σχολη των Ιωαννινων; Τοσους γιατρους χρειαζομαστε; Οχι. Μπορουμε να εκπαιδευσουμε τοσα παιδια; Οχι. Οι εισακτεοι να πεσουν στους 50 το πολυ. Η εκπαιδευση θα ειναι πολυ καλυτερη, η ενασχοληση των καθηγητων πολυ πιο ευκολη κ η υλικοτεχνικη υποδομη θα αρκει για ολους. Να εχουμε 2000 γιατρους καθε χρονο απο τις Ιατρικες της Ελλαδας επειδη καθε δευτερη ελληνιδα μανα εχει φανταστει τον γιο/την κορη της γιατρο; Ε οχι... Παραταξεις: θα πω "ναι" στην συνεχιση της λειτουργιας των φοιτητικων παραταξεων εαν βρεθει ΕΝΑΣ κ μου πει ΚΑΤΙ που εχουν πετυχει οι φοιτητικες παραταξεις μεσα σ αυτη τη Σχολη. ΕΝΑ Κ ΜΟΝΟ! Κ τοτε να πουμε ολοι "Ναι, να συνεχισουν την λειτουργια τους". Αυτα ειχα προς το παρον να πω. Ευελπιστω Κωστα η εναρξη της συζητησης αυτης να ξεκινησει μια ζυμωση σ αυτη την Σχολη για την δημιουργια προτασεων αλλα κ επιτελους την μεταβαση στις πραξεις. Καλη συνεχεια κ καλη σου επιτυχια, σε σενα κ σε ολα τα παιδια της Σχολης!
Kostas.Ioannou Posted June 10, 2011 Author Report Posted June 10, 2011 Αγαπητοί συμφοιτητές, Χαίρομαι για τα σχόλιά σας και για τις προτάσεις σας μέχρι τώρα. Σίγουρα πολλοί από εσάς έχετε διαφορετικές εμπειρίες και απόψεις και πρέπει να ακουστούν όλες. Θα ήθελα πολύ να απαντώ στον κάθε ένα έτσι ώστε να γίνεται συζήτηση αλλά αυτό μου είναι αδύνατο αυτή την περίοδο λόγω της εξεταστικής. Ομως δεσμεύομαι, κάποια στιγμή το καλοκαίρι που θα βρω χρόνο, να μαζέψω όλες τις προτάσεις και να τις διαβιβάσω στους καθηγητές μας. Έτσι ό,τι γράφεται σε αυτό το θέμα δε θα παέι χαμένο και δε θα μείνει μεταξύ μας. Είναι μια ευκαιρία να δείξουμε ότι έχουμε άποψη και ότι αξίζει να ακουστεί και η γνώμη των φοιτητών, έτσι ώστε στο μέλλον αυτό να γίνει και πιο οργανωμένα. Κάνουμε εδώ μια αρχή αλλά επειδή γίνεται και στον κατάλληλο συγχρονισμό με γενικές μεταρρυθμίσεις, μάλλον δε θα παέι χαμένος ο κόπος. Η προσωπική κριτική προς εμένα είναι επίσης καλοδεχούμενη και αναμενόμενη, ειδικά αφού εκτείθομαι επώνυμα σε ένα ανώνυμο κοινό. Τη λαμβάνω υπόψη, όμως εκτός από εμένα δεν ενδιαφέρει κανένα άλλο. Παρακαλώ να μου τη στέλνετε προσωπικά στο email ή στο facebook για να μπορώ και να απαντήσω, καθώς ξεφεύγει από το θέμα της συγκεκριμένης συζήτησης. Εύχομαι καλή συνέχεια και πρόοδο σε όλους και καλές επιτυχίες στην εξεταστική!
SleepWalker Posted June 10, 2011 Report Posted June 10, 2011 θελω να σε ρωτησω κατι...σε ποιο εξάμηνο είσαι;
I.Ekdoseis pasxaLitsas. Posted June 10, 2011 Report Posted June 10, 2011 Κώστα μόνο συγχαρητήρια σου αξίζουν.. Καλά ξεμπερδέματα με το κωλομάθημα!
Δρ. Θάνατος Posted June 24, 2011 Report Posted June 24, 2011 Κώστα, μπράβο σου! Τόσο για την επιχειρηματολογία και τις προτάσεις σου, όσο (κυρίως!) και για το θάρρος σου να αναλάβεις ένα τέτοιο έργο - επιτέλους, κάποιος έπρεπε να το κάνει και οικτίρω τον εαυτό μου που και εγώ εθελοτυφλούσα τόσον καιρό, υπό τον ίδιον φόβο που αναφέρεις κι εσύ. Δυστυχώς, όμως, ο φόβος της επωνυμίας εξακολουθεί να παραμένει, τόσο σε μένα όσο και σε πολλούς άλλους συμφοιτητές μας, πιστεύω. Γι' αυτό, προτιμώ να παραθέσω την πρότασή μου ανώνυμα, ώστε να εξασφαλίσω τον εαυτό μου. Και φυσικά για τον φόβο μου αυτόν δεν ευθύνομαι εγώ, αλλά οι "διδάσκαλοι" εκείνοι που μας τον δημιούργησαν - γι' αυτό και δεν ντρέπομαι που εκτίθομαι πίσω από ένα ψευδώνυμο. Συγκεκριμένα, επειδή εγώ έχω εμπειρία από τις εξετάσεις που δίδονται στη Γαλλία, θα σας αναφέρω πώς έχουν τα πράγματα εκεί: καταρχήν οι αντίστοιχοι φοιτητές Ιατρικής στη Γαλλία εξετάζονται επί 3 ημέρες σε θέματα που άπτονται Γενικής Ιατρικής, τα οποία είναι κλιμακούμενης δυσκολίας, χωρίς ασάφειες ούτε παγίδες, που αφορούν σε επίπεδο γνώσεων ενός ΦΟΙΤΗΤΗ και όχι ενός ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΥ και κυρίως είναι ΓΡΑΠΤΑ. Η κάθε εξέταση διαρκεί 3 ώρες και τα θέματα στο σύνολό τους είναι εφ' όλης της ύλης, ενώ οι φοιτητές Ιατρικής με τις εξετάσεις αυτές παίρνουν ουσιαστικά το πτυχίο τους. Προσωπικά, το σύστημα αυτό το θεωρώ απείρως καλύτερο και δικαιότερο (είμαι sure όμως ότι υπάρχουν και καλύτερα, απλώς παραθέτω την εμπειρία μου), αφού δίνει τη δυνατότητα στον φοιτητή να αποδείξει τις γνώσεις και το διάβασμά του σε πολλαπλά επίπεδα, μέσα στο ανθρώπινο περιθώριο των 3 ωρών. Όχι υπό το άγχος της ημίωρης εξέτασης (και μιλάω περισσότερο για τα πτυχιακά μαθήματα) και τη βοήθεια της θεάς Τύχης, η οποία παρεμπιπτόντως έχει αποδείξει ότι ειδικά στην Παθολογία ευνοεί μόνο ένα 10% των φοιτητών. Συμφωνώ απόλυτα με τον συνάδελφο περί των 3 ευκαιριών σε κάθε μάθημα (αλλιώς φεύγεις από τη σχολή), αρκεί όμως να υπάρχαν και κάποιες βασικές προϋποθέσεις, όπως η άρτια, σωστή και πλήρης εκπαίδευσή μας: εάν ίσχυε αυτό, σας πληροφορώ ότι θα περνούσαμε με την πρώτη! Όσο για τα "αίτια θρομβοκυττάρωσης": λυπάμαι που τουλάχιστον μεταξύ μας δεν έχουμε αλληλεγγύη, πράγμα που έχω βιώσει κι εγώ με επιθέσεις σε προσωπικό επίπεδο από "συναδέλφους" μου (για τις γνώσεις μου και για την ελλιπή κατανόηση των ερωτήσεων στις οποίες εξετάζομαι). Πραγματικά, αυτά καταντούν μικροπρεπή πόσω μάλλον όταν λέγονται σε κοινή θέα από εν δυνάμει ιατρούς, οι οποίοι οφείλουν να γνωρίζουν και να κατανοούν όλους τους παράγοντες που συνυπάρχουν σε μια προφορική εξέταση. Ο καθένας είναι ιδιοσυγκρασιακά διαφορετικός από τον άλλον και κάποιοι υπό το άγχος (απορώ γιατί να πρέπει να αποτελεί δικαιολογία αυτό!) που μας προκαλείται εκείνη τη στιγμή, νομίζω ότι είναι ανθρώπινο να ξεχάσουμε και το όνομά μας! Κι επειδή είμαι ειλικρινής: ναι, δεν έχω τις γνώσεις Παθολογίας που έχει ένας ειδικευόμενος! Και ΟΚ ο καθένας έχει την ελευθερία της γνώμης του. Κάποια στιγμή θα μάθω Παθολογία, αλλά alone ή με τη βοήθεια φροντιστηρίου, αφού εδώ και 1,5 χρόνο παλεύω χωρίς στήριγμα να μάθω κάποια πράγματα, έχω χαθεί από τον κόσμο και έχω παραμελήσει τον εαυτό μου. Αφού, λοιπόν, το εξαντλητικό διάβασμα είναι δεδομένο από μέρους μας (και εντάξει, μπορεί κάποιοι να μην τα πιάνουμε "εύκολα" όλα με την πρώτη, αλλά δεν πιστεύω ότι είμαστε χαζοί!), θα προτείνω στους καθηγητές κάποια βασικά πραγματάκια που μπορούν εύκολα, αν θέλουν, να αλλάξουν. Όπως, πχ, να είναι πιο συνεπείς/φιλικοί/προσιτοί/διδακτικοί στις διαλέξεις τους, με διάθεση για εποικοδομητικό και όχι σνομπίστικο διάλογο, να είναι ακριβείς στην ύλη που διδάσκουν, την οποία θα οφείλουν να μας γνωστοποιούν (γιατί είναι αδύνατον να μάθουμε σε ένα εξάμηνο όλον τον κυκεώνα της Παθολογίας, στην οποία δεν υπάρχει και συγκεκριμένη ύλη για τον ΦΟΙΤΗΤΗ) και από την οποία και μόνο θα είναι υποχρεωμένοι να βγάζουν ερωτήσεις. Στην τελική, εάν τους είναι δύσκολο όλο αυτό, προτείνω να πάρουν ερωτήσεις από την τράπεζα θεμάτων του ΔΟΑΤΑΠ και να εξεταστούμε κι εμείς σ' αυτές! Επιπλέον, καλόν θα ήταν να μας δίδεται η δυνατότητα σε κάθε μάθημα τόσο προφορικής όσο και γραπτής εξέτασης. Όπως προείπα, δεν είμαστε όλοι ίδιοι: κάποιοι αποδίδουν καλύτερα στα προφορικά και κάποιοι στα γραπτά. Το ότι εγώ δεν "τραβάω" στα προφορικά, γιατί εκείνη τη στιγμή πεθαίνω από το άγχος μου με συνέπεια να μην καταλαβαίνω τι με ρωτούν, δεν αποτελεί κριτήριο ότι δεν έχω διαβάσει ούτε ότι δε θα γίνω καλός ιατρός - ήμαρτον! Είναι, νομίζω ένα απλό πράγμα που μπορεί να γίνει και στην Ιατρική Ιωαννίνων όπως ακριβώς συμβαίνει στην Αθήνα. Αυτά προς το παρόν. Εν καιρώ θα συμπληρώσω και εγώ όσες προτάσεις σκεφτώ επιπλέον. Ευχαριστώ! ΥΓ: συγχωρέστε με που αναφέρω ειδικά την Παθολογία, αλλά αυτή με βασανίζει αυτές τις μέρες. Δε σημαίνει ότι οι προτάσεις μου δεν ισχύουν και για άλλα μαθήματα. Όπως λέει και ο Κώστας, μόλις ξεμπερδέψω και εγώ με την εξεταστική, ευχαρίστως να σκεφτώ προτάσεις και για άλλα μαθήματα.
sFUCKianakis Posted June 27, 2011 Report Posted June 27, 2011 Αγαπητε Δρ. Θανατε, απλη ερωτηση, απο ποτε ο ρεαλισμος εγινε μικροπρεπεια; Εαν ημουν μικροπρεπης δεν θα προσεφερα στον Κωστα την βοηθεια μου για το μετεπειτα. Δεν θελω να αναγαγω το τοπικ αυτο σε προσωπικη αντιπαραθεση, αλλα να φτανουμε πρωτα στην ΠΑΡΑΔΟΧΗ κ στην ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ κ μετα στις προτασεις. Εχουμε αναγαγει παντα την αποτυχια σ αυτη τη χωρα στην αδικια, στις κακες συνηκες, στα συστηματα, τα λομπυ κτλ. Εμεις ποτε φταιξαμε; Ποτε; Και σε παρακαλω μην αναφερεις λεξεις οπως "αλληλεγγυη" σε μια Σχολη οπου 95% των φοιτητων της δεν την συμπεριλαμβανουν στο λεξιλογιο κ τον χαρακτηρα τους. Υ.Γ. Κωστα, δυστυχως συμβαινει το εξης οξυμωρο: ανηρτησες το θεμα σου σε ενα σαιτ, οπου απ οτι βλεπεις οι συμφοιτητες μας, ενδιαφερονται σε καθε 2ο τοπικ με ποια θεματα θα περασουν ευκολοτερα ενα μαθημα. Κ οχι, το να τους λενε οι αλλοι τα θεματα δεν ειναι "αλληλεγγυη". Κ εγω το εκανα, περασα με θεματα, με αντιγραφη κ με μηνυματα καποια μαθηματα. Αυτο, οσον αφορα την αυτοκριτικη.
Δρ. Θάνατος Posted June 29, 2011 Report Posted June 29, 2011 Αγαπητέ sFUCKianakis, προφανώς δεν κατάλαβες το πνεύμα με το οποίο μιλάω. Γι' αυτό, ας μην κρίνουμε εξ ιδίων τα αλλότρια. Θα εξηγηθώ λεπτομερέστερα, λοιπόν: καταρχάς, κανείς δεν έθεσε σε σύγκριση τον ρεαλισμό με τη μικροπρέπεια ούτε χαρακτήρισα εσένα. Μικροπρεπείς εννοώ τις αλληλο-επιθέσεις σε δημόσια θέα. Ίσως να έχεις δίκιο σ' αυτό που είπες στον Κώστα περί αιτιών θρομβοκυττάρωσης (είναι η δική σου αληθινή εμπειρία, άλλωστε, και δεν την αμφισβήτησε κανείς) αλλά κατ' εμέ τις απόψεις μας για τον συνάδελφό μας είναι πιο κόσμιο, πιστεύω, να τις κάνουμε κατ' ιδίαν σε όποιον θέλουμε, ώστε να τον βοηθήσουμε και όχι να ξεκατινιαζόμαστε. Επίσης, λες ότι δεν θέλεις να αναγάγεις το τόπικ αυτό σε προσωπική αντιπαράθεση, αλλά δυστυχώς προς τα εκεί πορεύεσαι - είναι λεπτή η γραμμή, πρόσεξέ την λίγο. Όσο για την αποτυχία σ' αυτή τη χώρα: το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι. Δε βγάζω απέξω την ουρά μου ούτε δικαιολογώ όλους τους φοιτητές, καθώς και εγώ έχω διαβάσει από θέματα, αντέγραψα κλπ. Αλλά σε όσα μαθήματα το έκανα, με ανάγκασε ο ελλιπής τρόπος διδασκαλίας να το κάνω (απόδειξη ότι σε όσα μαθήματα οι διδάσκοντες κατόρθωσαν να μου μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους, κατάφερα και εγώ να μάθω, να δώσω και να περάσω με το σπαθί μου). Ας μην τα τσουβαλιάζουμε όλα, λοιπόν, και ας παραδεχτούμε ότι υπάρχει ένας φαύλος κύκλος, ο οποίος τροφοδοτείται και από τις δύο πλευρές και πρέπει κάπως να σπάσει! Επιπλέον, όντως έχεις δίκιο όταν λες ότι το 95% των φοιτητών Ιατρικής δεν συμπεριλαμβάνουν την έννοια της αλληλεγγύης στην προσωπικότητά τους - με λύπη μου το έχω διαπιστώσει κι εγώ πολλάκις. Γιατί, όμως, να πρέπει να μπούμε όλοι στον όχλο και να τους μοιάσουμε; Γιατί να πρέπει να κάνουμε το ίδιο και εμείς; Και δεν εννοώ ως αλληλεγγύη την ανταλλαγή θεμάτων, SOS και σημειώσεων μεταξύ μας, αλλά την αλληλοσυμπαράσταση και τη σύμπνοια που θα έπρεπε να μας διακατέχει. Γι' αυτό, λοιπόν, πρότεινα ό,τι πρότεινα (αν προσέξεις, παρέθεσα τρόπους βελτίωσης της απόκτησης γνώσεων σε φοιτητικό επίπεδο, δεν μίλησα για "θέματα"). Ελπίζω την επόμενη φορά που θα συζητήσουμε να είναι σε καλοπροαίρετη βάση η συζήτηση - κανείς δε θέλει ούτε να προσβάλλει ούτε να τσακωθεί με κανέναν, νομίζω. ΟΚ; Καλά αποτελέσματα σε ό,τι δίνεις!
one Posted July 15, 2011 Report Posted July 15, 2011 Κώστα, μπράβο σου για την πρωτοβουλία και καλά ξεμπερδέματα με το μπουρδέλο (παλιός συμφοιτητής σου και εγώ) Θα συμφωνήσω σε αρκετά απ' όσα είπες και θα σου κάνω και εγώ τις προτάσεις μου.... 1) Γραμματεία Ιατρικής Σχολής: επιεικώς απαράδεκτοι, τεμπέληδες δημόσιοι υπάλληλοι που βαριούνται να κάνουν τα στοιχειώδη. 2) Εδώ δεν ξέρουμε καλά καλά Αγγλικά εσύ θέλεις να κάνουμε σύνδεση με ξένα Πανεπιστήμια? Δες το επίσημο σιτε της σχολής http://medlab.cs.uoi.gr/medicalschool/english_pages/6th_year.htm όπως διαπιστώνεις στο 6ο έτος κάνεις pathology (δηλ παθολογοανατομία) και όχι internal medicine (δηλ παθολογία). Αν το έχεις καταλάβει, αυτοί θέλουν να μας κάνουν διεθνώς ρεζίλι. Και by the way, στη Γραμματεία δεν είναι ικανοί να βγάλουν μια επίσημη αναλυτική βαθμολογία στα αγγλικά (και αναγκαζόμαστε και χρυσοπληρώνουμε δικηγόρους), και εσύ θες σύνδεση με ξένα πανεπιστήμια. 3) Οι εξεταστικές είναι όντως πραγματικό πρόβλημα σε αυτή τη σχολή. Σε άλλες περιπτώσεις αδικούμαστε (προφορικά) σε άλλες περιπτώσεις το εκμεταλλευόμαστε (αντιγραφές στα γραπτά ...βλέπε ορθοπεδική). Αυτό που πιστεύω πρέπει να γίνει είναι το εξής: -Απαγόρευση προφορικών εξετάσεων -Γραπτές εξετάσεις ίδιες για όλες τις ιατρικές της χώρας (Ας συνεννοηθούν οι καθηγητές μεταξύ τους για ημερομηνίες και θέματα). Έτσι θα μπορεί να γίνει και αξιολόγηση για το επίπεδο διδασκαλίας των ιατρικών σχολών. Και θα αποκτήσουμε όλοι ένα στανταρ επίπεδο. -Σωστή επιτήρηση με μηδενισμό σε περίπτωση αντιγραφής (πόσα γραπτά έχουν μηδενιστεί για αυτό το λόγο εως τώρα? πόσοι έχουν αντιγράψει?) 4) Διδακτικά συγγράμματα... Θα ήθελα να ρωτήσω τους αγαπητούς καθηγητές: πλουτίσατε μοιράζοντας τα δικά σας άθλια μεταφρασμένα άχρηστα συγγράμματα? ή θέλετε κι άλλα? Στη ιατροδικαστική μας δώσανε ένα σύγγραμμα που όταν γράφτηκε δεν είχε ανακαλυφθεί η pcr. Στην παιδιατρική μας δούλευαν... 'εχουν 2 διδακτικά μαθήματα και πρότειναν 2 συγγράμματα οπότε χάνεται το δικαίωμα της επιλογής που σου προσέφερε ο νόμος. Και γενικά το 90% των συγγραμμάτων που δίνονται σχετίζονται με τον α ή β τρόπο με τον καθηγητή της έδρας. Για εμένα ένα πρότυπο συγγράμματος είναι αυτό: http://www.amazon.com/Clinical-Microbiology-Made-Ridiculously-Simple/dp/0940780496 με μνημονικούς κανόνες, γελοιογραφίες και σκιτσάκια ώστε να σε βοηθήσει να θυμάσαι ευκολότερα τον τεράστιο όγκο γνώσεων που απαιτείται. (όποιος θέλει μπορώ να του το δώσω). Γενικά προτείνω να δίνονται τα χρήματα στους φοιτητές και να αγοράζουν οι ίδιοι τα βιβλία που προτιμούν, και η έδρα απλά να προτείνει. 5) Ποιότητα διδασκαλίας Στα 6 χρόνια που φοίτησα, έχω να δηλώσω ότι δεν μου μάθατε τίποτα το επεμβατικό. Και πραγματικά αναρωτιέμαι: πώς αφήνετε κπ να πάρει πτυχίο χωρίς να ξέρει να βάλει φλεβοκαθετήρα, foley, levin κοκ, χωρίς να ξέρει να κάνει αιμοληψία...? Πώς του λέτε ότι σαν αγροτικός μακριά από νοσοκομείο θα χρειαστεί να κάνει ΟΝΠ σε μηνιγγίτιδα πριν δώσει αντιβίωση ενώ κτ τέτοιο δεν του το έχετε μάθει ποτέ? Στα θεωρητικά αποτύχατε, αλλά σας συγχωρώ γτ γίνεται και μόνος του κανείς να μάθει, στα επεμβατικά όμως με συγχωρείτε, αλλά να το έχετε βάρος στη συνείδησή σας αν δεν βάλω φλέβα στην αιμορραγία. Η λύση του ζητήστε από τις νοσηλέυτριες να σας μάθουν είναι μια μεγάλη δικαιολογία. Δεν γίνεται να επαιτώ για να μάθω κτ που θεωρείται απαραίτητο. Ηταν υποχρέωσή σας και αποτύχατε πλήρως. Και να σκεφτεί κανείς ότι στην Αθήνα στα πλάισια της χειρουργικής ο φοιτητής πρέπει να κάνει τον βοηθό β', όταν στα Ιωάννινα του ζητάνε να παρακολουθήσει χειρουργείο από μια θέση που δεν βλέπεις τπτ. - Αγαπητοί γυναικολόγοι, αφού βαριέστε να κάνετε μάθημα παραιτηθείτε από τη θέση σας. Μίσησα τη γυναικολογία εξαιτίας σας. Δεν φτάνει που δεν έρχεστε για μάθημα, ούτε έναν υπέρηχο δεν μας αφήνετε να παρακολουθήσουμε (μάλλον επειδή πριν σας φακέλωσε η ασθενής). Αυτά προς το παρόν, ίσως επανέλθω.
Αρσινόη Posted July 15, 2011 Report Posted July 15, 2011 one, ωραίο , man, το κειμενάκι, μαζί σου αλλά αυτά Και να σκεφτεί κανείς ότι στην Αθήνα στα πλάισια της χειρουργικής ο φοιτητής πρέπει να κάνει τον βοηθό β', όταν στα Ιωάννινα του ζητάνε να παρακολουθήσει χειρουργείο από μια θέση που δεν βλέπεις τπτ. μην τα λες έτσι απότομα, θα πάθω τίποτα και το κρίμα στο λαιμό σου. Χειρουργική 1&2 4ου έτους και Χειρουργική 6ου (τόπος εγκλήματος: Λαϊκό χοσπιτάλι), δεν ήταν υποχρεωτική η παρακολούθηση ούτε ενός χειρουργείου, έτσι για δείγμα Πίσης να σου πω ότι ουδέποτε ειπώθηκε από το στοματάκι τους (έστω για τους τύπους) ότι τις τάδε μέρες έχει χειρουργεία, καλό θα ήταν να περάσετε μια βόλτα... Personal experience, όχι λόγια του αέρα. Έτυχε? Πάντως σίγουρα δεν πέτυχε. Cheers.
one Posted September 21, 2011 Report Posted September 21, 2011 Κρίμα που δεν βλέπω άλλους φοιτητές να γράφουν σε αυτό το τοπικ. Πραγματικά, δεν πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει κτ? δέν έχετε άποψη?
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.