Jump to content

Φαρμακολογία Ι


bromptonista

Θεωρείτε το μάθημα εύκολο ή δύσκολο;  

171 members have voted

  1. 1. Θεωρείτε το μάθημα εύκολο ή δύσκολο;

    • Εύκολο
      9
    • Μέτριο
      48
    • Δύσκολο
      118


Recommended Posts

Λοιπόν έδωσα σήμερα Πτυχιακή στα Φάρμακα 1 και μας εξέτασε η Τυλιγάδα!Έλειπε ο Σιταράς και μας πήρε αυτή.Έκανε με τη σειρά ερωτήσεις και συνήθως δεν προχωρούσε στον επόμενο εάν δεν έπαιρνε ικανοποιητική απάντηση.Καλό κλίμα γενικά κατά τη γνώμη μου...

Στην πρώτη σειρά ερωτήσεων ζήτησε πολλά απο φαρμακοκινητική/φαρμακοδυναμική...και στη δεύτερη σειρά ρώτησε για αναστολείς Η2 & Η1 υποδοχέων ισταμίνης και αντιασθματικά.Μας έβαλε 7,7,7,8 και 10!!!Απλά και νοικοκυρεμένα! :-P Καλή τύχη στους επόμενους!!!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...
  • Απαντήσεις 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Πτυχιακή 20/6

Μας εξέτασαν ο κ.Σιταράς κι ο Τραφαλής. Επέμειναν πάρα πολύ σε φαρμακοκινητική/φαρμακοδυναμική κι από κει και περα ρώτησαν για καρδιολογικά φάρμακα, κατηγορίες, αντιυπερτασικά, παρενέγειες των β-blockers, φάρμακα παρασυμπαθητικού και μετοκλοπραμίδη. Θέματα δλδ που επαναλαμβάνονται. Σε ήρεμο κλίμα η εξέταση, που κράτησε αρκετή ώρα καθώς επέμενε σε καθένα μας μέχρι να πάρει απάντηση κι παρόλο που δε φανηκε ικανοποιημένος, τελικά δεν εκοψε κανένα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

καλησπέρα σας! :) μήπως θα μπορούσε κάποιος που έχει τις σημειώσεις από αμφιθεάτρου του κ. Σιταρα να μου τις δανείσει κάποια στιγμή σύντομα για να τις βγάλω φωτοτυπία? ( δυστυχώς δεν είναι διαθέσιμες σε κάποιο φωτοτυπάδικο κοντά στη σχολή και ταυτόχρονα έχει απαγορευτεί να τις φωτοτυπούμε στη βιβλιοθήκη επιστημών υγείας ) Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων !!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 months later...

Πτυχιακή - 30/5/2014

Εξέτασε η κα Τεσσεροματη μόνη της. Ήταν αρκετά ευδιάθετη και γενικά η εξέταση έγινε σε πολύ καλό κλίμα (αν και είχα ακούσει ότι είναι λίγο δύστροπη, μάλλον είναι με τις μέρες της). Ξεκίνησε με φαρμακοκινητική-φαρμακοδυναμική και ρώτησε μεταβολισμό πρώτης διόδου, πως αποφεύγουμε τον μεταβολισμό πρώτης διόδου, χορήγηση φαρμάκου από ορθό και γιατί την προτιμάμε, τι είναι ενζυμική επαγωγή, κλινική σημασία χρόνου ημιζωής και τι είναι αγωνιστής, ανταγωνιστής και συναγωνιστής με ένα παράδειγμα για τον κάθε ένα.

Από το αυτόνομο δράσεις ατροπίνης (όλες) με τρόπο δράσης, θεραπευτική χρησιμότητά της (ρώτησε και για τον σφιγκτήρα του Oddi), που προσέχουμε στην χρήση της και ΑΕ. Τι φάρμακα δίνουμε στη μυασθένεια Gravis, θεραπεία σε δηλητηρίαση με οργανοφωσφορικά (βλ ισοφλουροφάτη), φάρμακο για επείγουσα χρήση στο γλαύκωμα.

Από καρδιά έμεινε κυρίως στην διγοξίνη με δράσεις και μηχανισμούς δράσης (μην ξεχάσετε πέρα από την θετική ινότροπη να πείτε και ότι μειώνει τον ΤΔΟ με αποτέλεσμα αυξημένο κλάσμα εξώθησης, καθώς και την αντιαρρυθμική της δράση και πως δρα στην φάση). ΑΕ διγοξίνης και συγκεκριμένα ρώτησε γιατί κάνει εμετό στην αρχή και στην 5η μέρα και που οφείλεται ο κάθε τύπος εμέτου (δεν υπάρχει στο βιβλίο και μας είπε ότι είναι λόγω της παρασυμπαθητικής της δράσης στην αρχή, ενώ στην 5η μέρα είναι λόγω τοξικότητας της διγοξίνης). Επίσης ρώτησε αντιυπερτασικά ποια είναι και έμεινε λίγο στους ΑΜΕΑ και μηχανισμό που ρίχνουν την πίεση (και τους 3).

Από ΜΣΑΦ ζήτησε ΑΕ και ακόμα πιο ειδικά ζήτησε και πως επιδρούν στην πίεση (την αυξάνουν). Γενικά μην μείνετε μόωο στο πως είναι γραμμένες οι ανεπιθύμητες στο βιβλίο αλλά συνδυάστε τις και με τους μηχανισμούς δράσης και τι θα συνέβαινε σε υπερδοσολογία. Επίσης ποιο παιδί χρειάζεται νοσηλεία, αυτό με υπερδοσολογία ασπιρίνης ή παρακεταμόλης;

Οι ερωτήσεις αν δεν έπαιρνε ικανοποιητική απάντηση μεταφέρονταν στον επόμενο μέχρι να πει κάποιος την σωστή απάντηση. Περάσαμε και οι 5 με βαθμούσ 5,5,6,8.9

Τροποποιήθηκε από gondolin
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 8 months later...

Εξέτασε η κα Τεσσεροματη μόνη της. Ήταν αρκετά ευδιάθετη και γενικά η εξέταση έγινε σε πολύ καλό κλίμα (αν και είχα ακούσει ότι είναι λίγο δύστροπη, μάλλον είναι με τις μέρες της).

Στην πτυχιακή που εξεταστηκα εγω δεν θα ελεγα οτι ηταν ιδιαιτερα φιλικη...

αφου περασε μια ομαδα 5 ατομων απο 4-5 ερωτησεις στον καθενα κανοντας πασα τις αναπαντητες ερωτησεις, στο τελος περασε οριακα μονο εναν ( εμενα) ενω απαντησα 3 ερωτησεις + πασες απο τους υπολοιπους, δηλαδη ολες....

σταθηκε παρα παρα πολυ σε φαρμακοκινητικη και φαρμακοδυναμικη, δεν φαινοταν ικανοποιημενη οσο πληρη απαντηση και να ειχε, αν απαντουσες γρηγορα και σωστα σε ρωτουσε στο καπακι καποια αλλη ερωτηση για να σε κολλησει.

πχ διαλογος 1 :

- (πηρε απαντηση σωστή για δεσμευτικες πρωτεινες του αιματος)

- τι ειδικοτητα σκεφτεσαι να κανεις?

- μαλλον ακτινολογια

- οκ τοτε πες μου πως ....μπλα μπλα.... κατι ακυρο για σκιαγραφικα...

διαλογος 2

- πειτε μου ΑΕ αμεα

- ...μπλα μπλα μπλα.....

- κανει τοξικοτητα στα νεφρα ή στο ήπαρ....?

- μπλα μπλα μπλα μαλλον νεφρα...

- ωραια (τελικα κανει τοξικοτητα στο εμβρυο αν θυμαμαι)

(παραδειγματα λεω δεν τα θυμαμαι καλα)

μετα ρωτησε αποσπασματικά για καρδια.

Θεωρώ οτι αν δεν απαντουσα ολες μα ολες τις ερωτησεις θα με ειχε κοψει, αποδειχθηκε στο τελος η πιο δυσκολη προφορικη εξεταση που ειχα μεχρι σημερα.

επισης μου εκανε αρνητικη εντυπωση οτι σημειωσε βαθμους ενω ο γυρος των ερωτησεων συνεχιζε κ καποιοι απαντουσαν κατι ακομα ..

σε καμμια περιπτωση δεν θελω να την αδικησω, απλα γραφω οπως εζησα εκεινη τη στιγμη..

Η λιαπη στη 2 ηταν ευγενεστατη, χωρις ειρωνειες, με διαθεση να περασει τους παντες αν απαντουσαν εστω κατι σωστα...

tip 1: καλυπτει ο χαρβευ δεν το συζηταμε.

tip 2: αν εξεταζει η τεσσεροματη καλο ειναι φαρμακοκινητικη-δυναμικη να διαβασετε απο το βιβλιο της εδρας.

πχ η ενζυμικη επαγωγη που ρωταει υπαρχει στο βιβλιαρακι της εδρας.

tip 3: σε περιπτωση που εξεταζει η λιαπη, ανοιγει το βιβλιο, το οποιο ειναι η 2η και οχι η 3η εκδοση του χαρβευ

ανοιγει το βιβλιο και ρωταει σε καθε κεφαλαιο τα τρανταχτα, πχ στη 2 ρωτησε ΑΕ αντικαταθλιπτικων.

δεν θελει ολες, αλλα τη βασικοτερη πχ στην παραπανω ερωτηση τη σεξουαλικη δυσλειτουργια

Τροποποιήθηκε από PostMature_Graduation
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 7 months later...

ΠΤΥΧΙΑΚΗ 15/7/2015

Ύλη: Harvey 3η έκδοση, Κεφ: 1-7 (ΑΝΣ), 16-22 (Καρδιαγειακό), 27 (Αναπνευστικό), 28 (ΓΕΣ-Αντιεμετικά), 41-42 (Αντιφλεγμονώδη)

Εξέτασε η κα Λιάπη αλλά και η ίδια δεν ήταν σίγουρη ποια είναι η ύλη, οπότε συμβουλεύω να ρωτήσετε εκ των προτέρων γιατί είχαν όντως πει ότι θα την αλλάζαν. Ξεκίνησε απο την αρχή του βιβλίου (3η έκδοση) και ρωτούσε απο καθε κεφαλαιο σχεδόν. Πολλες φορές ήθελε να ακουσει συγκεκριμένη λεξη/φραση (πχ. αν λοιπόν το Φ δεν φτάνει την απαιτούμενη συγκέντρωση στο αίμα τι έχουμε; -Υποθεραπεία). Επίσης, μια φορα μπερδευτηκε και νομιζε οτι είχε ακούσει λάθος απάντηση ενώ ήταν η σωστή. Εχει υπομονή και ηθελε να βοηθησει.

Τι ειναι η Φ/κινητική, τα σταδια (απορροφηση, κατανομή κτλ) και ερωτήσεις για καθενα.

Τι παραμετροι επηρεαζουν απορροφηση, σταθηκε στο pH (πχ χαμηλο στον στομαχο αρα αν καποιος παιρνει Φ σχεδιασμενο να απορροφαται εκει, τι αλλο Φ δεν πρεπει να παρει; αντιόξινα κα)

Υδροφιλα/υδροφοβα, ποια περνουν πιο ευκολα τις μεμβρανες

Συνδεση Φ με πρωτείνες, συναγωνισμός Φ, εκτόπιση. Αν Φ1 συνδεεται 95% και προσθεσεις Φ2 τι γίνεται. Παραδειγματα

Συστημα Ρ450, τι είναι, εχουν ολοι οι ανθρωποι τα ιδια, παραδειγμα κωδεινης.

Επαγωγεις/ Αναστολεις τι είναι, κλασσικα παραδειγματα (Γκρειπφρουτ μην ξεχασετε)

Σχεσεις δοσης αποτελεσματος, να σχεδιασουμε καμπυλες αγωνιστη/ανταγωνιστη (συναγωνιστικου και μη)

Θεραπευτικος δεικτης

[Για ολα τα Φ ζητουσε συνηθως δρασεις και ΑΕ]

Αδρη περιγραφη ΑΝΣ, προγαγγλιακοι υποδοχεις/ μεταγαγγλιακοι υποδοχεις τι είδους ειναι; (νικοτικοι αδρενεργικοι κτλ)

Πιλοκαρπινη. Κατηγορια, δρασεις, ΑΕ

Φυσοστιγμίνη, Νεοστιγμινη (ως αντιδοτα, ποιο εισερχεται στο ΚΝΣ)

Ατροπινη (νομιζω)

Μυοπληγικα

Αδρενεργικοι υποδοχεις και βασικες δρασει που διεκπεραιωνει εκαστος (σχημα 6.6 σελ 75)

Ντοπαμινη, Δοβουταμινη

Β-αποκλειστες

Αντιαρρυθμικά κατηγορίες και ενα Φ ανα κατηγορια

Αναστολεις διαυλων ασβεστίου

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

 

 Εξέτασε ο κ Πάντος

Τι φάρμακο είναι η φουροσεμιδη, πως τα διουρητικά μπορούν να προκαλέσουν νεφρική ανεπάρκεια, ποιο διουρητικό προτιμώ σε ασθενή με οστεοπόρωση
Αναστολείς διαύλων ασβεστίου, κατηγορίες, θεραπευτικές χρήσεις, ποιο προκαλεί βραδυκαρδια
Δράση της ασπιρίνης στα αιμοπετάλια, πότε θα τη διακόψω σε ασθενή που θα εγχειριστεί. Ποτέ την ηπαρίνη; 
Σε ποιους υποδοχείς δρουν η νορεπινεφρινη και η ισοπροτερενολη
Αντιυπερτασική αγωγή σε ασθενή με άσθμα
ΑΕ νιτρωδών

Βαθμοί 8,8,5,5

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 10 months later...

Απαντήσεις εξετάσεων Φαρμακολογίας Ι – Σεπτέμβριος 2016

 

 

1. Οι βενζοδιαζεπίνες μπορούν να προκαλέσουν :

Παράδοξη αντίδραση

2. Σε σύνδρομο στέρησης από αλκοόλ χορηγούνται :

Βενζοδιαζεπίνες

3. Σύμφωνα με το νευροχημικό μοντέλο για τη σχιζοφρένεια :

Η ντοπαμινεργική δραστηριότητα είναι μειωμένη σε περιοχές του πρωμετωπιαίου φλοίου και αυξημένη σε  υποφλοιώδεις περιοχές (π.χ. μεταιχμιακό σύστημα)

4. Η κλοζαπίνη είναι :

Άτυπο αντιψυχωσικό φάρμακο

5. Συχνή ανεπιθύμητη ενέργεια της ρισπεριδόνης είναι :

Η Yπερπρολακτιναιμία

6. Συχνή ανεπιθύμητη ενέργεια της χορήγησης οπιοειδών είναι :

Η δυσκοιλιότητα

7. Ποιο από τα παρακάτω φάρμακα είναι πιθανότερο να προκαλέσει αρτηριακή υπέρταση ;

Βενλαφαξίνη

8. Η γκαμπαπεντίνη και η πρεγκαμπαλίνη είναι :

Αντιεπιληπτικά φάρμακα

9. Για τη θεραπεία της νόσου Parkinson ΔΕΝ χρησιμοποιούνται :

Ανταγωνιστές ντοπαμινεργικών υποδοχέων

10. Η ριβαστιγμίνη έχει ένδειξη για την αντιμετώπιση :

Της νόσου Alzheimer

11. Το αλκοόλ συνήθως ενισχύει την κατασταλτική δράση της :

Τριαζολάμης

12. Ποια από τα κάτωθι φάρμακα δεν είναι τοπικό αναισθητικό :

Προκαϊναμίδη

13. Η ενεργοποίηση των β1 – αδρενεργικών υποδοχέων οδηγεί σε :

Ενεργοποίηση αδενυλικής κυκλάσης, αύξηση του cAMP, ενεργοποίηση πρωτεΪνικών κινασών (PKA)

14. Ποιο από τα παρακάτω φάρμακα δρα μέσω αναστολής διαμεμβρανικών υποδοχέων :

Βισοπρολόλη

15. Ποιο από τα παρακάτω είναι σωστό σε σχέση με τους αλλοστερικούς ανταγωνιστές ;

Μεταβάλλουν τη συγγένεια του αγωνιστή για τον υποδοχέα και μειώνουν τη μέγιστη απάντηση του αγωνιστή

16. Όταν ένα φάρμακο Α (αναστολέας υποδοχέων της αγγειοτενσίνης) μειώνει την αρτηριακή πίεση στον ίδιο βαθμό, αλλά με μικρότερη δόση από ένα φάρμακο Β (αναστολέας υποδοχέων αγγειοτενσίνης) αυτό σημαίνει ότι :

Τα δυο φάρμακα είναι εξίσου αποτελεσματικά, αλλά το Α έχει μεγαλύτερη συγγένεια με τους υποδοχείς

17. Όλα τα παρακάτω είναι σωστά για τους υποδοχείς των αυξητικών υποδοχέων, εκτός από

Αναστέλλουν το μονοπάτι της ERK κινάσης

18. Ποιο από τα παρακάτω συμπαθομιμητικά μπορεί να προκαλέσει σημαντική πτώση της αρτηριακής πίεσης ;

Κλονιδίνη

19. Όλα τα παρακάτω είναι σωστά σε σχέση με τη δράση της ισοπροτερενόλης εκτός από :

Αυξάνει σημαντικά την αρτηριακή πίεση μέσω αγγειοσύσπασης

20. Όλα τα παρακάτω είναι σωστά για την ατενολόλη εκτός από :

Διαθέτει αντι - στηθαγχική δράση μέσω αγγειοδιαστολής των στεφανιαίων αγγείων

21. Όλα τα παρακάτω είναι σωστά για την καρβεντιλόλη εκτός από :

Αντενδείκνυται σε ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια

22. Η ρανολαζίνη

Αναστέλλει στην αποφόρτιση του κυττάρου με νάτριο και ασβέστιο.

23. Όλα τα παρκάτω είναι σωστά για την αμιωδαρόνη ΕΚΤΟΣ από :

Ενεργοποιεί τα κανάλια νατρίου και βραχύνει το δυναμικό ενέργειας

24. Ποιο από τα παρακάτω αντιαρρυθμικά φάρμακα αντεδείκνυται σε ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια ;

Προπαφαινόνη

25. Όλα τα παρακάτω είναι σωστά σε σχέση με τη σιμβαστατίνη ΕΚΤΟΣ από :

Μειώνει την απορρόφηση της χοληστερόλης από το έντερο.

26. Υπερτασικός ασθενής λαμβάνει καρβεντιλόλη χωρίς να ρυθμίζεται ικανοποιητικά (ΑΠ: 165/95). Ο ίδιος ασθενής έχει 60 σφυγμούς / min και υψηλό κάλιο . Τι θα προτιμήσετε να προσθέσετε στην αγωγή του ;

Νιφεδιπίνη

27. Όλα τα παρακάτω είναι σωστά για τη φουροσεμίδη εκτός από :

Μπορεί να προκαλέσει υπερκαλιαιμία

28.  Ποια από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστές σε σχέση με τη δράση των αντι αιμοπεταλιακών φαρμάκων ;

Η πρασουγρέλη δρα μέσω αναστολής των υποδοχέων ADP των αιμοπεταλίων

29. Ποια από τα παρακάτω φάρμακα ενδείκνυνται για αντιπηκτική θεραπεία από του στόματος σε ασθενείς με κολπική μαρμαρυγή για την πρόληψη θρομβοεμβολικών εγκεφαλικών επεισοδίων ;

Βαρφαρίνη Απιξαμπάνη

30. Αν ο επιθυμητός δοσολογικός ρυθμός ενός φαρμάκου είναι 30 mg/h και η βιοδιαθεσιμότητα της per os χορήγησης είναι 60% (F=0.6) ποια είναι η δόση συντήρησης που πρέπει να χορηγείται ανά 12 ώρες ;

600mg

31.  Βιοδραστικές ενώσεις που βρέθηκαν στο χυμό γκρέιπφρουτ έχουν βρεθεί ότι αναστέλλουν το μεταβολισμό των αντιυπερτασικών φαρμάκων μέσω του CYPA3A4 και CYP2C19 οδηγώντας σε :

Αυξημένη βιοδιαθεσιμότητα του φαρμάκου χορηγούμενου από το στόμα

32. Έστω ασθενής στον οποίο χορηγούνται 0.12 mg διγοξίνης per os κάθε 24 ώρες,  Αν η μετρούμενη ελάχιστη συγκέντρωση σταθερής κατάστασης (CSS) βρέθηκε ότι είναι : 0.35ng/ml και όχι η προβλεπόμενη CSS η οποία είναι 0.75 ng/ml , ποια αλλαγή στη δοσολογία πρέπει να γίνει  ;

Αλλαγή της δόσης σε δισκία των 0.25mg

33.  Καταλληλότερο αντίδοτο σε 4mg ενδομυϊκής ατροπίνης είναι :

Φυσοστιγμίνη

34. Οι μουσκαρινικοί υποδοχείς συνδέονται άμεσα με :

G πρωτεΐνη

35. Μετά από ενδομυϊκή χορήγηση 4mg ατροπίνης, ένα από τα παρακάτω δεν ανήκει στα συμπτώματα τοξικότητας :

Βραδυκαρδία

36. Από τι κινδυνεύει να πεθάνει 4 χρονο παιδί που πήρε κατά λάθος προπανθελίνη και εμφανίζει ξηροστομία, ξηροδερμία, ερυθρότητα προσώπου ;

Υπερθερμία

37. Τι αναστέλλει την απελευθέρωση της ακετυλοχολίνης ;

Αλλαντοτοξίνη

38. Η πιλοκαρπίνη :

Είναι χρήσιμη στο γλαύκωμα κλειστής γωνίας

39. Η διέγερση των μεταγγαγλιακών παρασυμπαθητικών ινών δεν προκαλεί :

Σύσπαση του εξωστήρα της ουροδόχου κύστης

40. Έχει χορηγηθεί τεράστια δόση ατροπίνης. Μετά ενδοφλέβια ακετυλοχολίνη. Εμφανίζεται οξεία αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα με :

Φαιντολαμίνη

41. Στοχιακός σίδηρος χορηγείται από το στόμα :

Όλα τα παραπάνω είναι λάθος (θεραπεία μεγαλοβλαστικής αναιμίας, θεραπεία πρωτοπαθούς απλαστικής αναιμίας, θεραπεία σιδηροχρηστικών αναιμιών μυελοδυπλαστικών συνδρόμων, πρόληψη αναιμίας κατά την εγκυμοσύνη )

42. Ποιο από τα παρακάτω φάρμακα δρα σε αδρενεργικούς υποδοχείς , χορηγείται βραχέως, ενδείκνυται στη ρινίτιδα και προκαλεί τοπική αγγειοσύσπαση

Ξυλομεταζολίνη

43. Σημειώστε το σωστό ζεύγος ομάδας φαρμάκων – ανεπιθύμητης ενέργειας :

Ανταγωνιστές Η1 ισταμινεργικών υποδοχέων – ξηροστομία

44. Σημειώστε το σωστό ζεύγος :

Θεοφυλλίνη – μικρός θεραπευτικός δείκτης

45. Ποιο από τα παρακάτω προσδένεται στους Η1 ισταμινεργικούς υποδοχείς, έχει αντιεμετική και κατασταλτική δράση στο ΚΝΣ και μπορεί να εμφανίσει καρδιοτοξικότητα ;

Η Υδροξυζίνη

46. Ποιο από τα παρακάτω είναι βρογχοδιασταλτικό φάρμακο, προκαλεί αγγειοσύσπαση και χρησιμοποιείται σε αναφυλακτικό σοκ ;

Η Αδρεναλίνη

47. Σημειώστε την σωστή πρόταση :

Η βουδεσονίδη αναστέλλει την όψιμη φάση της φλεγμονής στο αναπνευστικό σύστημα

48. Η ιβουπροφαίνη

Α. αναστέλλει την κυκλοοξυγενάση

Β. Εμφανίζει συχνά αυξημένη τοξικότητα στο γαστρεντερικό σύστημα

Γ. είναι φάρμακο πρώτης γραμμής στην αντιμετώπισης της χρόνιας ουρικής αρθρίτιδας

Δ. ανταγωνίζεται τη δράση της ασπιρίνης στα αιμοπετάλια.

Η σωστή απάντηση είναι : Α, Δ

49. Ποιο από τα παρακάτω ισχύει :

Ανεπιθύμητες ενέργειες μπορούν να εμφανιστούν και μετά τη διακοπή του φαρμάκου

50. Η λοραζεπάμη είναι

Βενζοδιαζεπίνη

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Πτυχιακή Φαρμακολογία Ι 18/11/2016

Μας εξέτασε προφορικά η κα. Τυλιγάδα. Το κλίμα ήταν πολύ καλό και μας έδινε χρόνο να σκεφτούμε. Όταν κάποιος δεν απαντούσε ή απαντούσε ελλιπώς ρωτούσε τον επόμενο ή και τον μεθεπόμενο μέχρι να απαντήσουμε σωστά.Μετά επέστρεφε σε αυτόν που δεν απάντησε και του έκανε άλλη ερώτηση. Γενικά έδειξε πως ήθελε να μας βοηθήσει..

Ρώτησε κλασικά Φαρμακοκινητική/Φαρμακοδυναμική:

-Χρόνος ημίσειας ζωής και σε τι μας χρησιμεύει.

-Αντιδράσεις μεταβολισμού φαρμάκων ( σύστημα P450,επαγωγείς,αναστολείς).

-Σε ενα παιδί που ανέφερε τους όρους βιοδιαθεσιμότητα,ισχύς,αποτελεσματικότητα τον ρώτησε ορισμούς αυτών των όρων.

-Ρώτησε για θεραπευτικό δείκτη αλλά έμμεσα με παράδειγμα φαρμάκων.

- Ζήτησε ορισμό για αγωνιστή,ανταγωνιστή και αντίστροφο αγωνιστή

Από τα άλλα κεφάλαια ρώτησε:

-Η1 αντισταμινικά

-Θεραπεία σε βρογχόσπασμο..ρώτησε τι φάρμακο δίνω ως φάρμακο εκλογής κι αφού απαντήθηκε ρώτησε τι άλλα φάρμακα χορηγούμε. Ρώτησε αν δίνουμε β αδρενεργικούς αγωνιστές...Γενικά επέμεινε αρκετά στο αναπνευστικό.

Πήγε να ρωτήσει κάτι και από πεπτικό αλλά για κάποιο λόγο το σταμάτησε μόνη της.

Καλή επιτυχία στους επόμενους!!!

ΥΓ. Ξέχασα να αναφέρω πως ο κ.Πάντος έγινε διευθυντής της έδρας και πλέον δεν εξετάζει.

Τροποποιήθηκε από dk80
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Πτυχιακή Απριλίου 2018

με κ Τυλιγαδα

4 άτομα από δύο ερωτήσεις στον καθένα με πολλά υποερωτήματα και αρκετά "κρίσεως". Γενικά άφηνε πολύ χρόνο να σκεφτείς, έδινε παραδείγματα, αναδιατύπωνε μέχρι να ακούσει την σωστή απάντηση.

1. Τι είναι χρόνος ημιζωής και που χρησιμεύει

2. Σύνδεση Φ σε Πρωτεΐνες του πλάσματος

3. Βιοδιαθεσιμότητα και Βιοΐσοδυναμία. Ορισμός, διαφορές, με βάσει πιο απο τα δύο θα διάλεγες το φ που θα δώσεις

4. Ισχύς, Αποτελεσματικότητα. Δυο φάρμακα, διαφορετική ισχυς κ ολα τα άλλα ίδια - ποιο διαλέγεις.

5. Γιατί αΜΕΑ και διουρητικά είναι τα αντιυοερτασικά πρώτης γραμμής; Θα έδινες στον ασθενή αυτό β blocker ?

6+7. Αντιυπερτασικά σε ασθματικό. Άλλα βρογχοδιασταλτικά εκτός από β-διεγέρτες. Ποιον β-διεγερτη σε ασθματική κρίση. Β - διεγέρτες και εγκυμοσύνη.

8. Φ για γαστροπροστασία. Αλληλεπιδράσεις ppis  και Η2 ανταγωνιστων με αλλα φαρμακα πχ  SSRIs μεσω του Ρ450.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 5 months later...

Πτυχιακή Εξέταση Σεπτεμβρίου 2018

Ημασταν 5 άτομα και εξέτασε η κυρία Τυλιγάδα.

Ο πρώτος γύρος ερωτήσεων αφορούσε το κεφάλαιο της Φαρμακοκινητικης (χρόνος ημισειας ζωής, ισχύς, βιοδιαθεσιμοτητα,  σύνδεση φαρμάκου με πρωτεΐνες)

Στο δεύτερο γύρο ρωτήθηκαν τα εξής:

1. Ασθενής υπό b-blocker αναφέρει βρογχοσπασμό οταν επισκέπτεται τον οδοντίατρο. Τι σκέφτεσαι και τι θα του δωσεις.

2  Σε ασθενή με Ρευματοειδή Αρθρίτιδα υπό Μεθοτρεξατη, ποιό Μη Στεροειδές Αντιφλεγμονώδες θα του συνταγογραφούσες;

Και στους 2 γύρους ερωτήσεων έγινε συζήτηση επί των θεμάτων και όχι στείρα αναφορά των ορισμών ή όσων αναφέρονται στο βιβλίο. 

Η κυρία Τυλιγάδα ηταν ευγενέστατη και αρκετά γενναιόδωρη με τους βαθμούς. 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 4 months later...

Πτυχιακή εξέταση 25/1/2019

Υπεύθυνη των εξετάσεων είναι η κυρία Τυλιγάδα. Ο τρόπος με τον οποίο εξετάζει είναι ο εξής: Ξεκινάει τις ερωτήσεις από έναν φοιτητή και τις μεταφέρει στον επόμενο, εάν ο πρώτος δεν μπορεί να απαντήσει, απαντήσει ατελώς ή εάν θέλει να ακούσει και την γνώμη των άλλων. Στο τέλος όμως επιστρέφει στο άτομο από το οποίο ξεκίνησε η ερώτηση και συνεχίζει με νέα. Ο κύκλος επαναλαμβανόταν έως ότου μείνει ικανοποιημένη από τις απαντήσεις του πρώτου οπότε και μετατοπίζει την αρχή των ερωτήσεων στον επόμενο φοιτητή. Συνολικά έκανε περίπου 3 αρχικές ερωτήσεις στο κάθε άτομο, αλλά με πολλές προεκτάσεις αυτών.

Η αρχή έγινε με ερωτήσεις φαρμακοκινητικής και φαρμακοδυναμικής. Συγκεκριμένα ρώτησε τι είναι χρόνος ημίσειας ζωής και ποιες είναι οι κλινικές εφαρμογές της, στην πράξη δηλαδή, γιατί θέλουμε να ξέρουμε τον χρόνο ημίσειας ζωής ενός φαρμάκου. Δεν είμαι σίγουρος τί περίμενε να ακούσει και δεν φάνηκε πολύ ευχαριστημένη με όσα άκουσε. Ένα σκέλος της απάντησης ήταν πως το t1/2 μας επιτρέπει να ξέρουμε σε πόσο χρόνο θα έχουμε ικανοποιητικά θεραπευτικά επίπεδα στο αίμα και άρα σε πόσο χρόνο αρχίζει η αποτελεσματικότητα του φαρμάκου. Επίσης, ρώτησε τι είναι ισχύς και σε περίπτωση που έχεις δυο φάρμακα με διαφορετική ισχύ (όλα τα υπόλοιπα στοιχεία των φαρμάκων είναι περίπου ίδια) ποιο θα χορηγήσεις και γιατί.

Στη συνέχεια ρώτησε για τη θεοφυλλίνη, μηχανισμό δράσης, και ποια η σημασία του χρόνου ημίσειας ζωής για την περίπτωση της. Η απάντηση για το τελευταίο είναι πως η θεοφυλλίνη είναι φάρμακο μηδενικής κινητικής τάξης και άρα το t1/2 δεν μας βοηθάει.

Περιστατικό ασθενούς με ιστορικό άσθματος και υπέρτασης που έρχεται στο αγροτικό ιατρείο, τι αγωγή θα του δίναμε για το άσθμα και τι για την υπέρταση και ποια είναι η λογική της επιλογής των συγκεκριμένων φαρμάκων. Ακόμα ρώτησε για τους μηχανισμούς δράσης αυτών, τι φάρμακο δε θα δίναμε για την πίεση του και σε πόσο χρόνο περιμένουμε ανταπόκριση στην αντιυπερτασική αγωγή.

Από την ενότητα των ΜΣΑΦ ρώτησε για τον μηχανισμό δράσης της ασπιρίνης, για ποιο λόγο δεν χρησιμοποιούνται άλλα ΜΣΑΦ ως αντιαιμοπεταλιακά και για ποιο λόγο η ασπιρίνη έχει προστατευτική αντιαιμοπεταλιακή δράση σε χαμηλές δόσεις ( <300 mg/ημέρα), ενώ το προστατευτικό της έργο χάνεται σε μεγαλύτερες δόσεις.

Από το γαστρεντερικό ρώτησε: Kατηγορίες προκινητικών φαρμάκων. Kατηγορίες φαρμάκων γαστροπροστασίας και σύντομη αναφορά στο μηχανισμό δράσης τους. Τι θα δίναμε για γαστροπροστασία σε ασθενή που λαμβάνει τακτικά ΜΣΑΦ. Τέλος, ρώτησε για τα αντιισταμινικά Η1 και Η2. Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ των 1ης και 2ης γενιάς Η1 αντιισταμινικών και κλινικές εφαρμογές αυτών και των Η2 αντιισταμινικών.

Η καθηγήτρια έχει σίγουρα καλή διάθεση και είναι πολύ βοηθητική στη βαθμολόγηση της παρόλο που πέρασαν οι 2 από τους 3. Καλή συνέχεια.

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

 

Πτυχιακές εξετάσεις-Μάιος 2019

Εξέτασε η κα Τυλιγάδα. Ρώτησε πάνω κάτω αυτά που αναφέρονται στο greekmeds, χωρίς πολλά, πολλά... Δηλαδή φαρμακοκινητική χρόνο ημισείας ζωής, ισχύ, επίσης ΜΣΑΦ, αντισταμινικά α και β, β blockers, από αναπνευστικό άσθμα και από ΓΕΣ προφύλαξη στομάχου, δηλητηρίαση από σαλικυλικά.

Περίμενε να σκεφτείς... Πολύ καλό κλίμα. 

Από ανάρτηση στο group των επί πτυχίω στο facebook.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 months later...
On 17/9/2010 at 12:30 ΠΜ, scarlett said:

Ποιο από τα αντιόξινα έχει παρατεταμένη δράση και γιατί

Ξερει κανεις την απαντηση σάυτο το ερωτημα;

Διαβασα τα αντιοξινα στο βιβλιο και δεν καταλαβα κατι.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

3 hours ago, aifos said:

Ξερει κανεις την απαντηση σάυτο το ερωτημα;

Διαβασα τα αντιοξινα στο βιβλιο και δεν καταλαβα κατι.

Νομίζω υπάρχει στο eclass.

Μαγαλδράτη (σύμπλοκο υδροξειδίου αργιλίου και μαγνησίου). Δεν απαρροφάτσι καλά και ετσι δρα παρατεταμένα. Ο δε συνδυασμός αργιλίου και μαγνησίου βοηθά στην ομαλή λειτουργία του.εντέρου. 

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 7 months later...

Με αυτές τις σημειώσεις πέρασα το μάθημα της Φαρμακολογίας Ι με 7. Ό,τι δεν περιέχεται εδώ, δηλαδή Φαρμακοδυναμική, Φαρμακοεπαγρύπνιση, Οπιοειδή, Αντιφλεγμονώδη, Αναλγητικά και Αντιπυρετικά είναι επειδή τα διάβασα από διαφάνειες και Harvey. Οι παραπάνω σημειώσεις είναι βασισμένες σε διαλέξεις, διαφάνειες, Goodman και Harvey.  Καλή επιτυχία σε όλους και όλες.

Επιτρέψτε μου μόνο παρακαλώ να συμπληρώσω και αυτό. Ανεβάζω ό,τι υλικό μπορεί να έχω εδώ, δημόσια, διαθέσιμο για όλους και όλες χωρίς κανέναν περιορισμό. Αντίληψή μου είναι ότι εφόσον το χρησιμοποίησα εγώ και με βοήθησε, μπορεί να βοηθήσει και άλλους. Για τον λόγο αυτό θα ήθελα να θερμοπαρακαλέσω, κάποιους συγκεκριμένους συναδέλφους, θα καταλάβουν ποιοι είναι, όταν κατεβάζετε και διαμοιράζετε αυτό το υλικό, να μην κοτσάρετε την υπογραφή σας από κάτω για να εξυπηρετηθείτε. Επαναλαμβάνω, το υλικό είναι διαθέσιμο για όλους όσους το χρειάζονται και για αυτό ανεβαίνει εδώ, και ας μείνει έτσι.

φαρμακολογια ι.pdf

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 10 months later...

ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΓΕΝΑΡΗ - ΦΛΕΒΑΡΗ 2020

Εξέτασε η κα Τυλιγάδα (προφορικά εξ αποστάσεως). Ήμασταν γκρουπάκι των 3. Περάσαμε ενας από τους τρεις. Ευχάριστη εξέταση, ευγενική, ήρεμη κλπ. Κλασσικός τρόπος εξέτασης, ρωτάει τον πρώτο και αν δεν καλυφθεί κλπ συνεχίζει στους επόμενους και το κάνει αυτό διαδοχικά. Τηρεί τον χρόνο της μισής ώρας που έχουν βάλει σε κάθε γκρουπάκι. Αυτό είναι καλό και κακό, γιατί οι ερωτήσεις είναι περιορισμένες. Καλό γιατί (αν δεν κάνει κάποια έκπληξη κάποια στιγμή) ο χρόνος δεν αφήνει να επεκταθεί σε παραπάνω κεφάλαια πέρα από τα κλασσικά. Κακό γιατί ενώ την έκοψα να θέλει να βοηθήσει παραπάνω τους δύο συναδέλφους σταμάτησε απότομα την εξέταση γιατί το επόμενο γκρουπ προσπαθούσε να συνδεθεί.   

Οι ερωτήσεις καλύπτονται από τα προηγούμενα post. Ρώτησε 1) φαρμακοκινητική - φαρμακοδυναμική (χρόνο ημίσειας ζωής, ισχύς φαρμάκου - 2 φάρμακα με διαφορετική ισχύ κλπ, αν αναφέρεις κάποιον άλλο όρο ζητάει ορισμό κλπ, σύνδεση φαρμάκου με πρωτείνες πλάσματος). SOS: Στο ΧΗΖ και ισχύ ρώτησε κλινική εφαρμογή τους. Σημαντικό σε αυτό να αναφέρετε το ρόλο τους στην αλληλεπιδράση φαρμάκων. 2) β-αναστολείς, αναπνευστικό (άσθμα, βρογχόσπασμο), αντιισταμινικά. Δεν πρόλαβε κάτι άλλο.

Γνώμη μου είναι να δώσετε βάση παλιά θέματα, φαρμακοδυναμική - φαρμακοκινητική (μην πάτε χωρίς αυτά), β-αναστολείς, αναπνευστικό, αλλεργίες, γαστρεντερικό (γαστροπροστασία), ΜΣΑΦ, αντιαρρυθμικά, διουρητικά, νιτρώδη, αντιμετώπιση πόνου. Με bold είναι τα απολύτως απαραίτητα, πάντα κατά τη γνώμη μου. Με κάλυψαν στο διάβασμα, στο μεγαλύτερο βαθμό οι διαφάνειες του μαθήματος και το στυλ που είναι γραμμένες. Δηλαδή περισσότερο τα χαρακτηριστικά ομάδων φαρμάκων από τα μεμονομένα φάρμακα, ονοματολογίες κλπ. Επίσης κάποιες συνδυαστικές ή κρίσεως ερωτήσεις, κλινικά περιστατικά κλπ που ρωτάει, υπάρχουν στις διαφάνεις. Βέβαια για να γίνουν κατανοητές οι εικόνες των διαφανειών ιδιαίτερα στους μηχανισμούς δράσης θέλει ψάξιμο στο βιβλίο.

Βάζω και αυτό που βρήκα εδώ, μήπως και βοηθήσει κάποιον

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ.pdf

Τροποποιήθηκε από creator
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

ΠΤΥΧΙΑΚΗ 1\4\21 εξ αποστάσεως 

Ήμασταν 6 άτομα στην κλήση και εξεταστής ο κύριος Μουρούζης. 

Ρωτούσε πολύ γενικά πράγματα, τύπου "τι γνωρίζετε για τους β αποκλειστές", "τι γνωρίζετε για ssris" και όταν έλεγε όσα ήθελε ο πρώτος πήγαινε στον επόμενο και τον ρωτούσε αν συμφωνεί με όσα ακούστηκαν και αν θέλει να προσθέσει κάτι. Επίσης ρώτησε αντιαιμοπεταλειακά, πρώτα τι γνωρίζουμε γενικά και μετά ασθενής με έμφραγμα έρχεται στο αγροτικό, τι αντιαιμοπεταλειακή αγωγή θα δίνατε. Και για διουρητικά γενικά τι γνωρίζουμε ρώτησε. 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πτυχιακή 1/4/2021 προφορικά
εξέτασε ο κ Μουρούζης.

Ρώτησε τι γνωρίζεται για τα φάρμακα σχετικά με τον κύκλο Ρενίνης Αγγειοτενσίνης Αλδοστερόνης, ποια είναι, ανεπιθύμητες ενέργειες, ενδείξεις. 
Αντιπαρκινσονικά, αντιπηκτικά και ενδείξεις, αντικαταθληπτικά και πως δρουν. 

Μετέφερε την ερώτηση στον επόμενο και ρωτούσε εάν συμφωνεί. Σύντομη εξέταση το πολύ μισή ώρα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πτυχιακή 1/4/21, ομάδα 2η με τον κύριο Μουρούζη

Τα θέματα ήταν

  • b blockers,
  • SSRIs,
  • διουρητικά,
  • αντιαιμοπεταλιακά, θεραπεία ΟΕΜ.

Οι ερωτήσεις για κάθε μια από αυτές τις κατηγορίες ήταν: τι γνωρίζετε (γενικά), μηχανισμός δράσης, ενδείξεις, αντενδείξεις, παρενέργειες, τα πιο γνωστά φάρμακα από την κάθε κατηγορία. Συγκεκριμένα στους b blockers εκτός από  μηχανισμό δράσης ρώτησε με ποιον τρόπο δρουν σε καρδιακή ανεπάρκεια κ στηθάγχη. Στα διουρητικά: ποια δίνουμε σε οξύ πνευμονικό οίδημα και γιατί.
Ξεκινούσε από έναν φοιτητή και μετά περνούσε στους υπόλοιπους, πάνω στην ίδια κατηγορία.

Το κλίμα ήταν ουδέτερο/νορμάλ, η εξέταση κράτησε 40' για 5 άτομα. Χρειάζονται κατά την άποψή μου αδρές γνώσεις για την κάθε κατηγορία φαρμάκων, χωρίς να αναλωθείς σε πολλές λεπτομέρειες, εξαιρέσεις και ονόματα φαρμάκων γιατί από ό,τι φάνηκε δεν ζητήθηκαν.

Καλή επιτυχία!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 8 months later...

ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: ΙΟΥΛΙΟΥ - ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021 

Εξέτασε η κα Τυλιγάδα (και στις τρεις αυτές πτυχιακές ήταν η μοναδική που εξέτασε).

Κόπηκαν όλοι και στις τρεις εξετάσεις. Του Ιουλίου και του Σεπτεμβρίου εγίναν εξ αποστάσεως, ενώ του Δεκέμβρη δια ζώσης.

Εάν κάποιος πέρασε από την κα Τυλιγάδα σε αύτες τις τρεις εξετάσεις, πέρασε με διαφορετικό τρόπο και όχι μέσω των πτυχιακών, καθώς και τις τρεις φορές ανακοίνωσε τα αποτελέσματα επι τόπου.

Συνήθως έκανε μόνο μία ερώτηση σε κάθε φοιτητή ή το πολύ δυο.

Σε όσους φοιτητές ζήτησαν έξτρα ερώτηση επειδή ήταν το τελευταίο τους μάθημα η Φαρμακολογία 1, η απάντηση ήταν: Άρα βάζοντας την υπογραφή μου, θα σας επιτρέψω να συνταγογραφείτε. Αμφισβητώντας έτσι τη γνώμη των υπόλοιπων 60 συναδέλφων καθήτητων των οποίων τα μαθήματα έχουν περάσει όσοι φοιτητές βρίσκονται με τελευταίο μάθημα τη Φαρμακολογία 1, και με αύτη την απάντηση αρνείτε να κάνει μια τρίτη ερώτηση. Θα σας συμβούλευα λοιπόν να μήν αναφέρετε ότι είναι το τελευταίο σας μάθημα, διότι θα λάβετε μία εγωιστική απάντηση σε αυστηρό κλίμα που θα σας αγχώσει ακόμη περισσότερο για τη συνέχεια. 

Μεταξύ των ερωτήσεω που έγιναν ήταν και οι εξής:

1. Ασθενής που ακολουθεί αγωγή με διαζεπάμη, παίρνει ασπιρίνη από διημέρου λόγω "πονόδοντου". Ποίες οι πιθανές παρενέργειες; 
Και η ίδια ερώτηση διαφορετικά διατυπωμένη: Υγιής ενήλικας λαμβάνει διαζεπάμη βραδινή ώρα για να ταξιδέψει με αεροπλάνο λόγω φοβίας. Ωστόσο το πρωί της επόμενης συμμετέχει σε ιατρικό συνέδριο. Θα συνιστούσατε το συγκεκριμένο φάρμακο γι αυτή την περίσταση ή κάποια άλλη βενζοδιαζεπίνη; Στη συνέχεια ο ίδιος άνθρωπος αναφέρει "πονόδοντο", θα συνιστούσατε τη λήψη ασπιρίνης;; 

2. Σε γυναίκα έγκυο θα συνιστούσατε τη λήψη ενεργού άνθρακα;; (υπήρχε και συγχορήγηση κάποιου φαρμάκου που δε θυμάμαι, αλλά πιθανότατα η ερώτηση αφορούσε μόνο την περίπτωση χορήγησης ενεργού άνθρακα σε γυναίκα έγκυο.) 

3. Θα συνιστούσατε τη χορήγηση μορφίνης σε ασθενή που πάσχει από άσθμα; Και σε συνέχεια της απάντησης πως το άσθα αποτελεί αντένδειξη στη χορήγηση μορφίνης. Με ποιόν μηχανισμό δρα η μορφίνη ώστε να αποτελεί αντένδειξη στη χορήγηση της το άσθμα. 

4. Ασθενής που προσέρχεται με βρογχόσπασμο αναφέρει πως βρίσκεται υπό αγωγή με b-blockers, επίσης αναφέρει πρόσφατη επίσκεψη σε οδοντίατρο. Τι φάρμακο θα του δίνατε;; 

5. Β- διεγέρτες ως θεραπεία επι βρογχικού άσθματος σε γυναίκα έγκυο. Πιθανές παρενέργειες 

6. Συγχορήγηση ppis με SSRIs, πιθανές παρενέργειες.

Επίσης έγιναν ερωτήσεις από τα κεφάλαια των αντιισταμινικών και των αντιπαρκινσονικών φαρμάκων. Οι ερωτήσεις αυτές διατυπώθηκαν στη μόρφη που είναι διατυπωμένες και οι παραπάνω ερωτήσεις. 

 

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

Καλημέρα,

Υπάρχει περίπτωση να έχει κρατήσει κάποιος σε φωτογραφίες τα θέματα της φετινής εξέτασης κανονικών μεταφορέων; (7/2/2022)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.