Jump to content

Πειραματική Φυσιολογία ΙΙ (Φυσιολογία χειμερινού εξαμήνου)


bromptonista

Θεωρείτε το μάθημα εύκολο ή δύσκολο;  

187 members have voted

  1. 1. Θεωρείτε το μάθημα εύκολο ή δύσκολο;

    • Εύκολο
      25
    • Δύσκολο
      164


Recommended Posts

πτυχιακή φυσιολογίας χειμερινού 05/05/14

Ήταν 16 ερωτήσεις ανάπτυξης,όσες μπόρεσα και θυμήθηκα ήταν:

1.Αναφέρατε τα 4 χαρακτηριστικά έκκρισης ορμονών από την πρόσθια υπόφυση.

2.Τι είναι η οστεοπροτεγερίνη και πως επηρρεάζει την οστεοκλαστογένεση.

3.α)Επιδράσεις κορτιζόλης στην γλυκόζη πλάσματος

β)Επιδράσεις κορτιζόλης στα κύτταρα αίματος κ στα λεμφικά όργανα.

4.Αναφέρετε 3 τρόπους μεταβίβασης σήματος της α υπομονάδας μιας G πρωτεΐνης.

5.α)Τι είναι ο θετικός κύκλος ανατροφοδότησης ενός δυναμικού ενέργειας (κάπως έτσι,μου διαφεύγει η ακριβής διατύπωση)

β)Από τι εξαρτάται η ταχύτητα αγωγής σε μια νευρική ίνα.

γ)Ρόλος μυικής ατράκτου και τενόντιου οργάνου Golgi.

6.Ποια κέντρα ρυθμίζουν την λήψη τροφής και ποιοι οι παράγοντες που τα επηρρεάζουν.

7.Με ποιο μηχανισμό οι νευρικές συνάψεις στο ΚΝΣ επιφέρουν αλλαγές μακροπρόθεσμα (κ πάλι μου διαφεύγει ακριβής διατύπωση)

8.Ηλεκτροεγκεφαλογραφικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά ύπνου NREM.

9.Αναφέρατε και εξηγήστε τα συμπτώματα της νόσου Parkinson.

10.Δικαιολογήστε:Σε ποιο μυ ισχύει το "όλον ή ουδέν" ;

11.Πορεία από αιθουσαίο σύστημα στον εγκέφαλο.

12.Πως το μάτι αντιλαμβάνεται τα χρώματα και πότε έχουμε αχρωματοψία;

13.Τι είναι περικοιλιακό όργανο και αναφέρετε 5 από αυτά.

14.Κάτι πολλαπλής από αναπαραγωγικό γυναίκας/άνδρα.

15.Ποια άλλα εκκριταγωγά ινσουλίνης υπάρχουν εκτός από τη γλυκόζη;

16.α)Πώς νευρώνεται ο μυελός των επινεφριδίων και σε τι εξυπηρετεί;

β)Εντόπιση κυττ.σωμάτων ,νευροδιαβιβαστής και υποδοχείς για προγαγγλιακο κ μεταγαγγλιακό τμήμα συμπαθητικού κ παρασυμπαθητικού.

Γενικά τα θέματα επαναλαμβάνονται, σωτήρια τα συγκεντρωμένα θέματα του koxili! Καλή επιτυχία!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 4 months later...
  • Απαντήσεις 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ, 05/09/2014

(όσα θυμάμαι)

1. Τι γνωρίζετε για το ρόλο της παραθορμόνης στη ρύθμιση του ασβεστίου στο αίμα

2. Τι γνωρίζετε για την οστεοκλαστογένεση

3. Ποια είναι τα σήματα που προκαλούν έκκριση ρενίνης από την παρασπειραματική συσκευή

4. Έχει επιπτώσεις η κορτιζόλη στα οστά; Αν ναι μέσω ποιών μηχανισμών τις ασκεί

5. Σ-Λ με θέματα από μεταβολισμό

6. Τύποι συναπτικής ρύθμισης στη νευρομυική σύναψη

7. Πολλαπλής με θέματα από τεστοστερόνη, κύτταρα Sertoli, LH, προγεστερόνη

8. Τι είναι η προσυναπτική καταστολή και η διευκόλυνση

9. Τι είναι οι αυτουποδοχείς

10. Ποια η διαφορά μεταξύ νευρορυθμιστών και νευροδιαβιβαστών

11. Χωρική και χρονική άθροιση

12. Τι ειναι η δυσκαμψία απεγκεφαλισμού

13. Είχε ένα πινακάκι με συμπαθητικούς και παρασυμπαθητικούς, προγαγγλιακούς και μεταγαγγλιακους νευρώνες να πούμε τη θέση των κυτταρικών σωμάτων των νευρώνων, το διαβιβαστή και τους υποδοχείς, σε κάθε περίπτωση

14. Συμπλήρωση κενών με το μυοτατικό αντανακλαστικό

15. 1 θέμα από κλιμακωτά δυναμικά,

16. Τι είναι ο Μηχανισμός LTP στον ιππόκαμπο

17.Τι είναι το Αντανακλαστικό απόσυρσης

18. Ποια οδό ακολουθούν τα οσφρητικά ερεθίσματα.

19. Έδινε κάποιες περιπτώσεις περιοχών και ζήταγε να βρούμε το νευροδιαβιβαστή που εκκρίνεται μεταξύ τους

20. Τι είναι η θεωρία της επιλεκτικής διόδου του πόνου (νομίζω)

21. Μηχανισμός μορφομετατροπής φωτός από ραβδία και κωνία

22. Ποια αμινοξέα λειτουργούν ως νευροδιαβιβαστές και πως

Κάποιες από αυτές τις ερωτήσεις ήταν μαζί σε κοινό θέμα και όλα μαζί τα θέματα ήταν 15.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...

Για όσες / όσους ενδιαφέρεστε για τον τρίτο τόμο της Φυσιολογίας του Boron (Ενδοκρινικό - Θερμορύθμιση) σε ηλεκτρονική μορφή.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

πτυχιακη 12/12/14

θα γραψω οτι θυμαμαι αν μπορεσει ας βοηθησει και καποιος αλλος συναδελφος

ρολος RANKL,συνθεση και δραση 1,23(OH)2BITD,ερωτησεις πολλαπλης για γλυκαγονη,ινσουλινη,μεταβολισμο,αναπαραγωγικο,

συμπαθητικο-παρασυμπαθητικο συμπληρωση για νευρωνες,συμπληρωσης για δυναμικα ενεργειας-κλιμακωτα,ταχειεσ γλυκολιτικες ινες-βραδειες οξειδωτικες,αναπτυξης για νευρομυικη ατρακτος -αντανακλαστικο,τυμπανικο αντανακλαστικο-ρολος,αδηλη μνημη,οσφρηση,αισθητικη μεταβιβαση

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

πτυχιακη 13-1 -15

καποια απο τα θεματα ας συμπληρωσει οποιος θυμαται αλλα

1) ωκυτοκινη που παραγεται και λειτουργει

2) ποιος ο ρολος της οστεοπροτεγερινης

3) περιγραψτε σχηματικα πως λειτουργει η βασικη μεμβρανη του κοχλια στις χαμηλες-μεσες και υψηλες συχνοτητες

4)ανθρωπος μεσα στο νερο με 40 βαθμους C μεχρι το λαιμο ...πως λειτουργει το θερμορυθμιστικο του συστημα

5)νεκρικη ακαμψια ...πως γινεται και ποτε σταματα

6)αντανακλαστικο golgi - διαφορες χημικων -ηλεκτρικων συναψεων

7)αισθητικη οδος του πονου πως φτανει στον φλοιο

8)περιγραψτε 1 διεγερτικη και 1 ανασταλτικη οδο αναμεσα στους2 πυρηνες των βασικων γαγγλιων καιποιος ειναι ο κυριος νευροδιαβιβαστης αντιστοιχα

9) σωστο λαθος με αναπαραγωγικο θηλεος

10) πολλαπλης με ινσουλινη- θυροειδικες-κατεχολαμινες

11) ενα σχημα με οβελιαια τομη εγκεφαλου να αναγνωρισουμε 4 περιοχες

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

πτυχιακη 13-1 -15

καποια απο τα θεματα ας συμπληρωσει οποιος θυμαται αλλα

1) ωκυτοκινη που παραγεται και λειτουργει

2) ποιος ο ρολος της οστεοπροτεγερινης

3) περιγραψτε σχηματικα πως λειτουργει η βασικη μεμβρανη του κοχλια στις χαμηλες-μεσες και υψηλες συχνοτητες

4)ανθρωπος μεσα στο νερο με 40 βαθμους C μεχρι το λαιμο ...πως λειτουργει το θερμορυθμιστικο του συστημα

5)νεκρικη ακαμψια ...πως γινεται και ποτε σταματα

6)αντανακλαστικο golgi - διαφορες χημικων -ηλεκτρικων συναψεων

7)αισθητικη οδος του πονου πως φτανει στον φλοιο

8)περιγραψτε 1 διεγερτικη και 1 ανασταλτικη οδο αναμεσα στους2 πυρηνες των βασικων γαγγλιων καιποιος ειναι ο κυριος νευροδιαβιβαστης αντιστοιχα

9) σωστο λαθος με αναπαραγωγικο θηλεος

10) πολλαπλης με ινσουλινη- θυροειδικες-κατεχολαμινες

11) ενα σχημα με οβελιαια τομη εγκεφαλου να αναγνωρισουμε 4 περιοχες

Να συμπληρώσω λοιπόν κι εγώ:

Στην ερώτηση (3) ήθελε να ζωγραφίσουμε έναν κοχλία, και να δείξουμε σε ποιο σημείο αντιλαμβάνεται τις μέγιστες δονήσεις από ήχους υψηλής, μέσης και χαμηλής συχνότητας.

Στην (4) ρωτούσε πως αποβάλλει θερμότητα αυτός ο άνθρωπος που είναι μέχρι το λαιμό βυθισμένος σε νερό 40 C

Στην (5) για τη νεκρική ακαμψία => που οφείλεται και πότε λύεται

Στην (6) για το αντανακλαστικό golgi ρωτούσε τον μηχανισμό και τον ρόλο του.

Στην (9) για τα πολλαπλής θήλεως => να ξέρετε τέλεια τον άξονα υποθαλάμου-υπόφυσης-ωοθηκών, τα επίπεδα των ορμονών στις 2 φάσεις του κύκλου και τι συντηρεί η κάθε ορμόνη σε κάθε φάση του κύκλου, και τι προκαλούν τα διάφορα "peak " τους

Στην (10) τα πολλαπλής αφορούσανε ινσουλίνη - γλυκαγόνη - θυρεοειδικές - ΚΟΡΤΙΚΟΣΤΕΡΟΕΙΔΗ και ήταν κυρίως από τις διαφάνειες(!!), για παράδειγμα:

-πως αλληλεπιδρούν οι παραπάνω με το νευροπεπτίδιο Υ και τη λεπτίνη (γενικά για τη λεπτίνη 3-4 πολλαπλής)

-οι Τ3, Τ4 εισέρχονται στο κύτταρο μέσω υποδοχέα στη κυτταρική μεμβράνη; Σ ή Λ;

-Είχε Σ ή Λ που αφορούσε στην διαφάνεια που λέει για το ενεργειακό κόστος αποθήκευσης των θρεπτικών συστατικών (+ τα ποσοστά τους!!)

- Σ ή Λ? Η ενεργειακή παραγωγή/Ο2 είναι ελαφρώς μεγαλύτερη για τους υδατάνθρακες.

-Στην άσκηση: κάτι ότι αναστέλλεται κατά τη διάρκειά της η έκκριση ινσουλίνης και πως αυτό επιδρά στα άλλα συστήματα: (αυξάνεται η λιπάση; δεν μπαίνει γλυκόζη στα κύτταρα;; κάτι τέτοιο, δεν είμαι σίγουρη που βρίσκεται η απάντηση για τη συγκεκριμένη ερώτηση.. δεν την έχω δει στις διαφάνειες).

Στην (11) ήθελε στη τομή του εγκεφάλου να αναγνωρίσουμε κάποια από τα βασικά γάγγλια και τα περικοιλιακά όργανα (!!)

Επίσης πολλαπλής επιλογής για κατιούσες οδοί και νευρικό (πχ ταχύτητες νευρικών ινών)

Γενικό σχόλιο: η φυσιολογία είναι από τα δυσκολότερα μαθήματα της Ιατρικής κατά την άποψή μου. Η ύλη είναι τεράστια, οπότε σαφέστατα προτείνω να τη δώσετε σε πτυχιακή όπου τα θέματα ψιλο-επαναλαμβάνονται (ή τουλάχιστον επαναλαμβάνονται σε επαρκή βαθμό για να μπορέσετε να το περάσετε!). Ακόμα και τα θέματα να διαβάσετε, πάλι θα χρειαστεί ένα σεβαστό χρονικό διάστημα για να τα κατανοήσετε γιατί δεν είναι και παραμυθάκι το διάβασμά της και γενικά ό.τι διαβάζετε πρέπει να τα εμπεδώνετε καλά.

Από βδομάδα σκοπεύω να ανεβάσω έναν αρκετά αναλυτικό οδηγό διαβάσματος για ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ εξετάσεις, με ακριβώς τα σημεία στα βιβλία που πρέπει να διαβάζετε, γιατί εμένα αυτό μόνο μου πήρε 20 μέρες και το θεωρώ απλά ατελείωτο χάσιμο χρόνου.

Καλή επιτυχία στους επόμενους!!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 months later...

Πτυχιακή 29/4/2015

Η εξέταση ήταν με 12 ανάπτυξης, οπότε φαίνεται ότι δεν θα ισχύουν τα πολλαπλής στις πτυχιακές.

Οι ερωτήσεις όπως τις θυμάμαι:

1)Ρόλος οστεοπροτεγερίνης στην οστεοκλαστογένεση

2)Μεταγωγή σήματος. Από ποιούς υποδοχείς εξαρτάται και πώς γίνεται η ενεργοποίησή της;

3)Ποιες ορμόνες σε υπερέκκριση τους έχουν διαβητογόνο δράση και με ποιο μηχανισμό δρουν.

4)Ποιοες ορμόνες έχουν αντιφλεγμονώδη και ανοσοκατασταλτική δράση και με ποιο μηχανισμό δρουν.

5)Που είναι το κεντρο της πείνας και ποια ερεθίσματα το διεγείρουν.

6)4 πολλαπλής με αναπαραγωγικό. (LH, προγεστερόνη, σπερματογένεση κτλ)

7)Ποιος ο ρόλος του οσφρητικού βολβού στην ανίχνευση των οσμών.

8)Ποιοι είναι οι 4 τύποι δερματικών υποδοχέων αφής και τι ανιχνεύει ιο καθένας

9)Ποιος ο ρόλος των α) Τ- σωληναρίων και β) της τροπομυοσίνης στους μύες.

10) Ποιοι είναι οι νευρικοί μηχανισμοί του ύπνου και της εγρήγορσης.

11) Πώς αντιλαμβανόμαστε τα μέλη μας ή κάπως έτσι.

12) Κάτι με τα γάγγλια ήταν αλλά δε θυμάμαι τη διατύπωση

Στις 2 τελευταίες αν θυμάται κανείς άλλος την ακριβή διατύπωση ας βοηθήσει!

Ο θεος βοηθος με αυτο το μαθημα emhelpemcolgate

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

Πτυχιακές εξετάσεις Ιουλίου 2015

( Προφορικές εξετάσεις )

- που παράγονται τα οιστρογόνα (σε ποια κύτταρα συγκεκριμένα)
- τι παράγουν τα κύτταρα Leydig
- εμμηνορυσιακός κύκλος (φάσεις, ορμονικές μεταβολές, ποια είναι η σταθερή φάση, παλιρροιακό κύμα)
- δράσεις ινσουλίνης ( σε ποιους ιστούς, τι κανει, για τους GLUT-2 μεταφορείς)
- ορισμός δυναμικού ισορροπίας
- ποιο ειναι το δυναμικό ισορροπίας καλίου
- τι είδους βαρηκοΐα προκαλεί η γενταμυκίνη
- ένα παράδειγμα με θερμορύθμιση και ζητούσε να πούμε πως γίνεται η μεταφορά θερμότητας

Tο κλίμα ήταν καλό σε γενικές γραμμές. Σου έδιναν χρόνο να σκεφτείς, δεν σε άγχωναν. Από τα 15 άτομα που έδωσαν πέρασαν οι 8

Από ανάρτηση στο group των επί πτυχίω στο fb

Τροποποιήθηκε από Comfortably Numb
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πτυχιακές Εξετάσεις Ιουλίου 2015

(Προφορικές εξετάσεις - Θέματα 1ης Ομάδας)

Ορμόνες (κ. Κοτσιφάκη, περίπου 35 λεπτά)

-Οστά : Δράση vit D και PTH. Πως η PTH σχετίζεται με τη vit D (Απ: κάνει τη δεύτερη υδροξυλιωση της D στο εγγύς σωληνάριο)
- Κορτιζόλη: Δράσεις στο μεταβολισμό (υπεργλυκαιμική δράση κυρίως), στην ειδική και μη ειδική ανοσία. Χορηγούμε κορτιζόλη σε μικροβιακή φλεγμονή και γιατί όχι ;
- Θυρεοειδής: Δράσεις θυρεοειδικών ορμονών.

Νευρικό + Θερμορύθμιση ( κ. Αγγελογιάννη, περίπου 15 λεπτά)

- Ηλικιωμένη με βαρηκοΐα. Είναι αγωγιμότητας ή νευροαισθητήρια και ποιες (χαμηλές ή υψηλές) συχνότητες χάνονται πρώτα σε κάθε περίπτωση.

- Δυναμικό Ηρεμίας νευρικών κυττάρων. Δυναμικό Ηρεμίας ακουστικών κυττάρων. Δίαυλοι Κ+.
- Σε θερμοκρασία 40°C θα ανέβει η θερμοκρασία του σώματος και πως θα αποβάλλει θερμότητα; (με εξάτμιση του ιδρώτα από το δέρμα).

Συμβουλή: με βάση το πως κύλησε η εξέταση, θα συμβούλευα, ειδικά αν ο χρόνος πιέζει, να δώσετε βάση στις ορμόνες.

Καλό καλοκαίρι και καλό πτυχίο σε όλους !

Από ανάρτηση συμφοιτήτριας στο group των επί πτυχίω στο facebook

Τροποποιήθηκε από Comfortably Numb
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ-προφορικές εξετάςεις 10/07
1.Ορμόνες(αλδοστερόνη,θυρεοειδικές,κορτιζόλη..ξεκίνησε με βασικές ερωτήσεις αλλά ζητήθηκαν στην πορεία της συζήτησης και λεπτομέρειες.επέμειναν πχ στις θυρεοειδικές σε περίπτωση αυξημένων ή χαμηλών συγκεντρώσεων τι συμβαίνει με την ανάπτυξη τι αρχικά και τι σαν τελικό ανάστημα και για ποιο λόγο,επίσης δράσεις στην καρδιά και πως αυτές επιτελούνται.στην κορτιζόλη ζητούσαν αναλυτικά για την αντιφλεγμονώδη δράση και την ανοσοκατασταλτική.για αλδοστερόνη πέρα από όλα τα κλασικά ,τους τρόπους ρύθμισεις και τους τρεις παράγοντες που επηρεάζουν τις αυξομειώσεις της ρενίνης(vander κατά προτίμηση για αλδοστερόνη..μέχρι κι η κοτσιφάκη είπε σε αυτό το βιβλίο τα γράφει πολύ καλά για το συγκεκριμένο κομμάτι..)
2.αντανακλαστικά (επίσης αναλυτικά..)
3.ΑΕΦ . ήθελαν και τις έννοιες της αυτορρύθμισης της αιματικής ροής στον εγκέφαλο.ποτε πραγματοποίειται και ποια είναι τα κατώτερα και ανώτερα όρια πίεσης) όπως επίσης ποιες ουσίες τον διαπερνούν και πως.
Εξέτασαν Κοτσιφάκη(πρώτο μέρος εξέτασης και εκτενέστερο στην ουσία..)τις ορμόνες και Αγγελογιάννη.
Αν μπορεί κάποιος και έχει λογαριασμό ας τα μεταφέρει στο greekmeds και για όσους δεν έχουν εδώ πρόσβαση.
Καλή συνέχεια και καλό καλοκαίρι σε όλους!

(Από το group του Wiki στο fb)

Τροποποιήθηκε από faceninaki
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

Πιστεύω ότι με την νέα μορφή εξέτασης ότι αρκεί και πολύ προσεκτικό διάβασμα του Vander σε συνδυασμό με τις διαφάνειες του μαθήματος.

Πάντως ο Ganong είναι σαφώς προτιμότερος για τη Φυσιολογία του χειμερινού. Ίσως να είναι διαθέσιμο για δανεισμό και από τη βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...
On 9/25/2015 at 7:20 PM, mourouzis2005 said:

Πτυχιακές Εξετάσεις Φυσιολογίας Χειμερινού Εξαμήνου 22/09/2015

1. Οδός αιθουσαίου συστήματος
2. Ακουστική οδός και δυναμικό υποδοχέα Κ+ στο όργανο Corti (είναι μια εικόνα στο Vander)
3. Τι είναι τα βασικά γάγγλια, αίτιο Πάρκινσον και τι φάρμακο χορηγείται σαν θεραπεία, πώς δρα (δείτε τους νευρώνες μεταξύ μέλαινας-ραβδωτού σώματος, θεραπεία L-Dopa)
4. Τι είναι ο αιματοεγκεφαλικός φραγμός, ποιες ουσίες τον διαπερνούν, πού απορροφάται το ΕΝΥ
5. Οπτική οδός (είναι ένα σχήμα στο Vander, προς το τέλος του κεφαλαίου)
6. Δράσεις παραθορμόνης
7. Ρόλος RANK, RANKL
8. Ποιες είναι οι δράσεις της κορτιζόλςη, για ποιο λόγο δε δίνουμε κορτιζόλη σε μικροβιακή φλεγμονή (οι αντιφλεγμονώδεις δράσεις είναι μια διαφάνεια στο Powerpoint του αρχείου ΕΠΙΝΕΦΡΙΔΙΑ στο eclass της Φυσιολογίας Χειμερινού)
9. Πώς δρουν οι θυρεοειδικές ορμόνες στην καρδιά (μέσω των β-αδρενεργικών υποδοχέων?)
10. Δράσεις ινσουλίνης
11. Δράσεις αυξητικής ορμόνης
12. Τι είναι το δυναμικό ενεργείας

 

Γενικά υπήρχε διάθεση να βοηθήσουν και να περάσουν κόσμο ενώ δίνουν και 2η ευκαιρία να εξεταστείς σε 10 ημέρες.

 

Επισυνάπτω μια οργάνωση θεμάτων που έχουν πέσει παλαιότερα και βοήθησε πολύ στο διάβασμα. Δε ρωτάνε κάτι διαφορετικό απότι ρώταγαν στις γραπτές εξετάσεις.

 

 

Θέματα Φυσιολογίας Χειμερινού

 

Μεταφέρω εδώ την ανάρτηση του μέλους mourouzis 2005. Τον ευχαριστούμε θερμά !!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

Πτυχιακές 30\11

Εξέτασαν Κοτσιφάκη(ορμόνες)-Αγγελογιάννη(νευρικό).

Κοτσιφάκη:

Ινσουλίνη : Δράσεις σε διάφορους ιστούς, πως δρα στους υποδοχείς/ήπαρ 

Κορτιζόλη : Επηρεάζει ειδική και μη ειδική ανοσολογική απάντηση, αναλυτικά από τις διαφάνειες, η κλασσική ερώτηση με τη μικροβιακή λοίμωξη και δράσεις στα κύτταρα.

Ρύθμιση Ca : ορμόνες που συμμετέχουν, Δράσεις VitD και παραθορμόνης, πως η PTH σχετίζεται με Vit D ( ενεργοποιεί το ένζυμο που μετατρέπει την 25(OH)D σε 1.25(OH)2D στους νεφρούς νομίζω)

Θυρεοειδικές : επίπτωση σε έμβρυο-νεογνό, Δράσεις στην καρδιά(θετική ινότροπη, χρονότροπη και δρα μέσω β αδρενεργικών υποδοχέων(β1 νομίζω συγκεκριμένα και στο Vander νομίζω έλεγε ότι αυξάνει και την ευαισθησία στις κατεχολαμίνες, πάντως κυρίως ινότροπη, χρονότροπη και β υποδοχείς θέλει να ακούσει)

Αιματορχικός φραγμός ( κύτταρα Sertoli)

Αγγελογιάννη:

Αιματεγκεφαλικός φραγμός και αυτορύθμιση εγκεφαλικής ροής (φυσιολογική πίεση εγκ. αρτηριδίων 60-150mmHg περίπου)

Θερμορύθμιση

Αιθουσαία οδός

 

Γενικά ήταν δύσκολη εξέταση. Η Κοτσιφάκη ρώταγε πολλές λεπτομέρειες για Ινσουλίνη-Κορτιζόλη,οπότε θέλουν καλή κατανόηση (πχ όροι γλυκόλυση,νεογλυκογένεση, γλυκογονόλυση, οι δράσεις των ορμονών σε μύες ήπαρ λίπος, τι χρησιμοποιούν οι δίαφορες αντιδράσεις σαν υπόστρωμα, χοντρικά δηλαδή)Αυτά μάλλον χρειάζονται Boron και διαφάνειες.

Για νευρικό και τις υπόλοιπες ορμόνες νομίζω ο Vander αρκεί. Γενικά ρωτάνε από τα θέματα που υπάρχουν πιο πάνω, απλά ειδικά σε ινσουλίνη -κορτιζόλη η Κοτσιφάκη μπορεί να το παρατραβήξει με λεπτομέρειες που ο Vander μάλλον δε λέει.

 

 


 

Τροποποιήθηκε από Rubnik
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

"Ο Ganong' προτείνεται ειδικά στο νευρικό, έχει όμως κάποια λάθη, τα οποία τα έχουν αναπαράγει οι διδάσκοντες στις διαφάνειές τους, ειδικά στο νευρικό τόσο η κυρία Πουλοπούλου, όσο και η κυρία Αγγελογιάννη βάζουν αποκλειστικά θέματα από Ganong's
Στο
αναπαραγωγικό η κυρία Σιμοπουλου έχει πει να μελετήσουμε καλά τις διαφάνειες και απλώς να ρίξουμε μια ματιά σε όποιο σύγγραμα θέλουμε (κατάλαβα ότι βάζει από διαφάνειες, και το σύγγραμα απλώς το προτείνει για γνώσεις)
Στο μυικό ο κύριος Φιλίππου δεν έχει προτείνει κάποιο συγκεκριμένο σύγγραμα, γιατί και οι διαφάνειές του είναι από σύνθετη βιβλιογραφία, και εκείνος γενικά την ύλη από τις διαφάνειες θέλει, γιατί τα βιβλία γράφουν πολλά.
Στο ενδοκρινικό ο κύριος Κουτσιλιέρης έχει προτείνει ή Ganong's ή Boron, και οι διαφάνειές του νομίζω δεν αρκούν
Για την κυρία Κοτσιφάκη δεν ξέρω από πού τα θέλει, οι διαφάνειές της πάντως δε νομίζω να καλύπτουν πλήρως.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΑΠΟΨΗ ΕΙΝΑΙ ότι ο Ganong's καλύπτει για τις εξετάσεις, αλλά ίσως όχι από άποψη γνώσεων..."

Αυτά γράφτηκαν από ένα πολύ αναλυτικό παλικάρι στο Athens Medical School Wiki στο facebook στις 5/2/16.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Περσινες ερωτησεις φυσιολογιας χειμερινο 2015

ερωτησεις φυσιολογιας.pdf

Τροποποιήθηκε από Comfortably Numb
Διόρθωση από το μέλος
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

πτυχιακη εξεταση 18/4/2016 τελευταια ομαδα

ΟΡΜΟΝΕΣ: ποια ορμονη κανει υποφυσιακο διαβητη(αυξητικη)-ποια επινεφριδιακο(κορτιζολη) δρασεις αυξητικης στο μεταβολισμο, δρασεις κορτιζολης σε μεταβολισμο, στα οστα, ανοσολογικες,

σχηματισμος και απορροφηση οστου(ποια κυτταρα κανουν τι, για RANKL, οστεοπρωτογερινη κ.α.)παραθορμονη δρασεις

αλδοστερονη:ρυθμιση αλδοστερονης, πως αυξανει η συγκεντρωση ρενινης

λειτουργιες κυτταρων Sertoli

τι παραγουν τα κyτταρα Leydig

δειτε οπωσδηποτε τις διαφανειες της κ. Κοτσιφακη για ορμονες. ειναι καλες διαφανειες και οσα ρωταει ειναι απο κει.

Νευρικο:σωματοαισθητικες οδοι,αιθουσαιο-κεντρικη οδος, βασικα γαγγλια, ΑΕΦ, Αντανακλαστικο κορης

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 6 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Πτυχιακή εξέταση 22/6/2017

Εξέτασε η κα Αγγελογιάννη μαζί με έναν άλλο τύπο που δε θυμάμαι το όνομα του ο οποίος εξέταζε το μυικό σύστημα. Και οι 2 πολύ ευγενικοί, αρκετά καλό κλίμα.
Ό,τι δεν απανταγε κάποιος εξεταζόμενος το ρώταγαν και στους άλλους μέχρι να απαντηθεί. Από αυτά που ρώτησαν στην ομάδα μας θυμάμαι:

-Νευρομυική σύναψη, περιγραφή της αλληλουχίας γεγονότων από τη σύναψη μέχρι τη συστολή του μυός αναλυτικά (ακετυλοχολίνη, διάνοιξη ποιών δίαυλων, EPP, ρόλος ασβεστίου, τροπονίνης, μυοσίνης, γέφυρες κλπ)
-Διακύμανση 24ώρου ACTH
-Ηλεκτροεγκεφαλογράφημα
-Γλυκαγόνη: ερεθίσματα έκκρισης, κυτταρικές δράσεις, επίδραση συμπαθητικού στη γλυκαγόνη
-Οπτική οδός, βλάβη στο οπτικό χίασμα
-Δράση συμπαθητικού και παρασυμπαθητικού στο μάτι
-Φωτοκινητικό αντανακλαστικό, αντανακλαστικό προσαρμογής, πότε διατηρείται το προσαρμογής ενώ καταργείται το φωτοκινητικό; (Σημείο Argyll-Robertson)
-Οδός πόνου: αισθητήρας, πλάγιο νωτιαιοθαλαμικό δεμάτιο (εκείνη είπε προσθιοπλάγιο λογικά γιατί πορεύονται μαζί), πού βρίσκεται ο πυρήνας του 3ου νευρώνα

Λογικά αν ήταν η κα Κοτσιφάκη, η εξέταση θα είχε και πολύ περισσότερες ερωτήσεις απο ορμόνες.

Καλή επιτυχία στους επόμενους


ΥΓ προς συμφοιτήτρια: η αγγελόσκονη είναι το ναρκωτικό φαινκυκλιδίνη (PCP)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

Πτυχιακή, 11/9/17

Ρωτήθηκαν μεταξύ άλλων: Ορμόνες κατα την διάρκεια του κύκλου της γυναίκας, επίδραση κορτιζόλης σε μη ειδική και ειδική ανοσία, ρόλος ινσουλίνης κατά την άσκηση, ρύθμιση έκκρισης ρενίνης, μεταβολισμός της γλυκόζης στο ήπαρ, ηλεκτροεγκεφαλογράφημα, δυναμικό ενέργειας και κλιμακωτό δυναμικό, οπτική οδός και οπτικό νεύρο, στάση απεγκεφαλισμού.

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 5 months later...

Κανονική Εξεταστική Χειμερινού 2018

"Αρκετά θέματα πανομοιότυπα με προηγουμένων ετών και μερικά ελαφρώς παραλλαγμένα. Σχεδόν όλα ήταν στην λογική των θεμάτων των προηγουμένων ετών οπότε διαβάστε με βάση αυτά."

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 10 months later...

Αυτό είναι ένα αρχείο με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής για την φυσιολογία χειμερινού - νέο πρόγραμμα σπουδών - για τα κεφάλαια του κουτσιλιέρη, της κοτσυφάκη και της σιμοπούλου. Δεν έχουν καμία σχέση με την έδρα. Τα έφτιαξα εγώ για να βοηθηθώ στο να τα διαβάσω. Είναι γενικά πολύ εύκολα, οπότε και οι απαντήσεις είναι γενικά προφανείς. Ελπίζω να βοηθήσει και άλλους

Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής Φυσιολογίας Χειμερινού.pdf

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.