Jump to content

Προτάσεις για βελτίωση του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών


Recommended Posts

ο σχολιασμός δεν είναι υποχρεωτικός...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Θα ήθελα να δω μια αύξηση των μαθημάτων επιλογής στο 25% και παραπάνω που προβλέπει ο νόμος των ΑΕΙ...

Εξάλλου, πολλά υποχρεωτικά ουσιαστικά αναμασούν τα ίδια: 3 Παθολογίες, 3 Χειρουργικές, 2 εξάμηνα το κάθε μάθημα του πρώτου, δεύτερου και τρίτου έτους... Δε θα ήταν καλύτεραν να υπάρχει μια βιοχημεία, μια φαρμακολογία (κι ας γίνει το πιο δύσκολο μάθημα στη σχολή), και φυσικά από μία φυσική, χημεία και βιολογία και να προστεθούν πχ 10 επιλογές ακόμα;

Γιατί κάποιος που δε θέλει να γίνει χειρουργός να πρέπει να κάνει 3 χειρουργικές αντί να καλύψει πχ τους βαθμούς με παθολογική ογκολογία, ενδοκρινολογία, αιματολογία και άλλα μαθήματα του παθολογικού τομέα που θεωρεί χρήσιμα; Οι άλλες σχολές που τηρούν την αναλογία υποχρεωτικών/επιλεγόμενων διοικούνται από χαζούς δηλαδή, κι εμείς οι γιατροί είμαστε οι έξυπνοι;

Πιστέυω πάντως ότι επιβάλλεται το πτυχίο να είναι στα 60+ μαθήματα (αν όχι 70+). Αν δεν καλύψεις όλο το φάσμα της ιατρικής στο βασικό πτυχίο, πότε θα το καλύψεις;

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

το ιδανικο ειναι να μην αυξηθουν τα μαθηματα,αλλα να αλλαξει το περιεχομενο τους... emarup Κατα μια εννοια συμφωνω.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Χμ δεν συμφωνώ στο να γίνουν ένα εξάμηνο όλα τα μαθήματα γιατί έτσι χάνει σε ποιότητα και ποσότητα η ύλη. Πώς γίνεται να μάθεις φαρμακολογία σε ένα εξάμηνο; ακόμα και παθαν ή παθφυσ; Θα μάθεις τα SOS των SOS για να περάσεις, οι καθηγητές θα ζητάνε και πιο εξειδικευμένες γνώσεις και μετά γίνεται παλούκι το μάθημα. Είναι δύσκολο και για τους φοιτητές. Όταν μοιράζεται η ύλη και πιο εύκολα και πιο ανώδυνα την μαθαίνει κάποιος.

Παράδειγμα, η ακτινολογία εδώ είναι σε ένα εξάμηνο. Το δόλιο το αδερφάκι μου το λυπήθηκα...όλες οι ακτινογραφίες, μαγνητικές, αξονικές, υπέρηχοι μέσα στο κεφάλι της, κόντεψε να παλαβώσει για να το περάσει, και τελικά ήξερε καλά μόνο πνεύμονες και κοιλιά . Στα γιάννενα είναι σε 2 εξάμηνα, χωρισμένη σε συστήματα και με ηρεμία μαθαίνουμε και όλα τα συστήματα και αξονικές-μαγνητικές (μόνο στην ακτινολογία 1 ρωτάνε α/α). Παθαν 3 εξάμηνα, με το πάσο μας...τα λέω όχι για να πω ότι είναι καλύτερα (μην αρχίσουμε τα ίδια) αλλά ότι γίνονται πιο απλά τα πράγματα με καταμερισμό της ύλης.

Άλλο να έχεις ένα βιβλίο 600 σελίδες να το βγάλεις με την μία και άλλο 300 και 300. :)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

όσα περισσότερα μαθαίνεις, τόσα λιγότερα ξέρεις. Δεν έχει νόημα να γίνουμε εξπέρ στη καρδιολογία,οφθαλμολογία,ορθοπεδική,μέθ,πνευμονολογία,νευρολογία... γιατί απλούστατα ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ. Αυτό πρέπει να το αντιληφθούν τα φωτεινά κεφάλια της σχολής μας. Πλεόν ζούμε στην εποχή της εξειδίκευσης και αυτή πρέπει να μας παρέχεται από το πανεπιστήμιο πιά. Ζούμε σε μια ανταγωνιστική κενωνία και για να επιβιώσουμε πρέπει να είμαστε καλοι σε ένα αντικείμενο και να έχουμε φυσικά γνώσεις γενικής ιατρικής. Προτείνω τα 3 τελευταία χρόνια να κατευθύνονται οι σπουδές μας σε αυτό που μας ενδιαφέρει να ασχοληθούμε.

emarup Όλα αυτά τα έγραψα εγώ??? Ανατρίχιασα!!!!! Φτού μου! :lol:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Γιατί κάποιος που δε θέλει να γίνει χειρουργός να πρέπει να κάνει 3 χειρουργικές

μη ξεχνας πως δεν είναι 3 οι χειρουργικές αλλά 1!

οι του τετάρτου έτους είναι χειρουργικές παθολογίες! έχει μεγάλη διαφορά. εγώ που επιθυμώ να κάμω παθολογική ειδικότητα τις βρίσκω απαραίτητες!

κατα τα άλλα συμφωνώ και επαυξάνω κυρίως με τα μαθήματα του 1ου έτους. Σε αποδιοργανώνουν πλήρως! ας γίνουν η ιατρικη φυσική και η ιατρική χημεία από 2 σε 1 μαθημα(όπως και η βιοχημεία) και ας μπει στο 1ο και απο λίγο ανατομια και φυσιολογια. Δε βλαπτει..

επίσης κατι στενάχωρο για τον κυριο Τριχόπουλο...τώρα 2 μαθήματα(επιδημιολογια και προληπτική) με παρόμοιο γνωστικό αντικείμενο παει πολύ...όσο για την στατιστική χρειάζεται , αν και θα μπορούσε να μπεί στα πλαισια της επιδημιολογίας και προληπτικής...

κακό ε?? emranting να ζητάς εν ολίγοις μία ολοκληρη έδρα να γίνει ένα απλό μαθημα??

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Να πω κάτι ως εξωτερικός παρατηρητής;

(δεν ψηφίζω φυσικά αλλά ως γνώμη)

Τα μαθήματά σας είναι υπερβολικά πολλά για το σύγχρονο τρόπο διδαχής που είναι ανά σύστημα. Στις περισσότερες δυτικές ιατρικές πλέον έχουν συγχωνευτεί πολλά μαθήματα και πολλές φορές αντιμετωπίζονται ανά σύστημα.

Τί εννοώ ανά σύστημα (τουλάχιστον σε μας);

Δεν υπάρχει πχ. Καρδιολογία στο 4ο έτος αλλά «Κυκλοφορικό» και γίνεται από ένα σύνολο διδασκόντων που είναι με συναφή αντικείμενα...

Δηλαδή: Αγγειολογία-Καρδιολογία, Καρδιοχειρουργική, Αγγειοχειρουργική και τ'αντίστοιχα κεφάλαια του Κυκλοφορικού από Ανατομία, Φυσιολογία, Φαρμακολογία, Παθ. Ανατομία, κλπ.

Εκ πρώτης όψεως φαίνεται πιο δύσκολο γιατί είναι πολλά μαθήματα σ'ένα αλλά έχει πλεονεκτήματα γιατί το βλέπεις το αντικείμενο σε μια session από όλες τις πτυχές του, και στη διάγνωση και στη θεραπεία. Και φυσικά δεν εξετάζεσαι πχ στη Φαρμακολογία του ΚΝΣ αλλά στης Καρδιολογίας για το μάθημα.

Αν δείτε σύγχρονα curriculum αμερικανικών και ευρωπαϊκών πανεπιστημίων τείνουν να είναι έτσι. Ανά σύστημα, όχι ανά γνωστικό αντικείμενο επιμέρους μαθήματος. ;)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Θα συμφωνήσω μαζί σου για τον αριθμό των μαθημάτων.

Είναι πολλά και επικαλυπτόμενα

Επίσης το να σπας τα μαθήματα στα δύο είναι παράλογο.

Μπορείς να καθιερώσεις προόδους για να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα της αχανούς ύλης.

Υπάρχει και πρόβλημα ερμηνείας στο εξωτερικό.

Τι σημαίνει Φαρμακολογία Ι και ΙΙ;

Η Ι είναι το «εύκολο» επίπεδο και η ΙΙ το «δύσκολο» ή είναι η μία συνέχεια της άλλης;

Κάθε προκλινικό έτος πρέπει να έχει 4-5 υποχρεωτικά και 1-2 επιλογής.

Στα κλινικά έτη χρειάζονται ενίσχυση τα βασικά (Παθολογία, Χειρουργική, Παιδιατρική, Γυναικολογία, Ψυχιατρική και ίσως Ακτινολογία) και μετά πολλά επιλεγόμενα σε μικρές ομάδες όπου να γίνεται καλή δουλειά.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

νομίκω ότι οι 2 δύο τελευταίοι φίλοι τα είπαν όλα....

παράδοση ανά σύστημα + αρκετά σοβαρά επιλογής μαθήματα για όποιον θέλει να εμβαθύνει κάπου συγκεκριμένα....

αλλά στην ιατρική εκπαίδευση στην Ελλάδα είμαστε περίπου 30 χρόνια πίσω από τον πιο μοντέρνο, οπότε η οποιαδήποτε αλλαγή που θα γίνει τώρα και σκέφτοναι οι φωστήρες μας δεν θα είναι τίποτα άλλο παρά αντιγραφή ενός ξένου συστήματος 20ετίας...

θα έχουμε τα βασικά μαθήματα ως συστήματα για όλους και από εκεί και πέρα για να συμπληρώσεις αριθμό μαθημάτων θα επιλέγεις εσύ ό,τι θέλεις...

γουστάρεις τις ορμόνες? πάρε basic endocrinology και advanced endocrinology και molecular space intrastellar cosmogonic diabetes και μην κάνεις το advanced neurosurgery και surgery III που γουστάρω εγώ...Όλοι θα κάνουμε τα basic αλλά από εκεί και πέρα πιο ωραίο και σωστό θα είναι να προσανατολιστούμε μόνοι μας.... και τα basic δεν είναι να μάθω τις θεραπείες όλων των νόσων κολλαγόνου

πολύ σωστά ειπώθηκε ότι ζούμε στην εποχή της εξειδεύκευσης και δεν αξίζει να προσπαθούμε να μάθουμε πολλά μαζί γιατί αυτό ισοδυναμεί με τίποτα.

ο φοιτητής χρειάζεται βασικές γνώσεις και τεχνικές ώστε να αποκτήσει "ability to learn" .... από εκεί και πέρα έχει άλλα 10 χρόνια να μάθει το αντικείμενό του...

αλλά ένα ιατρικό εκπαιδευτικό σύστημα χτισμένο γύρω από το αγροτικό (ο απόφοιτος ιατρικής οφείλει να μπορεί να να αντιμετωπίσει το 95% των παθήσεων ... ΜΠΟΥΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ) δεν μπορεί να δουλέψει ή να προσανατολιστεί σε αυτήν την κατεύθυνση

Αν διαφωνεί κανείς ξύδι! :):P

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πιστεύω ότι είναι τουλάχιστον ουτοπικό να λες ότι θα μάθεις ακτινολογία σε 2 εξάμηνα, ή ότι θα μάθεις χειρουργική σε τρία.

Δηλαδή οι ειδικευόμενοι που κάνουν 4 χρόνια (για την ακτινολογία) και 5-7 (για τη χειρουργική και τις περισσότερες υποειδικότητες) full time είναι οι βλάκες της υπόθεσης;

Πόσοι φοιτητές που περνούν την ακτινολογία των 2 εξαμήνων με 10 ξέρουν να διαβάσουν αξιόπιστα μαγνητική, αξονική ή ακόμα και απλή ακτινογραφία; Οι ίδιοι που το κάνουν αυτό στην ακτινολογία του ενός εξαμήνου. Κανένας δηλαδή. Μια γενική ιδέα παίρνεις, γι'αυτό υπάρχουν και οι ειδικοί και οι δυνατότητες για εμβάθυνση. Όπως τα μαθήματα του 5ου έτους γίνονται σε κάπου 10-15 εργάσιμες full time το καθένα, έτσι θα έπρεπε και τα υπόλοιπα. Είναι η φαρμακολογία πιο σημαντική από την οφθαλμολογία, την ΩΡΛ, την καρδιολογία;

Πόσα θυμούνται οι πτυχιούχοι γιατροί από τη φαρμακολογία; Και πόσοι αγνοούν, ακόμα και ηθελημένα, και τις βασικές γνώσεις αυτού του μαθήματος; (πχ όχι πολυφαρμακία, προσοχή στις αλληλεπιδράσεις, όχι αντιβιοτικά όταν δεν ενδείκνυνται, όχι περισσότερα από ένα φάρμακα της ίδιας κατηγορίας...). Και σε ένα εξάμηνο δεν μπορεί να τα μάθει κανείς αυτά; Αλλά ζούμε σε μια χώρα που πρέπει να βγάλει η Ολομέλεια του ΚΕΣΥ απόφαση για το πώς και πότε πρέπει να χορηγείται η καλσιτονίνη και ότι είναι άστοχη η συγχορήγησή της με διφωσφονικά! (στ' αλήθεια υπάρχει τέτοια απόφαση)

Ο στόχος της Πανεπιστημιακής ιατρικής εκπαίδευσης είναι η μετάδοση της βασικής ιατρικής γνώσης, των βασικών ιατρικών δεξιοτήτων και της μεθόδου εμβάθυνσης στα υπόλοιπα. Όλα τ' άλλα είναι παραφιλολογίες. Δηλαδή η χειρουργική του 4ου είναι μόνο παθολογία και σημειολογία ενώ του 6ου μόνο εγχειρητική/θεραπευτική; :antegeia:emplease

Πιστεύω ότι κάθε ιατρική ειδικότητα αναγνωρισμένη στην Ελλάδα έπρεπε να έχει τουλάχιστον το μάθημά της, και μάλλον θα'πρεπε να'ναι υποχρεωτικό. Και αυτό περιλαμβάνει και την Ιατρική της Εργασίας, και την Αναισθησιολογία, και την Κυτταρολογία, και την Παιδοχειρουργική και τη Χειρουργική Θώρακα. Γιατί προπάντων οι νέοι γιατροί πρέπει να έχουν μια εικόνα κάθε ειδικότητας, τόσο για να επιλέξουν οι ίδιοι όσο και για να παραπέμπουν, εφόσον χρειαστεί, κάποιο περιστατικό στους κατά τεκμήριο ειδικούς!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πιστεύω ότι κάθε ιατρική ειδικότητα αναγνωρισμένη στην Ελλάδα έπρεπε να έχει τουλάχιστον το μάθημά της, και μάλλον θα'πρεπε να'ναι υποχρεωτικό. Και αυτό περιλαμβάνει και την Ιατρική της Εργασίας, και την Αναισθησιολογία, και την Κυτταρολογία, και την Παιδοχειρουργική και τη Χειρουργική Θώρακα. Γιατί προπάντων οι νέοι γιατροί πρέπει να έχουν μια εικόνα κάθε ειδικότητας, τόσο για να επιλέξουν οι ίδιοι όσο και για να παραπέμπουν, εφόσον χρειαστεί, κάποιο περιστατικό στους κατά τεκμήριο ειδικούς!

πιστεύω ότι τόσα χρόνια που σε ξέρω είναι η χειρότερη μαλακία που σε έχω ακούσει να πετάς! :bloodomen:

σε επίπεδο επιλογής φυσικά θα πρέπει να υπάρχουν αλλά υποχρεωτικά και μάλιστα χωρισμένα σε ειδικότητες είναι ότι πιο αναχρονιστικό υπάρχει

:splaaaats:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Είναι ουτοπικό να λες ότι μαθαίνεις ιατρική στην Ιατρική. Με το ίδιο σκεπτικό, θα έπρεπε να ονομάζεται γιατρός όποιος έπαιρνε τάξεις και περνούσε μαθήματα στο ανοιχτό πανεπιστήμιο. Και τα μαθήματά του με άριστα θα τα περνούσε, και την αποδόμηση των πουρινών απέξω θα ήξερε, και τον κύκλο της ουρίας, και τη Whipple με κλειστά μάτια, και τις ινσουλίνες καλύτερα και από τον αντιπρόσωπο εν Ελλάδι (που είναι και καθηγητής μας). Δεν θα ήταν γιατρός όμως!

Η Ιατρική είναι τέχνη, και 6 χρόνια μαθαίνεις πως να μάθεις την τέχνη. Περισσότερα, λιγότερα, καλύτερα, χειρότερα μαθήματα, δεν έχει σημασία. Μαθαίνεις πώς να σκέφτεσαι σα γιατρός. Όλα τα άλλα είναι απλώς οδοντόκρεμες.!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Τον καιρό που έδινα πανελλήνιες, ήρθε ο οικογενειακός μας ιατρός (ένας θεσμός που κατήργησε το επάρατο ΠΑΣΟΚ αλλά θα επαναφέρει η καλή μας η Δεξιά -του κυρίου, Αμήν) και με ρώτησε: Τι διαβάζεις? Μίτωση, λέω εγώ. Για να δω! Κοιτάει, κι όπως το κοιτάει, έτσι το αφήνει. Στον δικό μου τον καιρό η μίτωση ήτο απλουστάτη, συμπλήρωσε...

Από τον καιρό που έδωσα μέχρι τώρα, μπήκαν και κάτι κυκλίνες, κάτι MDM2, κάτι cdks, κάτι παράγοντες μεταγραφής, τέσπα κάτι ακαταλαβίστικα... Τώρα, η μίτωση δυσκόλεψε ή εγώ έγινα πιο βλάκας? Κι αν ήμανε αριστούχος στη μίτωση του 93, κάνω ζάφτι τη μίτωση του 2005?

Άλλο: όταν μπήκα στη σχολή δεν υπήρχαν οι cox2 inhibitors. Ούτε και τώρα :D Δηλαδή έχασε κάτι όποιος δεν τους έμαθε ποτέ???? :lol:

Πάντα ρει, πάντα χωρεί και ουδέν μένει. Η ουσία είναι αναμετάξυ των γραμμών, όχι στις γραμμές καθαυτές!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

πιστεύω ότι τόσα χρόνια που σε ξέρω είναι η χειρότερη μαλακία που σε έχω ακούσει να πετάς!  :bloodomen:

σε επίπεδο επιλογής φυσικά θα πρέπει να υπάρχουν αλλά υποχρεωτικά και μάλιστα χωρισμένα σε ειδικότητες είναι ότι πιο αναχρονιστικό υπάρχει

:splaaaats:

Θα απαντήσω με το πρόγραμμα της Ιατρικής Σχολής του Harvard (που δείχνει και γιατί δεν πρέπει να αναγνωρίσουμε αυτόματα τα πτυχία: είναι μόνο 4-5 χρόνια σπουδές :P:P:P:P ) Από http://www.hms.harvard.edu/registrar/handbook/chapt07.htm , HMS Student Handbook.

CURRICULAR REQUIREMENTS FOR THE CANNON, CASTLE, HOLMES & PEABODY SOCIETIES

Required Courses - Year I

The Human Body (IN701.0)

Chemistry and Biology of the Cell (IN711.0)

Human Physiology (IN712.0)

Principles of Pharmacology (IN705.0)

Genetics, Embryology & Reproduction (IN703.0)

Immunology, Microbiology & Infectious Disease (IN704.0)

Clinical Epidemiology (AC701.0)

Social Medicine/Health Care Policy

Patient/Doctor I (IN709.Ja)

Required Courses - Year II

Human Nervous System & Behavior (IN707.0)

Pathology (IN714.0)

Human Systems (IN708.0)

Psychopathology (PS700M.J)

Preventive Medicine and Nutrition (PM711.0)

Patient/Doctor II-Introduction to Clinical Medicine (IN709M.Jb)

Required Courses - Years III and IV

Medicine I (3 months)

Women's and Children's Health (3 months)

Surgery (3 months)

Patient/Doctor III (longitudinal, Year III July-Dec)

Primary Care Clerkship (longitudinal, Jan -Year III through Sep -Year IV)

Neurology (1 month)

Psychiatry (1 month)

Radiology (1 month)

Medicine II (1 month) or Advanced Pediatrics (1 month)

Advanced Biomedical Science Program (1 month)

Elective Credits Required

Clinical Elective (CE) 1 month

Unspecified (i.e.: CE, NCE) 20 credits (equivalent to 5 months)

Examinations

Comprehensive Examination

United States Medical Licensing Examination Step I

United States Medical Licensing Examination Step II

CURRICULAR REQUIREMENTS FOR THE HST SOCIETY (HARVARD-MIT) (απ' ότι κατάλαβα πρέπει να έχεις τα παρακάτω στο τέλος)

Required Credits

Basic Science (B) 28 credits*

Pathophysiology (P) 20 credits*

Psychopathology (PS700M.J) 2 credits

Clinical Epidemiology 2 credits

Social Medicine/Health Care Policy 2 credits

Required Clinical Courses

Clinical © 60 credits

Introduction to Clinical Medicine

Medicine I (3 months)

Women's and Children's Health (3 months)

Surgery (3 months)

Patient/Doctor III (longitudinal, Year III July-Dec)

Neurology (1 month)

Psychiatry (1 month)

Radiology (1 month)

Medicine II (1 month) or Advanced Pediatrics (1 month)

Elective Credits required:

Clinical Elective (CE) 4 credits

Nonclinical (NCE, B, P, SBQS) 6 credits

Unspecified 18 credits (equivalent to 4.5 months)

Examinations required

Comprehensive Examination

United States Medical Licensing Examination Step I

United States Medical Licensing Examination Step II

* When the minimum credit requirement has been met, excess credits may be applied to the nonclinical or unspecified categories.

Κάνεις τα εξής: (4 χρόνια)

Sample Four-Year HST/MD Program

Year I

HT 010 Human Functional Anatomy

HT 030 Human Pathology

HT 160 Molecular Biology and Genetics in Modern Medicine

HT 175 Cellular and Molecular Immunology

HT 190 Statistical Planning and Analysis of Biomedical Investigations (Clinical Epidemiology)

HT 146 Intensive in Human Intermediary Metabolism

HT 060 Endocrinology

HT 090 Cardiovascular Pathophysiology

HT 100 Respiratory Pathophysiology

HT 110 Renal Pathophysiology

HT 199 Research

Summer Research

Year II

HT 040 Mechanisms of Microbial Pathogenesis

HT 070 Human Reproductive Biology

HT 120 Gastroenterology

HT 130 Introduction to Neuroscience

HT 199 Research

HT 020 Musculoskeletal Pathophysiology

HT 199 Research

HT 080 Hematology

HT 150 Principles of Pharmacology

PS700M.J Psychopathology

IN710M.23 (HT 200) Introduction to Clinical Medicine

United States Medical Licensing Examination Step I

HT 220 Introduction to the Care of Patients

HT 230 Real Medicine (2nd Year students only)

HT 930 Social Studies of Bioscience and Biotechnology (Social Medicine)

HT 960 Creative Writing for Physicians

MA 902.0 Narrative Ethics: Literary Texts and Moral Issues in Medicine

HT 140 Molecular Medicine

HT 572 Future Medical Technologies

HT 920J Health Technology

HT 921 Information Technology in the Healthcare System of the Future

SOC 700.0 Introduction to Business and Management in Health Care

Required Courses & Exams Years III & IV

Medicine I (3 months)

Medicine II or Advanced Pediatrics (1 month)

Neurology (1 month)

Women's and Children's Health (3 months)

Psychiatry (1 month)

Radiology (1 month)

Surgery (3 months)

Patient-Doctor III

United States Medical Licensing Examination Step II

Comprehensive Exam

Ή αυτά: (5 χρόνια)

Προφανώς, οι Αμερικανοί ακολουθούν εν μέρει την κατά συστήματα διδασκαλία (στο χωρισμό της ύλης των "προκλινικών" που θα λέγαμε εμείς μαθημάτων, δίνουν έμφαση σε κάτι αστειότητες εδώ στην Ελλάδα (ηθική και δεοντολογία, μάνατζμεντ υγείας, ολιστική προσέγγιση...) και δίνουν την επιλογή να κάνεις πάνω-κάτω ό,τι θες για να μαζέψεις τα απαιτούμενα εκπαιδευτικά credits.

ΥΓ: Πριν αρχίσει flame, το'πα για πλάκα αυτό για την 93/16 - σίγουρα από το προτεινόμενο πρόγραμμα (που τους γεμίζει και τα καλοκαίρια κατά τα φαινόμενα με ουσιαστική δουλειά και όχι με "κλινική παρακολούθηση σε όποιο νοσοκομείο θες" των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων) πληρούν το κριτήριο των 5500 ωρών ;)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Και επειδή δεν μπορούμε να βλέπουμε μόνο την πλέμπα του Χάρβαρντ :P:P:P , αλλά κάποια στιγμή πρέπει να ασχοληθούμε και με τη σοβαρή ιατρική εκπαίδευση που παρέχει το Νο 1 τα 12 τελευταία χρόνια Νοσοκομείο στις ΗΠΑ (με δίδακτρα ένα μεγάλο αυτοκίνητο το χρόνο, έτσι; ), το Johns Hopkins (που φυσικά είναι κι αυτό τετραετές οπότε δε θα το αναγνωρίσουμε), δείτε κι αυτό:

(Από http://www.hopkinsmedicine.org/som/Academi...AT%202b_03.pdf)

Α. Για να γραφτείς

Course Requirements for Regular M.D., M.D.-Ph.D.,

and Transfer Applicants

1. BIOLOGY

College Biology with laboratory, one year (8 semester hours)

The student should have an appreciation for the diversity of life such as viruses, prokaryotes, plants

and animals, and a familiarity with the life cycles and metabolic activities of these organisms. The

student should attain a basic understanding of the structure and function of the mammalian cell.

Included should be a basic understanding of mammalian genetics. Credit for advanced placement is

not acceptable as a substitute. Individuals who have completed their studies in biology more than 4

years prior to their application are strongly advised to take a one semester advanced mammalian

biology course.

2. CHEMISTRY

General college chemistry with laboratory, one year (8 semester hours)

Organic Chemistry with laboratory, one semester, and a second semester of either organic chemistry

or biochemistry. The student should have knowledge of chemical equilibrium and thermodynamics,

acid/base chemistry, the nature of ions in solution and redox reactions, the structure of molecules with

special emphasis on bioorganic compounds, reaction rates, binding coefficients, and reaction

mechanisms involved in enzyme kinetics. Also important is a basic understanding of the structure of

nucleic acids including how they store and transfer information. Applicants with advanced placement in

general chemistry must take one additional semester of advanced chemistry with lab.

3. COMPUTER LITERACY

It is highly recommended that the student have a working knowledge of computers including the use of

computers to retrieve information and to communicate with others.

4. HUMANITIES, SOCIAL & BEHAVIORAL SCIENCES

The study of the humanities, social and behavioral sciences is an essential foundation for the study of

medicine. (24 semester hours)

An applicant’s educational experience must include at least 24 semester hours in these disciplines.

Effective communication skills are essential and candidates must be proficient in spoken and written

English and be able to communicate well. The TOEFL exam is not needed for foreign students to apply

to the School of Medicine, however, the applicant must be proficient in spoken and written English.

5. MATHEMATICS

Calculus or statistics, one year (6-8 semester hours)

Mathematics courses should enable the student to develop equations, to interpret graphical

representations of function and to evaluate probability involved in testing hypotheses. Advanced

Placement credit for calculus, acceptable to the student’s undergraduate college, may be used in

fulfillment of the math requirement.

6. PHYSICS

General College Physics with laboratory, one year (8 semester hours)

The student should have an understanding of the constants and units of physical measurement,

Newtonian mechanics, the physical properties of various states of matter such as liquids, solids and

gases, and the basic aspects of electricity, magnetism and optics. Advanced Placement credit for

physics, acceptable to the student’s undergraduate college, may be used in fulfillment of the physics

requirement.

(κουτόφραγκοι... ακούς εκεί computer literacy!)

Β. Για να τελειώσεις

Instruction Leading to the M.D. Degree

The First Year primarily centers on normal human structure and function. Required courses include Molecules and Cells (integrated coverage of Biochemistry, Cell Biology, Genetics, Cell Physiology); Anatomy (including Developmental Biology); Immunology; Neuroscience and Introduction to Behavioral Science; Epidemiology

and Organ Systems. The year also includes a course, The Physician and Society,

involving Ethics, History of Medicine, Cultural Arts, the Physician-Patient Relationship, and the Role of Physicians in Prevention and Research and an Introduction to Medicine course in which students spend time working with a community based private practice physician. Second Year students study the causes and effects of diseases in Pathology and Human Pathophysiology. They also learn about the action

of drugs in Pharmacology. All of these courses are taught in an integrated fashion as

organ systems. In addition, students are introduced to the elements of history taking, physical examination and clinical medicine in the Clinical Skills course. The Physician and Society course continues, for the four years of the curriculum. In the final quarter of the Second Year, and in subsequent quarters throughout the Third and Fourth Years, each student follows an educational program adapted to his or her particular interests and needs. With the advice of a Faculty Advisor, students schedule a sequence of courses in these nine academic quarters that

meet the following requirements:

Medicine 1 quarter

Surgery 1 quarter

Pediatrics/Neonatology 1 quarter

Psychiatry/Neurology/Ophthalmology 1 quarter

Obstetrics/Gynecology 6 weeks

Emergency Medicine 4 1/2 weeks

Ambulatory Medicine 4 1/2 weeks

Electives 3 1/3 quarters

The clinical clerkships are devoted to the study of health and disease in the various clinical departments of the School of Medicine, The Johns Hopkins Hospital, Johns Hopkins Bayview Medical Center, Sinai Hospital and other affiliated hospitals. The student is introduced to practical clinical problems through instruction conducted largely in small groups; correlative study involving two or more clinical fields

is common. Elective courses available in every department range from direct participation in current biomedical research to advanced clinical work. Students may elect, within certain limits, the order in which they pursue the required instruction. Many clerkships and elective courses may be taken during the summer.

The details of a student’s curriculum are planned with a Faculty Advisor.

The academic year begins in early September and ends in early June. There is a Christmas holiday and a spring vacation. Between the First and Second Years there is a summer vacation of twelve weeks when students may engage in research or other studies.

Students must arrange their schedules to include, between the start of the fourth quarter of the Second Year and graduation in May of the Fourth Year, 5 2/3 quarters of required clinical clerkships and 3 1/3 quarters of elective work; two additional vacation periods may also be scheduled. At the student’s discretion, vacation

quarters may be used for research or additional elective study. Graduating students cannot schedule required clerkships during the fourth quarter of the Fourth Year, unless approved by the Associate Dean for Student Affairs.

The total number of students in each class of the regular four year program is limited to 120.

Admissions with advanced standing to the Second or Third Years are restricted.

Αμερικανιές φίλε μου, αμερικανιές. Ελεύθερο πρόγραμμα σπουδών; Πφφφφφ... Τι ξέρουν αυτοί; Εδώ το Johns Hopkins University ιδρύθηκε μόλις το 1876... Του ρίχνουμε κάμποσα χρονάκια!

ΥΓ: μόνο στους τομείς κάτι ξέρουν:

(http://www.hopkinsmedicine.org/som/Academics/catalog.html)

* Departments, Divisions, Institutes, Centers, and Subjects of Instruction

o Section One

+ Anesthesiology and Critical Care Medicine

+ Biological Chemistry

+ Biomedical Engineering

+ Biophysics and Biophysical Chemistry

+ Cell Biology

o Section Two

+ Comparative Medicine

+ Dermatology

o Section Three

+ Emergency Medicine

+ Epidemiology

+ Center for Functional Anatomy and Evolution

+ McKusick-Nathans Institute of Genetic Medicine

+ Gynecology and Obstetrics

+ Health Sciences Informatics

+ History of Science, Medicine, and Technology

o Section Four

+ Medicine

o Section Five

+ Molecular Biology and Genetics

+ Neurology

+ Neuroscience

+ Oncology Center

+ Ophthalmology

+ Pathology

+ Pediatrics

+ Pharmacology and Molecular Sciences

+ Physical Medicine and Rehabilitation

o Section Six

+ Physiology

+ Psychiatry and Behavioral Sciences

+ Public Health

+ Radiology and Radiological Science

+ Section of Surgical Sciences

+ Multi-Department Courses

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αν δεν κάνω λάθος πριν το M.D Program στην Αμερική κάνουν και 4 χρόνια pre-med.

Οπότε συνολικά 9 χρόνια και αυτό αν τελειώσει κάποιος κανονικά!

Σπάνια θα δεις γιατρό στην Αμερική και ειδικά για residency,κάτω από 30 χρονών.

Ενω εδώ υπάρχουν και άτομα που είναι κάτω από 30 και έχουν τελειώσει και ειδικότητα!!

Και όλα αυτά φυσικά γιατί είμαστε πιο έξυπνοι...!!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emarup Θέλω κι όχι για τα λεφτά.

Θα ήθελα να δω μια αύξηση των μαθημάτων επιλογής στο 25% και παραπάνω που προβλέπει ο νόμος των ΑΕΙ...

Πιστέυω πάντως ότι επιβάλλεται το πτυχίο να είναι στα 60+ μαθήματα (αν όχι 70+). Αν δεν καλύψεις όλο το φάσμα της ιατρικής στο βασικό πτυχίο, πότε θα το καλύψεις;

Με κάλυψες.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Η πλειοψηφία των Αμερικάνων τελειώνουν γύρω στα 30.

4 χρόνια Κολλέγιο: 22 ετών

4 χρόνια Ιατρική: 26 ετών

3-7 χρόνια ειδικότητα: 29-33 ετών

Υπάρχουν ορισμένοι που αναγκάζονται να δουλέψουν 1-2 χρόνια μεταξύ Κολλεγίου και Ιατρικής αλλά οι περισσότεροι βασίζονται στα δάνεια και καταλήγουν όταν τελειώσουν να χρωστάνε αστρονομικά ποσά της τάξης των $100000-150000.

Μετά δουλεύουν ως τελειωμένοι γιατροί και οι μισθοί τους κυμαίνονται στα επίπεδα που αναφέρθηκαν. Οι περισσότεροι στην αρχή δουλεύουν πολύ για να ξεχρεώσουν.

Τα ωράρια μπορεί να φαντάζουν εξαντλητικά αλλά για τους τελειωμένους σπάνια είναι, εκτός και αν το επιδιώξει κανείς. Έτσι η καρδιολόγος στο Τέξας θα μπορούσε κάλλιστα να δουλεύει ένα 8ωρό την ημέρα και να βγάζει κατιτίς λιγότερο

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 5 years later...

Όλο και κάτι θα έχετε ακούσει τον τελευταίο καιρό για τις προτεινόμενες αλλαγές του προγράμματος σπουδών, μια και έχουν ήδη γίνει κάποιες αναφορές στις τελευταίες συνελεύσεις. Το παρακάτω κείμενο το έχει γράψει ο κ. Βενιεράτος με σκοπό την ενημέρωση των φοιτητών και το ανεβάζω μετά από παράκληση του ιδίου:

Σκεπτικό για την πρόταση τροποποίησης Προγράμματος.doc

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 5 years later...

εχω μια προταση για τη βελτιωση των σπουδών...

αξιολογηση των ΔΕΠ απο τους φοιτητες με το χαμηλότερο σε βαθμολογια 30% των ΔΕΠ να απομακρυνεται απο τα ΑΕΙ και να καλυπτει κενα της δευτεροβάθμιας εκπαιδευσης....

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.