Jump to content

Βελτίωση Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών


Recommended Posts

Σήμερα Τρίτη 13.7 συνεδρίασε η Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών της Ιατρικής Σχολής, καταλήγοντας στην τελική μορφή του Προγράμματος Σπουδών, την οποία θα εισηγηθεί προς έγκριση στην πρώτη Γενική Συνέλευση Τμήματος του ακ. Έτους 2010-11.

Σημειώνεται ότι οι όποιες τροποποιήσεις που θα εγκριθούν τελικά από τη Γενική Συνέλευση, θα ισχύσουν από το 1ο έτος της περιόδου 2011-2012.

(...)

Συνοπτικά, οι κυριότερες προτάσεις είναι οι εξής:

. Μείωση των μαθημάτων της Ιατρικής Φυσικής από 2 σε 1 που θα διδάσκεται στο 1ο εξάμηνο με έμφαση στην φυσική του ανθρωπίνου σώματος  ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ με παράλληλη αντικατάσταση της Ιατρικής Φυσικής ΙΙ από το μάθημα «Πληροφορική Ιατρική»

. Μείωση των μαθημάτων της Ιατρικής Χημείας από 2 σε 1 που θα διδάσκεται στο 1ο εξάμηνο με έμφαση στην οργανική χημεία ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ. Η ανόργανη Χημεία (μέρος της ύλης της Χημείας Ι), όπως προτείναμε, αποτελεί παρελθόν. Η Χημεία ΙΙ αντικαθίσταται από το μάθημα «Εισαγωγή στη Βιοχημεία» με ταυτόχρονη προσαρμογή της ύλης της «Βιοχημείας Ι» και μεταφορά τμήματος της ύλης της στο νέο μάθημα.

. Ενιαίο μάθημα Στατιστικής - Επιδημιολογίας που θα διδάσκεται στο 1ο εξάμηνο Η πρόταση αυτή ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ.

. Νέο μάθημα με αντικείμενο την Νευροφυσιολογία και την Ανατομία του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος με τίτλο Νευροεπιστήμες που θα διδάσκεται στο 4ο εξάμηνο και αντίστοιχη προσαρμογή των μαθημάτων της Φυσιολογίας και της Ανατομίας ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ! Συγκεκριμένα, προτείνεται Απαρτιωμένη διδασκαλία Κεντρικού Νευρικού Συστήματος και Αισθητηρίων Οργάνων με συμμετοχή Ανατομίας, Ιστολογίας, Φυσιολογίας, Φαρμακολογίας με πλήρη κάλυψη της μέχρι τώρα διδασκομένης ύλης από τα επί μέρους Εργαστήρια. Το Εργαστήριο Φαρμακολογίας θα συμμετάσχει με τη διδασκαλία των νευροδιαβιβαστών (και ως θέσεων δράσης φαρμάκων στο ΚΝΣ), των υποδοχέων και της συμπεριφοράς. Θα υπάρχουν επίσης και γενικά εισαγωγικά μαθήματα Ανατομίας και Φυσιολογίας.

. Στο 7ο και το 8ο εξάμηνο οι φοιτητές να διδάσκονται κ να ασκούνται κυκλικά για ένα εξάμηνο στις Παθολογικές και Χειρουργικές κλινικές όπου σε ένα εξάμηνο θα καλύπτουν την ύλη του μαθήματος Σημειολογία-Νοσολογία και στο μάθημα Παθολογία και στο άλλο εξάμηνο την ύλη των μαθημάτων Χειρουργική Παθολογία Ι και ΙΙ (3μήνη άσκηση σε κάθε μάθημα)

. Νέο μάθημα με αντικείμενο Μοριακή και Γενετική Ιατρική ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ. Επειδή η (βασική) Γενετική διδάσκεται στα πλαίσια της Βιολογίας ΙΙ, θεωρήθηκε σκόπιμο το μάθημα αυτό που αφορά κυρίως γενετικά νοσήματα να διδάσκεται στο 3ο έτος, όπου έχει ήδη διδαχθεί η έννοια των «νοσημάτων».

Επιπλέον, πρότασεις της επιτροπής αποτελούν η εισαγωγή του μαθήματος της Αναισθησιολογίας και η μεταφορά της Καρδιολογίας στο 4ο έτος με αύξηση των ωρών διδασκαλίας από 50 σε 80.

Παράλληλα, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Επιτροπής Προγράμματος Σπουδών, αναπληρωτής πρόεδρος της Ιατρικής Σχολής καθηγητής κος Δημόπουλος, θέση της επιτροπής είναι η αλλαγή του Προγράμματος να μην είναι μια μονοσήμαντη χρονικά διαδικασία, αλλά να γίνονται επιμέρους τροποποίησεις σε τακτά χρονικά διαστήματα (ενδεικτικά 2-3 έτη), ανάλογα με τα προβλήματα ή τις αναγκαιότητες που δημιουργούνται. Εξάλλου, αξίζει να επισημανθεί ότι απορρίπτεται οποιαδήποτε σκέψη για εισαγωγή προαπαιτούμενων μαθημάτων.

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Θα ήταν χρήσιμο πιστευώ να ξεκινήσει μια δημόσια συζήτηση στο φορουμ μας

πάνω σε προτάσεις δικές μας επί του προγράμματος σπουδών που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν

από το όργανα που μας εκπροσωπούν.

Δεν ξέρω τι άποψη έχουν οι Διαχειριστές μας...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Επιπλέον, πρότασεις της επιτροπής αποτελούν η εισαγωγή του μαθήματος της Αναισθησιολογίας και η μεταφορά της Καρδιολογίας στο 4ο έτος με αύξηση των ωρών διδασκαλίας από 50 σε 80.

Αυτη η προεδραρα ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΤΑΙ

Αληθεια ξερει κανεις σε ποια προεδρια εγινε η Γυναικολογια 280 ωρες και τι σημαινει η αυξηση για κονδυλια, μελη ΔΕΠ, βιβλια και ολα τα συναφη?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

. Ενιαίο μάθημα Στατιστικής - Επιδημιολογίας που θα διδάσκεται στο 1ο εξάμηνο Η πρόταση αυτή ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ.

Ε βεβαια, μη μειωθεί κανένα από τα μαθήματα του κυρίου κυρίου Τριχοπούλου...

Ποια άλλη σχολή θα είχε Ιατρική εργασίας ως υποχρεωτικό βρε παιδιά;

Για να μην πω προληπτική Ιατρική....

Έλεγα σε κατι φιλους από Περιφερικά Τμήματα:

"Έχω να δώσω Προληπτική και Ιατρική Εργασίας"

και μου λεγαν: "Ε, άστα μωρέ, επιλεγόμενα είναι...".

Και μετά γελούσαμε όλοι μαζί.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δύο αλλαγές μόνο άξιζαν: Η συνένωση της στατιστικής με την επιδημιολογία, που απορρίφθηκε, και η δημιουργία του μαθήματος των νευροεπιστημών...

Όλα τα υπόλοιπα είναι βλακείες, στάχτη στα μάτια. Πληροφορική Ιατρική, ενώ τα νοσοκομεία μας είναι πήχτρα στο χαρτομάνι. αλλαγή της μίας χημείας με άλλη χημεία (4 εξάμηνα χημεία πριν, 4 και τώρα, λες και 2 εξάμηνα βιοχημείας δεν φτάνουν), αλλαγή στις ημερομηνίες (!) χειρουργικής και παθολογίας στο 4ο...

Το πρόγραμμα σπουδών είναι απαρχαιωμένο και προτείνονται πασαλείματα...

Αυτό που χρειάζεται είναι:

-Κατάργηση Βιολογίας(τη διδασκόμαστε στο Λύκειο), Χημείας (έλεος, δε φτάνουν 2 εξάμηνα βιοχημείας; ), Φυσικής (χωρίς λόγια)

-Συνένωση Επιδημιολογίας-Στατιστικής

-Επέκταση της Ψυχολογίας ώστε να μπορούμε να μπούμε στο μυαλό του ασθενούς, να τον καταλαβαίνουμε και να έχουμε καλύτερη επικοινωνία (και όχι να είναι ένα μάθημα της πλάκας με 3 ώρες διάβασμα=10)

-Όλα τα μαθήματα του 2ου έτους να έχουν ΚΛΙΝΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ και να μη δίνουν ξερές γνώσεις.

-Συνένωση Ανατομίας-Ακτινολογίας με την προϋπόθεση ότι η πρώτη θα έχει κλινικό προσανατολισμό

-Όλες οι κλινικές του 6ου έτους να διδάκονται στο 4ο ώστε α)να μην έχουμε 2 φορές Παθολογία και Χειρουργική και β)να διδασκόμαστε πρώτα τα βασικά(κλινικές 6ου) και ύστερα τα πιο ειδικά(κλινικές 5ου).

-Στο 5ο έτος να κάνουμε κάποιες στάνταρ κλινικες όπως ΜΕΘ(αλλά να μαθαίνουμε και τίποτα) και να έχουμε και μέρικές κλινικές επιλεγόμενες, ώστε να δούμε καλύτερα πώς είναι οι ειδικότητες που μας ενδιαφέρουν πραγματικά

-Τέλος, το πρόγραμμα των μαθημάτων να γίνει 5ετές και στο 6ο να δουλεύουμε σαν γιατροί σε κάποιο νοσοκομείο/κέντρο υγείας/αγροτικό της επιλογής μας, έμμισθοι(αφού δε θα είμαστε απλοί εκπαιδευόμενοι αλλά θα βγάζουμε δουλειά)

Αλλά στην Ουγκάντα δεν γίνονται τέτοια θαύματα...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Επισης θα επρεπε :

1. Να ξεκιναμε κατευθειαν ειδικοτητα σε πανεπιστημιακα νοσοκομεια με δωρεαν σπιτι, αυτοκινητο και φαγητο με μισθο 3000 ευρω το μηνα.

2. Αφου τελειωνουμε την ειδικοτητα να μας προσφερεται αμεσως θεση επιμελητη στο ΕΣΥ σε νοσοκομειο της επιλογης μας που αν θελουμε βεβαια μπορουμε να μη δεχτουμε για να προχωρησουμε ιδιωτικα.....

Μαλλον δεν εχεις καταλαβει σε ποια χωρα βρισκεσαι αδελφε...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Δύο αλλαγές μόνο άξιζαν: Η συνένωση της στατιστικής με την επιδημιολογία, που απορρίφθηκε, και η δημιουργία του μαθήματος των νευροεπιστημών...

Όλα τα υπόλοιπα είναι βλακείες, στάχτη στα μάτια. Πληροφορική Ιατρική, ενώ τα νοσοκομεία μας είναι πήχτρα στο χαρτομάνι. αλλαγή της μίας χημείας με άλλη χημεία (4 εξάμηνα χημεία πριν, 4 και τώρα, λες και 2 εξάμηνα βιοχημείας δεν φτάνουν), αλλαγή στις ημερομηνίες (!) χειρουργικής και παθολογίας στο 4ο...

Το πρόγραμμα σπουδών είναι απαρχαιωμένο και προτείνονται πασαλείματα...

Αυτό που χρειάζεται είναι:

-Κατάργηση Βιολογίας(τη διδασκόμαστε στο Λύκειο), Χημείας (έλεος, δε φτάνουν 2 εξάμηνα βιοχημείας; ), Φυσικής (χωρίς λόγια)

-Συνένωση Επιδημιολογίας-Στατιστικής

-Επέκταση της Ψυχολογίας ώστε να μπορούμε να μπούμε στο μυαλό του ασθενούς, να τον καταλαβαίνουμε και να έχουμε καλύτερη επικοινωνία (και όχι να είναι ένα μάθημα της πλάκας με 3 ώρες διάβασμα=10)

-Όλα τα μαθήματα του 2ου έτους να έχουν ΚΛΙΝΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ και να μη δίνουν ξερές γνώσεις.

-Συνένωση Ανατομίας-Ακτινολογίας με την προϋπόθεση ότι η πρώτη θα έχει κλινικό προσανατολισμό

-Όλες οι κλινικές του 6ου έτους να διδάκονται στο 4ο ώστε α)να μην έχουμε 2 φορές Παθολογία και Χειρουργική και β)να διδασκόμαστε πρώτα τα βασικά(κλινικές 6ου) και ύστερα τα πιο ειδικά(κλινικές 5ου).

-Στο 5ο έτος να κάνουμε κάποιες στάνταρ κλινικες όπως ΜΕΘ(αλλά να μαθαίνουμε και τίποτα) και να έχουμε και μέρικές κλινικές επιλεγόμενες, ώστε να δούμε καλύτερα πώς είναι οι ειδικότητες που μας ενδιαφέρουν πραγματικά

-Τέλος, το πρόγραμμα των μαθημάτων να γίνει 5ετές και στο 6ο να δουλεύουμε σαν γιατροί σε κάποιο νοσοκομείο/κέντρο υγείας/αγροτικό της επιλογής μας, έμμισθοι(αφού δε θα είμαστε απλοί εκπαιδευόμενοι αλλά θα βγάζουμε δουλειά)

Αλλά στην Ουγκάντα δεν γίνονται τέτοια θαύματα...

emthumbup ΄

... Ακόμα όμως και αν δεν θέλουν για τον α,β λόγο να καταργήσουν μαθήματα, τουλάχιστον ας δώσουν σε όλα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ κλινικό προσανατολισμό. Δεν με ενδιαφέρουν οι χλωροπλάστες ούτε οι βάσεις του Schiff, πώς να το κάνουμε...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καλό είναι να ακούγονται όλες οι απόψεις, αλλά ακόμα πιο ενδιαφέρον θα ήταν να ρίξουμε μια ματιά σε προγράμματα σπουδών άλλων ιατρικών (εσωτερικού κ εξωτερικού) που ενδεχομένως αποδίδουν καλύτερα. Για παράδειγμα, σε πολλές σχολές κάνουν πρώτα το αμιγώς θεωρητικό κομμάτι και τον επόμενο χρόνο το αμιγώς πρακτικό (όπου αναγκαστικά ξαναδιαβάζεις τα θεωρητικά μια επανάληψη). Και είναι εύλογο ότι αν δεν περάσεις τα θεωρητικά, δεν προχωράς στα πρακτικά. Επιπλέον, σε πολλές περιπτώσεις ο φοιτητής μπορεί να διαλέξει κάποιες κλινικές που τον ενδιαφέρει να παρακολουθήσει (όπως έχουμε εμείς τα επιλογής), πέρα απ' τις βασικές που είναι υποχρεωτικές για όλους.

Γενικά πολλές προτάσεις που έχουμε ακούσει κατά καιρούς (και από φοιτητές και από ΔΕΠ) είναι είτε για λόγους επικοινωνιακούς (πχ παθολ/χειρ 4ου), είτε για λόγους ρουσφετολογικούς (πχ καρδιολογία).

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το πρόγραμμα σπουδών έπρεπε ν' αλλάξει, κι αυτό το άκουγα από τότε που ήμουν 1ο έτος (2004-5). Τελικά πέρασαν κάποιες αλλαγές, με μια δεκαετία σχεδόν καθυστέρηση (να είναι καλά τα συμφέροντα φοιτητών και ΔΕΠ). Χημείες, φυσικές, νευροεπιστήμες, έπρεπε να έχουν περάσει εδώ και 20 χρόνια. Κατά την άποψή μου, οι αλλαγές αυτές είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, μην τα μηδενίζουμε όλα. Απλά χρειάζονται αρκετά ακόμα βήματα για να ανεβάσει η σχολή μας την απόδοσή της (καλύτεροι γιατροί με λιγότερο λιώσιμο πάνω στα βιβλία).

ΥΓ: Btw, δε νομίζω ότι είναι τόσο χρήσιμη η σύμπτυξη στατιστικής/επιδημιολογίας σε μια σύγχρονη ιατρική σχολή. Αντίθετα, η ιατρική εργασίας/προληπτική/άλλες θα μπορούσαν να είναι προαιρετικά/επιλογής, τουλάχιστον με τον τρόπο που διδάσκονται τώρα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αυτα ειναι παρηγορια στον αρρωστο...

Αν καποιος θελει πραγματικα να αλλαξει την ιατρικη εκπαιδευση, θα πρεπει να εχει τη εξουσια και τη θεληση να ξηλωσει μαθηματα απο εδρες-καθεστωτα μεσα στην Ιατρικη Σχολη, οπως με τη συνενωση Στατιστικης/Επιδημιολογιας/Ιατρικης Εργασιας/Προληπτικης...

Υποχρεωτικες παρουσιες σε φοιτητες και καθηγητες σε ολα τα μαθηματα... Εχει γινει εξεταστικο κεντρο η σχολη, σαν κατι πανεπιστημια βαλκανικων χωρων...

Τα μαθηματα του 1ου ετους να συγχωνευθουν με αλλα αντιστοιχα, ωστε να υπαρξει χωρος για αλλα ιατροκεντρικα μαθηματα, και να μην εκτροχιαζονται οι φοιτητες που δεν καταλαβαινουν σε ποια σχολη μπηκαν. Τι να θυμηθω τωρα, τα τροχιακα στη Χημεια, ή τις σκοτεινες αντιδρασεις της φωτοσυνθεσης στη Βιολογια?

Και το βασικοτερο (ονειρο θερινης νυκτος): να μπουν αξιοκρατικες διαδικασιες εκλογης καθηγητων στη Σχολη, ωστε να μη διοριζουν τα σογια και τους κολλητους τους ή διαφορα κομματοσκυλα. Η σημερινη κατασταση εκτος απο το επιπεδο των σπουδων, μειωνει το κυρος των καθηγητων στους φοιτητες (πηγα να εξεταστω σε καθηγητη θυμαμαι και ειχε φωτο με το "βυσμα" του στον τοιχο), το "publish or perish" σε λιγο θα γινει "publish or become a professor of Medicine in Greece" με ελαχιστες εξαιρεσεις...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

7 ώρες πριν, Comfortably Numb said:

emthumbdown emthumbdown

Η μόνη ρεαλιστική πρόταση:

διαθεσιμότητα στα μισα μέλη ΔΕΠ, υποβιβασμός μιας βαθμίδας σε όλα τα ΔΕΠ που θα παραμείνουν και εξωτερική αξιολόγηση από καθηγητές της λίστας των πρώτων 20 της Σανγκάης για να εξελιχθούν, καμια οικογένεια με πανω απο ένα μελος στην ιατρική σχολή ισοβίως, όσα ΔΕΠ βγουν σε διαθεσιμότητα υποχρεωτική υπηρεσία σε σχολεία της δευτεροβαθμιας εκπαίδευσης για 10 χρόνια, διάθεση του πάρκινγκ της σχολής για τα ΔΕΠ για δημιουργία εργαστηρίων.... αυτά για αρχή...μετά φτιαχνονται και τα μαθήματα....

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.