Jump to content

Τέλη Κυκλοφορίας 2010


anastasiostheodoridis

Recommended Posts

Δεν φτάνει που κάνουν το ατόπημα με τα τέλη κυκλοφορίας, το διευκρινίζουν κιόλας

Η επιτομή του παραλογισμού είναι τα όσα συμβαίνουν γύρω από την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας για το 201ο. Με την επίκληση δήθεν περιβαλλοντικών όρων και ευαισθησιών, ένα αυτοκίνητο που έχει κυκλοφορήσει μία 20ετία στη Γερμανία, μπορεί να εκτελωνιστεί φέτος και να πληρώσει μειωμένα τέλη …. ως καινούργιο! Απίστευτο και όμως ελληνικό! Και δεν φτάνει που είναι εκτός πραγματικότητας οι διοικούντες, το διευκρινίζουν κιόλας, μην τυχόν και κάνουμε λάθος. Διαβάστε την εγκύκλιο του υπουργείου για να καταλάβετε:

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 4 της από 2/11/2009 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α΄ 219), τα κριτήρια κατάταξης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με βάση την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα, σύμφωνα με τον Πίνακα 1 της Πράξης, γίνεται για τα τέλη κυκλοφορίας του έτους 2010 με βάση το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα.

Συνεπώς, κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 1 της Πράξης αυτής, για τη διάθεση των ειδικών σημάτων τελών κυκλοφορίας έτους 2010, ως ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας των αυτοκινήτων οχημάτων, είναι το έτος πρώτης κυκλοφορίας του οχήματος στην Ελλάδα, το οποίο αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, ανεξαρτήτως τυχόν άλλης προγενέστερης χρονικής αναφοράς επάνω στην άδεια.

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΓΕΝΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ

Εγκύκλιος

4188580379_ae2b0a3ebf_o.jpg

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...

Αντί για τέλη δίνουν τις... πινακίδες

Ουρές στις Εφορίες από ιδιοκτήτες Ι.Χ. που δεν αντέχουν να πληρώσουν

Χιλιάδες κάτοχοι Ι.Χ. συρρέουν τις τελευταίες ημέρες στο γκισέ της Εφορίας σχηματίζοντας ουρές για να καταθέσουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους και να απαλλαγουν από τα νέα, τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας.

Πρόκειται κυρίως για κατόχους αυτοκινήτων δεκαετίας και άνω, χαμηλών κυρίως εισοδημάτων, οι οποίοι δεν μπορούν ούτε να τα πουλήσουν, αφού τα χρήματα που θα εισπράξουν είναι ελάχιστα, ούτε τα νέα τέλη αντέχουν να πληρώσουν.

Το σκεπτικό, άλλωστε, όσων καταθέτουν στις Εφορίες τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους είναι ότι αν τα πουλούσαν θα κέρδιζαν πολύ λιγότερα χρήματα σε σχέση με τα τέλη που υποχρεούνται να καταβάλουν και τα οποία μετά την αύξησή τους φέτος σε πολλές περιπτώσεις πλησιάζουν ή και ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ. Για παράδειγμα, για ένα όχημα 30ετίας, 2.000 κυβικών εκατοστών, τα νέα «πράσινα» τέλη που θα κληθεί να πληρώσει για το 2010 ο ιδιοκτήτης του ξεπερνούν τα 800 ευρώ, αλλά αν επιχειρήσει να το πουλήσει δεν θα εισπράξει πάνω από 400-600 ευρώ!

Εκείνοι που στο όνομα της περιβαλλοντικής πολιτικής καλούνται να πληρώσουν τα πιο τσουχτερά ποσά είναι ιδιοκτήτες παλαιών Ι.Χ. Εκτός όμως από αυτούς, χιλιάδες είναι και οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων νεώτερης ηλικίας που επειδή έχουν και δεύτερο όχημα προτιμούν να αποσύρουν το παλαιότερο, καταθέτοντας την πινακίδα κυκλοφορίας του στην Εφορία ώστε να απαλλαγούν από τα «πράσινα» τέλη, τα οποία κοστίζουν μέχρι και 80% υψηλότερα από τα αντίστοιχα περυσινά.

«ΤΑ ΝΕΑ» επικοινώνησαν με πολλές Εφορίες, μεταξύ των οποίων αυτές της Γλυφάδας, του Περιστερίου, του Κορωπίου, του Χολαργού και της Αγίας Παρασκευής, όπου φέτος τον Δεκέμβριο οι «δηλώσεις ακινησίας» αυτοκινήτου, όπως χαρακτηριστικά λέγονται, έχουν μέχρι και τριπλασιασθεί (196%) έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα, με αποτέλεσμα να επικρατεί το αδιαχώρητο.

Παραλαμβάνουν 100-150 δηλώσεις την ημέρα

Τόσο στις συγκεκριμένες Εεφορίες της Αττικής όσο και σε άλλων μεγάλων πόλεων, για παράδειγμα στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης, οι υπάλληλοι παραλαμβάνουν καθημερινά 100 έως 150 πινακίδες. Η κατακόρυφη αύξηση του όγκου εργασίας έχει «βραχυκυκλώσει» πολλές Εφορίες και προκειμένου να εξυπηρετηθούν και όσοι δεν προλάβουν να καταθέσουν πινακίδες μέσα στο 2009, δεν αποκλείεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να δοθεί παράταση και πέραν της Πέμπτης 31ης Δεκεμβρίου, τελευταίας προθεσμίας για την υποβολή της σχετικής αίτησης. Η παράταση είναι πιθανή, δεδομένου ότι εκτός από όσους θέλουν να καταθέσουν πινακίδες ουρές τις ημέρες αυτές σχηματίζουν στις Εφορίες και εκείνοι που απευθύνονται σε αυτές- και όχι στις τράπεζες- για να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας.

Συγκεκριμένα, περίπου 800 αιτήσεις κατάθεσης πινακίδων έναντι 270 πέρυσι (196% περισσότερες) έχει δεχθεί από τις αρχές Δεκεμβρίου μέχρι και χθες η Εφορία Γλυφάδας, 645 έναντι 270 πέρυσι (139%) η Α΄ Περιστερίου, 350 έναντι 153 η ΔΟΥ Χολαργού (129%), 1.400 έναντι 650 (115%) η ΔΟΥ Κορωπίου και 500 έναντι 320 (56%) η Εφορία της Αγίας Παρασκευής.

Η κυβέρνηση ανησυχεί για τη δυσφορία που έχει προκαλέσει η ταχυδρόμηση των νέων τελών και προτίθεται από του χρόνου να επανεξετάσει την πολιτική της για τα τέλη του 2011, όπως δήλωσε και σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξη ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωσταντίνου.

Η διαδικασία της κατάθεσης πινακίδων δεν είναι τόσο απλή. Οι περισσότερες Εφορίες απαιτούν αντίγραφο του Ε9, μαζί με υπεύθυνη δήλωση από τον ιδιοκτήτη του Ι.Χ., που να αποδεικνύει ότι έχει στην κυριότητά του πάρκινγκ ή κάποιον ιδιόκτητο περιφραγμένο χώρο, όπου θα σταθμεύει το αυτοκίνητό του για όσο καιρό οι πινακίδες θα βρίσκονται στην Εφορία. Άλλες ωστόσο περιορίζονται σε μια υπεύθυνη δήλωση ότι ο ιδιοκτήτης του Ι.Χ. έχει δική του αυλή ή κάποιον άλλο χώρο για να θα σταθμεύει το όχημά του όσο καιρό δεν θα έχει πινακίδες. Ο κάτοχος του Ι.Χ. θα πρέπει επίσης να έχει εξοφλήσει το σύνολο των τελών των προηγούμενων ετών.

Πιο ακριβά τα τέλη από το αυτοκίνητο!

ΑΓΟΡΑΣΕ το αυτοκίνητό του το 1971. Ένα επιβατικό Citro n 2.000 κ.εκ. Μέχρι πέρυσι πλήρωνε 440 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.

Από φέτος όμως, με βάση το νέο σύστημα, θα κληθεί να καταβάλει το ποσό των 821 ευρώ. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 87%. «Τα τέλη που καλούμαι να πληρώσω είναι πιο ακριβά από την αξία του αυτοκινήτου μου», λέει ο κ. Γιάννης Ανουσάκης. «Αν θελήσω σήμερα να το πουλήσω δεν θα πιάσω πάνω από 400-600 ευρώ.

Και το αστείο είναι ότι εγώ δεν πολυχρησιμοποιώ το αυτοκίνητο. Το συντηρώ σε καλή κατάσταση αλλά μετακινούμαι στην πόλη κυρίως με μοτοσυκλέτα. Γι΄ αυτό και θα καταθέσω τις πινακίδες στην Εφορία. Το αυτοκίνητο ρυπαίνει όταν λειτουργεί, όχι όταν μένει ακίνητο. Κατά συνέπεια, τα τέλη κυκλοφορίας σε όλους και η αύξησή τους δεν έχουν στόχο τη μείωση της ρύπανσης, αλλά είναι φόρος».

Με την άποψή του συμφωνεί και ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Κλασικού Οχήματος, Στέφανος Σαμακάς. «Με τη ρύθμιση για τα τέλη επιβαρύνονται όσοι έχουν παλαιά αυτοκίνητα ανεκτίμητης αξίας, όπως τα παλαιά Φολκσβάγκεν (σκαραβαίοι), τα οποία μπαίνουν στην ίδια κατηγορία με τα καταλυτικά οχήματα πρώτης τεχνολογίας, όσα κυκλοφόρησαν μετά το 1993».

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας τα τέλη - φωτιά

ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ της υπουργικής απόφασης με την οποία καθορίστηκαν τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων ζητεί η καταναλωτική οργάνωση ΙΝΚΑ, με προσφυγή που κατέθεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Η οργάνωση επικαλείται μια σειρά λόγων για να καταδείξει ότι η επίδικη απόφαση είναι αντισυνταγματική, παράνομη και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και στη Συνθήκη της Ευρωπαϊκής Κοινότητας.

Ειδικότερα υποστηρίζει ότι με την επιβολή αυξημένων τελών κυκλοφορίας στα παλαιά αυτοκίνητα παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας, αλλά και η ΕΣΔΑ, καθώς οι κάτοχοί τους κατά κανόνα είναι πολίτες μειωμένων εισοδημάτων, οι οποίοι καταφεύγουν σε αυτά επειδή αδυνατούν να αγοράσουν καινούργια.

Ωστόσο, τα παλαιά οχήματα ελέγχονται τακτικά από τα ΚΤΕΟ και δεν υπολείπονται των νέων σε λειτουργικότητα, όπως τονίζουν, ενώ οι πολίτες με τα χαμηλά εισοδήματα, λόγω του υπερβολικού ύψους των τελών, θα υποχρεωθούν να στερηθούν το αυτοκίνητό τους, είτε εκποιώντας το είτε παραδίδοντας τις πινακίδες κυκλοφορίας.

Από την άλλη, σημειώνουν, απαλλάσσονται των αυξημένων περιβαλλοντικών τελών τα ταξί και τα λεωφορεία δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης, στα οποία επιβάλλονται μειωμένα τέλη κυκλοφορίας παρά το γεγονός ότι είναι πιο ρυπογόνα.

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4553042&ct=3

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ανακοίνωση σχετικά με την καταβολή των τελών κυκλοφορίας για το έτος 2010

Ανακοινώνεται ότι η προθεσμία καταβολής των τελών κυκλοφορίας για το έτος 2010 παρατείνεται από τις 31/12/2009 ως τις 15/1/2010.

Η παράταση ισχύει και για την πληρωμή των τελών μέσω τραπεζών ή ΕΛΤΑ.

Για όσους ιδιοκτήτες οχημάτων επιθυμούν να καταθέσουν τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., έχουν επίσης τη δυνατότητα να το πράξουν έως τις 15/1/2010.

Σχετικά με τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, το Υπουργείο Οικονομικών διευκρινίζει ότι τα σημερινά τέλη προκύπτουν από το συνδυασμό της «ρύθμισης Σουφλιά», η οποία διαφοροποιούσε τα τέλη με βάση τον κυβισμό και την παλαιότητα των οχημάτων, αλλά και επιπρόσθετα του ειδικού τέλους στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού που επέβαλλε η προηγούμενη κυβέρνηση.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που εφάρμοσαν τα Υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, έγινε σημαντική προσπάθεια για τη μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης των ιδιοκτητών οχημάτων μικρού και μεσαίου κυβισμού.

Παρά τη βελτίωση αυτή διαπιστώνεται ότι συνεχίζουν να υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες η επιβάρυνση είναι σημαντική, ιδιαίτερα σε παλαιά οχήματα πολύ μεγάλου κυβισμού.

Για το λόγο αυτό, και δεδομένου ότι η καταβολή των τελών κυκλοφορίας για το 2010 ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη, το Υπουργείο Οικονομικών προτίθεται να εξετάσει το ζήτημα στο πλαίσιο της διαβούλευσης για τις αλλαγές στο φορολογικό σύστημα και να προβεί σε διορθωτικές κινήσεις για τα τέλη κυκλοφορίας του 2011.

http://www.mnec.gr/el/press_office/DeltiaTypou/articles/article1204.html

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Του Κασσιανου Τζέλη και του Γιώργου Ανδρή

Αυξήσεις και στα τέλη κυκλοφορίας που θα πληρώσουν τα φορτηγά προ του 2005 προβλέπει η σχετική ρύθμιση του υπουργείου Περιβάλλοντος. Αυξήσεις προβλέπονται και για τα τέλη μοτοσυκλετών.

Τα οχήματα και σ' αυτές τις περιπτώσεις κατηγοριοποιούνται σε 4 κλάσεις ανάλογα με τον χρόνο έκδοσης της πρώτης άδειας. Τα μετά του 2005 φορτηγά θα πληρώσουν 30% λιγότερο από πέρυσι. Αυτά που κυκλοφόρησαν μεταξύ 2000 και 2004 θα πληρώσουν 10% περισσότερα.

Για όσα κυκλοφόρησαν μεταξύ 1996 και 1999 η αύξηση σε σχέση με πέρυσι είναι 15% και 20% για όσα κυκλοφόρησαν πριν το 1995. Για τις μοτοσυκλέτες δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δίκυκλα κάτω των 301 κ. εκ. θα πληρώσουν από 0 έως 68 ευρώ. Από 301 έως 785 κ. εκ. θα πληρώσουν από 28 έως 96 ευρώ. Όσα είναι από 786 έως 1.357 κ. εκ. θα πληρώσουν από 94 έως 187 ευρώ και από 184 έως 352 όσα είναι από 1.358 έως 1.928 κ. εκ. Από 428 έως 671 ευρώ θα πληρώσουν όλα τα δίκυκλα άνω των 1.929 κ. εκ. Τα τέλη των μοτοσυκλετών είχαν διαμορφωθεί το 2009 ως εξής για μηχανές έως 300 κ. εκ.: 18 ευρώ, από 301-785 κ. εκ.: 46 ευρώ, από 786 - 1.357 κ. εκ.: 112 ευρώ, από 1.358 - 1.928 κ. εκ.: 188 ευρώ και από 1.929 - 2.357 κ.εκ.: 446 ευρώ.

Αναταραχή

Εν τω μεταξύ, μεγάλη αναστάτωση στην αγορά προκάλεσε η απόφαση για ακύρωση του μέτρου της απόσυρσης. Εκατοντάδες ιδιοκτήτες οχημάτων ξενύχτησαν στα Κέντρα Ανακύκλωσης Αυτοκινήτων ενώ άλλοι επισκέφτηκαν τη νύχτα τα γραφεία που βρίσκεται η διεύθυνση της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος. Οι ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων εκλιπαρούσαν να παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους για να μη χάσουν τα οικονομικά κίνητρα.

Εν τω μεταξύ, πολλοί εισαγωγείς είχαν παραγγείλει χιλιάδες νέα Ι.Χ. που έχουν ήδη φθάσει ή φθάνουν στα τελωνεία ενώ άλλοι έχουν αφαιρέσει από την πώληση καινούριων Ι.Χ. το ποσό που αντιστοιχούσε στο κίνητρο της απόσυρσης.

Στελέχη της αγοράς κάνουν λόγο για πτώση των πωλήσεων τους επόμενους μήνες, απολύσεις εργαζομένων, ακύρωση διαφημιστικών συμβολαίων πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Η υπουργός Περιβάλλοντος, Τ. Μπιρμπίλη, σχετικά με την απόσυρση είπε: «Το μέτρο θα στοίχιζε πολλά χρήματα και εμείς προτιμήσαμε να δώσουμε το 1 δισ. ευρώ για την Παιδεία».

απο ημερησιαonline

υ.γ. τελικα αποσο ξερω,δεν υπαρχουν μεταβολες για φετος για τα τελη κυκλοφοριας στις μοτοσυκλετες

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

υ.γ. τελικα αποσο ξερω,δεν υπαρχουν μεταβολες για φετος για τα τελη κυκλοφοριας στις μοτοσυκλετες

yeap!! emcolgate

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

Αυξήσεις-«φωτιά» στα τέλη κυκλοφορίας

Κατά 10% υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων το 2012, όπως προβλέπει ο εφαρμοστικός νόμος του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος.

Με βάση τις νέες ρυθμίσεις, τα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες επιβατικών αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31 Οκτωβρίου 2010 και τις μοτοσικλέτες, ανεξαρτήτως ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησης, διαμορφώνονται βάσει του κυλινδρισμού τους, ως εξής:

5869825314_885646b1e4.jpg

Επίσης, για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στη χώρα από την 1η Νοεμβρίου 2010, τα τέλη κυκλοφορίας θα διαμορφωθούν με βάση αποκλειστικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ως εξής:

5869827466_ecedfac991.jpg

Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών.

Από τα τέλη κυκλοφορίας απαλλάσσονται τα υβριδικά αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες μέχρι 1.929 κ.εκ. ενώ για τα υβριδικά αυτοκίνητα άνω των 1.929 κ.εκ., τα τέλη κυκλοφορίας αντιστοιχούν στο μισό των τελών των συμβατικών οχημάτων.

Πάντως, οι ιδιοκτήτες επιβατικών αυτοκινήτων άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών θα κληθούν να καταβάλλουν έκτακτη εισφορά, στα ποσά ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης που προκύπτουν από την κυριότητα ή κατοχή τους, που θα είναι ίση με το ποσό της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί 5%.

Έκτακτη εισφορά δεν θα καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των δέκα ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας εισάγεται και για τα ηλεκτροκίνητα και τα υδρογόνα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πάντως, οι ιδιοκτήτες επιβατικών αυτοκινήτων άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών θα κληθούν να καταβάλλουν έκτακτη εισφορά, στα ποσά ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης που προκύπτουν από την κυριότητα ή κατοχή τους, που θα είναι ίση με το ποσό της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί 5%.

Όπα, όπα, όπα παιδιά!! 5% δεν κάνει ούτε η εκπαίδευση!! Και τι θα τρώει το σκυλί?? Πέτρες? Πάρτε το κουτί....πάμε Μπούμπη!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.