Jump to content

Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης


mad  cow

Recommended Posts

Ηλεκτροσόκ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ, ΝΙΚΟΣ ΛΙΒΑΝΟΣ

Τo... βαρόμετρο, δηλαδή η φετινή Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, δείχνει καλοκαιρία. Τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης είναι πλέον ορατά και αποτυπώνονται στις 82 παγκόσμιες πρεμιέρες νέων μοντέλων που πραγματοποιούνται στην 63η ΙΑΑ, από την οποία απέχουν πάντως ορισμένες σημαντικές μάρκες.

Το 2007 υπήρξε ένα έτος- σταθμός για τη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, καθώς έσπασαν τα κοντέρ εξαιτίας των πολλών νέων μοντέλων και του πλήθους των επισκεπτών. Φέτος η ευφορία παραχώρησε τη θέση της στον σκεπτικισμό, όμως η γερμανική πόλη στις όχθες του ποταμού Μάιν εξακολουθεί να φιλοξενεί τη σημαντικότερη έκθεση αυτοκινήτων στον κόσμο, αν και οι πληγές από την οικονομική ύφεση είναι και εδώ ορατές.

Έτσι απέχουν φέτος από την ΙΑΑ (από τα αρχικά των γερμανικών λέξεων Ιnternationale Αutomobil Αusstellung) ορισμένες παραδοσιακές δυνάμεις της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και κυρίως ιαπωνικές, όπως οι Μitsubishi, Νissan, Ιnfiniti, Daihatsu, Ηonda. Στο απουσιολόγιο των Γερμανών καταγράφονται εξάλλου οι θυγατέρες της GΜ, Cadillac και Chevrolet, όπως επίσης η κινέζικη Βrilliance η οποία ζορίζεται οικονομικά, υπάρχουν όμως και νέες παρουσίες, όπως εκείνες των Lotus, Fisker, Τesla και Wiesmann, με αποτέλεσμα να φτάνει ο συνολικός αριθμός των εταιρειών αυτοκινήτων τις 62.

Πάντως, ο αριθμός των εκθετών από όλους τους κλάδους, οι οποίοι έχουν σχέση με το αυτοκίνητο, είναι πολύ μεγαλύτερος, με 753 φίρμες από 30 διαφορετικές χώρες, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα βομβαρδίσουν τους επισκέπτες με 82 παγκόσμιες πρεμιέρες, οι μισές από τις οποίες προέρχονται από τη Γερμανία. Η γκάμα τους περιλαμβάνει απλά τα πάντα, συνεχίζεται η τάση για τετρακίνητα μοντέλα crossover και για πολυχρηστικά μοντέλα αντί των κλασικών σεντάν και στέισον βάγκον, ενώ αρκετά είναι και τα νέα σπορ αυτοκίνητα.

Μεγάλη έμφαση δίνεται επίσης στις νέες τεχνολογίες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν μεν να παντρέψουν τη μειωμένη κατανάλωση και τις επιδόσεις με συμβατικούς τρόπους, όπως είναι π.χ. η χρήση συστημάτων άμεσου ψεκασμού και προηγμένων τούρμπο, γνωρίζουν όμως ότι πρόκειται ουσιαστικά για ένα κύκνειο άσμα εν όψει των υβριδικών και των ηλεκτρικών μοντέλων, τα οποία αναμένονται τα επόμενα χρόνια.

Η επέλαση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν μπορεί πλέον να ανακοπεί, γι΄ αυτό και στη Φρανκφούρτη παρουσιάζεται ένας σημαντικός αριθμός τέτοιων πράσινων μοντέλων, όπως το Μitsubishi iΜiΕV, που θα κυκλοφορήσει στα τέλη της επόμενης χρονιάς και στην Ευρώπη, το Ρeugeot iΟn, το Smart electric drive δεύτερης γενιάς με αναβαθμισμένη αυτονομία και πιο σύγχρονες μπαταρίες, το μικρό VW Up το οποίο αναμένεται να λανσαριστεί το 2013, αλλά και το τετραθέσιο Reva ΝΧG από την Ινδία.

Εξαιρετικά σημαντική είναι και η δημιουργία μίας πράσινης συμμαχίας, η οποία ανακοινώθηκε επίσημα στη Φρανκφούρτη και έχει ως στόχο να επιταχύνει την εξέλιξη αυτοκινήτων με ενεργειακές κυψέλες καυσίμου. Σε αυτή συμμετέχουν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες θα ενώσουν τις δυνάμεις και την τεχνογνωσία τους σε αυτόν τον τομέα, ευελπιστώντας ότι το 2015 θα κυκλοφορούν στον πλανήτη μας αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα τέτοιας τεχνολογίας. Στο συγκεκριμένο σχέδιο θα έχουν ενεργό ρόλο επίσης οι εταιρείες πετρελαίου ΟΜV, Τotal και Shell, όπως και η βιομηχανία παραγωγής υδρογόνου Linde, ώστε να δημιουργηθεί και ένα επαρκές δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού με το συγκεκριμένο αέριο.

Ας δούμε όμως τι μαγειρεύουν οι αυτοκινητοκατασκευαστές για το μέλλον χρησιμοποιώντας ως πασαρέλα την 63η Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης, η οποία ανοίγει αύριο επίσημα τις πύλες της στο κοινό και ολοκληρώνεται στις 27 Σεπτεμβρίου.

ΑLFΑ RΟΜΕΟ. Τελικά οι Ιταλοί δεν παρουσιάζουν στη Φρανκφούρτη την πολυαναμενόμενη διάδοχο της 147 με την ονομασία Μilano και περιορίζονται στη ΜiΤo Quadrifoglio Verde με κινητήρα 1.4 ΜultiΑir ΤΒi και 170 ίππους ΑUDΙ. Στο περίπτερο των Γερμανών βρίσκεται το νέο Α5 Sportback, ουσιαστικά η τετράθυρη έκδοση του κουπέ, ενώ θα αποφασιζόταν την τελευταία στιγμή αν θα γίνει και το λανσάρισμα του νέου Α8 ΒΜW. Μαγνήτης για τους επισκέπτες θα είναι σίγουρα το κόμπακτ SUV της εταιρείας με την απέριττη ονομασία Χ1. Οι Βαυαροί επικεντρώνονται στο μοντέλο 5GΤ (Gran Τurismo), που θα λαν σαριστεί στις 20 Οκτωβρίου με πανίσχυρα μοτέρ και αυτόματο σαζμάν οκτώ σχέσεων. Την άνοιξη το 5GΤ θα αποκτήσει και τετρακίνητη έκδοση. Στο περίπτερο της ΒΜW παρουσιάζονται και οι υβριδικές εκδόσεις των σειρών 7 και Χ6 ΜΙΝΙ. Η θυγατρική της ΒΜW συμπληρώνει φέτος 50 χρόνια παρουσίας και τα γιορτάζει με δύο πρωτότυπα, το μελλοντικό τους ρόουντστερ με πιθανό λανσάρισμα στα τέλη του 2011 και το Coupe, το οποίο αναμένεται ένα χρόνο αργότερα CΙΤRΟΕΝ. Από τις σημαντικότερες πρεμιέρες στη Φρανκφούρτη είναι και το νέο C3, που θα κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2010 με βασική έκδοση 1.4 λτ. και 73 ίππους. Το νέο μοντέλο θα είναι επτά εκατοστά μακρύτερο και από το 2011 θα εφοδιάζεται με τη νέα γενιά τρικύλινδρων κινητήρων της γαλλικής εταιρείας, που αποδίδουν από 70 έως 100 ίππους DΑCΙΑ. Η επιτυχημένη θυγατρική της Renault θα παρουσιάσει το πρώτο της SUV, που διαθέτει 4,30 μ. μήκος και τετρακίνηση ώστε να αντεπεξέρχεται ακόμη και σε δύσκολες καταστάσεις, ενώ οι ασυναγώνιστες τιμές του θα αρχίζουν από περίπου 11.000 ευρώ!

FΕRRΑRΙ. Το λαμπερό αστέρι της Σκουντερία ονομάζεται F458 Ιtalia, έχει εξελιχθεί με την πολύτιμη συμβολή του Μίκαελ Σούμαχερ και διαθέτει κινητήρα 4,5 λτ. με 570 ίππους ισχύ FΙΑΤ. Πρωταγωνιστής στο περίπτερο των Ιταλών είναι φέτος το ανανεωμένο Grande Ρunto με τη χαρακτηριστική επωνυμία ΕVΟ, ενώ πρώτη φορά παρουσιάζεται σε έκθεση και το λιλιπούτειο καμπριολέ 500C με υφασμάτινη κουκούλα. Ανανέωση και για το τετρακίνητο Sedici, που φρεσκάρεται η εμφάνισή του και ο κινητήρας 1,6 λτ. αποδίδει πλέον 120 ίππους FΟRD. Τo νέο C-ΜΑΧ βάζει τη σφραγίδα του στο περίπτερο της Ford. Πρώτη φορά μάλιστα θα κατασκευάζεται σε δύο μεγέθη, πενταθέσιο και επταθέσιο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η νέα γενιά υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων της εταιρείας με χωρητικότητα 1,6 λτ. και 150 ή 180 ίππους ισχύ ΗΥUΝDΑΙ. Εργασιακός οργασμός από τους Κορεάτες, στο περίπτερο των οποίων ξεχωρίζουν το τετρακίνητο ix35, το ανανεωμένο και αναβαθμισμένο Santa Fe με νέο και οικονομικό κινητήρα 2,4 λτ. και η μελέτη ενός σπορ Crossover με την ονομασία ΗΝD-5 JΑGUΑR. Οι Βρετανοί παρουσιάζουν τη νέα ΧJ, που παραμένει πιστή στο αλουμινένιο αμάξωμα, στην πισωκίνηση και στο εξατάχυτο αυτόματο σαζμάν και εφοδιάζεται με νέους V8 κινητήρες ΚΙΑ. Κυρίαρχος του παιχνιδιού στην εταιρεία είναι το νέο Sorento με χώρους για επτά επιβάτες, ενώ υπάρχουν επίσης το κόμπακτ πολυμορφικό Venga και το ανανεωμένο Ceed σε διάφορες εκδόσεις του LΑΝD RΟVΕR. Ανανεώθηκαν το Discovery, το Range Rover και το Range Rover Sport, τα οποία αποκτούν πλέον δυνατότερους, αλλά και οικονομικότερους σε κατανάλωση κινητήρες.

LΕΧUS. Ποντάρει και πάλι στην υβριδική τεχνολογία, παρουσιάζοντας τη μελέτη LF-Ch Concept με τολμηρό σχεδιασμό και 4,3 μ. μήκος ΜΑΖDΑ. Συναρπαστική πρόταση βασισμένη στο ΜΧ-5. Στο ίδιο περίπτερο συναντούμε και το ανανεωμένο τετρακίνητο CΧ-7, στην γκάμα του οποίου προστέθηκε νέος πετρελαιοκινητήρας ΜΑSΕRΑΤΙ. Η Gran Τurismo αποκτά και ανοιχτή έκδοση, την GranCabrio, η οποία αναμένεται τον Μάρτιο του 2010 στην αγορά ΜΕRCΕDΕS-ΒΕΝΖ. Πρεμιέρα για την έκδοση στέισον βάγκον της νέας σειράς Ε, η οποία διαθέτει μεγαλύτερους χώρους από ό,τι το σημερινό μοντέλο. Η εταιρεία με σήμα το αστέρι παρουσιάζει επίσης τη θηριώδη SLS ΑΜG με 571 ίππους, την πρωτότυπη υβριδική S 500 Ρlug-in Ηybrid, την πρωτότυπη ηλεκτροκίνητη ΒlueΖΕRΟ Ε-CΕLL ΡLUS και την Β-class F-Cell με ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου, η οποία θα μπει στην παραγωγή πριν από τα τέλη του 2009 ΟΡΕL. Το νέο Αstra αποτελεί λαμπερό σταρ της φετινής έκθεσης και εφοδιάζεται με κινητήρες νέας γενιάς, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και κάμερα ελέγχου εμπρός (Οpel Εye)

ΡΕUGΕΟΤ. Αρκετά νέα και από τη γαλλική εταιρεία που επέλεξε να παρουσιάσει στη Φρανκφούρτη το πολυμορφικό 5008 σε πενταθέσιες και επταθέσιες εκδόσεις, το κομψότατο κουπέ RCΖ, το οποίο θα λανσαριστεί την άνοιξη του 2010 και τα υβριδικά πρωτότυπα 3008 Ηybrid4 και RCΖ Ηybrid4 ΡΟRSCΗΕ. Ένα περίπτερο γεμάτο... ίππους, αφού η εταιρεία παρουσιάζει την αγωνιστική 911 GΤ3 Cup μαζί με την πολιτική της έκδοση GΤ3 RS, ενώ υπάρχει και η συλλεκτική έκδοση 911 Sport Classic, από την οποία θα κατασκευαστούν μόνο 250 κομμάτια RΕΝΑULΤ. Μάλλον νηνεμία στο περίπτερο των Γάλλων, όπου ξεχωρίζουν το κόμπακτ σεντάν Fluence, το οποίο προορίζεται κυρίως για τις αναπτυσσόμενες αγορές, και ένα πρωτότυπο του μελλοντικού Μegane Coupe-Cabriolet που αναμένεται την άνοιξη του 2010 RΟLLS-RΟΥCΕ. Η θυγατρική πολυτελείας της ΒΜW παρουσιάζει στο περίπτερό της τη νέα Ghost με μήκος 5,40 μ. και βάση την ΒΜW σειρά 7, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα θα εγκαταλείψουν το εργοστάσιο στις αρχές του 2010 SΑΑΒ. Οι Σουηδοί παρουσιάζουν- με καθυστέρηση- τη νέα γενιά του μεσαίου μοντέλου τους, που θα διατίθεται αποκλειστικά με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, ο μικρότερος από τους οποίους διαθέτει 1.6 λτ. χωρητικότητα. Μάλιστα οι κορυφαίες εκδόσεις του νέου 9-5 θα εφοδιάζονται και με σύστημα τετρακίνησης SΕΑΤ. Οι Ισπανοί ετοίμασαν ένα σπορτίφ στέισον βάγκον, το οποίο βασίζεται στο Ιbiza. Αναμένεται την άνοιξη του 2010 και θα εφοδιάζεται με σύγχρονους κινητήρες SΚΟDΑ. Το κορυφαίο μοντέλο της εταιρείας, το Superb, αποκτά και έκδοση στέισον βάγκον με τεράστιο χώρο φόρτωσης. Πιθανός χρόνος λανσαρίσματος, ο Οκτώβριος SUΒΑRU. Η ιαπωνική εταιρεία με την εξειδίκευση στην τετρακίνηση θα παρουσιάσει τα μοντέλα νέας γενιάς του Οutback και της λιμουζίνας Legacy. Το πρώτο διαθέτει δέκα εκατοστά μεγαλύτερο μήκος συγκριτικά με το απερχόμενο. Και τα δύο μοντέλα θα εφοδιάζονται με το νέο αυτόματο σαζμάν έξι σχέσεων Lineartronic ΤΟΥΟΤΑ. Μια ιδιαίτερη νότα δίνει στο περίπτερο της ιαπωνικής εταιρείας η συνύπαρξη του νέου τετρακίνητου Land Cruiser με το υβριδικό Αuris ΗSD Concept, με το οποίο η εταιρεία στοχεύει στην εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας και σε μοντέλα μαζικής παραγωγής. Οι Ιάπωνες παρουσιάζουν επίσης το νέο Ρrius Ρlug-i Ηybrid με δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης των μπαταριών του για μεγαλύτερη αυτονομίαμόνον με τον ηλεκτροκινητήρά του VΟLΚSWΑGΕΝ. Το τρίθυρο Ρolo ξεχωρίζει αισθητικά από το πεντάθυρο και παραπέμπει σε κουπέ, ενώ σε λίφτινγκ υποβάλλονται τα Golf Variant, Τouran και Jetta ώστε να γίνεται εμφανέστερη η συγγένειά τους με το νέο Golf έκτης γενιάς και το νέο Ρolo VΟLVΟ. Οι Σουηδοί ανανέωσαν το κόμπακτ C30 και εμπλούτισαν την γκάμα του με μια σπορτίφ έκδοση, ενώ φρεσκάρισαν και το κουπέ C70

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.