Jump to content

Άκουσα, έμαθα, είδα....Νέα από το χώρο της τέχνης


trivialx

Recommended Posts

E.KE.BI.

NEA

5/11/2007

Επιστημονικό συνέδριο «Νίκος Εγγονόπουλος: ο ζωγράφος και ο ποιητής» (23-24/11/07)

ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ (1907-1985)

εκατό χρόνια από τη γέννησή του

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Διήμερο επιστημονικό συνέδριο

«Νίκος Εγγονόπουλος : ο ζωγράφος και ο ποιητής»

23 & 24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ / ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ Κτήριο οδού Πειραιώς

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΒΙΒΛΙΟΥ (ΕΚΕΒΙ) - ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Με ένα διήμερο επιστημονικό συνέδριο που αποσκοπεί σε μια νέα αποτίμηση του συνόλου του έργου του Νίκου Εγγονόπουλου κορυφώνεται ο εορτασμός των εκατό χρόνων από τη γέννηση ενός από τους σημαντικότερους δημιουργούς της πρωτοποριακής γενιάς του ’30.

Το συνέδριο με τίτλο: «Νίκος Εγγονόπουλος: ο ζωγράφος και ο ποιητής» θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 23 και το Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2007 στο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη-Κτήριο οδού Πειραιώς με τη συμμετοχή 30 περίπου μελετητών του έργου του που επιχειρούν να επανεξετάσουν τη διττή παρουσία του κορυφαίου υπερρεαλιστή ως ζωγράφου και ως ποιητή.

Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ

Πώς βλέπουν σήμερα οι ιστορικοί της τέχνης τον Νίκο Εγγονόπουλο ως ζωγράφο και γενικότερα ως υπερρεαλιστή εικονοποιό; Μπορούμε καταρχήν να μιλήσουμε για καλλιτεχνικό υπερρεαλισμό στην Ελλάδα ή μήπως ο Εγγονόπουλος συνιστά μια ενδιαφέρουσα αλλά μεμονωμένη και ανεπανάληπτη παρουσία; Κατά πόσο ο ίδιος κατανόησε τις βασικές αρχές της ευρωπαϊκής υπερρεαλιστικής επανάστασης, κατά πόσο τον ενδιέφεραν και ποια υποδοχή του επεφύλαξε το κοινό αλλά και οι Έλληνες κριτικοί; Τους ερευνητικούς αυτούς άξονες θα προσεγγίσουν οι ομιλητές της πρώτης ημέρας (Παρασκευή 23/11) του συνεδρίου οι οποίοι θα αναφερθούν στον Εγγονόπουλο ως εικονοποιό και ζωγράφο.

Θα ακολουθήσει στρογγυλό τραπέζι με θέμα «Συζητώντας για τον ζωγράφο Νίκο Εγγονόπουλο σήμερα» με τους εικαστικούς: Γιάννη Κονταράτο, Μαρία Κόντη, Αιμιλία Παπαφιλίππου, Δημήτρη Σεβαστάκη, σε συντονισμό Νίκου Δασκαλοθανάση.

Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ

Τη δεύτερη ημέρα (Σάββατο 24/11) θα εξεταστεί η ποιητική πλευρά του έργου του: Ο Νίκος Εγγονόπουλος είναι ο ποιητής της γενιάς του ’30 που έχει μελετηθεί λιγότερο από τους άλλους ποιητές της ίδιας γενιάς. Η φετινή επέτειος μας παρέχει την ευκαιρία να μελετήσουμε, με νέους όρους, την ποίηση και την ποιητική ενός υπερρεαλιστή αλλά και λάτρη ταυτόχρονα της ελληνικής παράδοσης και να συζητήσουμε γενικότερα ζητήματα σχετικά με την ιδιαιτερότητα του ελληνικού ποιητικού μοντερνισμού.

Θα ακολουθήσει στρογγυλό τραπέζι με θέμα «Συζητώντας για τον ποιητή Νίκο Εγγονόπουλο σήμερα». Είκοσι δύο χρόνια από τον θάνατό του, η ποίηση του Εγγονόπουλου είναι ζωντανότερη από ποτέ. Τι ακριβώς βρίσκουν σε αυτήν οι σημερινοί αναγνώστες της; Τέσσερις ποιητές της νεότερης γενιάς ο Δημήτρης Ελευθεράκης, ο Δημήτρης Κοσμόπουλος, η Γιάννα Μπούκοβα και η Γεωργία Τριανταφυλλίδου συζητούν για τον Εγγονόπουλο και απαντούν σε ερωτήματα που τους θέτει ένας παλαιότερος ποιητής, ο Νάσος Βαγενάς.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα προβληθούν δύο μαγνητοσκοπημένες συνεντεύξεις-μαρτυρίες για τον Νίκο Εγγονόπουλο, που παραχώρησαν δύο σημαντικοί άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών που τον γνώριζαν προσωπικά, ο ποιητής Νάνος Βαλαωρίτης και ο αρχιτέκτων Νίκος Μουτσόπουλος, σε επιμέλεια του σκηνοθέτη Λευτέρη Ξανθόπουλου.

Το συνέδριο είναι ανοιχτό στο κοινό το οποίο θα έχει επίσης την ευκαιρία να δει την έκθεση του συνόλου των αφισών που φιλοτέχνησαν οι φοιτητές του εργαστηρίου Γραφικών Τεχνών - Τυπογραφίας και Τέχνης του Βιβλίου της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών εμπνεόμενοι από την ποίηση του Νίκου Εγγονόπουλου με την επίβλεψη της καθηγήτριας της Α.Σ.Κ.Τ. Λεώνης Βιδάλη. Το εικαστικό αυτό υλικό που εκτέθηκε στα μέσα μαζικής μεταφοράς κατά τη διάρκεια της καμπάνιας για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης 2007 που οργάνωσε το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου κυκλοφορεί σε ειδική έκδοση (της ΑΣΚΤ και του ΕΚΕΒΙ).

Παράλληλα με το συνέδριο το κοινό θα μπορεί να επισκεφθεί τη μεγάλη αναδρομική έκθεση ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ (1907-1985): «Είμαι ζωγράφος και ποιητής», την οποία διοργανώνει το Μουσείο Μπενάκη από τις 22 Νοεμβρίου 2007 έως τις 20 Ιανουαρίου 2008. Το επετειακό αυτό αφιέρωμα περιλαμβάνει αντιπροσωπευτικά έργα του Εγγονόπουλου από την υπερπεντηκονταετή ζωγραφική του δημιουργία και τη θητεία του στο θέατρο, καθώς και ποιήματα, πεζά κείμενα και τις πρώτες εκδόσεις των ποιητικών του συλλογών. Την έκθεση επιμελήθηκαν, ως προς το εικαστικό σκέλος, η Κατερίνα Περπινιώτη-Αγκαζίρ και, ως προς το ποιητικό, ο Θανάσης Χατζόπουλος. Το σχεδιασμό της ανέλαβε η Λίλη Πεζανού.

(αναλυτικές πληροφορίες: www.benaki.gr)

Οι επετειακές εκδηλώσεις για τον εορτασμό των εκατό χρόνων από τη γέννηση του Νίκου Εγγονόπουλου πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους 2007 (πληροφορίες στον κόμβο του ΕΚΕΒΙ: www.ekebi.gr) με τη συνδρομή Οργανωτικής Επιτροπής από ειδικούς οι οποίοι έχουν ασχοληθεί με το λογοτεχνικό και το ζωγραφικό έργο του Εγγονόπουλου και αποτελείται από τους κ.κ.: Σταύρο Ζουμπουλάκη, διευθυντή του περιοδικού Νέα Εστία και Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής, Φραγκίσκη Αμπατζοπούλου, καθ/τρια ΑΠΘ, Δημήτρη Αρβανιτάκη, ιστορικό-Μουσείο Μπενάκη, Κατρίν Βελισσάρη, Δ/ντρια Εθνικού Κέντρου Βιβλίου, Νάσο Βαγενά, ποιητή-καθ/τή Πανεπιστημίου Αθηνών, Κατερίνα Καρύδη, εκδότρια, Νίκη Λοϊζίδη, καθ/τρια Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, Άρη Μαραγκόπουλο, συγγραφέα, Μιχάλη Μερακλή, ομ. καθ/τή Πανεπιστημίου Αθηνών, Δημήτρη Νόλλα, συγγραφέα-πρόεδρο Εθνικού Κέντρου Βιβλίου, Λευτέρη Ξανθόπουλο, σκηνοθέτη-ποιητή.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΒΙΒΛΙΟΥ (ΕΚΕΒΙ) - ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΕΡΤ

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 months later...
  • Απαντήσεις 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Απεβίωσε ο Ιταλός τενόρος Τζουζέπε Ντι Στέφανο

Πέθανε τα ξημερώματα σε ηλικία 86 χρόνων ο διάσημος Ιταλός τενόρος Τζουζέπε Ντι Στέφανο, που διέπρεψε στην όπερα ως παρτενέρ της Μαρίας Κάλλας.

Όπως ανέφερε η σύζυγός του Μόνικα, ο Ντι Στέφανο πέθανε στο σπίτι τους κοντά στο Μιλάνο «'έχοντας το χέρι του μέσα στο δικό μου, έγειρε το κεφάλι του και κοιμήθηκε πολύ ήρεμα. Αργότερα κατάλαβα ότι δεν ανέπνεε...», τόνισε συντετριμμένη η σύζυγός του μιλώντας στο Γερμανικό Πρακτορείο.

Η ίδια πρόσθεσε ότι ο σύζυγός της ποτέ δεν ανένηψε από τη σκληρή επίθεση και τον ξυλοδαρμό που υπέστη από άγνωστους κλέφτες όταν βρέθηκε για δουλειά στην Κένυα το 2004. Έκτοτε παρουσίαζε συνεχώς προβλήματα υγείας.

Ο Ντι Στέφανο που θεωρείται ένας από τους καλύτερους τενόρους στον κόσμο, αποσύρθηκε τον Ιούνιο του 1992. Για πολλά χρόνια ήταν ο μόνιμος παρτενέρ της Κάλλας και είχε τραγουδήσει δεκάδες όπερες υπό την καθοδήγηση του μαέστρου Χέρμπερτ φον Κάραγιαν, τόσο στη Σκάλα του Μιλάνου όσο και στην Όπερα της Βιέννης, του Σικάγου, του Σαν Φρανσίσκο, του Μπουένος Αϋρες, του Μεξικού, του Γιοχάνεσμπουργκ κ.α.

Γεννημένος στην Κατάνη της Σικελίας ο Ντι Στέφανο άρχισε να ασχολείται με την όπερα από μικρός, ενώ το ντεμπούτο του έγινε στη Σκάλα του Μιλάνου το 1947.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 6 months later...

ΜΑΡΚ ΦΑΛΚΟΦ: Ο ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΠΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕ ΚΑΙ ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΓΚΟΥΑΝΤΑΝΑΜΟζ

«Ελπίζω να ξυπνήσει η συνείδηση των ΗΠΑ»

Της ΝΑΥΣΙΚΑΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΗ

«Μόνο το 8% των κρατουμένων στο Γκουαντάναμο πιάστηκαν σε πεδίο μάχης, οι περισσότεροι συνελήφθησαν στα σύνορα Πακιστάν - Αφγανιστάν την ώρα που τρέπονταν σε φυγή από τους βομβαρδισμούς των ΗΠΑ», υποστηρίζει, μιλώντας στην «Ε», ο Μαρκ Φάλκοφ, δικηγόρος 17 κρατουμένων από την Υεμένη και επιμελητής της ποιητικής συλλογής «Ποιήματα από το Γκουαντάναμο: οι κρατούμενοι μιλούν», που εκδόθηκε τον Αύγουστο του 2007 στις ΗΠΑ, ενώ από το Δεκέμβριο κυκλοφορεί και στην Ευρώπη.

Το βιβλίο εξέδωσε το Πανεπιστήμιο της Αϊόβα, στο οποίο ο κ. Φάλκοφ είναι βοηθός καθηγητής Νομικής. Τα έσοδα από τις εισπράξεις θα διατεθούν στο Κέντρο Συνταγματικών Δικαιωμάτων, το οποίο πρωτοστατεί στην υπεράσπιση των κρατουμένων στο Γκουαντάναμο.

«Ηταν ένας τρόπος να πω τις ιστορίες των πελατών μου, επειδή η πρόσβασή μου στο δικαστήριο διακόπηκε και ο μοναδικός ίσως τρόπος να εκφραστούν άνθρωποι που περνούν το λιγότερο 22 ώρες την ημέρα μόνοι τους μέσα στο κελί τους», λέει ο κ. Φάλκοφ, τονίζοντας ότι «δεν εκφράζουν μίσος ή θυμό για τις ΗΠΑ, αλλά απογοήτευση και πικρία για την παθητική στάση του αμερικανικού λαού που, αν και γνωρίζει πια τι συμβαίνει στη φυλακή του Γκουαντάναμο, δεν αντιδρά».

Πώς ανακαλύψατε ότι κρατούμενοι γράφουν ποίηση;

«Σε γράμματα που μου έγραψαν δύο από τους πελάτες μου, συμπεριέλαβαν ποιήματα που είχαν γράψει. Διαβάζοντάς τα, συνειδητοποίησα ότι ήταν ένας ακόμα τρόπος να μου πουν το πώς είναι η ζωή τους εκεί μέσα. Σκέφτηκα ότι και άλλοι φυλακισμένοι θα είχαν γράψει ποίηση. Ρώτησα δικηγόρους άλλων κρατουμένων που μου είπαν ότι υπήρχαν ένα σωρό. Ετσι, προσπάθησα να μαζέψω όσο το δυνατόν περισσότερα ποιήματα μπορούσα για να εκδώσω βιβλίο».

«Γλίτωσε» η έκδοση

Δεχτήκατε πιέσεις;

«Τίποτα δεν δημοσιοποιείται αν δεν το εξετάσει πρώτα η Ομάδα Επιθεώρησης του Πενταγώνου που αποφασίζει αν η δημοσιοποίησή του αποτελεί απειλή για την εθνική ασφάλεια ή όχι. Στην αρχή, όταν υπέβαλα κάποια από τα ποιήματα, τα άφησαν να περάσουν, όταν όμως έμαθαν ότι θα εκδώσω βιβλίο, είπαν ότι δεν θα έπρεπε να δημοσιοποιηθούν. Αλλά επειδή είχαν ήδη περάσει, δεν είχαν νομικό τρόπο που να τους επιτρέπει να μου απαγορέψουν να τα εκδώσω.

Σε τι αναφέρονται τα ποιήματα;

«Στην πατρίδα. Σε πολλά, οι ποιητές στρέφονται προς το Θεό, αντλούν απίστευτη δύναμη από τη θρησκευτική τους πίστη. Θα περίμενε κανείς ότι θα εξέφραζαν μίσος ή θυμό για τις ΗΠΑ, κάτι τέτοιο όμως δεν συμβαίνει. Εκφράζουν απογοήτευση και πικρία για την παθητική στάση του αμερικανικού λαού που, αν και γνωρίζει πια τι συμβαίνει στη φυλακή του Γκουαντάναμο, δεν αντιδρά».

Είναι ένα καταφύγιο γι' αυτούς τους ανθρώπους η ποίηση;

«Ναι, αφού εκεί μέσα δεν τους έδιναν ούτε καν ένα βιβλίο να διαβάσουν. Κάποια από τα ποιήματα τα έγραψαν σκαλίζοντας πάνω σε ποτήρια από αφρολέξ, γιατί, τον πρώτο χρόνο κράτησής τους, δεν τους έδιναν ούτε καν μολύβι και χαρτί. Οι πελάτες μου περνούν το λιγότερο 22 ώρες την ημέρα μόνοι τους μέσα στο κελί τους. Είναι και ένας τρόπος να αποδράσουν από τη φριχτή πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά και να πιαστούν από κάτι για να μην τρελαθούν. Οταν δημιουργούμε, αισθανόμαστε ζωντανοί. Κάποιοι από τους πελάτες μου μαζεύουν σπόρους από καρπούζι ή πεπόνι που τους σερβίρουν την ώρα του φαγητού και, αν τους δοθεί η δυνατότητα να βγουν έξω, ψάχνουν να βρουν κάπου να τους φυτέψουν. Με αυτόν τον τρόπο προσπαθούν να καλλιεργήσουν ζωή για τον ίδιο λόγο γράφουν ποίηση, τους ωθεί η ανάγκη για δημιουργία».

Δεκαεπτά «ποιητές»

Γιατί θελήσατε να εκδώσετε τα ποιήματα;

«Ελπίζω να ξυπνήσουν τη συνείδηση του έθνους μας. Ανεξάρτητα από αυτό, αναγκάστηκα -επειδή η πρόσβασή μου στο δικαστήριο διακόπηκε- να βρω έναν εναλλακτικό τρόπο να πω τις ιστορίες των πελατών μου. Εξέδωσα όλα τα ποιήματα που μπόρεσα να πάρω στα χέρια μου από οποιονδήποτε είναι ακόμα μέσα στη φυλακή του Γκουαντάναμο, 21 ποιήματα από 17 κρατούμενους, από τους οποίους 2 είναι πελάτες μου. Δεν συμπεριέλαβα όλα τα ποιήματα 2 κρατουμένων που όταν εκδόθηκε το βιβλίο είχαν απελευθερωθεί. Το ότι 500 κρατούμενοι έχουν απελευθερωθεί και ζουν ειρηνικά θα έπρεπε να μας κάνει να αναρωτηθούμε για το αν αυτοί οι άνθρωποι είναι οι χειρότεροι από τους χειρότερους, όπως τους αποκάλεσε ο Ντόναλντ Ράμσφελντ».

Υπάρχει ανταπόκριση από τον κόσμο;

«Εγινε best seller, έχει κάνει από τις καλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία του, δηλαδή τις ανθολογίες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έκανε και καλές πωλήσεις σε σύγκριση με άλλα βιβλία. Εχει προκαλέσει, όμως μεγάλο ενδιαφέρον στις ΗΠΑ».

Τα ψέματα Μπους

Οπότε είστε κάπως αισιόδοξος;

«Είμαι απαισιόδοξος για οτιδήποτε έχει να κάνει με το Γκουαντάναμο, γιατί δεν είναι ότι εκεί υπάρχει μια φυλακή, αλλά το ότι κρατούνται άνθρωποι χωρίς να έχουν κατηγορηθεί ή καταδικαστεί για κάτι και χωρίς καμία δικαστική επίβλεψη, κάτι που στην κυριολεξία ακυρώνει κάθε έννοια νομιμότητας. Δουλεύω αυτήν την υπόθεση 4 χρόνια και μόνο ένας από τους 17 πελάτες μου αποφυλακίστηκε πριν από λίγους μήνες. Για τους υπόλοιπους δεν είχαμε, όλα αυτά τα χρόνια, ούτε καν ακροαματική διαδικασία στο δικαστήριο και είναι μέσα περισσότερο από 6 χρόνια. Ενας από τους πελάτες μου έχει μια 6χρονη κόρη που δεν έχει δει ποτέ, έχει πέσει σε τέτοια κατάθλιψη που δεν θέλει ούτε εμένα τον δικηγόρο του να δει, μου είπε ότι δεν ελπίζει πια σε τίποτα. Ενας άλλος πελάτης μου έκανε απόπειρα αυτοκτονίας και απεργία πείνας. Τους κακοποιούν σωματικά και μάλιστα συστηματικά. Το 2006 αυτοκτόνησαν 4 κρατούμενοι και πρόσφατα πέθανε ένας. Η κυβέρνηση Μπους κάνει εκστρατεία παραπληροφόρησης. Ο αντιπρόεδρος Τσέινι και η Κοντολίζα Ράις είπαν ότι τους κρατούμενους τους πιάσαμε σε πεδίο μάχης όπου προσπαθούσαν να σκοτώσουν τα στρατεύματα των ΗΠΑ. Χρόνια το επαναλαμβάνουν αυτό συνεχώς και το είπαν και πρόσφατα μάλιστα. Είναι μια ψευδής δήλωση. Οι ΗΠΑ, όπως κάθε χώρα, έχουν το δικαίωμα να κρατούν κάποιον που έπιασαν στρατιώτη στο πεδίο της μάχης εφόσον συμμορφώνονται με τη Συνθήκη της Γενεύης, αλλά μόνο το 8% από τους κρατούμενους στο Γκουαντάναμο πιάστηκαν σε πεδίο μάχης. Η νομική σχολή έχει αναλύσει έγγραφα από το στρατό τα οποία δόθηκαν, με βάση το νόμο της Ελευθερίας της Πληροφόρησης του 2000, που επιτρέπει πρόσβαση σε πληροφορίες που έχουν στη διάθεσή τους οι αρχές. Τα έγγραφα αποδεικνύουν ότι οι περισσότεροι άνδρες συνελήφθησαν στα σύνορα Πακιστάν - Αφγανιστάν την ώρα που τρέπονταν σε φυγή από τους βομβαρδισμούς. Οι ΗΠΑ βομβάρδιζαν τους Ταλιμπάν, εκείνοι τρέπονταν σε φυγή, η ασφάλεια του Πακιστάν τους έπιασε και τους πούλησε στους Αμερικανούς. Ο πρόεδρος Μουσάραφ μιλάει για αυτό στην αυτοβιογραφία του».*

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 19/04/2008

http://www.enet.gr/online/online_text/c=11...008,id=39734176

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 weeks later...

Hμερομηνία : 02-10-08

Φίλιπ Ροθ και Χαρούκι Μουρακάμι «φλερτάρουν» με το βραβείο Νόμπελ

Το όνομα του νικητή του βραβείου Νομπέλ Λογοτεχνίας για το 2008 θα ανακοινωθεί στις 9 Οκτωβρίου, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Σουηδική Ακαδημία. Οι ανακοινώσεις των ονομάτων των νικητών ξεκινούν την προσεχή Δευτέρα με το Νομπέλ Ιατρικής.

Την Τρίτη θα ανακοινωθεί το όνομα του νικητή του Νομπέλ Φυσικής και την Τετάρτη του Νομπέλ Χημείας. Στις 10 Οκτωβρίου θα ανακοινωθεί στο Όσλο της Νορβηγίας το όνομα του βραβευθέντος με το Νομπέλ Ειρήνης. Τρεις ημέρες αργότερα θα γίνει γνωστός ο νικητής του Νομπέλ Οικονομικών Επιστημών.

Ο Αμερικανός μυθιστοριογράφος, Φίλιπ Ροθ και ο Ιάπωνας συγγραφέας, Χαρούκι Μουρακάμι, είναι οι δύο πιο πιθανοί για να λάβουν το βραβείο λογοτεχνίας Νόμπελ αυτό το χρόνο.

Το πρακτορείο στοιχημάτων, Λαντμπρόουκς, δίνει στον Ιταλό λόγιο και δημοσιογράφο, Κλάουντιο Μάγκρις, τρεις προς μία πιθανότητες, ενώ ακολουθούν ο Ισραηλινός Άμος Οζ και η Αμερικανίδα Τζόις Κάρολ Όουτς. Στο τέλος του καταλόγου του Λαντμπρόουκς βρίσκεται με πιθανότητες 150 προς μία ο Μπομπ Ντίλαν.

Ο Αμερικανός μυθιστοριογράφος, Μάικλ Τσάμπον στη λίστα του με τους συγγραφείς που θα ήθελε να κερδίσουν, αναφέρει καταρχάς την Ούρσουλα Κ. Λεγκέν, ενώ έπονται ο Μάικλ Οντάατγιε, ο Κόρμακ Μακ Κάρθι, ο Τζ. Μπάλαρντ και ο Φίλιπ Ροθ. Μάλιστα, ο ίδιος δήλωσε στο πρακτορείο Ρόιτερς ότι «κάθε χρόνο, ο Φίλιπ Ροθ θεωρείται πως θα κερδίσει το βραβείο».

Ο Μάικλ Τσάμπον που κέρδισε το 2001 το βραβείο Πούλιτζερ για το μυθιστόρημά του «The Amazing Adventures of Kavalier & Clay», τόνισε ότι τα μεγάλα βραβεία προσφέρουν κάτι πίσω από τους επαίνους.

«Ένα έξοχο βραβείο δίνει μεγάλη λάμψη, συνήθως σε μία ανάξιά του σκοτεινή γωνία», υπογράμμισε. Ο κ. Τσάμπον είχε μία διαφορετική εμπειρία όταν έφερε σπίτι του το σπουδαίο αυτό βραβείο. «Την ημέρα που έμαθα ότι είχα κερδίσει το βραβείο Πούλιτζερ, πήρα το παιδί μου από το νηπιαγωγείο και του είπα: Ο μπαμπάς κέρδισε ένα βραβείο σήμερα. Και μου απάντησε όλο χαρά: Άνοιξέ το, άνοιξέ το!».

Εικασίες για τον νικητή του βραβείου Νόμπελ

Ο Σουηδός εκδότης, Σβαν Γουίλερ, ο οποίος έχει ασχοληθεί για δεκαετίες αναλύοντας τον τρόπο που σκέφτεται η επιτροπή των βραβείων Νόμπελ, υπογράμμισε ότι «μερικές από τις τελευταίες επιλογές ήταν αιφνιδιαστικές».

Η νικήτρια του περασμένου έτους, Ντόρις Λέσινγκ, ήταν μία μη αναμενόμενη επιλογή. «Οι εικασίες πριν την απονομή του βραβείου γίνονταν όλο και περισσότερες και αυτό γιατί η ακαδημία μας είχε εκπλήξει με τις επιλογές της», τόνισε ο εκδότης.

Ο κ. Γουίλερ θεωρεί ότι ο Φίλιπ Ροθ δεν έχει πολλές πιθανότητες να κερδίσει. «Είναι ο μεγαλύτερος Αμερικανός πεζογράφος, όμως κατά την άποψή μου η Ακαδημία δεν πιστεύει ότι είναι αρκετά σημαντικός», επεσήμανε στο Ρόιτερς.

Τέλος, Ο Μάικλ Τσάμπον, ο οποίος έγινε γνωστός το 1988, σε ηλικία 25 ετών με το πρώτο του μυθιστόρημα «The Mysteries of Pittsburgh», παραδέχτηκε ότι είχε ονειρευτεί να κερδίσει ένα βραβείο Νόμπελ. Συγκεκριμένα, σημείωσε: «για να είμαι ειλικρινής, όταν ήμουν νέος διάβαζα τη λίστα με τα ονόματα αυτών που είχαν κερδίσει Νόμπελ στην Παγκόσμια Εγκυκλοπαίδεια και ήλπιζα κάποια ημέρα να δω και το όνομά μου ανάμεσα σε αυτά».

www.kathimerini.gr

Hμερομηνία δημοσίευσης: 04-10-08

Χου και Γιουσουπόροβα για το Νομπέλ Ειρήνης

AFP

ΟΣΛΟ. Δύο ακτιβιστές των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που έχουν αναλάβει δράση στη Ρωσία και την Κίνα θεωρούνται οι επικρατέστεροι υποψήφιοι για το φετινό Νομπέλ Ειρήνης. Πρόκειται για τον Κινέζο αντιφρονούντα, Χου Ζία, και τη δικηγόρο, Λυδία Γιουσουπόροβα από την Τσετσενία. Εκτιμάται ότι η επιτροπή θα βραβεύσει έναν από τους δύο, τόσο λόγω της φετινής εξηκοστής επετείου από τη διακήρυξη των Ηνωμένων Εθνών για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, όσο και για να στραφούν τα φώτα της δημοσιότητας στην κατάσταση που επικρατεί στις δύο χώρες. Τα ονόματα, πάντως, των 197 υποψηφίων για το Νομπέλ Ειρήνης κρατούνται ως επτασφράγιστο μυστικό.

Ο Χου αγωνίζεται για τα δικαιώματα του πολίτη, την προστασία του περιβάλλοντος και τον σεβασμό προς τα θύματα του έιτζ στην Κίνα. Εχει καταδικαστεί σε τριετή κάθειρξη για υπονόμευση του κράτους και σήμερα εξακολουθεί να εκτίει την ποινή του. Η Γιουσουπόροβα συγκεντρώνει στοιχεία για βασανισμούς, απαγωγές και εκτελέσεις πολιτών από τις ρωσικές αρχές στην Τσετσενία.

Τροποποιήθηκε από Clemence
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...

χμμμμ......τα πουλάνε αυτά πουθενά?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 4 weeks later...

http://www.forfree.gr/

To forfree.gr

Online οδηγός για τα τζάμπα της πόλης

(www.forfree.gr και www.4free.gr)

Αν πιστεύετε πως στην Αθήνα μπορούν να διασκεδάσουν μόνο όσοι έχουν γεμάτο πορτοφόλι, το forfree.gr ήρθε για να σας αποδείξει το αντίθετο. Είναι το πρώτο ελληνικό website που εξειδικεύεται στο να συγκεντρώνει όλες τις δωρεάν εκδηλώσεις της πόλης και σας προτρέπει να την «δείτε» με άλλα μάτια και…τζάμπα!

Eκθέσεις, κινηματογραφικές προβολές, συναυλίες, εξορμήσεις στη φύση, θεατρικές παραστάσεις, πάρτι, βιβλιοπαρουσιάσεις, διαλέξεις είναι μόνο ένα μικρό δείγμα όσων διοργανώνονται καθημερινά στην πόλη μας, εντελώς δωρεάν και πολύ συχνά χωρίς να τα παίρνουμε είδηση.

Εκτός από αυτά, στο forfree.gr προτείνουμε γνωστές και άγνωστες διαδρομές στις γειτονιές της Αθήνας, στην κατηγορία «Βόλτες», καθώς και ιδέες για το πώς μπορείτε να κινηθείτε πιο οικονομικά στην πόλη μας (πχ. εκπτωτικές κάρτες, stock μαγαζιά κ.τ.λ.), στην κατηγορία «for less».

Το forfree.gr είναι μία νέα πρόταση για μία εναλλακτική στάση, μία διαφορετική φιλοσοφία που αποδεικνύει ότι τα πιο ωραία πράγματα στη ζωή είναι δωρεάν!

Βγείτε στην Αθήνα και δείτε «πράματα, θάματα και…θεάματα»! Μοναδικό αντίτιμο η καλή σας διάθεση και ένα φωτεινό χαμόγελο!

Καλές βόλτες!

forfree.gr

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

Το μυστήριο Σάλιντζερ

Ο αποτραβηγμένος δημιουργός του «Φύλακα στη σίκαλη» έγινε 90 ετών και αναγγέλλει την έκδοση ενός καινούργιου βιβλίου, που κανείς δεν ξέρει αν θα κυκλοφορήσει ποτέ

απο Το Βημα Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2009

Ο Τζ. Ντ. Σάλιντζερ με ένα νεύμα του καταφέρνει να τραβά πάντοτε την προσοχή. Μια ανακοίνωση στο amazon. com, μια τοσοδά γραμμούλα, ότι επίκειται η κυκλοφορία καινούργιου βιβλίου του, ζωντάνεψε ξανά τον θρύλο του. Οι ανά τον πλανήτη αναγνώστες του, οι δημοσιογράφοι και οι σαλιντζερολόγοι, βρήκαν θέμα να ασχολούνται. Το γεγονός ότι η ανακοίνωση συνέπεσε με τα ενενηκοστά του γενέθλια μάς κάνει καχύποπτους. Υποψιαζόμαστε ότι, παρ΄ ότι έχει εξαφανιστεί εδώ και δεκαετίες, την κουνάει την ουρά του για δημοσιότητα. Η επέτειος, μαζί με την υποτιθέμενη κυκλοφορία εντός Ιανουαρίου 2009, ήταν αρκετά ώστε να γεμίσουν σελίδες επί σελίδων σε όλα τα έντυπα του κόσμου και να πάρουν φωτιά τα λογοτεχνικά μπλογκ. Ο συγγραφέας του δημοφιλούς αναγνώσματος «Ο φύλακας στη σίκαλη» (μετάφραση Τζένη Μαστοράκη, Εκδόσεις Επίκουρος, 1978) καταφέρνει να βρίσκεται διαρκώς στην επικαιρότητα, παρ΄ ότι έχει αποσυρθεί από τη δημόσια ζωή από το 1953, όταν εγκαταστάθηκε στην πόλη Κορνίς του Νιου Χαμσάιρ. Οι λιγοστές δημοσιεύσεις και οι ελάχιστες συνεντεύξεις των πρώτων χρόνων έδωσαν τη θέση τους στην απόλυτη σιωπή τις τρεις τελευταίες δεκαετίες. Οι μόνες του παρεμβάσεις στη δημόσια ζωή γίνονται για να σύρει κόσμο στα δικαστήρια όποτε κάποιος τολμήσει να αναφερθεί επί ματαίω στη ζωή του. Ετσι αυτό το νεύμα, το φετινό πρωτοχρονιάτικο, ίσως αποκτά ιδιαίτερο νόημα. Αν τελικά κυκλοφορήσει η καινούργια νουβέλα ίσως υπάρξει συνέχεια. Τι διάολο κάνει πενήντα χρόνια τώρα σε ένα καλύβι στο δάσος; Δεν γράφει;

Το καινούργιο βιβλίο του δεν είναι ακριβώς καινούργιο. Είναι μια ιστορία που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Τhe Νew Υorker» το 1965, με τίτλο «Ηapworth 16, 1924». Για πολλά χρόνια κυκλοφορούσε από χέρι σε χέρι σε φωτοτυπίες, ώσπου το γνωστό περιοδικό έκανε μια επετειακή έκδοση με όλες του τις συνεργασίες σε DVD. Εκτοτε η νουβέλα των 25.000 λέξεων έγινε δημόσιο κτήμα μέσω Διαδικτύου Ηρωας της νουβέλας ένα ταλαντούχο αγόρι 7 ετών, ονόματι Σέιμουρ, που στέλνει στο σπίτι του ένα γράμμα από την κατασκήνωση. Δεν πρόκειται για οποιοδήποτε παιδί επτά ετών, καθώς ζητεί να του στείλουν για να διαβάσει στις διακοπές διάφορα αριστουργήματα της κλασικής λογοτεχνίας (εννοείται στο πρωτότυπο γιατί διαβάζει άπταιστα άπειρες ξένες γλώσσες). Η οικογένεια του αγοριού, οι Γκλας, είναι γνωστή στο αναγνωστικό κοινό καθώς πρωταγωνιστεί και σε άλλες νουβέλες του συγγραφέα.

Η κυκλοφορία της νουβέλας «Ηapworth 16, 1924» σε μορφή βιβλίου συζητήθηκε πρώτη φορά το 1996. Και τότε είχε ανακοινωθεί διακριτικά ότι πρόκειται να βγει το βιβλίο από τον μικρό οίκο της Βιρτζίνια Οrchises, είχε γίνει ο ανάλογος ντόρος αλλά την τελευταία στιγμή ματαιώθηκε η έκδοση. Δώδεκα χρόνια αργότερα αρχίζει το ίδιο πανηγυράκι. Αθόρυβα, μέσω του μεγάλου ηλεκτρονικού βιβλιοπωλείου, ανακοινώθηκε ότι βγαίνει το βιβλίο. Θα μπορούσε να είναι μια φάρσα, με πρόθεση οικονομικής εκμετάλλευσης. Να στείλουν δηλαδή οι αδαείς χρήματα για να αγοράσουν βιβλίο από εκδότη-φάντασμα. Είναι ένα ενδεχόμενο που διατυπώθηκε, πλην όμως ο εκδότης είναι γνωστός καθηγητής και το amazon. com δύσκολα θα παγιδευόταν σε μια τέτοια πλάνη.

Οι εκδόσεις Οrchises έδωσαν ημερομηνία κυκλοφορίας μόνο για την εν λόγω νουβέλα και έτσι παραμένουν τα ερωτηματικά για το τι γίνεται με τα βιβλία που σύμφωνα με μαρτυρίες έχει γράψει ο Σάλιντζερ αλλά δεν έχει εκδώσει. Η σύντροφός του της δεκαετίας του ΄70, η Τζόις Μέιναρντ, υποστηρίζει ότι τότε είχε έτοιμα δύο μυθιστορήματα. Ο συγγραφέας το επιβεβαίωσε σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις του, το 1975, στην εφημερίδα «Τhe Νew Υork Τimes», όπου σημείωνε: «Υπάρχει μια υπέροχη ηρεμία όταν δεν εκδίδεις. Μου αρέσει να γράφω. Λατρεύω το γράψιμο. Αλλά γράφω μόνο για τον εαυτό μου, για την ευχαρίστησή μου».

Η ύπαρξη της Τζόις Μέιναρντ εξηγεί, τρόπον τινά, τι κάνει ο Σάλιντζερ κρυμμένος στο δάσος. Προσκαλεί γυναίκες, τις οποίες γνωρίζει δι΄ αλληλογραφίας. Η Μέιναρντ ήταν 18 ετών, συντάκτρια του νεανικού περιοδικού «Seventeen», όταν της ανέθεσαν να προσπαθήσει να του πάρει μια συνέντευξη. Ο συγγραφέας ήταν τότε 53 ετών και ύστερα από 25 επιστολές προσκάλεσε το κορίτσι στο σπίτι. Εζησαν μαζί 10 μήνες ώσπου την έδιωξε. Εκείνος ισχυρίζεται ότι του ζητούσε επίμονα παιδί, εκείνη ότι της φέρθηκε άσχημα και έψαχνε την αντικαταστάτριά της γράφοντας γράμματα. Η Μέιναρντ έχει γράψει ένα βιβλίο για τη σχέση τους, όπως έπραξε και η κόρη του Σάλιντζερ, η Μάργκαρετ, στην οποία έκανε αγωγή. Δικαστικά έδωσε την απάντησή του και στον Ιαν Χάμιλτον, τον συγγραφέα που θέλησε να δημοσιοποιήσει την αλληλογραφία τους. Από όλες αυτές τις μαρτυρίες προκύπτει ότι ο Σάλιντζερ πάντοτε έγραφε. Από τη δεκαετία του ΄50 ως σήμερα ο Σάλιντζερ κάνει τρία πράγματα, όπως τουλάχιστον μας επέτρεψαν να μάθουμε όσοι τον πρόδωσαν: γράφει, κάνει αγωγές και συνάπτει σχέσεις με γυναίκες τουλάχιστον 40 χρόνια μικρότερες. Είναι πάντως θαυμαστό το πώς ένας άνθρωπος που αρνείται επί τριάντα χρόνια να δώσει συνέντευξη, που κρύβει το πρόσωπό του επί μισόν και πλέον αιώνα, καταφέρνει να απασχολεί τα μέσα ενημέρωσης και ταυτόχρονα να διεκδικεί σε ετήσια βάση μερίδιο της αγοράς: «Ο φύλακας στη σίκαλη» στις ΗΠΑ διαθέτει ακόμη και σήμερα 250.000

αντίτυπα τον χρόνο.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 months later...

Hμερομηνία : 30-03-09

Πέθανε ο γάλλος συνθέτης Μορίς Ζαρ

Ο γάλλος συνθέτης Μορίς Ζαρ, 84 ετών, πέθανε τη νύκτα του Σαββάτου προς την Κυριακή στο Λος Άντζελες (ΗΠΑ), ανακοίνωσε ο μάνατζερ του γιου του, του Ζαν-Μισέλ Ζαρ.

Η καριέρα του Μορίς Ζαρ, ο οποίος γεννήθηκε το 1924 στη Λιόν (νοτιοανατολική Γαλλία), αρχίζει πραγματικά στη δεκαετία του 1950, όταν άρχισε να συνθέτει μουσικές για ταινίες. H επιτυχία του σάουντρακ του «Λόρενς της Αραβίας», το 1962, τον ανέβασε στο πόντιουμ του Χόλιγουντ και σφράγισε τη συνεργασία του με τον βρετανό σκηνοθέτη Ντέιβιντ Λιν. Θα συνεργαστούν επίσης στις ταινίες «Δόκτωρ Ζιβάγκο» (1965) και «Πέρασμα στην Ινδία» (1984). Για τη μουσική του σε καθεμιά από αυτές τις τρεις ταινίες, ο Μορίς Ζαρ κέρδισε από ένα βραβείο Όσκαρ.

Ο Μορίς Ζαρ συνέθεσε επίσης τη μουσική για ταινίες άλλων μεγάλων σκηνοθετών, όπως οι Τζον Φρανκενχάιμερ, Άλφρεντ Χίτσκοκ, Τζον Χιούστον, Λουκίνο Βισκόντι και Πίτερ Γουίαρ.

kathimerini.gr με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Απονομή Κρατικών Βραβείων Λογοτεχνίας (16/3/2009 9:28:00)

Συντάκτης: Αθηνά Δημητρακοπούλου

Τα Κρατικά Λογοτεχνικά Βραβεία για το έτος 2008 απένειμε ο Υπουργός Πολιτισμού, Αντώνης Σαμαράς, σε εκδήλωση που έγινε την Κυριακή, 15 Μαρτίου, στην αίθουσα “Παρνασσός” του μεγάρου του Φιλολογικού Συλλόγου, απ’ όπου είχε ξεκινήσει πριν πενήντα χρόνια ο θεσμός.

Για το σύνολο του έργου του και την προσφορά του στα γράμματα τιμήθηκε με το μεγάλο βραβείο Λογοτεχνίας, ο ποιητής, φιλόλογος και κριτικός θεάτρου Κώστας Γεωργουσόπουλος, ενώ το βραβείο περιοδικού δόθηκε εξ ημισείας στα περιοδικά “Νέα Εστία” και “Λέξη”.

Τα βραβεία αναλυτικά

Βραβείο ποίησης στην Δήμητρα Χριστοδούλου για το έργο της “Λιμός” (εκδ. Νεφέλη).

Βραβείο διηγήματος στην Ευγενία Φακίνου για τις “Φιλοδοξίες κήπου” (εκδ. Καστανιώτης).

Βραβείο μυθιστορήματος στο Γιώργο Λεονάρδο για το έργο του “Ο τελευταίος Παλαιολόγος” (εκδ. Λιβάνη).

Βραβείο δοκιμίου-κριτικής στο Βαγγέλη Αθανασόπουλο για “Το ποιητικό τοπίο του 19ου και 20ου αιώνα” (εκδ. Καστανιώτης)

Βραβείο χρονικού μαρτυρίας στο Βασίλη Τζανακάρη για τη “Δακρυσμένη Μικρασία 1919-1922:Τα χρόνια που συντάραξαν την Ελλάδα” (εκδ. Μεταίχμιο).

Βραβείο μετάφρασης για έργο ελληνικής λογοτεχνίας σε ξένη γλώσσα στο Ντέϊβιντ Κόνολι για τη μετάφραση της ποιητικής ανθολόγησης από το ποιητικό έργο του Ν. Εγγονόπουλου με τίτλο “Ωραίος σαν Έλληνας” (εκδόσεις Υ).

Βραβείο μετάφρασης για έργο ξένης λογοτεχνίας στην ελληνική γλώσσα στη Μαρία Παπαδήμα για “Το βιβλίο της ανησυχίας” του Μπερνάρντο Σοάρες (Φερνάντο Πεσσόα) από τις εκδόσεις Εξάντας.

Βραβείο παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου στην Λίτσα Ψαράφτη για το βιβλίο της “Η σπηλιά της γοργόνας” (εκδόσεις Πατάκη) και στο Βασίλη Παπαθεοδώρου για το βιβλίο του “Χνώτα στο τζάμι” (εκδόσεις Κέδρος).

Βραβείο εικονογράφησης παιδικού βιβλίου στη Μαρία Μπαχά για το βιβλίο του Χρήστου Μπουλώτη “Όταν η πασχαλίτσα συνάντησε Ελέφαντα” (εκδόσεις Λιβάνη) και στη Ζωή Κιτοπούλου για το βιβλίο της Αυγής Παπάκου “Μια φορά και έναν καιρό”.

Βραβείο βιβλίου γνώσεων για παιδιά στη Σοφία Γιαλουράκη για “Τα πορτραίτα του Φαγιόν και η μυστηριώδης μις Τζούλια” (εκδ. Ερευνητές) και στην Νένα Κοκινάκη για το βιβλίο “Πηλελόπη Δέλτα - η ζωή της σαν παραμύθι” (εκδ. Άγκυρα).

Στην ομιλία του, κατά την διάρκεια της τελετής, ο υπουργός Πολιτισμού, Αντώνης Σαμαράς, επιφυλάχθηκε να προβεί σε εξαγγελίες για την πολιτική που θα εφαρμόσει στον τομέα του βιβλίου, αλλά αναφέρθηκε στο θεσμό των Κρατικών Βραβείων. Διαπίστωσε “σοβαρά βήματα, που έγιναν τα τελευταία χρόνια” και παράλληλα, την ανάγκη αναβάθμισης του θεσμού, σε πιο “αντιπροσωπευτικό και λιγότερο γραφειοκρατικό”.

Ειδικότερα, ο υπουργός αναφέρθηκε στην περίπτωση της ειδικής τιμητικής διάκρισης, φέτος, σε συγγραφέα, του οποίου το έργο κρίθηκε από όλους άξιο για βράβευση, αλλά κάποια τυπικά κωλύματα γραφειοκρατίας δεν επέτρεπαν στην Επιτροπή να τον βραβεύσει.

“Στόχος μου είναι να μη βρεθούμε ποτέ ξανά στην ανάγκη να δώσουμε "ειδικό βραβείο", αλλά οι διαδικασίες βράβευσης να μας επιτρέπουν στο εξής να βραβεύουμε κανονικά όσους το αξίζουν”, τόνισε ο κ. Σαμαράς.

Ο συγγραφέας στον οποίο αναφέρθηκε ο υπουργός, είναι ο Δημήτρης Μανθόπουλος, συγγραφέας παιδικής ποίησης. Για το συγκεκριμένο συγγραφέα, ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδικού Βιβλίου, Μ. Μερακλής, εκτίμησε “είναι ο καλύτερος, εν ζωή, εκπρόσωπος της ελληνικής ποίησης” και πως “υπήρξε περίπτωση το βιβλίο του να βραβευτεί παμψηφεί, αλλά ο εκδότης του βιβλίου δεν κατέθεσε, ως όφειλε, αντίτυπο στην Εθνική Βιβλιοθήκη”.

news.ert.gr

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 10 months later...

Από το ΕΠΙΨΥ και την ΑΣΚΤ

«Διπολικότητα και Τέχνη» στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών από 9 έως 20 Μαρτίου

Μια διαφορετική ανάγνωση έργων τέχνης, μέσα από το πρίσμα της διπολικότητας, επιχειρεί η πρωτοποριακή έκθεση που οργανώνουν το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής (ΕΠΙΨΥ) και η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) με θέμα «Διπολικότητα και Τέχνη», στο κτίριο της ΑΣΚΤ, στον υπόγειο εκθεσιακό χώρο από τις 9 έως τις 21 Μαρτίου.

Τα έργα αποτελούν το προϊόν της συνάντησης δύο πόλων που αντάλλαξαν φορτία, δηλαδή της ομάδας επιστημόνων (ψυχιάτρων και ψυχολόγων) του ΕΠΙΨΥ και των φοιτητών και αποφοίτων της ΑΣΚΤ, οι οποίοι διερεύνησαν τη θεραπευτική δυνατότητα της τέχνης σε σχέση με την ιδιαιτέρως διαδεδομένη ψυχική νόσο που ονομάζεται διπολική διαταραχή.

«Ο επιστήμονας ψυχίατρος ερευνώντας κλινικά, θεωρητικά, δίνει απαντήσεις, προτείνει θεραπείες. Ο εικαστικός καλλιτέχνης, διάσημος ή μη, διερευνά 'μορφοπλαστικά', μέσα από αλληγορικές μεταφορές. Και οι δύο δράσεις αναπτύσσονται στο πλαίσιο και την αναγκαιότητα μιας κοινωνικής συνεργασίας συμβάλλοντας ώστε να μετριαστεί, να επαλειφθεί το 'στίγμα' του ψυχικά ασθενούς. Όσοι συμμετείχαμε πρόσφατα σε αυτή την 'ευχάριστη διαδρομή' βγήκαμε διπλά κερδισμένοι, διότι πέρα από το καλλιτεχνικό γεγονός που προέκυψε, αποκτήσαμε μια γνώση που δεν 'αποσυναισθηματοποιεί' την ανθρώπινη δημιουργικότητα, ώστε να ζούμε όσο γίνεται την αγάπη, το μίσος, τον πόνο, τη θλίψη χωρίς φόβο» αναφέρει στον πρόλογο του καταλόγου της έκθεσης ο καθηγητής Πάνος Χαραλάμπους, αντιπρύτανης ΑΣΚΤ και διευθυντής του Δ' Εργαστηρίου Ζωγραφικής.

Η έκθεση «Διπολικότητα και Τέχνη» πραγματοποιείται υπό την αιγίδα των υπουργείων Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Τουρισμού.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

απο in.gr

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 years later...
Δωρεάν θα είναι η είσοδος σε όλα τα κτίρια του Μουσείου Μπενάκη κάθε Πέμπτη για ένα χρόνο, με χορηγία του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος».

Στο πλαίσιο του τριετούς προγράμματός του για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» προχωρά σε διπλή χορηγία προς το Μουσείο Μπενάκη.

Πέρα από τη δωρεάν είσοδο στο μουσείο κάθε Πέμπτη το ίδρυμα προχωρά και στη λειτουργική του στήριξη, με τη μέθοδο του matching fund, δηλαδή την παροχή δωρεάς ίσης σε αξία με το ποσό των υπόλοιπων δωρεών, που θα συγκεντρώσει το μουσείο σε διάστημα ενός έτους.

«Το Μουσείο Μπενάκη είναι ένα από τα σημαντικότερα ιδρύματα στη χώρα, χωρίς να είναι ο μόνος πολιτιστικός φορέας που ενισχύουμε» εξήγησε σε σχετική συνέντευξη Τύπου ο Γιώργος Αγουρίδης, μέλος του ΔΣ του Ιδρύματος Νιάρχος.

«Απώτερος στόχος του Μουσείου είναι να εξασφαλίσει την επιβίωσή του ανεξάρτητα από τις οικονομικές συνθήκες» παρατήρησε ο διευθυντής του Μουσείου, Άγγελος Δεληβοριάς.

Η χορηγία του Ιδρύματος Νιάρχος θα δώσει ανάσα στο Μουσείο Μπενάκη, προκειμένου να καταφέρει σταδιακά να επιστρέψει στους προηγούμενους ρυθμούς του: την εξαήμερη λειτουργία (τα κτίριά του είναι κλειστά για το κοινό κάθε Δευτέρα και Τρίτη, ενώ το Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης είναι κλειστό και τις Τετάρτες) και τη στελέχωση με περισσότερο προσωπικό, απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του.

Στην κατεύθυνση αυτή το Μουσείο Μπενάκη κάνει και ενέργειες που θα το «εξακτινώσουν σε υπερατλαντική κλίμακα και θα μεταφέρουν το στίγμα του και στο εξωτερικό» είπε ο κ. Δεληβοριάς.

Ήδη, έχει συμφωνηθεί η συνεργασία με πολιτιστικό οργανισμό στην Αυστραλία (σσ. το όνομα θα ανακοινωθεί στο προσεχές διάστημα), για τη διοργάνωση εκθέσεων στις δύο χώρες, με την ελπίδα της μεγαλύτερης ευαισθητοποίησης της ομογένειας στην κατεύθυνση της στήριξης του Μουσείου. Επίσης, γίνονται επαφές και με φορείς στις ΗΠΑ για την αναζήτηση περισσότερων χορηγών. Στον αγώνα της αναζήτησης πόρων έχει μπει δυναμικά και η εθελοντική ομάδα Φίλων του Μουσείου.

Σημειώνεται ότι η δωρεάν είσοδος αφορά και τα τέσσερα κτίρια του Μουσείου Μπενάκη: το κεντρικό (Κουμπάρη 1), το κτίριο της οδού Πειραιώς, (Πειραιώς 138), το Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης (Αγ. Ασωμάτων 22) και την Πινακοθήκη Νίκου Χατζηκυριάκου- Γκίκα (Κριεζώτου 3). Θα ισχύει κάθε Πέμπτη, από την 15η Ιουλίου και για ένα χρόνο.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

MOMIX - DREAMCATCHER

(Μέγαρο Μουσικής Θεσ/νίκης)

Η τέχνη της σκηνικής αποπλάνησης

Ένα οπτικοσκουστικό υπερθέαμα απαράμιλλης ομορφιάς, από τη διασημότερη ομάδα ακροβατικού χορού στον κόσμο

Ευαισθησία, χιούμορ, εφευρετικότητα και δεξιοτεχνία, έμπνευση, γνώση και φαντασία, συνθέτουν το DNA των περίφημων MOMIX, της κορυφαίας και διασημότερης ομάδας ακροβατικού χορού στον κόσμο! Οι "θαυματοποιοί χορευτές" του φημισμένου χορογράφου Moses Pendleton, που οριοθέτησαν μοναδικά ένα ανατρεπτικό και διαδραστικό περιβάλλον όπου ο χορός συναντά το τσίρκο, τα ακροβατικά, την παντομίμα, το θέατρο σκιών, τον αθλητισμό και την υποκριτική, επιστρέφουν στη χώρα μας. Για να δικαιώσουν την καθολική αναγνώριση που κατέκτησαν και στον ελληνικό κοινό, την τεράστια επιτυχία τους, τις διθυραβμικές κριτικές στον ελληνικό όπως και στο διεθνή Τύπο. Από τις 1 έως τις 5 Απριλίου παρουσιάζουν στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Dreamcatcher. Μια μίξη επιλεγμένων χορογραφιών τους, κάποιες από τις οποίες δεν είχαμε ως τώρα την ευκαιρία να δούμε στη χώρα μας. Μία εκπληκτική παράσταση, ένα ονειρικό ταξίδι στις καλύτερες στιγμές της καριέρας τους, μιας απίστευτη οπτικοακουστική εμπειρία, ένα show μαγικό εμποτισμένο με την φρεσκάδα 5 νέων χορογραφιών.

Εικόνες μαγικές, στιγμές αιωρούμενε, σκηνικές ψευδαισθήσεις, που με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας (σπέσιαλ εφέ, λέιζερ, προβολές, ειδικοί φωτισμοί, μαριονέτες, σκιές), δημιουργούν από κοινού ένα σουρεαλιστικό σκηνικό. Ένα χορευτικό υπερθέαμα που αμφισβητεί το μύθο του ακατόρθωτου, φλερτάρει επιδεικτικά με την υπέρβαση, και αψηφά με αυθάδεια τους νόμους της βαρύτητας, κινούμενο στα όρια της ευρεσιτεχνίας.

Ένα αέναο, τολμηρό και γοητευτικό παιχνίδι μεταμορφώσεων, που υπνωτίζει τον θεατή και αναδεικνύει τις απεριόριστες δυνατότητες της σπουδαίας αυτής ομάδας. Αποδεικνύοντας πως η αυθεντική δημιουργία και η υψηλή αισθητική, μπορούν και οφείλουν να συνυπάρχουν με τη λαϊκή διασκέδαση και το θέαμα.

Οι MOMIX είναι και πάλι εδώ και λανσάρουν νέους εκφραστικούς κώδικες, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά πως έχουν μια αξεπέραστη ικανότητα: να ταξιδεύουν τον θεατή ονειρικά.

01 Απριλίου 2015 έως 03 Απριλίου 2015

Τετ|Πεμ|Παρ 20:30 (ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Μ1)

04 Απριλίου 2015

Σαβ 17:00 (ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Μ1)

04 Απριλίου 2015

Σαβ 21:00 (ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Μ1)

05 Απριλίου 2015

Κυρ 17:00 (ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Μ1)

05 Απριλίου 2015

Κυρ 21:00 (ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Μ1)

Τιμές εισιτηρίων: 65€ (52*), 50€ (40*), 40€ (32*), 30€ (24*)

* Παιδικό - φοιτητικό

http://www.tch.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=3&season=2014-2015&tcheid=1418

Τροποποιήθηκε από asteraki
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 month later...

Στις 24 Ιανουαρίου 2016 η επιστροφή των X-Files .

Οριστικοποιήθηκε η ημερομηνία πρεμιέρας του νέου κύκλου.

H Fox ανακοίνωσε την ημερομηνία που τα X-Files θα επιστρέψουν στους δέκτες μας. Σύμφωνα με το αμερικανικό δίκτυο, η πρεμιέρα του νέου μίνι-κύκλου της θρυλικής σειράς θα γίνει την Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016, ενώ το δεύτερο επεισόδιο θα μεταδοθεί την αμέσως επόμενη μέρα, στις 25/1. Τα υπόλοιπα τέσσερα επεισόδια από τα έξι του συνόλου θα προβληθούν τις προσεχείς Δευτέρες.

14 χρόνια μετά το τελευταίο επεισόδιο της σειράς που μεταδόθηκε το 2002 και 8 χρόνια μετά το σίκουελ της κινημαοτγραφικής της μεταφοράς, X-Files: I Want to Believe (2016), οι πράκτορες Μόλντερ και Σκάλι είναι έτοιμοι να επιστρέψουν στην ενεργό δράση για να διαλευκάνουν νέες ανεξιχνίαστες υποθέσεις. Με τον Κρις Κάρτερ και πάλι στο τιμόνι της παραγωγής και τους Ντέιβιντ Ντουκόβνι και Τζίλιαν Άντερσον να επιστρέφουν στους σημαντικότερους ρόλους της καριέρας τους, η ανυπομονησία για τους φαν έχει αυξηθεί κατακόρυφα.

Η παραγωγή του νέου κύκλου θα ξεκινήσει το καλοκαίρι. "Το σκέφτομαι σαν διάλειμμα που κράτησε 13 χρόνια" έχει δηλώσει ο Κάρτερ. "Το καλό είναι ότι ο κόσμος έχει γίνει πολύ πιο περίεργος, είναι η τέλεια στιγμή για να αφηγηθούμε αυτές τις έξι νέες ιστορίες".

828896_x-files_1.jpg

Πηγή:http://www.lifo.gr/now/culture/66162

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.