Jump to content

ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ


xasapakos

Recommended Posts

Αυτά είναι τα θέματα που έπεσαν σήμερα στο αναπνευστικό της απαρτιωμένης.. Ένα σχόλιο μόνο.. τον Ιούνιο έβαλε 10 πολλαπλής χωρίς αρνητική βαθμολόγηση και φέτος 40 ανάπτυξης με αρνητική.. Κανένα παραπάνω σχόλιο για τον 'κ. Σπυρόπουλο...

Όπως είπε και ο ίδιος.. '' Ό,τι θέλω κάνω!''

1. Πόσους κροσσούς έχει κάθε κύτταρο του αναπνευστικού βλεννογόνου και ποιο το μήκος τους;

2. Ποια η διάμετρος της κυψελίδας;

3. Τι είναι η διατασιμότητα;

4. Ποιο το σημείο ίσης πίεσης EPP, πώς παράγεται;

5. Τι γνωρίζετε για τον εφεδρικό αερισμό;

6. Γιατί οι κυψελίδες δε συμπίπτουν κατά την ήρεμη αναπνοή;

7. Τι είναι η διαπνευμονική πίεση και πώς παράγεται;

8. Τι είναι η υπόπνοια και τι η άπνοια;

9. Ποια η σχέση στροβιλώδους ροής με το ειδικό βάρος του εισπνεόμενου αερίου;

10. Πότε η ροή είναι ανεξάρτητη της προσπάθειας;

11. Τι είναι οι πόροι Kohn;

12. Γιατί είναι αρνητική η ενδουπεζωκοτική πίεση;

13. Γιατί γίνεται η μετακίνηση αέρα από το στόμα στις κυψελίδες;

14. Ποια τα κριτήρια του ήπιου άσθματος;

15. Ποια τα κριτήρια του μέτριου άσθματος;

16. Ποια τα κριτήρια του βαρέως άσθματος;

17. Ποια τα κριτήρια της ήπιας ΧΑΠ;

18. Ποια τα κριτήρια της βαριάς ΧΑΠ;

19. Πώς μετράμε την FRC με He; Ποιος ο φυσικός νόμος;

20. Ποια η σχέση συχνότητας αναπνοής με διατασιμότητα;

21. Ποιος ο ρόλος των πνευμονοκυττάρων II στις διάμεσες πνευμονοπάθειες;

22. Ποιος ο ρόλος των ινοβλαστών στις διάμεσες πνευμονοπάθειες;

23. Τι είναι το Haldane;

24. Τι είναι το φαινόμενο Bohr;

25. Ποιες ουσίες προκαλούν συνήθως ταχεία ασθματική κρίση;

26. Τι είναι το πεπτίδιο P (άσθμα);

27. Ποιο το διάγραμμα του παθογενετικού μοντέλου του άσθματος;

28. Ποιος ο τύπος ροής (V) –ΔP;

29. Ποιο το διάγραμμα P – V. Γιατί έτσι η καμπύλη;

30. Πως μετράμε την αντίσταση των αεραγωγών με το Σωματικό Πληθυσμογράφο;

31. Η αντίσταση των αεραγωγών είναι ίδια ή διαφορετική σε επίπεδο RV/TLC;

32. Σε μια βίαιη εκπνοή σε ποιους πνευμονικούς όγκους η ροή είναι μεγαλύτερη;

33. Πως ορίζεται η αφύπνιση σε μελέτη ύπνου;

34. Τι είναι το 2,3 DPG;

35. Τι ξέρετε για την ινοποιό κυψελίτιδα;

36. Που βρίσκονται οι β2 υποδοχείς;

37. Που βρίσκονται οι χολινεργικοί υποδοχείς και πως αναστέλλονται;

38. Που παράγονται τα ηωσινόφιλα και ποια η σχέση ηωσινοφίλων –άσθματος ;

39. Ποια θωρακικά νοσήματα προκαλούν περιοριστική νόσο του πνεύμονα;

40. Κορεσμός αιμοσφαιρίνης σε σχέση με συγγένεια Hb-Ο2.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

απο που διαβαζετε? σας δινουν το βιβλιο του? εμεις δεν ειχαμε παντως και για να περασεις παθολογια Ι επρεπε να σαι πολυ καλα προετοιμασμενος στα υπολοιπα συστηματα.Τις δικες του ερωτησεις συνηθως δεν τις επιανες

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Hustler said:
απο που διαβαζετε? σας δινουν το βιβλιο του? εμεις δεν ειχαμε παντως και για να περασεις παθολογια Ι επρεπε να σαι πολυ καλα προετοιμασμενος στα υπολοιπα συστηματα.Τις δικες του ερωτησεις συνηθως δεν τις επιανες

Μας δίνουν το βιβλίο του Σπυρόπουλου και βάζει ότι ναναι.. το καλοκαίρι που έβαλε 10 πολλαπλής ήταν και τα 10 από 1 φύλλο του βιβλιου από τις συνολικα 300 και σελίδες

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 7 months later...

αξιζει να παρακολουθησεις το μαθημα, κανουν καλες διαλεξεις. αλλα δεν ειμαι σιγουρος στο κατα ποσο θα σε βοηθησουν να περασεις το μαθημα γιατι ως γνωστον οπου ανακατευεται ο Σπυροπουλος τα πραγματα ειναι δυσκολα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

Καταπληκτικη η σημερινή εξέταση...

Καποια ευχαριστα:

-οι 11 απο τις 40 πολλαπλης ήταν για τις ιντερλευκινες, ενα μικρο πινακακι καταχωνιασμενο μαζι με κάτι πνευμονιες. Οι πιο διαβασμενοι του ειχαν ριξει μια αναγνωση το πολυ.(την1,2,3,4,5,6,7 και 2 ιντερφερονες),

-σχεδον τπτ απο το πολυσυζητημενο 2ο κεφαλαιο(οπου τα τελευταια χρόνια εβαζε μονο απο εκει)

-αλλες τοσες ερωτησεις απο οξεοβασικη ισορροπια(το κεφαλαιο ηταν εκτος υλης)

-και αρκετουτσικα απο κεφαλαιο 6(τα μισα βεβαια ουτε καν στο βιβλιο δεν τα ελεγε) :splaaaats:

-προς το τελος αρχισε να ξεφευγει απο την πνευμονολογια γενικότερα, περασε και σε αλλα συστηματα

-στις αναπτυξης είχε ερωτησεις του στυλ "ενας παθαινει σοβαρο παροξυσμο ΧΑΠ. Και μετα τι γίνεται? Σκεφτομαι και γραφω"

Ολοι δεν μπορουσαμε να σταματησουμε τα νευρικα χαχανιτα σε αυτη την κωμικοτραγικη κατασταση, μερικοι απεπλιστηκαν και σηκωθηκαν και εφυγαν, αλλοι προσπαθησαν ο,τι μπορουσαν στις αναπτυξης...Βεβαια επαιται και διορθωση. Ανυπομονουμε ολοι μεχρι τότε!

Τροποποιήθηκε από samurai_pizza_dora
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 4 months later...

Εύχομαι τουλάχιστον σήμερα να το περασα...Τα θέματα ήταν βατά ευτυχώς !

1. Καμπύλη κορεσμού αιμοσφαιρίνης : Να σχεδιάσουμε μια και να σχολιάσουμε τι μας δείχνει.

2. Φαινόμενο Bohr (οκ, λίγο άκυρο)

3. Ορισμός FEV-1 και σε ποιες περιπτώσεις μεταβάλλεται και γιατι

4. Ορισμός RV και σε ποιες περιπτώσεις μεταβάλλεται και γιατι, με ποιους τρόπους μετράμε το RV και τις αλλαγές του.

Πολλαπλής αρκετά από φυματίωση (θεραπεία, mantoux και όλα τα σχετικά) και καρκίνο πνευμονα (βρογχοκυψελιδικό πχ), λίγα από παρόξυνση άσθματος, λίγα από οξεοβασική ισορροπία και γενικά πιο ισορροπημένα από αυτά που έχουμε συνηθίσει σε αυτό το μάθημα.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

Μπορεί να μου πει κάποιος αν υπάρχει κάποια σχέση των συστημάτων που γίνονται στην απαρτίωση με τα αντίστοιχα της φυσιολογίας? χρωστάω και τις 2 φυσιολογίες αλλά επειδή έχω αρκετά για σεπτέμβρη και του χρόνου θα έχω απαρτίωση σκεφτόμουν να μην τις δώσω τώρα μήπως βοηθηθώ από την απαρτίωση πρώτα.... Τι πιστεύετε?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

καταρχήν να μην αγχώνεσαι...αν απλά θες να περάσεις τα μαθήματα της απαρτίωσης όχι δε χρειάζεται να έχεις περάσει τις φυσιολογίες...για να πω την αλήθεια ούτε καν να έχεις καταλάβει τί λένε...για να ακριβολογώ στις αντίστοιχες ενότητες έχουμε και λέμε: αναπνευστικό , καρδιαγγειακό και αιματολογία της απαρτίωσης για τη φυσιολογία Ι και γαστρεντερικο, ουροποιητικό για ΙΙ (ενδοκρινολογία πάει ζ εξάμηνο)....μιλάμε συνολικά για 5 μαθήματα από τα οποία στα 2 ακόμα και να χες περάσει τις φυσιολογίες με 10 θα καταλάβαινες πως ήταν χαμένος κόπος ( τα καθένα για τους δικούς του τελείως διαφορετικους λόγους βέβαια).

τώρα τα άλλα 3 που είναι πιο φυσιολογικά αν διαβάσεις τέλεια τις διαφάνειές τους (αυτό ισχύει για όλες τις απαρτιώσεις με ελάχιστες εξαιρέσεις) θα περάσεις γιατί είναι τέτοια η μορφή των παρουσιάσεων που πάντα σε κάθε ασθένεια λένε συνοπτικά και το παθοφυσιολογικό μηχανισμό που την προκαλεί οπότε ακόμα και να μην τον ξέρεις ή να μην το θυμάσαι είσαι καλυμμένος.

αυτά ααα και για του λόγου το αληθές αίμα πέρασα πριν τη φυσιολογία Ι ( και στις 19/6 που την έδωσα τα χα φρέσκα από την απαρτίωση οπότε βοηθήθηκα με τον ανάποδο τρόπο)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 9 months later...

Θεματα ανάπτυξης 15/3/13(απαρτίωσης)

1)Ποιος είναι ο τύπος του κυψελιδικού αερισμού και να τον εξηγήσετε

2)τι είναι ο ανατομικός νεκρός χώρος, τι ο λειτουργικός νεκρός χώρος και ποια η βασική διαφορά τους

3)Ποιος είναι ο νόμος του Fick και ποια η έννοια της σταθεράς Κ

4)Εξηγήστε τον αερισμό αιμάτωση,διαταραχη V/Q, σε άτομο που βρίσκεται σε όρθια θέση

Πολλαπλής ήταν 40 αρκετά από αυτά ήταν για καρκίνο πνεύμονα και 3 ήταν με καμπύλες ρόης όγκου.Αυτα! :)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 3 months later...

ιουνιος 2013:1)κατανομη πνευμονικης αιματικης ροης(σχημα με τις 3 ζωνες) 2)στη χαπ εχουμε υψηλη διατασιμοτητα των πνευμονων δικαιολογηστε πως δημιουργειται αναπνευστικη οξεωση 3)στη διαμεση πνευμονοπαθεια εχουμε υψηλη ελαστικοτητα στους πνευμονες γινεται να εχουμε αναπνευστικη οξεωση αιτιολογειστε 4)χρονος παραμονης ερυθρων στην αναπνευστικη μεμβρανη επι ηρεμιας και ασκησης αλλα και με παθολογικη μεμβρανη πολλαπλης απο διαφανειες

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 10 months later...

Θεματα Αναπνευστικου 2014 (20/5)

Ανάπτυξης

1) παροξυνση ΧΑΠ εδινε αυξηση διττανθρακικων στο αιμα και αυξηση Cl στα ουρα και ζήταγε να βρουμε τη διαταραχη οξεοβασικης ισορροπιας και να δικαιολογησουμε

2) ασθενης με διαρροια παλι εδινε μεταβολες διττανθρακικων και χλωριου και ηθελε να εξηγησουμε ποια ειναι η διαταραχη της οξεοβασικης ισορροπιας

3) μεταβολη διττανθρακικων μετα απο λιπαρο γευμα

4) αζωτογραμμα και ογκος συγκλεισης και χωρητικοτητα συγκλεισης

Τα πολλαπλης επιλογης δεν ειχαν καθολου σαρκοειδωση ελαχιστες ερωτησεις για ασθμα και γενικα ειχε πολλα φαρμακα (παρενεργειες αντιφυματικων, αντιβιοτικα κλπ)

Επίσης για κάποιο λόγο ήταν πολλά εκείνα που εδιναν ποσοστα πχ ποσοστο παροξυνσης ΧΑΠ απο λοιμωδη παραγοντα, ειδικοτητα ευαισθησια διαφορων μεθοδων)

και αρκετες ερωτησεις για πνευμονικη εμβολη.

Καλη επιτυχια παιδια !

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ-ΙΟΥΝΙΟΣ 2015(απο αλλον)

1)Ασθενης με αυξημενο CV και FEV1 40% του φυσιολογικου,αυξημενες αντιστασεις,αυξημενο λογο RV/TLC και αυξημενη C.

Τι τιμες περιμενουμε στην PaCO2 και στο Cl;Γιατι;

2)Ασθενης με παχυπλευριτιδα,TLC<40%,Β.Ε +2,και φ.τ αντιστασεων.

Τι τιμες περιμενουμε στο Cl;Γιατι;

3)Ασθενης με μειωμενο Visov και FEV1,αυξημενο λογο RV/TLC.

Τι τιμες περιμενου για FEF75;Γιατι;

4)Ασθενης με μειωμενη FEF50 και FEF75,αυξημενη C και Raw.

Tι τιμες περιμενουμε για την FEV1;Γιατι;

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 weeks later...

ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ-ΑΠΑΡΤΙΩΜΕΝΗ 2015

i) Ασθενης με αυξημενο Mg++ και Ca++:

  • Κατονομαστε την οξεοβασικη διαταραχη
  • Μηχανισμος οξεοβασικης διαταραχης
  • Προσδιορισμος του AG

ii) Ασθενης με αυξημενη Cκαι Cl:

  • Κατονομασια οξεοβασικης διαταραχης
  • Μηχανισμος οξεοβασικης διαταραχης
  • Προσδιορισμος του AG

iii) Ασθενης που περιπλανιεται στην ερημο και πασχει απο εφιδρωση(μειωμενος ογκος υγρων):

  • Κατονομασια οξεοβασικης διαταραχης
  • Προσδιορισμος AG
  • Δε θυμαμαι

iv) Ασθενης με βαρια ΧΑΠ και CHF:

  • Κατονομασια οξεοβασικων διαταραχων
  • Μηχανισμος οξεοβασικων διαταραχων
  • Προσδιορισμος AG και BE

ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ-25.9.2015

i) Να διατυπωσετε και να εξηγησετε την εξισωση των κυψελιδικων αεριων.

ii)) Αν χρησιμοποιηθει το CO ως αεριο διαχυσης,να διατυπωσετε και να εξηγησετε την εξισωση της διαχυτικης ικανοτητας του πνευμονα.

iii) Να διατυπωσετε και να εξηγησετε την εξισωσης της αντιστασης των αεραγωγων (Raw).

iv) Να διατυπωσετε και να εξηγησετε την εξισωση της ροης του αερα στους κεντρικους αεραγωγους.

Τροποποιήθηκε από Γιώργος Δ.
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 1 year later...

ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 8/05/2017

1) Αυξημένος όγκος σύγκλεισης, μειωμένος FEV1. Τι παθαινει η σταθερα χρονου των αναπνευστικων μοναδων? Τι παθαινει ο υπολειπομενος ογκος και τι ο λογος RV/TLC.

2) BE=-3,5. Να βρειτε το χασμα ανιοντων όταν: α) ο ασθενης εχει αναπνευστικη οξεωση, β) οταν δεν υπαρχει αναπνευστικη διαταραχη

3) ΒΕ=-1,5. HCO3 active > HCO3 standard. Τι οξεοβασικη διαταραχη εχει ο ασθενης?

4) Παροξυσμος ασθματος με pO2=50 και ληψη φουροσεμιδης. Τι οξεοβασικη διαταραχη θα εχει ο ασθενης?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • 2 years later...

Μάρτιος 2019 (Απαρτιωσης)

3 αναπτυξης

1)Ορισμός TLC

2)αναμενομενες τιμές FEF75 και PEFR όταν FEV1 μειωμένο

3)Τιμή BE σε ασθματικο με κατεστραμμένους χημειοϋποδοχεις καρωτιδικου σωματιου

ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ - οσα θυμαμαι 1)Υποδοχεις βηχα

2)Οι μακρολιδες (αναστ κυτ τοιχ, δεν ειναι στρεπτομυκινες, παραταση QT)

3)Μερικη πιεση ξηρου αερα

4)Σε ασθματικη κριση τι δεν ειναι σημαντικπ(ταχυκαρδια >130, απωλεια συνηδεισης , υπερκαπνοα, FEV1<300)

5)Τριζοντες

6)Ρεχαζοντες

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντησε σε αυτό το θέμα...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.