Jump to content

Η εκπαίδευση των ειδικευόμενων γιατρών ...


Clemence

Recommended Posts

Σας επισυνάπτω το κείμενο ενός Μαθηματικού ο οποίος γράφει για την εκπαίδευση των ειδικευομένων. Σωστά διαβάσατε. Ένας πολίτης κάθησε κι έψαξε πώς εκπαιδεύονται οι ειδικευόμενοι και απέστειλε επιστολές στο Υπουργείο Υγείας και εν συνεχεία στον τοπικό Τύπο του Πύργου Ηλείας. Μάλλον οι πολίτες ανησυχούν περισσότερο από μας για το τεράστιο αυτό ζήτημα.

Η εκπαίδευση των ειδικευόμενων γιατρών

αξίζει επιτέλους την... προσοχή της πολιτείας!

-Δεν υπάρχουν: Ούτε... αναλυτικό πρόγραμμα, ούτε... υπεύθυνοι

Κύριοι, υπουργέ Υγείας και υφυπουργέ Υγείας (Αθαν. Γιαννόπουλε),

Στις 30/1/07 κατέθεσα στα γραφεία σας τις:

-12218/30/1/07 (γραφείο υπουργου) και -513/30/1/07 (γραφείο υφυπουργού) αιτήσεις μου, με τις οποίες σας ζητώ να με ενημερώσετε δια των υπηρεσιών σας για τα παρακάτω:

1) Εάν υπάρχουν (και ποια είναι) νομοθετημένα αναλυτικά προγράμματα (λεπτομερείς σχεδιασμοί σειράς ενεργειών που κατατείνουν σε ορισμένο χρονικό διάστημα σε... ενιαίο σκοπό) με τα οποία να ρυθμίζεται αλαυτικά και κατά ειδικότητα το θέμα της.. "άσκησης - εκπαίδευσης" των... ειδικυεόμενων γιατρών.

2) Αν υπάρχει νομοθεσία (και ποια είναι) για το θέμα των εχόντων την εκπαιδευτική ευθύνη (σε νοσοκομεία) για την άσκηση των προαναφερόμενων γιατρών (σχετικό ευθυνολόγιο).

Επειδή πέρασε ένας περίπου μήνας και απάντηση... δεν έλαβα κατέθεσα στα γραφεία σας, αντιστοίχως όπως παραπάνω, τις ακόλουθες επαναληπτικές αιτήσεις:

-27133/28/2/07 και

-1142/28/2/07 αλλά και πάλι απάντηση δεν έλαβα (!)

Στις 21/3/07 (Μετά από 2 "περίπου" μήνες από την αρχή της διαδικασίας) ζήτησα με αίτησή μου τη... βοήθεια (!) του Συνηγόρου του Πολίτη.

Ο Συνήγορος του Πολίτη (τον οποίον για την κοινωνική του ευαισθησία πολύ ευχαριστώ), με το 4450/13/6/07 έγγραφό του προς το υπουργείο Υγείας, παρακαλεί να μου δοθούν (επειδή δικαιούμαι) οι απαιτούμενες απαντήσεις και έγγραφα στα ερωτήματά μου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου σας.

Στη συνέχεια ο Συνήγορος του Πολίτη με το 4450/12/7/07 έγγραφό του, μου διαβίβασε (αυτό βέβαια μετά από 5 1/2 μήνες!) την 29/18/6/07 απάντησή σας στο αίτημά μου, η οποία εστάλη από τις υπηρεσίες ας (κατά τρόπο περιφρονητικό προς τον αιτούντα πολίτη, αφού με παρέκαμψαν που θα πει πως συνεχίζουν να μη με λαμβάνουν υπόψη τους) προς αυτόν, με το ακόλουθο περιεχόμενο:

Ότι ο τρόπος, ο χρόνος άσκησης, η διαδικασία και η οργάνωση της εκπαίδευσης των ιατρών για την απόκτηση ειδικότητος έχει αντιμετωπισθεί και ρυθμίζεται σε νομοθετικό επίπεδο από τα:

(Α): ΠΔ 415/94 "περί του χρόνου ειδίκευσης ιατρών για την απόκτηση ειδικότητας".

(Β): ΠΔ 379/95 "τροποποίηση του ΠΔ 415/94"

(Γ): ΠΔ 147/97 "τροποπίηση του ΠΔ 415/94".

(Δ): ΠΔ 204/98 "καθιέρωση της ιατρικής ειδικότητας παθολογικής ογκολογίας".

(Ε): Νόμος 3172/03 Άρθρο 17 "Οργάνωση και εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας και άλλες εξετάσεις".

(ΣΤ): Νόμος 3209/03 Άρθρο 29 "ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας".

(Ζ): ΥΑ Δυ 13γ/19338/12/10/95 "τρόπος διαδικασίας και οργάνωσης εκπαίδευσης γιατρών προς απόκτηση ειδικότητας"¨.

(από ενημερωτικό mail Δ.Βαρνάβα, 28-10-07)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

το άρθρο που παραθέτεις ανταποκρίνεται απόλυτα στην πραγματικότητα, ότι δηλαδή στην ελλαδάρα και η εισαγωγή αλλά και η εκπαίδευση σε μια θέση ειδικότητας διέπεταιν από το νόμο τοθ μπαχάλου και τίποτα άλλο

κατά τη γνώμη μου το επίπεδο εκπαίδευσης και κατάρτισης των νέων γιατρών αποτελεί το δεύτερο μείζον θέμα προς λύση μετά τη διαδικασία εισαγωγής στην ειδικότητα.

Σας επισυνάπτω το κείμενο ενός Μαθηματικού ο οποίος γράφει για την εκπαίδευση των ειδικευομένων. Σωστά διαβάσατε. Ένας πολίτης κάθησε κι έψαξε πώς εκπαιδεύονται οι ειδικευόμενοι και απέστειλε επιστολές στο Υπουργείο Υγείας και εν συνεχεία στον τοπικό Τύπο του Πύργου Ηλείας. Μάλλον οι πολίτες ανησυχούν περισσότερο από μας για το τεράστιο αυτό ζήτημα.

Η εκπαίδευση των ειδικευόμενων γιατρών

αξίζει επιτέλους την... προσοχή της πολιτείας!

-Δεν υπάρχουν: Ούτε... αναλυτικό πρόγραμμα, ούτε... υπεύθυνοι

Κύριοι, υπουργέ Υγείας και υφυπουργέ Υγείας (Αθαν. Γιαννόπουλε),

Στις 30/1/07 κατέθεσα στα γραφεία σας τις:

-12218/30/1/07 (γραφείο υπουργου) και -513/30/1/07 (γραφείο υφυπουργού) αιτήσεις μου, με τις οποίες σας ζητώ να με ενημερώσετε δια των υπηρεσιών σας για τα παρακάτω:

1) Εάν υπάρχουν (και ποια είναι) νομοθετημένα αναλυτικά προγράμματα (λεπτομερείς σχεδιασμοί σειράς ενεργειών που κατατείνουν σε ορισμένο χρονικό διάστημα σε... ενιαίο σκοπό) με τα οποία να ρυθμίζεται αλαυτικά και κατά ειδικότητα το θέμα της.. "άσκησης - εκπαίδευσης" των... ειδικυεόμενων γιατρών.

2) Αν υπάρχει νομοθεσία (και ποια είναι) για το θέμα των εχόντων την εκπαιδευτική ευθύνη (σε νοσοκομεία) για την άσκηση των προαναφερόμενων γιατρών (σχετικό ευθυνολόγιο).

Επειδή πέρασε ένας περίπου μήνας και απάντηση... δεν έλαβα κατέθεσα στα γραφεία σας, αντιστοίχως όπως παραπάνω, τις ακόλουθες επαναληπτικές αιτήσεις:

-27133/28/2/07 και

-1142/28/2/07 αλλά και πάλι απάντηση δεν έλαβα (!)

Στις 21/3/07 (Μετά από 2 "περίπου" μήνες από την αρχή της διαδικασίας) ζήτησα με αίτησή μου τη... βοήθεια (!) του Συνηγόρου του Πολίτη.

Ο Συνήγορος του Πολίτη (τον οποίον για την κοινωνική του ευαισθησία πολύ ευχαριστώ), με το 4450/13/6/07 έγγραφό του προς το υπουργείο Υγείας, παρακαλεί να μου δοθούν (επειδή δικαιούμαι) οι απαιτούμενες απαντήσεις και έγγραφα στα ερωτήματά μου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου σας.

Στη συνέχεια ο Συνήγορος του Πολίτη με το 4450/12/7/07 έγγραφό του, μου διαβίβασε (αυτό βέβαια μετά από 5 1/2 μήνες!) την 29/18/6/07 απάντησή σας στο αίτημά μου, η οποία εστάλη από τις υπηρεσίες ας (κατά τρόπο περιφρονητικό προς τον αιτούντα πολίτη, αφού με παρέκαμψαν που θα πει πως συνεχίζουν να μη με λαμβάνουν υπόψη τους) προς αυτόν, με το ακόλουθο περιεχόμενο:

Ότι ο τρόπος, ο χρόνος άσκησης, η διαδικασία και η οργάνωση της εκπαίδευσης των ιατρών για την απόκτηση ειδικότητος έχει αντιμετωπισθεί και ρυθμίζεται σε νομοθετικό επίπεδο από τα:

(Α): ΠΔ 415/94 "περί του χρόνου ειδίκευσης ιατρών για την απόκτηση ειδικότητας".

(Β): ΠΔ 379/95 "τροποποίηση του ΠΔ 415/94"

(Γ): ΠΔ 147/97 "τροποπίηση του ΠΔ 415/94".

(Δ): ΠΔ 204/98 "καθιέρωση της ιατρικής ειδικότητας παθολογικής ογκολογίας".

(Ε): Νόμος 3172/03 Άρθρο 17 "Οργάνωση και εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας και άλλες εξετάσεις".

(ΣΤ): Νόμος 3209/03 Άρθρο 29 "ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας".

(Ζ): ΥΑ Δυ 13γ/19338/12/10/95 "τρόπος διαδικασίας και οργάνωσης εκπαίδευσης γιατρών προς απόκτηση ειδικότητας"¨.

(από ενημερωτικό mail Δ.Βαρνάβα, 28-10-07)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Τα αυτονόητα λείπουν..

1) ένα βιβλίο ειδικευομένου που να περιέχει π.χ. τον αριθμό και το είδος από τα χειρουργεία που πρέπει να έχει κάνει, το ίδιο για τις επεμβατικές πράξεις, εφημερίες, σεμινάρια, κτλ.. Μόνο έτσι θα υπάρχει ένα ελεγχόμενο στάνταρ εκπαίδευσης. Και όχι αυτό το μπάχαλο που γίνεται σήμερα, όπου ο κάθε ειδικευόμενος παλεύει να μπει σε κανα χειρουργείο (για τις χειρουργικές ειδικότητες), ενώ θα έπρεπε να υπήρχε πρόγραμμα και υποχρεωτική από το νόμο συμμετοχή όλων.

Αλλά προφανώς κάποιοι δεν θέλουν σωστή εκπαίδευση των ειδικευομένων (μην υπάρχουν και πολλοί γνώστες ιατροί).

2) Συνδικαλισμός των ειδικευομένων. Τα άτομα χάνονται, οι ομάδες έχουν δύναμη. (Αλλά αναλωνόμαστε να βρίζουμε η μία ειδκότητα την άλλη)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Λυπάμαι που το γράφω… αλλά αν δεν αποβληθεί η πελατειακή νοοτροπία του εκάστοτε πολιτικού και του εκάστοτε παλαιού ιατρού (φυσικά και υπάρχουν εξαιρέσεις) δεν πρόκειται να ανέβει το επίπεδο προ- και μετ-εκπαίδευσης.

Δηλαδή ….αφενός υπάρχει η αδιαφορία των πολιτικών ή ο φόβος τους μην τυχόν προλάβει και κάνει κάτι καλό το ένα κόμμα από το άλλο και φανεί καλό στον λαό (σαν τον σκύλο με την γάτα) και αφετέρου δυστυχώς υπάρχουν καρεκλοκένταυροι ή και αδιάφοροι παλαιοί ιατροί (επαναλαμβάνω υπάρχουν αρκετές εξαιρέσεις) που δεν φωτίζουν με την εμπειρία τους ειδικευόμενους. Τώρα αν υπάρξει κάποια πολιτική πρωτοβουλία και οριστούν ειδικοί εκπαιδευτές, πχ για τους ειδικευόμενους, ένεκα κλασικής νοοτροπίας θα υπάρξουν τα εξής δεινά: Πρώτοι και καλύτεροι θα προσπαθήσουν να πάρουν διπλοθέση οι καρεκλοκένταυροι, αφενός για να πληρώνονται διπλά και αφετέρου να μην μπει στην μέση κάποιος άλλος έμπειρος-δάσκαλος και τους χαλάσει την πελατειακή σχέση με κάποιους ασθενής τους. Έπειτα ποιά θα είναι τα κριτήρια και με ποιό τρόπο θα οριστούν οι εκπαιδευτικοί.

Επίσης μην ξεχνάμε ότι πέραν την πελατειακή νοοτροπία θα μπορούσαν να προσπελαστούν αρκετά εμπόδια αν υπήρχε μέριμνα να δημιουργηθούν και περισσότερες κλινικές μονάδες και νοσοκομεία τα οποία να λειτουργούν όχι μόνο στην πόλη αλλά και στην επαρχεία. Αυτό θα συντελούσε να ‘’αραιωθεί’’ η πυκνότητα της πελατειακής σχέσης στα λίγα νοσοκομεία που υπάρχουν στα οποία συνωστίζονται πάρα πολλοί ασθενής και ειδικευόμενοι…

Τέλος πάντων… εγώ πιστεύω ότι θα ήταν καλό… σύσσωμη η φοιτητική ιατρική κοινότητα να μεριμνήσει για το θέμα… να έχει προτάσεις και όχι οχλαγωγία προβάτων… ασχέτως αν οι φοιτητές παρατάσσονται κατά ιδεολογία… είναι καλό και οι παρατάξεις καμιά φορά να συγκλίνουν για το καλό της σχολής …αλλιώς η Ελλάδας μας δεν πάει μπροστά και βγάζουμε μόνοι μας τα μάτια μας… emeleos … κάποιος μπαίνει στην ιατρική για να γίνει ιατρός όχι βουλευτής… αλλά και το τελευταίο να θέλει είναι υποχρεωμένος να σέβεται το χώρο και την ιστορία του και εφόσον αρέσκεται να πολιτεύεται να εκφράσει το όραμά του γι’ αυτόν τον χώρο έτσι ώστε να δείξει και την διαφορά του από τους άλλους πολιτικούς…

…Η εύκολη λύση θα μας καταστρέψει όλους… emsosemhelp (αν ακούει κανείς...)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ο Γιαννόπουλος πάντως βγαίνει και κατακρίνει την κατάσταση στην υγεία λησμονώντας ότι 4 έτη δεν έκανε τίποτε..και στον τομέα που κουβεντιάζουμε(εκπαίδευση στην ειδικότητα)και γενικώς!ΟΥΣΤ @@@@γερε

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Λυπάμαι που το γράφω… αλλά αν δεν αποβληθεί η πελατειακή νοοτροπία του εκάστοτε πολιτικού και του εκάστοτε παλαιού ιατρού (φυσικά και υπάρχουν εξαιρέσεις) δεν πρόκειται να ανέβει το επίπεδο προ- και μετ-εκπαίδευσης.

Ακου φίλε μου, εδώ θα τα χαλάσουμε. Εχεις και άποψη για το επίπεδο της προ- και μετ- εκπαίδευσης στον ιατρικό χώρο, ενώ ακόμη δεν έχεις δώσει ούτε τις κατατακτήριες;!

Ενας εσύ και ένας ο μαθηματικός...Τελικά θα φτάσουμε στο σημείο να έχουν όλοι άποψη για την εκπαίδευση στον ιατρικό χώρο, σχετικοί και μη.

emeleos

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Λυπάμαι που το γράφω… αλλά αν δεν αποβληθεί η πελατειακή νοοτροπία του εκάστοτε πολιτικού και του εκάστοτε παλαιού ιατρού (φυσικά και υπάρχουν εξαιρέσεις) δεν πρόκειται να ανέβει το επίπεδο προ- και μετ-εκπαίδευσης.

Ακου φίλε μου, εδώ θα τα χαλάσουμε. Εχεις και άποψη για το επίπεδο της προ- και μετ- εκπαίδευσης στον ιατρικό χώρο, ενώ ακόμη δεν έχεις δώσει ούτε τις κατατακτήριες;!

Ενας εσύ και ένας ο μαθηματικός...Τελικά θα φτάσουμε στο σημείο να έχουν όλοι άποψη για την εκπαίδευση στον ιατρικό χώρο, σχετικοί και μη.

emeleos

εδω εχουν αποψη για τις ιατρικες πραξεις και την εκαστοτε θεραπευτικη αγωγη που διδεται!!

ολοι κρυβουμε ενα γιατρο μεσα μας τελικα! :splaaaats:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Λυπάμαι που το γράφω… αλλά αν δεν αποβληθεί η πελατειακή νοοτροπία του εκάστοτε πολιτικού και του εκάστοτε παλαιού ιατρού (φυσικά και υπάρχουν εξαιρέσεις) δεν πρόκειται να ανέβει το επίπεδο προ- και μετ-εκπαίδευσης.

Ακου φίλε μου, εδώ θα τα χαλάσουμε. Εχεις και άποψη για το επίπεδο της προ- και μετ- εκπαίδευσης στον ιατρικό χώρο, ενώ ακόμη δεν έχεις δώσει ούτε τις κατατακτήριες;!

Ενας εσύ και ένας ο μαθηματικός...Τελικά θα φτάσουμε στο σημείο να έχουν όλοι άποψη για την εκπαίδευση στον ιατρικό χώρο, σχετικοί και μη.

emeleos

εδω εχουν αποψη για τις ιατρικες πραξεις και την εκαστοτε θεραπευτικη αγωγη που διδεται!!

ολοι κρυβουμε ενα γιατρο μεσα μας τελικα! :splaaaats:

Καταρχήν δεν τα έχουμε φτιάξει… για να τα χαλάσουμε…

…επίσης εγώ είμαι Νοσηλευτής… άρα η εικόνα μου για το θέμα είναι ίσως ποιο πλούσια από εκείνη του μαθηματικού..

…ακόμη είμαι και Έλλην πολίτης… και δεν είμαι απολίτικος… αλλά είμαι ακομμάτιστος… και αυτό σημαίνει ίσως… ότι κόπτομαι πραγματικά για τα κοινά του τόπου μου και όχι για ίδιον συμφέρον…

…Από την άλλη, το να κάνεις κλινική άσκηση… ως νοσηλευτής σε δύο διαφορετικές χώρες (Ελλάδα - Ιταλία)… και είσαι λίγο παρατηρητικός … και επικοινωνείς με το περιβάλλον σου… αντιλαμβάνεσαι πολύ περισσότερα από ότι νομίζεις… αρκεί να ενδιαφέρεσαι…

Και θα πεις τώρα… ότι εγώ έκανα κλινική άσκηση και ασχολιόμουν τι κάνουν οι Ιατροί…

Μα φυσικά… για δύο βασικούς λόγους :

1ον Με ενδιαφέρει ανέκαθεν η Ιατρική

2ον Ο Ιατρός και ο Νοσηλευτής είναι συνεργάτες και αν ο ένας κλάδος πλήγεται … αυτό θα επηρεάσει σαν συγκοινωνούντα δοχεία και τον άλλο…. και τελικά το θύμα θα είναι ο ασθενής….

Όσον αφορά την άποψη επάνω στις Ιατρικές πράξεις και την αγωγή… μεταξύ του μαθηματικού και του νοσηλευτή … μόνο ο νοσηλευτής μπορεί να έχει διακριτικό ελεγκτικό χαρακτήρα επάνω στην κλινική πράξη …με σεβασμό και ιδιαίτερο τρόπο… δεν μπορεί φυσικά να υποδείξει στον Ιατρό… αλλά και ο Ιατρός είναι άνθρωπος και μπορεί καμιά φορά να κάνει λάθος… με τον σωστό ανάλογο τρόπο λοιπόν οι κλάδοι αυτοί μπορούν να συνεργαστούν… για την υγεία του ανθρώπου… διότι αν αλληλοσπαράζονται… απλά δεν υπάρχει υγεία…

…Γνωρίζω πολύ καλά την δεοντολογία και ξέρω ποιες είναι οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματά μου…

…πικραίνομαι όμως που δεν ακούγεται η άποψη…. αλλά η τόλμη να την πω… …αποσκεπάζεται με το πέπλο της μικροπρέπειας… τύπου δεν έχω δώσει ακόμα κατατακτήριες … δεν είμαι μέσα στη σχολή … όλοι έχουν άποψη….κτλ…

…αααχχχ…. Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά…

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

οι γενικοί ιατροί έχουν βιβλίο ειδικευομένου το οποίο σφραγίζει κάθε διευθυντής ολοκληρώνοντας ο ειδικευόμενος το τμήμα της εκπαίδευσής του. αναφέρει το ελάχιστο της εκπαίδευσης που πρέπει να έχει κάνει και συνήθως απλά σφραγίζεται χωρίς να ανταποκρίνεται πάντα στην πραγματικότητα και αποτελεί απαραίτητο έγγραφο για να δώσει εξετάσεις για τίτλο ειδικότητας. βέβαια το κυνήγησε ο σύλλογος γενικών ιατρών που αυτή τη στιγμή είναι ο πιο οργανωμένος σύλλογος.

κάποιες κλινικές έχουν μεμονωμένα βιβλία ειδικευομένων αλλά παρά την οδηγία για να υιοθετηθεί από όλες τις κλινικές οι διευθυντές αδιαφορούν

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

το σχολιο μου δεν αφορουσε εσενα αλλα το συνολο της κοινωνιας που μη εχοντας την αντιστοιχη καταρτηση εχουν αποψη για το τι φαρμακο πρεπει να παρει ο διπλανος τους , αν πρεπει να γινει χειρουργειο ή οχι κτλ.

Φυσικα και καποιος επαγγελματιας υγειας μπορει να εκφρασει γνωμη(οχι να την επιβαλλει φυσικα) περι ιατρικης περιθαλψης στο βαθμο που του επιτρεπει η καταρτηση του. αλλα ο μαθηματικος!!!;;;;

τωρα οσο αφορα τα της προ-μετ-εκπαιδευσης των γιατρων ειναι λιγο δυσκολο να μπορεις να εχεις διαμορφωμενη αποψη σαν παρατηρητης, εστω και αν ειχες ζηλο και παρακολουθουσες με πολυ ενδιαφερον την δραστηριοποιηση των γιατρων σχετικα με την εκπαιδευση τους.

τα πραγματα ειναι διαφορετικα οταν τα ζεις απο μεσα. ευχομαι να τα ζησεις και συ ως συναδελφος μας(τωρα δεν ξερω αν σου ευχομαι ή σε καταριεμαι) :unsure:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

το σχολιο μου δεν αφορουσε εσενα αλλα το συνολο της κοινωνιας που μη εχοντας την αντιστοιχη καταρτηση εχουν αποψη για το τι φαρμακο πρεπει να παρει ο διπλανος τους , αν πρεπει να γινει χειρουργειο ή οχι κτλ.

Φυσικα και καποιος επαγγελματιας υγειας μπορει να εκφρασει γνωμη(οχι να την επιβαλλει φυσικα) περι ιατρικης περιθαλψης στο βαθμο που του επιτρεπει η καταρτηση του. αλλα ο μαθηματικος!!!;;;;

τωρα οσο αφορα τα της προ-μετ-εκπαιδευσης των γιατρων ειναι λιγο δυσκολο να μπορεις να εχεις διαμορφωμενη αποψη σαν παρατηρητης, εστω και αν ειχες ζηλο και παρακολουθουσες με πολυ ενδιαφερον την δραστηριοποιηση των γιατρων σχετικα με την εκπαιδευση τους.

τα πραγματα ειναι διαφορετικα οταν τα ζεις απο μεσα. ευχομαι να τα ζησεις και συ ως συναδελφος μας(τωρα δεν ξερω αν σου ευχομαι ή σε καταριεμαι) :unsure:

…Το αντιλαμβάνομαι … και συμφωνώ απόλυτα…

…εγώ δεν είμαι παντογνώστης, ούτε και αυθεντία και δεν θεωρώ τίποτα απολύτως δεδομένο ουσιαστικά…

…όλα συμβαίνουν εν δυνάμει και προσωρινά είναι…

… αλλά επειδή νοιώθω καμιά φορά να σχολιάσω κάτι, το κάνω … υποχρέωση είναι κάποιου άλλου να με διορθώσει ή να με συμπληρώσει … για να βοηθάει ο ένας τον άλλο … αφού κανένας μας δεν τα ξέρει όλα …

…Με αγάπη και σε σένα και στην invitro… emroseemroseemrose

... και σ’ ευχαριστώ..! :)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

liaren και invitro ο μαθηματικος

επειδη

προφανως πηγε να τον πεθανει κανας ειδικευομενος του κωλου σε καμια εφημερια που ταν μονος του ενω ο ειδικευμενος τον επαιζε

η για τον οποιοδηποτε τελεσπαντων λογο

εκατσε εψαξε συμπερανε και εστειλε γραμμα στον υπουργο θιγοντας ζητημα που καιει

εν μερει το χρεος του ως ενεργος πολιτης το εκανε

εσεις το κανατε ποτε??

η η πολλη πειρα η κυνικοτητα και κυριως η πολλη μεμψιμοιρια σας δε σας αφηνει να διαμαρτυρηθειτε επισημα γιατι ξερετε οτι δε θα αλλαξει τιποτα????????????

απο που κι ως που δεν εχει δικαιωμα να εκφρασει γνωμη???????????????????

αυτος εν δυναμει ασθενης δεν ειναι???????

εσυ ρε σταφμαν μ αρεσει που προσπαθεις ολο γλυκες να τους εξηγησεις κιολας τα αυτονοητα

επρεπε αγορι μου να δωσεις κατατακτηριες να τελειωσεις ιατρικη να κανεις 5-6 μεταπτυχιακα διδακτορικα να κανεις και μερικα postdoc και μετα να τολμησεις να εκφρασεις γνωμη σχετικη με ιατροπραματα στο σαιτ αυτο

εδω το σαιτ ειναι ΙΑΤΡΙΚΟ και μαλιστα με μελη αρχιγιατραρους

εσυ δεν εισαι παρα ενας νοσηλευτης

πως τολμας ?

ρε τα χαλια μας λεω εγω

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

μου αρεσει που τοποθετεις το θεμα εκει! σωστα καποιος ειδικευομενος του κ@λου πηγε να του κανει ζημια.....

εκει που πασχουμε ΟΛΟΙ ειναι στους μηχανισμους ελεγχου σε ολους τους τομεις οχι μονο στην ιατρικη. και φυσικα ειναι συνηθες παντα να κρινουμε τον αλλο κλαδο και οχι τον δικο μας. ο μαθηματικος καλα εκανε και ρωτησε τι γινεται στη υγεια. μηπως θα επρεπε να στειλει ερωτησουλα πρωτα στο υπουργειο παιδειας για αυτα που γινονται στον τομεα του. Εκει λειτουργουν ολα αψογα, τα διορθωσε, μιας και ειναι ο τομεας του και αποφασισε να βαλει το χερι του και στην δικη μας εκπαιδευση. ελα ρε shlia. θα αρχισουμε και μεις να ρωταμε γιατι τα παιδακια δε ξερουν απλη μεθοδο των τριων!

Επειδη "εκαστος στο ειδος του "να κοιταξει ο καθενας να διορθωσει τη βρωμια που υπαρχει πρωτα στο σπιτι του και μετα να κοιταξει το σπιτι του γειτονα. οχι αντιστροφα γιατι ετυχε να εχει καποια δυσαρεστη εμπειρια!

τωρα οσο για την αντιδραση των γιατρων σ'αυτο που λεμε ιατρικη εκπαιδευση περιμενεις τί εκτος απο τον προσωπικο ζηλο του καθενα να γινει οσο καλυτερος γινεται;

Για το προπτυχιακο κομματι ας μη μιλησουμε γιατι θα αρχισει "εμφυλιος"(βλεπω να ξεφυτρωνει και απο καμια μερια ο σπερ).

Στην ειδικοτητα, οταν ξεκινησουμε μετα απο χρονια, αισθανεσαι οτι υπαρχει δυναμη για παλικαριες. το μονο που θελει ο "γιατρουδακος"(οπως μας αποκαλουν) ειναι να τελειωσει οσο πιο γρηγορα γινεται. γι'αυτο το λογο κανει εκπτωσεις στην ποιοτητα της ειδικευσης του πηγαινοντας σε νοσοκομεια που π.χ δινουν πληρη ειδικευση ενω δε θα πρεπε.

ελπιζω οταν τελειωσεις τη σχολη να φτιαξεις εσυ τα πραγματα μιας και μεις ως "αρχιγιατροι" ειμαστε ανικανοι!

φιλια!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

μου αρεσει που τοποθετεις το θεμα εκει! σωστα καποιος ειδικευομενος του κ@λου πηγε να του κανει ζημια.....

εκει που πασχουμε ΟΛΟΙ ειναι στους μηχανισμους ελεγχου σε ολους τους τομεις οχι μονο στην ιατρικη. και φυσικα ειναι συνηθες παντα να κρινουμε τον αλλο κλαδο και οχι τον δικο μας. ο μαθηματικος καλα εκανε και ρωτησε τι γινεται στη υγεια. μηπως θα επρεπε να στειλει ερωτησουλα πρωτα στο υπουργειο παιδειας για αυτα που γινονται στον τομεα του. Εκει λειτουργουν ολα αψογα, τα διορθωσε, μιας και ειναι ο τομεας του και αποφασισε να βαλει το χερι του και στην δικη μας εκπαιδευση. ελα ρε shlia. θα αρχισουμε και μεις να ρωταμε γιατι τα παιδακια δε ξερουν απλη μεθοδο των τριων!

Επειδη "εκαστος στο ειδος του "να κοιταξει ο καθενας να διορθωσει τη βρωμια που υπαρχει πρωτα στο σπιτι του και μετα να κοιταξει το σπιτι του γειτονα. οχι αντιστροφα γιατι ετυχε να εχει καποια δυσαρεστη εμπειρια!

τωρα οσο για την αντιδραση των γιατρων σ'αυτο που λεμε ιατρικη εκπαιδευση περιμενεις τί εκτος απο τον προσωπικο ζηλο του καθενα να γινει οσο καλυτερος γινεται;

Για το προπτυχιακο κομματι ας μη μιλησουμε γιατι θα αρχισει "εμφυλιος"(βλεπω να ξεφυτρωνει και απο καμια μερια ο σπερ).

Στην ειδικοτητα, οταν ξεκινησουμε μετα απο χρονια, αισθανεσαι οτι υπαρχει δυναμη για παλικαριες. το μονο που θελει ο "γιατρουδακος"(οπως μας αποκαλουν) ειναι να τελειωσει οσο πιο γρηγορα γινεται. γι'αυτο το λογο κανει εκπτωσεις στην ποιοτητα της ειδικευσης του πηγαινοντας σε νοσοκομεια που π.χ δινουν πληρη ειδικευση ενω δε θα πρεπε.

ελπιζω οταν τελειωσεις τη σχολη να φτιαξεις εσυ τα πραγματα μιας και μεις ως "αρχιγιατροι" ειμαστε ανικανοι!

φιλια!

φιλε το σπιτι το δικο σου βλεπε νοσοκομειο ειναι και σπιτι δικο του οταν αρρωστησει ειτε αυτος ειτε οι ανθρωποι του.οπως και το σπιτι το δικο του ειναι και σπιτι σου γιατι τα παιδια σου αυριο μεθαυριο σπιτι του θα εκπαιδευτουν γιατι οι ανθρωποι γυρω σου αλλα κι εσυ ο ιδιος σπιτι του εκπαιδευτηκατε η εκπαιδευστε.

δεν υπαρχει σπιτι σου σπιτι μου σε κοινωνικα ζητηματα.ολοι μπορουμε και επιβαλλεται να εχουμε αποψη για ολα.κι οταν κουναμε εστω και το μικροτερο το δαχτυλακι μας απο την οποια θεση μας,για τον οποιοδηποτε λογο,προκειμενου να καταγγειλουμε επισημα κατι που καιει να προτεινουμε λυσεις η να αλλαξουμε κατι προς το καλυτερο σε ο,τι αφορα κοινωνικα ζητηματα ειμαστε παραδειγμα προς μιμηση.ο μαθηματικος παραδειγμα προς μιμηση ειναι.τις ειρωνιες κρατηστε τες οποτε γι αλλου.

τωρα σε ο,τι αφορα ολα τ αλλα που λες,τα ιδια παντελακη μου τα ιδια παντελη μου.τα χουμε πει εκατο φορες.

τραβα γραψ τα στο blog του Αβραμοπουλου.Εκει οντως ισως θα ειχε καποιο νοημα να ακουστουν για ακομη! μια φορα..

καληνυχτα σας.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Κατ'αρχή παραλείψατε μία παράμετρο. Μήπως ο μαθηματικός έχει κάποια σχέση με το σπίτι(παιδί, σύντροφο γιατρό);

Θα μπορούσε να παίζει και αυτό. Και για να μην εκτεθεί ο συνάδελφος όπως πάθαμε άλλοι μπήκε μπροστάρης.

Δεν θα κατηγορήσω το γιαννόπουλο πού τραβάει το μένος πολλών σας, γιατί από υπουργό που θεωρητικά σύμφωνα με εσάς ειναι ο πιο πετυχημένος υγείας, έχω απάντηση και όποιος θέλει του τη στέλνω που λέει ότι ως υπουργός αδυνατεί να επέμβει στο διδακτικό έργο του διευθυντή της κλινικής και αν πιστεύουμε ότι γίνεται διάκριση εις βάρος μας όπως φαίνεται από τα πρακτικά των χειρουργείων τότε το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να δεχτεί την παραίτησή μας ώστε να μας προφυλάξει από την διάκριση.

Και το θέμα είναι πολύ σοβαρό και πάσα βοήθεια θα έπρεπε να είναι ευπρόσδεκτη παρά να φτύνεται με σχόλια του τύπου τι σχέση έχει αυτός να μιλάει.

Γιατί κάποιοι καλώς κακώς τελειώσαμε. Οι λοιποί τί θα κάνουν που γίνονται συνέταιροι με το χάρο;

Αλλά είπαμε ίδιον της φυλής. Μακρυά από τον κώλο μου και εκατό ξυλιές. Εγώ τα έχω βρεί καλά δεν παν οι άλλοι να γ....... Σιγά μην γίνουμε όλοι ίσα και όμοια.

Όσα μικρά παιδάκια μπείτε στις ειδικότητες και γλύφετε το διευθυντή και τους επιμελητές να σας κανονίσουν με τους φαρμακάδες να πάτε σε κανα συνέδριο, γλύφετε να σας μάθουν καμία ιατρική πράξη, γλύφετε να σας μάθουν και λίγη ιατρική τελικά όταν τελειώσετε γιατροί μπορεί να μην είστε αλλά επαγγελματίες γλύφτες σίγουρα. Θα το αναγάγετε σε τέχνη.

Όσοι από εσάς είστε ειδικευόμενοι και είστε ευχαριστημένοι από την εκπαίδευση που σας δίνετε τι να πώ συγχαρητήρια. Είσαστε τυχεροί. Εκτός αν κάνετε τουμπεκί για να μην χάσουμε και τα λεφτάκια τώρα που τα βρήκαμε μετά από τόσα χρόνια. Και για μετά έχει ο θεός, Τόσα κωλοχώρια έχει θα πάμε και θα ανοίξουμε ιατρείο, ή το βυσμα χ θα μας βάλει επιμελητές/ ειδικούς ειδικευόμενους, σε κανά νοσοκομείο ή τέλος με τόσους φίλους σε κάποιους θα στείλουμε πάσα αφού κοτσάρουμε και ότι εργαστηριακό ξέρουμε και θα βγάλουμε τα λεφτάκια μας.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Χμμμμμμ ....

Από προσωπική εμπειρία (έχω συμπληρώσει τμήμα ειδικότητας και Ελλάδα και ΗΠΑ) και έχοντας δασκάλους ομότιμους στο ΗΠΑ που θυμούνταν τις εποχές πριν το ACGME να σας πω ότι χωρίς εξωτερικό έλεγχο δεν φτιάνει το παραμύθι. Πχ το Μερικα που εκθειάζεται ήταν και γαμώ τα σφαγεία πριν μπει έλεγχος από ψηλά, αρχίσουν οι ασφαλιστικές να ρωτάνε ποιος έκανε τι σοτ νοσοκομείο (για να μην βγαζουν τη δουλειά οι ειδικευόμενοι και χρεώνουν οι ειδικευμένοι) και προτού κάποιος να απαιτήσει το αυτονόητο (ο καθένας να κάνει τη δουλεια του στα νοσοκομεία και όχι ο ειδικευομενος να κάνει τον τραυματιοφορέα, νοσηλευτή, γιατρό κλπ). Η ελλάδα δυστυχώς είναι ακόμα πίσω στην εποχή του House of God (διαβάστε το βιβλίο να δείτε ποια αμερικάνικη ιατρική θυμούνται οι καθηγητές στο Ελλάντα) και θα παραμείνει όσο τα αυτονόητα δεν γίνονται:

α) διαχωρισμός της εκπαιδευτικής δραστηριότητας από την κλινική δραστηριότητα του ειδικευόμενου (δεν είμαστε εδώ να βουλώνουμε τρύπες)

β) πληρωμή των ιατρικών πράξεων βάσει του α) (να δικαιολογούν μερικοί και το μισθό τους)

γ) βιβλίο Procedures

δ) εκπαιδευτικό πρόγραμμα που κατατίθεται σε ανεξάρτητη αρχή (περιλαμβάνει διαλέξεις, εκπαιδευτικές δραστηρίοτητες, εκπαίδευση σε κλινική έρευνα, στόχους)

ε) προστατευμένο χρόνο για κλινική έρευνα (από προσωπική εμπειρία έμαθα περισσότερα πράγματα για ένα συγκεκριμένο αντικείμενο στοHIV κάνοντας μια μαλακιούλα abstract , παρά μετά από 3 μήνες εξωτερικά - HIV unit σε μερικάνικο νοσοκομείο την εποχή που αναδυόταν το HART)

ζ) ανεξάρτητη αρχή ελέγχου των παραπάνω, με ανώνυμο Hotline για να μην ποινικοποιειται η αναφορά των αθλιοτήτων.

η) έναρξη ειδικοτήτων μια φορά το χρόνο και όχι με το κυλιόμενο σύστημα που υπάρχει τώρα

θ) εξετάσεις ειδικότητας σε εθνικό επίπεδο με παρακολούθηση στατιστικών και τράβηγμα του προγράμματος από το αυτάκι αν έχουμε αποτυχίες.

Καλά έκανε ο μαθηματικός και έκανε ερώτηση ... και εγώ το ίδιο κάνω όταν πηγαίνω σε μηχανικό κ δικηγόρο

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Προφανως δεν εχει διαβαστει προσεκτικα το περιεχομενο της επιστολης του "ανησηχου" ενεργου πολιτη μαθηματικου.

Η ανησυχια του και η επισημανση του δεν ειναι σε θεματα που αφορουν τον ασθενη. Θα τον ηθελα να ζηταει τη δημιουργια πιο πολλων κλινικων( π.χ. ΜΕΘ), την παρουσια περισσοτερων γιατρων, νοσηλευτων στα νοσοκομεια κτλ θεματα δηλαδη που θα εχουν ως στοχο να βελτιωσουν την περιθαλψη του. Στην τελικη ας εκανε ακομα και καταγγελια για μη σωστους ιατρικους χειρισμους!

Το "ειρωνικο" ειναι η φυση της ιδιας της επιστολης! Αντε και του απαντουν στις ερωτησεις, τι θα καταλαβει, πως θα ελεγξει την ποιοτητα της εκπαιδευσης των ειδικευομενων; Αυτο μου φαινεται περιεργο εμενα! Ισως η περιπτωση να χρησιμοποιηθηκε η ταυτοτητα "μαθηματικος" απο καποιον γνωστη του χωρου θα δικαιολογουσε μια τετοια επιστολη.

Δε λεω οτι δεν πρεπει να μας νοιαζει τι γινεται στην κοινωνια γενικοτερα οταν εχει επιπτωση σε μας και τα παιδια μας.

Σκεψου ομως ποσο αστειο θα φαινοταν αν για παραδειγμα ενας ζαχαροπλαστης εστελνε αντιστοιχο υπομνημα και ζητουσε να του γνωστοποιηθει:

1.Εάν υπάρχουν (και ποια είναι) νομοθετημένα αναλυτικά προγράμματα (λεπτομερείς σχεδιασμοί σειράς ενεργειών που κατατείνουν σε ορισμένο χρονικό διάστημα σε... ενιαίο σκοπό) με τα οποία να ρυθμίζεται αναλυτικά και κατά "κλαδο" το θέμα της.. "άσκησης - εκπαίδευσης" των... πτυχιουχων μαθηματικων(κριτικη για τον οδηγο σπουδων).

2. Αν υπάρχει νομοθεσία (και ποια είναι) για το θέμα των εχόντων την εκπαιδευτική ευθύνη για την άσκηση των προαναφερόμενων πτυχιουχων (σχετικό ευθυνολόγιο).

Και επειδη εδω ειναι ελλαδα και το κουσουρι το εχουμε να θελουμε να υποδειξουμε στους αλλους πως να κανουν τη δουλεια τους ακομη και αν δεν εχουμε καμια σχεση με το αντικειμενο, γι'αυτο θεωρω πιο πρακτικα σωστο να το παιζουμε σωτηρες στο σπιτι μας που μπορει και να υποψιαζομαστε"λεμε τωρα" τι φταιει που ειναι σε διαλυση. emstupid

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Προφανως δεν εχει διαβαστει προσεκτικα το περιεχομενο της επιστολης του "ανησηχου" ενεργου πολιτη μαθηματικου.

Η ανησυχια του και η επισημανση του δεν ειναι σε θεματα που αφορουν τον ασθενη. Θα τον ηθελα να ζηταει τη δημιουργια πιο πολλων κλινικων( π.χ. ΜΕΘ), την παρουσια περισσοτερων γιατρων, νοσηλευτων στα νοσοκομεια κτλ θεματα δηλαδη που θα εχουν ως στοχο να βελτιωσουν την περιθαλψη του. Στην τελικη ας εκανε ακομα και καταγγελια για μη σωστους ιατρικους χειρισμους!

Το "ειρωνικο" ειναι η φυση της ιδιας της επιστολης! Αντε και του απαντουν στις ερωτησεις, τι θα καταλαβει, πως θα ελεγξει την ποιοτητα της εκπαιδευσης των ειδικευομενων; Αυτο μου φαινεται περιεργο εμενα! Ισως η περιπτωση να χρησιμοποιηθηκε η ταυτοτητα "μαθηματικος" απο καποιον γνωστη του χωρου θα δικαιολογουσε μια τετοια επιστολη.

Δε λεω οτι δεν πρεπει να μας νοιαζει τι γινεται στην κοινωνια γενικοτερα οταν εχει επιπτωση σε μας και τα παιδια μας.

Σκεψου ομως ποσο αστειο θα φαινοταν αν για παραδειγμα ενας ζαχαροπλαστης εστελνε αντιστοιχο υπομνημα και ζητουσε να του γνωστοποιηθει:

1.Εάν υπάρχουν (και ποια είναι) νομοθετημένα αναλυτικά προγράμματα (λεπτομερείς σχεδιασμοί σειράς ενεργειών που κατατείνουν σε ορισμένο χρονικό διάστημα σε... ενιαίο σκοπό) με τα οποία να ρυθμίζεται αναλυτικά και κατά "κλαδο" το θέμα της.. "άσκησης - εκπαίδευσης" των... πτυχιουχων μαθηματικων(κριτικη για τον οδηγο σπουδων).

2. Αν υπάρχει νομοθεσία (και ποια είναι) για το θέμα των εχόντων την εκπαιδευτική ευθύνη για την άσκηση των προαναφερόμενων πτυχιουχων (σχετικό ευθυνολόγιο).

Και επειδη εδω ειναι ελλαδα και το κουσουρι το εχουμε να θελουμε να υποδειξουμε στους αλλους πως να κανουν τη δουλεια τους ακομη και αν δεν εχουμε καμια σχεση με το αντικειμενο, γι'αυτο θεωρω πιο πρακτικα σωστο να το παιζουμε σωτηρες στο σπιτι μας που μπορει και να υποψιαζομαστε"λεμε τωρα" τι φταιει που ειναι σε διαλυση. emstupid

Κι όμως επειδή την δουλειά την έχω κάνει υπάρχει συγκεκριμένο νομοθετικό διάταγμα εκπαίδευσης, και αν το ζητήσεις μπορείς να το βρείς.

Για εμάς κατα ειδικότητα δεν υπάρχει

Ανάλογα σε ποιό επίπεδο είσαι άλλα ζητάς. Και τις περισσότερες φορές αντικρουωμενα. Μην μπούμε σε αυτό το θέμα είναι τεράστιο και δεν θα βρούμε άκρη.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

emarup

ο καθενας το χαβα του..

οοπς που διαολο βγηκα???

στο ποστ του λιαρεν πηγαινε το βελακι

αααχ βρε δρκοτ τι!! συγχρονισμος..ειναι αυτος ;):P

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.